Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17-12-09, 12:56 Standaard   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Ernie Brandts (Nieuw-Dijk (Gelderland), 3 februari 1956) is een Nederlandse voetbalcoach en oud-voetballer en international.

Hij geniet zijn jeugd bij VV Sprinkhanen in Nieuw-Dijk waar hij op 18-jarige leeftijd wordt ontdekt door Piet de Visser, destijds trainer van De Graafschap. Langzaam maar zeker mag hij bij zijn nieuwe club de Graafschap steeds meer wedstrijden spelen en ontwikkelt hij zich als een slimme en toch sterke verdediger.

Ernie Brandts blijkt vandaag de dag nog steeds een zwak te hebben voor de Graafschap. Zijn profdebuut maakte hij bij deze ploeg (1974) en speelde er drie seizoenen, voor hij naar PSV vertrok. In die periode scoorde hij drie keer. Internationaal viel hij vooral op tijdens het WK van '78, waarin hij onder andere in de finale tegen Argentië speelde. In de wedstrijd tegen Italië scoorde hij eerst in eigen doel, waarbij hij doelman Piet Schrijvers blesseerde. Later maakte hij zelf de gelijkmaker. Hierdoor is hij de enige speler ooit die in één WK-wedstrijd een doelpunt én een eigen-doelpunt heeft gemaakt.

Zijn laatste jaar als voetballer keerde hij terug bij de superboeren en sloot daar op 17 januari 1992 zijn carrière af als profvoetballer.

In 2005 ging hij aan de slag als voetbaltrainer bij FC Volendam. Met 'De Palingboeren' bereikte Brandts de nacompetitie waarin het in de finalewedstrijd werd uitgeschakeld door NAC Breda. Datzelfde NAC heeft in Brandts de opvolger gevonden voor de ontslagen Cees Lok. Hij tekent bij de Brabanders voor twee jaar, van 2006 tot 2008.

Eind januari 2008 werd bekend gemaakt dat NAC na het seizoen 2007-2008 niet verder ging met de oefenmeester. Het zou niet aan de persoonlijkheid van de trainer liggen en niet aan de resultaten. Het zou puur gaan om voetbaltechnische zaken.[1] Robert Maaskant zal vanaf het volgende seizoen zijn opvolger zijn.

In juli 2009 vervolgt hij zijn trainersloopbaan bij Rah Ahan FC in Iran.
Ernie Brandts al na zes maanden ontslagen bij Rah-Ahan
Datum: 17-dec-2009 11:51

Ernie Brandts al na zes maanden ontslagen bij Rah-Ahan Ernie Brandts (foto, rechts) is nog voor de Kerst ontslagen bij Rah-Ahan. De oud-trainer van NAC Breda is er amper een halfjaar in dienst geweest. De algemeen directeur van de Iraanse club, Mohammad Hassan Ansarifard, meldde op de clubwebsite dat de samenwerking tussen Brandts en de club vroegtijdig is afgebroken.

'Het was de bedoeling om met Ernie Brandts voor langere termijn samen te werken,' vertelde Hassan Ansarifard. 'De dingen zijn echter niet gelopen zoals we gehoopt hadden.'

Assistent Mehdi Tarti neemt voorlopig de taken van Brandts over. (BB)
Groningen, Heerenveen... Allemaal clubs waar ie vroeger wel eens terecht zou kunnen komen. Het is toch hard naar beneden gegaan na het ontslag bij NAC.

Laatst gewijzigd door Clough; 09-05-11 om 18:18
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 17-12-09, 12:59   #2
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Die man heeft gewoon een imago probleem, want het is eigenlijk niet normaal dat je na een vierde (?) plaats in de competitie met NAC ergens in Iran beland.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 17-12-09, 13:29   #3
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Iemand die een stand van de Iraanse competitie kan vinden? Op de hoeveelste plaats stond Rah-Ahan?
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 17-12-09, 13:31   #4

Zal wel naar Groningen gaan?
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 17-12-09, 13:31   #5
DiFontaine

16de. http://www.persianleague.com/

Niet echt raar dat hij er dan uitvliegt. Heeft nog lang geduurd eigenlijk.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 17-12-09, 13:33   #6
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Tja, bij NAC gaf ie heel veel dingen uit handen. De trainingen organiseren en leiden liet ie vaak aan trainers over en het tactische werk deed voornamelijk Vlemmings...

