Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 08-02-10, 23:35   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Volledige naam Hubertus Jozef Margaretha Stevens
Geboortedatum 29 november 1953
Geboorteplaats Sittard, Nederland

Stevens begon zijn trainerscarrière in 1986 bij PSV, waar hij diverse jeugdteams trainde. In maart 1993 ging hij bij Roda JC uit Kerkrade aan de slag. Na onder meer een uiterst succesvol seizoen 1994/95, waarin Roda JC in de competitie tweede werd achter AFC Ajax, werd Stevens in oktober 1996 aangesteld als hoofdcoach van het Duitse Schalke 04. Bij deze club zou hij tot juni 2002 aan het bewind blijven. In 1997 won Stevens met Schalke 04 de UEFA Cup. In 2001 en 2002 won de club onder leiding van Stevens de DFB-Pokal. Na Schalke 04 ging Stevens Hertha BSC trainen. Bij de Berlijnse club werd hij op 4 december 2003 weggestuurd wegens gebrek aan succes. Hierna was hij van 14 juni 2004 tot 22 mei 2005 trainer van 1. FC Köln, waarmee hij door de kampioenschap van de 2. Bundesliga direct promotie wist te bewerkstelligen. Hij is de enige trainer van 1. FC Köln tussen 1996 en 2006 die niet werd ontslagen.

In mei 2005 keerde Stevens terug naar Nederland, waar hij opnieuw trainer werd van Roda JC. Deze functie vervulde hij tot 2 februari 2007; op 3 februari 2007 maakte Stevens de overstap naar het laaggeklasseerde Hamburger SV. Raymond Atteveld werd zijn opvolger bij Roda JC. Stevens slaagde erin om HSV voor degradatie te behoeden; onder zijn leiding werden 30 punten uit 15 wedstrijden gehaald met uiteindelijk een zevende plaats in de Bundesliga als gevolg. In zijn eerste volledige jaar in de Noord-Duitse havenstad eindigde HSV als vierde, al werd plaatsing voor de UEFA Cup pas op de laatste speeldag (door een 7-0 zege op Karlsruher SC) veiliggesteld.

In het seizoen 2008/2009 was Stevens zeven maanden hoofdtrainer van PSV. Stevens werd aangesteld door Algemeen Directeur Jan Reker, die in de jaren 80 trainer van PSV was toen Stevens nog bij PSV voetbalde. Op woensdag 28 januari 2009 bood Stevens bij de directie van de Eindhovenaren zijn ontslag aan als hoofdtrainer. Met een achterstand van vijftien punten op lijstaanvoerder AZ en vijf nederlagen in negentien competitieduels, een figurantenrol in UEFA Champions League en een snelle uitschakeling in de KNVB-Beker waren de prestaties in de eerste seizoenshelft teleurstellend. Bovendien was er, naar zijn zeggen, geen echte klik meer tussen de spelersgroep en hem.

Op 21 april 2009 werd bekend dat Stevens Co Adriaanse op zal volgen als coach bij Red Bull Salzburg. Hij tekent een contract voor twee seizoenen.
Stevens blijft tot medio 2012 in Salzburg

Huub Stevens is ook de komende seizoenen trainer van Red Bull Salzburg. De coach zette maandag zijn handtekening onder een nieuw contract, dat hem tot medio 2012 aan de club uit Oostenrijk verbindt. Ook Stevens' assistenten John Achterberg en Ton Lokhoff liggen nu tot het eind van het seizoen 2011/ 2012 vast.

"Ik heb altijd gezegd dat ik me op mijn plek voel in Salzburg, zowel privé als sportief", motiveert Stevens zijn beslissing om zijn contract te verlengen. "De club staat voor een veelbelovende periode en ik wil dat van dichtbij meemaken."

"Wij zijn overtuigd van de kwaliteiten van onze trainer", zegt Dietmar Beiersdorfer, de sportief directeur van die Rote Bullen. "Door langer met hem door te gaan, creëren we continuïteit. Dat is voor de ontwikkeling van Red Bull Salzburg heel belangrijk."

