Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18-03-10, 19:59   #1
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Marko Marin (born 13 March 1989 in Bosanska Gradiška) is a German footballer of Bosnian Serb descent playing for Werder Bremen in the Bundesliga as a winger.

[afbeelding: link]

He began his footballing career as a youth player, first with SG 01 Hoechst and then with Eintracht Frankfurt, then in 2006 the player left Eintracht to move to Borussia Mönchengladbach youth academy. After a year at Mönchengladbach's academy he was offered a three year contract which he signed and later went on to make his professional debut with the club. On 9 August 2008 Marin scored a hat-trick in Mönchengladbach's 8-1 thrashing of seventh division club VfB Fichte Bielefeld in the first round of the DFB Cup. His third goal was a penalty in the seventeenth minute. On 24 June 2009 was sold for € 8.5 million from Borussia Mönchengladbach to Werder Bremen.

In 2007 the player also received a call up to his under-21 national squad and has since played on six occasions. On 16 May 2008 it was announced that Marin would be included in German national team coach Joachim Löw's provisional 26-man squad for Euro 2008, but did not make the final 23. He made his debut on 27 May 2008 in a 2-2 draw against Belarus. Marin entered the game as a half-time substitution for Bastian Schweinsteiger. He was eventually cut from the final squad on 28 May 2008.

In the same year, on 20 August he made his second appearance for Germany and scored his first goal in a friendly match against Belgium. Marin is a German under-21 international football player, he was also picked for the European team in the UEFA-CAF Meridian Cup.
PHP-code:
Seizoen   Wedstrijden    Assists    Doelpunten      Club          

07
/09         31           13           4           BorMönchengladbach (2. BLiga)
08/09         33           13           4           BorMönchengladbach 
09
/10         25           10           3           Werder Bremen 
Blawh is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 18-03-10, 20:03   #2
In z'n Gladbach periode heb ik hem nog, á la Steef, bij Ajax aangeprezen. Ik had toen een paar wedstrijden van Gladbach gezien, in de 1e en 2e bundesliga en hij viel me nogal op.
Lebawski is offline   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 20:05   #3

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

wat mij op valt is dat heel veel duitse (sub-)toppers een dergelijk type speler hebben. is dat iets typisch duits?

Oud 18-03-10, 20:06   #4
Een spielmacher zie je vrijwel altijd in de Bundesliga ja. Clubs hanteren daar ook al jaren een 442 met een ruit. Laatste tijd zie je wat vaker 433 varianten (zeg maar 4231 zoals Van Gaal ook bij Bayern vaak doet).
Oud 18-03-10, 20:10   #5
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Marin
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 20:13 rainbow   #6

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Alweer zulks een import duitser.

Oud 18-03-10, 20:41   #7
Hup Hollant!

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Lebawski
In z'n Gladbach periode heb ik hem nog, á la Steef, bij Ajax aangeprezen. Ik had toen een paar wedstrijden van Gladbach gezien, in de 1e en 2e bundesliga en hij viel me nogal op.
Nash is nu online   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 20:45 big smile   #8
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 20:45   #9
Je begrijpt dat er niks mee gedaan wordt he ?
Oud 18-03-10, 20:56   #10
Goeie kop!

Dylan Dog's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe werkt zoiets dan? Bel je dan op?
Dylan Dog is offline   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 20:58   #11
Ik kom daar 2x per week op de koffie...

Nee, ik had destijds een bron binnen Ajax, en heb het via hem proberen kenbaar te maken. Maar zoiets komt niet eens aan bij de mensen waar het moet. Mja, naïef als ik was gewoon proberen hé...
Oud 18-03-10, 21:03   #12

Een spielmacher zie je vrijwel altijd in de Bundesliga ja. Clubs hanteren daar ook al jaren een 442 met een ruit. Laatste tijd zie je wat vaker 433 varianten (zeg maar 4231 zoals Van Gaal ook bij Bayern vaak doet).
ja idd. wat op zich ook best vreemd is omdat de klassiek duitse formatie 5-3-2 of 3-5-2 is.

