Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23-01-10, 16:06 Standaard   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Voornaam: Edson
Achternaam: Braafheid
Geboortedatum: 08-04-1983
Geboorteplaats: Paramaribo, Suriname
Nationaliteit: Nederland

2003/04 FC Utrecht 14 0 Eredivisie
2004/05 FC Utrecht 23 0 Eredivisie
2005/06 FC Utrecht 31 2 Eredivisie
2006/07 FC Utrecht 13 0 Eredivisie
2006/07 FC Twente 11 0 Eredivisie
2007/08 FC Twente 32 0 Eredivisie
2008/09 FC Twente 33 1 Eredivisie
2009/10 Bayern München 10 0 Bundesliga

Braafheid: 'Ajax was de makkelijke weg geweest'

Linksback Edson Braafheid verhuisde afgelopen zomer van
FC Twente naar Bayern München. Tot dusver is zijn inbreng bescheiden te noemen, maar de Nederlander heeft absoluut geen spijt van de overgang.

Braafheid toont zich in Voetbal International realistisch. 'Het is begrijpelijk dat de trainer zijn basis niet verandert als het goed gaat. Achterin staat het goed en met onze aanvallers zijn we altijd gevaarlijk.'

De vijfvoudig international merkt dat hij een betere speler wordt in de Bundesliga. De dagelijkse training met een selectie vol topspelers vergt fysiek veel, maar ook mentaal ontwikkelt Braafheid zich naar eigen zeggen. 'Het banzkitten is nieuw voor me, maar je neemt het allemaal mee. Voor elke wedstrijd zitten we ook in een hotel en we vliegen heel veel. Ontzettend wennen, maar ik groei mentaal met de dag.'

En daarom heeft Braafheid er geen spijt van dat hij afgelopen zomer de belangstelling van Ajax naast zich neerlegde ten faveure van Bayern München. 'Dat was de makkelijke weg geweest. Dan was ik toch weer in vertrouwde omgeving begonnen. Mensen kennen me daar en weten wat voor speler ik ben. '
Vooralsnog geen succes in Munchen. Zware concurrentie, lijkt het lastig te kunnen bolwerken. Na het WK wellicht op zoek naar een nieuwe club? In de geruchten gaat de naam van Ajax weer eens rond als nieuwe club, maar ik neem aan dat hij het toch weer eerst in het buitenland gaat proberen.

Wat zou een goede move voor Edson zijn in de komende zomer? Of moet hij het nog een jaar proberen?

Laatst gewijzigd door Clough; 08-02-11 om 10:08
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 23-01-10, 18:32   #2
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Tuurlijk gaat hij mee naar het WK?
Een niet spelende Braafheid is nog altijd beter dan een spelende Anita of Pieters.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 30-01-10, 15:38   #3

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Vandaag op de tribune, toch op weg naar een andere club?

Oud 31-01-10, 20:20   #4
BS.

Weitere Bayern-Nachricht: Holland-Flop Edson Braafheid (kam erst im Sommer aus Enschede) steht vorm Blitz-Wechsel zu Ajax Amsterdam.
http://www.bild.de/BILD/sport/fussball/bundesliga/2010/01/31/bayern-muenchen-fsv-mainz/robben-immer-besser-van-gaal-mit-ribery-problem.html
Oud 31-01-10, 20:25   #5

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik geloof er niet in, en zit er ook niet erg op te wachten.

Bij Ajax moeten ze bij die Atouba maar een spuit in z'n knie zetten en een trap onder z'n hol geven, die moet maar eens gaan ballen voor z'n centen.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 31-01-10, 20:25   #6

Zal best kloppen, Bild is erg goed ingevoerd bij Bayern. En dat hij niet bij de selectie zat zegt ook wel wat, morgen maar afwachten.

Oud 31-01-10, 20:30   #7

VI:

'Braafheid gaat naar de Premier League'

Door een gebrek aan perspectieven staat Edson Braafheid open voor een voortijdig vertrek bij Bayern München. Engeland heet de bestemming te zijn voor de verdediger.

