Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 05-05-10, 18:47 emo   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Volledige naam Dirk Marcellis
Bijnaam Het ijskonijn
Geboortedatum 13 april 1988
Geboorteplaats Horst, Nederland
Lengte 1.80 m.
Gewicht 80 kg.
Debuutwedstrijd 11 april 2007, Liverpool FC - PSV (1-0)

Voordat Marcellis op tienjarige leeftijd naar PSV komt, speelt hij voor amateurclub RKSV Wittenhorst en VVV-Venlo. Hij doet als PSV'er én aanvoerder mee aan het Europees kampioenschap voetbal onder 17 en het Wereldkampioenschap voetbal onder 17. Op het EK wordt zijn ploeg tweede, achter Turkije. Op het WK eindigt hij met zijn ploeg op een derde plaats, na een zege op Turkije. In 2005 wordt Marcellis uitgeroepen tot Limburgs sporttalent van het jaar. Hij speelt anno 2008 voor Jong Oranje.

Op 11 april 2007 debuteert Marcellis voor PSV tijdens de kwartfinale voor de UEFA Champions League tegen Liverpool FC op Anfield. Hij wordt in deze wedstrijd met een rode kaart weggestuurd, maar krijgt bij het verlaten van het veld een staande ovatie van de aanhang van Liverpool. Op 6 oktober 2007 debuteert Marcellis in de competitie thuis tegen Willem II.

In het seizoen 2007/2008 staat Marcellis steeds regelmatiger in de basis bij PSV. Met de komst tijdens de winterstop van Sef Vergoossen als trainer-ad interim wordt hij definitief basisspeler. Marcellis start na de winterstop elke wedstrijd (23 wedstrijden in drie maanden) in de basisformatie van de Eindhovenaren, waarin zijn positie direct onomstreden blijkt. Op 28 februari tekent Marcellis via een contractverlenging bij PSV tot medio 2012.

Tegen Tottenham Hotspur scoort hij uit een strafschop in de penaltyreeks voor een plaats in de kwartfinale van de UEFA Cup. Commentator Arno Vermeulen noemt hem op dat moment Het ijskonijn.

Op 20 april 2008 wordt PSV nationaal kampioen van het voetbalseizoen 2007/2008. Voor PSV is het de vierde titel op rij, voor Marcellis de eerste. Een (klein) persoonlijk succes mag Marcellis bijschrijven wanneer hij door supporters van het PSV-Netwerk wordt gewaardeerd als derde beste PSV'er van het seizoen, na doelman Heurelho da Silva Gomes en de talentrijke veldspeler Ibrahim Afellay.

Zijn eerste officiële doelpunt voor PSV maakt hij in de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal 2008. De tegenstander is Feyenoord en PSV wint met 2 - 0. Marcellis scoort het tweede doelpunt.

Marcellis wordt dan regelmatig in verband gebracht met het Nederlands voetbalelftal. Pas onder de nieuwe bondscoach Bert van Marwijk wordt hij voor het eerst opgeroepen voor het Nederlands voetbalelftal in de kwalificatiereeks voor het Wereldkampioenschap voetbal 2010. Marcellis werd opgeroepen voor de wedstrijden in oktober 2008 tegen IJsland en Noorwegen.

In december 2008 kan Marcellis een nieuwe lauwertak toevoegen aan zijn persoonlijke prijzenkast. Dan wordt hij namelijk verkozen tot Limburgs Sportman van 2008.
Marcellis dichtbij transfer naar AZ

Dirk Marcellis verwacht zijn transfer naar AZ snel af te ronden. Zaakwaarnemer Kees Ploegsma jr. zegt dat de onderhandelingen tussen de betrokken partijen in een afrondende fase zitten.

"Het ziet er goed uit", aldus Ploegsma in het Eindhovens Dagblad. Marcellis gaat zodra hij met PSV terugkeert uit Brazilië om de tafel met aankomend AZ-trainer Gertjan Verbeek. "Als zij er samen uitkomen, kan de zaak waarschijnlijk snel worden afgetikt."

