Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22-12-09, 22:34 sad   #1
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Romelu Lukaku (Antwerpen, 13 mei 1993) is een Belgische voetballer. Hij komt sinds 2009 uit voor het eerste team van RSC Anderlecht. Lukaku is een aanvaller die als 1,92 meter lange, zestienjarige jongen debuteerde in het betaald voetbal.

Jeugd

Lukaku begon met voetbal in de jeugd van Rupel Boom FC, evenals zijn vader, voormalig voetballer Roger Lukaku. Na Boom FC belandde Lukaku bij KFC Wintam en later bij de jeugd van Lierse SK. In 2006 nam Anderlecht Lukaku over . Ook zijn één jaar jongere broer, Jordan Lukaku, maakte toen de overstap van Lierse naar Anderlecht.

Profcarrière

Op zijn zestiende verjaardag tekende Lukaku een profcontract bij Anderlecht. Op het einde van het voetbalseizoen 2008-'09 stonden Anderlecht en Standard Luik op een gedeelde eerste plaats. Om te bepalen wie de landstitel kreeg, werden er twee testwedstrijden georganiseerd. In de tweede testwedstrijd mocht Lukaku na 65 minuten debuteren op het hoogste niveau. Hij viel in die wedstrijd in voor VÃ*ctor Bernárdez.

Europees maakte Lukaku in augustus 2009 zijn debuut tegen Olympique Lyon. In de vierde kwalificatieronde verloor Anderlecht met 5-1 in Frankrijk. Lukaku mocht in de tweede helft invallen voor Kanu.

Pro League

In de Belgische Jupiler Pro League maakte hij zijn eerste doelpunt voor Anderlecht op zaterdag 22 augustus, in de competitiewedstrijd tegen SV Zulte-Waregem. Op zondag 20 september startte Lukaku voor de eerste maal in de basis tijdens de competitiewedstrijd Anderlecht - AA Gent, hij werd in de 87ste minuut vervangen door Tom De Sutter. Donderdag 24 september wist Anderlecht drie punten te halen in de wedstrijd Moeskroen - Anderlecht door het beslissende doelpunt van Lukaku. Ook de week daarop maakte Lukaku het enige doelpunt tegen Germinal-Beerschot.

Europese competitie

Lukaku maakte zijn Europees debuut in de Champions League tegen Olympique Lyon, hij mocht Tom De Sutter vervangen na 72 minuten. Op 17 december 2009 scoorde Romelu Lukaku twee keer tegen Ajax in de ArenA. Anderlecht won de wedstrijd met 3-1 en plaatste zich voor de volgende ronde van de Europa League. Daarmee is hij na Nii Lamptey, toen ook bij Anderlecht, en Niklas Bärkroth de jongste doelpuntenmaker in een Europese competitie.
Heeft als 16 jarige speler de topclubs voor het uitkiezen maar wil nog bij Anderlecht blijven.
Heeft hij het in zich om een speler van het kaliber Drogba te worden of verdwijnt hij in de anonimiteit?
Volg hier de stormachtige ontwikkeling van Lukaku!

sjimmie is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 22-12-09, 22:37   #2

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Die kan geen 16 zijn als je zijn fysiek ziet, niet normaal. En de meeste mensen uit Afrika weten hun geboortedatum nooit exact.
appelflap is nu online   Met citaat reageren
Oud 22-12-09, 22:37 rainbow   #3
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door appelflap
Die kan geen 16 zijn als je zijn fysiek ziet, niet normaal. En de meeste mensen uit Afrika weten hun geboortedatum nooit exact.
Hij is dan ook gewoon in België geboren.
Oud 22-12-09, 22:40   #4

F1bas's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie

Op die laatste foto lijkt hij op Sno
F1bas is offline   Met citaat reageren
Oud 22-12-09, 22:42   #5
Hup Holland!

Die komt er wel
Zjakkie is offline   Met citaat reageren
Oud 22-12-09, 22:43   #6

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Die negers zijn me ook beesten
appelflap is nu online   Met citaat reageren
Oud 22-12-09, 22:53   #7
Hoi

Lukaku, ik heb hoge verwachtingen.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 22-12-09, 22:55   #8

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Hopelijk blijft hij nog een paar jaar bij Anderlecht.

