![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Een opvallende jonge spits in de Eredivisie is momenteel Charlison Benschop. Deze aanvaller, van 21 augustus 1989, is beresterk en doelgericht. Goede eigenschappen voor een centrumspits!
![]() Benschop werd geboren in Curaçao, in Koralspecht. Als jonkie belandde hij in Spijkenisse, waar hij ging voetballen voor de plaatselijke clubs SCO '63 en Spijkenisse. De laatste club staat erom bekend regelmatig spelers aan BVO's af te leveren. Ook Benschop werd ontdekt. ![]() RKC Waalwijk haalde hem naar Noord-Brabant. Op 11 januari 2008 debuteerde Benschop onder de naam Charlison Christina in het eerste elftal. Al snel koos hij voor de naam Benschop. In het seizoen 2008/09 droeg hij met elf goals een mooi steentje bij aan de promotie van RKC en dit seizoen heeft hij er toch al vier inliggen op het hoogste niveau. Benschop werd al gelinkt aan tal van grotere clubs. FC Groningen, Feyenoord, AZ en FC Utrecht zijn de meest genoemde clubs. De verhalen dat hij al een contract voor vijf jaar getekend heeft bij AZ, ingaand op 1 juli 2010, zijn hardnekkig. In het openbaar zijn deze echter niet bevestigd, dus kan het nog alle kanten op. ![]() Hoeveel goals maakt hij dit seizoen nog? Wie haalt hem weg uit Waalwijk? Gaat hij interlands spelen voor de Antillen of kiest hij bij een uitnodiging voor Oranje? Volg Charlison hier naar misschien wel de top! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gaf gisteren enkele assists tegen Sparta. De verdedigers kregen geen vat op hem, helaas.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ik vind het wel een speler voor Sparta eigenlijk.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Is wel een jongen uit de regio. Maar ik denk dat hij na RKC toch wel een grotere stap zet dan naar Sparta.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
AZ wilde hem toch kopen?
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hij heeft zelf in augustus gezegd al een vijfjarig contract in Alkmaar getekend te hebben en al een shirt met zijn naam thuis liggen. Maar inmiddels ontkent hij dat zelf in de pers en weet ook AZ van niets, ook niet van een eerste optie. Dus dat is een beetje vreemd.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Echt een groot talent. Denk dat hij wel rustig stapjes moet maken.. dus niet gelijk naar een top-5-club, maar na dit seizoen rustig de stap maken naar een Vitesse of NEC ofzo. Fysiek en technisch is hij heel ver, maar tactisch vind ik het mager. Wat ergens logisch is, hij is vorig jaar een beetje uit het niets gekomen.
@MM: De eerste optie is volgens mij bevestigd? Is betrokken bij de verhuur van Luirink en Agustien. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Brands heeft dat enkele weken geleden ontkend in de media, DMJN. Kan alleen het bericht zo snel niet vinden.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kreeg van Danny Makkelie vandaag de rode kaart. De laatste tijd draait hij niet meer zo eigenlijk, al kan je van een jonge spits ook niet verwachten dat hij een degradatiekandidaat gaat dragen. Maar wel zonde, want als Benson naar China gaat had hij alle ruimte gehad voorin en nu krijgt ie een schorsing.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Zijn vrije trap tegen PSV zat er wel aardig in, maar verder kon hij weinig uitrichten tegen de Eindhovense defensie.
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nou ik ben benieuwd, die zal sowieso eerst naar de beloftes gaan...
Maar daar is ook al wat concurrentie met Jonathas als grootste, misschien kunnen ze samen in de spits spelen... Ben benieuwd wat ik over een jaar vanaf nu zal posten hier! top of flop, wie zal het zeggen! __________________ De Oekraense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Dan klopte de info die ik in augustus had gekregen dus inderdaad en heeft hij destijds op zijn verjaardag zijn contract getekend. Alleen had degene die het me vertelde dan dus de datum waarop de transfer zou ingaan verkeerd.
Geen onverwachte stap derhalve, wel een mooie. Ben benieuwd hoe hij zich verder kan ontwikkelen. Hopelijk treft hij een nieuwe trainer die goed met talenten overweg kan. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Onwijs sterk aan de bal zeg, gaat AZ plezier aan beleven volgend seizoen.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Inderdaad, niet van de bal te krijgen. Heeft AZ goed gedaan.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ik denk overigens niet dat deze jongen eerst nog naar de beloftes gaat hoor, fuckbuddy. Gewoon een goede spits dit.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sja afhankelijk van wat de andere spitsen gaan doen!
__________________ De Oekraense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Nu nog een echt schot aanleren in plaats van dit Afrikanenschot.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
koopje
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Aardige goal trouwens nog dit weekend. Zijn strijd met Boerrigter om de clubtopscorerstitel gaat dus door.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
Hij kan alleen totaal niet schieten. Verder wel een fysiek bijzonder goed.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Gaat vanavond zijn officile debuut maken voor AZ en ook voor het eerst in Europees verband spelen. Hoe zal het hem vergaan?