De precieze transfervoorwaarden zijn nog onduidelijk, maar het lijkt erop dat de overgang van Marcellis deel uitmaakt van de gang van Jeremain Lens naar PSV. De Eindhovense club betaalt in dat geval enkele miljoenen plus Marcellis voor de vleugelspeler.

Na een sterke doorbraak vorig seizoen verdween Marcellis dit seizoen uit beeld bij PSV. Op rechts kreeg Stanislav Manolev de voorkeur, terwijl trainer Fred Rutten het centraal meer zag zitten in Carlos Salcido, Maza Rodriguez en André Ooijer.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 05-05-10, 18:51   #2
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

[size=xx-large]NEE.[/size]

@TT.
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 05-05-10, 18:53 surprise   #3
Hup Holland!

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Bijnaam: Het Ijskonijn?

Flikker toch op, da's V/D Sar. Net zoals Suarez El Pistolero is. Wat is dat toch tegenwoordig dat bijnamen worden hergebruikt tegenwoordig.

Oud 05-05-10, 18:53   #4

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

grappig, bijna op dezelfde dag geboren als ik (op twee minuutje na )

Oud 05-05-10, 18:53 thumb down   #5

BigMAC's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik snap het gewoon niet. Er zal dan wel een hele grondige re-organisatie in de verdediging moeten plaatsvinden bij PSV, wil het überhaupt nog wel een fatsoenlijke verdediging op de been kunnen brengen volgend seizoen.

Salcido zal verkocht worden waarschijnlijk. De rol van Kromkamp lijkt nu wel uitgespeeld. Ooijer's contract wordt misschien niet verlengd, al vrees ik wel dat het gebeurt. Maza staat in de belangstelling van Tottenham en enkele andere clubs.
BigMAC is offline   Met citaat reageren
Oud 05-05-10, 18:55   #6
Snap niet dat PSV die jongen laat lopen.
Snap sowieso niet waarom hij zijn basisplaats is kwijtgeraakt, maar goed.
venomsnake is offline   Met citaat reageren
Oud 05-05-10, 18:55   #7

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Afwazig
Bijnaam: Het Ijskonijn?

Flikker toch op, da's V/D Sar. Net zoals Suarez El Pistolero is. Wat is dat toch tegenwoordig dat bijnamen worden hergebruikt tegenwoordig.
wat is het dat bijnamen circuleren in nieuwsberichten?

zie het NOS Journaal straks al voor me:
"Jan Peter Balkenende treedt af. Na een teleurstellend jaar houdt Harry Potter het voor gezien. Bak Ellende heeft veel voor ons land betekent..."

flikker toch op met die bijnamen

Oud 05-05-10, 18:59   #8

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij is allang doorgebroken, 2 seizoenen alles gespeeld. Alleen is hij daarna weer teruggevallen. Ik hoop dat Dirk blijft. Zie het jammergenoeg niet rooskleurig in voor hem.

Oud 15-05-10, 16:51   #9
BS.

Marcellis: "Het liefst blijf ik in Nederland"

Dirk Marcellis heeft een bewogen jaar achter de rug. Was hij een paar jaar terug nog A-international, dit seizoen belandde hij bij zijn club PSV op de bank.

De komende week komt Marcellis toch uit voor Oranje. Dit keer alleen niet het grote Nederlands elftal, maar voor de equipe van Jong Oranje. Van een degradatie wil Marcellis niets weten.

"Ik weet niet of dit een stapje terug is. Het is gewoon anders. Bij het Nederlands elftal zitten was mooi, met leuke wedstrijden. Maar Jong Oranje heeft ook een heel goede groep waar ik graag deel van uitmaak", aldus Marcellis in gesprek met OnsOranje.

"Dat ik uit beeld ben geraakt bij PSV heeft wel moeite gekost. Zeker in mijn hoofd heb ik wel een stap moeten maken. Het kostte me geen moeite om te gaan trainen, maar dat je weet dat je weer niet speelt is wel klote. Op het veld staan is het leukste wat er is. Daarom ook moet ik volgend jaar voetballen."

