![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Willie (of toch Willy, men wordt het er maar niet over eens) Overtoom is dit seizoen aan een opvallend seizoen bezig met Heracles Almelo. De op 2 september 1986 in Kameroen geboren aanvaller / aanvallende middenvelder is onbetwist basisspeler op moment en maakt ook goals.
![]() Overtoom kwam als jonge jongen in Nederland terecht en was een jaar of dertien toen AZ zich meldde. De snelle speler, die vanwege zijn achternaam vaak wordt genoemd in combinatie met de topictitel, ooit een bekende reclame, kon in Alkmaar echter niet echt doorbreken. In het seizoen 2006/07 speelde hij op huurbasis voor Telstar en maakte daar weinig indruk. Een vergooide loopbaan, leek het. Overtoom belandde bij zondaghoofdklasser Hollandia. Dit bleek zijn redding. Hij speelde een geweldig seizoen als nummer tien of soms vleugelspits, draaide menig defensie dol en won met de club uit Hoorn de afdelingstitel en zondagtitel. De landstitel leek ook binnen handbereik, toen Hollandia met een excellerende Overtoom won bij FC Lisse, maar in de return grepen de zaterdagamateurs alsnog de hoofdprijs. Zittend in het middenOvertoom mocht toen op stage bij Heracles Almelo. Dat leek toch te hoog gegrepen voor de kleine, snelle en behendige dribbelaar. Overtoom versiert echter een contract voor één seizoen en komt tot 27 duels in de Eredivisie, waarin hij drie keer scoort. Zijn contract wordt verlengd. Overtoom is niet onomstreden bij de fans, maar speelt dit seizoen goed. Hij lijkt zich fijn te voelen onder Gertjan Verbeek en speelt elke wedstrijd. Bovendien scoorde hij al vijf keer, waaronder een fraaie indraaiende corner. ![]() Volg Overtoom in dit topic! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Geboren in Kameroen en Overtoom als achternaam. Is hij geadopteerd ofzo?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
ik vind het wel een held, ben stiekem fan
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hup Holland!
|
Mooie OP
Ik zal hem eens gaan volgen
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hij doet het aardig hoor, maar fan ben ik zeker niet. In combinatie met de spitsen duikt hij met zijn snelheid en loopvermogen vaak de ruimtes is om vervolgens koelbloedig af te ronden, toch zie ik op die positie liever een speler met meer voetbalvernuft. Willie is niet iemand die een medespeler met een goede pass vrij voor de keeper zet, hij heeft nog maar 1 assist achter zijn naam staan (afgeslagen corner opnieuw voorslingeren). Dat is wel een erg schamel aantal voor een aanvallende middenvelder.
Edit: Puike assist erbij. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hij scoorde WEER
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hij had vast inspiratie gekregen door zijn eerste echte eigen topic.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Zijn contract bij Heracles Almelo is verlengd tot medio 2013. Doet ie lekker! Zijn de Heracles-fans er blij mee?
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ligt eraan wat hij gaat verdienen. Mijn mening over hem is nog niet veranderd. Hij past momenteel perfect in het systeem met z'n snelheid en loopvermogen, maar ik denk dat het geen blijvertje is. Als tegenstanders het spelletje van Heracles beter kunnen beantwoorden is Willie denk ik de eerste die door de mand gaat vallen. Wanneer hij niet de ruimtes in kan duiken valt zijn gevaar namelijk grotendeels weg, want anderen in stelling brengen met een goede (steek)pass zal hij niet zo vaak doen en dat is op die positie wel nodig. Desondanks nuttig voor de breedte en in de toekomst misschien wel basisspeler als rechtsbuiten.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Willie, die nog ontbreekt in het Handige Linkjes topic, speelde gisteren geen kleurloos potje. Gaf een goede assist op Bas Dost, maakte zelf een zeer aardige treffer en miste onfortuinlijk nog een strafschop!
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Vind te titel wel goed gevonden , maar ga geen commentaar geven op die speler , want ik heb niet overal verstand van ....
Peace . |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Zijn voorzetten worden met de week beter. Lekkere goal ook.
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Voor wat het waard is.
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dat lijkt me weer wat overdreven.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Hij heeft overigens 25 wedstrijden gespeeld, niet 7.
Vorige week trouwens 2 assists, waarvan wederom 1 van de rechterflank. Volgend seizoen rechtsbuiten? |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Goaltje en een assist weer gisteren, goed aanwezig tijdens de Almelose bliksemstart tegen NAC!
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bertje let je op
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dat wordt een interessant seizoen voor hem. Moet toch een beetje gaan bevestigen na vorig seizoen, maar zal Bosz hem net zoveel vertrouwen geven / kunnen raken als Verbeek?
