Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 07-02-10, 22:02   #1

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Orlando Engelaar (Rotterdam, 24 augustus 1979) is een Nederlandse voetballer die per 2009/10 uitkomt voor PSV. Hij is meervoudig Nederlands international.

Engelaar speelde in het verleden voor de Nederlandse eredivisie-ploegen FC Twente, Feyenoord en NAC, voor de Belgische eersteklasser KRC Genk en voor de Duitse topclub FC Schalke 04. Hij is met 1.96 m één van de langste spelers in de Eredivisie.

Op 2 juni 2007 maakte Engelaar zijn debuut voor Oranje in de wedstrijd tegen Zuid-Korea. Bondscoach Marco van Basten liet hem in het World Cup Stadium in Seoel in de 63e minuut invallen voor Wesley Sneijder.

Op 24 mei 2008 stond hij in de basis van het Nederlands elftal tijdens de eerste van drie oefeninterlands in de laatste twee weken voorafgaande aan het EK. Hiermee speelde hij zijn vierde interland. De dag erna werd duidelijk dat hij ook daadwerkelijk definitief geselecteerd was voor het EK, omdat bondscoach Marco van Basten een andere middenvelder, te weten Denny Landzaat, liet afvallen uit zijn voorlopige selectie.

Op 3 juli 2008 werd bekend dat FC Twente en FC Schalke 04 het eens waren over de transfer van Engelaar naar de Duitse club. Schalke was bereid om aan de vraagprijs van FC Twente te voldoen. Na een mislukt seizoen bij Schalke keert Engelaar terug op de Nederlandse velden. PSV legt de middenvelder in juni 2009 voor 4 jaar vast.
Code:
2000/01 NAC Breda  Nederland Eredivisie 18 0 
2001/02 NAC Breda  Nederland Eredivisie 15 0 
2002/03 NAC Breda  Nederland Eredivisie 33 12 
2003/04 NAC Breda  Nederland Eredivisie 30 9 
2004/05 NAC Breda  Nederland Eredivisie 2 1 
2004/05 KRC Genk  België Eerste Klasse 29 9 
2005/06 KRC Genk  België Eerste Klasse 26 3 
2006/07 KRC Genk  België Eerste Klasse 3 0 
2006/07 FC Twente  Nederland Eredivisie 30 4 
2007/08 FC Twente  Nederland Eredivisie 26 4 
2008/09 FC Schalke 04  Duitsland Bundesliga 25 0 
2009/10 PSV  Nederland Eredivisie 16 1 
Bijgewerkt tot 23 augustus 2009 Totaal 253 43

Speelt dit hele jaar constant op hoog niveau bij PSV ( mits het veld er goed bij ligt ) en is nog meer dan Afellay de regisseur van PSV. Met of zonder Engelaar maakt een erg groot verschil dit jaar, Dit was te zien de afgelopen weken. Gister tegen ADO nog een belangrijke bal op Toivonen, en de wedstrijd daarvoor zijn eerste goal voor PSV, terwijl hij pas 2 minuten in het veld stond. Mede door zijn bepalende rol bij PSV komt hij ook weer langzaam in de picture voor het WK.. Zal hij bij de 23 uitverkorenen terecht komen, als landskampioen 09/10 zijnde of is hij gewoon net niet goed genoeg?

Oud 07-02-10, 22:03   #2

BigMAC's Voetbal Forum schermafbeelding

Samen met Afellay de centrale motor van het elftal. Speelt vooral erg goed, wanneer PSV ook een goed niveau haalt. Is niet echt in staat om het elftal op sleeptouw te nemen vooralsnog.

Maar het blijft bij vlagen een genot om het complete middenveld Afellay-Bakkal-Engelaar te zien. Heeft in principe alles wat een goed functionerend middenveld moet hebben.
BigMAC is offline   Met citaat reageren
Oud 15-03-10, 20:34 puh   #3

Bleef gisteren als enige overeind.

Oud 15-03-10, 20:35   #4
Hoi

Leuke TT
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 15-03-10, 20:36 emo   #5
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Jammer dat hij maar in 1 tempo kan spelen maar speelt na een matig begin een zeer sterk seizoen.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 15-03-10, 20:37   #6

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie
Jammer dat hij maar in 1 tempo kan spelen maar speelt na een matig begin een zeer sterk seizoen.
Dat matige begin kwam ook, omdat hij geblesseerd was en totaal geen ritme had.

