Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10-12-09, 16:42 emo   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Volledige naam Foppe Geert de Haan
Geboortedatum 26 juni 1943
Geboorteplaats Lippenhuizen, Nederland

Foppe de Haan voelt zich thuis in Zuid-Afrika
door Eric de Jager. dinsdag 08 december 2009 | 07:40

KAAPSTAD - Het is 35 graden en het rubber in het kunstgrasveld van Ajax Kaapstad verspreidt een brandlucht. Beneden, onder de spelerslounge van het trainingscomplex Ikamva ('De Toekomst') werken de jonge spelers van de A1 zich in het zweet. Op de achtergrond trilt de beroemde Tafelberg in de warme lucht. Binnen is er zicht op het bruinverbrande, tevreden gezicht van Foppe de Haan, sinds 1 november coach van het Zuid-Afrikaanse filiaal van Ajax.

Zijn Friese accent valt op tussen het Afrikaans en het Engels. De Haan leek voor altijd verbonden met zijn vaderland, als boegbeeld van SC Heerenveen en Jong Oranje. Maar op 66-jarige leeftijd is het er toch van gekomen: een baan in het buitenland. "Ik heb al vier, vijf keer een soortgelijk avontuur afgezegd. Qatar, Dubai, China... Ik was er niet klaar voor en dacht: 'Wat heb ik daar te zoeken?' Maar hier ben ik op vakantie geweest, ik vind Zuid-Afrika zo mooi."

De Haan kijkt even naar buiten en tikt op zijn heup. "Daar heb ik nu minder last van. Komt door het weer." Hij is, met zijn vrouw Geke, gelukkig in een mooi huis in de badplaats Houtbaai. Maar hij viert geen betaalde vakantie. "Ik ben soms hondsmoe. En een groot deel van mijn baan bestaat uit reizen naar Johannesburg, voor de uitwedstrijden. Maar het is fantastisch werken. Voetbal is booming business in Zuid-Afrika, zeker met het WK voor de boeg. Ik ben op een leeftijd dat ik geen druk meer voel en dat ik het hartstikke leuk vind om spelers iets te leren."

De Fries staat bekend om zijn kwaliteiten als bouwer. Hij kneedde Heerenveen tot een subtopper en hield de prille sterren van Jong Oranje vaderlijk in het gareel. Wat dat betreft kan hij in Kaapstad zijn lol op. "Er valt nog veel te verbeteren. Ze noemen het 'townshipvoetbal' wat ze spelen. Ik noem het 'gejaagd door de wind'. Ze hebben veel energie, zijn topfit en de mentaliteit is ook goed. Maar ik zou willen dat ze de bal een keer in de ploeg houden. Ik laat wel eens video's zien - laatst nog van Rusland-Slovenië - om dat duidelijk te maken. Dan heb ik wel een beetje het gevoel dat ze denken: 'Wat wil die man?"'

Toch ziet De Haan verbetering. "Ik was hier vijf jaar geleden voor ontwikkelingswerk en toen was het nog veel erger. Als we het voor elkaar krijgen ze beter te laten voetballen, kunnen ze hoog eindigen." 'F.d.H', zoals op zijn borst naast het Ajax-logo staat, beseft dat het een weg van vallen en opstaan wordt. "Als ik in Nederland zeg: 'We gaan zes tegen vier spelen', weet iedereen wat de bedoeling is. Hier hebben ze die vanzelfsprekendheid niet. Ik moet het drie keer uitleggen en dan nog moet ik de oefening stilleggen." Wat ook nieuw is in vergelijking met zijn vorige werkterrein, is dat de trainer nauwelijks tegenspraak krijgt. "Het is heel erg 'Yes, boss'. Dat heeft te maken met het schoolsysteem. De zweep gaat er aardig over. Ik denk dat ze daardoor ook niet overlopen van zelfvertrouwen."