Stevens werd afgelopen zomer aangesteld in Red Bull Salzburg, als opvolger van Co Adriaanse. Eerder werkte hij bij onder meer Roda, Schalke 04, HSV en PSV.
Leuk voor de beste man!
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 08-02-10, 23:36   #2
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch zonde dat hij het niet wist te redden bij PSV.
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 08-02-10, 23:43   #3
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij past gewoon het beste in een Duitstalig land
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 08-02-10, 23:44   #4

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
Hij past gewoon het beste in een Duitstalig land
Opvolger McClaren?
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 09-02-10, 00:46   #5
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Iemand moet me toch nog eens uitleggen hoe je een Champions League Europa League poule met Lazio en Villareal domineert, met een ploeg waarin o.a. Barry Opdam, Robin Nelisse en Simon Cziommer in de basis staan. En dan aangevuld met wat nikszeggende Oostenrijkers op die spits na. Dat is gewoon 100% niet mogelijk zou je zeggen en toch flikken ze het.

Nou ja, toch nog een soortement van AZ-glorie dus...
Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 09-02-10, 01:04   #6
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kriegel
Iemand moet me toch nog eens uitleggen hoe je een Champions League poule met Lazio en Villareal domineert, met een ploeg waarin o.a. Barry Opdam, Robin Nelisse en Simon Cziommer in de basis staan. En dan aangevuld met wat nikszeggende Oostenrijkers op die spits na. Dat is gewoon 100% niet mogelijk zou je zeggen en toch flikken ze het.

Nou ja, toch nog een soortement van AZ-glorie dus...
Europa League .
Rumille is offline   Met citaat reageren
Oud 09-02-10, 09:07   #7
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat bedoelde ik, het was laat.
Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 13:01   #8
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij was volgens mij ook in de picture om volgend seizoen trainer te worden bij VfL Wolfsburg. Dan moet hij het denk ik daar goed naar zijn zin hebben.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 11-02-10, 23:02 big smile   #9
BS.

Weggestuurde Stevens baalt van 'schandaalduel'

Dat het bekerduel tussen Red Bull Salzburg en Sturm Graz woensdagavond doorgang heeft mogen vinden, mag een klein wonder heten. Op de 'skipiste' in het stadion van Graz kwam het bekeravontuur van Red Bull vroegtijdig ten einde.

Dat het duel doorgang vond was een wonder. Het sneeuwde woensdag de gehele dag in Oostenrijk. Met man en macht werd in Graz geprobeerd om het veld voor de bekerwedstrijd speelklaar te krijgen. De ondergrond bleef echter volkomen onbespeelbaar. Scheidsrechter Grobelnik moest het duel niet voor niets twee keer stilleggen. Door de hevige sneeuwval waren de lijnen op het veld niet meer zichtbaar.

Stevens, die op voorhand al niet blij was met het besluit om het duel een dag op te schuiven naar de woensdag, zei na afloop dat het veld meer op een skipiste leek dan een voetbalveld. Televisiebelangen waren de oorzaak dat het duel niet dinsdag, maar woensdag afgewerkt werd. Dinsdag sneeuwde het overigens niet, zo werd na afloop nog even aangestipt.

Pogingen van Stevens om het duel alsnog niet door te laten gaan werden door de scheidsrechter van de hand gewezen. Zowel voor aanvang van de wedstrijd als in de rust van het duel stapte de Nederlandse trainer op de arbiter af met de vraag het duel af te gelasten, beide keren zonder succes. Daarbij moet wel gezegd worden dat de scheidsrechter onder druk stond van de Oostenrijkse voetbalbond, die angst heeft voor een overvolle wedstrijdkalender.

Het werd woensdagavond meer een glijpartij dan een voetbalwedstrijd. Een wedstrijd die nooit had mogen beginnen. Dat Graz het duel – onterecht - vanaf de strafschopstip mocht beslissen hoorde geheel bij het beeld van de wedstrijd. De hevige protesten van Stevens nadat de thuisploeg met een strafschop werd beloond zorgden ervoor dat hij vroeg in de tweede helft op de tribune plaats mocht nemen. Na afloop van de wedstrijd wilde Stevens geen commentaar geven.

Na de bekeruitschakeling, die Red Bull veel ergernis en kracht hebben gekost, richt de club zich nu op de competitie. Zaterdag wacht het uitduel met Ried. Of dat duel doorgaat is nog maar de vraag. Het veld van Ried verkeert in zeer slechte staat.
Oud 19-02-10, 10:17   #10

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Directeur Standard scheldt Stevens uit

Red Bull Salzburg-trainer zal het Europa League-duel met Standard Luik (3-2 verlies) niet snel vergeten. De trainer nam al vroeg plaats op de tribune. Vrijwillig weliswaar.

De arbiter van dienst vond dat het trainingsjack van Stevens teveel gelijkenissen toonde met het tenue van zijn ploeg. Daarop werd de trainer verzocht een hesje aan te trekken. Stevens weigerde dit en nam vrijwillig plaats op de tribune.

