Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28-01-10, 16:10 surprise   #1
PSV Eindhoven!

Olympisch Comité: 'Mutu test wederom positief op doping'
Donderdag, 28 januari 2010 om 15:56 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden
Fiorentina-aanvaller Adrian Mutu is wederom positief getest bij een dopingcontrole. Dit nieuws maakt het Italiaans Olympisch Comité (CONI) donderdag wereldkundig. De Roemeen heeft de dopingtest ondergaan op 10 januari van dit jaar, na afloop van het Serie A-duel tussen zijn ploeg en Bari. Het zou gaan om het verboden middel sibutramine.

De geruchtmakende zaak is voor Mutu een herhaling van zetten. In 2004 werd de Roemeense aanvaller betrapt op het gebruik van cocaïne, toen hij in dienst was van het Engelse Chelsea. Die club ontsloeg de spits niet alleen, maar legde hem ook een boete van zeventien miljoen euro op.

Daarnaast leverde het cocaïnegebruik Mutu destijds een schorsing van zeven maanden op. De nieuwe misstap kan hem op een uitsluiting komen te staan die tussen de één en vier jaar ligt. Voor de aanvaller, die pas 31 werd, lijkt een dergelijke straf een voortijdig einde van zijn voetbalcarrière te betekenen.
-SG- is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 28-01-10, 16:15   #2
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Einde carriere lijkt me. Sufkut.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 16:19 emo   #3
Mutu is denk ik de enige wiens voetbalcarrière hem meer heeft gekost/gaat kosten dan dat het oplevert .
koemleit is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 16:24 big smile   #4
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Sibutramine een drug noemen .
Hebben jullie enig idee waar het voor gebruikt wordt, of lult iedereen maar met de main stream media mee? ?
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 16:27   #5
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala
Wat is het dan?
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 16:28   #6

Hebben jullie enig idee waar het voor gebruikt wordt, of lult iedereen maar met de main stream media mee? ?
Het staat op de dopinglijst, dus als je dat pakt zonder attest ben je gewoon een ongelooflijke eikel.
TheArt is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 16:40 emo   #7
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl

Wat is het dan?
Het is een SNRI.
Tegen hele zware depressies dus. Niets geestverruimend aan.
Wsl zit het niet goed in zijn kop...
Oud 28-01-10, 16:41 emo   #8
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door TheArt
Het staat op de dopinglijst, dus als je dat pakt zonder attest ben je gewoon een ongelooflijke eikel.
Zoiets neem je niet voor je lol, er zijn geen recreatieve effecten.
Als je dat neemt, dan is het 99% zeker voorgeschreven.
Oud 28-01-10, 16:42   #9

gredfrim's Voetbal Forum schermafbeelding

Het wordt toch ook gebruikt om af te vallen, dan is het helemaal dom.
gredfrim is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 16:44   #10
Oorspronkelijk geplaatst door gredfrim
Dat zag ik ook op de BBC site staan ja.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 16:46 emo   #11
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door gredfrim
Daar is het (SNRI's), ten onrechte, door kwakzalvers wel eens voor gebruikt. En dan niet eens onder die naam, maar als toevoeging in "herbal" troep.

Het is een medicijn die de noradrenaline in de hersenen reguleert en dat is de enige reden waar het voor wordt voorgeschreven.
Psychische klachten dus.
Oud 28-01-10, 16:48   #12

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is een SNRI.
Tegen hele zware depressies dus. Niets geestverruimend aan.
Wsl zit het niet goed in zijn kop...
Kan ik me wel iets bij voorstellen ja, als je een claim van 17miljoen boven je hoofd hebt hangen.

Maar ja, dan is het nog een beetje dom natuurlijk.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 16:48 emo   #13
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door DemonCleaner

Dat zag ik ook op de BBC site staan ja.
Main stream media lult vaak maar wat als het op dit soort dingen aankomt.
Klok > klepel enzo.