Oud 15-03-10, 20:53 duh   #7

Ik vind hem baas.
Oud 15-03-10, 22:20   #8
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben altijd nog wel benieuwd wat er met hem was gebeurd als ie voor Ajax had gekozen ipv Schalke.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 16-03-10, 08:29   #9

Dj_Day-V's Voetbal Forum schermafbeelding

Engelaar
Dj_Day-V is offline   Met citaat reageren
Oud 16-03-10, 09:45   #10
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Ben altijd nog wel benieuwd wat er met hem was gebeurd als ie voor Ajax had gekozen ipv Schalke.
Een van de spelers van PSV die ik ook nog best bij Ajax zou willen zien.
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 16-03-10, 10:13   #11

Jammer dat zo'n grote speler nooit heeft leren koppen, had een geweldig wapen kunnen zijn.
groenen is offline   Met citaat reageren
Oud 16-03-10, 13:06   #12

Paaskonijn's Voetbal Forum schermafbeelding

Geweldige speler.
Paaskonijn is offline   Met citaat reageren
Oud 20-03-10, 23:43 wink   #13
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Speelde vandaag weer ijzersterk hoor.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 20-03-10, 23:44 wink   #14

Beste en meest constante speler dit seizoen inderdaad.

Oud 21-03-10, 00:21   #15
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Alleen jammer dat je dan 1,96 bent en niet kunt koppen.
Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-10, 10:28   #16
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij was geweldig goed.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-10, 11:43   #17
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kriegel
Alleen jammer dat je dan 1,96 bent en niet kunt koppen.
Dat snap ik ook totaal niet.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-10, 11:43   #18

Beste man bij PSV weer. Mist alleen een box-to-box middenvelder naast hem nu.
Oud 07-05-10, 17:23 wink   #19

Goed seizoen gehad uiteindelijk . De sterkhouder op het middenveld. Het zou me niet verbazen als hij gewoon meegaat naar Zuid-Afrika i.p.v. Schaars.

Oud 07-05-10, 17:53 emo   #20

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus
Goed seizoen gehad uiteindelijk . De sterkhouder op het middenveld. Het zou me niet verbazen als hij gewoon meegaat naar Zuid-Afrika i.p.v. Schaars.
Wat niet meer dan terecht zou zijn. Schaars heeft een matig seizoen achter de rug en Engelaar juist een meer dan prima.
Oud 07-05-10, 21:46   #21
Misschien wel de meest overschatte voetballer op de Nederlandse velden. Leuke pass hoor (mits hij alle tijd en ruimte krijgt van zijn bewaker), maar levert tegen sterke tegenstanders veel te vaak ballen in die leiden tot een tegenstoot van de opponent. Typisch gevalletje van chronische indolentie en daarom volstrekt Oranje-onwaardig.

It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve.
generaal is offline   Met citaat reageren
Oud 07-05-10, 21:49   #22

Oranje onwaardig vergeleken met Van Bommel en De Jong misschien. Het is gewoon een goede bruggenbouwer tussen verdediging en aanval.
Arcturus is offline   Met citaat reageren
Oud 07-05-10, 22:00   #23
Schaars, Brama en De Zeeuw schat ik ook hoger in om eerlijk te zijn. Orlando is een goede bruggenbouwer zolang je tegenstander niet sterker is dan jij. Dan kan zijn imposante getatoeëerde lichaam wel 196 cm meten, maar zelfs Wesley Sneijder kan hem de bal afhandig maken door een duel met hem aan te gaan. Engelaar vermijdt namelijk zelfs de lichtste schouderduw. Als ik Engelaar over het veld zie wandelen, heb ik het idee dat die jongen net uit de coffeeshop is komen lopen.

It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve.
Oud 07-05-10, 22:03   #24

De Zeeuw schat ik ook hoger in. Toch zijn er wedstrijden waarin je meer aan Engelaar hebt (Bijv. tegen Italië EK 2008). Brama en Schaars zijn meer grijze muizen. Schaars maakt daarbij ook nog eens een drama seizoen door.
Oud 07-05-10, 22:25   #25
Goeie kop!

