Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 03-05-10, 09:42 sad   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Maaskants trainersloopbaan in het betaalde voetbal begon hij bij RBC Roosendaal. Hij werd de held van deze Brabantse plaats omdat hij er voor zorgde dat de ploeg promoveerde naar de Eredivisie. Hij bleef een aantal jaar bij de club, met een korte onderbreking van een half jaar in 2002 waarin hij Go Ahead Eagles trainde. Door zijn succes met RBC werd hij destijds als een jong talent in het trainersgilde gezien.

In 2004 koos Maaskant voor het avontuur bij Willem II. Na een tiende plaats in het eerste seizoen vielen de resultaten tegen. Op 21 november 2005 ontsloeg de club Maaskant, mede door een teleurstellende 17e plaats in de competitie. Maaskant werd opgevolgd door Kees Zwamborn.
Op 5 januari 2006 werd bekend dat Robert Maaskant weer trainer was geworden van RBC Roosendaal. Hij volgde daarmee Dolf Roks op, die een dag daarvoor was ontslagen. Op 26 maart 2007 werd Maaskant door de directie van RBC na aanhoudende slechte resultaten op non-actief gesteld. Rob Meppelink volgde hem op. Op 5 april van datzelfde jaar werd Maaskant gepresenteerd als de nieuwe trainer van MVV. Maaskant tekende voor een jaar, met een optie voor nog twee jaren.

In februari 2008 tekende Maaskant een contract bij NAC. In de zomer van 2008 volgde hij Ernie Brandts op, die in de reguliere competitie van het seizoen 2007/2008 knap derde was geworden met NAC. Alhoewel dit hoge verwachtingen met zich meebracht, wist NAC in de beginfase van het seizoen onder Maaskant mee te doen om de koppositie van de Eredivise.
Uiteindelijk dwong Maaskant met NAC op 31 mei 2009 plaatsing voor de Europa League af. Deze prestatie maakte zijn eerste seizoen tot een groot succes voor de club.
Robert Maaskant speelt Hints

BREDA – NAC Breda-trainer Robert Maaskant moet hopen dat direct na de rode kaart voor Csaba Feher de camera’s niet op hem gericht stonden, want de furieuze oefenmeester trok met een gebaar de integriteit van scheidsrechter Kevin Blom in twijfel. Maaskant reageerde op de door hem betwiste beslissing met het uittellen van denkbeeldige bankbiljetten. De overtuigende manier waarop hij dit deed, zou in het tv-programma Hints niet hebben misstaan.
Heeft iemand hier beelden van? !
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 03-05-10, 11:22   #2
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Hahahahaha, niet gezien. Had ik wel willen zien.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 04-05-10, 07:41   #3
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Haha dat had ik ook nog niet gezien.
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 10:05 Standaard   #4
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

NAC Breda verliest Maaskant aan Wisla Kraków

Zaterdag, 21 augustus 2010 om 09:55

NAC Breda moet op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer. De Brabanders verliezen Robert Maaskant aan het Poolse Wisla Kraków, dat de oefenmeester zaterdag wist los te weken bij het noodlijdende NAC. Maaskant, die een contract voor twee jaar tekent in Krakau, ziet de overstap dan ook als een sportieve verbetering.

NAC kon een transfer van de trainer niet tegenhouden: in het contract van Maaskant in Breda stond dat de club moest meewerken aan een overgang wanneer de coach zich sportief zou kunnen verbeteren. De Brabanders ontvangen wel een afkoopsom, maar moeten dus op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer.

Maaskant zal zaterdagavond al niet meer op de bank zitten tegen SC Heerenveen: zijn taken worden tijdelijk overgenomen door John Karelse, Gert Aandewiel en Arno van Zwam. De 41-jarige Maaskant was twee jaar lang hoofdtrainer van NAC, dat de coach in 2008 aantrok als vervanger van Ernie Brandts. In het eerste seizoen van Maaskant won NAC de play-offs; vorig jaar kwam de ploeg één punt tekort voor de nacompetitie.