Dit stukje op de Nederlandse Wikipedia slaat echt he-le-maal nergens op.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sibutramine

Google eens op SNRI zou ik zeggen, dan zie je wat het echt doet.
Oud 28-01-10, 16:54   #14
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

Mutu Doodzonde als dit zijn carrière gaat kosten. Het is natuurlijk geen middel om je prestaties te bevorderen, maar dat schijnt niet uit te maken.

Denk dat het ook wel een persoonlijk drama zal worden met die 17 miljoen schuld. Die zal hij nog niet bij elkaar gevoetbald hebben.
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 16:55   #15

Dan is Ajax de laatste Nederlandse club waar Mutu tegen speelde
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 16:56   #16
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Idd, dan had hij maar niet moeten voetballen als het voorgeschreven was. Wat ik ten zeerste betwijfel daarom.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 17:03   #17
Main stream media lult vaak maar wat als het op dit soort dingen aankomt.
Klok > klepel enzo.

Dit stukje op de Nederlandse Wikipedia slaat echt he-le-maal nergens op.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sibutramine

Google eens op SNRI zou ik zeggen, dan zie je wat het echt doet.
Zoeken op SNRI levert inderdaad hele andere resultaten op dan Sibutramine. Nou heb ik niet bepaald verstand van dit soort dingen, dus wat het nou precies doet...prestatiebevorderend of recreatief lijkt het me in geen geval.

Je kunt je inderdaad heel goed voorstellen dat die 17M schuld nog al wat psychische problemen oplevert. En zelfs al zou het tegen overgewicht zijn, dan nog wil ik dat niet bagatelliseren.

Het gekke vind ik alleen dat het hoogst waarschijnlijk voorgeschreven zal zijn. Zou je zoiets in dat geval niet moeten overleggen met dopinginstanties ofzo?
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 19:08   #18

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

'Positieve' Mutu maakt zich geen zorgen

De zaakwaarnemer van Adrian Mutu is, ondanks het feit dat de Roemeen positief getest is op het gebruik van sibutramine, 'optimistisch'. Het verboden middel is namelijk niet prestatiebevorderend.

Mutu werd op 10 januari na afloop van het duel tussen Fiorentina en Bari positief getest. Men gebruikt sibutramine vooral om gewicht te verliezen, omdat er een vol gevoel door ontstaat en gebruikers daardoor minder trek hebben in voedsel. "Ik ben optimistisch", zegt zaakwaarnemer Giovanni Becali tegenover Radio Toscana. "Ik heb Mutu gesproken. Nu wachten we af en zullen we zien wat er gaat gebeuren."

Het middel werd in de Europese Unie en in het Verenigd Koninkrijk enkele dagen geleden verboden, omdat men vreest dat het risico op hartaanvallen en beroertes toeneemt door het gebruik van sibutramine. "Dit is een middel dat men gebruikt om honger te bestrijden", reageert sportmedicus Piero Volpi tegenover Sky Sport Italia.

"Het is abnormaal dat het gebruik van dit middel is opgemerkt, omdat ik de noodzaak in dit geval niet zie", vervolgt Volpi. "Het is een fout van deze speler, die al eerder is geschorst vanwege dopinggebruik. De dopingautoriteiten treden streng op in dit soort zaken. Men moet nu achterhalen waarom de speler het middel heeft gebruikt. Het is niet prestatiebevorderend."
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 19:12   #19
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een risico neemt die kerel ook weer. Echt onbegrijpelijk.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 20:01   #20
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeuke
verhaal
Dus op het moment van de dopingtest was het nog geen verboden middel, maar nu inmiddels dus wel...
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 20:22   #21
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe de vork ook exact in de steel zit, een paar zaken zijn zeker:

- Mutu is niet slim geweest en neemt daarmee heel veel risico

- Fiorentina is de laatste tijd al niet zo in vorm en kan dit totaal niet gebruiken, ook omdat de CL binnenkort weer hervat

Verder zal het wel een lang lopend getouwtrek worden, dus een leger advocaten zal erg blij zijn.
DIGGER is nu online   Met citaat reageren
Oud 29-01-10, 22:05   #22
Cool Daddy

En dat zijn 2 positieve tests, ook na de wedstrijd voor de Coppa Italia tegen Lazio, waarin hij overigens 2 maal scoorde in de 3-2 zege.....

CONI suspends Mutu

The Italian Olympic Committee [CONI] has provisionally suspended Fiorentina striker Adrian Mutu after he failed two routine drugs tests.

Traces of sibutramin, a banned substance that retards hunger, were found in samples given by the 31-year-old after Fiorentina's matches against Bari and Lazio on January 10 and January 20 this year.

Mutu risks a suspension of anything between three months and eight years, according to the World Anti-Doping Agency [WADA], but CONI has already decided to take its own measures even before the Romanian's samples have been tested for a second time.

“Given the request from the anti-doping prosecutors' department for the athlete Adrian Mutu's suspension, the national anti-doping tribunal has suspended the athlete,” read a statement on CONI's website.

According to La Gazzetta dello Sport, Mutu expressed shock when the news first emerged yesterday afternoon.

The Italian media have speculated about how the former Parma and Juventus striker ingested the substance, which was banned by the EU on January 22 over fears that it can increase the likelihood of strokes and heart problems.
Echter, pas 22 januari op de verboden lijst door de EU, interessante zaak voor advocaten dus.
Oud 30-01-10, 00:42   #23

ASroma's Voetbal Forum schermafbeelding

we gaan het zien. TVP dus.
ASroma is offline   Met citaat reageren
Oud 30-01-10, 00:56   #24

Als het toen nog niet op de verboden lijst stond dan kunnen ze hem toch niks maken lijkt mij ?
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 30-01-10, 12:57   #25
Er staat alleen dat het middel door de EU verboden is, niet dat het niet daarvoor al op de dopinglijst stond.
ijsklont is offline   Met citaat reageren
Oud 30-01-10, 13:13   #26
Mnnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door ijsklont
Er staat alleen dat het middel door de EU verboden is, niet dat het niet daarvoor al op de dopinglijst stond.
Hee jij hier

Overigens is Mutu een idioot.
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 30-01-10, 14:40   #27
Cool Daddy

Oorspronkelijk geplaatst door ijsklont
Maar het feit dat het pas achteraf voor Mutu gezien door de EU verboden is, is uiteraard een ingang voor zijn advocaten, wat ten volste geprobeerd zal worden om uit te buiten. Juridisch gezien wordt het dus een interessant verhaal.

Mogelijke schorsing loopt ook uiteen van 3 maanden tot 8 jaar, dat is ook een erg ruime range natuurlijk.
Oud 31-01-10, 18:05   #28

Die dopinglijst die herzien moet worden omdat de meest debiele dingen erop staan?
Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 14:39   #29

Vind het sowieso erg vreemd dat Chelsea een inhumane oplossing koos: een lid van de club met problemen niet helpen, maar ontslaan en hem vervolgens verantwoordelijk stellen voor de door chelsea gekozen kapitaalvernietiging.

Dat het CAS, of uberhaupt een instantie dat zich een geschillencommissie noemt, deze schade ook daadwerkelijk toekende aan Mutu vond ik nog vreemder.

Nu Mutu opnieuw in opspraak komt doordat hij een middel heeft gebruikt ter bevordering van zijn stofwisseling vermoeit me: iedereen is in deze een verliezer: Chelsea, Mutu, CAS en de dopinglijst en de toezichthouders daarop (omdat er opnieuw onduidelijkheid bestaat over het nut van de stof als prestatiebevorderend middel).
por200 is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 15:07 emo   #30
Mnnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door por200
Vind het sowieso erg vreemd dat Chelsea een inhumane oplossing koos: een lid van de club met problemen niet helpen, maar ontslaan en hem vervolgens verantwoordelijk stellen voor de door chelsea gekozen kapitaalvernietiging.

