Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15-12-09, 21:18 wink   #1
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Of ook: "Het grote Roel Brouwers moet in Oranje topic".

Via Weltania in Heerlen bij de jeugd van Roda JC terecht gekomen. Na een aantal jaren vertrok hij richting Duitsland, naar Paderborn SC. Vervolgens volgde hij zijn trainer Luhukay mee naar Borussia Monchengladbach, waar Roel nu alweer aan zijn derde seizoen bezig is. Zijn contract loopt na dit seizoen af, maar zowel Brouwers als Gladbach hebben de intentie uitgesproken om met elkaar verder te gaan.

Een tijd geleden ontstond er enige commotie omtrent een interview van Brouwers in Bild, waarin hij gezegd zou hebben dat hij in Oranje moest.

Roel Brouwers: "Bild doet er altijd schep bovenop"

Roel Brouwers kent een zeer goed seizoen bij Borussia Mönchengladbach. In een eerder interview vertelde hij niet te begrijpen waarom hij niet in beeld was bij Oranje. De oud-speler van Roda JC vond dat Bild het opklopte.

Bild begon zelfs een actie om Brouwers onder de aandacht te brengen bij bondscoach Bert van Marwijk onder de titel "Holland-Berti, bitte melde dich!". Brouwers zelf zou in een interview met Bild hebben aangegeven het vreemd te vinden dat hij niet in beeld is bij Oranje.

"Alle websites namen het artikel over en ik ken de reacties: Wie is Roel Brouwers? En waarom denkt hij in Oranje te kunnen spelen? Mensen die mij niet kennen, vonden het behoorlijk arrogant. En dat begreep ik ook. Maar vrienden en familie weten dat ik zoiets nooit zou zeggen", legt hij uit tegenover De Pers.

Brouwers verduidelijkt: "Ik heb inderdaad een interview aan Bild gegeven, maar ik heb dat niet op die manier gezegd. Ze vroegen aan mij waarom ik niet in beeld was bij Van Marwijk. Ik heb alleen gezegd dat ik geen idee heb, dat de selectie aan de bondscoach is. Of ik dan niet naar het WK wilde? Natuurlijk, nogal logisch! Wie niet? Maar ja, het is Bild hè. En zij doen er altijd net even een schepje bovenop."

De ster van Brouwers is rijzende in Duitsland. "Ik ben in Duitsland bekender dan thuis. Op jonge leeftijd ben ik weggegaan bij Roda JC, waarna ik een tijdje in de Tweede Bundesliga heb gespeeld: dan ben je uit beeld. Maar dankzij dat artikel weet iedereen weer wie ik ben."

Ik zeg, als zelfs Glen Loovens een uitnodiging krijgt, dan mag clubtopscorer Roel Brouwers binnenkort ook wel eens een telefoontje verwachten van Bertje!

Goalgetter Brouwers
zjroen is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 15-12-09, 21:45   #2
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Eh, nee?
Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 16-12-09, 10:41   #3

DarkShine's Voetbal Forum schermafbeelding

Stond bij Roda naast Luypers die toen, met alle respect, al op zijn retour was. Pakte daardoor veel onnodige gele kaarten (moest vaak een overtreding maken omdat Luypers te laat was) wat uiteindelijk zijn vertrek betekende
DarkShine is offline   Met citaat reageren
Oud 16-12-09, 13:43   #4
Zit bij Gladbach aan zijn top (dat weet 'ie zelf ook wel); net iets te houterig/langzaam voor de echte top, maar bij Borussia op zijn plaats (volgens mij geniet hij zelf er nog elke dag van om bij BMG te spelen). Doet geen gekke dingen (behalve scoren )!!

Van mij mag 'ie blijven!
travelman is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-09, 16:01   #5
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Gladbach legt basiskracht Brouwers tot 2012 vast
18 december 2009

Roel Brouwers gaat met een goed gevoel de kerstdagen in. De verdediger (28) zette vrijdag zijn handtekening onder een nieuw contract bij Borussia Mönchengladbach, dat loopt tot de zomer van 2012. Zijn oude verbintenis zou na dit seizoen aflopen.

"Ik zie dit als een bevestiging van het vertrouwen dat de clubleiding in mij heeft", reageert Brouwers, die in 2007 overkwam van SC Paderborn, op de website van zijn club. "Ik ben blij dat we nog voor de winterstop tot een akkoord gekomen zijn."

In Nederland speelde Brouwers in het verleden enkele jaren voor Roda JC. Namens Borussia Mönchengladbach was de verdediger dit seizoen al vier keer trefzeker.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-09, 16:05   #6

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Gewoon een goede kracht voor BMG: middenmoot duitsland dus.

