![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
|
![]() Gianluca Nijholt (14 februari 1990) is een Nederlandse voetballer die momenteel onder contract staat bij FC Utrecht en voornamelijk wordt gebruikt op een positie op het middenveld. Gianluca Nijholt behoorde tot het seizoen 2009/2010 tot de A1 selectie van FC Utrecht, maar behoort sinds de mei 2009 tot het 1e elftal van de club. Hij is de zoon van Luc Nijholt, een oud-voetballer en de huidige assistent-trainer van Huub Stevens bij Red Bull Salzburg. Op 16 december 2007 maakte Nijholt zijn debuut voor FC Utrecht in de met 3-1 gewonnen wedstrijd tegen Heracles Almelo, hij kwam in de 87e minuut in het veld voor de Belg Tom Caluwé. Overigens was Giuseppe Rossini de geplande vervanger van Tom Caluwé, maar omdat hij zijn shirtje in de kleedkamer had laten liggen kon hij niet invallen. Hij gaf zijn debuut een vervolg op 9 augustus 2009, in de thuiswedstrijd tegen Willem II. In het duel met NAC Breda, op 29 november van dat jaar, scoorde hij zijn eerste doelpunt. Nijholt heeft in het 1e elftal het rugnummer 27. ![]() Vernoemd naar Gianluca Vialli, al jaren 1 van de grootste talenten in de FC Utrecht opleiding. Kreeg op 16-jarige leeftijd (iirc) een zware knieblessure, en dat terwijl ie naar verluidt bij Arsenal kon tekenen. Het schijnt dat ie na overleg met zijn vader gekozen heeft om bij Utrecht te blijven, later, na zijn debuut in het 1e elftal, kreeg ie wederom een zware knieblessure, maar inmiddels heeft ie zich voorbij Gregoor van Dijk geknokt, en laat ie wekelijks zien nog altijd een groot talent te zijn. De enige echte Utrechter in de basis nu. Fantastisch linkerbeen, nooit opgeven, inzicht, als ie geen zware blessures meer krijgt, kan het weleens een grote worden, denk ik.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Vaders die hun kinderen naar een voetballer vernoemen
![]() Vaders die hun kinderen naar een Italiaanse voetballer vernoemen terwijl hun achternaam Nijholt is ![]() Gelukkig maar dat Luc geen fan was van Berthil ter Avest. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Maar dat geheel terzijde. Hij kan wel voetballen.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ik vind het toch een van de revelaties van het seizoen, tot nu toe.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik wacht op de terugval (om er dan wel weer bovenop te komen).
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Utrecht zocht toch nadrukkelijk naar vervangers voor Silberbauer en Strootman op het middenveld en dacht er ook nog aan om een nummer 10 te zoeken? Dat spreekt niet echt vertrouwen uit. Ik zou het inderdaad ook 'gewoon' met Nijholt proberen, leuk gifkikkertje.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
Hoe zie jij zijn toekomst Bateman? |
||
|
|