Zijn Zuid-Afrikaanse kennis haalt hij bij Hans Vonk. De lange doelman (ex-Heerenveen, ex-Ajax) tipte de clubleiding over De Haan. "Vonk is goed. Hij corrigeert me af en toe. In het begin vergat ik iedereen een hand te geven en te vragen: 'How are you?"' De Haan legt het dopje van zijn waterfles neer en zwaait achteloos. "Ik kwam boven en zei: 'Goeie'." Hij kan er smakelijk om lachen. "Ik wil wel eens te snel, dan remt Vonk me af. Hij helpt ook met taalprobleempjes. Wat ze spreken is Engels, maar nét niet. Ik luister elke ochtend naar de radio om te oefenen en wil ook op les." Of dat een voorbode is van een langer verblijf, weet De Haan niet. "In februari gaan we praten. Dit is de gekste competitie ooit, want met kerst spelen ze niet, er is in januari een maand zomerstop en dan moeten de laatste zes wedstrijden in drie weken worden gespeeld. Wat er daarna gebeurt, hangt van de familie af. Mijn vrouw heeft een moeder op leeftijd, dat speelt ook mee. We hebben nog geen auto gekocht, we rijden in een huurautootje." Ja, hij mist zijn familie in Zuid-Afrika. En het schaatsen. Maar er zijn goede redenen om er nog een jaartje aan vast te plakken: "Ik kan niet achter de geraniums zitten, ik wil niet kaarten. Ik wil lekker aan de slag."
Leuk om te lezen .
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 10-12-09, 16:43 wink   #2
Foppe
El Pistolero is offline   Met citaat reageren
Oud 26-01-10, 21:37   #3
BS.

Misschien gaat ie zelfs nog een jaar door bij Ajax Cape Town .
Oud 26-01-10, 21:38   #4
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe doet hij het eigenlijk daar?
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 17:17   #5
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Trainer Foppe de Haan gaat nog een jaar door.De 66-jarige Fries heeft zijn aflopende contract met Ajax Cape Town (ZAf) met één jaar verlengd.
Bron: Teletekst
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 17:24 big smile   #6

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen
Hoe doet hij het eigenlijk daar?
Toen 'ie kwam stonden ze 2e, nu 7e.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 08-03-10, 17:38   #7
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast

Toen 'ie kwam stonden ze 2e, nu 7e.
Waarom willen ze dan met hem door?
SuikerBrood is nu online   Met citaat reageren
Oud 20-04-10, 23:22   #8
BS.

De Haan: "Ik dacht: ik stop en ga morgen naar huis"

Foppe de Haan verlengde vorige maand zijn contract bij Ajax Cape Town met een jaar, maar de Fries voelde zich niet altijd gelukkig in Zuid-Afrika. Tijdens zijn eerste maanden dacht de coach vaak aan stoppen.

Dat zegt De Haan in Mambapoint, het crossmediale ontwikkelingsprojecten-platform van de NCRV. "Ik heb op het veld gestaan dat ik dacht: 'Ik stop er mee en ga morgen of in ieder geval aan het eind van het seizoen naar huis", zegt de oud-trainer van sc Heerenveen en Jong Oranje.

De Haan moest zich vooral aanpassen aan de cultuur. "De spelers komen allemaal uit townships. Die jongens moeten alles nog ontdekken, alles nog leren. Ze zijn daarentegen wel heel streetwise. En dan komt er ineens een trainer uit Europa en die gaat met hun aan werk. Voor mijzelf was ik wel heel benieuwd of dat ging werken of niet."

Uiteindelijk vond De Haan zijn draai en ziet hij resultaat van zijn werk. "Ze beginnen steeds beter te voetballen, maar dat heeft dus wel even geduurd", zegt de trainer. "Voetbal is de sport van de zwarte mensen. Op het moment dat het voetbal beter wordt gestructureerd en beter wordt georganiseerd, is dat goed voor de emancipatie van zwarte mensen. Vooral de mannen hier hebben vaak het gevoel dat ze niets zijn. Daarom is sport is hier ongelooflijk belangrijk. Als je ontdekt dat je wat kunt, krijg je zelfwaardering."
Oud 14-10-10, 14:45 Standaard   #9
BS.

Voetbalvrouwen willen De Haan
Leeuwarden De vrouwen van het Nederlands elftal zouden graag zien dat Foppe de Haan de nieuwe bondscoach wordt. De Fries, die nog tot 2011 onder contract staat bij Ajax Cape Town in Zuid-Afrika, is nog niet benaderd door de KNVB en ziet weinig heil in een terugkeer als bondscoach. ,,Ik heb er nog niet over nagedacht en dat ben ik ook niet van plan.”