Toen Stevens even later opstond uit zijn stoel om wat aanwijzigingen te geven aan zijn spelers kreeg hij het aan de stok met de algemeen directeur van Standard Luik, Pierre François. De bestuurder ging flink tekeer tegen de Nederlander.

Na afloop beklaagde Stevens zich over het gedrag van François. "Ik wil de woorden hier niet herhalen, maar het was erg", was het enige dat Stevens over het voorval kwijtwilde.
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 19-02-10, 11:31   #11
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

Tokkie Tonnie Lokhoff ( ) schijnt ook weer lekker tekeer gegaan te zijn op die algemeen directeur

Protesterende Stevens: 'Ik ben toch zeker niet Pipo de clown'
Vrijdag, 19 februari 2010 om 10:11 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden

Huub Stevens maakte het grootste deel van het Europa League-duel met Standard Luik (3-2 verlies) vanaf de tribune mee. De oefenmeester van Red Bull Salzburg koos er zelf voor om naar de tribune te gaan. "De scheidsrechter wou dat ik een groen hesje aantrok", legde de Nederlander uit. "Hij wilde een duidelijk verschil tussen de spelers op het veld en de personen op de bank."
/

"Ik zei hem dat ik niet de intentie had om op te warmen", citeerde Sporza na afloop van het duel de oud-coach van onder meer Hamburger SV en PSV. "En zeker niet om in te vallen. Ik heb een contract ondertekend bij de Rode Stieren van Salzburg, dan loop je toch niet in het groen rond. Ik ben toch zeker niet Pipo de clown!"

In de hectische slotfase op Sclessin kwam Stevens naar eigen zeggen nog in aanvaring met Standard-directeur Pierre François. "Is die man directeur?", vroeg Stevens zich af. "Dat is bizar, je wil echt niet weten wat hij me toeriep. Ik weet niet waarom hij me wilde tegenhouden. Ik wilde weer plaatsnemen op de bank. Dat kon, want niemand had me weggestuurd. "

Standard-perschef Sacha Daout ontkent het incident. "François werd wel fysiek belaagd door de assistent van Salzburg (Ton Lokhof, red.) en ik heb hem met de hulp van twee stewards tegengehouden." De Oostenrijkers kwamen in Luik met 0-2 voor dankzij een dubbelslag van Marc Janko, maar gingen alsnog de boot in.
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 19-02-10, 11:33   #12
De arbiter van dienst vond dat het trainingsjack van Stevens teveel gelijkenissen toonde met het tenue van zijn ploeg.
Mag dat ook al niet? Dadelijk moeten de supporters ook nog hesjes aan...

Oud 19-02-10, 11:38   #13
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

Ton Lokhoff lijkt me echt zo'n man die in de Efteling gaat knokken met een andere vader, omdat z'n zoontje niet mocht voordringen.
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-10, 20:22   #14
BS.

Red Bull Salzburg komt goed weg bij Austria Wien
21/03/2010 18:21

Alexander Zickler heeft Red Bull Salzburg in Wenen behoed voor een nederlaag. De invaller zorgde in de slotfase voor de gelijkmaker tegen Austria Wien (1-1), na een dure misser van Roland Linz.

De 36-jarige Zickler kwam twintig minuten voor tijd als invaller in het veld en bezorgde de ploeg van trainer Huub Stevens een punt door in de 81ste minuut de 1-1 te maken. Daar bleef het ook bij in Wenen, waardoor Red Bull Salzburg erg goed weg kwam.

In de 21ste minuut had Linz de thuisclub op voorsprong gezet en acht minuten later kreeg hij een uitgelezen mogelijkheid om de 2-0 te maken. De aanvaller miste echter een strafschop, die werd toegekend na een overtreding van Barry Opdam op Linz zelf.

De ploeg van Stevens blijft door het gelijkspel met een ruime marge eerste staan in Oostenrijk. De voorsprong op nummer twee Rapid Wien bedraagt zes punten, Austria Wien staat vierde.
Oud 24-04-10, 11:19 wink   #15
BS.

Stevens: "Beste wedstrijd onder mijn leiding"

Winnen deed Red Bull Salzburg vrijdagavond niet, maar een gelijkspel tegen Rapid Wien is met het oog op de ranglijst een prima resultaat. De voorsprong van zes punten blijft daardoor behouden.