In zijn zoektocht naar speelminuten lijkt Marcellis te zijn aanbeland bij AZ. De onttroonde landskampioen wil de verdediger graag overnemen van PSV. Concreet werd die belangstelling nog niet, zo laat Marcellis weten. "Maar ik wil sowieso het liefst in Nederland blijven. Al weet je nooit wat er langs komt."

De komende week staat voor Marcellis Jong Oranje centraal. Met het elftal werkt hij twee interlands af tegen Portugal. "Een leuk tripje. De afgelopen twee dagen waren lekker. Echt, Jong Oranje is een mooi elftal om deel van uit te maken. Zoals ik altijd genoten heb van spelen voor een nationaal team."

Dat hij het WK in Zuid-Afrika moet missen neemt Marcellis op de koop toe. "Ach, zo kan het lopen in een carrière. Het was gewoon lekker. Het niveau is hoog en ik ken al die jongens. Het was leuk om die weer even te zien. En zo'n wisselwerking tussen Jong Oranje en het A-elftal is alleen maar goed. Ik hoop gewoon zo snel mogelijk weer aan de top te komen, dan komt Oranje misschien ook vanzelf wel weer."
Oud 15-05-10, 17:04   #10

AZ dus.
Arcturus is offline   Met citaat reageren
Oud 21-05-10, 14:48   #11
BS.

Goede versterking voor AZ.
Oud 21-05-10, 14:57   #12
Eerlijk gezegd vind ik m een beetje overschat.
PBateman1978 is offline   Met citaat reageren
Oud 21-05-10, 15:04 emo   #13

Oorspronkelijk geplaatst door PBateman1978
Eerlijk gezegd vind ik m een beetje overschat.
Je bent daarin niet de enige hoor.
Oud 30-06-10, 12:32 Standaard   #14
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Zal hij al gelijk een basisplaats krijgen bij AZ?
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 30-06-10, 12:33 smile   #15

Denk wel dat hij hoger in de pikorde komt dan Swerts.

Oud 30-06-10, 13:28 Standaard   #16

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Swerts stond meestal reserve afgelopen seizoen. Sowieso mag ik hopen dat ze hem niet als rechtsback gaan gebruiken.
Hij zal de concurrentie strijd aanmoeten met Moreno en Moisander.

Oud 30-06-10, 14:11 Standaard   #17
Petomaan

Gatalin's Voetbal Forum schermafbeelding

Afgelopen vrijdag in het oefenduel tegen Strijen stond hij centraal achterin, en Mendes op rechtsback. Hij staat blijkbaar al boven Jaliens in de pikorde en dat is maar goed ook. Toch denk ik dat als Moreno terugkomt hij naar de back zal verhuizen. Mocht hij in het centrum willen spelen, dan zal hij vooral de strijd aan moeten gaan met Moisander.

Gatalin is offline   Met citaat reageren
Oud 30-06-10, 14:38 Standaard   #18

Vind hem als back beduidend minder. Moisander had afgelopen seizoen niet zo'n goed seizoen als in het kampioensjaar dus hij zou die strijd moeten, kunnen winnen.

Oud 30-06-10, 15:31 Standaard   #19
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Marcellis als back is hetzelfde als pakweg Boulahrouz als back; behelpen.

Oud 30-06-10, 15:47 Standaard   #20
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Als hij voor de rechtsbackpositie is gehaald ontgaat me zijn komst volledig. Op die positie is hij nauwelijks beter dan Swerts of Mendes.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 15-08-10, 15:12 Standaard   #21
BS.

Marcellis: 'Stiekem al bezig met wedstrijd tegen PSV'
15/08/2010 13:40

Dirk Marcellis baalde zaterdagavond. De AZ-verdediger was er met de Alkmaarse ploeg voor de tweede keer op rij niet in geslaagd een competitieduel in winst om te zetten. In de thuiswedstrijd tegen FC Groningen werd het 1-1.

