Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22-03-10, 14:19   #1
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Frei begon in seizoen 1997/98 zijn carrière bij FC Basel, maar ging het seizoen erna naar FC Thun. Weer een seizoen later volgde hij zijn trainer Andy Egli naar FC Luzern. Halverwege zijn tweede seizoen daar ging hij naar Servette FC Genève. Hier maakte hij naam en Rennes haalde hem in januari 2003 naar de Franse Ligue 1. Op 29 januari 2003 maakte hij zijn debuut voor de club. In zijn eerste volledige seizoen bij de club maakte hij 20 doelpunten. Ook in seizoen 2004/05 maakte hij weer 20 doelpunten, en dit keer werd hij er topscorer van de Ligue 1 mee.

Op 24 maart 2001 maakte hij zijn debuut voor het Zwitserse nationale elftal.

Years Club App (Gls)*
1997-1998 Basel 11 (1)
1998-1999 FC Thun 34 (7)
1999-2000 Luzern 32 (15)
2000-2003 Servette 64 (36)
2003-2006 Rennes 100 (48)
2006-2009 Borusia Dortmund 69 (31)
2009- Basel 17 (13)

Met scheidsrechter Urs Meier was hij de meest besproken Zwitser van Euro 2004. Alexander Frei spuugde in de nek van Steven Gerrard en werd daar na bestudering van televisiebeelden uiteindelijk fiks voor bestraft. Frei toonde spijt op zijn eigen manier: hij adopteerde een soortgenoot.
De international verstuurde vrijdag een open brief aan de website van het boulevardblad Blick, waarin hij zich verontschuldigde voor zijn spuugactie. Dat deed hij bij zijn ploeggenoten, zijn fans en ook bij slachtoffer Gerrard, die hij inmiddels persoonlijk over het incident heeft gesproken.

Maar daarbij liet Frei het niet. De aanvaller besloot een lama te adopteren van de Baselse dierentuin en zal diens gehele kudde financieel ondersteunen. Blick riep de 25-jarige speler direct uit tot Lama-Götti.

Frei: 'Ik heb in deze voor mij moeilijke tijd veel geleerd. Ik heb onder meer geleerd wie mijn echte vrienden zijn. O ja, en om ervoor te zorgen dat deze lama in de toekomst niet meer spuugt, heb ik een lama in de zoo van Basel geadopteerd.'
Marioow is nu online   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 22-03-10, 14:37   #2
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuke speler, raakte toch geblesseerd in de openingspot van Zwitserland op het EK?
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-10, 15:01   #3

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac
Leuke speler, raakte toch geblesseerd in de openingspot van Zwitserland op het EK?
Klopt. Miste daardoor de rest van het toernooi.

Hij is op dit moment trouwens ook geblesseerd. Hij heeft in februari in Aarau zijn arm gebroken. Eind april zal ie waarschijnlijk pas weer aan spelen toekomen.
Grunner is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-10, 15:59   #4
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij is echt te vaak geblesseerd, best jammer.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 10-06-10, 09:00 Standaard   #5

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Doemscenario dreigt opnieuw voor Zwitser Frei

Een nieuw doemscenario dreigt voor Alexander Frei. De spits van FC Basel is woensdag tijdens een training van Zwitserland geblesseerd geraakt aan zijn enkel. "Ik hoop dat het niet om een kleine breuk gaat", zegt bondscoach Ottmar Hitzfeld.

De 30-jarige aanvaller zal in het ziekenhuis verder worden onderzocht. Hij kwam op de training in botsing met teamgenoot Steve von Bergen. Frei werd in 2008 ook al geteisterd door blessureleed. Toen moest hij tijdens het WK in eigen land al na één wedstrijd afhaken met een knieblessure.

Oud 10-06-10, 09:32 emo   #6
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Vier posts, alle vier over blessures. Helaas een beetje het verhaal van Frei.

Oud 11-06-10, 13:13 Standaard   #7
Redactie

Ondanks de enkelblessure die hij woensdag opliep, tijdens een training in eigen land, lijkt Alexander Frei het WK niet te hoeven missen. De aanvaller van Zwitserland krijgt van bondscoach Ottmar Hitzfeld alle ruimte om te herstellen. Wanneer Frei inzetbaar is voor de Zwitsers is nog onbekend. “Het is te vroeg om daar wat over te zeggen”, zei teamarts Cuno Wetzel donderdag bij aankomst in Zuid-Afrika.

Het heeft er alle schijn van dat de aanvaller van FC Basel het eerste groepsduel met Spanje zal moeten missen. Teamarts Wetzel denkt wel dat Frei inzetbaar zal zijn in de andere twee groepswedstrijden tegen Chili en Honduras. “Was dat niet het geval geweest, dan was hij niet mee naar Zuid-Afrika gekomen.”
De kans dat middenvelder Valon Behrami het WK alsnog moet missen is een stuk groter. De speler van West Ham United kampt met een spierblessure en moet van Hitzfeld dit weekeinde aantonen dat hij fit is. “Als hij zondag volledig kan meetrainen, is hij een optie. Anders niet”, aldus de bondscoach

Oud 15-07-10, 13:19 emo   #8
Redactie

Oud 15-07-10, 13:24 emo   #9
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Keihard baas natuurlijk

Oud 15-11-10, 19:27 Standaard   #10
Redactie

Alex Frei: Die BVB-Fans sollen bleiben wie sie sind!
In seinen drei Jahren beim BVB setzte der Angreifer die Schweizer Tradition erfolgreich fort. Alex Frei avancierte zur personifizierten Lebensversicherung im Abstiegskampf, zum Derbyhelden, erzielte in 74 Ligaspielen 34 Treffer. Trotz Verletzungen kmpfte sich der Rekordtorschtze der Nati stets zurck. Unvergessen dabei sein Comeback am 13. September 2008, als seine zwei Treffer bei der Aufholjagd im Derby noch den Ausgleich brachten. Zuletzt gab der 31-Jhrige Frei seinen Rcktritt aus der Nationalmannschaft nach der Saison 2010/2011 bekannt.