Voor de Friese international Sherida Spitse uit Sneek was het nieuws onbekend. ,,Maar het zou wel top zijn”, vond Spitse. Na het mislopen van de organisatie voor het EK van 2013 zou het aantrekken van een trainer met de uitstraling van De Haan volgens aanvoerster Daphne Koster een geweldige impuls zijn voor het vrouwenvoetbal.

Oud 30-03-11, 13:53 sad   #10

De Haan stopt bij Ajax Cape Town en gaat met pensioen

Foppe de Haan zal aan het eind van dit seizoen zijn werkzaamheden als hoofdtrainer bij Ajax Cape Town neerleggen. De oefenmeester heeft volgens de officiële website van zijn werkgever aangegeven dat hij het trainersgilde zal verlaten en gaat genieten van zijn pensioen.

De 67-jarige De Haan kwam in het seizoen 2009/10 aan de bak bij Ajax Cape Town, de Zuid-Afrikaanse satellietclub van Ajax. Na twee seizoenen in Zuid-Afrika te hebben doorgebracht vindt de Fries het welletjes geweest en wil hij zich gaan richten op zijn familie. “Ik ben jarenlang trainer geweest en nu is het moment aangebroken om meer tijd door te brengen met de familie.”

De ervaren oefenmeester zal Ajax Cape Town nog tot het einde van het seizoen leiden als hoofdtrainer en wordt nauw betrokken bij de aanstelling van zijn opvolger. Maar daarna zit het er toch echt op. “Ik wil meer tijd besteden aan mijn vrouw, kinderen en in het bijzonder mijn kleinkinderen. Zij klagen dat ik ze nog nooit heb zien voetballen, het is nu hun beurt.”

De Haan heeft een imposante carrière achter de rug, waarbij hij vooral zal worden gezien als de ultieme trainer van SC Heerenveen. Hij was van 1985 tot 1988 en 1992 tot 2004 de hoofdtrainer van de Friezen. Hij wist de club vanuit de Eerste Divisie zelfs naar een jaar Champions League-voetbal te leiden. Verder was hij succesvol met Jong Oranje, waarmee in 2006 en 2007 Europees Kampioen werd. Het bleken uiteindelijk zijn enige prijzen in zijn lange trainerscarrière.

Mess is offline   Met citaat reageren
Oud 30-03-11, 14:32 Standaard   #11
Breuer in Oranje

Hopen dat ie toch nog iets bij Heerenveen wil doen.

pão de açúcar socker bröd şeker ekmek
Sûkerbôle.
Oud 23-05-11, 23:56 Standaard   #12
nep-fries

Foppe gaat naar Tibet toe:

Foppe de Haan bondscoach 'ontwikkelingsland' | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

en 3 jaar geleden:
nu.nl/sport | Foppe de Haan traint Tibetaans voetbalelftal

daarnaast klopt het exact met zijn beschrijving
Don Turba is offline   Met citaat reageren
Oud 24-05-11, 00:03 big smile   #13

Boeman's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Don Turba Bekijk bericht
Foppe gaat naar Tibet toe:

Foppe de Haan bondscoach 'ontwikkelingsland' | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

en 3 jaar geleden:
nu.nl/sport | Foppe de Haan traint Tibetaans voetbalelftal

daarnaast klopt het exact met zijn beschrijving
Wat is dit nu weer ?

Dit zijn de landen die nog niet aangesloten zijn, dus heel veel keus is er ook niet.
Boeman is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-05-11, 00:10 Standaard   #14
nep-fries

Oorspronkelijk geplaatst door Boeman Bekijk bericht
[...]

Wat is dit nu weer ?

Dit zijn de landen die nog niet aangesloten zijn, dus heel veel keus is er ook niet.
ja dat heb ik ook.

Volgens mij begint hij echt een beetje dement te worden. Zuid-Afrika lijkt me ook chill, maar wtf moet je in Tibet!?!

