Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 08-12-09, 12:26   #1
LJH

Mark de Vries

Mark de Vries (Paramaribo, 24 augustus 1975) is een Nederlands profvoetballer van Surinaamse afkomst bij SC Cambuur-Leeuwarden.

De Vries begon zijn carrière in Volendam, bij de plaatselijke FC Volendam, dat toentertijd in de Eredivisie uitkwam. Voor aanvang van het seizoen 1998/99 maakte hij de overstap naar het Franse Chamois Niortais.

Na een matig seizoen in Frankrijk keerde hij terug naar Nederland om te gaan spelen bij Dordrecht'90. Daar kwam in zijn tweede seizoen zijn echte doorbraak en scoorde hij veelvuldig. Dit leverde hem een transfer op naar de Scottish Premier League waar hij kwam te spelen bij Heart of Midlothian FC. Ook bij de "Hearts" ging het scoren hem goed af. In het seizoen 2004/05 speelde hij met Hearts in the UEFA Cup. In de groepsfase werden ze gekoppeld aan onder meer Feyenoord. De Vries was er gebrand op om zijn kunsten te kunnen vertonen, maar hij raakte geblesseerd en kon niet meedoen in de onderlinge ontmoeting.

Na zijn revalidatie tekende hij een contract bij Leicester City in de Football League Championship, waar hij werd herenigd met zijn voormalig trainer Craig Levein. In januari 2006 keerde hij terug naar Nederland en kwam hij te spelen bij sc Heerenveen als vervanger voor de vertrokken Klaas-Jan Huntelaar en Georgios Samaras, die de club tijdens diezelfde maand hadden verlaten.

In Heerenveen zag men echter niet meer dan een pinchitter in de boomlange spits. Omdat De Vries naar meer speeltijd verlangde, besloot hij een nieuwe uitdaging te zoeken. Aanvankelijk keerde hij terug naar Leicester City maar hier werd direct duidelijk dat hij op de tribune zou belanden. In het seizoen 2006/07 is hij verhuurd aan ADO Den Haag. Met ADO degradeert hij en hierna keert hij terug bij Leicester. In oktober 2007 wordt hij voor een maand verhuurd aan Leeds United. Halverwege november wordt hij voor nog eens twee maanden verhuurd aan Leeds United.

Op 25 januari 2008 heeft hij een contract getekend bij het Schotse Dundee United. Voor het seizoen 2008/2009 bood de Vries zich echter aan bij Cambuur. Na een proefperiode tekende de Vries in Augustus 2008 een contract voor 2 seizoenen bij SC Cambuur-Leeuwarden. Op woensdag 3 juni 2009 was hij één van de spelers die een penalty miste in het beslissingduel met Roda JC om een plaats in de eredivisie, waardoor Cambuur niet promoveerde.
Behalve voetballer is Mark ook nog trouwfotograaf: http://www.markdevries.nl/

Is hij docent aan een universiteit:
http://www.rug.nl/staff/mark.de.vries/index

En last but not least: Hij is ook nog acteur.
http://www.imdb.com/name/nm1479174/

De man met broekmaat XXXL, de man met een Hollandse naam maar een Afrikaans gestalte gaat Cambuur dit jaar wel naar de Eredivisie schieten!

http://www.youtube.com/watch?v=YdqM72cD-QY

taaie omhaal:
http://www.jupilerleague.nl/showgoal2.php?goalid=http://eyeworks.wmp.triple-it.nl/eyeworks/100329CAMOSSG2.wmv
LJH is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 08-12-09, 12:28   #2
Genot

Ricky's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit topic is Mark de Vries onwaardig.
Ricky is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 12:29   #3

Prima Jupiler speler.

Mess is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 12:33   #4
LJH

Interview met hem op voetbalzone.nl:

Mark de Vries: krachtpatser in Nederland, held in Schotland

Woensdag, 18 maart 2009 om 23:04

LEEUWARDEN - Hij is de supersub van SC Cambuur-Leeuwarden. En eigenlijk past dat in het plaatje van zijn carrière in Nederland. Zijn binnenlandse loopbaan spreekt niet erg tot de verbeelding, maar hoe succesvol was Mark de Vries (33) in Schotland. Een monoloog over clubhoppen, ondernemersschap en verering van supporters. “Ik heb Schotten gezien met tatoeages van mijn naam en rugnummer.”

Door SANDER DE VRIES

Vijftien jaar betaald voetbal zijn voorbijgevlogen, maar ik denk nog niet aan stoppen. Ik ga door tot ze me van het veld moeten dragen. Dit seizoen speel ik bij Cambuur. Ik moet het voornamelijk doen met invalbeurten, maar had vlak voor de winterstop een basisplaats. Helaas kreeg ik een blessure, waardoor Ruud ter Heide zijn kans weer kreeg. Hij doet het goed, maar het is nu aan mij om hard te werken en me weer in de basis te spelen. Cambuur is een club waar mooie dingen staan te gebeuren. Daar wil ik bij zijn.

Ik ben erg ondernemend ingesteld. Een opleiding heb ik niet gevolgd, maar dat compenseer ik met mijn levenservaring. Ik heb in verschillende landen gewoond en daar veel gezien en geleerd. Bovendien vind ik het niet erg om hard te werken. Momenteel ben ik directeur van een reclamebureau in Den Helder. We geven tijdschriften en kranten uit, bedrukken posters en flyers en zijn actief op de advertentiemarkt. Ik heb twee mensen fulltime in dienst. Zij zijn meer met dit bedrijf bezig dan ik, zodat ik me vooral op mijn voetbalcarrière kan richten. Ook heb ik een sauna en een sportschool. Daar werk ik bijna elke avond als fitnessbegeleider. Pittige dagen, maar al die verschillende werkzaamheden houden me scherp en zorgen ervoor dat mijn wereld wordt verbreed. Want er is zoveel meer in de wereld dan alleen voetbal.

De jaren als voetballer zijn de mooiste van mijn leven. Dat weet ik nu al, maar toch heb ik dingen meegemaakt die niet zo bij mij passen. Je kunt niet altijd jezelf zijn. Ik voel me niets meer dan anderen, maar dat geldt lang niet voor iedereen in dit wereldje. Veel voetballers zijn eigen bedrijfjes. Maar pas wanneer je al die bedrijfjes kunt samenvoegen tot een team, dan kun je tot prestaties komen. Dat beseft lang niet iedereen.

Ik ben geboren in Paramaribo, Suriname, maar na een halfjaar wilde mijn moeder terug naar Nederland. Mijn vader bleef in Suriname. Ik heb hem nog eenmaal gezien, toen ik daar met de Suriprofs moest voetballen. We hebben soms telefonisch contact. Mijn moeder heeft mij en mijn twee jongere broers alleen opgevoed. En nu ik daar zo op terugkijk, kan ik stellen dat zij dat goed heeft gedaan. Haar drie jongens zijn allemaal goed terechtgekomen.

Juist doordat ik uit gezin kom waarin normaal gedrag als vanzelfsprekend werd beschouwd, was het vreemd door supporters te worden vereerd. Velen zullen het niet geloven, Mark de Vries als idool, maar toch was dit het geval in Schotland. Ik speelde van 2002 tot 2005 bij Heart of Midlothian en die tijd was voor mij heel onwerkelijk. Na een paar goede seizoenen bij FC Dordrecht kon ik kiezen uit ongeveer twintig clubs. Ik heb bij enkele gekeken, maar toen ik bij Hearts het veld opliep, wist ik genoeg. Het gevoel dat ik kreeg is moeilijk te omschrijven, maar het leek alsof dat stadion voor mij was gemaakt. Het veld, de tribunes, dat begrijp je pas wanneer je er zélf staat. ‘Zeg iedere andere club af,’ zei ik tegen mijn zaakwaarnemer. ‘Het maakt niet uit wie me wil hebben. Hier ga ik voetballen.'

Het goede gevoel dat ik bij Hearts had, bleek precies te kloppen toen ik er speelde. Het eerste duel met de stadsrivaal Hibernian scoorde ik gelijk vier keer. Dan kun je niet meer stuk bij de supporters. Ik heb ook gescoord op Celtic Park en Ibrox Park, uit bij Glasgow Rangers. Dat vergeet ik mijn leven nooit meer. Mijn mooiste herinnering bewaar ik misschien nog wel aan mijn twee doelpunten tegen Braga voor de UEFA Cup. Hierdoor plaatsten we ons voor de poulefase, waarin we het onder andere opnamen tegen Feyenoord. Helaas miste ik die wedstrijd door een blessure, maar de jaren bij Hearts waren voor mij het ultieme geluk.

Ik zag kleine jongens rondlopen met mijn naam op hun shirt en heb zelfs Hearts-supporters gezien met tatoeages van mijn naam en rugnummer. Ongelooflijk. De mindere zijde van roem heb ik echter ook meegemaakt. Ik werd overal herkend, kon niet meer met vrienden rustig een biertje in de stad drinken. Iedereen wilde iets van mij. Het eerste jaar woonde ik in hartje Edinburgh, maar ik ben twee keer verhuisd omdat supporters dagelijks voor mijn deur stonden. Dat moet je niet hebben, ik had geen rust meer. Ik vluchtte dus eigenlijk voor mijn eigen supporters, haha.

Ik geef eerlijk toe dat het toen niet altijd even gemakkelijk was mezelf te blijven. Ik speelde altijd voor relatief kleine clubs. En dan vindt iedereen je opeens geweldig. Je leest alleen maar positieve stukken in de kranten. Dan ga je ook een keer geloven dat je echt zo goed bent. Ik ben nooit naast mijn schoenen gaan lopen, maar deed toen op het veld soms dingen waarvan ik later dacht: ‘dat had ik niet moeten doen.’ Dan probeerde ik drie man voorbij te spelen. Gelukkig was mijn Armand Doorn, mijn zaakwaarnemer, er dan om me bij de les te houden.

Met Armand noem ik een man die erg belangrijk voor mij is. Zowel voor mijn carrière als persoonlijk. Hij is een van de weinige mensen die bijna alles van me weet. Hij heeft het de laatste jaren druk met me gehad, want ik heb de laatste jaren veel clubs versleten. Dat komt vooral door het beleid van Leicester City. Craig Levein, mijn trainer bij Hearts, werd eindverantwoordelijke bij Leicester en ik was zijn eerste aankoop. Toen Levein na een paar maanden bij Leicester werd ontslagen, wist ik dat ik in de problemen zou komen. Zijn assistent, Rob Kelly, nam het over en hij mocht mij niet. Levein was nog geen week weg, of ik werd verhuurd aan SC Heerenveen.

De twee jaren daarna werd ik steeds door Leicester verhuurd, aan ADO Den Haag en Leeds United. In Den Haag ben ik veel zelfvertrouwen kwijtgeraakt. Ik zat bij Leicester niet in een fijne situatie, maar kwam bij ADO in hetzelfde schuitje terecht: op de bank. In de zomer van 2007 meldde ik me weer bij Leicester, waar inmiddels weer een nieuwe trainer zat: Martin Allen. Hij zag het in me zitten, al stond ik op de transferlijst. Hij zei: ‘Waarschijnlijk kost dit me mijn kop, maar jij krijgt van mij een basisplaats.’ Dat had hij goed gezien. Samen met vijf andere spelers die ook van de clubleiding mochten vertrekken speelden we goed, maar Allen werd ontslagen. Welke club ontslaat zijn nou trainer als hij vierde in de competitie staat?

Gelukkig wilde Leeds United me overnemen. De club speelde in de League One, twee niveaus onder de Premier League, maar de organisatie is echt van een andere planeet. Het trainingscomplex is gigantisch, met een overdekte kunstgrashal, jacuzzi’s, sauna’s en vier velden. Ze stonden bovenaan in de competitie, maar hun spitsen waren geschorst. Die leegte moest ik invullen. Ik heb er twee maanden gespeeld.

Na Leeds vertrok ik naar Dundee United, en keerde terug in Schotland. De trainer die mij haalde was wederom Levein. We haalden in dat seizoen de bekerfinale, die we helaas van de Rangers verloren. En nu speel ik dus bij Cambuur Leeuwarden. Terugkijkend op al die jaren overheerst een gevoel van trots. Toen ik bij Hearts speelde, waren Portsmouth en Olympiakos Piraeus geïnteresseerd. De laatste club speelde in de Champions League. Maar ze schrokken van het bedrag dat Hearts voor me vroeg. Achteraf voelt het alsof Hearts me die ervaring heeft onthouden. Daar ben ik later nog wel eens boos om geworden.

Veel mensen hebben kritiek op mijn spel. Mijn stijl is inderdaad niet de mooiste die er is. Maar als je mij op de juiste manier gebruikt, dan krijg je doelpunten, assists en oorlog in de aanval. Het beeld in Nederland dat ik alleen maar sterk ben, kan koppen en bikkelen, stoort mij wel eens. Ik kan ook goed voetballen. Tegen mijn critici zeg ik alleen: ‘kijk eens waar ik heb gevoetbald en doe het me maar na.’ Neem Leicester City. Daar hebben grote spitsen gespeeld, hoor. Gary Lineker bijvoorbeeld, Emile Heskey. En Mark de Vries staat daar nu ook tussen. Dat is toch fantastisch?
LJH is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 12:38   #5
Genot

Mark de Vries

Mark de Vries (Paramaribo, 24 augustus 1975) is een Nederlands profvoetballer van Surinaamse afkomst bij SC Cambuur-Leeuwarden.
Speelde onder andere voor Dordrecht, Ado, Volendam en SC Heerenveen in Nederland. Maakte ooit bij Heart of Midlothian een droomdebuut tegen Hibernian.
http://www.youtube.com/watch?v=YdqM72cD-QY

Hier Kees, 1 minuut werk
Oud 08-12-09, 13:01   #6

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik word soms, heel soms, nog wel eens badend in het zweet wakker als ik terugdenk aan zijn periode bij Heerenveen. Huntelaar en Samaras verkopen, en dan Mark de Vries terughalen als vervanger. Hoe erg kan je je seizoenkaarthouders naaien, Riemer. Dat neem ik hem nog steeds kwalijk.

Bij Cambuur is hij natuurlijk uitstekend op zijn plek, al heb ik dit seizoen nog weinig kunnen zien.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 13:12   #7

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat debuut in Schotland was echt magisch!

Laatst was Mark de Vries bij mijn amatuerclub te kijken, omdat Jong Cambuur daar hun wedstrijden afwerkte (bekerwedstrijd tegen jong vitesse). En ik stond daar even naast hem, maar wat een grote gast is het dan! Daar wordt je bijna spontaan bang van

Maar hij is wel een toppertje, zeer zeker!
DurQ is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 13:22   #8
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Talentvolle jongen, nog lang niet op de toppen van zijn kunnen.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 13:31   #9

Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz
Oud 08-12-09, 13:59   #10
Petomaan

Gatalin's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz
Inderdaad, ik voorzie nog een paar mooie wedstrijden met het Helders Elftal voor deze jongen, mits hij geen verkeerde keuzes maakt.
Gatalin is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 14:59   #11
Hup Holland!

Maja's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik kan me zijn eerste en enige doelpunt voor FC Volendam nog wel herinneren. Was overwinning tegen Heerenveen (4-1), dat mede daardoor Europees voetbal misliep.

Geweldig doelpunt, maar verder bakte hij er die periode niets van bij Volendam.
Maja is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 17:41   #12
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Pas bij Dordt is hij echt gaan knallen natuurlijk. Toen was hij af en toe zeer goed, maar had hij ook momenten waarvan je dacht hoe hij in vredesnaam profvoetballer was geworden. Wel hulde voor zijn loopbaan, want hij is toch - met alle respect - een vrij beperkte voetballer, die echter veel mooie dingen heeft meegemaakt. Voor Cambuur is hij flink van waarde. Toch ook knap dat hij de dure Ter Heide er gewoon uit heeft gespeeld.
methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 19:35   #13

Hoe oud is hij? 35 ofzo?
celuvki is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 19:37   #14

Oorspronkelijk geplaatst door celuvki
Hoe oud is hij? 35 ofzo?
lezen
Oud 08-12-09, 20:18   #15
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vond hem tegen GAE maar slecht, was meer energie kwijt in het vol frustratie reageren naar de arbiter dan aan goeie acties.
DIGGER is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-12-09, 20:20   #16

Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER
Ik vond hem tegen GAE maar slecht, was meer energie kwijt in het vol frustratie reageren naar de arbiter dan aan goeie acties.
Klopt, en die laatste kans ook he....

maar grote aanvallers worden wel vaak afgefloten in een duel, terwijl dat vaak onterecht is. Kan me voorstellen dat hem dat frustreert.
Oud 12-12-09, 17:50 wink   #17

Vandaag maar 2 tegen Omniworld hopelijk
Oud 13-12-09, 12:02   #18
Luis Bafiano

5 doelpunten en geen De Vries op het scorebord. Lullig, zo haalt hij Jong Oranje nooit.
Oud 28-04-10, 11:33 wink   #19
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Mark de Vries wint Gouden Stier voor beste speler

Mark de Vries is door de aanvoerders en trainers van de clubs uit de Jupiler League verkozen tot beste speler. Dinsdagmiddag neemt de aanvaller van Cambuur de Gouden Stier in ontvangst. De 34-jarige spits scoorde dit seizoen 21 keer in de Eerste Divisie. Het is de eerste keer voor de aanvaller dat hij deze prijs krijgt.
Wat een ongelofelijke eindbaas.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 28-04-10, 11:56   #20
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch mooi om die prijs nog op die leeftijd binnen te tikken.
Zou mooi zijn als hij Cambuur nu naar de Eredivisie schiet.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 28-04-10, 12:01   #21
Genot

Inderdaad!

Daarnaast schijnt hij dichtbij contractverlenging te zijn.
Oud 28-04-10, 12:02   #22
Luis Bafiano

Echt wel knap.
Oud 28-04-10, 12:04   #23
Genot

Je moet toch wat als je niet verkozen bent in de gemeenteraad van Den Helder he.
Oud 28-04-10, 12:05 duh   #24
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Ricky
Dit topic is Mark de Vries onwaardig.
De OP is nu wel verbeterd he
Oud 28-04-10, 12:14   #25
Genot

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie

De OP is nu wel verbeterd he
Nu is het inderdaad een écht bazentopic!
Oud 28-04-10, 20:02   #26
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Ergens toch wel verrassend dat ze hem gekozen hebben, al heeft hij het natuurlijk goed gedaan. Maar is toch niet de meest voor de hand liggende keuze.
methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 28-04-10, 20:03   #27

Wel veel prachtige doelpunten dit seizoen
Oud 28-04-10, 21:53   #28
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben groot fan van hem.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 28-04-10, 22:13 puh   #29
Hup Hollant!

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Mess
Prima Jupiler speler.
Ik ben ook goed met Jupiler.
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 29-04-10, 10:54   #30
Genot

De Vries: 'Niet bang voor het beruchte zwarte gat'

29/04/2010 10:00

Mark de Vries (35) staat op het punt zijn contract bij SC Cambuur met een jaar te verlengen. Toch heeft de spits al wel nagedacht over een leven na het voetbal.

'Er komt een moment dat ik moet stoppen vanwege mijn leeftijd', vertelt De Vries aan Voetbal International. 'Ik hoop dat nog een paar jaar uit te stellen. Gelukkig heb ik genoeg dingen die ik kan oppakken.'

'Drie jaar geleden ben ik met een vriend een reclamebureau begonnen en iets later heb ik in Den Helder een Health/Spa Center overgenomen en heb ik een eigen sportschool. Ik ben daarom niet bang voor het beruchte zwarte gat. Ik sta bijvoorbeeld nu al drie avonden in de week in de sportschool om te assisteren. Heerlijk om te doen.'
Binnenkort dus een interview met hem in de VI
Oud 29-04-10, 11:04   #31
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij Dordrecht groot gebracht
Gitaarsnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 29-04-10, 12:01   #32
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Gitaarsnaar
Bij Dordrecht groot gebracht
Mwoah, 4 seizoenen eredivisie met Volendam...
Conundrum is nu online   Met citaat reageren
Oud 18-06-10, 18:54 Standaard   #33
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Cambuur komende jaren verzekerd van De Vries
Mark de Vries heeft zijn contract bij SC Cambuur dan toch verlengd. De fysiek sterke aanvaller was woest over het eerste aanbod van de club, maar de tweede aanbieding kon hem wel bekoren.

De Vries staat door het akkoord ook de komende twee seizoenen onder contract bij Cambuur, zo meldt de club op zijn website. De 34-jarige aanvaller verdubbelt daarmee zijn periode in Friesland. In de afgelopen twee jaren kwam hij tot 53 duels, waarin hij 24 keer scoorde.

Met name in het laatste seizoen liet De Vries zijn voeten spreken. Van de 24 doelpunten maakte hij er 21 in het afgelopen jaar. Bovendien werd hij uitgeroepen tot beste speler van de Jupiler League, waarvoor hij uit handen van bondscoach Bert van Marwijk de Gouden Stier ontving.

Voorheen kwam de in Suriname geboren spits uit voor onder meer FC Volendam, Dordrecht '90, Heart of Midlothian, Leicester City, sc Heerenveen, ADO Den Haag, Leeds United en Dundee United.

Oud 11-03-11, 22:31 thumb up   #34
Fear the Beard!

Mark de Vries!
Oud 29-03-11, 18:57 Standaard   #35

is weer fit en scoort weer

Oud 13-03-12, 10:49 hearth   #36
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Video | Jupiler League

Oud 13-03-12, 10:57 Standaard   #37

Tjah, hij wordt wel 37 dit jaar. Fit is fit natuurlijk, maar hoe fit issie nog? en hoeveel kost dat per potje dat hij kan spelen.

Wel een legende natuurlijk, al bijna weer 100 potjes voor cambuur? (of al meer dan 100 met beker?)

Oud 13-03-12, 10:59 Standaard   #38
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
Tjah, hij wordt wel 37 dit jaar. Fit is fit natuurlijk, maar hoe fit issie nog? en hoeveel kost dat per potje dat hij kan spelen.

Wel een legende natuurlijk, al bijna weer 100 potjes voor cambuur? (of al meer dan 100 met beker?)
Twijfelen aan Mark de Vries .
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 13-03-12, 11:11 Standaard   #39
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht

Hij wordt meestal na een uur spelen gewisseld voor Barto. Dat uurtje red hij meestal nog wel.
witikvil is nu online   Met citaat reageren
Oud 13-03-12, 11:25 emo   #40
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Barto zal z'n periode bij Cambuur ook wel anders voorgesteld hebben neem ik aan.. 36 jarige grote neger die het beter doet dan jou.

po de acar socker brd şeker ekmek
Skerble.
SuikerBrood is nu online   Met citaat reageren
Oud 13-03-12, 17:12 hearth   #41
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Held.

Prachtige carrire voor iemand met zijn talent natuurlijk. Hopelijk kan ie nog even een jaartje aan de bank ergens.

Oud 13-03-12, 17:16 Standaard   #42
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
Mark de Vries!
14.gif
Oud 13-03-12, 17:17 Standaard   #43
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
Hopelijk kan ie nog even een jaartje aan de bank ergens.
Waarom zou je hem een reserverol willen aansmeren ?
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 13-03-12, 17:19 Standaard   #44
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door denthemen Bekijk bericht
Video | Jupiler League

"Ik wil gewoon voetballen."

Mooi man

Oud 13-03-12, 18:20 Standaard   #45
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Hem een ontslagbrief sturen

Oud 13-03-12, 21:32 Standaard   #46
terror rudy

lutzer

Oud 14-03-12, 10:21 rainbow   #47
Echte boeren

Karrel_Laaglawaai's Voetbal Forum schermafbeelding

Baas.
Karrel_Laaglawaai is offline   Met citaat reageren
Oud 14-03-12, 10:23 Standaard   #48

Oorspronkelijk geplaatst door kabonk Bekijk bericht
[...]

"Ik wil gewoon voetballen."

Mooi man
Erg mooi inderdaad
Smeich is nu online   Met citaat reageren
Oud 14-03-12, 10:36 Standaard   #49
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Soms is het goed om even naar Mark de Vries te kijken

Mark de Vries duwde zijn tong tegen de binnenkant van zijn wang en draaide toen zijn gezicht weg van de camera. Hij staarde even naar de grond. Daarna knikte hij een paar keer, alsof hij vlug ja wilde gaan zeggen, terwijl de verslaggever de volgende vraag formuleerde. De onderlip van de voetballer begon te trillen.

En toen zei Mark de Vries, terwijl hij drie tranen wegveegde uit zijn ooghoeken, heel zachtjes: 'Ik wil gewoon voetballen. Dat is het gewoon.'

Ik vond het de mooiste quote van het jaar, tot nu toe - en nooit zag ik een voetballer schitterender huilen dan Mark de Vries, de 36-jarige spits van Cambuur uit Leeuwarden. Als u het nog niet gezien heeft: hier het interview van begin tot eind. Er zit een trage, merkwaardige opbouw in, eindigend in dikke, maar echte tranen.

Mark de Vries huilde in het interviewtje, omdat hij een ontslagbrief heeft gekregen, ouderwets 'op de deurmat'. Een brief zoals tientallen profvoetballers die deze maand van hun clubs krijgen, omdat hun contract anders automatisch doorloopt, zoals de wet dat voorschrijft. Een formaliteit is het, die brief (vaak volgt er later alsnog een aanbieding), maar in veel opzichten ook weer niet. Onmiskenbaar dreigt het kille vooruitzicht dat het straks voorbij is.

Ik weet niet welk clichbeeld van een profvoetballer u het liefst aanhangt. Die van zakkenvuller? Die van verwend strontjong? Die van Louis Vuitton-patsertje? Die van domoor? Die van omhooggevallen vedette?

Dat is best hoor, ga vooral zo door, maar soms is het goed om ook even naar Mark de Vries te kijken. Of naar al die andere Mark de Vriesen in de Jupiler League, dravend voor een klein contractje bij FC Oss of AGOVV, stilletjes hopend op de grote doorbraak, desnoods op hun 36ste. En ieder jaar angstig starend naar de brievenbus, zo vlak voor 1 april.

Heus, u hoeft geen medelijden te hebben met Mark de Vries, of met al die andere Mark de Vriesen. Voetballen is leuk. Liever dan dat ik nu bijdehante stukjes zit te schrijven, had ik ook bij Heart of Midlothian en Leicester City gespeeld, zoals Mark de Vries. Of gewoon bij Cambuur desnoods, op maandagavond.

Maar het fijne aan de tranen van De Vries, was dat hij dat zelf ook zo voelde, tot in al zijn vezels. Hij wil het nog voor geen goud missen allemaal, op zijn 36ste. Mark de Vries wil nog heel lang Mark de Vries zijn, de voetballer. Want ook volgend jaar wil hij nog naar Almere, en naar Maastricht en naar IJmuiden, en daarna naar Helmond, voor de tachtigste keer. Kont erin. Sleuren. Goaltjes maken.

Mark de Vries huilde omdat hij voor eeuwig wil voetballen - en dat lijkt me een bijzonder goede reden, want dat zouden we allemaal wel willen.

Oud 14-03-12, 10:39 thumb up   #50
Hup Holland!

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Heerlijke speler.

http://www.last.fm/user/Zappie78
Zappie is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:16.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site