Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10-12-09, 17:26   #1
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Kees Kwakman is bij NAC Breda in anderhalf seizoen al uitgegroeid tot een belangrijke speler. De allrounder, geboren op 10 juni 1983 te Purmerend, staat nog tot medio 2013 in Breda. De vraag is echter of NAC zijn plafond zal zijn.

Kwakman debuteerde in het gedenkwaardige voetbalseizoen 2004/05 als prof bij Volendam. Zijn vader Wim is ook een ex-prof en werkt bij Ajax als jeugdtrainer. Kees trad als profvoetballer dus in diens voetsporen. Na 69 duels in de Jupiler League voor Volendam in twee seizoenen en tien goals klopte het net gedegradeerde RBC Roosendaal aan.

Kwakman, die zowel centraal achterin als op het middenveld en als linkermiddenvelder kan spelen, zette de stap. Promoveren met RBC lukte niet, maar zeventig duels en twaalf goals brachten hem in de belangstelling van clubs uit de Eredivisie.

Het was NAC Breda dat hem haalde en daar werd hij herenigd met Robert Maaskant, eerder zijn trainer bij RBC. Toch schroomt Kwakman niet om Maaskant, die hij hoog heeft zitten, aan te spreken als dingen niet kloppen, zo bleek uit een interview vorig jaar. Vorig seizoen kwam hij tot 31 duels in de Eredivisie en scoorde hij drie keer, ook dit seizoen is hij vrijwel onomstreden.

Kan Kees Ballap, zoals de Volendammers hem noemen, nog meer aan? Volg het hier!

Hij heeft rugnummer 5.
methodmich is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 10-12-09, 17:34 duh   #2

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Pietje paulusma

Ik denk het niet eigenlijk, speler voor subtop dus kan ie bij NAC goed mee. Alhoewel ik het hem best gun (en NAC ook mocht ie voor een leuke som vertrekken) .
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-12-09, 20:54   #3
Nummer 10

Kees behaalde gisteravond een verdienstelijke achtste plaats bij de ASWH voetbalquiz 2009.

Hopelijk gaat ie dit weekend met NAC wel winnen.
Oud 18-12-09, 12:54   #4

Nou, dit weekend mag het ook.

Deze mag niet ontbreken, geniaal:

http://www.youtube.com/watch?v=h7T0Ja5sIMY&feature=player_embedded#
Oud 18-12-09, 13:05   #5
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Haha, wtf
Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-09, 17:15   #6
Nummer 10

Dat was ook een topfilmpje idd!

Het is een bijzonder aardige kerel en een prima voetballer. Mooie combi!
Oud 18-12-09, 17:25   #7
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Pietje Paulusma! Gelukkig heeft Pino zijn broek nog aan.
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 07-02-10, 12:12   #8
Nummer 10

Kees staat de laatste tijd ook weer regelmatig centraal achterin. In elk geval heeft hij al aangetoond ook in blessuretijd nog scherp te zijn!!
Oud 27-03-10, 11:29   #9
Nummer 10

Gisteren weer een doelpuntje, maar lijkt toch in een dipje te zitten (samen met de hele ploeg wellicht).
Oud 06-07-10, 14:58 Standaard   #10
Nummer 10

Straks over de grens te bewonderen??

Augsburg lonkt naar NAC-speler Kees Kwakman

VOETBAL - NAC-speler Kees Kwakman staat in de belangstelling van het Duitse Augsburg.
De Volendammer sprak onlangs met de club die uitkomt in de 2. Bundesliga.

Augsburg heeft vorige week een schriftelijk bod uitgebracht op de middenvelder. Bij de Bredase club vinden ze dat bod echter te laag. Eerder trok Augsburg met Vitesse-speler Paul Verhaegh al een andere Nederlander aan.

Kwakman heeft bij NAC nog een contract tot 2013. Coach Robert Maaskant ziet in de 27-jarige speler een van de kandidaten om Patrick Zwaanswijk op te volgen in het hart van de defensie.

De Bredase club zal vermoedelijk eind van de week bekend maken dat Jeffrey van As officieel de opvolger wordt van de naar AZ vertrokken technisch directeur Earnest Stewart. Van As nam de afgelopen weken al de honneurs waar.
Regio - bndestem

Oud 06-07-10, 15:05 Standaard   #11
Redactie

Hoop niet dat die weg gaat.

Oud 12-08-10, 13:54 smile   #12

Kees kan echt alles, hij gaat ook de Jupiler League analyseren bij Eredivisie Live.
groenen is offline   Met citaat reageren
Oud 12-08-10, 14:32 thumb up   #13

Naast voetballen, het weer en nu even analyseren bij de juup .
Oud 13-08-10, 20:11 Standaard   #14
Nummer 10

Oorspronkelijk geplaatst door groenen Bekijk bericht
Kees kan echt alles, hij gaat ook de Jupiler League analyseren bij Eredivisie Live.
Ben benieuwd hoe hij dat gaat doen. Aan zijn feitenkennis zal het hoe dan ook niet liggen.