Dat het CAS, of uberhaupt een instantie dat zich een geschillencommissie noemt, deze schade ook daadwerkelijk toekende aan Mutu vond ik nog vreemder.

Nu Mutu opnieuw in opspraak komt doordat hij een middel heeft gebruikt ter bevordering van zijn stofwisseling vermoeit me: iedereen is in deze een verliezer: Chelsea, Mutu, CAS en de dopinglijst en de toezichthouders daarop (omdat er opnieuw onduidelijkheid bestaat over het nut van de stof als prestatiebevorderend middel).
Speler gebruikt drugs alhoewel dat verboden is --> slecht imago voor de club als ze hem niet ontslaan --> Chelsea wil geld van hem vanwege contractbreuk. Vrij logisch toch? Je kan alleen discussieren of die 17 miljoen niet veel te veel is, hij bepaalde immers het transferbedrag niet.

En dat ie nu weer betrapt is wil gewoon zeggen dat het echt een mongool is, ook al werkt het niet prestatiebevorderend het is gewoon verboden.
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 17:50   #31

Hoezo slecht voor imago? je kunt hem toch ook helpen om van de drugs af te komen? Dan geef je je club een imagoboost! Het is maar net hoe je het opvat. En dan nog als je als club vind dat er sprake is van imagoschade, wat is die dan? Heeft mutu soms namens Chelsea cocaine gebruikt? En verder wat is nog meer imagoschade, een keer cocaine gebruik? Volgens mij is de helft van de supporters (en dus ook clubleden) verslaafd aan alcohol, volgens mij werd tot 2001 de Premier League gesponsord door Carling, en daarna tot nu door Barclay's. Dus dan is een keer cokegebruik imagoschade????? een keer cokegebruik is een fout van een mens. We hebben het hier niet over een machine, van mensen kun je niet verwachten dat ze altijd foutloos opereren, ook niet als je dat met een vernietigbaar contract laat vastleggen (ook al heeft Mutu een dergelijke cluasule getekend dan nog is dat in strijd met het recht, omdat iedere redelijkheid ontbreekt). En dan daar nog bovenop, van Mutu was bekend dat hij zich wel eens misdroeg, zowel bij Chelsea als daarvoor bij andere clubs. Dus dat argument valt m.i. af, van imagoschade is geen sprake.

Verder heeft Mutu idd contractbreuk gepleegd, daardoor heeft Chelsea het recht gekregen om hem te ontslaan. Dat is gebeurd. Ze hadden er, zoals ik eerder zei, ook voor kunnen kiezen om hem te helpen, zoals je dat met je werknemers doet en ook met machines die kapitaal vertegenwoordigen. Daar ga je voor zorgen als er iets niet naar behoren functioneerd omdat het anders zijn waarde niet behoud. Echter Chelsea koos ervoor om hem te ontslaan. Ze vernietigden dus zelf hun kapitaal. Let hier goed op, ze waren niet verplicht om hem te ontslaan, de druk die zij voelden om hem toch te ontslaan is in mijn optiek verwerpelijk (ik vind dus dat je iemand met problemen moet helpen en niet moet ontslaan, zeker als deze persoon tot jouw organisatie behoort), maar nog belangrijker dan de verwerpelijkheid van die druk is het feit dat een druk om iemand te ontslaan om een statement te maken een van binnenuit komende druk is. Daar kan Chelsea Mutu dus niet verantwoordelijk voor houden. Ze hoefden hem niet te ontslaan. Geen gerechtelijke instantie die er een probleem mee had gehad.

