Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 04-02-10, 09:07   #1

Luciano Da Silva

Luciano Da Silva (Rio Branco, Brazilië, 16 maart 1980) is een Braziliaanse keeper die uitkomt voor de Groningse voetbalclub FC Groningen. Hij begon zijn voetbalcarrière in 1994 bij CR Vasco da Gama in Brazilië. In 1995 verhuisde hij naar Tombense CF, ook een Braziliaanse ploeg. Hij bleef daar tot Germinal Beerschot hem overkocht in 2000.

Zijn grootste succes (totnogtoe) was de bekerwinst met Germinal Beerschot in het seizoen 2004-2005. Luciano was al jarenlang onbetwistbare nummer 1 (voor Bram Verbist). Tot dat hij een week voor de bekerfinale geblesseerd raakte in een wedstrijd tegen KSK Beveren. Uiteindelijk werd hij een paar uur voor de match nog klaargestoomd en met politiebegeleiding (alleen samen met clubdokter Goossens) naar het stadion begeleid, waardoor hij alsnog kon spelen. G.Beerschot versloeg op de Heizel met 2-1 Club Brugge, en bracht zo zijn eerste prijs naar Antwerpen, na de fusie.

Luciano is geliefd bij de Kielse supporters. In het seizoen 2005-2006 werd hij verkozen tot Gouden Rat, een prijs die wordt toegekend door de supporters aan beste clubspeler van het seizoen.

Op zijn 27ste verjaardag (16-3-2007) kreeg hij een warm "happy birthday" van de Germinal Beerschotsupporters. Bij het oplopen zwaaiden er 200 Braziliaanse vlaggen in de tribune, en na affluiten ontrolde zich een groot verjaardagsspandoek met "Luciano, forever in our heart!". Tijdens de wedstrijd werd er meerdere malen "happy birthday to you" gezongen door de 10.000 supporters. Na de wedstrijd barstte hij door de emoties in tranen uit.

Op 19 mei 2007 wordt door verschillende Nederlandse en Vlaamse nieuwsbronnen gemeld dat Luciano vanaf het seizoen 2007-2008 zal uitkomen voor FC Groningen. Op 6 juni werd dit bevestigd door de club, Luciano tekende een contract voor drie jaar met een optie op nog eens twee jaar.

In het seizoen 2008/2009 krijgt Luciano eindelijk de kans van Ron Jans en maakte hij zijn Eredivisie-Debuut tegen Vitesse (0-4 voor FC Groningen). Tegen Heracles Almelo (1-1) liet Luciano zien wat hij werkelijk in huis had. Mede door zijn uitstekende reddingen pakt FC Groningen uiteindelijk één punt in Almelo.

Zilveren schoen

Luciano wint in het seizoen 08/09 ook de Zilveren Schoen achter Gouden Schoen Winnaar Mounir El Hamdaoui en voor Bronzen Schoen Winnaar Eljero Elia.

benefietwedstrijd

Luciano speelt op maandag 25 januari 2010 mee in een benefietwedstrijd tussen de sterrenteams van Ronaldo en Zinedine Zidane. De Braziliaan maakt tijdens het duel, dat wordt gespeeld ten behoeve van Unicef, deel uit van de brigade van zijn landgenoot Ronaldo.

Video:

http://www.youtube.com/watch?v=o8pT6ZFj--A

http://www.youtube.com/watch?v=lJ0O4MtlaFg

http://www.youtube.com/watch?v=MEjnvDJbmeU

Pakt gewoon punten voor de FC.
Luciano .
venomsnake is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 04-02-10, 10:42   #2
groetjes aan mama!

Kerol's Voetbal Forum schermafbeelding

Held
Kerol is offline   Met citaat reageren
Oud 04-02-10, 13:36 emo   #3
Dit is ook een mooie foto:

Wat ben ik blij dat dit mannetje bij de FC speelt.
Geweldig ook hoe hij vaak staat te juichen als hij weer een belangrijke redding heeft gemaakt.

Hij doet soms rare dingen, maar dat maakt het juist zo lekker spectaculair.
Voor de FC is het echt een toppertje die zich binnen no time razend populair heeft gemaakt. Ik hoop dat hij nog jaren bij de FC speelt.
Oud 04-02-10, 15:16   #4
Oorspronkelijk geplaatst door venomsnake
Geweldig ook hoe hij vaak staat te juichen als hij weer een belangrijke redding heeft gemaakt.
En zelden scheldend op de verdedigers. Ook een verademing na Roorda en Van Loo.