PSV gooide een balletje op bij Braafheid, die bij Bayern München sinds 19 december niet meer binnen de lijnen kwam. De Eindhovense club had de verdediger op het oog voor het nieuwe seizoen maar ving bot. Directeur Jan Reker wist te melden dat de Engelse competitie het nieuwe werkterrein wordt voor Braafheid.

In Duitsland wordt Braafheid nadrukkelijk in verband gebracht met een terugkeer naar Nederland. Volgens Bild is Ajax de voornaamste kandidaat om de 26-jarige back voor zich te winnen.

Braafheid wil graag aan spelen toekomen, omdat hij nog steeds hoop heeft met Nederland naar het WK in Zuid-Afrika te gaan. Zijn situatie bij Bayern maakt een dergelijke uitverkiezing niet realistisch.

Oud 31-01-10, 20:34   #8
Sportweek noemt Celtic.
kevin6188 is offline   Met citaat reageren
Oud 31-01-10, 20:39   #9

Lijkt me niet echt een goede club voor hem.

Oud 31-01-10, 20:40   #10

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Moet hij dan op huurbasis naar Ajax komen of zo? Heb je ook geen donder meer aan.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 31-01-10, 20:45   #11
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep
Moet hij dan op huurbasis naar Ajax komen of zo? Heb je ook geen donder meer aan.
Nou ja, half jaar op huurbasis met optie tot koop vind ik niet verkeerd.
Rumille is offline   Met citaat reageren
Oud 31-01-10, 22:32   #12

Celtic huurt Edson Braafheid van Bayern München

Edson Braafheid verruilt Bayern München voor Celtic. Het betreft een huurovereenkomst die aan het eind van dit seizoen expireert. Duitse media deden vorige week kond van belangstelling van Ajax en PSV voor de international.

Oud 01-02-10, 10:21   #13
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Celtic is een mooie club hopelijk gaat ie het daar wel redden.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 12:39 emo   #14
Fear the Beard!

http://www.fcbayern.t-com.de/de/aktuell/news/2010/22171.php?fcb_sid=3036992e9e7067f9296f8817eff364c8
Oud 01-02-10, 13:13   #15
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

1202: DONE DEAL: Yet more from our friends north of the border: Dutch international defender Edson Braafheid has joined Celtic on loan from Bayern Munich until the end of this season.
BBC
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 01-02-10, 23:39   #16
Fear the Beard!

Oud 02-03-10, 21:56   #17
BS.

Braafheid: "Belangrijkste periode komt er nu aan"

Van de voetbalgekte op Ibrox Park, naar de relatieve rust van het amateurcomplex van Quick Boys. Edson Braafheid meldde zich maandag met zijn eerste Old Firm nog op het netvlies bij het Nederlands elftal.

De Schotse klassieker is eigenlijk met geen enkele andere wedstrijd te vergelijken, vatte Braafheid maandag samen. Natuurlijk, hij speelde ook bij zijn andere clubs grote wedstrijden, maar de ontmoeting tussen de twee aartsrivalen uit Schotland is wel even andere koek. Goed voetbal? Nee, dat niet. Passie, strijd en de bijna verstikkende druk van de voetbalmaffe groen-witte fans op de schouders. Dát is The Old Firm.

"De sfeer in het stadion en de atmosfeer rondom die wedstrijd is wel even wennen. Het was meteen een gekkenhuis. Bij mijn eerste actie kreeg ik direct een schop, dus toen wist ik wel hoe laat het was." In de laatste minuut gaf Celtic, dat toen al met tien man stond, een punt onnodig weg. "Je mag het natuurlijk nooit meer weggeven. De strijd om het kampioenschap hebben we nu niet meer in eigen hand."

Zijn keuze voor de Schotse competitie maakte Braafheid met maar één doel voor ogen: spelen en daarmee zijn plek behouden in de selectie van bondscoach Bert van Marwijk. Het was de keuzeheer zelf die Braafheid een positief advies gaf voor een tijdelijke transfer naar Celtic. In Schotland stapt de verdediger opnieuw een andere cultuur binnen.