Bij die poenclubs uit de PL zou 'ie verpieteren bij de reserves, en dat is funest voor z'n ontwikkeling.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 22-12-09, 23:01   #9

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Mag ik hier mijn talenten topic promoten?
DurQ is nu online   Met citaat reageren
Oud 23-12-09, 02:37 wink   #10
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Ajax, haal die gast!
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 23-12-09, 13:25 puh   #11
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Die twee kansen tegen Ajax had ik er ook wel ingekopt.

Oud 23-12-09, 13:42   #12
Oorspronkelijk geplaatst door RayMania
Die twee kansen tegen Ajax had ik er ook wel ingekopt.
Whehehe.

Als ie fit blijft en geen rare aandoeningen/afwijkingen heeft zal hij de echte top wel halen.
El Pistolero is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-01-10, 11:39   #13
Fear the Beard!

Lukaku: 'Het is te vroeg voor de Gouden Schoen'

Romelu Lukaku is een outsider om volgende week woensdag de Gouden Schoen te winnen. De 16-jarige Anderlecht-spits zal dan wel al zijn punten moeten sprokkelen in de tweede stemronde, want begin 2009 was er nog geen sprake van Romelu Lukaku.
Onder meer Paul Van Himst schuift de tiener, die negen keer scoorde, naar voren als potentiële laureaat
Gisteren sprak Lukaku voor het eerst over de Gouden Schoen voor de camera van RTBF. 'Het is enorm flatterend dat Paul Van Himst mij kiest', aldus Lukaku. 'De Gouden Schoen is de mooiste prijs die je als Belgische voetballer kunt winnen, maar voor mij is het nog te vroeg. Ooit wil ik de schoen wel winnen, maar nu nog niet. Ik moet nog veel vooruitgang boeken. Eerst en vooral wil ik kampioen worden met Anderlecht. Daarnaast zou topscorer worden een mooie bonus zijn.'
Oud 10-01-10, 14:01   #14
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Gewoon 3 jaar bij Anderlecht blijven. Het is nu wel een fenomeen, hopelijk kan hij dit doortrekken.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 19-02-10, 17:40   #15
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

'Chelsea wil talentvolle Lukaku naar Engeland halen'

Chelsea heeft volgens The Daily Miror zijn zinnen gezet op een transfer van Romelu Lukaku naar Engeland. De aanvaller van Anderlecht staat te boek als een groot talent en Chelsea zou hem de afgelopen tijd uitgebreid hebben gescout.

Lukaku maakte al op 16-jarige leeftijd zijn debuut voor Anderlecht. De jonge aanvaller wist zich met zijn sterke spel en vele doelpunten in de belangstelling te spelen van diverse clubs. Vader Lukaku ziet een buitenlandse transfer echter voorlopig nog niet zitten.

Roger Lukaku is van de interesse van Chelsea, en ook andere clubs, op de hoogte, maar ziet liever niet dat zijn zoon voor zijn achttiende naar het buitenland verhuist. Lukaku, die vorig jaar in Europees verband twee keer tegen Ajax scoorde, is dit seizoen al goed voor twaalf doelpunten in de Belgische Jupiler Pro League.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 19-02-10, 17:42   #16

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Gister ook een goede actie bij de 0-1 van RSCA.

Oud 20-02-10, 00:30   #17
Zou zonde zijn als hij nu al naar Chelsea zou vertrekken. Daar komt hij voorlopig niet aan de bak.
Barnet_Bee is offline   Met citaat reageren
Oud 20-02-10, 00:35   #18

Doet 'ie toch niet.
Oud 20-02-10, 10:19 wink   #19
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij zulke jongens scheelt het al 90% als je verstandige ouders hebt. Deze gaan niet voor het geld, maar voor een zekere toekomst Bij Chelsea kan hij jarenlang verpieteren op de bank door de concurrentie (die maar blijft komen)
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 21-02-10, 20:37 sad   #20

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Deze jongen heeft nog een 15 jarig broertje, een linksback en een heel groot talent in de Anderlecht jeugd.

