Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18-01-10, 13:17   #1
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Rasmus Lindgren
29 november 1984

De Zweed kwam in de jeugd naar Ajax en werd daar opgeleid. Uiteindelijk was er geen contractverlenging en ging hij transfervrij voor vier jaar naar Groningen in 2005. Daar ontwikkelde hij zich zodanig dat Ajax hem in het seizoen 2007/2008 tijdens winterstop weer kwam ophalen voor 2,5 miljoen euro.

Hij speelde dat half jaar veelvuldig in de basis en was zelfs even aanvoerder. Daarna door blessureleed en de ontwikkeling van Enoh niet meer in het plan voorgekomen.
Mocht van Jol vertrekken in de winter, maar door blessureleed bij Gabri waar zelfs Robben plaatsvervangende schaamte van krijgt en het vertrek van Enoh naar de Afrikacup tegen NAC toch weer een kans in de basis. En hij scoorde zowaar met een mooie kopbal uit een corner.

Lindgren krijgt wat mij betreft niet de waardering en kansen bij Ajax die hij op basis van zijn leidende en dwingende spel bij Groningen verdiend.
Prosac is nu online   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 18-01-10, 13:18 puh   #2
Ich bin Mario

Scorende Lindgren stelt beslissing over toekomst uit
18/01/2010 09:18

Rasmus Lindgren staat in de belangstelling van het Deense Brøndby IF. De 25-jarige Zweed heeft plotseling echter ook bij Ajax weer kans op speeltijd.

Lindgren verscheen zondag tegen NAC Breda (1-1) voor het eerst dit seizoen binnen de lijnen in de Eredivisie. Coach Martin Jol had zelfs een verrassende basisplaats ingeruimd voor de middenvelder, die zijn optreden bekroonde met een doelpunt.

'Ik moet het er nog eens goed over hebben met de trainer', zegt Lindgren in het Algemeen Dagblad over zijn toekomst. 'Ik weet niet precies wat Ajax met mij wil. Op zich sta ik open voor Brøndby, al is die interesse zover ik weet niet concreet.'

Lindgren is bezig aan zijn tweede periode bij Ajax, dat hem tijdens het seizoen 2007/08 terugkocht van FC Groningen. Vorig seizoen kwam de Zweed nog regelmatig in actie, maar onder Jol verdween hij compleet uit beeld.

De verwachting is dat Lindgren komende zondag tegen AZ wederom in de basis begint. Demy de Zeeuw zit tegen zijn voormalige werkgever een schorsing uit, terwijl Eyong Enoh met Kameroen actief is tijdens het toernooi om de Afrika Cup.
Lindgren had gewoon in Groningen moeten blijven.
Oud 18-01-10, 13:23 emo   #3
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Op en top prof.
Ik vind het mooi voor hem dat hij weer in de basis staat maar ben bang dat het een jojo wordt.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 13:26 wink   #4
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Jol was onder de indruk iig. Hij zei dat ie het beter deed dan vooraf verwacht.
Ben benieuwd wat er met gaat gebeuren. Speelde gister een prima pot.
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 13:59 wink   #5
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Zondag staat ie er ook in, lijkt me.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 14:00   #6
U2

bloodysunday's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Zondag staat ie er ook in, lijkt me.
Gabri - de Jong - Lindgren?
bloodysunday is offline   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 14:02 wink   #7
Ich bin Mario

Ik denk dat Eriksen gewoon nog een kans krijgt hoor.
Oud 18-01-10, 14:02   #8

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Geen de Jong aub.
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 16:49   #9
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Op die goal na vond ik het weinig soeps. Slap in de duels, vervelend laag tempo en elke bal breed of naar achteren.

Het is gewoon de Greene van Ajax.

Oud 18-01-10, 16:57   #10

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN
Op die goal na vond ik het weinig soeps. Slap in de duels, vervelend laag tempo en elke bal breed of naar achteren.

Het is gewoon de Greene van Ajax.
Ik heb hem weleens de Johann Vogel van Ajax genoemd. Al moet ik wel zeggen dat hij gisteren af en toe wat meer naar voren voetbalde dan hij vorig jaar deed.