Het zou dus ook nog een eiland als Kiribati zijn, maar in dat geval is Foppe echt helemaal de weg kwijt

In de FIFI Wild Cup 2006 speelde Tibet twee wedstrijden, waarbij het tegen Gibraltar verloor met 0-5 en met 0-7 van de Republiek St. Pauli (oud-spelers van FC St. Pauli). Hiermee was de club uitgeschakeld in de voorronde van groep B.

Laatst gewijzigd door Don Turba; 24-05-11 om 00:12
Oud 24-05-11, 00:36 Standaard   #15
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Nooit geweten dat Friesland een eigen elftal had.

Laatst gewijzigd door Otis.; 24-05-11 om 10:51
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 24-05-11, 11:47 Standaard   #16

Er is nog genoeg keus hoor. Tibet is geen onafhankelijk land (wettelijke net zo "autonoom" als Catalonie in Spanje bijvoorbeeld) en zal dus geen FIFA status kunnen krijgen lijkt mij. Misschien dat ze Foppe hebben wijs gemaakt dat dit wel zo is. Hmm, ik zie nu dat Hongkong en Macau wel een eigen national poeg hebben....misschien dan toch?
Deze landen zijn ook geen lid van de FIFA maar wel van hun continentale bonden: Guadeloupe, Zanzibar, Martinique, Sint Maarten, French Guiana, Reunion?

Oud 24-05-11, 12:07 thumb up   #17
11 tegen 11, bal is rond

Ik vind hem wel serieus een grote held dat ie dit doet . Zonder salaris ook gewoon . Ik hoop dat het zo'n eilandje in de pacifische oceaan is. Tuvalu of Kiribati ofzo .

Oud 24-05-11, 12:56 Standaard   #18

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat interview met Coen Verbraak voor dat tv-programma (ook uitgegeven in boekvorm) was meesterlijk. Wijze man.

Oud 24-05-11, 13:29 Standaard   #19
nep-fries

Oorspronkelijk geplaatst door Fides Bekijk bericht
Er is nog genoeg keus hoor. Tibet is geen onafhankelijk land (wettelijke net zo "autonoom" als Catalonie in Spanje bijvoorbeeld) en zal dus geen FIFA status kunnen krijgen lijkt mij. Misschien dat ze Foppe hebben wijs gemaakt dat dit wel zo is. Hmm, ik zie nu dat Hongkong en Macau wel een eigen national poeg hebben....misschien dan toch?
Deze landen zijn ook geen lid van de FIFA maar wel van hun continentale bonden: Guadeloupe, Zanzibar, Martinique, Sint Maarten, French Guiana, Reunion?
ja, maar Hong Kong en Macau zijn echt geen ontwikkelingslanden! (en Foppe zegt ook niet dat hij prijzen wilt pakken, hij wil gewoon het voetbal daar opzetten. Foppe snapt zelf ook wel dat Tibet geen lid van de FIFA gaat worden. Waarschijnlijk heeft hij een boek gelezen over het boeddhisme ofzo en is hij sindsdien helemaal tibetminded geworden.

En Foppe gaat echt niet opeens voor niets bondscoach worden van Zanzibar ofzo.. Tibet klopt helemaal met zijn beschrijving en hij heeft het dus al een keer een dagje getraind. Het zal mij zeer verbazen als het geen Tibet is.

Laatst gewijzigd door Don Turba; 24-05-11 om 13:31
Oud 24-05-11, 13:32 sunglasses   #20
11 tegen 11, bal is rond

Tibet is ook geen ontwikkelingsland, hooguit een ontwikkelingsprovincie.

Oud 24-05-11, 13:34 Standaard   #21

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Aruba of Curaçao nog een mogelijkheid? Die mogen sinds kort toch ook een nationaal team samenstellen?
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 24-05-11, 13:37 Standaard   #22
nep-fries

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
Aruba of Curaçao nog een mogelijkheid? Die mogen sinds kort toch ook een nationaal team samenstellen?
Volgens mij zijn die beiden al lid van de FIFA. Het ging om een land dat niet lid is van de FIFA.
Oud 24-05-11, 13:38 Standaard   #23

Die zijn al lid van de FIFA.