'Deze wedstrijd hadden we zeker moeten winnen', vertelt de rechtsback op de AZ-website. 'Daar hebben we absoluut een aantal 100 procent kansen voor gekregen. Nu is het balen. We hadden het eigenlijk aardig onder controle. Maar je moet wel doelpunten maken, anders komt er achterin steeds meer druk op te staan.'

Naast de eerste competitiewedstrijd van zondag, kwam Marcellis ook midweeks in actie. Woensdag speelde hij in Donetsk een interland tegen Oekraïne (1-1). Door de afwezigheid van de meeste WK-gangers mocht de AZ-verdediger zich melden.

'Voor ons was het een mooie kans om onszelf te laten zien. Of ik me een vaste kandidaat voor Oranje voel? Het was leuk dat ik weer bij het Nederlands elftal zat en denk dat ik het goed gedaan heb, maar ik richt me voorlopig op AZ.'

Ook de komende week staat er een doordeweekse wedstrijd op het programma van Marcellis. In de play-offs om Europa League-voetbal treft AZ FK Aktobe uit Kazachstan. Drie dagen later is zijn oude ploeg PSV de tegenstander.

'Het enige dat ik van FK Aktobe weet is dat ze FK Aktobe heten en dat de club uit Kazachstan komt. Richting PSV heb ik geen revanchegevoelens. Ik wil me daar gewoon laten zien. Pas na donderdag richt ik me op PSV, maar in mijn onderbuik ben ik er al mee bezig.'

Oud 15-08-10, 16:01 big smile   #22

Leuk tegen Dzsudzsak.
Oud 03-10-10, 11:16 Standaard   #23
BS.

Hoe doet ie het bij AZ?
Oud 22-02-11, 14:19 Standaard   #24
Lucky man

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
Hoe doet ie het bij AZ?
Ben ook wel benieuwd wat de AZ-fans van hem vinden...

Ik denk wel dat het hem zelf tegenvalt dat hij veel als rechtsback wordt gebruikt...

Oud 22-02-11, 14:35 Standaard   #25
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Je zou toch denken dat hij Moisander wel uit de basis kan spelen. Matige verdediger vind ik dat eigenlijk. Maar AZ heeft ook niet echt een andere rechtsback.

In potentie heb je met Viergever en Marcellis wel een van de betere verdedigingsduo's van Nederland denk ik. Al krijgt Moreno terecht de voorkeur wel.
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 22-02-11, 14:51 Standaard   #26

Vond hem op het begin van het seizoen wel opvallend goed spelen op rechtsback. Bij PSV was hij daar bijna altijd vrij dramatisch.
De laatste tijd valt hij me eigenlijk niet meer op..

Oud 22-02-11, 15:10 Standaard   #27
Mah boi!

Moet naar het centrum, ik vind 'm vaak maar matig als back, iedere handige vleugelspeler loopt 'm voorbij en z'n voorzetten zijn kut. Als ik Verbeek was zou ik Moisander en Drik eens omwisselen, volgens mij kan die eerste beter uit de voeten als noodback. Bewegelijker en sterker in balbezit, meer voetballer, Dirk is gewoon een beetje een dommekracht die je vlak voor het doel moet zetten om aanvallen af te laten breken.

Oud 22-02-11, 15:14 Standaard   #28
Mah boi!

Oh, en Verbeeks argument dat ie te klein is voor het centrum is bullshit, Moisander is ook niet de langste en al helemaal niet de sterkste. Marcellis is ooit heel goed geweest en dat was als centrumverdediger, gebruik 'm dan ook daarvoor.

Oud 20-05-11, 14:03 question   #29
Lucky man

Gaat AZ deze zomer op zoek naar een nieuwe rechtsback of krijgt Dirk het voordeel van de twijfel?

Oud 20-05-11, 16:01 Standaard   #30
Petomaan

Gatalin's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik hoop dat ze op zoek gaan naar een echte rechtsback. Hij heeft het na een onwennig begin niet slecht gedaan, maar mocht Moreno verkocht worden, dan mag ik hopen dat Verbeek hem naar het centrum haalt.
Gatalin is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site