Oud 18-12-09, 16:13   #7
Echte boeren

Karrel_Laaglawaai's Voetbal Forum schermafbeelding

Middenmoot Duitsland is altijd nog beter dan middenmoot Nederland!
Karrel_Laaglawaai is offline   Met citaat reageren
Oud 19-12-09, 23:02   #8
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Nou en?
Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 20-12-09, 09:30   #9

inZanity's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Karrel_Laaglawaai
Middenmoot Duitsland is altijd nog beter dan middenmoot Nederland!
koop een taart..
inZanity is offline   Met citaat reageren
Oud 21-12-09, 08:57 wink   #10
DiFontaine

Oorspronkelijk geplaatst door inZanity
koop een taart..
En vier het.

Meest scorende verdediger in de Bundesliga!
Oud 21-12-09, 10:17   #11
en sinds zaterdag staat hij gewoon op 5 doelpunten!!
Oud 21-12-09, 17:11   #12
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch netjes, meer goals dan erkend schutters als Toni ( ), Klose, Zidan, Berg, Novakovic en Rosenberg.

Zou nu voor Roda denk ik ook meer dan bruikbaar zijn.
methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 22-12-09, 11:52   #13

Oorspronkelijk geplaatst door methodmich
Zou nu voor Roda denk ik ook meer dan bruikbaar zijn.
Ik begrijp nog altijd niet dat Roda hem zo makkelijk liet gaan, begreep ik op dat moment al niet. Zelf heeft hij al verschillende malen in de media aangegeven toch ooit weer het geel/zwart aan te willen trekken!
Oud 26-12-09, 10:44   #14
Oorspronkelijk geplaatst door DarkShine

Ik begrijp nog altijd niet dat Roda hem zo makkelijk liet gaan, begreep ik op dat moment al niet. Zelf heeft hij al verschillende malen in de media aangegeven toch ooit weer het geel/zwart aan te willen trekken!
Weet niet waar je het hebt gelezen, maar Roel heeft zelf verschillende keren aangegeven(uitgaansleven enz.) dat hij een terugkeer naar Roda totaal niet meer ziet zitten en lekker in Duitsland wil blijven!
Robjuhhh is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 08:09   #15

Oorspronkelijk geplaatst door Robjuhhh

Weet niet waar je het hebt gelezen, maar Roel heeft zelf verschillende keren aangegeven(uitgaansleven enz.) dat hij een terugkeer naar Roda totaal niet meer ziet zitten en lekker in Duitsland wil blijven!
Recent las ik het nog ergens.
Ik meen LD of L1
Oud 28-02-10, 18:05 wink   #16
DiFontaine

Gisteren met doelpunt nummer 6 dit seizoen.

Nog steeds topscorer! ( ).
Oud 05-03-10, 19:01   #17
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

V.d.Vaart: Brouwers in Oranje mogelijk

AMSTERDAM - Roel Brouwers maakt dit seizoen grote indruk in de Duitse Bundesliga. De Nederlandse verdediger van Gladbach miste nog geen minuut en scoorde al zes keer. Boulevardblad Bild heeft Brouwers omgedoopt tot 'Riese Roel' en vindt dat hij wel eens kans verdient in het Nederlands elftal.

Het blad vroeg Rafael van der Vaart naar diens mening over de kansen van Brouwers: "Ik volg de Bundesliga nog elk weekend", aldus de 75-voudig international. "Hij speelt een prima seizoen. Het is ongelooflijk hoe gevaarlijk hij voor het doel is. Maar in Nederland is zijn naam nog niet zo groot."

Over de kansen van de oud-speler van Roda JC was Van der Vaart wat minder duidelijk: "Misschien dat Brouwers na het WK een kans krijgt. Als hij zo blijft spelen als dit seizoen, is alles mogelijk."
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 08:58   #18
BS.

Van Marwijk bekeek Brouwers tegen Stuttgart

Bondscoach Bert van Marwijk houdt Roel Brouwers in de gaten. De keuzeheer van Oranje bekeek de verdediger onlangs tijdens een duel van Borussia Mönchengladbach tegen VfB Stuttgart.

"Ik bezocht kortgeleden Borussia-Stuttgart, eigenlijk om Khalid Boulahrouz aan het werk te zien', aldus Van Marwijk tegen het Algemeen Dagblad. "Maar ik wist dat Khalid waarschijnlijk niet zou meedoen. Toch ben ik gegaan, omdat ik Roel wilde zien spelen."

