Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 31-01-10, 19:40   #1
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Sander Boschker is zondag na het duel met Roda JC in de bloemetjes gezet na zijn 529ste competitiewedstrijd voor FC Twente. Daarmee is hij de nieuwe recordhouder van het meeste aantal competitiewedstrijden in het betaalde voetbal voor dezelfde club. Boschker, die door voorzitter Joop Munsterman
een ingelijst shirt met rugnummer 529 kreeg, ging zondag PSV'er Willy van der Kuylen voorbij. Hij kwam in 1981 uit op 528 competitieduels voor de Eindhovenaren.

Toch jammer dat ie ooit naar Ajax ging.

tong80 is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 31-01-10, 19:51 wink   #2
Hup Holland!

Zwoerd's Voetbal Forum schermafbeelding

En keept de laatste tijd toch weer heel goed
Zwoerd is offline   Met citaat reageren
Oud 31-01-10, 19:52   #3

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Respek.

Oud 31-01-10, 19:55   #4
Doc
Loves C, R en M

Tof - ik gun 't 'm wel.

Oud 31-01-10, 20:05   #5

Bjoro's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door tong80

anders had hij echt richting de 600 gegaan !
Bjoro is offline   Met citaat reageren
Oud 31-01-10, 20:09   #6

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door tong80

En jaartje rustig aan doen, en tegelijkertijd meer poen pakken is ook niet gek.

Sympathieke gozer, gun hem dat record wel.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 09:01 wink   #7

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Net zoveel wedstrijden als slippertjes in zn liefdesleven
Maar wel knap idd.

Oud 01-02-10, 09:07 big smile   #8
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Hij maakt op mij altijd een indruk alsof hij te dom is om tot tien te tellen. Maar wel respect natuurlijk, 529 wedstrijden voor één club.

Oud 01-02-10, 11:41   #9
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis.
Hij maakt op mij altijd een indruk alsof hij te dom is om tot tien te tellen. Maar wel respect natuurlijk, 529 wedstrijden voor één club.
Hij kan beter z'n mond houden inderdaad, maar het is wel een prima keeper.
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 11:43 wink   #10
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Indrukwekkend in deze tijden van snel cashen en wisselende contacten.
Toch al een behoorlijk oud record, dat van Van der Kuijlen.

Aan het begin van het seizoen vond ik Twente pas kampioenswaardig als ze de keeper zouden vervangen, maar Sander heeft die kritiek goed opgepikt.
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 11:48 emo   #11
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Netjes maar als hij natuurlijk meer talent had had hij dat record nooit gehaald.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 11:49 wink   #12
Ich bin Mario

Voor het subtop niveau gewoon een uitstekende keeper inderdaad.
Oud 01-02-10, 18:45 wink   #13
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie
Netjes maar als hij natuurlijk meer talent had had hij dat record nooit gehaald.
True.

Wel leuk voor de persoon Boschker.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 18:48   #14
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Heb het eigenlijk altijd een middelmatige keeper gevonden, maar wel een prachtig record natuurlijk...echte clubmensen zijn nog maar zeldzaam.
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 18:49   #15
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Voor Eredivisie is hij altijd wel top geweest. Naarmate de jaren vorderden is hij beter geworden.

Het record is hem gegund.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 18:50   #16

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast
Sympathieke gozer, gun hem dat record wel.
Ik woon dicht bij zijn geboorte dorp, maar sympathiek noemen ze hem daar in Lichtenvoorde nou niet echt.

Oud 01-02-10, 18:51   #17
Luis Bafiano

Het is wel een domme kerel, niet de slimste van de klas.
Oud 01-02-10, 18:51   #18
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Tja, ik denk dat je dan misschien nog wel beter bij een subtopper dit record kan pakken dan het overal net niet halen.

En hij heeft het natuurlijk wel geprobeerd, bij Ajax.
Maar ik denk niet dat hij klaagt over zijn carrière, integendeel.

