![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Maceo Rigters (Amsterdam, 22 januari 1984) is een Nederlandse voetballer die onder contract staat bij Blackburn Rovers. De aanvaller speelde eerder bij sc Heerenveen, FC Dordrecht en NAC Breda. Ook kwam hij uit voor het Nederlands voetbalelftal -21.
![]() In juni 2007 nam Rigters met Jong-Oranje deel aan het Europees Kampioenschap onder de 21 jaar, waar niet alleen gespeeld werd om het Europees kampioenschap, maar ook om de kwalificatie voor de Olympische Spelen van 2008 in Peking. Het aanvalskoppel bestaande uit Maceo Rigters en Ryan Babel werd erg succesvol op het Jeugd-EK. Rigters had met zijn doelpunten een belangrijk aandeel in de overwinningen tijdens de poulewedstrijden, waardoor Nederland zich plaatste voor de halve finales en automatisch een startbewijs voor de Spelen verkreeg. In de halve finale tegen Engeland (1-1) hield Rigters Nederland in de race voor de finale, door één minuut voor tijd een belangrijk doelpunt te maken uit een prachtige omhaal. Uiteindelijk wist Nederland, na de strafschoppenserie (13-12), zich te plaatsen voor de finale. Nederland won in de finale tegen Servië (4-1) en Rigters scoorde wederom een doelpunt. Hierdoor kroonde hij zich, met 4 doelpunten, tot topscorer van het toernooi. Samen met teamgenoten Royston Drenthe, Gianni Zuiverloon en Hedwiges Maduro werd Rigters opgenomen in de uiteindelijke UEFA Dreamteam van het toernooi. Rigters speelde zich hiermee in de kijker bij de op het toernooi aanwezige scouts. Seizoen 2003-2004 sc Heerenveen 2 (0) 2004-2005 FC Dordrecht 17 (8) 2004-2007 NAC Breda 61 (5) 2007-heden Blackburn Rovers FC 2 (0) ââ€*’ Norwich City 2 (0) ââ€*’ Barnsley FC 19 (0) Lekker geprofiteerd van zijn moment of fame. |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Zal goed zijn voor zijn bankrekening, leven in Azie is lang niet zo duur als in Engeland.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
En hij gaat Champions League spelen.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Maceo Ligtels!
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Financieel haalt hij in elk geval meer uit zijn loopbaan dan menigeen voorspeld had natuurlijk. Al blijft het wel zonde dat hij zo enorm uit beeld is geraakt.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ach... een groot talent is er niet aan hem verloren gegaan denk ik.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dat niet, maar hij had wellicht wel een tijdje in de Eredivisie kunnen spelen. Maar goed, zijn keuze is natuurlijk niet onbegrijpelijk.
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 | |
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nee? Dat is een grap?
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Naar Willen II. Wat een carriere move!
__________________ "Welk verleden speelt geen rol in het heden?" (Ducrot) |
|
|
|
|
|
|
#14 |
!
__________________ “The best thing about the past is that it's over” - RB |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ach ja was toch even leuk cashen in Engeland.
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Die jongen had natuurlijk groot gelijk om bij Rovers te tekenen. Hij moest weg bij NAC, had totaal geen uitzicht op een fatsoenlijke club en dat domme Rovers ziet hem een paar goals maken op een jeugd-EK en denkt een geweldenaar te hebben gevonden. Die transfer toonde in alles aan dat de voetbalwereld soms heel dom in elkaar steekt.
|
|
|
|
|
|
#17 | |
![]() Ik voospel nu alvast dat deze meneer problemen gaat veroorzaken bij Willem II. __________________ "Welk verleden speelt geen rol in het heden?" (Ducrot) |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ik denk dat meneer Rigters prima wist en weet dat ie tekort komt voor de top en zijn zakken kon vullen bij de Rovers.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Jawel en daar geef ik hem geen ongelijk in, ik had alleen een tussenstap gemaakt. Dat er geen clubs waren (andere quote onder jou) weten we niet zeker.
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Waarom een tussenstap maken als deze once-in-a-lifetime kans voorbij komt? Met die tussenstap had hij met zijn kwaliteiten nooit meer bij een club als Blackburn Rovers gekomen.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Dit dus.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hij kwam te kort voor Blackburn. Misschien was het wel gelukt als hij mentaal wat verder was. De jongen zat in een euforie er komt een zak geld maar is en was een beperkte voetballer. Soms moet je misschien even wachten tot er een nieuwe droom komt.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Wat Rigters heeft gedaan zou 99% ook gedaan hebben. |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Waarvan je nooit weet of er nog een komt. Vind het gewoon een prima beslissing van zo'n jongen.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
Die Rigters is volgens mij wel een verstandige jongen. Het is geen Collins John.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Toen hij weg ging hoefde hij niet perse weg, alleen hij wilde niet op rechtsbuiten spelen. Anyway goede deal voor twee partijen, Maceo inderdaad een once in a lifetime kans en NAC wat knaken (waar ze zijn gebleven is alleen de vraag
). Dat 'ie Willem II maar niet in de eredivisie houdt.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Dat zou zelfs Messi samen met Ronaldo nog niet lukken
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
100% mee eens. Alsof Rigters die kans ooit nog eens zou krijgen. Dat hypocriete gezeik altijd op jonge spelers die voor het geld kiezen.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
: dat hij voor het geld kiest begrijp ik wel het zou inderdaad hypocriet zijn om te zeggen dat ik dat bijvoorbeeld niet zou doen. Maar op dat EK was hij best aardig en zat er wel wat in. De stap naar de PL was een erg grote. Misschien was het beter geweest verder te "rijpen" en dan de stap te maken. Dat hij die niet meer zo krijgen is speculatief.