Oud 22-08-10, 14:14 sad   #15

Iemand hem al gezien bij Eredivisie Live Jupiler League? Toen ik keek maakte ze helemaal geen gebruik van analisten.

Kwakman lucht hart: 'NAC zowel op als buiten het veld als los zand'
Zondag, 22 augustus 2010 om 13:32Kees Kwakman kon zijn frustraties na de 3-1 nederlaag bij SC Heerenveen niet verbergen. De middenvelder van NAC Breda luchtte zijn hart tegenover Omroep Brabant en moest zich zelfs inhouden om niet nog meer details prijs te geven. Duidelijk werd in ieder geval dat het momenteel geen pretje is om tot de selectie van de Brabanders te behoren.

Kwakman uitte allereerst zijn onvrede over de verliespartij in Friesland, die volgens hem niet op zichzelf stond. “Hebben we veel beter gevoetbald het afgelopen half jaar?”, kaatste hij de bal terug richting de reporter. “Dit is een opeenhoping van wat we de afgelopen tijd hebben laten zien. Ik mag dit niet zeggen maar ik doe het wel: dit elftal is als los zand, zowel op als buiten het veld. Het is gewoon een drama. Als je ziet hoe je wordt weggespeeld, dat is gewoon zielig. Maar laat ik maar niet te veel zeggen.”

Ook het plotselinge vertrek van coach Robert Maaskant naar Polen past volgens Kwakman in het plaatje. “Ik kom op de club, eet een broodje en iemand zegt: ‘ de trainer is weg’. Ik dacht dat hij een geintje maakte, maar het bleek dus wel zo te zijn. Natuurlijk hoor je dan de hele dag niks anders, en heeft dat de voorbereiding op de wedstrijd wel verstoord. Zoiets speelt onbewust een rol. Het past mooi in de voorbereiding van NAC.”
Kees klaagt wel snel in de publiciteit .
Oud 28-08-10, 12:46 surprise   #16

Kees vertrekt waarschijnlijk als nog naar Augsburg.
Oud 28-08-10, 12:54 Standaard   #17

Las het gerucht ja, lijkt me nou niet een sportieve stap vooruit.
Oud 28-08-10, 13:59 Standaard   #18

Strooper's Voetbal Forum schermafbeelding

Is wel een club met ambitie hoor. Speelden afgelopen seizoen nacompetitie voor promotie naar de Bundesliga en hebben een gloednieuw stadion voor 30.000 man.
Strooper is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-09-10, 20:10 Standaard   #19
Nummer 10

Leonardo vond hem niet zo aardig:

Leonardo is blij dat Kees Kwakman vertrokkken is naar FC Augsburg. De aanvaller van NAC Breda beweert in NUsport dat Kwakman 'en andere meelopers' de enigen waren die hem niet mochten. De Braziliaan heeft geen goed woord voor zijn oud-teamgenoot over.

Kwakman liet na zijn vertrek weten dat er een beroerde sfeer in de selectie van NAC heerst, mede door Leonardo. "Er zijn allemaal negatieve dingen over mij gezegd die mij geraakt hebben. Ik wil graag een keer mijn kant van het verhaal laten horen", zegt de Braziliaan. "Dat juist Kwakman zoiets zegt. Die heeft in een jaar tijd nooit laten zien wat hij kan."

"Als hij een echte prof was dan was hij een keer naar mij toegekomen met zijn kritiek. Op het moment dat hij weggaat, hoor ik via de media wat hij van me vindt. Heel dapper...", vindt Leonardo. "Met Kwakman win je de oorlog niet. Ik ben blij dat hij weg is. Ik ben prof geweest bij Ajax en Feyenoord, die shirts zal Kees nooit dragen. Hooguit als ballenjongen."

Leonardo ziet echter niet alleen Kwakman als boosdoener. "Hij en nog wat meelopers zijn de enigen die mij niet mogen. Ik neem het op de training vaak op voor jonge jongens die zij de hele tijd negatief coachen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij Feyenoord. Dat helpt niet. Daarom hebben we soms een felle discussie. Maar ik zou nooit iemand daadwerkelijk fysiek aanvallen."