Oud 01-02-10, 18:58   #19
Graafschap DTC.

farmer46's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DirkZz

Ik woon dicht bij zijn geboorte dorp, maar sympathiek noemen ze hem daar in Lichtenvoorde nou niet echt.

Je woont dichtbij L'voorde en je bent voor Twente.. beetje jammer:$
farmer46 is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 19:44   #20

Oorspronkelijk geplaatst door farmer46

Je woont dichtbij L'voorde en je bent voor Twente.. beetje jammer:$
Ik woon dichterbij Enschede dan bij Doetinchem, als dat is wat je bedoelt.

Oud 01-02-10, 19:45   #21

Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz
Het is wel een domme kerel, niet de slimste van de klas.
Zal mijn neef eens vragen, die heeft bij hem in de klas gezeten.
Heb hem wel eens horen zeggen dat het een vies en arrogant mannetje was.

Oud 01-02-10, 20:02   #22
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Overwegend mooie reactie 's en dat verdiend die zeker . Zijn eerste paar jaren waren echt dramatisch , maar sindsdien ..... Geen echte topper , maar wel een hele goeie keeper die zo nu en dan ook zwakke momenten heeft .

Er komt een standbeeld voor hem bij het stadion en ook dit is terecht .
Een echte prof en een echte Tukker in hart en nieren .

Wij hebben 2 van zulke iconen die zonder hen, Twente niet zou staan waar het nu staat .
Ik wil die andere naam niet noemen , omdat deze topic voor hem is en voor hem alleen . ........

Niets anders dan lof en niets anders dan goeds voor deze man .... Gun hem het allerbeste .

Peace .
tjekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 22:30   #23

Bjoro's Voetbal Forum schermafbeelding

Theo Janssen ?
Bjoro is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 22:40   #24

Zal mijn neef eens vragen, die heeft bij hem in de klas gezeten.
Heb hem wel eens horen zeggen dat het een vies en arrogant mannetje was.
Dat kan ik wel beamen van de keren dat ik hem bij Bruins of in Hengelo heb gezien.

Oud 01-02-10, 23:18   #25
Graafschap DTC.

farmer46's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik woon dichterbij Enschede dan bij Doetinchem, als dat is wat je bedoelt.
Ja dat bedoelde ik, maar dan woon je toch ook niet zo heel dichtbij Lichtenvoorde lijkt me ofwel?
farmer46 is offline   Met citaat reageren
Oud 02-02-10, 00:21 emo   #26
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door farmer46

Ja dat bedoelde ik, maar dan woon je toch ook niet zo heel dichtbij Lichtenvoorde lijkt me ofwel?
Eibergen wellicht?
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 02-02-10, 00:30   #27
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl

Eibergen wellicht?
Moest ik heen met mijn ouders op de camping

tong80 is offline   Met citaat reageren
Oud 02-02-10, 12:31   #28
Ich bin Mario

'Iedereen doet altijd alles fout, behalve Sander zelf'
02/02/2010 12:00

Sander Boschker, dat is een echte prof. Niets ontgaat hem. Dat heb je met keepers. Dat zijn toch meestal de jongens die vroeger, bij het partijtje kiezen, als laatste overbleven en een hele jeugd tussen twee jassen stonden te wachten tot hun moeder riep dat het eten klaar was.

Keepers hebben veel te veel tijd om in de rondte te kijken. Daar krijg je maar rare ideeën van. Een goed plan van Cruijf was dat ooit, om keepers lekker mee te laten hollen in de verdediging. Hadden ze ook nog iets aan hun middag.

Sander Boschker heeft te veel tijd. In een interview, vorige week zondagmiddag, na een gelijkspel van FC Twente tegen
FC Groningen, vertelde Sander dat hij wel wist waar het fout was gegaan. Sommige spelers liepen de kantjes er af en dat kon niet. Dat was de trainer met hem eens.

