Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14-12-09, 10:50 big smile   #1
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Jens Lehmann (Essen, 10 november 1969) is een Duits voetbaldoelman die momenteel onder contract staat bij VfB Stuttgart in de Duitse Bundesliga. Eerder speelde hij bij onder andere het Engelse Arsenal, FC Schalke 04 en Borussia Dortmund.

Lehmann was tijdens het WK voetbal 2006 de eerste doelman van het Duits voetbalelftal, waarmee hij zijn eeuwige rivaal Oliver Kahn van de troon verdrong. Hij haalde met Duitsland de halve finale waarin hij pas in de laatste minuten van de verlenging moest capituleren tegen Italië.

Waarschijnlijk zijn meest opmerkelijke wedstrijd speelde Jens Lehmann op 17 mei 2006 met Arsenal; de met 2-1 verloren Champions League finale tegen FC Barcelona. Lehmann kreeg in de 18e minuut rood van de Noorse scheidsrechter Hauge na een overtreding op Samuel Eto'o, waarmee hij de eerste voetballer werd die ooit de rode kaart kreeg in een Champions League finale.

Lehmann weigert boete te betalen

De Duitse doelman Jens Lehmann weigert een boete te betalen die hij kreeg opgelegd door zijn club VfB Stuttgart nadat hij kritiek had geuit op het ontslag van trainer Markus Babbel.

Lehmann had gezegd dat de beleidsbepalers van de club waren gezwicht voor de fans van de Duitse voetbalclub die het vertrek van de coach eisten.

''Ik accepteer de boete niet, dat heb ik de clubleiding gemeld'', zei Lehmann zaterdag in de krant Bild.

''Er waren wat fans, de meeste van hen nog puber, die de club hebben beïnvloed bij het nemen van deze beslissing'', had oud-international Lehmann gezegd over het ontslag van zijn coach.

Stuttgart-voorzitter Erwin Staudt vindt dat zijn keeper daarmee de club heeft beschadigd.
Lehmann laat zich weer gaan

De Duitse doelman Jens Lehmann (40) heeft zich weer eens van zijn slechte kant laten zien. In het duel tussen zijn ploeg VfB Stuttgart en Mainz 05 werd hij na 87 minuten van het veld gestuurd, omdat hij Mainz-aanvaller Aristide Bancé, met de bal in zijn handen, op diens voet stampte. Bancé liet zich theatraal vallen en dat leverde de thuisploeg naast de rode kaart van Lehmann, ook een strafschop op. Eugen Polanski stuurde invaller-doelman Sven Ulreich de verkeerde kant op en schoot de 1-1 eindstand op het scorebord.

Eerder in het duel was een soortgelijke 'aanval' van Bancé op Lehmann nog onbestraft gebleven.
Jens Lehmann in 'Pinkel-Affäre'

Jens Lehmann heeft in Duitsland de nationale aandacht op zich gevestigd door de zogenaamde 'Pinkel-Affäre'

Wat doe je als je op een veld staat in een vol stadion, je moet nodig plassen en het laatste fluitsignaal laat nog even op zich wachten?

Tijdens het Champions League duel tegen Unirea Urziceni moest Lehmann, doelman van VfB Stuttgart, dat vraagstuk oplossen. Hij wachtte tot de bal op de andere helft kwam, sprong in hoge nood over de boarding om vervolgens daarachter de druk te verlichten, terwijl het spel doorging.
Jens Lehmann gooit schoen tegenstander van het veld

Opmerkelijk tafereel tijdens de match tussen Stuttgart en Hoffenheim (3-3) in de Duitse Bundesliga; Stuttgart-keeper Jens Lehmann maakte zich niet populair door de schoen van een tegenstander van het veld te gooien.

Het incident deed zich voor toen Hoffenheim-spits Sejad Salihovic bij een duel zijn schoen kwijtspeelde. Lehmann was er als de kippen bij om het schoeisel op te rapen. Vervolgens gooide de doelman de schoen ver weg, tot achter zijn doel.

