Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 05-03-10, 10:14   #1
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Kusje voor jou

Blaise Isetsima Nkufo (Kinshasa, 25 mei 1975) is een Zwitserse voetballer van Congolese afkomst. Hij komt sinds 2003 uit voor FC Twente in Nederland. Bij Twente is Nkufo clubtopscorer aller tijden wat competitiedoelpunten betreft. De centrumspits speelde eerder bij verschillende clubs in Zwitserland, Qatar en Duitsland.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blaise_Nkufo

Held in Twente die volgend seizoen zijn geluk gaat beproeven in de Amerikaanse competitie. Na afloop van het WK in Zuid-Afrika zal hij zich melden bij zijn nieuwe club, de Seattle Sounders.

N'Kufo vervolgt loopbaan in Seattle

ENSCHEDE - Blaise N'Kufo verruilt na dit seizoen FC Twente voor de Amerikaanse voetbalclub Seattle Sounders FC. De Zwitserse spits stapt transfervrij over naar de club uit de Major League Soccer. Dat maakte Seattle donderdag bekend op de website. Een woordvoerder van FC Twente bevestigde de transfer.

De geboren Congolees is bezig aan zijn zevende seizoen bij FC Twente. N'Kufo (34) maakte in augustus vorig jaar zijn 104e competitiedoelpunt voor de Tukkers, waarmee hij het clubrecord overnam van Jan Jeuring. De teller van de Zwitser staat inmmiddels op 111 treffers in 215 eredivisiewedstrijden. Hij maakte ook nog vijftien doelpunten in het bekertoernooi en drie in Europese wedstrijden. Het was al bekend dat N'Kufo na het aflopen van zijn contract zou vertrekken uit Enschede.

N'Kufo stond vroeger bekend als 'clubhopper'. De spits speelde in Zwitserland voor diverse clubs en in Duitsland stond hij onder contract bij FSV Mainz en Hannover 96. Hij voetbalde ook een jaar in Qatar. N'Kufo streek in 2003 neer in Enschede en werkte zich daar vooral door zijn doelpuntenproductie op tot een clubicoon. N'Kufo maakte de afgelopen zes jaar nooit minder dan twaalf competitietreffers per seizoen. Twee keer stokte de teller pas bij 22 treffers.

De afgelopen twee jaar eindigde N'Kufo met Twente op de tweede plaats in de eredivisie, de plek die club momenteel ook inneemt. Komende zomer is de 27-voudig international (zeven doelpunten) met Zwitserland actief op het wereldkampioenschap in Zuid-Afrika. Daarna gaat hij aan de slag bij Seattle Sounders. N'Kufo bracht onlangs al een bezoek aan de Amerikaanse club. ,,Ik heb een heel goed gevoel bij deze club'', aldus N'Kufo. ,,Daarom heb ik voor Seattle gekozen.'' De bekendste speler in de selectie van de Sounders is de Zweed Fredrik Ljungberg (ex-Arsenal).

De routinier van FC Twente verhuist naar Noord-Amerika mede omdat zijn familie in Canada woont. N'Kufo ondertekent naar verluidt een contract voor twee jaar bij Seattle.
zjroen is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 05-03-10, 10:16   #2

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi om af te bouwen daar.
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 05-03-10, 10:18   #3
Na 7 jaar trouwe dienst en een belangrijk aandeel in de opmars van Twente is deze overstap 'm van harte gegund. Prima speler, waar zo langzaamaan het beste van af begint te raken. Goede oplossing voor N'Kufo en Twente, die met Luuk de Jong zijn opvolger al binnen hebben.
Imaginary_Friend is offline   Met citaat reageren
Oud 05-03-10, 10:19   #4
DiFontaine

Lijkt me idd ook het juiste moment voor Twente om naar de toekomst te kijken. Dit seizoen is hij toch niet de N'Kufo van de laatste jaren.
Oud 05-03-10, 10:43   #5
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooie club voor Kufo. Even een keer een tripje plannen naar Seattle
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 05-03-10, 12:19 wink   #6
Hup Holland!

Zwoerd's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
Mooie club voor Kufo. Even een keer een tripje plannen naar Seattle
Mooie club ja, ze schijnen daar in Seattle nog best wel van voetbal te houden van wat ik zo op youtube zie
Zwoerd is offline   Met citaat reageren
Oud 05-03-10, 12:35   #7
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

Kan Twente straks op zoek naar 2 nieuwe spitsen als er Ruiz ook nog verkocht gaat worden ( als dat bedrag op tafel komt ) maar goed benieuwd naar het afscheid wat die in Enschede krijgt.

Leuke avontuur voor nog 2 jaar idd.

Oud 05-03-10, 13:46   #8
Oorspronkelijk geplaatst door vitessezuid113
Kan Twente straks op zoek naar 2 nieuwe spitsen als er Ruiz ook nog verkocht gaat worden ( als dat bedrag op tafel komt ) maar goed benieuwd naar het afscheid wat die in Enschede krijgt.

