Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10-12-09, 09:39   #1

Nikolay Mihaylov (Bulgarian: Николай Михайлов, sometimes anglicised as Nikolay Mikhailov) (born 28 June 1988 in Sofia) is a Bulgarian footballer. He is currently playing as a goalkeeper for Twente (on a loan from Liverpool) and the Bulgaria national under-21 football team.

Family
Mihaylov's father is Borislav Mikhailov, the player with the most international appearances for Bulgaria and head of the Bulgarian Football Union, and his grandfather was Bisser Mikhailov, who also played in goal for Levski in the 1960s.

[edit] Career
Mikhailov's poor performances in some matches last year, particularly his blunder in the Champions League game against Werder Bremen on 31 October 2006, provoked a negative campaign among Levski supporters who associated his career with protection from his influential father. In June 2007, he almost joined ACF Fiorentina,[1] but instead transferred to Liverpool on a three year contract, with an option for a further two years.[2] However, as of 14 July it was reported that the transfer has hit problems as Mihaylov is struggling to acquire a British work permit.[3]

Mihaylov was unlikely to have any first team chances after the purchase of Charles Itandje along with Liverpool's current number one José Reina, with this in mind the Bulgarian U-21 International joined FC Twente on a one year loan.[4] While at FC Twente Mihaylov is expected to compete with Sander Boschker and Cees Paauwe for first team action. His loan was extended during 2008 until the end of the 2008/09 season.

He made his Twente debut on 27 August 2008 in their 4-0 defeat to Arsenal at the Emirates Stadium in the second leg of the third qualifying round for the UEFA Champions League and went on to make his Eredivisie debut in a 1-1 draw at Roda on 30 August 2008. On 14 March 2009, Mihaylov made his second appearance for Twente in the Dutch league against Willem II, playing the full 90 minutes and earning himself a booking, managing to keep a clean sheet in Twente's 2:0 away win. On 29 July 2009, Mihaylov came on as a substitute for midfielder Kenneth Perez, following the dismissal of starting keeper Sander Boschker in the 27th minute of Twente's away game against Sporting CP in the first leg of the UEFA Champions League third qualifying round. He stopped the penalty taken by João Moutinho and made a number of key saves to keep the scores level at 0:0.[5] Mihaylov played the full 90 minutes in the return leg and was not at fault for the Portuguese side's last-minute equalizing goal, which allowed Sporting CP to advance on the away goals rule.

[edit] International
Mihaylov made his senior international debut in the 5-1 defeat by Scotland in the Kirin Cup in Japan in May 2006. On 12 August 2009, he earned his second cap, playing the full 90 minutes in a friendly match against Latvia, which Bulgaria won 1:0. Mihaylov did well to parry a dangerous Vitālijs Astafjevs shot in the second half, but was hardly tested during the game. He earned his third cap on 10 October 2009, after replacing injured Dimitar Ivankov in the 1:4 away loss to Cyprus in a World Cup qualifier.

[edit] Personal
Mihaylov used to date Bulgarian 2006 Playmate of the Year Nikoleta Lozanova.[6]

[afbeelding: link]
Papa:
Borislav Bisserov Mihaylov (or Mikhailov) (Bulgarian: Борислав Михайлов) (born 12 February 1963) is a former Bulgarian football goalkeeper. He was captain of the Bulgaria national team during their surprising fourth-place run at the 1994 FIFA World Cup, as well their participation in Euro 96. He also played at the 1986 FIFA World Cup and is currently the all-time appearance leader for the Bulgaria national team with 102 caps (60 as captain). He played for teams like Belenenses, in Portugal, and Mulhouse, in France.

In 1995 he joined the then-English First Division team Reading for a then club record £800,000, replacing the departed club favourite Shaka Hislop. Apparently, he joined Reading after seeing the team play at Wembley in the 1995 First Division Playoff Final between Reading and Bolton Wanderers, believing the 80,000 capacity stadium to be Reading's home ground.[1] However his time at the club was marked by a series of injuries, and his club career in England never took off. In England, he was also known under the nicknames Boris, Bobby, and Wiggy, the latter due to Mikhailov's wig.