Bij de overgang van Maaskant naar Polen heeft Stan Valckx, de nieuwe technisch directeur van Wisla, een belangrijke rol gespeeld. Valckx gaat evenals Maaskant voor twee jaar aan de slag bij de Poolse topclub en heeft zijn eerste daad dus al gesteld. Vooralsnog worden er geen namen genoemd om Maaskant op te volgen in het Rat Verlegh Stadion.

voetbalzone
vitessezuid113 is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 10:06 surprise   #5

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Zinkend schip enzo.

Oud 21-08-10, 10:08 Standaard   #6
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

NAC zinkt steeds verder af, Koeman is al op de trein gestapt hoorde

Oud 21-08-10, 10:08 arrow   #7
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Missen ze niks aan.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 10:09 Standaard   #8

Cheiron's Voetbal Forum schermafbeelding

je kunt het het eigenlijk ook niet kwalijk nemen.. toch jammer.
Cheiron is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 10:09 Standaard   #9
Meister 10/11

Oorspronkelijk geplaatst door Damzkie Bekijk bericht
Zinkend schip enzo.
ja dat kun je zo idd wel noemen.

Het is wachten tot Ajax weer wat geld heeft voor ze Leo ophalen.
En wie is daarna de volgende kandidaat om te gaan ?
Oud 21-08-10, 10:15 sad   #10
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Geen spelers, geen trainer, geen punten. Dit wordt een zwaar seizoen.....
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 10:16 Standaard   #11
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Dikke mafkees die kerel. Als ik NAC supporter zou zijn ging de vlag uit.

Oud 21-08-10, 10:19 Standaard   #12
Petomaan

Gatalin's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door vitessezuid113 Bekijk bericht
En wie is daarna de volgende kandidaat om te gaan ?
Ik zie een schone taak voor Henk Wisman weggelegd.
Gatalin is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 10:20 hearth   #13
...

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Oud 21-08-10, 10:20 sad   #14
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Thieske Bekijk bericht
Ohja, en ook geen geld uiteraard.
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 10:22 smile   #15

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Damzkie Bekijk bericht
Zinkend schip enzo.
Wel erg overdreven hoor, het is niet dat we onder Maaskant nou zo geweldig speelde en dat we door zijn vertrek opeens keihard ten onder gaan. Ja, we hebben een smalle selectie en het gaat een moeilijk seizoen worden, maar dat was het ook wel onder Maaskant.

Ik zou het vertrek gewoon intern oplossen, Karelse (als hij de papieren heeft) of Aandewiel, de laatste deed het bij Sparta misschien niet best maar heeft nu al een paar jaar bij de club gewerkt, kent de spelers en de club en heeft toch gewoon 2 jaar extra kunnen 'ruiken' aan het trainerschap.

De jeugd zal wel de vlag uithangen in ieder geval, met 4 man op de bank naar Utrecht omdat de rest er nog niet klaar voor is . Zet er dan gewoon een paar op de bank voor nood.
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 10:24 thumb down   #16

Ohja, ik vind het wel zielig en zwaar kut om het op zaterdag (of vrijdag???) bekend te maken, wacht dan een dag en ga gewoon op de bank zitten als teken van respect naar je vorige club. Nu is er nog meer onrust voor de zware uitwedstrijd tegen Heerenveen.

En dan dit!

Maaskant: we willen daar een goed resultaat halen
NAC speelt vanavond de uitwedstrijd bij Heerenveen. Op voorhand gaan de meeste NAC-supporters ervan uit dat de Parel van het Zuiden wat behoudend zal spelen. Niet is echter minder waar, zo bezweert Robert Maaskant.

Maaskant: “We gaan er een echte wedstrijd van maken. Je kunt zeggen dat SC Heerenveen beter in vorm is dan wij, maar daar kijken we niet naar. Wij kijken alleen naar onszelf en we willen daar een goed resultaat halen. Dat kan alleen als je er vol voor gaat.”