Dat er verder een link wordt getrokken tussen de transfersom en de berokkende schade door Mutu (welke schade dat is is mij onduidelijk, ze hadden immers genoeg voetballers om hem op te vangen en daarnaast speelde hij bijna nooit) is helemaal belachelijk. Mutu heeft nooit de lusten mogen ondervinden van de transfersom, dus kan hij daar ook nooit de lasten van dragen. Parma stond toe aan Mutu om het contract met Parma te ontbinden als hij een contract zou tekenen bij Chelsea, hij mocht alleen bij Chelsea een contract tekenen. Als Mutu ergens anders wilde voetballen dan moest hij het contract bij Parma uitdienen. \

Wat zou dan eventueel wel de werkelijke schade zijn? Chelsea kon gedurende 7 maanden niet beschikken over Mutu. Deze schade komt voor rekening van Mutu. Dus wat mij betreft is Mutu verplicht tot het vergoeden van de schade die Chelsea opliep gedurende de 7 maanden dat ze niet over hem konden beschikken minus de loonkosten die chelsea aan Mutu had betaald als Chelsea wel over Mutu konden beschikken.

Hoe dan ook, ik hoop dat ik een keer een tegenargument hoor of krijg waar ik mee kan leven, maar met de uitspraak van CAS en de belachelijk houding van Chelsea (ik vind het absoluut zwaar uit zijn verband getrokken om hem te ontslaan en 2 volstrekt onbegrijpelijk om hem vervolgens verantwoordelijk te stellen voor de schade van het kapitaal dat ze zelf hebben vernietigd) kan ik absoluut niet leven. Ik kan nog wel 10 steekhoudende argumenten aanvoeren om Mutu niet voor zo'n bedrag verantwoordelijk te stellen, maar ik zie dat ik al genoeg heb geschreven.
Oud 01-02-10, 17:56   #32
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door por200
Hoezo slecht voor imago? je kunt hem toch ook helpen om van de drugs af te komen? Dan geef je je club een imagoboost! Het is maar net hoe je het opvat. En dan nog als je als club vind dat er sprake is van imagoschade, wat is die dan? Heeft mutu soms namens Chelsea cocaine gebruikt? En verder wat is nog meer imagoschade, een keer cocaine gebruik? Volgens mij is de helft van de supporters (en dus ook clubleden) verslaafd aan alcohol, volgens mij werd tot 2001 de Premier League gesponsord door Carling, en daarna tot nu door Barclay's. Dus dan is een keer cokegebruik imagoschade????? een keer cokegebruik is een fout van een mens. We hebben het hier niet over een machine, van mensen kun je niet verwachten dat ze altijd foutloos opereren, ook niet als je dat met een vernietigbaar contract laat vastleggen (ook al heeft Mutu een dergelijke cluasule getekend dan nog is dat in strijd met het recht, omdat iedere redelijkheid ontbreekt). En dan daar nog bovenop, van Mutu was bekend dat hij zich wel eens misdroeg, zowel bij Chelsea als daarvoor bij andere clubs. Dus dat argument valt m.i. af, van imagoschade is geen sprake.

Verder heeft Mutu idd contractbreuk gepleegd, daardoor heeft Chelsea het recht gekregen om hem te ontslaan. Dat is gebeurd. Ze hadden er, zoals ik eerder zei, ook voor kunnen kiezen om hem te helpen, zoals je dat met je werknemers doet en ook met machines die kapitaal vertegenwoordigen. Daar ga je voor zorgen als er iets niet naar behoren functioneerd omdat het anders zijn waarde niet behoud. Echter Chelsea koos ervoor om hem te ontslaan. Ze vernietigden dus zelf hun kapitaal. Let hier goed op, ze waren niet verplicht om hem te ontslaan, de druk die zij voelden om hem toch te ontslaan is in mijn optiek verwerpelijk (ik vind dus dat je iemand met problemen moet helpen en niet moet ontslaan, zeker als deze persoon tot jouw organisatie behoort), maar nog belangrijker dan de verwerpelijkheid van die druk is het feit dat een druk om iemand te ontslaan om een statement te maken een van binnenuit komende druk is. Daar kan Chelsea Mutu dus niet verantwoordelijk voor houden. Ze hoefden hem niet te ontslaan. Geen gerechtelijke instantie die er een probleem mee had gehad.