After retiring from active sports he started a career in football administration. He was vice-president of the Bulgarian Football Union from 2001 until 2005, when he replaced Ivan Slavkov as president.

In 1998 he married Maria Petrova, a former prominent rhythmic gymnast. Mikhailov is also the father of Liverpool goalkeeper Nikolay Mikhailov, who is currently on a loan spell at Dutch side FC Twente.
Volgens Google het neukertje van Nikolay :

Heb dit topic gemaakt aan de hand van een stukkie offtopic tussen Damzkiee en mij, vond het wel een goede keeper (die keren dat ik hem heb gezien) en vond hem in een interview met de VI ook niet verkeerd overkomen.
Dat er een partij trots in de man zit was wel duidelijk maar is dat niet inherent aan een Balkangozert?
Keltie is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 10-12-09, 09:40   #2

zijn vriendin
celuvki is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 09:42   #3

Oorspronkelijk geplaatst door celuvki
zijn vriendin
Dat heeft 'em toendertijd volgens mij een auto "gekost".. Afgepakt van een maffiaventje, zoiets stond in de VI.. Als m'n geheugen mij niet in de steek laat
Oud 10-12-09, 10:08   #4
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Past goed in Enschede, waar de lokale club zo langzamerhand wel F1 Twente genoemd kan worden.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 10:25 wink   #5
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh
Past goed in Enschede, waar de lokale club zo langzamerhand wel F1 Twente genoemd kan worden.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 10:32   #6

ruud.nl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Keltie
Dat heeft 'em toendertijd volgens mij een auto "gekost".. Afgepakt van een maffiaventje, zoiets stond in de VI.. Als m'n geheugen mij niet in de steek laat

Inderdaad, zij is de ex van Mihaylov en ze heeft nu iets met één of andere maffioso die de ferrari van Mihaylov liet overgieten met zoutzuur nadat Mihaylov enkele minder aardige opmerkingen over haar had gemaakt.
ruud.nl is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 11:13   #7

Oorspronkelijk geplaatst door ruud.nl

Inderdaad, zij is de ex van Mihaylov en ze heeft nu iets met één of andere maffioso die de ferrari van Mihaylov liet overgieten met zoutzuur nadat Mihaylov enkele minder aardige opmerkingen over haar had gemaakt.
Dus hij doet haar niet meer? Jammer voor hem, kut Wikipedia.. Mij een beetje verkeerde info geven
Oud 10-12-09, 11:41   #8
Hup Holland!

Lamzak's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat je trots mag zijn als je uberhaubt zo'n wijf gedaan hebt.
Lamzak is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 12:49 puh   #9

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh
Ik snap 'm niet.

[Edit] Oh wacht. F1 auto's. Ik snap 'm. haha!
Neleos is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 13:25   #10

ASroma's Voetbal Forum schermafbeelding

hij heeft nu ook een website btw http://lamp.epfl.ch/~mihaylov/home.shtml
ASroma is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 18:25   #11

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Goed topic heur

Oud 18-01-10, 14:09 wink   #12
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Gerucht gaat dat ze hem deze zomer definitief overnemen van Liverpool. Tenzij er een écht buitenkansje op keepersgebied langs komt.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 19-01-10, 10:41   #13

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac
Gerucht gaat dat ze hem deze zomer definitief overnemen van Liverpool. Tenzij er een écht buitenkansje op keepersgebied langs komt.
Ik zou er als trainer niet bangig van worden als ik Boschker zou moeten vervangen voor deze knaap
Oud 19-01-10, 11:43   #14
Fc Twente

Oorspronkelijk geplaatst door ASroma
hij heeft nu ook een website btw http://lamp.epfl.ch/~mihaylov/home.shtml