In eigen huis eindigde de wedstrijd van het jaar in een 1-1 gelijkspel. Trainer Huub Stevens was meer dan tevreden over het spel dat zijn ploeg liet zien. "Het was een prima wedstrijd, reclame voor het Oostenrijkse voetbal. We waren de betere ploeg, hebben genoeg kansen geceëerd, maar helaas waren we niet goed in de afwerking. Het was de beste wedstrijd onder mijn leiding, hoewel we enige spelers misten."

Met nog vier wedstrijden op het programma verdedigt Red Bull een voorsprong van zes punten op Rapid Wien. Aan een titel wil Stevens echter nog niet denken, vertelt hij in gesprek met VoetbalPrimeur. "Ik praat nog niet over het kampioenschap. Er zijn nog twaalf punten te halen. We hebben in de eerste 32 wedstijden tweemaal verloren. Als we zo geconcentreerd blijven spelen als vandaag, zal het moeilijk zijn ons te verslaan."

Ook verdediger Barry Opdam kon leven met het gelijkspel. "We hebben goed gespeeld, maar de kansen niet benut. Dan valt het tegendoelpunt en wordt het moeilijk. Ik ben blij met het resultaat."

Rapid Wien claimde in het duel nog een strafschop, maar die werd niet gegeven. "De spelers van Rapid proberen in het gehele seizoen een strafschop uit te lokken. Dat is zevenmaal al dan niet terecht gelukt. Vandaag kregen ze hem eindelijk eens niet niet", aldus Opdam.
Oud 10-05-10, 10:44 sad   #16
BS.

Benadeeld Red Bull Salzburg hekelt 'Weense maffia'
10/05/2010 10:22

Een omstreden beslissing stelde het eerste kampioensfeest van trainer Huub Stevens uit. Red Bull Salzburg wees de 'Weense maffia' aan als boosdoener.

Het had zondag zo mooi kunnen en moeten zijn. Red Bull Salzburg speelde zijn laatste thuisduel en had tegen concurrent Austria Wien genoeg aan één punt om de Oostenrijkse titel binnen te halen. Tijdens alle festiviteiten konden dan meteen de vertrekkende Barry Opdam en Alexander Zickler worden bedankt voor bewezen diensten.

Alles ging zondag volgens plan, tot de laatste minuut. Austria Wien-middenvelder Zlatko Junuzovic bracht met een rake vrije trap Red Bull Salzburg van de hemel in de hel. En het vuur brandde niet veel later nog harder na de afgekeurde gelijkmaker van Rabiu Afolabi.

Op advies van assistent Andreas Feichtinger keurde scheidsrechter Dietmar Drabek de treffer af vanwege buitenspel. De televisiebeelden bevestigden de woede van Stevens en co, al sprak scheidsrechtersbaas Gerhard Kapl later van een 'grensgeval'.

Red Bull Salzburg richtte zijn frustratie en woede op het arbitrale kwartet. 'Ik heb altijd gedacht dat het verhaal over bevoordeling van de Weense clubs een mythe was', zei de Duitse technisch directeur Dietmar Beiersdorfer over de vermeende Weense maffia. 'Maar het is werkelijk het geval. De scheidsrechter heeft ons vandaag de titel gekost.'

'Het is niet de eerste keer dat hij ons benadeelt', voegde middenvelder Fränky Schiemer eraan toe. 'Tegen Rapid Wien had het geen gevolgen (Salzburg won ondanks dat het met een man minder speelde), maar nu geloof ik niet meer in toeval.'

Van binnen was Stevens ongetwijfeld woedend. Uiterlijk hield hij zich rustig en keek vooruit. 'Voor donderdag moeten we het hoofd vrij maken, want we hebben nog één duel te gaan. Ik hoop dat de spelers daar dan het juiste antwoord geven.'

Toch vreest Stevens voor de gevolgen van de turbulente wedstrijd tegen Austria. 'Hoe je het hoofd leeg maakt, weet ik ook niet. Maar ik ga het in elk geval wel proberen. Natuurlijk speelt het duel nog mee in het hoofd, maar we schieten daar niets mee op. De spelers moeten het weer vergeten.'

Voor Red Bull Salzburg is er ook na twee nederlagen op rij geen man over boord. Bij Sturm Graz ligt de titel donderdag opnieuw voor het oprapen. Stevens zal echter niet weer op de laatste speeldag zijn eerste kampioenschap als trainer door de vingers willen zien glippen.