Ik ben bang dat je als bondscoach van Tibet nog weleens in de problemen kan komen als je nog ooit de behoefte hebt om naar China af te reizen (en dus ook naar Tibet zelf?). Ook wil hij een infrastructuur opbouwen e.d. maar het lijkt me dat de Chinese overheid elke vorm van "Tibetaanse infrastructuur" wat mogelijk nationalisme in de hand kan werken (nationale sportploegen zijn dat wel een voorbeeld van) zal tegenwerken.

Oud 24-05-11, 13:39 thumb up   #24
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
Aruba had dat al een tijdje, Curaçao of St. Maarten zou wel kunnen. Maar ik las hier: Foppe de Haan wordt bondscoach - Leeuwarder Courant

dat het 24 uur vliegen is. Dus dat wijst dan toch weer op ergens in de buurt van Micronesië .

Oud 24-05-11, 13:42 Standaard   #25
nep-fries

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
[...]
Aruba had dat al een tijdje, Curaçao of St. Maarten zou wel kunnen. Maar ik las hier: Foppe de Haan wordt bondscoach - Leeuwarder Courant

dat het 24 uur vliegen is. Dus dat wijst dan toch weer op ergens in de buurt van Micronesië .
ja dat dacht ik eerst ook, daarom Kiribati, maar toen bedacht ik me opeens dat Foppe rondom de Olympische spelen nog een dagje een Tibetaans elftal heeft getraind (daar was nog wat om te doen vanwege OS in China), en dat klonk toch iets logischer dan zo'n eilandstaatje in de stille oceaan.

Infrastructuur wordt denk ik op voetbalniveau bedoeld (clubs enzo). Lijkt me sterk als Foppe straks gaat over ruimtelijke ordening ofzo
Oud 24-05-11, 13:44 big smile   #26
11 tegen 11, bal is rond

Infrastructuur wordt denk ik op voetbalniveau bedoeld (clubs enzo). Lijkt me sterk als Foppe straks gaat over ruimtelijke ordening ofzo
Zou je denken ja?

Oud 24-05-11, 13:48 big smile   #27
11 tegen 11, bal is rond

Ik zet mijn geld op Micronesië of Tuvalu.

Oud 24-05-11, 23:47 Standaard   #28
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Tibet?

Oud 24-05-11, 23:55 Standaard   #29
Dnarbys

Sybrand's Voetbal Forum schermafbeelding

Tuvalu moet het wel zijn. Lekker trainen in de heuvels van Funafuti, hartstikkene mooi.
Sybrand is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-05-11, 23:57 Standaard   #30
Breuer in Oranje

Volgens de LC ergens in Oceanië.

Sûkerbôle.
Oud 24-05-11, 23:57 Standaard   #31
SCH
Hup Holland!

Raar hoor, dat ie daar nog zin in heeft.

Oud 24-05-11, 23:58 Standaard   #32
11 tegen 11, bal is rond

Toine heeft t ook over een eilandstaatje in de Pacific. Wat een held, die Foppe .
Oud 24-05-11, 23:59 Standaard   #33
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door SCH Bekijk bericht
Is toch schitterend .
Oud 24-05-11, 23:59 big smile   #34
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Alsof het nog om voetbal gaat. Geef hem groot gelijk, Foppe de ontdekkingsreiziger. Het zou bijna een stripboek kunnen zijn.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 25-05-11, 00:00 Standaard   #35
SCH
Hup Holland!

Nee, niet om voetbal maar ook niet om geld lijkt me. maar ik dacht dat ie gewoon weer een tijdje thuis wilde zijn.

Oud 25-05-11, 00:02 Standaard   #36
11 tegen 11, bal is rond

Ik las dat ie geen salaris krijgt .
Oud 25-05-11, 00:02 Standaard   #37
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Chill paar keer training geven, spelers checken en voor de rest een beetje de wereld rondreizen en genieten
Elwood1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 25-05-11, 01:29 Standaard   #38
nep-fries

Haha. Als'ie serieus bij een Micronesisch eilandstaatje gaat trainen is hij gek. Reizen er naar toe is lastig en duurt lang, je moet je daar aanpassen aan de lokale keuken omdat transport heel lastig is en de luxe die foppe gewend is, is daar ook niet (het is er wel mooi, maar om de afstand niet heel toeristisch).