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Als linksbuiten? Als Falkenburg als spits fungeert dan zal hij wel veel naar binnen knijpen wanneer Falkenburg in de bal komt.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ik las in het AZ-topic dat dat een beetje de bedoeling was inderdaad, maar daar kan ik geen touw aan vastknopen...
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Rechtsbuiten. Gudmundsson staat op links. Ten minste, dat was in de oefenwedstrijden zo.
__________________ 46) 29-04 Feyenoord 1-0 AZ [Eredivisie] 47) 02-05 FC Twente 3-4 sc Heerenveen [Eredivisie] 48) 06-05 AZ 1-0 FC Groningen [Eredivisie] |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ik ben erg benieuwd, denk dat hij wel gaat slagen bij AZ. Goede spits, al is de stap vanaf RKC wel groot natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
#27 | |
__________________ [AFCA] [THFC]
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Goh, daar was ie gisteren ineens weer eens. Eerst verprutst hij een prachtige kans en later maakt hij dan toch een wat verrassend doelpunt. Nu de concurrentie geblesseerd is, kan hij wellicht zijn kans pakken.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Blij dat hij scoorde, want anders was het wederom een waardeloze invalbeurt van hem.
Hij is dan wel sterk aan de bal, maar voor een spits heeft hij een slecht schot en ontbreekt het hem aan inzicht. __________________ 46) 29-04 Feyenoord 1-0 AZ [Eredivisie] 47) 02-05 FC Twente 3-4 sc Heerenveen [Eredivisie] 48) 06-05 AZ 1-0 FC Groningen [Eredivisie] |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
De beer uit Koralspecht voelt zich in Waalwijk kennelijk prima, want vandaag maakt hij ineens de winnende voor AZ. Toch leuk, zo af en toe duikt hij nog eens op.
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Liet vandaag zien niet klaar te zijn voor de vaderlandse top.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
De tweede misser vond ik nog erger eigenlijk. Oog in oog met de keeper staan en dan blind op de keeper schieten.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ik voel me hier thuis!
|
Wat een kutkneus. En dat noemt zich een spits
. Die hoef ik voorlopig niet meer in het shirt van AZ te zien.
__________________ Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano: Al die "kenners" :') (http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/m...ml#post2599162) |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Hij ligt nog vast tot medio 2015 met een lekker contract.... Dus hij mag nog even groeien, misschien kan Verbeek hem ook opwerken tot scorende spits. En anders heeft hij een paar financieel goede jaren gekend en gaat ie straks weer voor RKC ballen.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Je bent niet de enige die het een groot talent vond MM.
Tactisch heb ik het wel altijd een drama gevonden, het is gewoon een domme speler.... maar in de voetballerij denkt men vaak dat ze zo'n speler nog 'kunnen leren voetballen', vooral bij Afrikaanse jonge spelers. Ik eerst ook, maar ben een beetje van dat idee afgestapt...
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Gisteren zowaar weer eens gescoord, al werd ie nog bijna van de lijn gehaald.
Gelijk mooie praatjes in het AD:
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Welke prijs ook? Ik zie nergens een schaal of beker.
Winterkampioen, de meest loze prestatie ooit. Zwolle had er vorig jaar ook zo lekker veel aan.
__________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ik voel me hier thuis!
|
Echt een fucking domme gast
![]() En weer schoot ie m te zacht in. __________________ Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano: Al die "kenners" :') (http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/m...ml#post2599162) |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Verbeek was vandaag in AD wel lovend over hem, dat hij het mede door de lessen van Piet Keur steeds beter gaat begrijpen. Houdt momenteel Altidore dan toch buiten de basis, al kan dat natuurlijk snel wisselen.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ik voel me hier thuis!
|
Hij kan vooral hard rennen.
__________________ Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano: Al die "kenners" :') (http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/m...ml#post2599162) |
|
|
|
|
|
#41 |
|
Hij speelde tegen Ajax zeer verdienstelijk, ere wie ere toekomt. Al had hun verdediging natuurlijk niet hun sterkste dag.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Gewoon een hattrick tegen ADO
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Nou, tot ziens Jozy.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
Real story
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Dat was daarna pas.
![]() Zouden we nu twee scorende spitsen hebben? __________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Piet Likeur
__________________ 46) 29-04 Feyenoord 1-0 AZ [Eredivisie] 47) 02-05 FC Twente 3-4 sc Heerenveen [Eredivisie] 48) 06-05 AZ 1-0 FC Groningen [Eredivisie] |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Ik vind Charlison technisch soms echt verrassend goed. Laatste wedstrijden steeds een actie die ik totaal niet verwacht.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Die 0-3 van hem was echt een klasse goal. Die aanname en de afronding.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
![]() .
|
|
|