Oud 17-12-09, 13:42   #7

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen
Die man heeft gewoon een imago probleem, want het is eigenlijk niet normaal dat je na een vierde (?) plaats in de competitie met NAC ergens in Iran beland.
Derde zelfs. En ik vind het ook vreemd dat hij geen fatsoenlijke club kan vinden.
Neleos is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 11:11 thumb up   #8
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Na een uitstapje naar Iran wacht Ernie Brandts opnieuw een exotisch avontuur. De oud-international van Oranje wordt vrijwel zeker de nieuwe coach APR FC, dat actief is in de hoogste voetbaldivisie van Rwanda, zo meldt Omroep Brabant. Brandts leidde NAC Breda in het seizoen 2007/2008 naar een verdienstelijke derde plaats in de Eredivisie. De Gelderse oefenmeester moest ondanks die prestatie toch vertrekken uit het Rat Verlegh Stadion. Sindsdien heeft hij bijzonder veel moeite om een nieuwe werkgever te vinden. Van juni tot en met december 2009 werkte hij wel voor Rah Ahan in Iran, maar hij slaagde er niet in die formatie naar successen te gidsen. De Iraniërs stuurden Brandts dan ook kort voor de jaarwissel de laan uit.

Ook RBC heeft interesse in Brandts, die echter de voorkeur lijkt te geven aan de in 1993 opgerichte grootmacht APR. Die ploeg werd elf keer kampioen van Rwanda en won vier keer het nationale bekertoernooi.

Oud 15-09-10, 11:12 Standaard   #9
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een carrièremoves maakt deze man .

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 11:16 emo   #10

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Ga dan lekker dan Roosendaal man, wat moet je in Rwanda.

Laatst gewijzigd door Erwtensoep; 15-09-10 om 11:29
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 11:18 Standaard   #11

Klaphark's Voetbal Forum schermafbeelding

Rwanda Geniaal.

Oud 15-09-10, 11:25 emo   #12
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Gezellig, Rwanda. Het land wat bekend staat om haar armoede, geweld en genocide.

Oud 15-09-10, 11:28 Standaard   #13

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Gezellig, Rwanda. Het land wat bekend staat om haar armoede, geweld en genocide.
En ARP FC
Oud 15-09-10, 11:30 bulb   #14
Kluf

En de berggorilla.

Oud 15-09-10, 18:34 thumb up   #15
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Geniaal. Water koelers verkopen in Spanje, NAC naar de 3e plaats leiden in de Eredivisie, trainen in Iran en daar vastgehouden worden en nu naar Rwanda.

Je kan zeggen wat je wil maar hij maakt wel wat mee in z'n leven.
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 18:37 Standaard   #16
Hup Holland!

“Nog geen akkoord met APR FC”

Hola, wij liepen vanochtend te hard van stapel. Ex-NAC-trainer Ernie Brandts bestrijdt een akkoord met APR FC te hebben. Volgens de oefenmeester is er wel onderhandeld, maar is er nog niets definitief.

Brandts: “Zover zijn we nog lang niet. Ik heb nog meer opties, al zijn APR FC en RBC op dit moment wel het meest concreet. Ik ga de komende dagen eerst wat zaken op een rijtje zetten, voordat ik de knoop doorhak.”

Rwanda of Roosendaal…. Lastig, lastig…
Oud 15-09-10, 18:48 Standaard   #17
Hup Holland!

Ernie Brandts met APR FC middenvelder Haruna Niyonzima (wie kent hem niet!)
Oud 15-09-10, 18:59 emo   #18

Sponsor staat er goed op.
Oud 15-09-10, 19:26 Standaard   #19
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Inderdaad, die sponsor . Is dat de lokale Al Capone?

Oud 15-09-10, 19:29 Standaard   #20
DiFontaine

Wtf?

Oud 15-09-10, 20:00 Standaard   #21
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik hoop wel dat Amy ook kan aarden in Rwanda. In elk geval een leuker land voor haar dan Iran.

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 21:46 big smile   #22
Hup Holland!

