Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23-01-10, 16:26   #1
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

PHP-code:
Volledige naam:     Jan Wuytens
Geboortedatum
:      9 juni 1985
Geboorteplaats
:     HechtelBelgië
Vorige clubs
:       AnderlechtPSVHeracles Almelo 
FC Utrecht ligt continu onder een vergrootglas. Toch lijkt Jan Wuytens te ontsnappen aan een groot gedeelte van die aandacht. De Belgische centrale verdediger is de stille kracht in het team van de huidige nummer vijf van de Eredivisie. "Ik hoef niet wekelijks in de krant."

Defensie staat als een huis
Achttien duels, zestien tegentreffers. FC Utrecht heeft na ruim de helft van de competitie één van de minst gepasseerde defensies in de Eredivisie. Jan Wuytens, deze zomer overgekomen van Heracles Almelo, draagt daar centraal achterin zijn steentje aan bij. "Het gaat hartstikke goed momenteel. We zijn stabiel en krijgen weinig goals tegen. We kunnen trots zijn op de verdediging, maar ook op de rest van het team. Verdedigen begint ook vooraan. Er wordt constant op gewezen dat de aanvallers ook moeten meeverdedigen."

Wuytens speelde tot op heden alle achttien duels. Waar vorig jaar het centrale verdedigingsduo bij FC Utrecht mede door blessures nog wel eens van samenstelling wisselde, lijkt er nu een vast duo te staan met de Belg en Sander Keller centraal. "Een vast centrum bestaat niet", is de 24-jarige Belg duidelijk. "Als er eentje geblesseerd raakt, dan krijgt de ander weer de kans. Zo gaat dat in het voetbal. Je moet presteren en constant zijn. Het begint ermee dat je iedere training en wedstrijd laat zien dat je in de basis wil staan."

In de schaduw van de vele aankopen
Van de nieuwe aanwinsten van de Domstedelingen zijn Dries Mertens en Ricky van Wolfswinkel de twee die veelal in de 'picture' staan. Wuytens presteert in de luwte echter zeer verdienstelijk. "Dat vind ik niet erg. Ik vind het belangrijk dat de technische staf ziet dat ik goed presteer. Ik weet van mezelf dat ik op een goed niveau presteer, dat is voor mij het belangrijkste. Ik vind het wel prima, want ik hoef niet iedere week in de krant te staan. Van mezelf weet ik wel of ik het goed doe of niet, dat hoeven de kranten niet te schrijven."

Wuytens ziet FC Utrecht na zijn avontuur in Almelo als een perfecte opstap. Echt nagedacht over waar zijn plafond ligt, heeft de verdediger niet. "Nu ben ik 24 jaar en probeer ik stap voor stap omhoog te gaan. Eerst wil ik hier slagen en doorgroeien naar een stabielere verdediger in de Eredivisie. Daarna kijk ik wel weer verder. Na Heracles ben ik voor mezelf gaan kijken waar ik me goed door kon ontwikkelen. Utrecht heeft de ambitie en spreekt dat ook uit."

Rode Duivels: moordende concurrentie achterin
Wanneer een Belg zich goed manifesteert in de Eredivisie, komt het nationale elftal altijd ter sprake. Wuytens: "Ik ben er absoluut niet mee bezig. Op mijn positie staan spelers die bij hun eigen club goed presteren zoals Thomas Vermaelen, Nicolas Lombaerts, Jan Vertonghen en Daniel van Buyten."

Dat Wuytens in de Eredivisie speelt is, ondanks de Nederlandse coach Dick Advocaat, niet automatisch een voordeel. Toch lijkt hij in de toekomst wel degelijk te hopen op een uitverkiezing. "Mijn concurrenten spelen op Europees niveau. Ik moet zo snel mogelijk op dat niveau komen en dan kan ik in aanmerking komen voor de nationale ploeg. Eerst moet ik voor mijn eigen club presteren. Maar het is nog steeds maar de Eredivisie. Dat de bondscoach een Nederlander is, kan voordelig zijn. Maar ik heb de pech dat op mijn positie hele goede spelers spelen."