hoe verklaar je dat zo'n formatie wijdverbreid wordt overgenomen in Duitsland? natuurlijk wordt het buiten duitsland ook gebruikt maar niet zo massaal. lijkt me ook een kwetsbare formatie

Oud 18-03-10, 21:07   #13
Welke ? Die 442 ? Zo kwetsbaar is ie niet.
Oud 18-03-10, 21:15   #14

Welke ? Die 442 ? Zo kwetsbaar is ie niet.
de ruiten variant van de 4-4-2. die heeft weldegelijk kwetsbaarheden en *ik denk* dat dat de reden is dat het buiten duitsland minder vaak de standaardformatie van clubs is

Oud 18-03-10, 21:16   #15
Milan en Chelsea waren er zéér succesvol mee.
Oud 18-03-10, 21:18   #16

Milan en Chelsea waren er zéér succesvol mee.
het chelsea van mourinho paste dat niet altijd toe. maar goed, zelfs als het geen kwetsbare formatie is dan nog blijft de vraag overeind waarom het in duitsland zo populair is

Oud 18-03-10, 21:18   #17
Werkratio van de Duitse middenvelders ?
Oud 18-03-10, 22:08   #18

Werkratio van de Duitse middenvelders ?
KOm je dan het beste tot je recht in 4-3-3?

Je hoort mij niet klagen hoor over al die leuke spelmakertjes

Neem zo'n Diego, zonde dat hij naar Juventus is gegaan. In Duitsland was het echt het mannetje

Oud 18-03-10, 22:10   #19
Nja 442 is meer zekerheid voor Duitsers. 433 is onorthodox en hebben ze meestal de spelers niet voor. 433 is ook niet voor elke ploeg weggelegd, maar als een ploeg het beheerst en de juiste spelers heeft is het meesterlijk. Ajax, Barcelona, Spanje en ploegen die een 4231 variant spelen. Sevilla soms, Chelsea vaak, United vaak, Milan vaak. Arsenal, maar dat moet een meer uitgebalanceerd team krijgen zodat het eens ECHT om de prijzen mee kan doen.
Oud 18-03-10, 22:37   #20

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik kom daar 2x per week op de koffie...

Nee, ik had destijds een bron binnen Ajax, en heb het via hem proberen kenbaar te maken. Maar zoiets komt niet eens aan bij de mensen waar het moet. Mja, naïef als ik was gewoon proberen hé...
Marin is anders wel intensief gescout door Ajax.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 23:23   #21

Nja 442 is meer zekerheid voor Duitsers. 433 is onorthodox en hebben ze meestal de spelers niet voor. 433 is ook niet voor elke ploeg weggelegd, maar als een ploeg het beheerst en de juiste spelers heeft is het meesterlijk. Ajax, Barcelona, Spanje en ploegen die een 4231 variant spelen. Sevilla soms, Chelsea vaak, United vaak, Milan vaak. Arsenal, maar dat moet een meer uitgebalanceerd team krijgen zodat het eens ECHT om de prijzen mee kan doen.
De zwakte van een 442 met ruit is imo dat de veldbezetting niet proper in elkaar steekt. Of je houdt het veld niet breed genoeg of je maakt het zo breed, doordat je middenvelders een tegenstander moeten pakken dat je defensief erg zwak bent. 442 is denk ik vooral leuk voor de aanval. dat verklaart waarom je geschikt is voor middenvelders met veel inhoud, er moet veel geswitcht worden.

Oud 18-03-10, 23:29   #22
Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker

De zwakte van een 442 met ruit is imo dat de veldbezetting niet proper in elkaar steekt. Of je houdt het veld niet breed genoeg of je maakt het zo breed, doordat je middenvelders een tegenstander moeten pakken dat je defensief erg zwak bent. 442 is denk ik vooral leuk voor de aanval. dat verklaart waarom je geschikt is voor middenvelders met veel inhoud, er moet veel geswitcht worden.
Probleem in mijn ogen is dat je niet heel veel druk kunt zetten bij balverlies, omdat de ruimtes dan te groot zijn. In balbezit is het een taak voor de back's om het breed te houden en mee te komen. De spitsen moeten veel kantelen en de nummer 10 moet goed tussen de linie's zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast

Marin is anders wel intensief gescout door Ajax.
Wow, Bliksem, Geaudenzeaun, open een topic !
Oud 18-03-10, 23:36   #23

Probleem in mijn ogen is dat je niet heel veel druk kunt zetten bij balverlies, omdat de ruimtes dan te groot zijn. In balbezit is het een taak voor de back's om het breed te houden en mee te komen. De spitsen moeten veel kantelen en de nummer 10 moet goed tussen de linie's zijn.
Dat milan r succes mee had onder ancelotti komt denk ik doordat ze van die enorm goede middenvelders hadden. op pirlo na dan. pirlo is en was natuurlijk ook wel goed maar heeft net zo goed duidelijk tekortkomingen.

hoe zie jij dat? waar lag de sleutel van milan waardoor het systeem het beste uit de verf kwam? want als ik het me goed herinner schakelden ze bij balverlies niet om van formatie

Oud 18-03-10, 23:51   #24
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch wel een belangrijke factor waarom Gladbach vorig jaar in de Bundesliga bleef. Goede prijs voor hem gevangen ook na afloop van het seizoen.

Ben verder niet zo overtuigd van hem, denk dat dit zo een beetje zijn top is.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 23:54   #25

Dat milan r succes mee had onder ancelotti komt denk ik doordat ze van die enorm goede middenvelders hadden. op pirlo na dan. pirlo is en was natuurlijk ook wel goed maar heeft net zo goed duidelijk tekortkomingen.

hoe zie jij dat? waar lag de sleutel van milan waardoor het systeem het beste uit de verf kwam? want als ik het me goed herinner schakelden ze bij balverlies niet om van formatie
Jawel, Milan werd juist heel compact bij balverlies. Dan gingen de backs juist knijpen, had je achterin 4 man op lijn. 2 middenvelders (Seedorf en Pirlo) leunden dan daar tegen aan, Kaka zakte in en Gattuso joeg de boel op. Sleutel van het succes ? Ervaring, geslepen, Kaka.
Oud 19-03-10, 15:53   #26

Jawel, Milan werd juist heel compact bij balverlies. Dan gingen de backs juist knijpen, had je achterin 4 man op lijn. 2 middenvelders (Seedorf en Pirlo) leunden dan daar tegen aan, Kaka zakte in en Gattuso joeg de boel op. Sleutel van het succes ? Ervaring, geslepen, Kaka.
Net als bij elk ander systeem ligt het hem dus in de kwaliteit van de spelers, en dat zo goed mogelijk tot uiting brengen. Heb jij een hele goede spelverdeler, en er omheen een aantal spelers die niet vies zijn van 90 minuten lang hard werken, is het best effectief. Heb je ook nog eens backs die een bal goed voor kunnen krijgen kan het zelfs ideaal zijn. Verdedigend hoeft het in ieder geval geen probleem te zijn. Je ziet dat zulke clubs de tegenstander toch vaak laten komen om er dan overheen te denderen. Heel compact verdedigend om dan ineens met een aantal spelers tegelijk uit de startblokken te schieten. De manier waarop er in Italië en Duitsland verdedigd wordt is toch al weer heel anders dan hier in Nederland.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 19-03-10, 16:53   #27
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Pirlo was als diep-liggende(diep als in teruggetrokken) spelmaker juist een pilaar van het elftal. Vaak zie je ploegen daar toch een soort fysieke breker neerzetten, maar Ancelotti zag dat zo'n controlerende middenvelder vaak aan de bal is, en je dus een voordeel hebt als ie ook nog kan voetballen.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 19-03-10, 17:15   #28
DiFontaine

Dit is het Marin topic.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 19-03-10, 18:42   #29

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg
Pirlo was als diep-liggende(diep als in teruggetrokken) spelmaker juist een pilaar van het elftal. Vaak zie je ploegen daar toch een soort fysieke breker neerzetten, maar Ancelotti zag dat zo'n controlerende middenvelder vaak aan de bal is, en je dus een voordeel hebt als ie ook nog kan voetballen.
Dat ben ik met je eens maar uitgaande van een ruit is dat een gevaar. Want pirlo moest het van zijn uithoudingsvermogen en tackles niet hebben. Maar ik begrijp dus dat milan bij balverlies hun formatie veranderde. Hoewel je bij formatiewisselingen natuurlijk wat vraagt van de middenvelders.