Leuke avontuur voor nog 2 jaar idd.
Arnautovic komt terug waarschijnlijk. Voor zover bij mij bekend ligt op het moment de prioriteit bij een ervaren centrumspits.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 05-03-10, 13:50   #9
EAYS

Oorspronkelijk geplaatst door Zwoerd
Mooie club ja, ze schijnen daar in Seattle nog best wel van voetbal te houden van wat ik zo op youtube zie
Paul Allen is trouwens één van de eigenaren, die beste man heeft geld zat. Kan Kufo wel wat extra's geven.
Oud 09-03-10, 21:03 big smile   #10
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Munsterman wil N'Kufo laten scouten in VS

De wegen van FC Twente en Blaise N'Kufo scheiden niet definitief als het aan voorzitter Joop Munsterman ligt. De preses denkt dat de vertrekkende spits in de toekomst een rol in de scouting kan gaan spelen.

N'Kufo verruilt FC Twente na het WK voor het Amerikaanse Seattle Sounders FC. De topscorer allertijden kan volgens Munsterman naast voetballen veel wedstrijden voor FC Twente gaan bezoeken. "Blaise zal daar veel spelers kunnen gaan scouten voor ons", zegt de voorzitter van de koploper in Sportweek.

"Daar zal ik met hem over praten", verduidelijkt Munsterman. "We hebben een goede relatie met hem en dat wil ik graag zo houden. Of dat een officiële status krijgt of vrijblijvend is, maakt niet zoveel uit. Maar hij gaat eerst voetballen daar. Als hij dan in de toekomst een talent ziet lopen, weet hij ons te vinden."
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 09-03-10, 21:07   #11
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja, ik vind N Kufo toch wel iets beter dan de Jong hoor . Ook al doet N Kufo veel verkeerd en dat weet ik . Ik mis toch die ervaring zoals vrije trappen uitlokken , of gewoon slim lopen .

Ik denk dat N Kufo weer in de basis zal staan , maar ik denk ook dat Steve eerder een beroep zal doen op de Jong . Die heeft het toch aardig gedaan .

Is alleenmaar mooi , een extra concurrent ..

Peace .
tjekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 12-03-10, 11:56   #12
DiFontaine

'Voorzichtig zijn met N'Kufo'

ENSCHEDE - Blaise N'Kufo trainde donderdag weliswaar weer met de groep mee, maar de aanvaller van FC Twente hoeft nog niet te rekenen op een basisplek vrijdag in het thuisduel tegen ADO Den Haag. "We moeten voorzichtig zijn", aldus trainer Steve McClaren. "Hij heeft pas twee keer getraind en is drie weken afwezig geweest met een spierblessure."

Ook Peter Wisgerhof, David Carney en Wellington sloten weer aan bij de groepstraining. De verwachting is dat Wisgerhof tegen ADO in de basis zal starten. De ervaren verdediger ontbrak tegen RKC Waalwijk nog met een hamstringblessure.

Verder beschikt coach McClaren over een vrijwel fitte selectie. Alleen reserves Nashat Akram en Vagif Javadov liggen nog in de lappenmand.
Oud 12-03-10, 17:44   #13
Oorspronkelijk geplaatst door tjekkie
Ja, ik vind N Kufo toch wel iets beter dan de Jong hoor . Ook al doet N Kufo veel verkeerd en dat weet ik . Ik mis toch die ervaring zoals vrije trappen uitlokken , of gewoon slim lopen .
Scheelt slechts een jaartje of 15, dus niet zo vreemd.
Lebawski is offline   Met citaat reageren
Oud 05-05-10, 16:53 wink   #14
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch is het ergens een mooie beloning voor Nkufo om af te sluiten met de titel na 7 seizoenen Twente.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 05-05-10, 17:15   #15

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Toch is het ergens een mooie beloning voor Nkufo om af te sluiten met de titel na 7 seizoenen Twente.
Ergens een mooie beloning? Het is denk ik het mooiste afscheid wat je maar kan bedenken!
Gaat hij ook nog mee naar Zuid-Afrika met Zwitserland?
Sieps is offline   Met citaat reageren
Oud 19-09-10, 11:33 Standaard   #16
EAYS

Hij scoorde zo even 3 keer
Oud 16-03-11, 11:55 emo   #17
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Amerikaans avontuur Nkufo voorbij
Het Amerikaanse avontuur van Blaise Nkufo bij Seatlle Sounders is al weer voorbij.

De voetbalclub meldt, kort voor de start van de competitie, op zijn website dat het contract van de Zwitserse aanvaller "na onderling overleg" per direct wordt beëindigd.

De 35-jarige Nkufo kwam vorig jaar over van FC Twente. Met die club werd hij in 2010 landskampioen.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:58.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site