Zou mooi zijn als Twente hem overneemt. Vanaf volgend seizoen heb gewoon een eerlijke kans geven.
Stienn is offline   Met citaat reageren
Oud 19-01-10, 12:17   #15
Mikhaylov bulkt van het talent, dat staat wel vast. Als ik Twente was zou ik hem zeker vastleggen. Hij moet alleen nog wat meer volwassen worden. In Bulgarije staat hij niet voor niets bekend als een echte playboy die het niet altijd even nauw neemt met de discipline.
Viking_84 is offline   Met citaat reageren
Oud 08-02-10, 23:54   #16
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Mihaylov nu definitief vastgelegd door FC Twente
03/02/2010 20:07

FC Twente heeft Nikolay Mihaylov definitief vastgelegd. De Bulgaarse goalie is bezig aan zijn derde seizoen bij De Tukkers, maar deed dat tot dusver als huurling van Liverpool.

Nu heeft de 21-jarige keeper zijn krabbel gezet onder een contract dat hem de komende twee jaar in De Grolsch Veste houdt. Doordat de 39-jarige Sander Boschker nog steeds geen tekenen van verval vertoont, kwam Mihaylov slechts tot zeven competitiewedstrijden in de hoofdmacht van de ploeg van Steve McClaren.

In de voorronde van de Champions League maakte Mihaylov grote indruk tegen Sporting Lissabon. Hij kreeg de kans omdat Boschker rood kreeg. Bij FC Twente twijfelt niemand eraan dat hij de aangewezen man is om de huidige eerste goalie van de club op termijn te vervangen.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 08-02-10, 23:58   #17
Dan " The Outlaw"Hardy!

LitmanenAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Tijd dat hij Boschker uit de basis verdringt want die takelt hard af

Oud 09-02-10, 00:33   #18
Oorspronkelijk geplaatst door LitmanenAFCA
Tijd dat hij Boschker uit de basis verdringt want die takelt hard af
Pff, dit heb ik dus vandaag en gister vaker gezien.
Heeft ons namelijk aardig op de been gehouden de voorlaatste wedstrijden. Vooral tegen Roda vorige week.
Om 1 wedstrijd waarbij hij, zogenaamd "Miszat" bij de goal van de Zeeuw, waar velen voor hem staan. En aangevallen word door een belg in de 5 meter, alhoewel hij als een wijf inkwam, terwijl hij een lichte hersenschudding oploopt, en er niet word gefloten?
Maak je maar meer zorgen over Stekelenburg, ik doe het in ieder geval. Ik was blij met het bijtekenen van van de Sar. Misschien gaat ie mee........
need2009 is offline   Met citaat reageren
Oud 09-02-10, 00:40   #19
Er waren een tijdje geleden toch geruchten dat hij in de winterstop naar PSV zou gaan?

Oud 09-02-10, 00:41   #20
Oorspronkelijk geplaatst door The Verve
Er waren een tijdje geleden toch geruchten dat hij in de winterstop naar PSV zou gaan?
Twente had er misschien wel het geld ervoor.
Oud 09-02-10, 00:44   #21
Of PSV heeft hem niet meer nodig nu die Zweed goed presteert...

Oud 09-02-10, 01:27   #22
Fc Twente

bij twente is er een zekerheid dat hij binnen nu en een jaar gewoon tussen de palen kan staan. Volgens mij is hij aardig goedkoop hier gekomen omdat z'n contract afliep in Engeland. goeie opvolger voor sander!
Stienn is offline   Met citaat reageren
Oud 09-02-10, 12:03   #23
Dan " The Outlaw"Hardy!

Oorspronkelijk geplaatst door Need2009
Pff, dit heb ik dus vandaag en gister vaker gezien.
Heeft ons namelijk aardig op de been gehouden de voorlaatste wedstrijden. Vooral tegen Roda vorige week.
Om 1 wedstrijd waarbij hij, zogenaamd "Miszat" bij de goal van de Zeeuw, waar velen voor hem staan. En aangevallen word door een belg in de 5 meter, alhoewel hij als een wijf inkwam, terwijl hij een lichte hersenschudding oploopt, en er niet word gefloten?
Maak je maar meer zorgen over Stekelenburg, ik doe het in ieder geval. Ik was blij met het bijtekenen van van de Sar. Misschien gaat ie mee........
Net alsof het de eerste keer dit seizoen is dat Boschker de mist in gaat. Met een bijna veertiger die niet van wereld klasse is wordt je nooit kampioen.
Waarom zou ik me zorgen moeten maken over Stekelenburg die doet het dit seizoen gewoon goed en anders hebben we Vermeer nog die doet niet veel onder voor Stekelenburg.