De supporters:

Oud 15-09-10, 21:51 Standaard   #23
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ongelofelijk je gaat toch niet naar zo'n land
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 17-09-10, 21:37 smile   #24
Cijntje, ja. Cijntje

Ernie Brandts beslist na dit weekend waar hij zijn loopbaan voortzet. De coach geniet naar eigen zeggen de interesse van een aantal clubs, waarvan RBC Roosendaal en APR FC, elfvoudig kampioen van Rwanda, de meest concrete belangstelling hebben.Brandts leidde NAC Breda in 2008 naar de derde plek in de Eredivisie. Desondanks werd zijn aflopende contract in het Rat Verlegh Stadion niet verlengd. Nadien kwam hij moeilijk aan de bak. Alleen in Iran kreeg hij een baan; tussen juni en december 2009 werkte hij bij Rah Ahan, alvorens hij daar de laan werd uitgestuurd.

Bij RBC Roosendaal moet hij de vacante hoofdtrainerspositie invullen. Die club heeft weliswaar Peter van Vossen en Eric Hellemons op de bank zitten, maar dat tweetal heeft de vereiste papieren niet in bezit. Daarom wilde de KNVB dat de Brabanders vóór vrijdag een gediplomeerde trainer zouden aanstellen. Dat is echter niet gelukt. Omdat de club wel volop aan de slag is om een nieuwe oefenmeester vast te leggen, heeft ze twee weken dispensatie gekregen vanuit Zeist, weet AD Sportwereld.

Oud 17-09-10, 21:41 big smile   #25

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Thieske Bekijk bericht
De supporters:

[afbeelding: link]
Naäpers! Wel leuk dat ze vervolgens allemaal zitten.
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 20-09-10, 20:29 emo   #26
Cijntje, ja. Cijntje

RBC Roosendaal hoeft niet te rekenen op de komst van Ernie Brandts. De trainer zet zijn loopbaan voort bij het Rwandese APR FC. Hij tekent bij de legerclub uit Kigali een contract voor twee jaar. Brandts heeft zijn beslissing maandag aan Jeffrey Kooistra laten weten. De RBC-directeur zegt tegen BN/De Stem begrip te hebben voor het besluit van de oefenmeester, maar het wel te betreuren. De Brabantse club wilde Brandts graag voor de rest van dit seizoen binden.

RBC heeft nu nog anderhalve week de tijd om een andere gediplomeerde hoofdtrainer aan te stellen, voordat er sancties volgen van de KNVB. De eerstedivisionist heeft momenteel Peter van Vossen en Eric Hellemons op de bank zitten, maar dat tweetal heeft de vereiste papieren niet in bezit.

Oud 20-09-10, 21:22 thumb down   #27

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Kut voor RBC en een erg domme carrièremove van Brandts.

Oud 20-09-10, 21:26 big smile   #28
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Thieske Bekijk bericht
[afbeelding: link]
Is die dude met die pet de scheids?

Oud 21-09-10, 10:22 thumb up   #29
Kluf

Aad de Mos dus naar RBC.

Oud 21-09-10, 10:25 Standaard   #30
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Aad de Mos dus naar RBC.
Dat wordt Topklasse
Hendril is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-09-10, 18:02 big smile   #31
Cijntje, ja. Cijntje

Net op het moment dat de trainerscarrousel tot stilstand gekomen leek, maakte Ernie Brandts deze week een onwaarschijnlijke transfer. De Achterhoeker (54) liet alles in Nederland achter om het avontuur aan te gaan in Rwanda. Daar gaat hij bij APR FC aan een ‘Afrikaanse topclub bouwen’. FCUpdate.nl sprak, enkele uren voordat hij het vliegtuig instapte, met hem over deze missie.

De overstap naar het door genocide getekende land oogt opmerkelijk, maar Brandts is broodnuchter over zijn samenwerking met de elfvoudig kampioen van Rwanda. ”Ik zie het zelf niet als een verrassing”, vertelt de trainer, die een contract voor twee seizoenen heeft getekend bij de equipe uit de Rwandese hoofdstad Kigali. “Ik wilde gewoon weer aan de slag, het maakte me niet uit waar. Er wordt in heel de wereld gevoetbald, niet alleen in Europa. Het is nu Afrika geworden. Rwanda trok mij wel.”