Salihovic probeerde het dan maar even zonder schoen, maar de scheidsrechter liet dit niet toe en stuurde de speler even van het terrein. Voor Salihovic zat er vervolgens niets anders op dan de hele afstand tot de schoen hinkend af te leggen.
Onsportief

Lehmann werd na de partij beschuldigd van onsportief gedrag. Zelf zegt de keeper dat hij voorwerpen altijd achter het doel gooit omdat ze de baan van de bal kunnen veranderen en zo in doel kunnen belanden.
Lehmann in opspraak door weggeschopt flesje

De politie van het Engelse Manchester start een onderzoek naar Arsenal-doelman Jens Lehmann. De Duitser schopte zondag tijdens de wedstrijd tegen Manchester United een fles water het publiek in. Een jonge fan van Manchester werd geraakt aan zijn hoofd. Zijn vader diende maandag een aanklacht in.
Stuttgart-goalie Lehmann opnieuw in opspraak

Jens Lehmann moet opnieuw op het matje komen bij de tuchtcommissie van de Duitse voetbalbond. De doelman zou in het duel met Borussia Dortmund verdediger Neven Subotic met zijn elleboog op het hoofd hebben geraakt.

De Duitse voetbalbond meldde dinsdag dat er een onderzoek zal worden ingesteld naar de doelman van VfB Stuttgart, die aan het eind van dit seizoen een punt achter zijn loopbaan zet. Overigens moet ook Subotic vrezen voor een schorsing. De verdediger reageerde op zijn beurt namelijk ook met een elleboogstoot, waarmee hij Lehmann op zijn lip raakte.

De oud-international is sinds zijn terugkeer in Duitsland al meerdere malen in opspraak geraakt. Zo haalde hij enkele keren hard uit naar scheidsrechters die zijn club bewust zouden benadelen. Bovendien ontsnapte hij vorig seizoen enkele keren aan een schorsing, doordat arbiters geen verklaring wilden afleggen of overtredingen van Lehmann over het hoofd zagen.
Jens Lehmann valt fotograaf aan

Arsenal-keeper Jens Lehmann raakte het voorbije weekend in een handgemeen met een fotograaf verwikkeld.
Volgens de Duitse goalie wilde de fotograaf op een te opdringerige wijze enkele kiekjes van hem nemen.

Zondagochtend kwamen Lehmann en een onbekende Arsenal-ploegmakker uit een Londense nachtclub gestapt. Daarbij werden ze door een meute fotografen opgewacht. Lehmann was niet gediend van de overdreven aandacht.

"Enkele fotografen liepen minstens 100 meter met mij mee", zegt Lehmann. "Eéntje hield zijn toestel recht in mijn gezicht. Ik riep dat het genoeg geweest was." Volgens een getuige zou Lehmann één van de fotografen tot bloedens toe op het achterhoofd geslagen hebben. Lehmann ontkent dat echter: "Ik heb de fotograaf enkel geduwd, maar niet geslagen."

Nooit saai met Jens
sjimmie is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 14-12-09, 11:11   #2
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Die kerel spoort niet helemaal. Onbegrijpelijk dat Stuttgart hem nog gecontracteerd heeft na z'n periode bij Arsenal. Het is een kind van 40.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 11:12 big smile   #3
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=WW7mbbFbbCM
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 11:26   #4
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
http://www.youtube.com/watch?v=WW7mbbFbbCM
Doet me denken aan

http://www.youtube.com/watch?v=kNHOBdHyRfM
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 11:30   #5
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

Lehmann is gestoord en over the hill. laat die dus nog maar een paar jaar doorgaan. Altijd lachen met die droeftoeter
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 11:32   #6
lollervraag!

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg

Doet me denken aan

http://www.youtube.com/watch?v=kNHOBdHyRfM
Haha, dat handje als Drogba aan komt rennen.

'Ga nou weg, ik probeer op te letten' *boink*
Oud 14-12-09, 12:51 surprise   #7
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een ongelofelijke idioot is dat toch
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 17-12-09, 19:28   #8
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Jens Lehmann heeft de 40.000 euro boete die hij opgelegd kreeg van zijn club VfB Stuttgart geaccepteerd. De doelman liet zich onlangs negatief uit over zijn werkgever, nadat zij trainer Markus Babbel aan de straat had gezet. Volgens Lehmann had er meer naar de lange termijn moeten worden gekeken, en was het ontslag dan ook onterecht.