Die had dat net ook nog gezegd in de kleedkamer. Nu zei Sander het zelf nog even. Keeper Sander en zijn trainer zaten op één lijn. Boschker keek er een heel zelfverzekerd bij. Bijna een beetje als een boze trainer.

Even later werd trainer Steve McClaren geïnterviewd. Van Sander wisten we inmiddels al dat hij in de kleedkamer als een dolle tekeer was gegaan, maar dat zag je niet aan hem af. Twente zat in een dipje. Dat kon gebeuren. Het was nu zaak om daar snel weer uit te komen en de goede vorm van voor de winterstop snel weer op te pakken.

Leuke man, dacht ik, toen ik hem zag spreken. McClaren begrijpt hoe televisie werkt. Niet zuchtend en blazend klagen dat die en die zijn best niet deed. Nee, hier was een aardige, intelligente man aan het woord die rekening hield met de chemie binnen het elftal en de verslaggever tegelijk het idee wist te geven dat hij hem welwillend te woord stond. Een sympathieke uitstraling.

Van Sander Boschker kun je dat moeilijk zeggen. Als die ergens, met dat doodgravershoofd van hem, een brood bestelt loop je meteen een stoel en een stuk touw te zoeken. Een en al doffe ellende. Niks is goed.

Als Boschker over straat loopt en even kort naast een paar stratenmakers blijft staan, weet hij ze alleen al door zijn oogopslag het idee te geven dat die hele straat er de volgende dag opnieuw in moet worden gelegd.

Boschker is 39 jaar oud, maar heeft de uitstraling van een 79-jarige oorlogsveteraan. Altijd wat te zeiken. Twee weken geleden haalde Sander hetzelfde geintje uit. Stond hij voor de camera’s te kwekken dat de ploeg de geschorste Theo Janssen te veel miste. Dat kostte Twente punten.

Sander vond dat Theo zijn straf wel had uitgezeten. Iemand in coma rijden, met alcohol in je bast, ja, dat was heel erg, maar nu wisten we het wel, vond Sander. Een verdiende straf, maar nu Sander wedstrijdpremies begon mis te lopen vond hij het wel genoeg.

Ik ben bang dat Sander dit standpunt ook had verwoord als Theo vier kinderen had doodgereden. Dan zou Boschker waarschijnlijk hebben uitgelegd dat het er ook vijf hadden kunnen zijn. Je komt gewoon niet aan Sander zijn beroep en aan zijn geld, dan wordt hij gek. Dan spreekt hij – totaal onverwacht – vlak na een wedstrijd namens de groep. Of hij valt die groep frontaal aan. Net hoe het uitkomt.

Eigenlijk doet iedereen altijd alles fout, behalve Sander zelf. Voor de goede orde, we hebben het hier nog steeds over een keeper. Ballentegenhouder. Het woord zegt het al. Op 17 december, nog maar een maand geleden, ging Boschker in een belangrijke wedstrijd tegen Steaua Boekarest, kinderlijk in de fout.

Dat kostte Twente bijna de plaatsing voor de volgende ronde van de Europa League. Daar dacht hij zelf echter heel anders over. Hij was op geen enkele manier verantwoordelijk voor het tegendoelpunt. Sander zelf over dat doelpunt. 'Ik kon net niet bij de bal, dus ik zie het niet als mijn fout. Het was een moeilijk veld, daardoor stuiterde de bal alle kanten op.'

Nee, inderdaad, dat is ook geen doen. Als een bal ook nog gaat stuiteren, dan sta je machteloos als keeper. Je verwacht dat niet. Je bent gewend dat zo’n bal aan de grond geplakt op je af komt rollen en dan opeens zo’n stuiter. Daar kun je je niet tegen wapenen. Het kwam waarschijnlijk door dat moeilijke veld.

De schuld van de terreinknecht. Die had er een makkelijk veld van moeten maken. Alweer had iemand Sander het werken onmogelijk gemaakt. Een schande.