Zodra Enoh terug is, kan Ajax Lindgren gewoon naar Brondby laten gaan.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 19-01-10, 18:55 wink   #11
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast

Zodra Enoh terug is, kan Ajax Lindgren gewoon naar Brondby laten gaan.
Brondby had geen zin langer te wachten en is voor Remco van der Schaaf gegaan.
Oud 24-01-10, 17:09 wink   #12
BS.

Vandaag dus weer in de basis gespeeld en hij stond er alsof al het hele seizoen mee deed.
Oud 24-01-10, 17:11   #13
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Vandaag dus weer in de basis gespeeld en hij stond er alsof al het hele seizoen mee deed.
Geef die jongen een kans en hij gaat niet meer uit de basis hoor.
Oud 24-01-10, 17:14   #14

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac

Geef die jongen een kans en hij gaat niet meer uit de basis hoor.
Blij dat hij zo presteert, zijn we hopelijk van de afschuwelijk Enoh af
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 24-01-10, 17:16   #15

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben en blijf sowieso fan van Lindgren, begreep ook nooit waarom hij eigenlijk basisplaats af was.
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 24-01-10, 22:46   #16

Tjezus, wat een contrast.

Oud 24-01-10, 22:47   #17

F1bas's Voetbal Forum schermafbeelding

F1bas is offline   Met citaat reageren
Oud 06-02-10, 21:21 wink   #18
BS.

Lindgren: "Kans met beide handen aangepakt"

Rasmus Lindgren had aan het begin van het seizoen een basisplaats bij Ajax als doelstelling. Daarin slaagde de middenvelder niet. "Het is een keuze van de trainer."

Lindgren kwam een half seizoen lang niet in de plannen van trainer Martin Jol voor. Dat terwijl hij onder Marco van Basten nog de aanvoerdersband droeg. "Het is natuurlijk wel even balen, maar je kan niets anders doen dan goed blijven trainen en fit blijven", zegt de Zweed op het digitale thuis van Ajax.

Enkele weken geleden dook Lindgren echter plotseling op bij de eerste elf. Het was - dankzij doorzettingsvermogen, de juiste instelling en wat geluk - voor het eerst dit seizoen. Lindgren: "Je moet altijd de juiste instelling hebben, ook in moeilijke periodes. En als je een kans krijgt, moet je die pakken." In de wedstrijd tegen NAC Breda (1-1) scoorde hij nota bene de enige Ajax-treffer.

Dat deed de middenvelder en vervolgens kwam hij in elk competitieduel in actie. "Ik kreeg een kans en die heb ik met beide handen gepakt", aldus Lindgren. "Soms moet je ook geluk hebben als je de kans krijgt. Dat ik nu speel geeft wel een fijn gevoel."

Het product uit de Amsterdamse jeugdopleiding blikt ook alvast vooruit naar het cruciale duel van zondag tegen FC Twente. "Ik hoop sowieso dat we winnen", stelt hij om te beginnen. "Het is een belangrijke wedstrijd. Twente heeft veel kwaliteit voorin met Ruiz, Stoch en N'Kufo. Daar moeten we voor waken. En natuurlijk moet je zelf de kansen benutten als je die krijgt."
Oud 07-02-10, 21:08   #19
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Opvallend dat Ajax beter draait met de terugkeer van Lindgren.

Oud 07-02-10, 21:08   #20

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Lindgren heeft als 1 van de weinige echt de goede mentaliteit, altijd door blijven gaan!

Oud 07-02-10, 21:10 big smile   #21
Fear the Beard!

Kijk hem ook blij zijn.
Oud 07-02-10, 21:11   #22
Baas-Jan Huntelaar-fan

BoerBert's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgende week samen met Oleguer achterin?
BoerBert is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-10, 21:18 big smile   #23
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie
[afbeelding: link]

Kijk hem ook blij zijn.
2 mannen die zich op zo'n manier afzonderen van de groep. Ik vind het vrij verdacht.
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-10, 23:51   #24
BS.