Oud 04-02-10, 15:27   #5
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind Luciano toch wel een van de leukste keepers van Nederland. Lekker explosief, gedreven en vaak spectaculair. Echt een keeper die plezier uitstraalt. Dan nemen mensen een enkel foutje wel voor lief.

Ook een sympathieke vent volgens mij.
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 04-02-10, 16:01   #6

Ungeheuer's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooie OP venom.

Luciano is naar mijn mening toch echt een van de betere keepers die bij FCG hebben gespeeld. Maar vooral de leukste. En wat Verve zegt, echt een verademing na Roorda en Van Loo.
Ungeheuer is offline   Met citaat reageren
Oud 04-02-10, 16:58 wink   #7
Hup Holland!

d_b01's Voetbal Forum schermafbeelding

luciano oohooh
d_b01 is offline   Met citaat reageren
Oud 24-02-10, 13:02 wink   #8
Luciano langer bij FC Groningen

FC Groningen heeft de optie in de aflopende verbintenis met Luciano da Silva gelicht. De Braziliaanse doelman blijft daardoor in ieder geval ook de komende twee seizoenen onder contract staan in Euroborg.

Luciano heeft zelfs aangegeven met FC Groningen te willen praten over een nog langer verblijf bij de club. FC Groningen gaat graag op dit voorstel in en daarover zullen de komende periode gesprekken worden gevoerd.
!
Oud 24-02-10, 13:05 wink   #9

rijmpappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi zo
rijmpappie is offline   Met citaat reageren
Oud 24-02-10, 13:10   #10

Runselpink's Voetbal Forum schermafbeelding

(Y)
Runselpink is offline   Met citaat reageren
Oud 24-02-10, 13:48 wink   #11
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Held.
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-02-10, 13:49 wink   #12
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat leuk
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 24-02-10, 16:41 wink   #13
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Verstandig.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 24-02-10, 16:46   #14

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Daar gaan we nog lang plezier aan beleven
Grunner is nu online   Met citaat reageren
Oud 01-08-10, 15:38 sunglasses   #15
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Duizenden supporters van FC Groningen hebben zojuist de spelerspresentatie van bijgewoond in Euroborg. Daar hoorden zij onder meer dat doelman Luciano de komende vier jaar bij FC Groningen speelt.

Vervolgens kwamen de spelers per linie op het veld. Doelman Luciano da Silva had daarbij een aardige verrassing in petto voor de ruim tienduizend mensen die op dat moment in het stadion zaten. “Ik heb mijn contract met FC Groningen verlengd en speel de komende vier jaar voor deze club.”

FC Groningen: Grote drukte bij jaarlijkse Open Dag
.

Oud 01-08-10, 16:08 Standaard   #16
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Held.

Oud 01-08-10, 18:43 Standaard   #17
El Saltador

Nieuw contract voor Luciano bij FC Groningen

FC Groningen is een nieuwe vierjarige verbintenis overeengekomen met Luciano da Silva. De Braziliaanse doelman staat hierdoor tot medio 2014 onder contract in Euroborg.

In februari van dit jaar lichtte de club al de tweejarige optie in de bestaande overeenkomst met de 30-jarige keeper. Luciano gaf bij die gelegenheid reeds aan over een langer verblijf in Groningen te willen praten met de clubleiding. Die gesprekken hebben nu dus geresulteerd in een nieuw vierjarig contract.

Algemeen directeur Hans Nijland is blij met het langere verblijf van Luciano in Euroborg. “Luciano is een keeper die past bij FC Groningen. Hij heeft een spectaculaire stijl van keepen en is als persoon heel open en toegankelijk. Luciano is niet voor niets zeer populair bij de supporters van FC Groningen. Het is dan ook heel mooi nieuws dat Luciano zelf heeft aangegeven open te staan voor een langer verblijf in Euroborg en dat hij eventueel zijn carrière in Groningen wil afsluiten.”