Brouwers werd al eerder als international naar voren geschoven door Rafael van der Vaart. "Als Roel zo doorgaat als nu, krijgt hij misschien na het WK in Zuid-Afrika zijn kans in de nationale ploeg", zei de Real Madrid-speler onlangs in Bild.

De 28-jarige Brouwers is bij Borussia Mönchengladbach uitgegroeid tot een van de sterkhouders. Naast zijn defensieve waarde blijkt de Nederlander ook een doelpuntenmaker. Hij scoorde dit seizoen reeds zes keer.
Oud 18-03-10, 09:34   #19
DiFontaine

Onlangs. Borussia speelde begin november tegen Stuttgart.
Oud 18-03-10, 10:11   #20
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 18:30   #21
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen
Onlangs. Borussia speelde begin november tegen Stuttgart.
Nog niet eens opgevallen, bericht was wel van die week.
Oud 18-03-10, 18:32   #22
DiFontaine

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow

Nog niet eens opgevallen, bericht was wel van die week.
Bericht komt van de site van Sportweek van vandaag volgens mij. Beetje een faalartikel dan. Ze laten het overkomen of ze net met Van Marwijk gesproken hebben, terwijl dit al minimaal 3 maanden geleden moet zijn geweest.
Oud 18-03-10, 19:06   #23

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen

Bericht komt van de site van Sportweek van vandaag volgens mij. Beetje een faalartikel dan. Ze laten het overkomen of ze net met Van Marwijk gesproken hebben, terwijl dit al minimaal 3 maanden geleden moet zijn geweest.
Sportweek komt wel vaker met onzin de laatste tijd.
DJ_Ryow is offline   Met citaat reageren
Oud 18-03-10, 19:31   #24

Geen topper maar bij gebrek aan beter in NL misschien best een optie als 4e CV.
Pritt is offline   Met citaat reageren
Oud 24-03-10, 14:58   #25
DiFontaine

Afgelopen maandag aanwezig bij Holland Sport. Zelf gemist, dus straks ff kijken. Vanaf 1:30 ongeveer.

http://player.omroep.nl/?aflID=10779618
Oud 24-03-10, 16:53   #26
DiFontaine

Aardig interview. Beetje timide misschien, maar tenminste niet zo'n mediagetrainde speler.
Oud 24-03-10, 19:24   #27
Redactie

Leuk stukje!
Oud 28-03-10, 19:32 sad   #28
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

En weer gescoord en daardoor heeft BMG met 1-0 van HSV gewonnen.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 28-03-10, 19:33   #29
Redactie

Brouwers in oranje!
Oud 29-03-10, 08:51   #30
DiFontaine

Frommelgoal! Maar goed, die tellen ook. Had Van Nistelrooy in zijn zak.
Oud 29-03-10, 08:54   #31

Mooi. De speler die het echt van zijn mentaliteit moet hebben is matchwinner.
Oud 29-03-10, 13:37 wink   #32
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zou hem testen, goede verdediger mag er altijd bij.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 29-03-10, 21:49   #33
DiFontaine

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac
Ik zou hem testen, goede verdediger mag er altijd bij.
Lijkt me wel idd, dat hij bij die stage aanwezig gaat zijn.
Oud 26-04-10, 09:29   #34
BS.

Brouwers niet onder indruk van interesse PSV

Met Borussia Mönchengladbach speelt Roel Brouwers in de kelder van de Bundesliga, terwijl PSV al enkele keren op de tribune zat voor de verdediger. Toch denkt de Nederlander niet aan een vertrek uit Duitsland.

"Ik heb het hier geweldig naar mijn zin", zegt de verdediger in gesprek met De Telegraaf. "Twee jaar geleden speelden we nog in de Tweede Bundesliga, vorig jaar speelden we ons op de laatste dag veilig, nu was dat drie wedstrijden voor het einde het geval. We gaan stap voor stap vooruit en het is mooi om van dat proces deel uit te mogen maken."

Het is niet zo dat Brouwers alleen geniet van het sportieve aspect in Duitsland. "Financieel is het hier ook fantastisch. Ik heb net mijn contract tot 2012 verlengd en denk dat alleen de topclubs in Nederland een gelijkwaardig salaris kunnen betalen."

Bondscoach Bert van Marwijk overweegt Brouwers mee te nemen tijdens een trainingsstage in mei. De centrale verdediger blijft echter nuchter. "Ik heb nog niks van de bondscoach zelf gehoord en weet dat het kansje slechts maar heel klein is. Natuurlijk zou het super zijn, maar het enige wat ik kan doen, is hier goed blijven spelen. Dan zien we vanzelf wel wat er straks gaat gebeuren."
Oud 26-04-10, 10:48 wink   #35
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Waarom zou je ook uberhaupt op die leeftijd terugkeren naar Nederland, als je ook wekelijks in een competitie als de Bundesliga kan spelen.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 26-04-10, 17:17   #36
Oorspronkelijk geplaatst door Prosac
Waarom zou je ook uberhaupt op die leeftijd terugkeren naar Nederland, als je ook wekelijks in een competitie als de Bundesliga kan spelen.
Hij heeft contract tot 2012; basisspeler en gewaardeerd door de fans!

Roel Brouwers: Fußballgott!!!
Oud 26-04-10, 19:42   #37
DiFontaine

Stond wel aardig geparkeerd bij de 1-1 van Klose.
Oud 09-05-10, 11:00   #38
DiFontaine

Torschützekönig van Borussia! Gisteren met ik geloof zijn 8ste. Haalde ook als enige een voldoende gisteren.
Oud 09-05-10, 11:06   #39
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

8 goals is zeker wel netjes als verdediger .
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 09-05-10, 11:07 big smile   #40
DiFontaine

En allemaal uit vrije trappen/hoekschoppen.
Oud 28-09-10, 20:06 Standaard   #41
DiFontaine

Schikkingsvoorstel van 4 wedstrijden gekregen voor zijn overtreding op Huntelaar.

Brouwers torpedeert Huntelaar | Internet TV | Sport1.nl

Staat ook knap waardeloos te ballen dit seizoen ...

Oud 28-09-10, 20:39 Standaard   #42
Oorspronkelijk geplaatst door zjroen Bekijk bericht
Schikkingsvoorstel van 4 wedstrijden gekregen voor zijn overtreding op Huntelaar.

Brouwers torpedeert Huntelaar | Internet TV | Sport1.nl

Staat ook knap waardeloos te ballen dit seizoen ...
Hij zal afgelopen seizoen zijn beste ooit gespeeld hebben, speelt nu zeker stuker minder...
Oud 29-09-10, 12:32 Standaard   #43
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat ik er van heb kunnen zien is inderdaad een stuk minder. Zijn gebrek aan snelheid lijkt wel erger.

Oud 29-09-10, 17:46 Standaard   #44
BS.

4 wedstrijden schorsing terecht.

Oud 13-02-12, 09:03 Standaard   #45
DiFontaine

"#Brouwers Brouwers heeft zich de status van een cultheld aangemeten.
‘Ruuul’ doet oude tijden herleven

Borussia Mönchengladbach telt weer mee. Met dank aan een lange Nederlander én een trainer die op details let.

Roel Brouwers is een man van cijfers en weetjes. Het aantal tegendoelpunten dat Borussia Mönchengladbach tot nu toe in competitieverband incasseerde? Twaalf. Eenvoudige opgave. De club heeft de minst gepasseerde defensie van de Bundesliga.

Maar daar houdt de feitenkennis van Brouwers niet op. Vraag hem naar het aantal tegendoelpunten van zijn club op de momenten dat hij binnen de lijnen stond en de Nederlandse verdediger kent het antwoord ook. ‘Drie. Tegen Bayern München, Schalke 04 en Stuttgart. En dat in dertien wedstrijden. Twaalf, als je de wedstrijd waarin ik één minuut voor tijd inviel niet meerekent.’

Nu Arjen Robben in München is verwezen naar de bank, is de 30-jarige Brouwers de succesvolste Nederlander in de Bundesliga. Zaterdag versloeg hij met Borussia Mönchen-gladbach het Schalke 04 van hoofdtrainer Huub Stevens en spits Klaas-Jan Huntelaar met 3-0. Welgeteld nul kansen creëerden de bezoekers.

Met dank aan die lange Nederlander dus. Roel Brouwers is voor de supporters van Mönchengladbach ‘Ruuul’. Voorzichtig heeft hij zich de status van een cultheld aangemeten. Elke hoge voorzet van de bezoekers valt op het hoofd van de oud-speler van Roda JC. Reden voor vijftigduizend Borussen keer op keer massaal ‘Ruuul, Ruuul, Ruuul’ te scanderen. Het ritueel herhaalt zich vrijwel elke thuiswedstrijd.

Brouwers: ‘Vorig seizoen heb ik mijn contract hier vroegtijdig verlengd, ondanks dat ik op dat moment niet veel aan spelen toe kwam. Ik voel me goed hier. En dat waarderen de fans.’

Verbazing
De achterstand van Borussia Mön-chengladbach op koploper Borussia Dortmund is slechts drie punten. Met dezelfde selectie ontsnapte het elftal van hoofdtrainer Lucien Favre vorig seizoen ternauwernood aan degradatie. Nu is de club tot grote verbazing van heel Duitsland titelkandidaat. Maar Brouwers deelt die verbazing slechts gedeeltelijk. Hij komt weer met een cijfer. ‘Vorig jaar pakten we tijdens de tweede seizoenshelft al 26 punten. Die stijgende lijn hadden we al ingezet.’

Nog maar een weetje. ‘Deze club is vijf keer kampioen van Duitsland geweest, heeft twee keer de UEFA Cup gewonnen’, zegt Brouwers. ‘Toen ik vijf jaar geleden de overstap maakte van Paderborn naar Mönchengladbach heb ik mezelf de eerste keer echt in de ogen moeten wrijven. Dit is een club met historie. Maar dat is wel allemaal in de jaren zeventig geweest.’

Borussia Mönchengladbach was tot een paar jaar terug vooral een gevangene van zijn eigen verleden. De torenhoge verwachtingen die alle successen met zich meebrachten, zijn nooit meer waargemaakt. Weinig bleef de Traditionsverein bespaard. Het nieuwe Borussia Park diende uit te groeien tot speelstadion voor het WK van 2006. Maar zelfs die uitverkiezing ging aan club en stad voorbij. En niet veel later degradeerde Mön-chengladbach.

Ommekeer
Met de huidige successen – de bekerfinale is ook binnen handbereik – snuffelt de club voorzichtig aan dat rijke verleden. De komst van hoofdtrainer Favre leidde halverwege vorig seizoen de ommekeer in. Een geheim heeft hij niet. ‘Hij heeft eerst de verdedigende organisatie neergezet. Dat is vrij goed gelukt’, lacht aanvoerder Filip Daems met gevoel voor understatement.

De spelersgroep roemt bovendien zijn aandacht voor details. Zo vertelde Favre verdediger Dante meer op zijn voorvoeten te bewegen. Dan zou de Braziliaan wendbaarder zijn. Niet heel baanbrekend. Maar het was precies wat de voetballers van Mönchengladbach nodig hadden.

Daems: ‘We spelen nu al geruime tijd in dezelfde samenstelling. Dat zie je terug op het veld, iedereen weet wat-ie van de anderen kan verwachten. Daar komt bij dat onze redding vorig seizoen ons extra kracht heeft gegeven. Níémand had dat verwacht.’

Nu de kans op de eerste grote prijs in decennia groter is dan ooit, nemen ook de vergelijkingen met het verleden toe. Brouwers: ‘Je merkt dat de mensen het verleden hier heel graag willen laten herleven.’

Dat siert de club. Maar tegelijkertijd is Brouwers waakzaam. Hij wijst op zijn debuut in het shirt van Borussia Mönchengladbach, vijf jaar geleden. De club speelde toen nog in de tweede Bundesliga. Cryptisch stelt hij vervolgens: ‘We mogen niet vergeten waar we vandaan komen.’ Hij doelt op de nieuwste geschiedenis, zeker niet op dat roemrijke verleden."

Oud 13-02-12, 10:37 Standaard   #46

Aufstieg's Voetbal Forum schermafbeelding

Dus, is't wat voor Oranje?

Ik vind hem zeker niet slechter dan bv. Bruma, maar Brouwers zit bij Gladbach wel echt aan de top van z'n kunnen, terwijl ik voor Bruma nog wel beter zie worden.
Aufstieg is offline   Met citaat reageren
Oud 13-02-12, 10:55 Standaard   #47
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Aufstieg Bekijk bericht
Dus, is't wat voor Oranje?
Ik weet het niet, de spoeling centraal achterin is natuurlijk wel erg dun, dus in dat opzicht is het geen heel vreemde gedachte.

Oud 13-02-12, 10:57 Standaard   #48
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Zal niet slechter zijn dan Loovens of Vlaar?
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 13-02-12, 11:05 Standaard   #49
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is ook nog eens een centrale verdediger die wel een vaste basisplek heeft itt die ene in Malaga ...

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 13-02-12, 11:24 Standaard   #50
DiFontaine

Oorspronkelijk geplaatst door dndiek Bekijk bericht
Het is ook nog eens een centrale verdediger die wel een vaste basisplek heeft itt die ene in Malaga ...
Hij heeft geen vaste basisplek. Normaal gesproken spelen Stranzl en Dante, maar Stranzl is geblesseerd geweest. Al zit er echt geen verschil tussen deze 3.

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:23.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site