Dylan Dog's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door generaal
Schaars, Brama en De Zeeuw schat ik ook hoger in om eerlijk te zijn. Orlando is een goede bruggenbouwer zolang je tegenstander niet sterker is dan jij. Dan kan zijn imposante getatoeëerde lichaam wel 196 cm meten, maar zelfs Wesley Sneijder kan hem de bal afhandig maken door een duel met hem aan te gaan. Engelaar vermijdt namelijk zelfs de lichtste schouderduw. Als ik Engelaar over het veld zie wandelen, heb ik het idee dat die jongen net uit de coffeeshop is komen lopen.
Brama is een heel andere speler natuurlijk. Engelaar is een offensief denkende jongen, Brama defensief.
Dylan Dog is offline   Met citaat reageren
Oud 07-05-10, 22:32   #26
Oorspronkelijk geplaatst door Dylan Dog

Brama is een heel andere speler natuurlijk. Engelaar is een offensief denkende jongen, Brama defensief.
Klopt, maar beide heren spelen (zeker in Oranje) niet op een offensieve positie. Zowel Engelaar als Brama zou met Van Bommel en De Jong moeten concurreren.

Oud 07-05-10, 22:34   #27
Goeie kop!

Klopt, maar beide heren spelen (zeker in Oranje) niet op een offensieve positie. Zowel Engelaar als Brama zou met Van Bommel en De Jong moeten concurreren.
Ja en dan zie ik liever een iets voetballendere speler als Engelaar dan een verminderde uitvoering van een breker als Brama. Die gaat dan ook afhaken.
Oud 27-05-10, 16:43 puh   #28

Net niet Zuid-Afrika gehaald dus....
Oud 27-05-10, 16:51   #29

Die 2 zijn helemaal geen concurrentie voor van Bommel en De Jong
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 27-05-10, 16:53   #30
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat ie het zelf wel ziet als een tegenvaller
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 27-05-10, 17:03   #31

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Tja hij was natuurlijk niet al te best dit seizoen maar datzelfde kan gezegd worden van Schaars dus in dat opzicht kan het misschien wel een tegenvaller zijn.
neilpad is offline   Met citaat reageren
Oud 27-05-10, 21:58   #32
Goeie kop!

Vind het logisch. Engelaar is offensiever dan Schaars en offensief ingestelde spelers hebben we genoeg en betere. Schaars is defensief beter op die plek.
Oud 28-05-10, 08:31 big smile   #33

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij zit helemaal kapot.
JaszaAFCA is offline   Met citaat reageren
Oud 28-05-10, 08:38   #34

Oorspronkelijk geplaatst door JaszaAFCA
Hij zit helemaal kapot.
In vorm is hij natuurlijk 2 klasses beter dan Schaars. Maar hij heeft het helemaal aan zichzelf te danken dat hij er niet bij zit. Verdedigde ook niet goed mee bij de 2-1 van Mexico.
Oud 28-05-10, 15:08   #35
Wannneer is hij precies in vorm geweest? Ik heb nog nooit een wedstrijd van Engelaar gezien waarin hij beter speelde dan Schaars.

Oud 28-05-10, 22:41   #36

Nah technisch is hij echt uitstekend, ik vind hem alleen altijd zo overkomen als een mak lammetje. Waar is zijn winnaarsmentaliteit? Wanneer deelt ie is een flinke beuk uit? Het oogt allemaal zo tam
celuvki is offline   Met citaat reageren
Oud 28-05-10, 23:51 duh   #37

Technisch ben ik ook uitstekend als ik alle tijd krijg om een pass te versturen. Onder druk of verdedigend is het maar matigjes bij Engelaar. Hoop echt dat hij komend seizoen wat beter uit de verf komt.
neilpad is offline   Met citaat reageren
Oud 29-05-10, 02:01   #38
Hij komt echt over als een grote vriendelijke reus. Erg sympathiek volgens mij.
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 02-07-10, 10:02 Standaard   #39
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Engelaar: "Kijken naar Oranje was vervelend"

Orlando Engelaar had uitzicht op een ticket naar het WK in Zuid-Afrika, maar bondscoach Bert van Marwijk gaf uiteindelijk de voorkeur aan Demy de Zeeuw en Stijn Schaars. Engelaar had het vooral in de eerste weken die daarop volgden erg moeilijk.

Ook bij het aanschouwen van de kwartfinale tussen Oranje en Brazilië zal de PSV'er weer met gemengde gevoelens op de bank plaatsnemen. De dertigjarige middenvelder behoorde tot de laatste afvallers en het kost hem veel moeite om dat te accepteren.

Een vakantie nam de negatieve gevoelens slechts gedeeltelijk weg. "In het begin vond ik het moeilijk, zelfs vervelend om naar de wedstrijden van Oranje te kijken", zegt Engelaar, inmiddels weer in training met zijn club, in gesprek met het Eindhovens Dagblad. "Elke keer dacht ik: daar had ik bij moeten zijn."
Alsof ie ook speelminuten had gemaakt daar...