Luciano zelf is duidelijk over zijn keuze een verbintenis voor een langere periode te willen afsluiten met FC Groningen. “Ik heb het hier uitstekend naar mijn zin. Ik ben blij met de mensen bij de club en de supporters zijn heel goed voor me. Ik heb me op dit moment niets anders of beters te wensen. Ik zou het helemaal niet erg vinden om mijn carrière bij deze mooie club te kunnen afsluiten. FC Groningen is goed voor mij en ik voel me hier thuis en op mijn plek.”

FC Groningen

Oud 03-08-10, 22:36 Standaard   #18
BS.

Is ie al 30 joh?

Oud 04-08-10, 09:28 Standaard   #19

Oorspronkelijk geplaatst door venom Bekijk bericht
[...]
Luciano

Oud 04-08-10, 09:46 hearth   #20
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik wilde net in het FC Groningen topic vragen hoe lang Luciano nu vast ligt, omdat zijn contract zou aflopen. Handig toch, die topics.

Oud 04-08-10, 15:42 Standaard   #21
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch wel eens fijn hoor, zo'n speler die niet stikt van de geldingsdrang en gewoon gelukkig is met waar hij zit.

Oud 12-08-10, 10:33 hearth   #22
El Saltador

Je won in het seizoen 2008-2009 ook de Zilveren Schoen (2e plaats na Gouden Schoen nvdr), na El Hamdaoui en voor Elia. Is je leven erdoor veranderd?

Eigenlijk weinig tot niets, buiten dat ik misschien iets meer respect krijg. Wel kwam er een bod van Feyenoord, maar noch Groningen, noch ikzelf wilden vroegtijdig elkaar verlaten.

Santos en Fluminense zijn grootmachten die elk wedstrijd voor een vol huis spelen spelen in Brazilië, echt nooit aan een terugkeer gedacht?

Absoluut niet, toen ik voor Germinal Beerschot speelde, was ik zelfs nooit van plan om er te vertrekken. Ik zou voor geen geld ter wereld terug naar Brazilië trekken om te gaan voetballen. Mijn vrouw, mijn dochter en ik zijn gelukkig in Groningen, waarom zou ik er dan vertrekken?

Heb je nog ambitie om bij een grotere ploeg te spelen? Of overweeg je misschien een terugkeer naar Beerschot?

Neen, ambitie heb ik niet meer. Ik ben een simpele man, en ik voel me erg goed bij FC Groningen, net als mijn vrouw en dochter. De ploeg en de supporters zijn geweldig, ik heb net een 4-jarig contract hier getekend en ik wil de ploeg nog alles geven om hen te bedanken voor het vertrouwen dat ze in me stelden. Het kan dat ik dan nog terugkeer naar het Kiel... Ik hou echt van Germinal Beerschot, maar als ik terugkeer, dan wil ik de ploeg iets kunnen bijdragen. Je weet maar nooit, in voetbal is alles mogelijk.

Lees hier het hele interview met Luciano.

Oud 14-08-10, 22:53 Standaard   #23
El Saltador

MotM geworden tegen AZ, keepte een geweldige pot .
venom is offline   Met citaat reageren
Oud 15-08-10, 02:22 Standaard   #24
Banned

Zeker als laag geschoten?
DAM2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15-08-10, 04:26 Standaard   #25
Oorspronkelijk geplaatst door DiegoArmandoMaradona Bekijk bericht
Zeker als laag geschoten?
Ja.

Oud 15-08-10, 04:45 Standaard   #26
Banned

Zat er dik in natuurlijk
DAM2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15-11-10, 10:28 thumb up   #27
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Na gisteren ben ik ook overtuigd, wat haalde hij er een paar ballen uit zeg.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 15-11-10, 10:38 Standaard   #28
Ich bin Mario

Geweldige reflexen, maar bij het uitkomen bij corners is het niet altijd even zeker de laatste tijd, maar goed.. hij compenseert zijn gebreken zo ontzettend goed en hij maakt eigenlijk nooit een fatale fout. Hij is ook nog eens supersnel en toont nooit twijfel bij het uitkomen voor een losse bal, Roorda en Van Loo zag je altijd twijfelen en dan waren ze toch nog te laat bij de bal.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Oud 09-12-10, 12:24 Standaard   #29
BS.

Luciano krijgt opnieuw uitnodiging van Ronaldo
FC Groningen-doelman Luciano da Silva is volgende week opnieuw van de partij wanneer de 'Vrienden van Ronaldo en Zidane' zich inzetten voor het goede doel. Ook afgelopen seizoen kreeg hij een invitatie.

