Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25-03-10, 13:02 Standaard   #1
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Michel Platini (Jœuf, 21 juni 1955) is een Frans sportbestuurder. Sinds 26 januari 2007 is hij voorzitter van de Europese voetbalbond UEFA. De voormalig voetballer wordt over het algemeen gezien als één van de meest elegante voetballers van zijn generatie. Platini werd door Pelé vermeld in de opgestelde Lijst FIFA 100 beste spelers.

Professionele clubs
Seizoen
1972-1979 AS Nancy 181 (98)
1979-1982 AS Saint-Étienne 104 (58)
1982-1987 Juventus FC 147 (68)

Interlands
1976-1987 Frankrijk 72 (41)

Michel Platini wil graag een vervolg breien aan zijn voorzitterschap van de Uefa. Na afloop van het Uefa-congres in Tel-Aviv heeft 54-jarige Fransman zijn kandidatuur voor een tweede mandaat officiëel bekendgemaakt.
"Ik ben een gelukkig man en een gelukkige voorzitter. Ik ben heel blij met jullie te mogen samenwerken", verklaarde Platini. "We hebben met z'n allen al heel wat verwezenlijkt. En ik weet dat er ons nog heel wat te doen staat in de toekomst. Daarom kondig ik nu mijn kandidatuur aan voor het voorzitterschap", aldus de Fransman. De aankondiging van de voormalige Franse international werd onthaald met een staande ovatie.

De stemming voor het nieuwe voorzittersschap vindt volgend jaar plaats in Parijs. Michel Platini werd in 2007 verkozen tot voorzitter van de Uefa. Zijn huidige mandaat loopt nog 2011.
Ik zou eigenlijk niet weten wie hem moet vervangen als hij zou vertrekken. Hij zal waarschijnlijk ook wel de enige kandidaat blijven.

Laatst gewijzigd door Boris; 22-03-11 om 16:11
Boris is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 22-03-11, 15:12 Standaard   #2
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

En mag vier jaar door.
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-11, 15:16 Standaard   #3

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Zo, dit was wel het ultieme stormlooptopic het afgelopen jaar zeg.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-11, 15:40 big smile   #4
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oud 22-03-11, 15:41 Standaard   #5

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

eerste termijn was wmb teleurstellend
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-11, 16:10 Standaard   #6
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
eerste termijn was wmb teleurstellend
Waarom?
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-11, 16:11 Standaard   #7

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
[...]
Waarom?
Hij beloofde veel maar kreeg weinig voor elkaar.
Oud 22-03-11, 16:14 Standaard   #8
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Inderdaad. Voetbal moest eerlijker, minder buitenlanders in de competities. Vooralsnog zie ik geen concrete veranderingen. Wat er van het financial fair play verhaal terecht komt is ook maar zeer de vraag. Dat lijkt vol met loopholes te zitten.

Oud 22-03-11, 16:20 Standaard   #9

Platini is toentertijd verkozen met behulp van de kleinere voetballanden. België, Schotland, Portugal, Zweden, Denemarken, Nederland e.d. Op zijn thuisland en Duitsland na waren de grotere voetballanden (incl. Rusland en een aantal opkomende oostbloklanden) niet zo enthousiast.

Naar mijn smaak zijn van z'n plannen weinig terecht gekomen.
Oud 22-03-11, 16:21 Standaard   #10
Drums

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Inderdaad. Voetbal moest eerlijker, minder buitenlanders in de competities. Vooralsnog zie ik geen concrete veranderingen. Wat er van het financial fair play verhaal terecht komt is ook maar zeer de vraag. Dat lijkt vol met loopholes te zitten.
Ik vraag me ook af hoe ie dan minder buitenlanders in de competities wil krijgen?
Hij is toch ook gebonden aan EU-wetgeving, lijkt me niet dat je zoiets voor elkaar kunt krijgen. Is daarom ook niet die 6+5 maatregel er nooit gekomen?
Oud 22-03-11, 16:45 Standaard   #11
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Champions League en Europa League zijn op de schop gegaan, althans in de kwalificatie. En, oh ja, de finale is nou op zaterdag en de beker wordt weer op het terras uitgedeeld.

Verder nog dingen?
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-11, 16:46 Standaard   #12
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Een vuile huichelaar is het.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-11, 16:47 sunglasses   #13
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

En hij zegt elke week wel wat negatiefs over de Engelsen, maar dat zal Koekebakker dan wel weer kunnen waarderen.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-11, 16:48 Standaard   #14

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
Champions League en Europa League zijn op de schop gegaan, althans in de kwalificatie.
Met als gevolg dat de B-landen werden benadeeld ten faveure van de C en A-landen.

En, oh ja, de finale is nou op zaterdag en de beker wordt weer op het terras uitgedeeld.

Verder nog dingen?
Uitbreiding naar 24 landen voor het EK.... en dat toernooi vervolgens achter de decoder willen proppen.
Oud 22-03-11, 16:49 thumb up   #15

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
En hij zegt elke week wel wat negatiefs over de Engelsen, maar dat zal Koekebakker dan wel weer kunnen waarderen.
Nu nog alleen handelend optreden tegen die arrogante kinderhandelaars en witwassers.

Wat ik minder waardeer is zijn kritische toontje jegens Real Madrid
Oud 22-03-11, 16:51 no smile   #16
...

Franse clubs en 'grote' clubs bij ongeregeldheden buiten schot houden, maar als Feyenoord-supporters zich misdragen in zijn Nancy ons opeens als voorbeeld stellen. Dat opgeteld met zijn optreden tijdens die beruchte finale

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Oud 22-03-11, 16:52 Standaard   #17
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Nu nog alleen handelend optreden tegen die arrogante kinderhandelaars en witwassers.

Wat ik minder waardeer is zijn kritische toontje jegens Real Madrid
Al die gekke Arabieren ook tegenwoordig in het Engelse voetbal, niet te vertrouwen die mensen uit het Midden Oosten!
Elwood1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-11, 16:52 Standaard   #18
Drums

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Franse clubs en 'grote' clubs bij ongeregeldheden buiten schot houden, maar als Feyenoord-supporters zich misdragen in zijn Nancy ons opeens als voorbeeld stellen. Dat opgeteld met zijn optreden tijdens die beruchte finale
Waren het niet supporters van Manchester United die ook ergens de boel op stelten zetten?
Oud 22-03-11, 16:54 Standaard   #19
...

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
[...]
Waren het niet supporters van Manchester United die ook ergens de boel op stelten zetten?
Klopt, ook meerdere malen van Olympique Marseille en PSG.. en dat ging nog wel iets verder naar mijn mening.

Oud 22-03-11, 16:55 big smile   #20

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood1988 Bekijk bericht
[...]

Al die gekke Arabieren ook tegenwoordig in het Engelse voetbal, niet te vertrouwen die mensen uit het Midden Oosten!
Daar kan en mag Platini weinig aan doen natuurlijk
Oud 22-03-11, 16:55 Standaard   #21

welke beruchte finale?
Oud 22-03-11, 16:56 Standaard   #22
...

[...]

welke beruchte finale?
Heizel-drama, dat misselijkmakende juichen terwijl de lijken voor hem lagen?

Oud 22-03-11, 17:01 Standaard   #23

[...]
Heizel-drama, dat misselijkmakende juichen terwijl de lijken voor hem lagen?
Dat deed iedereen van Juventus. Daarom is het zo'n ontiegelijke schijtclub. Waarvan akte.

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site