Stuttgart besloot vervolgens om de oud-international te beboeten, omdat hij zijn uitspraken in de openbaarheid deed in plaats van binnenskamers. “Kritiek is prima, maar dat dient dan wel intern te gebeuren”, reageerde voorzitter Horst Heldt afgelopen week. Naast een schriftelijke waarschuwing kreeg Lehmann ook een boete, die hij na een goed gesprek heeft geaccepteerd.

“Daar is alle lucht geklaard en alle onenigheid uit de weg geruimd”, zei Horst donderdag. In eerste instantie had Lehmann geweigerd het geld op te hoesten, omdat hij het niet eens was met de motivering. De goalie, die de voorbije weken wel vaker in opspraak raakte vanwege merkwaardige uitingen zowel binnen als buiten het veld, bergt hoogstwaarschijnlijk na dit seizoen zijn keepershandschoenen definitief op.
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 17-12-09, 19:44   #9
Wenger OUT!

DutchGooner's Voetbal Forum schermafbeelding

Jens, de eerste speler die ik kan herinneren die rood kreeg na een handgemeen met een eigen teamgenoot ;')

Schalke v Dortmund was dat volgens mij trouwens
DutchGooner is offline   Met citaat reageren
Oud 17-12-09, 19:54   #10
Redactie

Deze jongen snapt het

Laatst gewijzigd door Marioow; 14-03-11 om 19:12
Oud 17-12-09, 23:06   #11
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DutchGooner
Jens, de eerste speler die ik kan herinneren die rood kreeg na een handgemeen met een eigen teamgenoot ;')

Schalke v Dortmund was dat volgens mij trouwens
Met Marcio Amoroso. Jan Koller keepte daarna uitstekend.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-09, 11:09   #12
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=ELUl6ghIt44

Oud 18-12-09, 11:14   #13
Redactie

Saai is het in ieder geval niet met Lehmann
Oud 18-12-09, 13:09 wink   #14
Drums

Ik zal hem niet missen na dit seizoen
Oud 24-12-09, 13:51 rainbow   #15

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Afpakken bril van fan bezorgt Lehmann een rechtzaak
Donderdag, 24 december 2009 om 13:48Jens Lehmann lijkt met de week dieper in de problemen te zitten. In oktober kreeg hij gezeik met zijn werkgever VfB Stuttgart toen hij het Oktoberfest bezocht, hij had ruzie met een ballenjongen, had kritiek op de arbitrage tijdens meerdere duels en pakte een domme rode kaart tijdens de laatste competitiewedstrijd. Na afloop liet hij zich kennen door de bril van een fan af te pakken.

En precies dat laatste voorval kan Lehmann nog wel eens duur komen te staan. De doelman is door de toeschouwer beschuldigd van diefstal en wil dat uit gaan vechten in de rechtzaal. Hij heeft inmiddels contact gehad met de lokale politie, en het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat hij met Lehmann voor de rechter staat.

Lehmann bood zijn excuses aan na het incident, maar liet wel weten dat hij niet blij was met de fan. "Het afpakken van zijn bril was de enige manier om hem de mond te snoeren", aldus de doelman destijds. De rechter in Mainz heeft inmiddels bevestigd dat de aanvraag voor een rechtzaak tegen Lehmann is ingediend. Wanneer de zaak wordt afgewerkt is niet bekend.

Oud 24-12-09, 13:53   #16
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Waarom moest ik hier aan denken?
http://www.youtube.com/watch?v=8i0IRKGT5Rc
Rumille is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-12-09, 14:00   #17
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat stukje pissen achter de reclameborden ontbreekt hier nog.

http://www.youtube.com/watch?v=hQrZrwPct8U&feature=related
Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-09, 14:33   #18
lollervraag!

Dat afpakken van die bril
Rechtszaak aanspannen vind ik enorm kinderachtig.