Luciano mocht afgelopen januari een kwartier meedoen in het benefietduel, dat plaatsvond in Lissabon. Inzet van het duel is het goede doel. In totaal haalden de voetballers in januari ruim een half miljoen euro op voor Unicef. Ook in Griekenland, daar vindt het duel komend maand plaats, is Unicef het goede doel.

De 'Vrienden van Ronaldo en Zidane' nemen het op tegen een all stars-team van Olympiakos Piraeus. "Ik hoop dat hij er dit keer zelf wél bij is en dat ik hem kan ontmoeten", zegt Luciano op de officiële website van FC Groningen "Ronaldo is een held voor mij. In januari was hij geblesseerd. Toen heeft hij Kaká gestuurd. Nee, ook niet verkeerd, haha."

Luciano kreeg het nieuws pas kortgeleden te horen. "Ik weet alleen dat vanuit Nederland ook de oud-internationals Giovanni van Bronckhorst en Pierre van Hooijdonk naar Griekenland reizen en Gregory van der Wiel van Ajax en waarschijnlijk ook Douglas van FC Twente. Het is geweldig om tussen al die wereldsterren te mogen staan. Dat geeft een heel bijzonder gevoel."

Wel moest de doelman toestemming krijgen van trainer Pieter Huistra. Hij mist immers de woensdagtrainingen. "Alleen dan had ik toestemming van de trainer. Dat is een mooi gebaar. Maar al zou ik bij terugkomst nog twee of drie keer extra moeten trainen, dat maakt me niet uit. Geen probleem! Ik heb er heel wat voor over om er bij een dergelijke wedstrijd bij te kunnen en mogen zijn. Ik heb in januari ervaren hoe speciaal het is."

Oud 09-12-10, 14:00 Standaard   #30

Dat is geweldig voor hem . En dat verdient hij ook.

#T Robert Maaskant
Oud 26-05-11, 22:03 Standaard   #31
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Grootste clown sinds Barthez
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 26-05-11, 22:07 Standaard   #33
El Saltador

Hij was goed waardeloos vanavond ja, net als de rest van het elftal overigens!
Oud 26-05-11, 22:11 Standaard   #34
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Inderdaad, ik zou geen Grongingen speler durven opnoemen die een 6 of hoger zou verdienen.

Oud 26-05-11, 22:44 Standaard   #35
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij is al maanden regelmatig echt bar en barslecht.... Hiervoor vond ik hem eigenlijk bij de beste keepers van de Eredivisie horen.

Oud 26-05-11, 22:55 Standaard   #36

Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER Bekijk bericht
Inderdaad, ik zou geen Grongingen speler durven opnoemen die een 6 of hoger zou verdienen.
Van Dijk wel. Die liet pit zien, lef, durf en inzet! En hij kan nog een beetje verdedigen.

#T Robert Maaskant
Oud 27-05-11, 08:42 Standaard   #37

Oorspronkelijk geplaatst door Runselpink Bekijk bericht
[...]

Van Dijk wel. Die liet pit zien, lef, durf en inzet! En hij kan nog een beetje verdedigen.
Bij de 3-1 van Immers ging Van Dijk er als een mietje in, na eerst verkeerd weg te werken. Cruciale fout.

Oud 31-07-11, 18:20 surprise   #38
BS.

Geen eerste keeper dit seizoen bij Groningen .

Oud 31-07-11, 18:54 Standaard   #39
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Wie wel, van Loo?
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 31-07-11, 20:30 Standaard   #40
El Saltador

Oud 31-07-11, 20:32 Standaard   #41

Babbatuur's Voetbal Forum schermafbeelding

Kan ie mooi iedere week op zaterdag zijn skills poppen in het newscafé! Maar wel terecht, want ik vond hem knap slecht afgelopen seizoen.

Oud 31-07-11, 20:40 Standaard   #42
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Was tegen Den Haag in de play-offs i.i.g. dramatisch

Oud 31-07-11, 21:08 thumb up   #43
Ich bin Mario

Och, na een paar potjes staat Luciano er wel weer in.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Oud 01-08-11, 06:10 Standaard   #44
Account not Activated

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Grootste clown sinds Barthez
Klapbandje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:46.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site