Onzichtbaar, maar retegoed weer vandaag.
Oud 10-02-10, 11:05   #25
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Hopelijk speelt Enoh de komende wedstrijden weer
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 12:13   #26

Lindgren is qua voetballend vermogen wel een stukkie verder idd.
Scorpie is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 12:29   #27

Was eerst wel fan van Enoh maar gezien het spel van beide de laatste tijd mag Lindgren lekker blijven staan
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 12:53   #28
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpie
Lindgren is qua voetballend vermogen wel een stukkie verder idd.
Vooral een stuk rustiger. Enoh is daarentegen veel dynamischer, maar ik zie idd geen redenen om op dit moment Lindgren aan de kant te laten.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 09-04-10, 15:59 thumb down   #29
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Voor Rasmus Lindgren is het seizoen voorbij. Onderzoek wees uit dat de Zweed geen ernstige knieblessure heeft. Hij heeft wel problemen met de aanhechting bij zijn knie en moet voorlopig rust houden. Thimothée Atouba komt dit seizoen ook niet meer in actie voor Ajax.
Van nu.nl
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 09-04-10, 16:27 puh   #30
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat laatste
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 14-04-10, 10:48 wink   #31
BS.

Lindgren wil bij Ajax blijven
NIEUWS DOOR: REDACTIE OP 14 APR 2010

Rasmus Lindgren wil ook volgend seizoen graag bij Ajax blijven. Dit vertelt de Zweed tegenover Ajaxlife.nl. Lindgren is herstellende van een knieblessure waardoor hij de resterende wedstrijden niet meer in actie komt. Hij richt zich op het nieuwe seizoen.

Waarde
Lindgren liep half februari in het duel met SC Heerenveen (0-2) een knieblessure op en dacht er slechts een week uit te zijn. "Dat dacht ik een hele tijd: dat ik een week later weer zou kunnen spelen. Helaas is het anders gelopen," zegt hij.

De middenvelder zakte anderhalve week geleden, kort nadat hij bij de groep aansloot, wederom door zijn knie en onderging een kijkoperatie. De doktoren konden geen schade in kaart brengen en concludeerden slechts dat zijn seizoen ten einde was. Lindgren hoopt nog steeds dat de pijn snel verdwijnt.

Terwijl de selectie dinsdag op het trainingsveld van De Toekomst aan het werk is, steekt Lindgren even kort zijn hoofd buiten de deur van het krachthonk. "Dit seizoen wordt het niks meer, maar ik wil wel zo snel mogelijk weer fit zijn. Al is het maar om fit aan het nieuwe seizoen te kunnen beginnen."

En dat seizoen wil Lindgren graag in dienst van Ajax meemaken. In de winterstop diende zich nog een transfer naar naar Brøndby IF aan, maar dat ging niet door. Kort daarna speelde Lindgren zich in de basis en behoorde hij in enkele wedstrijden - bijvoorbeeld tegen FC Twente (3-0 winst) - tot de beste Ajacieden.

"Ik wil graag blijven. Behalve als de club ineens drie nieuwe middenvelders aantrekt, dan wordt het een ander verhaal. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Ik baal extra van mijn blessure juist omdat ik me in de kijker had gespeeld."

Hij vervolgt: "Aan de andere kant geeft die serie goede wedstrijden die ik heb gespeeld me extra motivatie om te herstellen, want ik heb bewezen dat ik van waarde kan zijn voor Ajax."

Het contract van Lindgren loopt door tot medio 2012.
Oud 14-04-10, 10:50   #32

Helaas is hij chronisch geblesseerd. Ook nu blijkt dat ze bij onderzoek niks kunnen vinden zegt niet veel goeds. Sympathieke speler, maar zal echt weg moeten aan het einde van z'n contract.
DJ_Ryow is offline   Met citaat reageren
Oud 14-04-10, 10:53   #33
Go Your Own Way

Voorlopig houden. Rasmus heeft een goede instelling, dat kunnen we altijd wel gebruiken, zo'n speler die er altijd voor gaat. Het is een held.
Acathla is offline   Met citaat reageren
Oud 14-04-10, 14:43   #34

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acathla
Voorlopig houden.
Er zit niks anders op hé? Er is geen club (die hem kan betalen) die zo'n blessuregevoelige speler wil hebben.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 12-07-10, 19:19 Standaard   #35
Fear the Beard!