Het is dat het een Duitser is, met een typisch Duits hoofd, maar anders zou ik nog fan van hem worden. Wát een mafketel

Ik vind het wel een type om gewoon over een weekje of twee z'n carriere af te sluiten vanwege al dat gedoe. Als z'n club hem er al niet uitbonjourt.
Oud 24-12-09, 14:41 puh   #19
Hoi

Dat plaatje in de OP.
Met Pires hadden we zeker gewonnen!
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-09, 15:20   #20
Drums

Dat van die rechtszaak is wel triest
Oud 24-12-09, 15:26 thumb down   #21
Mnnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door BertMaalderink
Dat afpakken van die bril
Rechtszaak aanspannen vind ik enorm kinderachtig.

Het is dat het een Duitser is, met een typisch Duits hoofd, maar anders zou ik nog fan van hem worden. Wát een mafketel

Ik vind het wel een type om gewoon over een weekje of twee z'n carriere af te sluiten vanwege al dat gedoe. Als z'n club hem er al niet uitbonjourt.
Naja, als mijn bril zomaar gejat wordt door hem wil ik hem ook terug hoor
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-09, 15:33   #22
lollervraag!

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning

Naja, als mijn bril zomaar gejat wordt door hem wil ik hem ook terug hoor
Hij heeft hem toch terug? Het duurde alleen tien seconden langer.
Oud 24-12-09, 15:37 emo   #23
Mnnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door BertMaalderink

Hij heeft hem toch terug? Het duurde alleen tien seconden langer.
Waar lees je dat? Dat staat namelijk niet in het bericht. Staat alleen dat Lehmann een bril heeft afgepakt.
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-09, 17:43   #24
lollervraag!

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning

Waar lees je dat? Dat staat namelijk niet in het bericht. Staat alleen dat Lehmann een bril heeft afgepakt.
Zie het filmpje, aantal posts boven je vorige
Oud 24-12-09, 18:11 emo   #25
HAHAHA Wat een Duitser
El Pistolero is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-12-09, 18:49   #26

Echt een held is het
celuvki is offline   Met citaat reageren
Oud 24-12-09, 20:41 wink   #27
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=TeAR-XsZ2WM

Tuurlijk, dramatisch ingeschoten, maar toch een positieve noot in dit topic.

Oud 24-12-09, 20:46   #28
lollervraag!

Die zag je echt van kilometers aankomen. Die kop van Riquelme. Alsof hij voor het eerst op de hoge duikplank staat. Ik geloof niet dat hij er veel zin in had.
Oud 25-12-09, 16:09   #29
Baas-Jan Huntelaar-fan

BoerBert's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Shumway
http://www.youtube.com/watch?v=TeAR-XsZ2WM

Tuurlijk, dramatisch ingeschoten, maar toch een positieve noot in dit topic.
Dat camerawerk op de kop van Riquelme is echt geweldig
BoerBert is nu online   Met citaat reageren
Oud 19-01-10, 10:59 big smile   #30
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Met zijn vreemde gedrag van de laatste maanden geldt Jens Lehmann niet als het perfecte voorbeeld, maar de doelman is van plan om na zijn loopbaan trainer te worden. De voormalig international, inmiddels veertig jaar oud, heeft nog geen zin om zich terug te trekken uit de voetballerij en wil een team gaan coachen. “We zullen het wel zien”, zei Lehmann, bezig aan zijn laatste maanden bij VfB Stuttgart.
Ik kijk nu al uit naar de persconferenties.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 19-01-10, 11:45 big smile   #31
Drums

Ik wil hem hem tijdens een wedstrijd weleens zien
Bidons gooien naar de 4e man enzo
Oud 19-01-10, 13:30   #32
Baas-Jan Huntelaar-fan

BoerBert's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Ik wil hem hem tijdens een wedstrijd weleens zien
Bidons gooien naar de 4e man enzo
Maar wel eerst volpissen in de dugout natuurlijk
BoerBert is nu online   Met citaat reageren
Oud 19-01-10, 13:33 big smile   #33

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

En dan de trainert van de tegenstander omduwen .

Oud 30-03-10, 16:32   #34
Drums

Jens Lehmann kondigt afscheid aan
De Duitse doelman Jens Lehmann zet na dit seizoen een punt achter zijn carrière.

"De familieraad heeft aldus besloten", lichtte de 40-jarige keeper van VfB Stuttgart toe. Lehmann, die 61 keer het doel van die 'Nationalelf' verdedigde, zal ook niet ingaan op aanbiedingen uit het buitenland.

Lehmann stond tien seizoenen bij Schalke 04 onder contract, alvorens AC Milan hem overnam. Het avontuur in Italië duurde slechts een half jaar.

Halverwege het seizoen 1998/1999 ging de Duitser naar Borussia Dortmund, waar hij ruim vier seizoenen keepte. In 2003/2004 nam Arsenal hem over. Met de Londenaren stond Lehmann in 2006 in de CL-finale tegen Barcelona.

Die wedstrijd duurde voor de doelman niet lang. Al na achttien minuten werd hij van het veld gestuurd na een overtreding op Samuel Eto'o. Lehmann was daarmee de eerste speler ooit die in een Europa Cup 1- of Champions League-finale van het veld werd gestuurd
Ik meende me te herinneren dat dat al langer in de planning stond maar post het toch maar ff
Oud 20-04-10, 23:18 rainbow   #35
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Salzburg ziet in Lehmann noodoplossing

Huub Stevens is namens Red Bull Salzburg op zoek naar een goalie. De Oostenrijkse ploeg moet het in de komende maanden stellen zonder Eddie Gustafsson, die na een verschrikkelijke tackle een dubbele beenbreuk opliep.

Gustafsson staat minstens een half jaar buitenspel. Salzburg is geschrokken, maar moet de draad nu weer oppakken. "We moeten het wegvallen van Eddie accepteren en proberen een gelijkwaardige vervanger te vinden", aldus technisch directeur Dietmar Beiersdorfer.

Meest opvallende naam op de lijst van Salzburg is die van Jens Lehmann. De Duitse goalie is momenteel actief bij VfB Stuttgart, maar heeft reeds aangekondigd na dit seizoen een punt achter zijn carrière te zetten.

Red Bull Salzburg hoopt de veertigjarige goalie echter te kunnen verleiden tot een verlengde loopbaan. Lehmann woont op slechts twee uur rijden van Salzburg en werkte bij Schalke 04 bovendien eerder samen met Stevens.

Naast Lehmann zijn ook Michael Rensing en Jaroslav Drobny in beeld in Oostenrijk. Rensing kan bij Bayern München niet op veel speelminuten rekenen, terwijl Drobny Hertha BSC wil verlaten als de club degradeert.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 20-04-10, 23:43   #36
Drums

Hahaha ook nog eens Oostenrijk op stelten zetten
Oud 21-04-10, 07:17   #37
Redactie

Zou wat zijn als die er nog een jaartje aan vast plakt.
Oud 03-05-10, 23:23   #38
Redactie

Volgende week dus zijn laatste wedstrijd.
Oud 05-05-10, 17:34   #39
Redactie

Jens Lehmann verwacht niet dat hij door Joachim Löw wordt opgeroepen om met Duitsland naar het WK te gaan. De veteraan van VfB Stuttgart is één van de kandidaten om de plek van René Adler in te nemen, maar rekent nergens op. Zelfs wanneer hij een uitnodiging krijgt, zal Lehmann daar ernstig over moeten nadenken.

De inmiddels veertigjarige doelman zette twee jaar geleden een punt achter zijn interlandloopbaan, na de verloren EK-finale tegen Spanje. “Mijn doel was altijd om in stijl te stoppen bij de Duitse ploeg”, werd de goalie geciteerd door TZ. “Dat is gelukt. Ik denk niet dat ik het zou kunnen opbrengen om achter Manuel Neuer en Tim Wiese op de tribune te moeten zitten in Zuid-Afrika.”

Als derde doelman gaat waarschijnlijk Hans-Jörg Butt mee, die dit seizoen onder de lat stond bij Bayern München. “Maar als ik hem was zou ik geen genoegen nemen met een rol als derde doelman”, zei Lehmann, altijd goed voor het op gang brengen van een discussie. “Hij heeft een goed seizoen gedraaid en verdiend een eerlijke kans om eerste doelman te worden.”
Oud 08-05-10, 21:12   #40
Redactie

Jens Lehmann heeft zaterdag zijn profcarrière beëindigd. De veertigjarige doelman beleefde in de wedstrijd van VfB Stuttgart tegen TSG Hoffenheim zijn laatste minuten als profkeeper. “Het was vandaag nog één keer echt melancholisch. Ik was me er zeer van bewust, dat ik mijn allerlaatste wedstrijd keepte”, stelde Lehmann na afloop.