Eigenlijk is het om je gek te lachen, dat rare gedoe van Boschker. Twee jaar geen competitiewedstrijd gespeeld bij Ajax, meneer houdt zes ballen tegen en is opeens weer woordvoerder. Dat maakt het ook een beetje treurig. Het doet geforceerd aan, alleen maar omdat je bijna veertig bent en heel hard kunt schreeuwen denken dat je het voortouw moet nemen.

Ik ben benieuwd hoe Sander zijn ploeggenoten deze week, tijdens de training, op zijn kritiek gaan reageren. Willem van Hanegem en Rinus Israel hadden wel raad geweten met dit figuur. Een korte worsteling tijdens een hoge bal voor het doel en daar hangt hij in het net, met een gapende hoofdwond en zijn broek rond zijn schoenen. Op het middenveld kijkt Van Hanegem geïnteresseerd naar een schaap. Hij weet nergens van.

Als er bij Twente een beetje karakter in de groep zit, keren ze deze week minstens een ketel tomatensoep over Boschker heen. Als hij ruikt of de smeerkaas nog wel goed is even een tikje op het achterhoofd. Hij heeft het nodig, Boschker. Laat het hem maar voelen, jongens van Twente, hoe de verhoudingen liggen.

We gaan een keeper toch niet mee laten praten over voetbal? Dan houdt alles op. Het is al erg genoeg dat er bijna iedere week een ex-keeper met de grote mensen mee mag lullen bij Studio Voetbal.

Hard aanpakken die Boschker. Dit is een levensgevaarlijke situatie. Als Twente volgende week wint, gaat die jongen nog denken dat het door zijn waarschuwing komt. Spelers van Twente, doe wat je moet doen. Komend weekeinde verliezen met 8-0 en na de wedstrijd allemaal zeggen dat Boschker bij geen een goal vrijuit ging.
Aldus Nico Dijkshoorn.

Oud 02-02-10, 12:33   #29

Met minder talent ook niet?
Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 02-02-10, 14:42   #30
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Damzkie
Dat kan ik wel beamen van de keren dat ik hem bij Bruins of in Hengelo heb gezien.
Ik kan me de woordenwisseling die hij met iemand in het uitvak tijdens het bekerduel bij Eindhoven vorig seizoen had ook nog wel herinneren
Mark-Hgl is offline   Met citaat reageren
Oud 02-02-10, 15:04   #31

Oorspronkelijk geplaatst door Damzkie
Want? Aanvaring gehad met 'em?
Oud 02-02-10, 15:53   #32

Oorspronkelijk geplaatst door Keltie
Want? Aanvaring gehad met 'em?
Achja, hoe hij het dagelijks leven is moet hij zelf weten. Zolang hij bij Twente de ballen maar tegenhoud.
Ik ken ook nog wel een aantal verhalen over hem, maar ik kan natuurlijk als Twente supporter moeilijk deze clublegende helemaal zwart gaan maken in zijn eigen topic.

Oud 02-02-10, 15:55   #33

Achja, hoe hij het dagelijks leven is moet hij zelf weten. Zolang hij bij Twente de ballen maar tegenhoud.
Ik ken ook nog wel een aantal verhalen over hem, maar ik kan natuurlijk als Twente supporter moeilijk deze clublegende helemaal zwart gaan maken in zijn eigen topic.
Eens, maar ik vind zulke verhalen altijd wel tof om te lezen/ horen.
Net zoals met Terry nu, het maakt mij geen fuck uit want het blijft natuurlijk gewoon een held
Oud 02-02-10, 15:56   #34

Dijkshoorn

Oud 02-02-10, 16:20 big smile   #35
Ich bin Mario

Eens, maar ik vind zulke verhalen altijd wel tof om te lezen/ horen.
Net zoals met Terry nu, het maakt mij geen fuck uit want het blijft natuurlijk gewoon een held
Precies.. ik vind het stiekem ook maar wat mooi dat Goran Lovre de vriendin van Holla heeft gedaan.
Oud 02-02-10, 16:24   #36