Een positieve benadering dus. Dat neemt echter niet weg dat het lastig gaat worden, zo erkent ook Maaskant: “Natuurlijk. Ze hebben een goede ploeg en zijn het seizoen goed begonnen, ook al heeft het ze maar één punt opgeleverd. Dat had ook te maken met hun tegenstanders natuurlijk: de titelkandidaten PSV en FC Twente. Daar kun je punten tegen verspelen.”

Laatst gewijzigd door Superheld; 21-08-10 om 10:27
Oud 21-08-10, 10:27 Standaard   #17
Meister 10/11

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
Ohja, ik vind het wel zielig en zwaar kut om het op zaterdag (of vrijdag???) bekend te maken, wacht dan een dag en ga gewoon op de bank zitten als teken van respect naar je vorige club. Nu is er nog meer onrust voor de zware uitwedstrijd tegen Heerenveen.
Heeft ie gister nog wel gewoon het perspraatje gedaan dan ?
Ja erg zuur op deze manier.

Benieuwd naar de opvolger of die van buitenaf komt of dat NAC hem zoals je zegt hem uit eigen huis haalt.

Edit : ja dus , dit kan niet nee. had dan gewacht tot na de wedstrijd.
Oud 21-08-10, 10:27 emo   #18

Oorspronkelijk geplaatst door vitessezuid113 Bekijk bericht
[...]

Heeft ie gister nog wel gewoon het perspraatje gedaan dan ?
Ja erg zuur op deze manier.

Benieuwd naar de opvolger of die van buitenaf komt of dat NAC hem zoals je zegt hem uit eigen huis haalt.
Zie edit ...
Oud 21-08-10, 10:36 Standaard   #19
BS.

Maaskant per direct weg bij NAC

Trainer Robert Maaskant zit vanavond al niet meer op de bank als trainer bij NAC Breda. Hij verruilt per direct de Bredase club voor het Poolse Wisla Kraków. Dat staat te lezen op de website van NAC.

Robert Maaskant krijgt een tweejarig contract bij één van de belangrijkste clubs uit Polen. Vanochtend kwam Maaskant tot overeenstemming met de Wisla Kraków Sportowa Spólka Akcyjna. De club werd afgelopen seizoen tweede in de Poolse eredivisie (Ekstraklasse).

NAC

De 41-jarige Robert Maaskant was twee jaar hoofdtrainer bij NAC Breda. In het voorjaar van dit jaar tekende hij nog een driejarig contract bij de Bredase club.

Oud 21-08-10, 10:38 surprise   #20
BS.

Per direct ook echt... Tering.

Oud 21-08-10, 10:42 surprise   #21
Ich bin Mario

Apart.. zal wel meer aan de hand zijn bij NAC

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Oud 21-08-10, 10:43 emo   #22
Ich bin Mario

Oh noes.. onze kroonprins

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Oud 21-08-10, 10:44 Standaard   #23
...

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
Apart.. zal wel meer aan de hand zijn bij NAC
Tsja, geen vooruitzichten op financiële en sportieve vooruitgang de komende jaren...Denk dat dat de voornaamste reden is.

Oud 21-08-10, 11:07 Standaard   #24
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Best een zure actie van hem. Je vertrekt toch niet na twee wedstrijden.

Oud 21-08-10, 11:10 Standaard   #25

Nu Aandewiel of Ruud Brood aanstellen en je kunt de tent sluiten.
groenen is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 11:23 Standaard   #26
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
Oh noes.. onze kroonprins
Dit ja. Wat een faal is hij uiteindelijk gebleken...

Oud 21-08-10, 11:23 Standaard   #27
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
[afbeelding: link]
Dat wordt geheid ruzie met Leo...

Oud 21-08-10, 11:30 Standaard   #28

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
[...]

Dit ja. Wat een faal is hij uiteindelijk gebleken...
Gewoon Europees gehaald, Feyenoord vernedert in de Kuip etc. Denk dat het voor NAC begrippen niet zo slecht was.