Oud 04-07-10, 14:37 Standaard   #40

Ik begrijp hem wel... hij had ook op de positie van Schaars kunnen zitten en baalt gewoon dat hij het nu via de TV moet kijken. Hij zegt ook dat hij erbij had willen zijn. Nergens staat ook dat hij verwacht had speelminuten te maken, maarja dat maak jij er ook weer gewoon van .

Oud 09-08-10, 10:46 Standaard   #41

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

'Engelaar kan zich niet motiveren voor Oranje'

Orlando Engelaar meldde zich zondag af voor de oefeninterland van het Nederlands elftal tegen Oekraïne. Volgens Studio Voetbal gebeurde dit niet vanwege een blessure, maar door een motivatieprobleem.

Youri Mulder, die in het verleden bij Schalke 04 al een samenwerkte met Engelaar, liet in het televisieprogramma weten dat de PSV-speler nog steeds zeer teleurgesteld is over het mislopen van een plek in de WK-selectie. De linkspoot zou onder bondscoach Bert van Marwijk dan ook geen perspectief meer zien voor zichzelf.

Engelaar zou Van Marwijk inmiddels hebben opgebeld om zijn motivatieprobleem uit te leggen. De kans is dan ook klein dat de begaafde middenvelder onder het bewind van de huidig bondscoach nog terugkeert in het Nederlands elftal.

Oud 09-08-10, 10:50 Standaard   #42
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Een niet boven gemiddeld getalenteerde voetballer die zich niet kan motiveren voor Oranje. Tja. .

Oud 09-08-10, 10:50 thumb up   #43

TUFKAL's Voetbal Forum schermafbeelding

Achteraf had van Marwijk gewoon gelijk. Dan niet Orlando. Voor jou genoeg anderen.

Oud 09-08-10, 12:41 Standaard   #44

Waaruit is gebleken dat hij achteraf gelijk had dan, Schaars heeft helemaal niet gespeeld ...

Kan het me ergens wel voorstellen van Engelaar hoor. Maar goed hij is idd ook niet goed genoeg om in de toekomst nog van waarde te zijn als basisspeler.

Oud 09-08-10, 12:59 Standaard   #45
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik kan het me dus helemaal niet voorstellen. Als je nou continu in de basis hebt gestaan, ok, maar een jongen als Engelaar moet eens beseffen dat het uitkomen voor zijn land alles behalve de gewoonste zaak van de wereld is.

Oud 09-08-10, 12:59 Standaard   #46
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Het lijkt me dat hij nu Oranje helemaal kan vergeten.

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-10, 13:00 Standaard   #47

Mooizo, kan me nog die wedstrijd herinneren tegen Italië toen hij helemaal boven zichzelf uitsteeg . Afijn meer tijd dus voor PSV en geen kans meer op onnodige blessures.

Zaterdag ook nog eens een erg mooie goal gemaakt.
Oud 09-08-10, 13:02 Standaard   #48

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
Ik kan het me dus helemaal niet voorstellen. Als je nou continu in de basis hebt gestaan, ok, maar een jongen als Engelaar moet eens beseffen dat het uitkomen voor zijn land alles behalve de gewoonste zaak van de wereld is.
Tja ik vind het ook wel een beetje raar, maar hij is in deze selectie wel de enige oudere tussen allemaal 'jochies'. Ik kan ook wel begrijpen dat hij daar geen zin in heeft.
Oud 09-08-10, 13:05 Standaard   #49

TUFKAL's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door neilpad Bekijk bericht
Waaruit is gebleken dat hij achteraf gelijk had dan, Schaars heeft helemaal niet gespeeld ...

Kan het me ergens wel voorstellen van Engelaar hoor. Maar goed hij is idd ook niet goed genoeg om in de toekomst nog van waarde te zijn als basisspeler.
Hij was niet nodig dit WK

Oud 09-08-10, 13:09 Standaard   #50

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
Dat weet hij ook wel maar als je er vanuit gaat dat je gewoon meegaat naar het WK dan lijkt me dat je best een klap krijgt wanneer je als nog thuis moet blijven. Engelaar heeft alle wedstrijden op het EK in de basis gestaan en niet onverdienstelijke gespeeld. Nu ging hij niet eens mee als vierde back-up. Om je dan weer te moeten opladen voor een of andere zaad pot waar niemand op zit te wachten en ook nog eens in Oekraïne..

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:47.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site