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac

Precies.. ik vind het stiekem ook maar wat mooi dat Goran Lovre de vriendin van Holla heeft gedaan.
Mark Wotte is er ook zo'n ster in
Oud 02-02-10, 16:27 rainbow   #37
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat middelvingertje richting het uitvak met z'n beteuterde koppie om vervolgens na de wedstrijd huilend troost te zoeken in de armen van Jan Smit, priceless.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 02-02-10, 16:28   #38

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh
Dat middelvingertje richting het uitvak met z'n beteuterde koppie om vervolgens na de wedstrijd huilend troost te zoeken in de armen van Jan Smit, priceless.
Wat was er dan?
Oud 02-02-10, 16:31   #39
Prima Deluxe.

Wat was er dan?
De spreekkoren ''Sander neukt een ander'' uit het uitvak vol Heracles vielen hem zwaar.
Oud 02-02-10, 16:40 wink   #40

Ja, maar ondertussen wel met haar flanerend door Hengelo lopen, waar iedereen je kent.

Oud 02-02-10, 16:46   #41

De spreekkoren ''Sander neukt een ander'' uit het uitvak vol Heracles vielen hem zwaar.
Niveautje hoor, en Almelo zingt het nog steeds elk seizoen.

Oud 02-02-10, 16:52 big smile   #42

Waarheid mag gezegd worden toch?
Oud 02-02-10, 16:56   #43
Prima Deluxe.

Waarheid mag gezegd worden toch?
In Enschede zijn ze alleen demagogie gewend.
Oud 02-02-10, 17:09 rainbow   #44

ElYefe's Voetbal Forum schermafbeelding

!!!
ElYefe is offline   Met citaat reageren
Oud 02-02-10, 18:12   #45

Jij vindt het liedje nog steeds grappig dan?

Oud 03-05-10, 09:26 sad   #46
BS.

Sander Boschker 7.5 (34 duels)
Constante factor en baken van rust. Heeft op cruciale momenten het verschil gemaakt en is een belangrijke pion in het bewaken van de clubcultuur in de selectie. De doelman uit de Achterhoek plakt nog een seizoen aan zijn 21jarige profcarrière.
Prachtig voor Boschker natuurlijk, denk alleen niet dat hij de man voor Twente in de CL zou moeten zijn..
Oud 03-05-10, 10:01   #47
Luis Bafiano

Waarom niet, hij kan daarin makkelijk mee.
Oud 03-05-10, 10:13   #48
Goeie kop!

Dylan Dog's Voetbal Forum schermafbeelding

En mee naar het WK!
Dylan Dog is offline   Met citaat reageren
Oud 03-05-10, 10:17   #49
Luis Bafiano

Het houdt in de Championsleague sowieso niet over met de kwaliteit keepers. Hoeveel prutsers er wel niet onder de lat staan bij topclubs... Best schrijnend. En Boschker kun je absoluut geen prutser noemen.
Oud 03-05-10, 10:21   #50
BS.

Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz
Het houdt in de Championsleague sowieso niet over met de kwaliteit keepers. Hoeveel prutsers er wel niet onder de lat staan bij topclubs... Best schrijnend. En Boschker kun je absoluut geen prutser noemen.
Dus omdat alle andere teams ook een prutser opstellen, moet jij ook maar een prutser in de goal hebben? .

Ik vind Boschker een meer dan prima keeper voor de Eredivisie; maar ik vind hem lang niet meer zo scherp als hij was, hij oogt veel trager, gezien zijn leeftijd totaal niet onlogisch, maar vd Sar lijkt bijv ook veel fitter.

Ik heb geen idee hoe goed die tweede keeper is, maar stel dat jij als Twente nu Krul kan halen bijv, ben je dom als je het niet doet en dan is het heel sneu voor Boschker, maar zo werkt het dan wel.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:46.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site