En Nac krijgt nog een afkoopsom ook.
groenen is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 11:41 big smile   #29
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door groenen Bekijk bericht
Nu Aandewiel of Ruud Brood aanstellen en je kunt de tent sluiten.
Brood.

Zal Schilder ook leuk vinden.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 11:45 Standaard   #30
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Tja, blijf het belachelijk vinden als mensen zo tijdens het seizoen opeens opstappen

Oud 21-08-10, 11:48 Standaard   #31
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Thieske Bekijk bericht
Hahahaha, het spijt me , maar moest lachen op de manier waarop je dat zegt ...

Ja, het wordt een zwaar seizoen .

Oud 21-08-10, 11:49 emo   #32

Krankzinnige timing ook. Konden ze dit niet zondag bekend maken?
Mugger is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 11:52 sunglasses   #33
Goeie kop!

Dylan Dog's Voetbal Forum schermafbeelding

Is het Bruisend Ginneken al geweest dan, dat hij nu al weg is?
Dylan Dog is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 11:54 Standaard   #34
Tukker .

Oorspronkelijk geplaatst door Mugger Bekijk bericht
Krankzinnige timing ook. Konden ze dit niet zondag bekend maken?
Over de timing heb ik niet eens over nagedacht , maar het is idd. niet handig , want nu krijgen de spelers natuurlijk de pers over zich heen en zijn niet echt bezig met de wedstrijd .

Oud 21-08-10, 11:58 Standaard   #35

Radio interview met Maaskant..

Omroep Brabant: Robert Maaskant verlaat NAC Breda
Oud 21-08-10, 12:00 Standaard   #36

Erasmus's Voetbal Forum schermafbeelding

Haha anders vertrek je gewoon een dag voor de wedstrijd
Erasmus is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 12:10 Standaard   #37
Tukker .

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
Radio interview met Maaskant..

Omroep Brabant: Robert Maaskant verlaat NAC Breda
Leuk Superheld : Jij bent actueel , want dit radiobericht is een uur oud . Ach , ik kan hem niets kwalijks nemen toch ? Een grote club daarzo en een goeie aanbieding .

Net als dat spelers verkocht kunnen worden , ook trainers verkocht kunnen worden .

Dat is de voetballerij, maar met 1 verschil en dat is dat NAC sowieso al in de shit zit en dit wordt er niet beter op . Maaskant kent NAC en kent de in en outs van NAC en is een aardige trainer ( zeker geen top denk ik , maar gewoon een goeie trainer ) en nu is het maar afwachten wie de opvolger is .

Weer opnieuw beginnen ... Trouwens : Net als Twente , want bij Twente zijn de afgelopen 4 jaar misschien wel 30 spelers weggegaan en 10 daarvan waren belangrijk voor Twente en de laatste verkoop is Tiote ...

Wij moeten ook verder , al zit NAC zeker in een andere situatie dan Twente .

Oud 21-08-10, 12:11 Standaard   #38

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Zegen voor NAC, als ze straks dat miljoen ook nog eens aan de belasting moeten betalen

Oud 21-08-10, 12:17 Standaard   #39

Oorspronkelijk geplaatst door tjekkie Bekijk bericht
[...]

Leuk Superheld : Jij bent actueel , want dit radiobericht is een uur oud . Ach , ik kan hem niets kwalijks nemen toch ? Een grote club daarzo en een goeie aanbieding .

Net als dat spelers verkocht kunnen worden , ook trainers verkocht kunnen worden .

Dat is de voetballerij, maar met 1 verschil en dat is dat NAC sowieso al in de shit zit en dit wordt er niet beter op . Maaskant kent NAC en kent de in en outs van NAC en is een aardige trainer ( zeker geen top denk ik , maar gewoon een goeie trainer ) en nu is het maar afwachten wie de opvolger is .