Interim-coach John Karelse heeft bij de Braziliaan ook geen beste beurt gemaakt. Karelse zei na de laatste competitiewedstrijd dat hij geen tijd meer in Leonardo wilde steken, omdat deze na zijn wissel meteen naar de kleedkamer liep. "Ik heb nog nooit een trainer meegemaakt die na afloop van een wedstrijd over zijn eigen speler zegt dat hij er geen energie meer insteekt. Ik kan over hem ook wel een boekje open doen. Maar ik ben zo professioneel om dat niet te doen."

Oud 05-09-10, 11:08 emo   #20

Soap!

Deel zoveul van de soap rond Kees Kwakman en Leo. Ze zullen waarschijnlijk geen pilske meer gaan drinken samen, want na de reactie van Leo op de uitlatingen van Kees in de vi, is het nu weer de beurt aan Kees om wat te zeggen. Voor het gemak hebben we de quotes 1 op 1 overgenomen.

”Eigenlijk zou ik niet eens moeten reageren op dit hele verhaal, maar er staan natuurlijk een paar onwaarheden. Ten eerste heb ik wel degelijk tegen hem gezegd wat ik van hem vond. Voor een oefenpotje in de kleedkamer werd meneer namelijk boos omdat ik zijn shirtje een plekje verder hing in verband met ruimtegebrek. Dat mocht niet en wie dacht ik wel niet wie ik was? Ik vertelde hem toen dat hij zich normaal moest gedragen en niets meer was dan wij omdat hij misschien bij Ajax en Feyenoord had gespeeld. Hij begint over vorig jaar te praten? We kunnen de statistieken er wel even bijpakken hoor. Dan kunnen we zien hoe vaak Leonardo getraind, gespeeld en gescoord heeft. En kunnen we ook even kijken wie er meer waarde heeft gehad voor NAC. Leo heeft wel een keer gelijk in zijn verhaal. Ik ben geen topper en zal inderdaad nooit voor Ajax spelen, maar gelukkig weet ik dan van mezelf en probeer ik er wel alles aan te doen om een betere speler te worden. Dat is bovendien altijd nog beter dan je te gedragen alsof je onze lieve heer zelf bent. John Karelse heeft eigenlijk wel gelijk, elke seconde energie die je in hem steekt is er één teveel ", vervolgt de 27-jarige middenvelder. "Dus laten we er maar over ophouden. Ik wens alle andere spelers van NAC en alle supporters oprecht een supergoed seizoen toe en ben er heel trots op dat ik daar heb mogen spelen.”
Oud 05-09-10, 12:32 Standaard   #21
Nummer 10

Wijze woorden van Kees natuurlijk! Hij heeft bij Augsburg overigens het rugnummer 14 gekregen.

Oud 05-09-10, 12:54 Standaard   #22

Leonardo ziet echter niet alleen Kwakman als boosdoener. "Hij en nog wat meelopers zijn de enigen die mij niet mogen. Ik neem het op de training vaak op voor jonge jongens die zij de hele tijd negatief coachen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij Feyenoord. Dat helpt niet. Daarom hebben we soms een felle discussie. Maar ik zou nooit iemand daadwerkelijk fysiek aanvallen."
Heeft NAC jonge jongens?

Laatst gewijzigd door groenen; 05-09-10 om 12:56
Oud 15-12-10, 18:47 Standaard   #23
Redactie

NAC Breda nam afgelopen zomer niet geheel vrijwillig afscheid van Kees Kwakman, maar de Brabanders zijn de voormalig speler niet uit het oog verloren. Daar heeft de Nederlandse club overigens ook een reden voor: als FC Augsburg, de huidige werkgever van Kwakman, naar de Bundesliga promoveert kan NAC een bonus verwachten van de club uit de Tweede Bundesliga.

De verdediger annex middenvelder verruilde Breda aan het begin van dit seizoen voor Augsburg en leverde zijn noodlijdende werkgever daarmee een transferbedrag van 725 duizend euro op. De inkomsten blijken volgens Voetbal International nog te kunnen stijgen als Augsburg promoveert: dan incasseert NAC bovenop de transfersom nog een bonus van 75 duizend euro.

Voor de noodlijdende Bredanaars zou dat een welkome aanvulling zijn, want financiële problemen waren juist de voornaamste oorzaak om Kwakman afgelopen zomer te laten vertrekken. Augsburg gaat aan de leiding op het twee Duitse niveau, gevolgd door Hertha BSC. De bovenste twee ploegen maken aan het eind van het seizoen de stap naar de Bundesliga.

Oud 20-04-11, 17:43 Standaard   #24

Augsburg laat Kwakman transfervrij vertrekken
Kees Kwakman mag komende zomer uitzien naar een nieuwe werkgever. Volgens Voetbal International mag de verdedigende middenvelder transfervrij vertrekken bij FC Augsburg.
Kwakman verruilde afgelopen jaar de Eredivisie voor de 2. Bundesliga, waar hij een tweejarig contract tekende bij het ambitieuze FC Augsburg. De club, die getraind wordt door de Nederlander Jos Luhukay, heeft nu laten weten dat Kwakman komende zomer – ondanks een doorlopend contract – transfervrij mag vertrekken.