Met Schalke 04 was hij in 2001 hard op weg de Duitse titel te pakken. Vier minuten leefde hij in een roes, totdat Bayern met de winnende treffer in blessuretijd heel Gelsenkirchen in rouw dompelde.
Oud 11-05-10, 23:48 big smile   #17
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=HcHbGyKvUmw
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 11-05-10, 23:51   #18
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Het was gewoon buitenspel.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 12-05-10, 09:18 big smile   #19
Petomaan

Gatalin's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door buddyb
Je hebt de beelden niet gezien?
Gatalin is nu online   Met citaat reageren
Oud 13-05-10, 16:21   #20
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Inmiddels 0-2 voor bij Sturm Graz. Het komt uiteindelijk toch nog goed
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 13-05-10, 16:39   #21
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi, het is hem van harte gegund. Ik kan me ook best voorstellen dat hij daar nog een paar jaar wil blijven. De Oostenrijkse Bundesliga is weliswaar niet echt een heel bijzondere competitie, maar Salzburg is dankzij Red Bull is natuurlijk best een club waar wat van te maken valt. Bovendien (en ik denk dat dat voor Huub en zijn vrouw momenteel zeker zo belangrijk is) is het in Salzkammergut prima wonen.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 13-05-10, 17:00   #22

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Nog 45 min. en dan pakt Huubie waarschijnlijk de titel. Is hem ook gegund na die arbitrale fouten.
appelflap is nu online   Met citaat reageren
Oud 13-05-10, 17:01   #23
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk voor Huub.
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 13-05-10, 17:04 sad   #24
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door buddyb
Dat was het niet, die gast die buitenspel stond raakte de bal niet. Het was de speler voor hem en die stond absoluut niet buitenspel.
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 13-05-10, 17:58   #25

F1bas's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala

Dat was het niet, die gast die buitenspel stond raakte de bal niet. Het was de speler voor hem en die stond absoluut niet buitenspel.
Grappig dat mensen die regel nog niet snappen en met een doen of anderen het niet snappen.
F1bas is offline   Met citaat reageren
Oud 13-05-10, 18:01   #26
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Kampioen dus!
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 13-05-10, 18:57   #27
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Harte

tong80 is offline   Met citaat reageren
Oud 13-05-10, 22:07   #28
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala

Als de speler die hier buitenspel staat niet had deelgenomen aan de aanval, had het doelpunt dus geteld. Het zou dan gaan om passief buitenspel. Maar hij doet weldegelijk mee aan de aanval, omdat hij toch probeert de bal te koppen.

En dan sta je dus buitenspel.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 21-06-10, 12:20 Standaard   #29
BS.

Stevens zal met RB Salzburg in de tweede ronde van de voorronde CL het op moeten nemen tegen HB uit de Faroer Eilanden...

Oud 06-08-10, 16:35 Standaard   #30
BS.

Stevens 'not amused' met lastig Hapoel

Huub Stevens was 'not amused' toen de uitkomst van de loting voor de volgende ronde van de Champions League hem ter oren kwam. Red Bull Salzburg treft in de play-offronde Hapoel Tel Aviv.

Drie keer lukte het Red Bull niet om de groepsfase van de Champions League te bereiken. Achtereenvolgens werd de club door Valencia (2007), Shakhtar Donetsk (2008) en Maccabi Haifa (2009) de toegang tot de groepsfase versperd.

Hapoel Tel Aviv voorspelt in elk geval niet veel goeds. Van de acht wedstrijden die Oostenrijkse clubs in de laatste jaren speelden tegen Israëlische tegenstanders, gingen er zeven verloren. Slechts één keer werd er gewonnen.

"Het is de zwaarste opgave die we konden krijgen. Het wordt een heel zwaar karwei. We wilden niet lang reizen, maar we kunnen dat niet beïnvloeden", berust Stevens in zijn lot. "We weten de kracht van het Israëlische voetbal. We zijn vorig jaar in de voorronde van de Champions League uitgeschakeld door Maccabi Haifa."

"In vergelijking met vorig jaar zijn we beter geworden. We zullen werkelijk twee wedstrijden top moeten zijn, willen we in de groepsfase komen. Een voordeel kan zijn dat in Israël de competitie bijna begint. We weten in elk geval wat ons te doen staat en waar we heen willen."