Oud 22-02-10, 03:14 wink   #21

TheJanitor's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door JaszaAFCA
Deze jongen heeft nog een 15 jarig broertje, een linksback en een heel groot talent in de Anderlecht jeugd.
Halen!
TheJanitor is offline   Met citaat reageren
Oud 26-02-10, 13:39   #22
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Anderlecht: "Willen Lukaku houden"

Gisteren is de Europese waarde van Romelu Lukaku weer gestegen. De kersverse Rode Duivel scoorde de 1-0 en lag ook aan de basis van de 2-0. De beelden van Anderlecht-Bilbao zullen ongetwijfeld ter sprake komen bij de Europese topclubs, maar paars-wit blijft kalm.

"Lukaku bevestigt nu ook in grote Europese wedstrijden. Alle topclubs volgen hem, maar wij willen hem nog twee jaar hier houden", herhaalt Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck in Het Laatste Nieuws.

Anderlecht zal niet zwichten, zelfs niet voor een mogelijk bod van 25 miljoen euro. "Ik ken onze voorzitter, hij wil onze beste spelers zo lang mogelijk houden. We gaan dat dus ook met Lukaku doen."

"Ik weet dat het moeilijk wordt, maar we zullen proberen om iedereen samen te houden. Voor onze jonge spelers zou het een fantastische ervaring zijn om met deze groep volgend seizoen Champions League te spelen."
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 26-02-10, 14:13 sad   #23
Mnnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat zijn groeimarge wel lager is dan bij gewone talenten, hij is fysiek al zo verschrikkelijk sterk dat ie daar weinig extra nog uit kan halen. Hij zal wel eerder op zijn top zitten (en eerder afdalen) dan andere talenten. Verder is ie wel verschrikkelijk goed
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 26-02-10, 14:16 big smile   #24
Wenger DO IT.
Chuck Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 26-02-10, 14:23   #25

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning
Ik denk dat zijn groeimarge wel lager is dan bij gewone talenten, hij is fysiek al zo verschrikkelijk sterk dat ie daar weinig extra nog uit kan halen. Hij zal wel eerder op zijn top zitten (en eerder afdalen) dan andere talenten. Verder is ie wel verschrikkelijk goed
Hoezo eerder afdalen? En behalve fysiek zijn er altijd wel andere dingen waarin een speler kan groeien.

Hij is nu al verschrikkelijk goed.. grote toekomst voor deze jongen
DJ_Ryow is offline   Met citaat reageren
Oud 26-02-10, 14:25 emo   #26
Mnnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door DJ_Ryow

Hoezo eerder afdalen? En behalve fysiek zijn er altijd wel andere dingen waarin een speler kan groeien.

Hij is nu al verschrikkelijk goed.. grote toekomst voor deze jongen
Je ziet vaak dat fysiek sterke jonge spelers ook eerder aftakelen. En hij kan inderdaad nog op veel andere gebieden groeien, dat zeg ik ook maar op fysiek vlak zal er niet super veel rek meer in zitten.
Oud 26-02-10, 14:29 duh   #27
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Chuck Norris
Wenger DO IT.
Die reputatie begint ie wel te krijgen met al die jonge spelers die hij haalt.
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 26-02-10, 14:53   #28
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Heeft ie toch de jeugdbattle met Iker Muniain gewonnen. Die mocht gisteren invallen na rust en geblesseerd afhaken. Maar ik ben ervan overtuigd dat ook hij het nog gaat maken
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 26-02-10, 15:11   #29

TheJanitor's Voetbal Forum schermafbeelding

Ze hebben pech dat hij zo jong is. Hij ligt niet lang meer vast en mag maar 3 jaar bijtekenen.
TheJanitor is offline   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 17:41   #30
Fear the Beard!

Advocaat gunt 'wonderkind' Lukaku meteen basisplek

Goed genoeg is oud genoeg. Het lijkt het credo dat Dick Advocaat dezer dagen aanhangt. De bondscoach van België sloeg al de nodige adviezen in de wind met het selecteren van de pas zestienjarige Romelu Lukaku, maar volgens de Belgische sportzender Sporza gaat de Hagenaar nog verder. Lukaku zal woensdag namelijk in de basis starten tegen Kroatië.

