Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16-12-09, 09:52 sad   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Volledige naam Hedwiges Maduro
Geboortedatum 13 februari 1985
Geboorteplaats Almere, Nederland
Lengte 184 cm

In het seizoen 2004-2005 debuteerde Maduro onder coach Ronald Koeman in het eerste team van AFC Ajax, in de uitwedstrijd tegen AJ Auxerre voor de UEFA Cup (3-1). Na het vertrek van Koeman veroverde Maduro onder Danny Blind een basisplaats. Bondscoach Marco van Basten verbaasde het Nederlands voetbalpubliek door hem na vijf wedstrijden voor Ajax op te roepen voor het Nederlands elftal. Hij debuteerde in de uitwedstrijd tegen Roemenië. Daarna speelde hij op het WK voetbal tot 20. Daar maakte Maduro in de wedstrijd tegen Benin de enige goal uit een solo. Tijdens de voorbereiding op het seizoen 2005-2006 speelde hij Tomáš Galásek uit de basis van Ajax 1. Hij raakte onder nieuwe trainer Henk ten Cate echter weer buiten de basis en soms buiten de selectie. Na het EK met Jong Oranje in de zomer van 2007 moest hij vechten voor zijn kansen bij Ajax.

In januari 2008 vertrok hij bij Ajax, naar eigen zeggen omdat de leiding van Ajax een aanbieding voor een nieuw contract eerder had ingetrokken. Op 18 januari vertelde hij in het nieuwsprogramma van Radio Flevoland per direct naar Valencia te gaan.
Maduro: 'Van Marwijk heb ik hier nog nooit gezien'
16/12/2009 08:40

Ook al heeft hij momenteel geen basisplaats bij Valencia, Hedwiges Maduro hoopt nog altijd op het WK. Tijdens de eindronde in 2006 maakte hij nog speelminuten. Zijn laatste interland speelde de middenvelder op het WK tegen Argentinië (0-0), maar nu lijkt hij niet in beeld.

'Bert van Marwijk heb ik hier nog nooit gezien', aldus Maduro in gesprek met De Pers. 'Nu vind ik het logisch, vorig seizoen niet. Toen speelde ik week in, week uit. Als je bij Valencia in de basis speelt, heb je een zekere status. Er spelen hier allemaal internationals.'

Ook Maduro heeft in Valencia enige status. 'Ze zien me hier als de opvolger van Carlos Marchena of David Albelda, twee ervaren jongens bij Valencia. Natuurlijk is dat leuk om te horen, maar het is lastig genoegen te moeten nemen met een reserverol. Ik moet echt mijn kans afwachten.'

'Qua mentaliteit is de trainer erg tevreden over me. Dat begrijp ik ook wel. Ik ben niet iemand die gaat klagen als ik niet speel. Ik doe altijd mijn best, laat m’n kop niet hangen. Ik ben hier als voetballer beter geworden. Qua fysiek en handelingssnelheid ben ik ontzettend vooruit gegaan.'

Een verhuur om aan speelminuten te komen is geen optie, zo kreeg zijn zaakwaarnemer Rodger Linse enkele weken geleden te horen. 'De club wil mij voorlopig niet verhuren, omdat ik te belangrijk voor het elftal ben, maar intussen kom ik niet aan spelen toe. Dat maakt het lastig.'

Al met al heeft de verdedigende middenvelder geen spijt van zijn transfer naar Valencia, toch vond hij zijn vertrek bij Ajax vervelend. 'Al die andere jonge jongens kregen contractverlenging, maar toen ik in mijn laatste contractjaar zat, wilden ze opeens wachten. Dat gaf niet echt vertrouwen.'