"De manier van voetballen is anders, dat geldt ook voor de beleving. Maar qua grootte van de club is Celtic gelijkwaardig aan Bayern München. Het is echt een heel grote club. Het voetballen leeft hier ontzettend, net als in München", aldus Braafheid.

"Je weet dat je het een periode niet goed gedaan hebt. Mijn verblijf bij Bayern was een mindere fase, ja. Maar dat is normaal. Ik stapte van FC Twente over naar een heel grote club, die actief is op een hoog niveau. Dat vergt aanpassing, het is even wennen."

"Maar je weet ook dat je in een jaar zit waar na het seizoen het WK volgt. De druk om te presteren is groter. De belangrijkste periode komt er nu aan. Natuurlijk denk je in de periode dat je niet speelt aan je plek in de nationale selectie. Maar ik heb altijd vertrouwen gehouden in mezelf."

De overstap naar Celtic bracht Braafheid tot op heden op persoonlijk vlak louter positieve ervaringen. "Sinds ik daar ben speel ik alle wedstrijden. Dat is het enige wat ik kan doen", kijkt Braafheid naar het WK. De verdediger had zich tijdens de winterse transferperiode eigenlijk al neergelegd bij een langer verblijf bij Bayern München. Totdat Celtic zich meldde.

"Er speelde het een en ander in Nederland. PSV en Ajax hadden interesse, maar de clubs kwamen er niet uit. Ik had me er bij neergelegd dat ik niet meer zou vertrekken bij Bayern. Op het laatste moment kwam Celtic. Toen was het snel rond", aldus Braafheid. Een beslissing die voor de verdediger absoluut niet verkeerd uitpakt.

"Ik zie het positief", gaat Braafheid, die in een korte periode drie verschillende voetbalstijlen ervaart, verder. "Het is weer een andere manier van spelen. Hier is het negentig minuten lang gaan. Vooral fysiek is dat wat anders. Ik denk dat dat een voordeel is. Daar heb ik als speler profijt van."

Wel moet Braafheid nog wat stappen maken. "Ik heb mijn niveau nog niet gehaald", klinkt het realistisch. "Ik ben soms nog wat te traag. Het voetbal daar gaat zo veel sneller. Ik wil het nog te vaak voetballend oplossen, dat zijn ze daar niet gewend. Ik moet de boel niet gaan veranderen daar. Ik moet de balans zien te vinden tussen wel of niet voor de voetballende oplossing kiezen."
Oud 18-03-10, 21:19   #18
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe doet hij het inmiddels? Mensen die de competitie daar volgen?
denthemen is nu online   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 21:45   #19
EAYS

Gewoon basis elke wedstrijd, maar in Schotland doen alleen de wedstrijd tegen Rangers er toe. En alleen daar wordt je getest.
Oud 13-04-10, 00:16   #20
Fear the Beard!

Celtic legt weglopende Braafheid boete op

Celtic heeft Edson Braafheid een boete opgelegd. De Nederlandse verdediger krijgt de straf omdat hij zaterdag voor de halve finale in het bekertoernooi tegen Ross County het stadion verliet.

De 27-jarige Braafheid, die wordt gehuurd van Bayern München, was teleurgesteld omdat hij hoorde dat hij buiten de wedstrijdselectie viel. Celtic verloor het duel van de eerstedivisionist met 0-2.

"Edson kwam naar me toe en ik heb hem uitgelegd waarom ik niet voor hem koos", aldus trainer Neil Lennon. "Ik was blij dat hij met me wilde praten, want dat geeft aan dat hij teleurgesteld is. Maar hij kan het niet maken om het stadion te verlaten."