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Begon gewoon als basisspeler, ook onder Peter. Zijn snelle run leverde Heracles de 1-0 op, al had ie hem zelf moeten maken.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hij staat in het elftal van de week deze week. Desondanks draait hij minder dan vorig seizoen. Wat vinden de Heraclieden, staal Willie stil zonder Verbeek of??
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ik vind het zeker een leuke voetballer, maar het zou me toch zeer verbazen als de bondscoach van Kameroen hem ineens op gaat roepen. Zou wat zijn, Overtoom in de rug van Eto'o.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Scoorde wel mooi tegen Ajax, dus wie weet kan Enoh de bondscoach inseinen.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Moet toegeven dat hij de laatste weken goed speelt, beter dan afgelopen seizoen zelfs. Toch zie ik hem nog altijd liever op de flanken, vandaag ook weer een aantal goede acties en een mooie assist vanaf links.
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Begon dramatisch aan het seizoen, maar de afgelopen weken laat hij zien wel degelijk ook het verschil te kunnen maken als het team niet lekker draait. 5 goals en 4 assists in de laatste 8 wedstrijden. Eigenlijk de enige basisspeler van vorig seizoen die ik dit seizoen (op de eerste 6/7 wedstrijden na) een stuk beter vind dan vorig jaar, moet eerlijk bekennen dat ik niet had verwacht dat hij zich nog zoveel kon ontwikkelen. Als hij zo doorgaat zal ik de woorden uit 1 van mijn eerdere posts moeten terugnemen.
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
En hij kreeg zelfs de fles champagne als man v/d wedstrijd, al keek ie daar enigszins verbaasd bij.
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Nu schijnt ook PSV interesse te hebben.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Kan het nog steeds niet bevatten. Ik heb nooit meer in Overtoom gezien dan een leuke toevoeging voor een club als (inderdaad) Heracles. Zie hem niet slagen in de top.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ik hoef hem niet zo nodig te zien in PSV-shirt (denk ik)...
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
AZ zou logisch zijn gezien Verbeek en zijn verleden daar, maar schijnt dus weer ontkend te zijn. PSV lijkt me toch iets te hoog gegrepen.
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Vreemde aankoop voor PSV, of onderschat ik Overtoom dan?
Ben het wel eens met Clough. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
"naar verluid"
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
PSV Eindhoven!
|
Ik heb echt een heel ander verhaal in mijn hoofd over de naam Willy Overtoom. Iemand zei tegen mij dat hij ten vondeling was gelegd op de Overtoom in Amsterdam. Maar dat verhaal klopt dus niet? Hij is gewoon in Kamaroen geboren en op latere leeftijd naar Nederland gekomen?
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
__________________ [AFCA] [THFC]
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Willie met zijn coole 'ik schuif hem heel zachtjes in het hoekje als de keeper al duikt'-penalty's al op tien treffers in de Eredivisie. Een mooi aantal voor een middenvelder van Heracles!! (ja, ik weet dat er heel veel pingels bij zitten, maar dat weten we over vijf jaar niet meer).
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Hij deed het gisteren weer tegen Willem II, zo'n coole penalty. En daarna heel nonchalant over de achterlijn lopen.
![]() Die andere goal was ook wel leuk, even rustig erom heen en dan koeltjes in het hoekje prikken. __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Heeft Heracles nog steeds dat deuntje als die scoort?
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Nummer dertien zat er goed in gisteren. Helaas kende Isaksson zijn strafschoppentrucje vorige week, maar toch, een ongekend goed seizoen voor Willie! En hij zat ook nog eens in de quiz bij Papendrecht afgelopen woensdag.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Eindigt op 15 treffers in de Eredivisie, die we de afgelopen weken zelfs een aantal steekpasses hebben zien geven. Hij ontwikkelt zich goed, maar als liefhebber zie ik toch echt liever een technicus als Vejinovic achter Armenteros.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Gewoon allebei laten spelen. Al is het alleen maar voor dat coole loopje / wandeltje van Willie.
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Siem de Jong toch alleen vlak na het WK, in zo'n B-selectie? En Luuk de Jong is natuurlijk wel een groot Nederlands talent. Om hem aan het Nederlands Elftal te laten ruiken is niks mis mee.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Mooi om te horen als Heracles-fan lijkt me zo.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Gelukkig voor Overtoom spelen Van Der Vaart, Sneijder, Afellay en eventueel Van Persie niet op zijn posities. Op de flanken dan zeg je? Met Kuyt, Robben en Elia zal hij daar ook weinig te zoeken hebben denk ik...
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Zo snel? 't Lijkt Overtoom wel #1
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |