![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Of ook: "Het grote Roel Brouwers moet in Oranje topic".
Via Weltania in Heerlen bij de jeugd van Roda JC terecht gekomen. Na een aantal jaren vertrok hij richting Duitsland, naar Paderborn SC. Vervolgens volgde hij zijn trainer Luhukay mee naar Borussia Monchengladbach, waar Roel nu alweer aan zijn derde seizoen bezig is. Zijn contract loopt na dit seizoen af, maar zowel Brouwers als Gladbach hebben de intentie uitgesproken om met elkaar verder te gaan. Een tijd geleden ontstond er enige commotie omtrent een interview van Brouwers in Bild, waarin hij gezegd zou hebben dat hij in Oranje moest.
Ik zeg, als zelfs Glen Loovens een uitnodiging krijgt, dan mag clubtopscorer Roel Brouwers binnenkort ook wel eens een telefoontje verwachten van Bertje! Goalgetter Brouwers |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Eh, nee?
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Stond bij Roda naast Luypers die toen, met alle respect, al op zijn retour was. Pakte daardoor veel onnodige gele kaarten (moest vaak een overtreding maken omdat Luypers te laat was) wat uiteindelijk zijn vertrek betekende
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Zit bij Gladbach aan zijn top (dat weet 'ie zelf ook wel); net iets te houterig/langzaam voor de echte top, maar bij Borussia op zijn plaats (volgens mij geniet hij zelf er nog elke dag van om bij BMG te spelen). Doet geen gekke dingen (behalve scoren
)!!Van mij mag 'ie blijven! |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gewoon een goede kracht voor BMG: middenmoot duitsland dus.
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Middenmoot Duitsland is altijd nog beter dan middenmoot Nederland!
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nou en?
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 | |
![]() Meest scorende verdediger in de Bundesliga! |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
en sinds zaterdag staat hij gewoon op 5 doelpunten!!
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Toch netjes, meer goals dan erkend schutters als Toni (
), Klose, Zidan, Berg, Novakovic en Rosenberg. ![]() Zou nu voor Roda denk ik ook meer dan bruikbaar zijn. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
![]() Ik meen LD of L1 |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Gisteren met doelpunt nummer 6 dit seizoen.
Nog steeds topscorer! ( ).
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Onlangs.
Borussia speelde begin november tegen Stuttgart.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
Geen topper maar bij gebrek aan beter in NL misschien best een optie als 4e CV.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Afgelopen maandag aanwezig bij Holland Sport. Zelf gemist, dus straks ff kijken. Vanaf 1:30 ongeveer.
http://player.omroep.nl/?aflID=10779618 |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Aardig interview. Beetje timide misschien, maar tenminste niet zo'n mediagetrainde speler.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Leuk stukje!
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
En weer gescoord en daardoor heeft BMG met 1-0 van HSV gewonnen.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Brouwers in oranje!
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Frommelgoal! Maar goed, die tellen ook. Had Van Nistelrooy in zijn zak.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Mooi. De speler die het echt van zijn mentaliteit moet hebben is matchwinner.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ik zou hem testen, goede verdediger mag er altijd bij.
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Waarom zou je ook uberhaupt op die leeftijd terugkeren naar Nederland, als je ook wekelijks in een competitie als de Bundesliga kan spelen.
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Roel Brouwers: Fußballgott!!!
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Stond wel aardig geparkeerd bij de 1-1 van Klose.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Torschützekönig van Borussia! Gisteren met ik geloof zijn 8ste. Haalde ook als enige een voldoende gisteren.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
8 goals is zeker wel netjes als verdediger
.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
En allemaal uit vrije trappen/hoekschoppen.
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Schikkingsvoorstel van 4 wedstrijden gekregen voor zijn overtreding op Huntelaar.
Brouwers torpedeert Huntelaar | Internet TV | Sport1.nl ![]() Staat ook knap waardeloos te ballen dit seizoen ... __________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Wat ik er van heb kunnen zien is inderdaad een stuk minder. Zijn gebrek aan snelheid lijkt wel erger.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
"#Brouwers Brouwers heeft zich de status van een cultheld aangemeten.
‘Ruuul’ doet oude tijden herleven Borussia Mönchengladbach telt weer mee. Met dank aan een lange Nederlander én een trainer die op details let. Roel Brouwers is een man van cijfers en weetjes. Het aantal tegendoelpunten dat Borussia Mönchengladbach tot nu toe in competitieverband incasseerde? Twaalf. Eenvoudige opgave. De club heeft de minst gepasseerde defensie van de Bundesliga. Maar daar houdt de feitenkennis van Brouwers niet op. Vraag hem naar het aantal tegendoelpunten van zijn club op de momenten dat hij binnen de lijnen stond en de Nederlandse verdediger kent het antwoord ook. ‘Drie. Tegen Bayern München, Schalke 04 en Stuttgart. En dat in dertien wedstrijden. Twaalf, als je de wedstrijd waarin ik één minuut voor tijd inviel niet meerekent.’ Nu Arjen Robben in München is verwezen naar de bank, is de 30-jarige Brouwers de succesvolste Nederlander in de Bundesliga. Zaterdag versloeg hij met Borussia Mönchen-gladbach het Schalke 04 van hoofdtrainer Huub Stevens en spits Klaas-Jan Huntelaar met 3-0. Welgeteld nul kansen creëerden de bezoekers. Met dank aan die lange Nederlander dus. Roel Brouwers is voor de supporters van Mönchengladbach ‘Ruuul’. Voorzichtig heeft hij zich de status van een cultheld aangemeten. Elke hoge voorzet van de bezoekers valt op het hoofd van de oud-speler van Roda JC. Reden voor vijftigduizend Borussen keer op keer massaal ‘Ruuul, Ruuul, Ruuul’ te scanderen. Het ritueel herhaalt zich vrijwel elke thuiswedstrijd. Brouwers: ‘Vorig seizoen heb ik mijn contract hier vroegtijdig verlengd, ondanks dat ik op dat moment niet veel aan spelen toe kwam. Ik voel me goed hier. En dat waarderen de fans.’ Verbazing De achterstand van Borussia Mön-chengladbach op koploper Borussia Dortmund is slechts drie punten. Met dezelfde selectie ontsnapte het elftal van hoofdtrainer Lucien Favre vorig seizoen ternauwernood aan degradatie. Nu is de club tot grote verbazing van heel Duitsland titelkandidaat. Maar Brouwers deelt die verbazing slechts gedeeltelijk. Hij komt weer met een cijfer. ‘Vorig jaar pakten we tijdens de tweede seizoenshelft al 26 punten. Die stijgende lijn hadden we al ingezet.’ Nog maar een weetje. ‘Deze club is vijf keer kampioen van Duitsland geweest, heeft twee keer de UEFA Cup gewonnen’, zegt Brouwers. ‘Toen ik vijf jaar geleden de overstap maakte van Paderborn naar Mönchengladbach heb ik mezelf de eerste keer echt in de ogen moeten wrijven. Dit is een club met historie. Maar dat is wel allemaal in de jaren zeventig geweest.’ Borussia Mönchengladbach was tot een paar jaar terug vooral een gevangene van zijn eigen verleden. De torenhoge verwachtingen die alle successen met zich meebrachten, zijn nooit meer waargemaakt. Weinig bleef de Traditionsverein bespaard. Het nieuwe Borussia Park diende uit te groeien tot speelstadion voor het WK van 2006. Maar zelfs die uitverkiezing ging aan club en stad voorbij. En niet veel later degradeerde Mön-chengladbach. Ommekeer Met de huidige successen – de bekerfinale is ook binnen handbereik – snuffelt de club voorzichtig aan dat rijke verleden. De komst van hoofdtrainer Favre leidde halverwege vorig seizoen de ommekeer in. Een geheim heeft hij niet. ‘Hij heeft eerst de verdedigende organisatie neergezet. Dat is vrij goed gelukt’, lacht aanvoerder Filip Daems met gevoel voor understatement. De spelersgroep roemt bovendien zijn aandacht voor details. Zo vertelde Favre verdediger Dante meer op zijn voorvoeten te bewegen. Dan zou de Braziliaan wendbaarder zijn. Niet heel baanbrekend. Maar het was precies wat de voetballers van Mönchengladbach nodig hadden. Daems: ‘We spelen nu al geruime tijd in dezelfde samenstelling. Dat zie je terug op het veld, iedereen weet wat-ie van de anderen kan verwachten. Daar komt bij dat onze redding vorig seizoen ons extra kracht heeft gegeven. Níémand had dat verwacht.’ Nu de kans op de eerste grote prijs in decennia groter is dan ooit, nemen ook de vergelijkingen met het verleden toe. Brouwers: ‘Je merkt dat de mensen het verleden hier heel graag willen laten herleven.’ Dat siert de club. Maar tegelijkertijd is Brouwers waakzaam. Hij wijst op zijn debuut in het shirt van Borussia Mönchengladbach, vijf jaar geleden. De club speelde toen nog in de tweede Bundesliga. Cryptisch stelt hij vervolgens: ‘We mogen niet vergeten waar we vandaan komen.’ Hij doelt op de nieuwste geschiedenis, zeker niet op dat roemrijke verleden." __________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Dus, is't wat voor Oranje?
Ik vind hem zeker niet slechter dan bv. Bruma, maar Brouwers zit bij Gladbach wel echt aan de top van z'n kunnen, terwijl ik voor Bruma nog wel beter zie worden. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ik weet het niet, de spoeling centraal achterin is natuurlijk wel erg dun, dus in dat opzicht is het geen heel vreemde gedachte.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Zal niet slechter zijn dan Loovens of Vlaar?
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Het is ook nog eens een centrale verdediger die wel een vaste basisplek heeft itt die ene in Malaga
...
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Hij heeft geen vaste basisplek. Normaal gesproken spelen Stranzl en Dante, maar Stranzl is geblesseerd geweest. Al zit er echt geen verschil tussen deze 3.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Het grote Roel Brouwers topic
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|