Lennon vindt dat de zaak nu klaar is. "Het is intern afgehandeld." Celtic speelt dinsdag in de Schotse competitie tegen Motherwell.
Oud 13-04-10, 07:53   #21
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Bijzonder handige actie van Edson. Not.
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 13-04-10, 09:29   #22
De forumdominee

koningdavid's Voetbal Forum schermafbeelding

Speelt ook weinig dus. Als hij zo doorgaat verliest hij misschien wel zijn WK-selectie plek aan Van Aanholt. Lijkt mij ook geen heel gek plan, eigenlijk.
koningdavid is offline   Met citaat reageren
Oud 13-04-10, 10:46   #23
Als ie zo weinig speelt, en zich bovendien ook nog eens slecht gedraagt moet je snel een ander meenemen.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 16-04-10, 09:52 sad   #24
BS.

Gewoon een jaar weggegooid qua voetbal; bij Bayern komt ie denk ik ook niet meer aan de bak.
Oud 12-05-10, 14:32   #25
BS.

Braafheid heeft 'niet zoveel verwachtingen'

Edson Braafheid is één van de internationals die in onzekerheid verkeert over de selectie van bondscoach Bert van Marwijk. De linksback heeft geen basisplaats meer bij Celtic.

Omdat hij bij Bayern München niet op genoeg speeltijd kon rekenen, ging Braafheid tijdens de winterstop op huurbasis naar Celtic. Na een goede start was hij door een trainerswissel ook daar niet meer zeker van plek. "Dit zijn spannende dagen", zegt hij in gesprek met OnsOranje.

Maar: "Ik heb niet zoveel verwachtingen, ik moet zorgen dat ik er straks gewoon bij ben in Zuid-Afrika." Over namen van mogelijke linksbacks die in de media circuleerden haalt hij zijn schouders op. "Daar kan ik niet zoveel mee, ik heb er niets aan."

Zijn verhuizing naar het buitenland en het bewogen seizoen noemt Braafheid 'leerzaam'. "Ik heb veel geleerd", zegt de voormalig speler van FC Utrecht en FC Twente. "Ik woonde voor het eerst in het buitenland. Ik speelde voor het eerst bij een topclub. Van alle dingen daaromheen en hoe je daar dan weer mee omgaat, daar heb ik van geleerd."

Braafheid: "Ik kon bij Bayern rekenen op weinig speeltijd, maar achteraf had ik misschien nog wat langer in Duitsland moeten blijven. Dan waren mijn kansen wel gekomen. Toen ik namelijk net twee weken bij Celtic zat, raakte driekwart van de verdediging in Bayern geblesseerd."

Braafheid besloot naar Celtic te verkassen, om zo in beeld te blijven bij Van Marwijk. "Mijn keuze voor Celtic kwam ook tot stand door Oranje", verklaart hij. "Er was wel een bepaalde druk vanuit het Nederlands elftal dat ik veel aan spelen toe moest komen. Ik heb het daar uitgebreid met de bondscoach over gehad. Op basis daarvan heb ik de keuze voor Celtic gemaakt."
Oud 06-08-10, 12:43 Standaard   #26
BS.

Braafheid denkt niet aan opgeven bij Bayern
Edson Braafheid legt zich niet zomaar neer bij een vertrek bij Bayern München. De linksback heeft van Louis van Gaal te horen gekregen dat hij niet op veel speeltijd hoeft te rekenen, maar wil desondanks voor zijn kansen gaan.

"Het is een goed gevoel om weer terug te zijn", vertelt Braafheid, die het afgelopen halfjaar verhuurd werd aan Celtic, in gesprek met Bild. "Ik ben bereid om voor mijn kansen te vechten. Mijn start bij Bayern was erg moeilijk voor mij. Ik ben er dan ook op gebrand om het dit seizoen beter doen."

Vorig seizoen kwam Braafheid tot slechts negen optredens voor Bayern en werd hij bovendien regelmatig getrakteerd op een fluitconcert door de eigen aanhang. "Ik wil meer wedstrijden gaan spelen en een belangrijke speler worden voor Bayern. Wanneer ik op mijn eigen positie van linksback mag spelen kan ik de ploeg verder helpen."

