![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
![]() Volledige naam Ronaldo de AssÃ*s Moreira Bijnaam â–ª Ronaldinho (Kleine Ronaldo) Geboortedatum 21 maart 1980 Geboorteplaats Porto Alegre, Brazilië Lengte 182 cm Gewicht 80 kg Ronaldinho werd in 2004 door de FIFA tot Wereldvoetballer van het jaar verkozen. Een jaar later wist hij zijn titel met succes te verdedigen en werd hij tevens verkozen tot Europees voetballer van het jaar. In 2006 werd Ronaldinho derde in de verkiezing van Wereldvoetballer van het jaar achter de Italiaanse winnaar Fabio Cannavaro en de Fransman Zinédine Zidane. Ronaldinho werd in 2009 door het Britste Magazine World Soccer verkozen tot Voetballer van het Decennium.
Hij lijkt weer compleet de oude en enorm goed in vorm! Kan ie eindelijk van waarde worden van Milan en ook wel eens gaan schitteren op het WK? Laatst gewijzigd door Clough; 20-12-10 om 17:18 |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
http://www.youtube.com/watch?v=wd_SsoThCS8
Zijn hattrick gisteren. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Als hij de vorm van zijn begin periode van Barca weer te pakken krijgt is het echt de meest sierlijke voetballer om naar te kijken.
Ik hoop het! |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Het WK komt eraan.
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Zul je zien dat ie tegen Inter door midden wordt gezaagd.
Ik mag hem niet, nog immer wordt ie wel eens feestend aangetroffen laat in de nacht (Na Juve - Milan nog) maar hij is inderdaad vrij langzaam maar gestaag steeds beter gaan spelen. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hij zit niet bij de selectie van Brazilie; de kans op het WK is dus wel echt minimaal.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Speelde gisteren een prima 1e helft.
Is toch bezig aan een sterk seizoen. Helaas 2e helft zoals heel Milan minder. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Ik vind hem nu echt een karikatuur van zichzelf. Onnodige kapbewegingen en hakjes. Waar is de man die het speel bepaald en onnavolgbaar is? Het doelpunt was ook meer geluk dan wijsheid. Wel een goeie assist bij de goal van Seedorf, al is dat grotendeels dankzij de loopactie en techniek van Clarence.
Het zou het begin van de terugkeer van de oude Ronaldinho kunnen zijn.. dat sluit ik dan weer niet uit. Hij heeft echter alles al gewonnen en ik heb het idee dat hij daarom de motivatie mist. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Vond het wel typerend dat hij in de allerlaatste minuut, terwijl er vol wordt gepressed, opeens een truukje gaat doen tussen twee man aan de zijlijn. Bal kwijt kwijt in de kluts. Ingooi Manchester. En weg was je laatste kans op een aanval.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Paar aardige acties, maar nog altijd niet de weergaloze Ronaldhino van weleer te zien. Die actie met de bal achterwaarts tussen 2 man door was wel leuk, maar verder.. Totale onmacht bij tijd en wijlen.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Vond hem eigenlijk vrij goed spelen. In de tweede helft was het minder, maar in de slotfase deed ie zijn trukendoos weer open en ontstonden er prompt twee grote kansen waaruit uiteindelijk toch nog een goal valt.
Het verschil is dat hij nu veel vanuit zijn positie doet terwijl hij in zijn gloriedagen ook nog mooie rushes had. Nog steeds een topper, vind ik. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Hij is momenteel in elk geval in z'n beste vorm sinds hij uit Barcelona weg is.
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Als je jezelf door Gary Neville uit de wedstrijd laat spelen is er iets mis
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hoi
|
Heeft nog wel wat in zich, maar probeert het soms toch net iets teveel waardoor er stom balverlies ontstaat.
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
NOS Teletekst meldt net dat Dunga hem niet heeft geselecteerd.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
terecht
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Tja, ik vind het toch wel opmerkelijk...
Qua prestaties doet 'ie het stukken beter dan de meeste vergelijkbare spelers. Denk dat de hoofdreden is dat Ronaldinho een storende factor kan zijn. Daar valt dan wel wat voor te zeggen. Maarja, als een Baptista (bankzitter) dan wordt geselecteerd en bijvoorbeeld een Elano die weinig toevoegt aan Galatasaray dit seizoen.. Terwijl Melo en Kaka ook een heel slecht jaar draaien. Cijfers van Ronaldinho liegen er gewoon niet om. 35 wedstrijden, 10 goals, 18 assists. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ik ga hem niet missen. Heb hem altijd overschat gevonden
![]() (al wordt ie de laatste jaren juist weer onderschat, I know) |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ziet er ook een beetje fake uit eigenlijk.
__________________ AMSTERDAM ULTRAS XXX |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Die blikken van de kids ook.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ze kunnen wel zeggen dat ze een betere buik hebben dan Ronaldinho.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Gaat Ronaldo achterna ofzo?
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Hoi
|
Wil City hem niet meer?
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
1mln per jaar, hij verdient nu 8 ofzo?
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Hij kan het nog steeds... |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Hij was bij vlagen echt briljant gisteren.
Ronaldinho - Zlatan - Pato.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Hij is erg optimistisch in een interview met O Globo. Hij is van mening dat er nooit een Braziliaan beter was dan hij in Europa en dat hij het had verdiend om in de WK-selectie te zitten. Ook is hij er vrijwel zeker van dat hij zal spelen op het WK 2014, en denkt zelfs dat hij het WK 2018 nog kan halen. Hij wil, zo zegt hij, net als Maldini doorgaan tot zijn veertigste.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Hoi
|
Dat is wel heel optimistisch.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ik hoop het, ik hou van hem
.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Achter de spitsen en hij is echt weer op z'n oude niveau... |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Hij was goed tegen Chievo ja.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
En weer terug in de Braziliaanse selectie
!!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Wat een gefrustreerd mannetje, de tering
__________________ Wij zijn Ajax, wij zijn de beste. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Had wel 3 keer minimaal geel moeten krijgen...
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
De vraagstelling in de TT is ook geruime tijd niet meer van toepassing.
Lekker afbouwen in Brazili. __________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Het was niet best vandaag.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
jammer dat het zo'n karikatuur is geworden
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Wat matig weer, en wat een frustratie zeg ! Kan beter naar Brazili vluchten en daar nog wat van zijn status redden, of beachvoetbal gaan doen of zo.
Als hij wat slimmer was zou hij gewoon uit stand kunnen voetballen, zoals een echte vedette in Itali betaamt. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Dat je op je 30ste niet meer op je hoogtepunt bent... a la... maar zo'n niveau zou je nog wel moeten kunnen halen:
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Hij had toen een enorme handelingssnelheid, acceleratie, was atletisch. Techniek heeft ie wel, maar soms niet functioneel genoeg. Hij zou slimmer moeten spelen, tikje breed, op 't juiste moment lopen. Niet als een jonge hond over dat veld willen rennen. Seedorf, Cassano, Totti, Del Piero, Rui Costa, Batistuta, Mancini. Allemaal spelers die op leeftijd konden floreren bij hun clubs en/of in Europa door op latere leeftijd (Cassano is pas 28 maar dan nog) slim te spelen i.p.v. de explosieve speler te willen zijn die ze misschien waren of zouden kunnen zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
Nee, alle gekheid op een stokkie: in 2002 zat hij nog niet op z'n top qua fysiek. Misschien dat je die lenigheid niet meer kan benaderen maar het zou een stuk beter kunnen. Ronaldinho is gewoon dikkig. |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Ronaldinho: In 2011 terug naar Brazilie?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|