Oud 28-03-10, 14:00   #30

gisteren was hij weer fantastisch

Oud 18-06-10, 23:25 Standaard   #31
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Had je gedacht dat ie nu op het WK zou acteren, Blawh? Tottenham wordt als nieuwe club genoemd, in het geruchten-circuit...

Oud 24-06-10, 21:39 Standaard   #32
Redactie

Jammer dat die zo weinig speeltijd krijgt, in mijn ogen brengt die meer dan Podolski.

Oud 08-03-11, 19:26 Standaard   #33
DiFontaine

Goede invalbeurt dit weekend, met een doelpunt en een assist. Helaas.

Ben benieuwd of hij zich weer in de basis heeft gespeeld.

Oud 28-04-12, 18:39 Standaard   #34
Redactie

Naar Chelsea dus.
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-04-12, 18:40 Standaard   #35
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Verrassende transfer. Heeft niet z'n beste seizoen volgens mij, maar blijft wel een leuke speler. Ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen.
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-04-12, 18:43 Standaard   #36
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Wel het type speler waar Chelsea om verlegen zit.

Oud 28-04-12, 18:56 Standaard   #37
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Goede actie van Chelsea
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 28-04-12, 19:11 Standaard   #38

anaLog's Voetbal Forum schermafbeelding

Chelsea gaat dus definitief de selectie vernieuwen en verjongen. Voor tien miljoen loop je weinig risico met Marin.
anaLog is offline   Met citaat reageren
Oud 28-04-12, 19:55 Standaard   #39

Elaninho's Voetbal Forum schermafbeelding

2012-13:
Lukaku
De Bruyne - Mata - Marin

Verbetering tov dit seizoen lijkt me.
Elaninho is offline   Met citaat reageren
Oud 28-04-12, 20:14 Standaard   #40

anaLog's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Elaninho Bekijk bericht
2012-13:
Lukaku
De Bruyne - Mata - Marin

De Bruyne word volgens mij eerst nog verhuurd. Chelsea doet sowieso de laatste twee seizoenen goede zaken op de transfermarkt (Torres buitengesloten). Mata, Ramires en Cahil zijn op dit moment basisspelers, vooral Ramires vind ik een sterke aankoop. Sowieso is Chelsea is al wat langer bezig met het aantrekken van goede jonge spelers, Courtios en Romeu zijn twee spelers die ik zie uitgroeien tot basiskrachten.

Chelsea en een goed transferbeleid, het moet niet veel gekker gaan worden.
anaLog is offline   Met citaat reageren
Oud 28-04-12, 20:54 Standaard   #41
'Nuff said...

Flumi's Voetbal Forum schermafbeelding

Prima transfer. Maar dan meteen dat geneuzel over 'droomclub' en 'speelstijl die mij het best past'. Bleh...
Flumi is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-04-12, 20:57 Standaard   #42
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Nieuwe omgeving doet hem hopelijk goed. Hopen ook dat hij fysiek in orde blijft.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 28-04-12, 20:59 Standaard   #43
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

2012-13:
Lukaku
De Bruyne - Mata - Marin

Mata op tien is nooit een succes geweest.

Oud 28-04-12, 23:45 Standaard   #44

Elaninho's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
[...]

Mata op tien is nooit een succes geweest.
Wat niet is kan nog komen.
Elaninho is offline   Met citaat reageren
Oud 29-04-12, 00:09 big smile   #45
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Wat niet is kan nog komen.
Dat denk ik ook altijd met Michel Breuer.

pão de açúcar socker bröd şeker ekmek
Sûkerbôle.
SuikerBrood is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:04.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site