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Doelde niet per se op jou. Je ziet dat soort reacties gewoon vaak, ook als het bijvoorbeeld om Drenthe gaat. Het is inderdaad speculatief om te zeggen dat hij die kans niet meer zou krijgen, maar het is toch niet meer dan logisch dat hij dat risico in ieder geval niet neemt?
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Voor Willem II is het niet eens een onaardige spits, al weet ik niet waar hij nu staat. Heeft toch weinig gespeeld de laatste jaren. Maar zoals hij bij NAC speelde, dan kan hij op zich aardig mee in de Eredivisie. __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Eerste minuten vandaag.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Die gast is nog dikker dan Mido man.
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
||
|
|
|
|
|
#37 | |
__________________ In Kenny we trust..! |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Alsof de TV het enige medium waar je voetbal tegenkomt
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ik vind het niet gek dat hij Siem de Jong niet kent hoor. Als je daar woont en je bent niet overmatig geïnteresseerd in voetbal, dan krijg je er niets van mee. Ik zie Maceo niet echt voor het type aan wat thuis VI.nl zit te refreshen. Ik zou er al genoeg van opkijken als hij überhaupt wel eens een krant leest.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Toch wel een mooie goal bij zijn basisdebuut. Speelde verder ook best goed tot mijn verbazing.
Heb nooit meer in hem gezien dan een goede JL-spits, die er daar best makkelijk 20-30 inschiet, maar op een hoger niveau er niet aan te pas komt. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
||
|
|
|
|
|
#42 | |
__________________ This peace is what all true warriors strive for! |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
-
Laatst gewijzigd door Kriegel; 19-09-10 om 03:09 __________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Go Your Own Way
|
Sterk!
__________________ "Rock and Roll: Music for the neck downwards" - Keith Richards |
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
bijna 2 supergoals! Die uit de draai had de keeper mooi!
nu maar 1tje. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Wat is die gozer toch dik
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Hij heeft tieten.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Gisteren was alles nog gewoon zoals het was.
Speelde ik bij Willem II en was mijn glas gewoon mijn glas. Ik dacht dat het zo hoorde en dat alles blijven zou. Ik at wel eens teveel en had alles wat ik wou (behalve punten). Ik was net als alle anderen, er was niets geks aan mij. Ik was gefaald bij Blackburn, maar ik hoorde er toch bij. Met latjeschieten, rondo’s en ik speelde op en top Maar sinds een uur geleden staat mijn wereld op z’n kop… ref. Ik zat in bad, gewoon in bad. Een beetje met het sop te klieren. Je weet wel met die vlokken schuim je buik en schouders te versieren. Voel ik ineens 2 kleine bobbels, waar volgens mij eerst nog niks zat. Niet veel, maar toch, het zijn echt 2 bobbels. En dat hoort niet, ik hoor plat.. Dus sinds een uur ben ik dus niet meer te genieten. Help, help, help, HELLUP!!! Ik krijg tieten… Tieten, hij krijgt tieten. Tieten, echte tieten. Hoe moet dat nou met voetbal en van de zomer op het strand? Dan zien ze die 2 dingen en dan val ik door de mand. Nu kan ik nog een trui aan, zodat je nergens wat van ziet. Want niemand mag het weten en vooral de kijker niet. Yvonne heeft ze ook wel, alleen is dat geen vet. Zal ze zeggen dat ik dik ben? Dan blijf ik een jaar in bed. Ik ga niet meer naar voetbal, neem desnoods een krantenwijk. Want dit wordt alleen maar erger als ik naar Van der Meyde kijk… ref. Ik zat in bad, gewoon in bad. Een beetje met het sop te kliederen. Je weet wel met die vlokken schuim mijn buik en schouders te versieren. Voel ik ineens 2 kleine bobbels, waar volgens mij eerst nog niks zat. Niet veel, maar toch, het zijn echt 2 bobbels. En dat hoort niet, ik hoor plat.. Dus sinds een uur ben ik nu niet meer te genieten. Help, help, help, HELLUP!!! Ik krijg tieten… Tieten, hij krijgt tieten. Tieten, echte tieten. (2X) __________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Die tieten zijn geen wonder trouwens. Een bekende van me is dikke maatjes met de neef van Maceo (ja,
) en die liet me wat foto's zien die hij had gemaakt van één van hun recente uitjes. Bleek: in de tijd dat Maceo in Engeland zat kwam hij meermaals per maand met de auto (!) naar Nederland, alwaar hij dan meteen werd opgehaald door zijn neef die klaar stond met de halve liters bier. Lekker samen uit in Rotterdam (want Amsterdam was te veel exposure) en zuipen. Die gast heeft naar het schijnt gelachen om Blackburn Rovers. Hij was al snel de intentie om te slagen kwijt, maar is gewoon blij met zijn paycheque.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Niemand onder de indruk van deze ekte insiders anekdote?
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Maceo Rigters #1: Vergeten Jong-EK topscoorder
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|