Met de Rwandese burgeroorlog, waarbij medio jaren negentig 500.000 tot 1 miljoen mensen het leven lieten, nog glashelder op het netvlies, wekt Brandts’ laatste zin veel verbazing. Maar de situatie in het land is nu veel beter, weet de tacticus. “We leven nu in 2010. De oorlog was vijftien jaar terug. Rwanda is tegenwoordig een schoon land.”

“De stad (Kigali, red.) waar ik zit, is heel ontwikkeld. Er is van alles te doen en je kan er alle producten krijgen. Bovendien wordt er hard gewerkt aan de infrastructuur. Oké, als je buiten de stad komt, tref je wel armoede, maar dat is bijvoorbeeld in Zuid-Afrika ook het geval.” In 2020 moet Rwanda weer helemaal op de kaart staan, zowel op economisch als sportief vlak. Brandts hoopt daaraan zijn steentje bij te dragen.

Eerder deze maand was Brandts al enkele dagen in Rwanda om te onderhandelen over een dienstverband bij APR FC. Hij heeft de club toen één keer zien trainen. “De kwaliteit van het elftal is goed, maar over het niveau kan ik nog niet veel zeggen”, vult de oefenmeester aan. “Maar ik moet gaan bijdragen aan een Afrikaanse topclub. De club wil in de toekomst hoge ogen gooien in de Afrikaanse Champions League.”

Zelf gooide Brandts in 2008 al hoge ogen. Destijds leidde hij NAC Breda naar de derde plek in de Eredivisie. Ondanks die topprestatie sleepte hij daarna nog slechts bij één club een contract in de wacht. In Iran, bij Rah Ahan FC. Die stap werd door de publieke opinie eveneens als een enorme verrassing bestempeld. “Ook van Iran had iedereen een negatief beeld. Ze dachten dat daar kamelen over de weg liepen. Dat is natuurlijk niet zo. Je moet eerst ergens komen, voordat je erover oordeelt.”

Het is trouwens niet zo dat de oud-international van Oranje nergens anders naartoe kon. “Ik heb na NAC Breda genoeg aanbiedingen gehad, bijvoorbeeld uit België en Noorwegen, maar in sommige gevallen bleken de financiën een struikelblok. In andere gevallen werden we het niet eens over de contractduur. Zo hoefde ik tegen RBC alleen nog maar ‘ja’ te zeggen, maar dat contract was slechts voor zes of zeven maanden. Ik zocht echt iets voor de lange termijn.”

Die lange termijn vond Brandts uiteindelijk in Rwanda, waar hij op 17 oktober zijn eerste competitieduel afwerkt. “Maar mijn werkzaamheden beginnen per direct.” Tijdens de eerste maanden van zijn avontuur staat Brandts er helemaal alleen voor; zijn vrouw komt later pas over. “Ik ga mijn familie zeker missen, maar ik ga daar bezig met het opbouwen van het elftal. Dus ik zal het druk zat hebben. Of ik aan de hele missie 2020 ga bijdragen? Dat zien we later wel. Eerst die twee jaar uitdienen.”

Oud 24-09-10, 18:40 Standaard   #32
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Die vent heeft ook echt geen fatsoenlijke club kunnen krijgen he na NAC

Zit je daar eerst in de woestijn, komt ie nu in zo'n pauperland terecht

Oud 20-03-11, 12:59 Standaard   #33
Vanmiddag in Studio Sport een reportage over Ernie Brandts en voetbal in Rwanda.