Dat er verder een link wordt getrokken tussen de transfersom en de berokkende schade door Mutu (welke schade dat is is mij onduidelijk, ze hadden immers genoeg voetballers om hem op te vangen en daarnaast speelde hij bijna nooit) is helemaal belachelijk. Mutu heeft nooit de lusten mogen ondervinden van de transfersom, dus kan hij daar ook nooit de lasten van dragen. Parma stond toe aan Mutu om het contract met Parma te ontbinden als hij een contract zou tekenen bij Chelsea, hij mocht alleen bij Chelsea een contract tekenen. Als Mutu ergens anders wilde voetballen dan moest hij het contract bij Parma uitdienen. \

Wat zou dan eventueel wel de werkelijke schade zijn? Chelsea kon gedurende 7 maanden niet beschikken over Mutu. Deze schade komt voor rekening van Mutu. Dus wat mij betreft is Mutu verplicht tot het vergoeden van de schade die Chelsea opliep gedurende de 7 maanden dat ze niet over hem konden beschikken minus de loonkosten die chelsea aan Mutu had betaald als Chelsea wel over Mutu konden beschikken.

Hoe dan ook, ik hoop dat ik een keer een tegenargument hoor of krijg waar ik mee kan leven, maar met de uitspraak van CAS en de belachelijk houding van Chelsea (ik vind het absoluut zwaar uit zijn verband getrokken om hem te ontslaan en 2 volstrekt onbegrijpelijk om hem vervolgens verantwoordelijk te stellen voor de schade van het kapitaal dat ze zelf hebben vernietigd) kan ik absoluut niet leven. Ik kan nog wel 10 steekhoudende argumenten aanvoeren om Mutu niet voor zo'n bedrag verantwoordelijk te stellen, maar ik zie dat ik al genoeg heb geschreven.

Waarheid als een
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 16:25   #33
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

UEFA confirmed on Wednesday that Adrian Mutu is ineligible to play for ACF Fiorentina in the UEFA Champions League first knockout round first leg against FC Bayern München on 17 February.

This follows the decision rendered by the chairman of the FIFA Disciplinary Committee on 3 February to extend the ban on the player to have a worldwide effect for the duration of the provisional suspension imposed by the association.

The FIFA decision in turn comes after the player tested positive at a doping control following the match between ACF Fiorentina and AS Bari in Serie A on 10 January. The provisional suspension of the player was made on 29 January by the national anti-doping body of the Italian Olympic Committee (CONI). For more details click here.

It is clear that the length of the UEFA suspension will depend on the final decision of the court and the outcome of any appeal against this decision.
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 16:52 emo   #34
I'm Ron fucking Swanson

Por200, ik vind je nu al een held .
Oud 10-02-10, 17:05   #35
mooie post por2000
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 19-04-10, 16:00   #36
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

En geschorst. Negen maanden buiten de lijnen.

Oud 20-04-10, 03:00   #37
Belachelijk
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 00:32   #38

tja, die lijst???? is net zo logisch als het CAS zelf
Oud 14-06-10, 12:18 Standaard   #39
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

LAUSANNE, Switzerland (AP) — Adrian Mutu must pay Chelsea more than euro17 million ($20.7 million) in compensation after losing his final appeal in a five-year legal case over a positive cocaine test.
The Swiss Federal Court on Monday followed the Court of Arbitration for Sport and FIFA in ruling that Mutu must pay the sum <emdash /> a record for a football case.

It was unclear whether the Romania international will be able to pay the full amount.

Romanian television reported last year that the total compensation would likely bankrupt the 31-year-old player, who is currently serving a nine-month doping ban in Italy.