Toch lijkt het einde van Braafheid, die in 2009 voor zo'n twee miljoen euro overkwam van FC Twente, nabij. Van Gaal geeft de voorkeur aan Diego Contento en bovendien heeft de Duitse landskampioen serieuze belangstelling voor de Portugese linksback Fabio Coentrao, die onder contract staat bij Benfica.

Oud 03-09-10, 16:35 smile   #27
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Ook niet meer bij de Oranje selectie; hij is definitief voorbij gestreefd door Anita. Typisch geval van een te grote stap in één keer?

Oud 05-09-10, 13:23 Standaard   #28
EAYS

Hij is voorbij gestreefd door Pieters en dan Anita.
Oud 06-09-10, 09:48 Standaard   #29

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij is dus door 2 man voorbij gestreefd?
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 06-09-10, 09:53 Standaard   #30

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Chadi Bekijk bericht
Hij is dus door 2 man voorbij gestreefd?
Dat lijkt mij duidelijk.
Arcturus is offline   Met citaat reageren
Oud 06-09-10, 10:06 Standaard   #31
EAYS

Bert had hem gebeld en hem gevraagd naar de mogelijkheden voor speeltijd. Toen was het wel duidelijk.
Oud 25-09-10, 10:08 Standaard   #32
BS.

Ben benieuwd of ie nu in de winterstop weer op huurbasis vertrekt of definitief.

Oud 25-10-10, 12:43 Standaard   #33
BS.

Braafheid snapt niets van reserverol
Na twee basisplaatsen in de competitie bleef Edson Braafheid tegen Hamburger SV (0-0) verstoken van speelminuten. Het voelde voor hem als een klap in het gezicht. Waarom speelde hij niet? "Zoals jij je dat afvraagt, vraag ik me dat ook af."

Hangende schouders en een passieve tred verrieden de gemoedstoestand van Braafheid. De linksback van Bayern München had zojuist negentig minuten lijdzaam vanaf de kant moeten toezien hoe middenvelder Danijel Pranjic als vleugelverdediger de voorkeur kreeg. Terwijl Braafheid juist het gevoel had dat hij zich in de kijker had gespeeld. Zijn basisplaatsen in de competitieduels tegen Borussia Dortmund en Hannover 96 bevestigden dat.

'Teleurstelling groot'

Dat hij in het wedstrijd bij HSV het veld niet betrad, voelde als 'een klap in het gezicht'. Temeer omdat Pranjic al vroeg in het duel een gele kaart opliep en slordig was in de passing. 'Als je in de eerste helft al de opdracht krijgt om warm te lopen, dan verwacht je wel dat je gaat spelen", somberde Braafheid tegenover VoetbalPrimeur. "Nee, ik weet ook niet waarom ik er uiteindelijk niet in ben gekomen. Zoals jij je dat afvraagt, vraag ik me dat ook af. De teleurstelling is groot."

Dat de Nederlander halverwege de eerste helft aan zijn warming-up begon en die na de pauze moest voortzetten zonder speeltijd te krijgen, deed extra pijn. "Ik ben een trainer die spelers laat warmlopen als ze uitzicht op speeltijd hebben", bekende Louis van Gaal. "Ik doe dat anders nooit." De situatie vroeg er volgens de oefenmeester om. "Pranjic had al een gele kaart opgelopen en dan moet je maar zien hoe hij daarvan herstelt. Ik moest ook rekening houden met een blessure bij hem. Daarom liet ik Braafheid de hele wedstrijd lopen."

'Pranjic aanvallend gezien beter'

De keuze voor de oud-speler van SC Heerenveen als linksback komt met name door zijn voetballende kwaliteiten. Van Gaal: "Op dit moment denk ik dat Pranjic beter past. Dat heeft ook te maken met het goede spel van Andreas Ottl op het middenveld. Zolang hij het daar goed doet, is Pranjic op de linksbackpositie aanvallend gezien een betere optie dan Braafheid. Hoewel hij dat vandaag niet echt liet zien."