Heracles Almelo
"Ik ben blij dat ik door de voordeur naar buiten ben gegaan. We zijn vier jaar in de Eredivisie gebleven en de laatste twee jaar heb ik me daar goed ontwikkeld. Dankzij mijn doelpunten ben ik ook belangrijk geweest. Vaak gaan jongens via de achterdeur naar buiten en dan kom je anders terug. Ze hebben me destijds voor niks kunnen halen en hebben toch een klein miljoen voor me gekregen."
Voetballend was het al de beste verdediger in de Eredivisie, dit seizoen ontwikkelt hij zich ook uitstekend als mandekker. Is hij rijp voor een topclub?
Blawh is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 23-01-10, 16:27   #2
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

plaatje doet het niet wegens hotlinken.

Oud 23-01-10, 16:41   #3
Prima Deluxe.

Henk Spaan is een groot fan van hem, een aantal van zijn quotes uit het verleden:

'Jan Wuytens heeft een geruisloze linkervoet, waarmee medespelers zo worden aangespeeld dat ze opeens een paar meter ruimte blijken te hebben. Hij is een van die voetballers van wie het lijkt of ze altijd een seconde extra hebben. Dat heet spelinzicht.'
Ach, Jan Wuytens! Het is simpel om te zien wat trainers aan de Belgische verdediger niet zal bevallen: het flegmatieke, de zichtbare onwil om tegenstanders te beschadigen. Het zijn inderdaad puntjes ter verbetering. Toch zie ik hem als een van de meest veelbelovende 'libero's' van de eredivisie. Noem er eens eentje met meer spelinzicht en een betere 'inspeelpass'. Salcido? Mag ik lachen? Heitinga? Heeft zich prima ontwikkeld, maar speelt Suarez steevast aan op zijn adamsappel waardoor die jongen een seconde of veertig bezig is met het verwerken van de vuurpijl. Bahia, Hofland, Greene? Zij hopen vurig dat het spel uiteindelijk gespeeld zal worden zonder bal. Wuytens houdt van de bal. Hij is 22, linkspoot en klaar voor de (sub)top.
Oud 23-01-10, 16:56   #4
Henk Spaan probeert het soms net iets te mooi te verwoorden maar hij heeft wel gelijk. Verdedigend sterk, en rustig aan de bal. Jammer dat het geen Nederlander is...

Oud 23-01-10, 17:01   #5

Leuk verhaal dat hij bij Heracles van Brood pas mee mocht doen toen iedereen geblesseerd was.

En die 1-1 tegen Volendam vorig jaar beviel me ook niet zo.
groenen is offline   Met citaat reageren
Oud 23-01-10, 17:32   #6
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Goeie oorbel heeftie...

Oud 26-01-10, 17:12   #7
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

He-le-maal vergeten het topic te maken, sorry.

Ik ben een heel groot fan van Jan moet ik zeggen. Ik denk dat hij de stap naar een Nederlandse topclub niet eens hoeft te maken als hij zich de komende twee jaar normaal ontwikkelt. Een hele leuke club in Duitsland of Engeland moet dan wel lukken.

Hij is zo heerlijk aan de bal, maar heeft zijn verdedigende zaakjes ook nog eens redelijk tot goed op orde. Daar zijn er echt niet veel van..

Blijft een doodzonde dat ie nooit bij Feyenoord zal spelen. Ook voor hemzelf.

Oud 26-01-10, 17:53   #8

Charie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum
Goeie oorbel heeftie...
Charie is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-10, 17:54   #9
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoezo? Zie je hem niet naar Feyenoord gaan?
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 28-02-10, 16:40 rainbow   #10
BS.

http://nos.nl/video/140516-wuytens-over-rode-kaart.html

Wat een verschrikkelijk accent heeft die kerel .