Lindgren wil niet vertrekken bij Ajax: 'Ik heb het hier naar mijn zin'

Rasmus Lindgren heeft niet de intentie om te vertrekken bij Ajax. De Zweed leek in het vorige seizoen al afgeschreven te zijn, maar wist in de winterstop te overtuigen en kwam nog even in het basiselftal van Martin Jol terecht. Een knieblessure verpestte vervolgens het restant van het seizoen, maar nu Lindgren weer fit is, wil hij vechten voor zijn kans.

Het Deense Brøndby IF zou volgens berichten belangstelling hebben voor de middenvelder, maar Lindgren staat niet te springen. “Het zou kunnen dat Brøndby interesse heeft, maar ik heb geen idee of het waar is”, zei hij tegen Ajax Life. “Echt niet. Het maakt ook niet zoveel uit. Ik heb het naar mijn zin en wil niet weg bij Ajax.”

De 25-jarige Lindgren is bezig aan zijn tweede periode in Amsterdam, nadat hij 2,5 jaar geleden werd teruggehaald van FC Groningen. Onder Martin Jol kwam de middenvelder vorig seizoen tot zes competitiewedstrijden, waarvan vijf als basisspeler. Hij scoorde nog in zijn eerste duel van het voetbaljaar, uit bij NAC Breda (1-1).
Nu Gabri weg is zie ik hem best nog wel minuten maken komend seizoen.
Oud 12-07-10, 21:12 Standaard   #36

F1bas's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Ik ook, er moeten wel wat spelers achter de hand blijven bij blessures.
F1bas is offline   Met citaat reageren
Oud 12-07-10, 21:13 thumb up   #37

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Hopen dat hij Enoh uit de basis kan spelen!

Oud 12-07-10, 21:16 Standaard   #38

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Hopen dat Enoh zich verder ontwikkelt en een topper wordt.
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 26-07-10, 17:16 no smile   #39
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Heeft in de voorbereiding behoorlijk wat minuten kunnen maken, denk toch dat hij 2e keuze zal zijn

Oud 03-08-10, 22:36 Standaard   #40
BS.

Hopelijk fit voor morgen.

Oud 20-09-10, 11:17 thumb up   #41
BS.

Lindgren blij met vertrouwen van Jol
Rasmus Lindgren was zondag een verrassende naam in de basiself van Ajax. De Zweedse middenvelder mocht tegen Feyenoord vanaf de eerste minuut starten. Dat was alweer een poosje terug.

"Ik ben er een tijdje uitgeweest met een knieblessure. Tegen Real Madrid was ik er weer bij, maar kwam ik niet in het veld. Vandaag gelukkig wel. Het gaat nu goed met me. Ik voel mijn knie nog wel een beetje. Het is een blessure die een beetje blijft hangen, bovendien kan het lang duren voordat je een terugslag krijgt", aldus Lindgren.

"Het feit dat ik vandaag in de basis mocht starten geeft vertrouwen. De concurrentie bij Ajax is groot, maar dat is alleen maar een goede zaak natuurlijk", gaat Lindgren, die tegen Feyenoord Demy de Zeeuw op de bank hield, verder. "Het is mooi dat ik mocht starten, maar het belangrijkste is dat ik fit ben en fit blijf."

Lindgren zag Ajax in Rotterdam relatief eenvoudig stand houden. Toch was de Zweed na afloop realistisch. "Echt makkelijk was het niet. We hadden de wedstrijd onder controle, maar zeker in de tweede helft was het wat lastiger voor ons. Dat hadden we deels aan onszelf te wijten, omdat we de kansen die we kregen niet goed uitspeelden. Je weet dat een 0-2 voorsprong niet altijd voldoende is, één tegentreffer kan levensgevaarlijk zijn."