'Toen ik in het laatste seizoen ineens veel ging spelen, wilden ze dat ik snel besliste of ik bij wilde tekenen of niet. Als ze mij gelijk dat contract hadden gegeven, had ik direct getekend. Dan had ik nu nog bij Ajax gespeeld.'
Nog geen 25 jaar en eigenlijk al compleet vergeten in Nederlands, terwijl het echt een hele goede voetballer is. Zijn vertrek bij Ajax is nog steeds doodzonde geweest, al was de hele situatie wel begrijpelijk, want in het voorlaatste contractjaar speelde hij echt heel dramatisch. Echter, was zijn potentieel natuurlijk wel overduidelijk.

Ben benieuwd hoe het hem nog vergaat in zijn carriere, nog bijna 10 jaar te gaan lijkt me.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 16-12-09, 09:56   #2

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Je was me net voor . Maar hij vindt zich wel heel erg goed terwijl hij nog steeds geen basisplaats heeft bij Valencia.
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 16-12-09, 09:58   #3
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Kan ie lang wachten (denk ik)
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 16-12-09, 10:06   #4

Oorspronkelijk geplaatst door dndiek
Kan ie lang wachten (denk ik)
Denk het ook.. zolang ie geen basisplaats heeft
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 16-12-09, 10:51   #5
Valencianista

qsh0x's Voetbal Forum schermafbeelding

Maduro pakt geregeld zijn minuten mee hoor, alleen niet in de competitie maar veelal in de Europa League, hij is een van de 18 in plaats van een van de elf. Entrador Unai hanteert eigenlijk een roulatie systeem die ook bij de Valencianistas niet helemaal goed valt. Er is veel kritiek op hem geweest en sindsdien zie je eigenlijk dat er een A en B-selectie is ontstaan. Helaas voor Maduro zit hij er een beetje tussenin, immers zit hij wel gewoon op de bank.

Wanneer hij invalt doet hij het echter prima en moet je toch concluderen dat hij niet op de bank zit omdat hij het niveau niet aan kan. Hij zit op de bank omdat het elftal goed draait en staat. Hierdoor krijgen spelers als David Navarro toch de voorkeur, maar ook dat kan zomaar afgelopen zijn. Zie Alexis, wat ik een van de grotere verdedigende talenten van Spanje vind, is na een paar zwakke optredens niet meer in het elftal voorgekomen.

Toch vind ik het altijd indrukwekkend hoe men kan redeneren rond een nationaal elftal. Ondanks dat spelers een bepaald niveau moeten halen en genoeg wedstrijdritme moeten hebben, moet je toch ook naar de concurrentie kijken. Die vind ik bij Oranje toch wel erg mager, ook daar doet Maduro echt niet voor onder. Hij is misschien niet zo degelijk als Matthijsen maar voor Heitinga doet hij niet onder terwijl ik hem beter vind dan Ooijer.

Sterker nog, we praten over een neutralisatie van Douglas maar over Maduro wordt geen woord gesproken. Ik vind het dan ook niet meer dan terecht dat hij zich op een dergelijke manier wat in de picture probeert te schuiven.
qsh0x is offline   Met citaat reageren
Oud 16-12-09, 11:38   #6
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x

Sterker nog, we praten over een neutralisatie van Douglas
Dat is wel erg grof

Overigens vind ik Maduro niet Oranjewaardig. Daarvoor speelt hij in principe te weinig en heeft ie imo ook niet voldoende kwaliteiten. Ik zie de potentie wel maar het resultaat nog niet. Bovendien heeft hij de pech dat hij momenteel eigenlijk vijfde keus is centraal op het middenveld achter Marchena, Banega, Albelda en de net weer fitte Fernandes. Centraal in de defensie zie ik meer kansen want ook Alexis trekt geen volle zalen vooralsnog. Dealbert en Navarro spelen wel sterk dus ook daar heeft ie niet zomaar een basisplaats.
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 17-12-09, 22:22 wink   #7
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Marchena er geblesseerd af, goed voor Hedwiges.
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 17-12-09, 22:51   #8
Valencianista

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala
Marchena er geblesseerd af, goed voor Hedwiges.
Nou goed, ik vond hem geen sterke indruk maken. Hij was wat warrig in zijn aannames en kreeg het nogal moeilijk toen Genoa wat (lomp) druk begon te zetten.
Oud 18-12-09, 00:42   #9
Hoi