Beelden nog niet gezien, maar of het nou wel of geen rood is, het is een domme tackle op die plek.
Oud 28-02-10, 16:47 surprise   #11
Prima Deluxe.

Belachelijke kaart, zonde.

Niet ongunstig voor z'n oude club trouwens.
Oud 28-02-10, 16:51   #12

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh
Belachelijke kaart, zonde.

Niet ongunstig voor z'n oude club trouwens.
Tsja, hij ging er wel in als een ongecontroleerd zwijn, kwam met volle vaart op de Jong af.

Vanaf de tribune zei ik gelijk:

Dit moet rood zijn

Het zag er dus veel erger uit dan het was denk ik, gewoon niet zo slim om zo op iemand af te komen stormen.

Oud 28-02-10, 17:05   #13
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Hoezo? Zie je hem niet naar Feyenoord gaan?
Utrecht gaat hem sowieso niet onder de 2/3 miljoen verkopen verwacht ik.. en Feyenoord heeft al geen cent, en dat zal nog wel een tijdje zo blijven vrees ik.

Oud 20-03-10, 11:20 emo   #14
BS.

Wuytens: "Ik heb iets goed neergezet"

Jan Wuytens heeft zich dit seizoen ontwikkeld tot één van de sterkhouders in de defensie van FC Utrecht. De van Heracles Almelo overgekomen verdediger was voor de afgelopen wedstrijden geschorst, maar verwacht voor zaterdag een terugkeer in de basis.

"Ja, dat denk ik wel", zegt Wuytens in de aanloop naar het duel met Willem II in het Algemeen Dagblad. "Ik heb dit seizoen goed gespeeld, heb hier in Utrecht iets goed neergezet. Maar uiteindelijk is het de keuze van de trainer of ik speel of niet. In het voetbal kun je krediet opbouwen, maar dat kan ook makkelijk vervliegen."

Wuytens zag na zijn rode kaart tegen Ajax hoe het centrale verdedigingsduo Alje Schut en Sander Keller het goed deed. "Als je naar de cijfers kijkt, hebben ze het goed gedaan die twee wedstrijden. Ze hebben geen enkel doelpunt tegen gekregen. Schut maakt een knappe rentree na dat blessureleed."

Toch denkt trainer Ton du Chatinier er niet over om Wuytens op de bank te posteren. "Schut en Keller hebben het uitstekend gedaan, maar het is voor mij niet aan de orde om Jan te passeren. Hij kan samenspelen met Schut of Keller", aldus de oefenmeester.
Oud 04-10-10, 10:00 thumb up   #15
Prima Deluxe.

Maakt een goede ontwikkeling door bij Utrecht. Gisteren terecht geprezen bij Studio Voetbal, blijft goed op de been in de tegenstanders ten goede (Europese) clubs. Zou leuk zijn als hij na dit seizoen een stap omhoog kan maken. Die 7,7 ton blijkt wederom een koopje geweest te zijn.
Oud 04-10-10, 11:25 Standaard   #16

Runselpink's Voetbal Forum schermafbeelding

Toppertje in spe dit. Alleen die oorbel is wel

#T Robert Maaskant
Runselpink is offline   Met citaat reageren
Oud 05-12-10, 16:43 Standaard   #17
Prima Deluxe.

Tegen Napoli een fout die helemaal niet des Wuytens was, een verkeerde voetballende oplossing gevolgd door een slechte pass. Tegen Heerenveen was hij wel weer belangrijk door vlak voor tijd de winnende binnen te werken. Jammer dat hij naast zo'n beperkte speler als Schut moet spelen.

Laatst gewijzigd door Blawh; 05-12-10 om 16:55
Oud 05-12-10, 16:52 Standaard   #18

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij speelt op moment niet heel gelukkig misschien, maar ik zie in hem wel een haalbare opvolger voor Vertonghen .
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:38.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site