Chelsea terminated Mutu's contract after he failed a drug test for cocaine in 2004. He still had nearly four years left on his contract with the Premier League club.

Chelsea received no compensation when Mutu rebuilt his career in Italy, first with Juventus and since 2006 with Fiorentina.

FIFA awarded damages to Chelsea because Mutu breached his contract, a decision upheld by CAS.

Mutu took his appeals to Switzerland's supreme court, which ruled that CAS followed correct legal process when it dismissed Mutu's challenge to the FIFA decision.

The federal panel also considered whether the amount of compensation awarded to Chelsea violated legal principles.

"It reached the conclusion that this was not the case and the Romanian footballer's appeal was unfounded," the court said in a statement.

Mutu must pay euro17,173,990 plus annual interest of 5 percent applied from Sept. 12, 2008. The federal panel also ordered him to pay court costs totaling 145,000 Swiss francs ($127,000; euro104,000).

Chelsea and its Russian owner, Roman Abramovich, could agree to negotiate a lower sum after an expensive fight at five separate legal bodies.

Mutu's career prospects also have dimmed while waiting for the final court judgment.

He is currently suspended for nine months after twice testing positive for the banned stimulant sibutramine after Italian league and cup matches in January.

Mutu is expected to leave Fiorentina before he can resume playing on Oct. 29.

The federal ruling ends a case that has passed between English football authorities and Swiss-based legal panels for more than five years.

Mutu, then 24, arrived at Chelsea when billionaire Abramovich funded a spending spree after buying the club in 2003.

Chelsea paid euro22.5 million (then 15 million pounds) to sign the striker from Italian club Parma, but 14 months later he tested positive for cocaine. He did not challenge the test result.

The English Football Association banned Mutu for seven months and Chelsea terminated his contract.

Mutu first appealed to the English Premier League, then lost again at CAS in Dec. 2005.

By then, he had signed as a free agent for Juventus, which sold him one season later for euro8 million to Fiorentina.

Chelsea then asked FIFA to use its rules on breach of contract and award compensation based on the lost transfer fee and unserved time on Mutu's lucrative deal.

FIFA said in 2006 that it had no power to decide, but CAS backed Chelsea and returned the case to Zurich.

FIFA's disputes panel settled on the euro17.2 million figure and its appeals body agreed after Mutu launched another challenge.

A third CAS panel heard the case and last July dismissed Mutu's request to annul the award.

Although Lausanne-based CAS is world sport's highest court, it is governed by Swiss civil law and Mutu was able to petition the country's supreme court.
Toch maar even een eigen topic. Gene zin om het Chelsea topic te vervuilen met Mutu .
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 14-06-10, 16:21 Standaard   #40
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Was al een topic .

Oud 08-11-10, 20:25 Standaard   #41
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij voetbalt weer.

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-11, 20:01 Standaard   #42
Cool Daddy

Nieuw hoofdstuk, helaas weer een negatieve:

OFFICIAL: FIORENTINA TO SUE MUTU

Adrian Mutu has without any justification abandoned training, prompting Fiorentina to sue for insubordination, read a statement.

The situation was already tense between the Romanian and the club, even though he only returned from a nine-month doping ban in October.

The player Adrian Mutu today unilaterally and without any justification abandoned the training session, read a stern statement on the club website.

This sudden decision, which also provokes damage to Fiorentina on a sporting level means he cannot play against tomorrows delicate away game at Bologna.

His departure came after a meeting between the club and the players representative during which we discussed his future.

Such an act of insubordination and lack of respect towards the Fiorentina jersey and the team was only the latest in a series of similar incidents by the player Mutu.

It forces Fiorentina to reserve the right to take any action in any arena, both Federal and Civil.

It means not only could the Viola take a similar route to Sampdoria in trying to terminate Antonio Cassanos contract, but also they could sue Mutu for damages in a civil court.