Lehmann’s carrière begon in 1988 bij Schalke 04. Met die club kroonde hij zich in 1997 tot UEFA Cup-winnaar. Een jaar later vertrok hij bij die Königsblauen en ging hij aan de slag bij AC Milan. Het avontuur in Italië duurde maar kort en Lehmann speelde niet meer dan vijf duels. Borussia Dortmund haalde hem weer terug naar de Bundesliga, waar de keeper nog vierenhalf seizoen zou keepen. Met Dortmund werd hij in 2001/02 weer kampioen.

In de zomer van 2003 verkaste de 61-voudig Duits international naar Arsenal, waarmee hij de Premier League wist te winnen. Bij zijn afscheid van de Londenaren in 2008 stopte hij ook als international. Later liet hij nog doorschemeren graag mee te willen gaan naar het WK 2010, maar bondscoach Joachim Löw deed geen beroep meer op de veteraan.

De laatste twee seizoenen sloot Lehmann af bij VfB Stuttgart, waar hij nog gewoon eerste keus was. Zijn aflopende contract zal echter niet verlengd worden. “Opvallend genoeg krijg ik in de laatste wedstrijd nog een doelpunt tegen uit een standaardsituatie”, liet Lehmann na afloop weten aan de officiële clubwebsite. “Ik geloof niet, dat ons dat al eerder is overkomen bij Stuttgart. Het was in ieder geval een zeldzaam verschijnsel.”
Oud 30-06-10, 19:29 Standaard   #41
Redactie

Jens Lehmann sluit een comeback in de voetballerij niet uit. De voormalig keeper van VfB Stuttgart en het Duits nationaal elftal is nog maar net gestopt, maar vertelt in de Duitse media dat hij erover na gaat denken of hij er niet toch nog een seizoen aan vast plakt. Ik ga naar het WK op vakantie en dan zal ik overdenken wat mij het meeste plezier geeft, aldus de 40-jarige goalie.

Misschien ga ik dus ook wel verder met voetballen, als ik dat blijk te missen, voeft Lehmann daar aan toe. De doelman sloot zijn sportieve loopbaan onlangs af en speelde op 8 mei zijn laatste wedstrijd voor Stuttgart. De Duitser begon zijn carrire bij Schalke en kwam ook uit voor Borussia Dortmund en Arsenal.

Tijdens het WK in Zuid-Afrika is Lehmann als analyticus aan het werk namens de Duitse televisiezender Sky. Het is moeilijk voor me, als je het gras kunt ruiken, geeft de keeper toe. Maar ik mag niet over de zijlijn stappen, dat is best grappig. Ik heb op deze korte termijn nog geen afstand genomen en voel me nog altijd meer speler, aldus Lehmann.

Oud 14-03-11, 19:13 Standaard   #42
Redactie

Jens Lehmann staat voor een sensationele terugkeer bij Arsenal. De doelman zette afgelopen zomer een punt achter zijn loopbaan, maar praat volgens diverse Engelse media met zijn voormalige werkgever over een terugkeer bij The Gunners. Dit omdat Arsenal door de blessures van Wojciech Szczesny, Lukasz Fabianski n Vito Mannone met een keepersprobleem kampt.

Arsne Wenger heeft met Manuel Almunia nog n fitte doelman over en omdat de transfermarkt gesloten is, moet de coach op zoek naar een creatieve oplossing voor de plek op de bank. Lehmann, inmiddels 41 jaar oud, is een serieuze kandidaat om Arsenal uit de brand te helpen. De keeper zit zonder club en kan daardoor buiten de transferperiode om vastgelegd worden.

Fabianski is tot het einde van het seizoen uitgeschakeld, terwijl Szczesny en Mannone nog ongeveer zes weken in de lappenmand zullen zitten. Lehmann keepte tussen 2003 en 2008 al 147 competitiewedstrijden voor Arsenal en vertrok vervolgens naar VfB Stuttgart, waar hij zijn loopbaan afsloot. Mogelijk keert de Duitser nu echter alsnog terug in het betaalde voetbal.