Oud 20-03-11, 17:13 Standaard   #34

Aad de Mos's Voetbal Forum schermafbeelding

Hier de beelden: NOS Sport - In Rwanda is voetbal géén oorlog
Aad de Mos is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 14:27 Standaard   #35
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

De rest van de docu:
NOS Sport - Brandts mist niks in Rwanda

Cyberia is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 14:45 Standaard   #36

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een cultshirts! zijn die ergens te koop?
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 09-05-11, 10:32 thumb up   #37

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Ex-NAC-trainer Ernie Brandts is met APR FC landskampioen van Rwanda geworden. De mannen van Brandts wonnen zeventien van de laatste achttien duels en zijn met nog vier wedstrijden te gaan niet meer in te halen door de concurrntie.
Brandts: “We zijn niet meer in te halen. Het is natuurlijk één groot avontuur. Ik heb een selectie met spelers uit Rwanda, Congo, Mali, Malawi en Ivoorkust. De spelers moeten om de haverklap ook opdraven voor allerlei wedstrijden van de nationale ploegen. Vorig jaar hebben de meesten slechts een week vakantie gehad. Bovendien moeten zij bij de nationale teams kei- en keihard trainen. Ze zijn soms helemaal kapot.”
De leiding van de Rwandese club ziet Brandts graag blijven. Ook de oefenmeester zelf staat niet onwelwillend tegenover een langer verblijf: “Ik ben hier de enige Europeaan. In mijn staf en in de selectie zitten alleen maar Afrikanen. Ik los alles zelf op en hier word je als mens en trainer mentaal ongelooflijk sterk van.”
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 09-05-11, 10:46 smile   #38
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Wel echt een gaaf avontuur, om daar een tijdje trainer te zijn.

Oud 09-05-11, 15:11 Standaard   #39
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Die sponsor.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 09-05-11, 15:18 Standaard   #40
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ga hier stuk om dat shirt met die sponsor. Godverdomme.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 09-05-11, 15:29 Standaard   #41
Die foto van die man op het shirt lijkt wel heel erg op de president van Rwanda. Geen wonder dat ze kampioen zijn geworden.
Barnet_Bee is offline   Met citaat reageren
Oud 09-05-11, 15:45 big smile   #42
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

"In mijn staf zitten alleen Afrikanen. Ik los alles zelf op."

.

Oud 09-05-11, 18:19 sunglasses   #43
Kluf

Nieuwe TT.

Oud 19-06-11, 11:01 Standaard   #44
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Ernie Brandts hoopt zondagmiddag zijn tweede prijs te kunnen pakken met APR FC. De oefenmeester werd al kampioen met de topclub uit Rwanda en staat zondag in de bekerfinale tegen Police FC. Mocht de dubbel gepakt worden, dan heeft Brandts een perfect seizoen achter de rug. Hij stelt de supporters echter gerust: met een vertrek is hij niet bezig.

De Nederlander is niet bang dat het volgend seizoen alleen maar minder kan gaan met APR, de grootste club uit Rwanda. “Ik heb een goede toekomst hier”, zei Brandts op de officiële website van zijn werkgever. “Zowel nationaal als internationaal kunnen we wat presteren. Voor mij komt er op dit moment geen andere club in de buurt van APR.”

APR is de grote favoriet voor de bekerfinale, die om 15:00 uur wordt afgewerkt. In de competitie won de ploeg van Brandts al met 3-0 en 4-0 van Police, dat met nog één speelronde te gaan derde staat in de Primus National Football League. APR staat bovenaan en is al een tijdje kampioen: de voorsprong op Police bedraagt liefst twintig punten.

Oud 19-06-11, 15:39 Standaard   #45
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Police FC
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 19-06-11, 15:49 Standaard   #46
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Police FC
Die moeten een wedstrijdje spelen tegen FC Sheriff

Oud 22-06-11, 19:22 Standaard   #47
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Het gaat Ernie Brandts behoorlijk voor de wind in het Rwandese. Met de legerclub FC APR (Armée Patriotique Rwandaise FC) werd hij een maand geleden al kampioen. Zondag werd in de finale van de Rwandese beker het team van FC Police verslagen. Dat ging echter niet zomaar: ,,Het was geweldig spannend. Na 90 minuten was het 2-2 in een prachtige finale. In de verlenging sloegen we toe en werd het 4-2. Alles bij elkaar een mooi slot van een bijzonder jaar hier in Afrika.’’ , laat Brandts weten aan de Telegraaf.

In het 18 jarig bestaan van de club werd FC APR al 12 keer kampioen en wist het al vier keer eerder de nationale beker te winnen.

Oud 22-06-11, 19:54 emo   #48
DiFontaine

Voor mij komt er op dit moment geen andere club in de buurt van APR

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site