Braafheid zelf heeft geen behoefte om de dialoog met Van Gaal aan te gaan. "Natuurlijk zit ik met vragen. Maar ik hoef daar nu niet over te praten. Ik laat het op dit moment voor wat het is en ik zie wel." Het onbegrip bij de oud-Twentenaar is niet zo gek, vindt Van Gaal. "Een speler begrijpt toch nooit waarom hij niet speelt." Ook de Nederlandse oefenmeester heeft geen behoefte aan een gesprek. "Als hij dit niet begrijpt, is het jammer."

'Ga nog steeds voor mijn kansen'

Braafheid: "Of dit gevolgen heeft voor mijn toekomst? Tja, dit is een periode in mijn carrière dat ik juist aan spelen moet toekomen. Als ik niet speel heeft dat zeker gevolgen. Welke? Daar is het nu nog te vroeg voor. We zitten pas in oktober." Een week geleden toonde de linksback zich nog strijdvaardig na zijn basisplaatsen. "Het wil ook niet zeggen dat ik van mening ben veranderd. Ik ga nog steeds voor mijn kansen en zal dat blijven doen."

Oud 13-11-10, 11:14 Standaard   #34
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Edson Braafheid kan niet rekenen op een plaats in de selectie van Bayern München voor de streekderby tegen 1.FC Nürnberg, zaterdag. Volgens BILD is de back tijdelijk niet welkom in het korps van Louis van Gaal, nadat de twee het na afloop van de vorige competitiewedstrijd aan de stok kregen. Braafheid besloot tot woede van zijn coach zelf te stoppen met warmlopen en daarmee een invalbeurt tegen Borussia Mönchengladbach (3-3) te elimineren.

Braafheid (27) wordt dit seizoen maar weinig ingezet bij Bayern, net als vorig jaar het geval was. Toen koos de Duitse club ervoor hem na de winterstop te stallen bij Celtic, waar Braafheid tien duels speelde. Van Gaal wilde hem echter een eerlijke kans geven in de huidige jaargang, maar na het akkefietje van een week geleden lijkt de relatie brozer dan ooit. Volgens het Duitse medium ontkomt de speler niet aan een definitieve transfer tijdens de winterse markt.

Een week geleden liet Van Gaal de voormalig speler van FC Utrecht en FC Twente warmlopen met de kans op een invalbeurt tegen Gladbach. Braafheid zelf brak zijn warming-up echter voortijdig af, hetgeen leidde tot een woede-uitval van zijn coach. “Hoeveel wissels heb ik toegepast? Hoe vaak kán ik wisselen? “, zou hij naar Braafheid hebben geroepen in de kleedkamer. “Waarom doe je zoiets? Er kan altijd nog iets gebeuren!” Daarop reageerde Braafheid in het Nederlands naar zijn coach. Teamgenoten zouden gemeend hebben dat hij een ernstige belediging uitte naar Van Gaal.

Assistent-trainer Andries Jonker zou vervolgens tussenbeide zijn gekomen en de situatie hebben gesust, zo schrijft het blad. Voor Van Gaal zou het echter over en uit zijn aangaande Braafheid. Het nog tot 2013 doorlopende contract van de verdediger in München mag in de winterstop afgekocht worden door een geïnteresseerde club. Dit seizoen kwam Braafheid in actie tegen Borussia Dortmund, Hannover 96 (beiden basis), CFR Cluj, Werder Bremen en SC Freiburg (invalbeurt)

Oud 13-11-10, 13:42 sad   #35
Cijntje, ja. Cijntje

Het is nu wachten op de geruchten dat hij naar Ajax zal gaan

Oud 13-11-10, 13:46 Standaard   #36
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door denthemen Bekijk bericht
Het is nu wachten op de geruchten dat hij naar Vitesse zal gaan
Hendril is nu online   Met citaat reageren
Oud 13-11-10, 13:47 Standaard   #37
Cijntje, ja. Cijntje

Oud 13-11-10, 14:56 Standaard   #38

Het is ook niet de slimste speler zoals hij zich de laatste tijd opstelt.
Steffie is offline   Met citaat reageren
Oud 15-11-10, 12:55 smile   #39
Cijntje, ja. Cijntje

Edson Braafheid bekeek zondag de thuiswedstrijd tegen FC Nürnberg (3-0) vanaf de tribune. De verdediger van Bayern München spreekt tegen dat hij uit de gratie is gevallen bij trainer Louis van Gaal.