Die tegentreffer viel ook. Nadat Mounir El Hamdaoui en Luis Suarez beiden de paal raakten en daarmee de felbegeerde derde Amsterdamse treffer uitbleef, kopte André Bahia Feyenoord terug in de wedstrijd. Het leverde een spectaculair laatste kwartier op.
Lindgren genoot op het veld. "Ik vind het altijd leuk om hier te spelen. Het is een mooi stadion en de fans zijn fanatiek. Wat dat betreft is de Klassieker absoluut niet dood", doelt Lindgren op de vraag die de afgelopen weken rees.

Oud 20-09-10, 12:18 thumb up   #42
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben blij dat hij weer terug is.
Kan De Zeeuw voorlopig op de bank en hopelijk zwepen ze mekaar goed op
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 31-10-10, 21:35 Standaard   #43

Dreamer's Voetbal Forum schermafbeelding

Laatste wedstrijden onzichtbaar de beste speler van Ajax.
Positioneel heel erg goed en slim in de duels. En dan ook nog zo'n heerlijke goal.

Oud 04-11-10, 00:46 Standaard   #44

Dat onzichtbare kracht en dergelijke vind ik zo'n fabeltje. Het is net als met die Vogel zoals Radegast al eerder stelde.. toen ie weg was bij PSV bleek pas hoe slecht hij eigenlijk was. Deze jongen komt zo tekort. Op alle vlakken. Heeft af en toe een leuk momentje, maar verder? Geen toeval ook weer, dat hij die lilliputter liet lopen. Altijd zie ik hem achter zijn directe tegenstander aan sukkelen. Altijd.

En begin aub niet over die ene pass op ik meen De Jong, als je een dergelijke bal niet ziet en geeft moet je sowieso op een andere sport gaan.

Oud 04-11-10, 09:34 Standaard   #45

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
En begin aub niet over die ene pass op ik meen De Jong, als je een dergelijke bal niet ziet en geeft moet je sowieso op een andere sport gaan.
Enoh,de Zeeuw, eat your heart out.

Oud 04-11-10, 10:02 Standaard   #46

Dreamer's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat onzichtbare kracht en dergelijke vind ik zo'n fabeltje. Het is net als met die Vogel zoals Radegast al eerder stelde.. toen ie weg was bij PSV bleek pas hoe slecht hij eigenlijk was. Deze jongen komt zo tekort. Op alle vlakken. Heeft af en toe een leuk momentje, maar verder? Geen toeval ook weer, dat hij die lilliputter liet lopen. Altijd zie ik hem achter zijn directe tegenstander aan sukkelen. Altijd.

Ik vergelijk hem dan ook liever met Galasek en daarvan denk ik niet dat er mensen zijn die beweren dat hij slecht was.
De laatste wedstrijden heb ik in het stadion juist erg veel op Lindgren gelet, mede omdat een vriend van me die naast me zit het ook totaal niet op Lindgren heeft.
Hij is positioneel erg sterk, onderschept veel door de juiste keuzes te maken als de tegenstander in balbezit is. Ik kan me voorstellen dat je dit niet ziet als je een wedstrijd op tv of in de samenvatting ziet.
Die vriend is in ieder geval overtuigt van de kwaliteiten van Lindgren nadat we tijdens de wedstrijd specifiek op hem gingen letten.

Oud 21-06-11, 12:08 sad   #47

Sukkelt voortaan in Oostenrijk achter zijn directe tegenstander aan. In die drie wedstrijden dat 'ie fit is ten minste.

Oud 21-06-11, 12:53 puh   #48
Go Your Own Way

Sukkelt voortaan in Oostenrijk achter zijn directe tegenstander aan. In die drie wedstrijden dat 'ie fit is ten minste.
Lindgren is een held. Meerdere malen teruggevochten en nooit gezeurd. Oprecht blij met het kampioenschap, ekte Ajacied.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:36.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site