"Er is een meningsverschil, maar de contacten tussen Kees en de club gaan in goede harmonie. We proberen het nu op een goede manier af te sluiten", vertelt zaakwaarnemer Johan Wins van EFM International in gesprek met het weekblad. Kwakman kwam dit seizoen tot 22 optredens bij de club, die op het punt van promoveren naar de Bundesliga staat.
Oud 20-04-11, 17:48 Standaard   #25
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

lekkere positie is dat. 22 potjes bij kanshebber op promotie. Die kan vast weer een club vinden daar.

Oud 20-04-11, 21:27 big smile   #26

groenenV's Voetbal Forum schermafbeelding

Kees is te mondig.
groenenV is offline   Met citaat reageren
Oud 21-04-11, 09:04 Standaard   #27
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
lekkere positie is dat. 22 potjes bij kanshebber op promotie. Die kan vast weer een club vinden daar.
Of in Nederland.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 24-06-11, 12:34 surprise   #28

Naar Groningen dus.
Oud 24-06-11, 13:00 Standaard   #29

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Ook dus maar even volgen dit topic

Oud 24-06-11, 13:07 thumb up   #30
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Prima aanwinst.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 24-06-11, 13:27 thumb up   #31

Toffe kerel. Zolang hij maar niet scoort tegen ons, veel succes.
Oud 24-06-11, 13:45 thumb up   #32
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Goede keuze van beide, denk ik.

Oud 24-06-11, 16:13 thumb up   #33

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Goede zet.

Oud 24-06-11, 20:36 Standaard   #34
Nummer 10

Mooi dat hij terug in Nederland is. Hopelijk kan hij bij Groningen zijn loopbaan weer in de juiste richting stuwen, want het Duitse avontuur was geen onverdeeld succes.

Oud 24-06-11, 20:39 Standaard   #35
Hup Holland!

d_b01's Voetbal Forum schermafbeelding

volgen dit

Exit Huistra
d_b01 is offline   Met citaat reageren
Oud 08-08-11, 21:49 Standaard   #36

Update: Woedende Kwakman ziet beelden terug: 'Het was stom van me'
Kees Kwakman is dit seizoen nieuw bij FC Groningen, maar de middenvelder deinst er niet voor terug om zijn collega's na de eerste speeldag al meteen af te branden. In Kerkrade sloot het tegen Roda JC met een volledig onnodige nederlaag van 2-1 de seizoensouverture af. "We zeggen nog in de rust. Let op jongens, geen domme overtredingen, geen dode spelmomenten weggeven."

"En Tom, Tom Hiariej gaat eerst op de ‘rand zestien’ op iemands rug zitten", vertelde Kwakman aan Eredivisie Live. "En ja, sorry, die vrije trap mag er écht niet in. Ik zeg drie keer tegen Brian van Loo ‘die lange hoek is voor jou, want wij springen’. En dan nog gaat die bal er drie meter van de paal in. Ja, sorry hoor …"

FC Groningen verzuimde na de 0-1 verder afstand te nemen en dat werd de ploeg van Pieter Huistra, zelfs tegen tien man, in de slotfase fataal. "We doen in de tweede helft eigenlijk alles fout wat we voor rust goed doen Hoeveel kansen wil je hebben om tegen tien man 0-2 te maken? 0-3, 0-4? Laten we beginnen met de 0-2. We kregen kans op kans."

Update 8 augustus 12:10 uur - Woedende Kwakman ziet beelden terug: 'Het was stom van me'
Kees Kwakman is inmiddels weer wat gekalmeerd. De verdediger van FC Groningen vond het nodig om een aantal ploeggenoten met de grond gelijk te maken na het verloren duel met Roda JC. "Namen noemen is nooit slim, bovendien had ik het dan ook wel over mezelf mogen hebben. Ik heb ook totaal niet bedoeld dat we door Brian en Tom verloren hebben. Absoluut niet zelfs. Ik heb erkend dat het stom van me was, en alle kou is inmiddels uit de lucht", stelde de aanvoerder aan Voetbal International.

Keesie gaat gelijk los.
Oud 09-08-11, 00:55 thumb up   #37
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Kees Kwaakman.

Oud 09-08-11, 00:56 Standaard   #38
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Wordt Brian de Loo even te kakken gezet aldus Derksen
Elwood1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-11, 03:15 thumb up   #39
Huntelaar #9

vinnie06's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door groenenV Bekijk bericht
Kees is te mondig.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:21.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site