Bij ajax was hij echt
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-09, 00:44   #10

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
Bij ajax was hij echt
Prima voetballer hoor...
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-09, 00:55   #11
Hoi

Tis dat kjh die omhaal maakte.
Oud 18-12-09, 00:59 rainbow   #12

Anders?
Oud 18-12-09, 01:00 standard ball   #13
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij ajax was hij echt
http://www.youtube.com/watch?v=pM5oyXx1yAI
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-09, 01:24   #14
Hoi

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala

http://www.youtube.com/watch?v=pM5oyXx1yAI
En die schwalbe van mols
Oud 18-12-09, 01:24   #15
Hoi

Oorspronkelijk geplaatst door Mike
Anders?
Had ik het hem nooit vergeven
Oud 18-12-09, 01:41   #16

Had ik het hem nooit vergeven
Maar door dat ene moment vond jij hem bij Ajax slecht? Vreemd.
Oud 18-12-09, 01:51   #17
Hoi

Maar door dat ene moment vond jij hem bij Ajax slecht? Vreemd.
Nee door meerdere.
Oud 18-12-09, 01:51   #18

Zoals?
Oud 18-12-09, 02:21   #19
Hoi

Altijd mislukte passes geven, duels verliezen, snelheid uit het spel halen en veel fouten in de verdediging(ook al was dat niet zijn natuurlijke positie).
In mijn optiek weinig positieve punten aan hem op te merken toen.
Oud 18-12-09, 02:22 duh   #20
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik blijf z'n voornaam lelijk vinden
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-09, 02:52   #21

Altijd mislukte passes geven, duels verliezen, snelheid uit het spel halen en veel fouten in de verdediging(ook al was dat niet zijn natuurlijke positie).
Hebben we het wel over dezelfde Maduro? Deze heeft bij Ajax niet in de verdediging gestaan.
Oud 18-12-09, 03:56   #22
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Onder Blind heeft ie volgens mij een tijdje in het centrum gestaan.

Oud 18-12-09, 11:22   #23
Valencianista

Het is wel duidelijk dat je de huidige Maduro nooit ziet spelen. Hij heeft zich nogal ontwikkelt ondanks zijn geringe speelminuten (die ook helemaal niet zo gering zijn). Ik vond echter zijn prestatie gister matig, hij was niet echt aanwezig (in verdedigend op zicht) en viel daardoor eigenlijk op door het maken van een fout, die Genoa niet afstrafte. Maar over het algemeen speelt Maduro gewoon naar behoren hoor en ik schat Valencia toch wel iets hoger in dan Ajax, dus zo slecht zal hij wel niet zijn .
Oud 18-12-09, 11:34   #24
Hoi

Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x

Het is wel duidelijk dat je de huidige Maduro nooit ziet spelen. Hij heeft zich nogal ontwikkelt ondanks zijn geringe speelminuten (die ook helemaal niet zo gering zijn). Ik vond echter zijn prestatie gister matig, hij was niet echt aanwezig (in verdedigend op zicht) en viel daardoor eigenlijk op door het maken van een fout, die Genoa niet afstrafte. Maar over het algemeen speelt Maduro gewoon naar behoren hoor en ik schat Valencia toch wel iets hoger in dan Ajax, dus zo slecht zal hij wel niet zijn .
Ik heb wel meegekregen dat hij het redelijk goed doet in Valencia, goed dat hij zich zo heeft ontwikkeld. Maar het zoals ik eerder aangaf, ging het mij puur om zijn prestaties bij Ajax. Heb me gewoon zovaak aan die jongen geërgerd.
Oud 18-12-09, 11:37   #25
Valencianista

Ik heb wel meegekregen dat hij het redelijk goed doet in Valencia, goed dat hij zich zo heeft ontwikkeld. Maar het zoals ik eerder aangaf, ging het mij puur om zijn prestaties bij Ajax. Heb me gewoon zovaak aan die jongen geërgerd.
Ja, dat mag. Kan mij daar eerlijk gezegd niet zoveel van herinneren, dus dat weet ik niet.
Oud 10-02-10, 23:15   #26
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Mogelijk meer speeltijd Maduro na blessure Navarro

Hedwiges Maduro (foto, links) krijgt de komende periode mogelijk meer speeltijd bij Valencia. De Nederlander hoorde woensdag dat concurrent Ivan Navarro drie weken is uitgeschakeld met een dijbeenblessure.

Maduro kwam op 17 december voor het laatst in actie in de Primera División en speelde daarmee pas zijn vijfde competitiewedstrijd van dit seizoen. De laatste tijd maakte hij ook niet vaak deel uit van de wedstrijdselectie van Valencia. In de Europa League deed de verdediger annex middenvelder wel in zes duels mee.

Navarro raakte afgelopen zaterdag tegen Real Valladolid (2-0 zege) geblesseerd aan zijn dijbeen. (YK)

Wordt denk ik ook tijd dat hij meer aan spelen toe gaat komen, anders zal hij in de zomer denk ik een nieuwe club moeten gaan zoeken.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 23:16   #27
DiFontaine

Hebben we het wel over dezelfde Maduro? Deze heeft bij Ajax niet in de verdediging gestaan.
Volgens mij wel hoor, zoals DMJN zegt.
Oud 10-02-10, 23:20   #28
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Wie is Iván Navarro nu weer

edit: ah, een tennisser dus.

Nou, ik wens Maduro veel succes op de baan.
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 10-02-10, 23:21   #29
DiFontaine

Komt van Sportweek, die kan dus linea recta naar het blunders topic.
Oud 11-02-10, 10:14   #30

Waarom geilt Sportweek altijd zo op Maduro?
DJ_Ryow is offline   Met citaat reageren
Oud 11-02-10, 11:11   #31
Wel.
Lebawski is offline   Met citaat reageren
Oud 19-02-10, 11:19   #32
BS.

Maduro : 'Het WK heb ik al bijna uit het hoofd gezet'

Hedwiges Maduro zit bij Valencia meer dan hem lief is op de bank. Van zijn voorzichtige hoop op het WK is weinig meer over.

'Mijn persoonlijke situatie is in enkele maanden tijd flink veranderd', zei Maduro tegen Voetbal International. 'Begin 2009 was ik basisspeler en werd zelfs gesproken over een rentree bij Oranje. Het WK heb ik inmiddels bijna uit het hoofd gezet. Daarvoor voetbal ik gewoon te weinig.'

Vorig seizoen zat Maduro ook op een zijspoor. 'Het verschil met mijn situatie van anderhalf jaar terug is dat trainer Unai Emery blijft zeggen dat hij vertrouwen in me heeft en op me rekent. Medio 2008 zei hij eerlijk dat ik weinig aan spelen zou komen.'

Dat vertrouwen stond een (tijdelijk) vertrek bij Valencia in de weg. 'Er was in januari interesse vanuit Italië, Duitsland en Engeland, maar voor Valencia was een tijdelijk vertrek onbespreekbaar', aldus Maduro. 'Enerzijds is het positief dat de leiding me per se bij de groep wil houden. Aan de andere kant moet deze situatie niet te lang aanhouden. Het enige dat ik voorlopig kan doen is hard trainen en wachten op die ene kans. Dat is soms moeilijk; maar hoe klein kansen ook zijn, ze komen altijd.'

Maduro kan begrijpen dat de nieuwelingen in de basis beginnen bij de nummer 3 van de Primera División. 'Die jongens móeten toch spelen. Bovendien zie je duidelijk dat de trainer kiest voor meer ervaren jongens; Spanje is toch een beetje het land van hiërarchie. Nog steeds word ik gezien als jonge speler. Mijn bijkomende pech is dat ook aanvoerder Carlos Marchena vaak op de bank zit. Valt een verdediger óf defensieve middenvelder uit, zal hÃÂ*j in principe als eerst invallen.'
Oud 19-02-10, 11:31   #33

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij heeft leuke wedstrijden gespeeld. Zou op dit moment een goede eredivisie speler zijn. Top zal die niet snel worden omdat hij nog altijd problemen heeft zodra hij met zijn rug naar het veld een bal aangespeeld krijgt.
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 19-02-10, 11:34 surprise   #34

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Heeft niks te zoeken in Oranje.
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 19-02-10, 13:58   #35
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Gisteren weer Europa League, dus speelde 'ie weer (hij viel in na een klein half uur). Speelde erg onzichtbaar, totdat 'ie in de laatste minuten dacht aanvallend het verschil te kunnen maken

Oud 19-02-10, 20:46   #36

Tizitl's Voetbal Forum schermafbeelding

Denk dat hij wel zal spelen binnenkort, de hele verdediging ligt door blessures aan gort.
Tizitl is nu online   Met citaat reageren
Oud 19-02-10, 21:41 wink   #37

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeuke
Heeft niks te zoeken in Oranje.
Ritmo is offline   Met citaat reageren
Oud 24-02-10, 16:10   #38
BS.

Hoelang loopt zijn contract eigenlijk daar nog? Ben benieuwd wat ie hierna gaat doen eigenlijk.
Oud 24-02-10, 16:17 sad   #39
Hup Holland!

Ik kom als datum 30 juni 2012 tegen.

Dat lijkt me toch niet?!

Oud 14-03-10, 23:59   #40
BS.

En vandaag met twee keer geel de genadeklap voor Valencia bij Barca uit.
Oud 15-03-10, 00:06   #41
Ja, maar speelde niet slecht.
Lebawski is offline   Met citaat reageren
Oud 15-03-10, 00:11 wink   #42
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Mag wat mij betreft mee naar het WK.

Klooijer fijn thuislaten.
Cyberia is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-03-10, 00:41   #43

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
En vandaag met twee keer geel de genadeklap voor Valencia bij Barca uit.
Speelde echt goed, eerste gele kaart was een hele slimme en ja die tweede was dan wel weer zonde. Maar voor de rest prima wedstrijd
Oud 15-03-10, 01:42   #44
Hup Holland!

Hij speelde best een sterke pot, alleen is zo'n rode kaart natuurlijk gewoon wel jammer.

Mag best mee naar het WK, kan op meerdere posities uit te voeten.
Moet deze vorm dan wel vast blijven houden, want we moeten nu ook niet doen alsof hij de laatste tijd opeens week na week uitblinkt.

Oud 15-03-10, 09:05   #45

Ik zat er toevallig gisteren nog aan te denken hoe het hem vergaat bij Valencia. Zag hem tegen Barcelona toch ongelukkig 2x geel pakken. Neem hem maar mee naar het WK.
Scorpie is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-03-10, 10:17   #46

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

lekker thuislaten

Oud 20-04-10, 10:01   #47
Valencianista

Ik wil toch dit balletje weer opgooien, zeker met wat Ooijer liet zien dit weekend.

Stelling: Maduro voegt meer toe bij Oranje dan Ooijer.
Oud 20-04-10, 10:08   #48
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens mij voegt Frank van Mosselveld op dit moment nog meer toe dan Ooijer, dus tja, moeilijke stelling is het niet.
Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 20-04-10, 10:22   #49

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

vond hem tegen madrid en barcelona niet echt denderend

Oud 20-04-10, 10:26   #50
Valencianista

Oorspronkelijk geplaatst door Kriegel
Volgens mij voegt Frank van Mosselveld op dit moment nog meer toe dan Ooijer, dus tja, moeilijke stelling is het niet.
En toch zit Ooijer bij de selectie en Frank van Mosselveld niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker
vond hem tegen madrid en barcelona niet echt denderend
Volgens mij is dat niet een criterium waar een bondscoach zich mee bezig houdt.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:23.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site