Weer opnieuw beginnen ... Trouwens : Net als Twente , want bij Twente zijn de afgelopen 4 jaar misschien wel 30 spelers weggegaan en 10 daarvan waren belangrijk voor Twente en de laatste verkoop is Tiote ...

Wij moeten ook verder , al zit NAC zeker in een andere situatie dan Twente .
Ik ben er niet heel rouwig om hoor, het moment vind ik alleen raar. Had dan tot zondag gewacht denk ik dan. Maar ik denk dat ze het (door het geld) intern gaan oplossen eigenlijk, minimaal tot einde seizoen lijkt me.
Oud 21-08-10, 12:24 Standaard   #40
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik kan me de frustratie van de timing voorstellen, aan de andere kant, ik neem aan dat Maaskant niet elk weekend zo'n aanbieding krijgt. Wie weet hoe lang hij moet wachten, als het ooit nog komt.

Kut voor NAC, maar elke voetbalclub maakt wel mee dat er een trainer op een klote moment verdwijnt.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 12:33 Standaard   #41
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh Bekijk bericht
[...]

Brood.

Zal Schilder ook leuk vinden.
Snap het niet zo, was Brood trainer toen Schilder op huurbasis voor Heracles speelde?
RayMania is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 12:34 emo   #42

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Mss is het wel een verkapt Herman Brood <> schilder garpje

Oud 21-08-10, 13:15 sad   #43
VBL

De kroonprins van het Nederlandse trainersgilde vertrekt naar Polen om daar zijn faam waar te maken.
VBL is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 13:22 Standaard   #44
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door VBL Bekijk bericht
De kroonprins van het Nederlandse trainersgilde vertrekt naar Polen om daar zijn faam waar te maken.
Om vervolgens over een half jaar tot een jaar weer bij RBC binnen te lopen
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 21:58 Standaard   #45
Hi guys,

First of all please forgive me for writing in English but I don't know Dutch

I'm Wisla Krakow's supporter and I wanted to ask you, what kind of coach Maaskant is? Polish supporters don't really know him, apart from statistics and an interview given by a polish player who played in Eredivisie. Right now, Wisla is a mess. Players were not given a proper pre-season training and they lack physical power. We have lost two of our best defenders (one of them, Marcelo, went to PSV) and signed with 8 new players. The team spirit is non-existent. Most of our supporters think we should hire coach who will torture our "stars" and show them, that they don't deserve money they're getting paid. So, is Maaskant good for the job?

Kind regards

Laatst gewijzigd door PanPlamka; 22-08-10 om 04:15
PanPlamka is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 22:15 Standaard   #46

Maaskant is known as 'the prince of dutch coaches' by the media a lot of times. Despite of all his club changes, he quite managed every single team proper. I don't really see him as a building coach. He will never manage to coach a big club such as Ajax, PSV or any other big club in Europe, but for the average he is quite good.

What do you think about the dutch invasion, including Maaskant and your new technical director?

Mess is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-10, 22:16 Standaard   #47

Was a promising manager, but never got a chance at any big club in the Netherlands. At NAC he always played 4-3-3 with many old players, first year a good job but last year did ok (given we have no money, and at this moment even less because of financial problems). Can be pretty hard on players sometimes if it’s needed.
Oud 21-08-10, 22:22 Standaard   #48
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

blabla

Laatst gewijzigd door Palmboom; 14-03-12 om 16:00

Oud 21-08-10, 22:27 Standaard   #49
Well, reactions are mixed here at Wisla. Most of the people agree that we have to give him a chance to show his abilities, but we also heard that he isn't really focused on hard work - something Wisla supporters think our players lack. Not knowing him adds to confusion. As for the Dutch Invasion itself everyone seems happy about it as Eredivisie/Dutch football is much more professional than what we have in Poland. The only concern is over Stan Valckx's alleged frauds @ PSV - but apparently there is no evidence to support that.
PanPlamka is offline   Met citaat reageren
Oud 22-08-10, 02:22 Standaard   #50
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Fikse aderlating dit voor NAC.

Cyberia is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:17.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site