Oud 15-03-11, 11:50 Standaard   #43
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Hopelijk pakt ie nog wat wedstrijden mee
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 15-03-11, 20:40 thumb up   #44
Wenger OUT!

DutchGooner's Voetbal Forum schermafbeelding

Mad Jens is back, die weet tenminste hoe het voelt om kampioen te worden

DutchGooner is offline   Met citaat reageren
Oud 17-03-11, 17:37 Standaard   #45
Drums

@Arsenal have signed Jens #Lehmann. If he plays on Saturday, he will become oldest #Arsenal player in PL (since 92/93) - 41 years, 129 days.
Oud 18-03-11, 11:17 Standaard   #46
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Hadden ze Seaman niet kunnen vragen, dat was wel een baas.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 02-04-11, 15:03 Standaard   #47
Redactie

Door de blessures van Vito Manone, Lukasz Fabianski en Wojciech Szczesny moest Arsne Wenger op zoek naar een nieuwe doelman en de coach van Arsenal kwam uit bij een oude bekende. Jens Lehmann zette afgelopen zomer een punt achter zijn actieve loopbaan, maar maakte van die punt graag een komma om Arsenal uit de brand te helpen: Het was geen lastige beslissing.

De 41-jarige Lehmann stond tussen 2003 en 2008 al op de loonlijst bij The Gunners en maakte deze week zijn rentree in een wedstrijd van de beloften. Mijn gezin was verrast door de oproep van Arsne Wenger maar wilde graag voor even terug naar Londen. Ik vind het een erg fijne stad en heb hier veel goede vrienden gemaakt, zei Lehmann in het wedstrijdboekje van Arsenal.

In het begin was de training erg zwaar en in de laatste week helemaal, vervolgde Lehmann. De coach gaf me twee dagen vrij en het was positief dat mijn lichaam direct herstelde. De Duitser benadrukt dat hij enkel dit seizoen afmaakt bij Arsenal en daarna weer met pensioen gaat: Ik ben begonnen met het halen van mijn trainerspapieren en daar ga ik straks weer mee verder.

Oud 05-04-11, 19:27 Standaard   #48
Redactie

Nooit saai met Jens

Ruzie in de Duitse keeperswereld. Voordat Jens Lehmann een hernieuwd dienstverband bij Arsenal aanging was de inmiddels 41-jarige keeper analist bij een televisiestation. In die hoedanigheid analyseerde hij de Champions League-wedstrijd tussen Werder Bremen en Tottenham Hotspur (2-2). Lehmann uitte flinke kritiek op Werder-keeper Tim Wiese, die op zijn beurt Lehmann terugpakte via de pers. Daar was Lehmann niet van gediend en hij stapt daarom naar de rechter, meldt persbureau ANP.

Als hij een stap uit zijn doel zet, kan hij de bal zo vangen, analyseerde Lehmann destijds. Wiese moet zich niet aan de paal vastklampen maar meer moed tonen. Daarop antwoordde Wiese: Lehmann hoort thuis in de Muppet-show. Hij moet op dat bankje gaan zitten tussen die twee oude mannen. Misschien voelt hij zich dan wat beter. Hij moet worden opgenomen. Het liefst in een gesloten inrichting.

Ik kan niet accepteren dat ik geestelijk gestoord word genoemd, meldde Lehmann vervolgens, die naar de rechtbank stapte om 20.000 euro te eisen. Wiese maakt zich echter niet druk. Ik moest wel lachen toe ik hoorde dat hij een klacht tegen mij had ingediend. Ik ben blij dat mijn advocaat zich hiermee bezighoudt. De rechtbank van Mnchen buigt zich donderdag over het incident.

Oud 05-04-11, 19:31 Standaard   #49
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

Wiese kan daar alleen maar om lachen , 20.000 euro is voor hem niks , en Lehmann heeft het ook niet nodig. ( alleen een goed doel zal ermee geholpen zijn )
vitessezuid113 is offline   Met citaat reageren
Oud 05-04-11, 19:33 thumb down   #50
Drums

Wiese, wat een vervelende gladjakker is dat.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:22.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site