Een dag voor het duel schreef Bild dat Braafheid het na de vorige wedstrijd, uit bij Borussia Mönchengladbach, aan de stok had gekregen met de oefenmeester. "Er is inderdaad wat voorgevallen in de kleedkamer, maar wat precies houd ik voor me", zegt de oud-speler van FC Twente tegenover NUsport. "Ik ben in ieder geval niet uit de selectie gezet, zoals is beweerd."

"Vandaag was ik negentiende man, ik fungeerde als stand-in voor Contento of Alaba. Die deden mee met het tweede team op zaterdag, als een van de twee niet zou renderen, zou ik opgeroepen worden", aldus Braafheid, die toegeeft dat hij onenigheid heeft met Van Gaal. "Dit voorval krijgt nog wel een staartje. Er zijn dingen die uitgesproken moeten worden. Tot die tijd zet ik me gewoon voor honderd procent in."

Oud 15-11-10, 22:47 Standaard   #40
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

'Braafheid sloeg Van Gaal'
MÜNCHEN - Edson Braafheid heeft trainer Louis van Gaal geslagen na afloop van de wedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach vorige week. Dat meldt Voetbal International.

De Duitse krant Bild meldde afgelopen week al dat Braafheid door zijn krediet heeft verspeeld in Zuid-Duitsland.

De vleugelverdediger, nooit een vaste basisklant, beëindigde vorige week zijn warming-up tijdens de wedstrijd tegen Mönchengladbach (3-3) vroegtijdig, zonder toestemming gehad te hebben van Van Gaal.

,,Hoe vaak heb ik gewisseld? En, hoe vaak mag ik wisselen?" zou Van Gaal zijn landgenoot toe hebben geschreeuwd. Braafheid sprong woedend op en zou Van Gaal in het Nederlands uitgescholden hebben. Assistent Andries Jonker moest tussenbeide komen. Braaheid werd buiten de selectie gelaten voor het duel met 1. FC Nürnberg (3-0).

!

Mocht dit waar zijn dan zou ik Braafheid gewoon voor de duur van zijn contract op de tribune houden. Jammer dan van die kapitaalvernietiging, Bayern kan dat toch wel lijen. Wat een kapsoneslijer.

Oud 15-11-10, 22:54 Standaard   #41
EAYS

Zoveel heeft ie niet gekost
Oud 15-11-10, 23:18 sad   #42
Fear the Beard!

Je coach slaan getuigt niet echt van Braafheid.
Oud 15-11-10, 23:22 Standaard   #43
EAYS

Oud 16-11-10, 04:06 surprise   #44
Hup Holland!

Nu ben ik benieuwd of Van Gaal gebitchslapt is
Espabilado is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-10, 04:10 Standaard   #45
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Had van Gaal dan ook goed geraakt

Oud 16-11-10, 07:39 Standaard   #46
Cijntje, ja. Cijntje

In geloof niet dat hij hem geslagen heeft. Dan had Louis hem helemaal afgemaakt
denthemen is nu online   Met citaat reageren
Oud 05-02-11, 18:09 emo   #47

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Goed debuut vandaag. Mocht invallen en had na 5 min. een rode kaart wegens natrappen.

Oud 05-02-11, 18:13 Standaard   #48
rasgroninger

Grulez's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus Bekijk bericht
Goed debuut vandaag. Mocht invallen en had na 5 min. een rode kaart wegens natrappen.

Oud 05-02-11, 18:15 sad   #49
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus Bekijk bericht
Edson Gemeenheid.
Oud 07-02-11, 20:09 Standaard   #50
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Schorsing van 2 wedstrijden.

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:38.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site