De meest voor de hand liggende eilandstaat is Kiribati, maar dat is minder dan twee keer zo groot als Tessel, hun hoofdstad is een atol (koraaleiland) en qua inwonersaantal net zo groot als Heerenveen. Met dank aan Wikipedia.

Tuvalu zou helemaal grappig zijn, want dat is net zo groot als Tessel en heeft maar 12 duizend inwoners.. Dan is de helft voetballer en de helft toeschouwer.. Tibet kan ik me ook nauwelijks voorstellen, maar dat heeft in ieder wel een paar miljoen inwoners. Andere opties zijn er volgens mij niet.
Oud 25-05-11, 11:24 Standaard   #39
SCH
Hup Holland!

Tibet is natuurlijk geen erkend land, dat zal het wel niet zijn, dan zou hij echt meteen een soort politieke vrijheidsstrijder zijn en krijgt ie heel wat achter zich aan, past ook wel weer bij hem natuurlijk.

Oud 25-05-11, 11:30 big smile   #40
Hup Holland!

Demie's Voetbal Forum schermafbeelding

Nu hebben we een dichte deur met een dagslot, nachtslot, haken en anti inbraakstrip. Maar die inbraakstrip zit niet vast dus dan kun je die net zo goed wegdonderen in plaats daarvan dan maar even wat olie op de scharnieren doen zodat je makkelijk de deur uit kan.
Demie is offline   Met citaat reageren
Oud 25-05-11, 11:31 Standaard   #41
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Tibet is natuurlijk geen erkend land, dat zal het wel niet zijn, dan zou hij echt meteen een soort politieke vrijheidsstrijder zijn en krijgt ie heel wat achter zich aan, past ook wel weer bij hem natuurlijk.
Cape om, snor laten groeien en gaan met die banaan!

Ik vind het wel tof hoor, een stelletje pseudo-kanibalen trainen.

Oud 25-05-11, 11:32 Standaard   #42

Oud 25-05-11, 11:36 Standaard   #43
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Demie Bekijk bericht
[afbeelding: link]
[afbeelding: link]
Hahahahahaha
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 25-05-11, 11:39 Standaard   #44

Haha. Als'ie serieus bij een Micronesisch eilandstaatje gaat trainen is hij gek.
Die man heeft 683 jaar in Friesland gewoond en ontdekt eindelijk dat er meer in de wereld bestaat. Laat hem lekker joh.
Oud 25-05-11, 11:42 Standaard   #45
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Jammer voor hem dat ie op de laatste dag de Zuid-Afrikaanse titel misliep.

Oud 25-05-11, 14:11 Standaard   #46
nep-fries

Alsof het Hu Jintao iets kan schelen of Foppe de Haan, een gepensioneerde trainer die bij Heerenveen bekend werd, onbetaald 'bondscoach' wordt van Tibet.
Oud 25-05-11, 14:34 thumb up   #47
11 tegen 11, bal is rond

De Haan wordt bondscoach in Tuvalu
Foppe de Haan wilde maandag nog niet zeggen waar hij bondscoach wordt, maar het blijkt om Tuvalu te gaan. Dat bevestigt Paulson Panapa, voorzitter van de voetbalbond van Tuvalu, tegenover OnsOranje. Tuvalu is geen lid van de wereldvoetbalbond FIFA en mag dan ook niet deelnemen aan de kwalificatie voor het komende WK. De eilandengroep wil in de toekomst wel graag door de FIFA erkend worden en De Haan moet structuur aanbrengen op Tuvalu.
.

Sfeerimpressie:

Oud 25-05-11, 14:38 Standaard   #48
Breuer in Oranje

Geniaal, ik wens Foppe veel plezier. Lekker op het strand liggen!

Sûkerbôle.
Oud 25-05-11, 14:41 Standaard   #49
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Doet me denken aan The Thin Red Line

Alleen is Tuvala Polyesia en dit Melanesia

Oud 25-05-11, 14:41 Standaard   #50
SCH
Hup Holland!

Wauw, zou ie nog een assistent zoeken?

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:20.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site