Oud 20-09-10, 11:23 surprise   #31
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Het rampseizoen dat Red Bull Salzburg momenteel doormaakt, bereikte zondag zijn voorlopige dieptepunt. Die Bullen werden in de tweede ronde van het Oostenrijkse bekertoernooi uitgeschakeld door derdedivisionist Blau-Weiß Linz (3-1). Ondanks de matige resultaten hoeft coach Huub Stevens nog niet te vrezen voor zijn baan. “Wij praten niet over de trainer, maar mét de trainer”, zegt Dietmar Beiersdorfer, de technisch directeur van Red Bull Salzburg, op de website van zijn ploeg. “Natuurlijk is ons spel momenteel onacceptabel, maar ik heb nog steeds veel vertrouwen in de kwaliteiten van de ploeg. Slechter dan dit kan bovendien niet.”

Red Bull kwalificeerde zich eerder, door toedoen van Hapoel Tel Aviv, niet voor de poulefase van de Champions League. Ook in de Oostenrijkse Bundesliga gaat het de titelverdediger niet voor de wind. In verliespunten staat het pas op de vijfde plaats.

Oud 10-10-10, 22:18 smile   #32
Cijntje, ja. Cijntje

Huub Stevens is zaterdagavond in Wenen in de prijzen gevallen. De Nederlander werd tijdens het Bruno Gala verkozen tot trainer van het jaar. Zijn werkgever Red Bull Salzburg, waarmee Stevens kampioen van Oostenrijk werd, kreeg een Swarovski kristal als beste club.

"Dit is een grote eer. Het is een zeer waardevolle erkenning voor onze club", laat Stevens optekenen op de website van Red Bull Salzburg. "Het doet me goed dat onze arbeid in de smaak is gevallen bij een buitengewoon professionele jury."

Stevens en Red Bull Salzburg zijn overigens dit seizoen beduidend minder op dreef. De titelhouder bezet in de Oostenrijkse competitie slechts de zevende plaats. Bovendien wacht de club na twee speeldagen in de Europa League nog op de eerste zege.
Wel opmerkelijk dat hij hem nu krijgt

Oud 17-10-10, 19:36 no smile   #33
Cijntje, ja. Cijntje

De druk op Huub Stevens is verder toegenomen. Zaterdag leed de geplaagde coach van Red Bull Salzburg met zijn elftal een pijnlijke thuisnederlaag tegen laagvlieger SV Kapfenberg (0-2), waardoor het in het rechterrijtje van de ranglijst blijft staan.

Stevens is behoorlijk pissig over de nederlaag. Vooral de manier waarop zijn team speelde, beviel hem niet. "Dit was een heel teleurstellend optreden van ons. In de eerste helft kregen we nog een paar kansjes, maar na de pauze helemaal niet meer. Ook als we nog twee uur door hadden gevoetbald, hadden we vandaag waarschijnlijk niet gescoord", moppert de Limburger op de website van zijn Oostenrijkse club.

Na een slechte start van het seizoen leek Red Bull Salzburg de afgelopen weken in de lift te zitten, met een zege bij koploper Ried (1-2) als hoogtepunt. Die stijgende lijn is nu echter ver te zoeken. "Tegen Ried zetten we twee stappen vooruit in onze ontwikkeling, maar nu hebben we drie stappen achteruit gezet", aldus Stevens.
Dat kan niet lang meer duren

Oud 18-07-11, 21:10 Standaard   #34
BS.

Binnenkort met de leiding over Rotterdam-Zuid?

Oud 24-09-11, 11:17 Standaard   #35
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens Bild heeft die voor één seizoen getekend bij HSV.

Oud 24-09-11, 12:30 Standaard   #36
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Stevens ontkent akkoord met HSV

HAMBURG - Huub Stevens is vooralsnog niet de nieuwe oefenmeester van Hamburger SV.
De Nederlander bevestigde tegen de Duitse tv-zender Liga total wel dat hij een gesprek heeft gehad met de clubleiding.

''Maar die gesprekken betekenen niet automatisch dat ik de nieuwe trainer ben'', aldus Stevens.

Sinds het ontslag van Michael Oenning is HSV op zoek naar een nieuwe trainer. De naam van Stevens, die tussen februari 2007 en juni 2008 ook aan het roer stond van de club, wordt daarbij veelvuldig genoemd.

Red Bull Salzburg
De 57-jarige oefenmeester zit sinds zijn ontslag bij het Oostenrijkse Red Bull Salzburg in april zonder club.

Voorzitter Carl Edgar Jarchow van HSV ontkende zaterdag dat er een akkoord is bereikt over de aanstelling van een nieuwe trainer. Begin volgende week hoopt de preses meer duidelijkheid te kunnen geven

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site