Oud 09-02-10, 12:06   #24
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Een keeper met uitstraling, goede vervanger voor Boschker volgend seizoen. Maar misschien dat het Pasveerscenario nog van toepassing is, dat Boschker net als Piecke nog weer een jaar onder de lat staan. Kan in mijn ogen best, ik zie de aftakeling echt niet nog.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 09-02-10, 12:47   #25

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Waarom zat hij zondag niet op de bank?

Oud 09-02-10, 12:50   #26
Dan " The Outlaw"Hardy!

-edit-

Oorspronkelijk geplaatst door JaszaAFCA
Blessure.

Oud 09-02-10, 12:51   #27
Oorspronkelijk geplaatst door JaszaAFCA
Geblesseerd.
Bedankt voor de intresse.
Oud 09-02-10, 14:00   #28
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

even opgeruimd. Gewoon over Mihaylov praten in dit topic AUB.
Nico is offline   Met citaat reageren
Oud 30-06-10, 12:29 Standaard   #29
Fear the Beard!

Gaat hij aankomend jaar een basisplaats veroveren?
Oud 22-09-10, 08:09 Standaard   #30
Fear the Beard!

Mihaylov: 'Boschker is bij Twente niet mijn beste vriend binnen team'

Nikolay Mihaylov incasseerde de laatste weken zijn eerste doelpunten, maar de 22-jarige Bulgaar krijgt bij FC Twente nog altijd de voorkeur boven Sander Boschker.
Over de concurrentie met de veteraan laat Mihaylov zich zakelijk uit. "Sander is niet mijn beste vriend binnen het team", geeft hij toe.

"Dat hoeft toch ook niet? Wat wil je?", citeert Voetbal International de ex-keeper van Liverpool. "We schelen achttien jaar. Dat we geen kamer delen, wil niet zeggen dat we rollebollend over straat gaan." Boschker miste door het WK in Zuid-Afrika en een kleine medische ingreep een groot deel van de voorbereiding. Mihaylov won in die periode het vertrouwen van Michel Preud'homme.

Mihaylov geniet van het Champions League-avontuur dat met een 2-2 remise tegen Internazionale van start ging. Na de wedstrijd toonde Jlio Csar respect voor zijn collega. "We ruilden na afloop van shirt. Plotseling werd er op de deur van de kleedkamer geklopt. Jlio Csar stuurde een mannetje van de club om mijn broek te vragen. Ik kreeg de zijne. Mooi."
Oud 22-09-10, 09:14 thumb up   #31
Hup Holland!

Demie's Voetbal Forum schermafbeelding

Een bijzonder goede keeper met ook nog veel potentie richting de top. Ik hoop dat hij dit vol kan houden.

Nu hebben we een dichte deur met een dagslot, nachtslot, haken en anti inbraakstrip. Maar die inbraakstrip zit niet vast dus dan kun je die net zo goed wegdonderen in plaats daarvan dan maar even wat olie op de scharnieren doen zodat je makkelijk de deur uit kan.
Demie is offline   Met citaat reageren
Oud 22-09-10, 10:43 big smile   #32

Hoort dat er ook bij, broekje ruilen?

Oud 22-09-10, 11:41 Standaard   #33
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Valt me nog mee dat ze de onderbroek niet ook hebben geruild.

Oud 23-09-10, 12:47 Standaard   #34
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kriegel Bekijk bericht
Valt me nog mee dat ze de onderbroek niet ook hebben geruild.
De telefoonnummers zijn ook geruild...
Hendril is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-09-10, 16:56 Standaard   #35
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Vond 'm niet echt sterk keepen gisteren, doelpunt van El Hamdaoui was ook zijn schuld. Vreemdste vond ik nog de vrije trap van Suarez op de paal, die krulde de bal gewoon om het muurtje tegen de paal aan de korte zijde. Hoe stond die muur in hemelsnaam?