In einem kurzen Gesprch mit schwatzgelb.de uert sich der Schweizer zum FC Basel, den Pfiffen bei der Schweizer Nationalmannschaft und hlt am Ende noch ein dickes Lob fr die schwarzgelben Fans bereit.

sg.de: Hallo Alex, in den letzten Wochen war auch in den deutschen Medien wieder viel ber dich zu lesen, zu sehen und zu hren. Was berwiegt bei dir: Die Freude ber deine starken Leistungen fr den FC Basel in Championsleague und Liga oder die Enttuschung ber die Pfiffe bei deinem Nati-Auftritt zuletzt?

Das sind zwei verschiedene Dinge. Zuerst einmal freue ich mich sehr, dass es uns beim FCB so gut luft. Wir haben einen tolle Mannschaft, eine professionelle Fhrung, ebenfalls Superfans und eine sehr gute Stimmung im Team. Dann sind da diese Pfiffe bei Spielen mit der Nationalmannschaft, zu denen ich vor allem das sagen mchte: Jeder Fan hat das Recht, im Stadion zu pfeifen, das gehrt zum Fussball. Was mich enttuschte und traurig war, sind jene, die nur Hme brig hatten und das gegen einen eigenen" Spieler.

sg.de: Werden deine Leistungen in der Heimat ausreichend gewrdigt? Schlielich bist du Rekordtorschtze in der Nationalmannschaft und kannst bei all deinen Stationen eine konstant gute Trefferquote vorweisen.

Ich hatte in letzter Zeit aufgrund dieser Pfiffe weitaus mehr positive Reaktionen von auen und von innen als negative. Alle Menschen mit gengend Respekt anerkennen, dass ich im Fussball etwas geleistet habe und respektieren, dass nicht jeder Mensch in jeder Situation genau gleich tickt wie ein anderer

sg.de: Du spielst nun seit ber einem Jahr wieder in der Schweiz fr den FC Basel. Ihr seid Meister geworden, spielt in der Knigsklasse. Hast du bei deinem Wechsel von Dortmund also alles richtig gemacht?

Ja, davon bin ich berzeugt. Ich hatte drei wunderschne Jahre beim BVB und freue mich nun aber auch, dass ich in meiner Heimat nochmals einige Jahre gute Leistungen zeigen darf.

sg.de: Denkst du noch manchmal an Dortmund und seine Fans zurck?
O ja. Solch groartige Fans vergisst man nie im Leben.

sg.de: Hast Du noch Kontakt zu ehemaligen Mitspielern?
Ja, immer mal wieder, vor allem mit Roman, Sebastian Kehl und Patrick Owomoyela.

sg.de: Was sagst Du zur Entwicklung der Mannschaft von Jrgen Klopp?

Das ist groartig, was der aktuelle BVB zeigt, und zwar sowohl leistungs- wie resultatmig. Diese Mannschaft ist in jeder Reihe top besetzt und weist eine sehr gute Mischung auf.

sg.de: Welche Erinnerungen sind Dir aus deiner Zeit im Ruhrpott geblieben? Was war gut, was wrdest Du lieber schnell vergessen?

Ich habe berhaupt keine schlechten Erinnerungen an den Ruhrpott, es gibt deshalb auch nichts, was ich vergessen mchte, denn es waren, wie gesagt, drei ganz tolle Jahre.

sg.de: Viele BVB-Fans haben Dich vor allem noch als Derbyhelden in Erinnerung. Was wrdest Du ihnen zum Schluss des Interviews gerne mitgeben?

Nur das: Dass die BVB-Fans bleiben sollen, wie sie sind und dass ich es sehr genossen habe, vor dieser riesigen Fankurve spielen zu drfen.

schwatzgelb.de bedankt sich fr das Interview und wnscht Alex Frei und dem FC Basel alles Gute fr den weiteren Verlauf der Saison!

Oud 05-04-11, 19:34 Standaard   #11
Redactie

Einde van zijn interlandloopbaan:

De kans dat Zwitserland zich plaatst voor het EK 2012 in Polen en Oekrane is niet bijster groot. De Zwitsers staan in Groep G van de kwalificatiereeks op een derde stek in de rangschikking achter Engeland en Montenegro. De equipe van bondscoach Ottmar Hitzfeld heeft vier punten verzameld, terwijl de koplopers er tien hebben. De malaise heeft gevolgen: zowel aanvoerder Alexander Frei als Marco Streller stopt per direct met interlandvoetbal.

Ze hebben niet uit emotie gehandeld, het is een weloverwogen beslissing, verklaart Hitzfeld in de Zwitserse media. Ik ga dan ook niet proberen ze over te halen terug te komen en richt me op de nabije toekomst. Met name het vertrek van topschutter Frei (42 interlanddoelpunten), net als Streller in competitieverband actief voor FC Basel, zal merkbaar zijn.

Ik heb tien jaar bij de nationale ploeg gezeten. Het was een mooie tijd, maar ook met een aantal dieptepunten, zegt 84-voudig international Frei. Ik wens de jonge collegas van de nationale ploeg het beste, vult 37-voudig international Streller aan. Ik hoop dat ze op de moeilijke momenten de steun krijgen van het publiek.

Oud 27-09-11, 23:04 Standaard   #12
Redactie

2x dus vanavond
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site