Naast Lukaku krijgt ook een andere debutant, verdediger Steve Colpaert van Zulte-Waregem, de kans zich vanaf minuut één waar te maken. Oud-Ajacied Jelle van Damme zal voor het eerst onder de nieuwe bondscoach speelminuten gaan maken. Hij heeft echter al 23 interlands op zijn naam staan.

Advocaat gaf dinsdag aan dat ook Vincent Kompany en Moussa Dembélé zeker zijn van een plek bij de eerste elf. “Kompany zal in de as spelen, Dembélé op de linksbuiten”, zei de oefenmeester. België bereidt zich alvast voor op de EK-kwalificatiecampagne die in september van start gaat. Het land plaatste zich niet voor het WK.
‘De kans die meneer Advocaat me nu geeft, moet ik benutten'

Romelu Lukaku maakt een stormachtige ontwikkeling door. De zestienjarige aanvaller maakt indruk in de Belgische competitie, wordt begeerd door Europese topclubs en werd afgelopen week opgeroepen voor het Belgische nationale elftal. Dinsdag gaf de topscorer van Anderlecht zijn eerste persconferentie als Rode Duivel. “De kans die meneer Advocaat me nu geeft, moet ik zo veel mogelijk benutten”, zei hij dinsdag tegenover diverse Belgische media.

Over zijn eerste activiteiten als Rode Duivel vertelde Lukaku openhartig. “Ik luister naar tips van de ouderen, probeer geen domme dingen te zeggen en rustig te blijven. En voorts wil ik vooral presteren op training, zodat we een goede wedstrijd kunnen spelen.” Hoewel de aanvaller nog maar zestien is kan hij morgen al zijn debuut maken voor de ploeg van Dick Advocaat in het duel met Kroatië.

De aanvaller hoopt dat hij iets kan uitrichten tegen de Kroaten. “Ik ga mijn best doen morgen, maar het wordt niet makkelijk. De Kroatische verdedigers behoren immers tot de wereldtop. Ik moet ook nog aan een aantal zaken werken. Zo zou ik toch regelmatiger moeten kunnen presteren.”

Ondanks zijn leeftijd kon de Anderlecht-speler niet wachten op een uitverkiezing voor de nationale ploeg. “Ik wilde er nu inderdaad graag bij zijn. Elke speler droomt ervan om zijn land te vertegenwoordigen. Het is tot nu toe het belangrijkste moment in mijn carrière. Ik hoop natuurlijk op nog vele andere belangrijke momenten want ik ben erg ambitieus.”
Oud 02-03-10, 18:27   #31
Advocaat Die is niet serieus bezig bij België, dat blijkt hier wel uit.
El Pistolero is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 18:29 sad   #32
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Pistolero
Want?

Het is een oefeninterland, waarom zou hij hem NIET in de basis zetten?
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 07-03-10, 22:30   #33
Fryslân Boppe!!

diepFries's Voetbal Forum schermafbeelding

En, hoe heeft hij het gedaan? Afgaande op wat online publicaties niet onverdienstelijk, zonder echt op te vallen..
diepFries is offline   Met citaat reageren
Oud 07-03-10, 22:31   #34

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Deze neger buigt voor niemand
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 00:51 duh   #35
Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala

Die reputatie begint ie wel te krijgen met al die jonge spelers die hij haalt.
Daarom zeg ik het ook.
Chuck Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 14:37   #36

Oorspronkelijk geplaatst door El Pistolero
Hij is de beste Belgische spits van het moment, vrij logisch dat hij hem laat starten...

Hij deed het trouwens best goed.
Heero is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 14:38   #37

Tim86's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat is zijn marktwaarde op dit moment?
Tim86 is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 16:18   #38

Oorspronkelijk geplaatst door Tim86
Wat is zijn marktwaarde op dit moment?
Er is door Anderlecht al een concreet miljoenenbod van een Engelse club (waarschijnlijk Chelsea, 10 miljoen euro) afgewezen.

Volgens Van Holsbeeck is een tranfer onbespreekbaar, of er moet een bod hoger dan 20 miljoen komen.
Oud 08-03-10, 16:40   #39
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zag hem een keer spelen tegen Ajax. Het zag er allemaal vrij onbeholpen uit, een beetje net als Suk.

Zijn fysiek is wel indrukwekkend.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 16:44   #40
Dan " The Outlaw"Hardy!

LitmanenAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast

Er is door Anderlecht al een concreet miljoenenbod van een Engelse club (waarschijnlijk Chelsea, 10 miljoen euro) afgewezen.

Volgens Van Holsbeeck is een tranfer onbespreekbaar, of er moet een bod hoger dan 20 miljoen komen.
Voor 10 miljoen had ik hem toch zeker verkocht. Dadelijk breekt hij zijn been of scheurt hij wat op en komt hij niet meer terug op niveau. Dan baal je als een stekker.
LitmanenAFCA is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 17:59   #41
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Iemand een foto van die gespierde torso?
Conundrum is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 18:00   #42
Hoi

Oorspronkelijk geplaatst door LitmanenAFCA
Voor 10 miljoen had ik hem toch zeker verkocht. Dadelijk breekt hij zijn been of scheurt hij wat op en komt hij niet meer terug op niveau. Dan baal je als een stekker.
Dat kan je over alle voetballers zeggen, 10 mln is een lachertje.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 19:13   #43
Dan " The Outlaw"Hardy!

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
Dat kan je over alle voetballers zeggen, 10 mln is een lachertje.
Voor een talent van 16 niet. Dat betalen ze zelfs niet voor de beste Brazilianen of Argentijnen.
Oud 10-03-10, 10:51   #44

Maar als hij zo voort blijft groeien, is hij straks veel meer waard. Je loopt uiteraard een risico, maar dat moet je als club maar nemen met zo'n talent. Zeker omdat hij ook sportief heel belangrijk is voor dit Anderlecht.
Heero is offline   Met citaat reageren
Oud 10-03-10, 10:56   #45
Dan " The Outlaw"Hardy!

Oorspronkelijk geplaatst door Heero
Maar als hij zo voort blijft groeien, is hij straks veel meer waard. Je loopt uiteraard een risico, maar dat moet je als club maar nemen met zo'n talent. Zeker omdat hij ook sportief heel belangrijk is voor dit Anderlecht.
Voor een talent uit België gaan ze echt geen 20 miljoen betalen. Hoogstens 15 als hij zich zo door blijft ontwikkelen en dat is nog maar de vraag natuurlijk. Anderlecht word ook zonder Lukaku kampioen dus ik had hem gewoon verkocht met 10 miljoen kun je heel veel leuks halen.
Oud 10-03-10, 11:06 emo   #46
Fear the Beard!

Voor een talent uit België gaan ze echt geen 20 miljoen betalen. Hoogstens 15 als hij zich zo door blijft ontwikkelen en dat is nog maar de vraag natuurlijk. Anderlecht word ook zonder Lukaku kampioen dus ik had hem gewoon verkocht met 10 miljoen kun je heel veel leuks halen.
Fellaini werd ook voor 20 miljoen verkocht dus waarom Lukaku niet?
Oud 10-03-10, 11:12   #47
Dan " The Outlaw"Hardy!

Fellaini werd ook voor 20 miljoen verkocht dus waarom Lukaku niet?
Was ook wel al ouder en had op dat moment al bijna 90 wedstrijden voor Standard gespeeld.
Oud 10-03-10, 11:13   #48
Fear the Beard!

Was ook wel al ouder en had op dat moment al bijna 90 wedstrijden voor Standard gespeeld.
Als je goed genoeg bent ben je oud genoeg
Oud 10-03-10, 11:17   #49
Dan " The Outlaw"Hardy!

Als je goed genoeg bent ben je oud genoeg
Dit kun je niet meten natuurlijk maar Lukaku zou zeker niet bij een Chelsea of Manchester City in de basis staan. Gemiste kans op een hoop geld voor Anderlecht in mijn ogen. Maar we zullen zien hoe hij zich volgend seizoen ontwikkeld en dan kunnen we kijken wie er gelijk had
Oud 10-03-10, 11:30 emo   #50
Mnnus Brabander

10 miljoen is natuurlijk een lachertje voor zo'n groot talent, of ie nou uit Belgie komt of niet. Europees doet ie het ook goed en Fellaini zijn ze volgens mij ook tevreden over bij Everton waardoor het transferbedrag weer wat omhoog kan.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:31.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site