Oud 26-09-10, 17:05 Standaard   #36
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Die bal moest hij of klem hebben, of naar de zijkant/tot hoekschop stompen. Dit natuurlijk niet.

Oud 26-09-10, 21:00 Standaard   #37
Was makkelijk te vangen die bal. Het stond sowieso bol van de onnodige fouten gisteren de eerste helft. Het begon bij die goal bijv. al bij Rosales die 2/3 x door Wisgerhof toegeschreeuwt wordt met El Hamdaoui mee te gaan. Doet hij niet, waarna beiden in de achtervolging kunnen. Vervolgens kijkt Landzaat gewoon toe hoe Emanuelson voorzet, timed Kuiper compleet verkeerd waarna De Jong op doel kopt, en staat El Hamdaoui ondertussen zo vrij als een vogel voor de goal(waar zijn Rosales en Wisgerhof?).

Die muur bij die vrije trap was bizar. Hoe Douglas zich als een klein kind van de bal liet duwen bij de bal op de paal van Emanuelson ook. Op het schotje van Suarez ging vooraf dat Rosales zich als een klein kind uit liet kappen door Emanuelson. En bij de kans van Siem de Jong in de eerste helft laat Landzaat hem op z'n gemakkie weglopen, waarna Douglas hem de bal ook nog eens recht in de voeten passed. Vergeleken bij die apathie kan ik zo'n foutje van Mihaylov nog wel billijken eigenlijk. Al was die vrije trap idd bizar, die bal mag nooit zo langs de muur.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 16-10-10, 22:55 Standaard   #38
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij keepte weer als een baas zeg, paar keer goed uitgekomen bij een te korte terugspeelbal. Ballen weg boxen als je ze moet boxen en pakken als je ze moet pakken. Ik zie Boschker niet terugkeren als ik eerlijk ben.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 16-10-10, 23:00 Standaard   #39
Goede keeper inderdaad. Heeft Twente mooi voor elkaar.
vaatwasser is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-10, 22:51 Standaard   #40
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Die redding op de grond, wat een baas
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-10, 22:52 Standaard   #41
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Geweldige redding inderdaad

Wel vind ik hem soms maar raar bezig bij corners. Komt elke keer als een gek z'n goal uitgerend terwijl het soms nergens voor nodig is. Ging ook een paar keer flink onder de bal door vandaag.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-10, 23:15 thumb up   #42
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Topavond voor hem.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 03-11-10, 01:38 Standaard   #43
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Moet nog aan z'n corners werken inderdaad, maar qua reflexen en inzicht zit het verder wel goed zeg. Prima keeper.

Oud 03-11-10, 02:41 Standaard   #44
Ik voel me hier thuis!

Vastleggen die handel. Jonge hond met grote potentie.

Oud 03-11-10, 02:52 Standaard   #45
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Inconsequent Bekijk bericht
Vastleggen die handel.
Aan een ketting, of wat?

Oud 03-11-10, 10:09 Standaard   #46
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 03-11-10, 10:10 Standaard   #47

Oorspronkelijk geplaatst door Inconsequent Bekijk bericht
Vastleggen die handel. Jonge hond met grote potentie.
Hij heeft al een driejarig contract getekend en is nu aan zijn eerste jaar van dat contract bezig.
Steffie is offline   Met citaat reageren
Oud 04-11-10, 12:38 Standaard   #48
Ik voel me hier thuis!

Ik vind Mihaylov wel het type dat meteen weg wil als er belangstelling van een grotere club is. Daarom zou ik hem meteen langer vastleggen. 4,5 jaar ofzo. Die jongen is ook nog maar 22!

Oud 10-03-11, 23:51 Standaard   #49
Ik voel me hier thuis!

Oud 10-03-11, 23:56 Standaard   #50
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Fantastische keeper. 10 klassen beter dan Boschker.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:18.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site