It is also reported that the former Juventus and Chelsea striker has a deal to join struggling Cesena, but wishes to make it a loan or even a free transfer.

A while back we did talk to Mutus agent and confirmed if the player could get away for free, then we would be interested in making a proposal, said Cesena director Lorenzo Minotti.

However, all this talk is premature, as if he doesnt release himself from his Fiorentina contract, then it would be a difficult move to complete.

Oud 05-01-11, 20:55 Standaard   #43
Cool Daddy

Mutu agent: 'Total breakdown'

Adrian Mutus agent concedes there is a total breakdown with Fiorentina, but insists theyll be forced to keep paying his wages.

The player stormed out of training today without permission, so the club has announced it will take legal action at a federal and civil level for his insubordination.

There is a total breakdown between Mutu and Fiorentina, declared agent Giovanni Becali on Firenzeviola.it.

The rumours that he was close to Cesena were unfounded. Mutu is wanted by several clubs in Italy and Europe, including Cesena.

Fiorentina have given us the all-clear to seek another team, but not one in Italy. Now we want to clarify a few things and then see what could happen.

I can certainly say that if there is not a clarification with Fiorentina, then on Friday we will call a Press conference to explain everything that happened recently, even those things that were not said.

If he is not called up, then he will stay in the stands and Fiorentina will be forced to keep paying his wages until the end of his contract.

The lad is calm and the situation does not worry me, but I wish to reiterate that there is a total breakdown between Fiorentina and Mutu.

The Viola have other plans, as they have announced their intention to seek legal action against the Romanian.

Similar to the move Sampdoria took against Antonio Cassano, it would effectively suspend him from playing or receiving wages, could lead to a ban or even the termination of his contract for insubordination.

Reports filtering through from Florence suggest today Mutu answered his phone in the locker room which in itself is an offence punishable by a fine within the squad then without saying a word changed back into his clothes and walked out.

According to the rumours, President Andrea Della Valle went into the locker room after the training session to make this announcement.

Dont worry about Adrian, even if yet again he has disrespected you. I can guarantee it is over between Fiorentina and Mutu, but you have to focus only on tomorrows game with Bologna.

Oud 09-01-11, 20:01 Standaard   #44
Cool Daddy

Fiorentina heeft hem uit de Selectie gezet, maar zal hem ook niet op de transfermarkt laten gaan.

Oud 27-01-11, 20:01 Standaard   #45
Cool Daddy

En 3 weken later is alles weer koek en ei......

Oud 05-02-11, 23:03 Standaard   #46
Cool Daddy

Hij is inmiddels weer officieel in genade aangenomen en maakt dus weer deel uit van de selectie...

Oud 11-08-11, 16:31 Standaard   #47
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

En nou is ie voor de rest van zijn loopbaan uit de Roemeense selectie gepleurd, omdat ie voor de wedstrijd tegen San Marino is gaan zuipen met Tamas.

Zou mij niet verbazen als in datzelfde cafe ook de halve ploeg van San Marino zich lam aan het drinken was.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 11-08-11, 17:09 Standaard   #48
Account not Activated

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Overigens is Mutu een idioot.
Voetballen kan ie wel
Klapbandje is offline   Met citaat reageren
Oud 11-08-11, 17:10 Standaard   #49
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
En nou is ie voor de rest van zijn loopbaan uit de Roemeense selectie gepleurd, omdat ie voor de wedstrijd tegen San Marino is gaan zuipen met Tamas.

Zou mij niet verbazen als in datzelfde cafe ook de halve ploeg van San Marino zich lam aan het drinken was.
Haha de spits van San Marino was daar natuurlijk de kastelein.

Oud 15-01-12, 20:35 Standaard   #50
Cool Daddy

Ondanks alle toestanden uit het verleden en het feit dat ie "maar" bij Cesena speelt, vanmiddag goed voor zijn 100e en 101e Serie A goal.

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:45.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site