![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
|
![]() Luciano Da Silva Luciano Da Silva (Rio Branco, Brazilië, 16 maart 1980) is een Braziliaanse keeper die uitkomt voor de Groningse voetbalclub FC Groningen. Hij begon zijn voetbalcarrière in 1994 bij CR Vasco da Gama in Brazilië. In 1995 verhuisde hij naar Tombense CF, ook een Braziliaanse ploeg. Hij bleef daar tot Germinal Beerschot hem overkocht in 2000. Zijn grootste succes (totnogtoe) was de bekerwinst met Germinal Beerschot in het seizoen 2004-2005. Luciano was al jarenlang onbetwistbare nummer 1 (voor Bram Verbist). Tot dat hij een week voor de bekerfinale geblesseerd raakte in een wedstrijd tegen KSK Beveren. Uiteindelijk werd hij een paar uur voor de match nog klaargestoomd en met politiebegeleiding (alleen samen met clubdokter Goossens) naar het stadion begeleid, waardoor hij alsnog kon spelen. G.Beerschot versloeg op de Heizel met 2-1 Club Brugge, en bracht zo zijn eerste prijs naar Antwerpen, na de fusie. Luciano is geliefd bij de Kielse supporters. In het seizoen 2005-2006 werd hij verkozen tot Gouden Rat, een prijs die wordt toegekend door de supporters aan beste clubspeler van het seizoen. Op zijn 27ste verjaardag (16-3-2007) kreeg hij een warm "happy birthday" van de Germinal Beerschotsupporters. Bij het oplopen zwaaiden er 200 Braziliaanse vlaggen in de tribune, en na affluiten ontrolde zich een groot verjaardagsspandoek met "Luciano, forever in our heart!". Tijdens de wedstrijd werd er meerdere malen "happy birthday to you" gezongen door de 10.000 supporters. Na de wedstrijd barstte hij door de emoties in tranen uit. Op 19 mei 2007 wordt door verschillende Nederlandse en Vlaamse nieuwsbronnen gemeld dat Luciano vanaf het seizoen 2007-2008 zal uitkomen voor FC Groningen. Op 6 juni werd dit bevestigd door de club, Luciano tekende een contract voor drie jaar met een optie op nog eens twee jaar. In het seizoen 2008/2009 krijgt Luciano eindelijk de kans van Ron Jans en maakte hij zijn Eredivisie-Debuut tegen Vitesse (0-4 voor FC Groningen). Tegen Heracles Almelo (1-1) liet Luciano zien wat hij werkelijk in huis had. Mede door zijn uitstekende reddingen pakt FC Groningen uiteindelijk één punt in Almelo. Zilveren schoen Luciano wint in het seizoen 08/09 ook de Zilveren Schoen achter Gouden Schoen Winnaar Mounir El Hamdaoui en voor Bronzen Schoen Winnaar Eljero Elia. ![]() benefietwedstrijd Luciano speelt op maandag 25 januari 2010 mee in een benefietwedstrijd tussen de sterrenteams van Ronaldo en Zinedine Zidane. De Braziliaan maakt tijdens het duel, dat wordt gespeeld ten behoeve van Unicef, deel uit van de brigade van zijn landgenoot Ronaldo. Video: http://www.youtube.com/watch?v=o8pT6ZFj--A http://www.youtube.com/watch?v=lJ0O4MtlaFg http://www.youtube.com/watch?v=MEjnvDJbmeU ![]() Pakt gewoon punten voor de FC. Luciano .
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Held
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Dit is ook een mooie foto:
![]() Wat ben ik blij dat dit mannetje bij de FC speelt. ![]() Geweldig ook hoe hij vaak staat te juichen als hij weer een belangrijke redding heeft gemaakt. Hij doet soms rare dingen, maar dat maakt het juist zo lekker spectaculair. Voor de FC is het echt een toppertje die zich binnen no time razend populair heeft gemaakt. Ik hoop dat hij nog jaren bij de FC speelt. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
|
__________________ Italië is een prachtig bewijs van de stelling dat een land de vorm van een laars kan hebben. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik vind Luciano toch wel een van de leukste keepers van Nederland. Lekker explosief, gedreven en vaak spectaculair. Echt een keeper die plezier uitstraalt. Dan nemen mensen een enkel foutje wel voor lief.
Ook een sympathieke vent volgens mij. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mooie OP venom.
Luciano is naar mijn mening toch echt een van de betere keepers die bij FCG hebben gespeeld. Maar vooral de leukste. En wat Verve zegt, echt een verademing na Roorda en Van Loo. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
luciano oohooh
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
|
!
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mooi zo
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
(Y)
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Held.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Wat leuk
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Verstandig.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Daar gaan we nog lang plezier aan beleven
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
.
__________________ “The best thing about the past is that it's over” - RB |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Held.
__________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
__________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik wilde net in het FC Groningen topic vragen hoe lang Luciano nu vast ligt, omdat zijn contract zou aflopen. Handig toch, die topics.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Toch wel eens fijn hoor, zo'n speler die niet stikt van de geldingsdrang en gewoon gelukkig is met waar hij zit.
__________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
MotM geworden tegen AZ, keepte een geweldige pot
.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Banned
|
Zeker als laag geschoten?
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
__________________ Italië is een prachtig bewijs van de stelling dat een land de vorm van een laars kan hebben. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banned
|
Zat er dik in natuurlijk
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Na gisteren ben ik ook overtuigd, wat haalde hij er een paar ballen uit zeg.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Geweldige reflexen, maar bij het uitkomen bij corners is het niet altijd even zeker de laatste tijd, maar goed.. hij compenseert zijn gebreken zo ontzettend goed en hij maakt eigenlijk nooit een fatale fout. Hij is ook nog eens supersnel en toont nooit twijfel bij het uitkomen voor een losse bal, Roorda en Van Loo zag je altijd twijfelen en dan waren ze toch nog te laat bij de bal.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Dat is geweldig voor hem
. En dat verdient hij ook.
__________________ There is only one FC Groning. #T Robert Maaskant |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Grootste clown sinds Barthez
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Derksen zal morgen weer losgaan.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Hij was goed waardeloos vanavond ja, net als de rest van het elftal overigens!
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Inderdaad, ik zou geen Grongingen speler durven opnoemen die een 6 of hoger zou verdienen.
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Hij is al maanden regelmatig echt bar en barslecht.... Hiervoor vond ik hem eigenlijk bij de beste keepers van de Eredivisie horen.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Van Dijk wel. Die liet pit zien, lef, durf en inzet! En hij kan nog een beetje verdedigen.
__________________ There is only one FC Groning. #T Robert Maaskant |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Bij de 3-1 van Immers ging Van Dijk er als een mietje in, na eerst verkeerd weg te werken. Cruciale fout.
__________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Wie wel, van Loo?
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Kan ie mooi iedere week op zaterdag zijn skills poppen in het newscafé! Maar wel terecht, want ik vond hem knap slecht afgelopen seizoen.
__________________ Aad de Mos: 'Ik ben een garantie voor succes' |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Was tegen Den Haag in de play-offs i.i.g. dramatisch
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Och, na een paar potjes staat Luciano er wel weer in.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Account not Activated
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Luciano Da Silva : De kleine grote held!
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|