Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13-09-10, 21:39 big smile   #51
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Mike Bekijk bericht
Was niet nodig want Verbeek trok z'n grote muil niet open.
Verbeek kijkt wel uit, na dat incident heeft hij in de competitie twee keer van Harm verloren en is hij als klap op de vuurpijl ook nog in de play offs uitgeschakeld, hij heeft z'n lesje denk ik wel geleerd.

Oud 14-09-10, 00:28 big smile   #52
Petomaan

Gatalin's Voetbal Forum schermafbeelding

Plus dat Harm deze keer dezelfde wedstrijd had gezien als de rest van Nederland.

Gatalin is nu online   Met citaat reageren
Oud 17-09-10, 21:45 smile   #53
Ik niet!

Leuk item over Harm bij VI, mooi voor hem dat hij nu toch waardering begint te krijgen in NL.

Oud 23-09-10, 10:25 big smile   #54
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Veldhoven: Ik kan wel thuis blijven
Uitgegeven: 23 september 2010 00:28
Laatst gewijzigd: 23 september 2010 10:00

ROTTERDAM - Trainer Harm van Veldhoven van het succesvolle Roda JC sprak woensdagavond na de gewonnen bekerwedstrijd tegen Feyenoord (na strafschoppen) van een echte cupwedstrijd.

''Jammer dat deze twee ploegen elkaar in deze ronde al zijn tegengekomen'', sprak de Belg oprecht. ''Overal in Nederland waren nog amateurs actief. Deze wedstrijd had in een veel latere fase van de KNVB-beker zeker niet misstaan.''

Van Veldhoven had na een moeizame beginfase genoten van zijn ploeg. ''We zijn naar De Kuip gekomen om voetbal te spelen en dat hebben we gedaan. We blijven vasthouden aan onze veldbezetting en aan onze spelopvatting."

"Die ontwikkeling gaat nog steeds door. We kunnen feitelijk nu elke ploeg in de eredivisie pijn doen. Ook met de mentaliteit zit het wel goed. We spelen en knokken als een volwassen team. Nog even en ik kan als trainer thuis blijven bij onze wedstrijden.''
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-10, 22:47 hearth   #55
Ik niet!

Een maand verder sinds de laatste post en wat voor maand. Vier wedstrijden gespeeld en 10 punten gepakt, met nota bene drie uitwedstrijden, waaronder die in Breda en Heerenveen en dat leidt er toe dat Harm nu even trainer van de medekoploper is.

Oud 26-10-10, 13:05 big smile   #56
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Rechter acht Van Veldhoven niet deskundig genoeg
26/10/2010 11:57

Een opmerkelijke rechtszaak in Zuid-Limburg. Roda JC wilde op een wel heel creatieve manier een salarisverhoging geven aan coach Harm van Veldhoven (foto). In Nederland bestaat een regeling waardoor deskundige buitenlanders aanspraak kunnen maken op een extra laag belastingtarief van dertig procent.

Roda JC dacht dat zijn trainer daarvoor in aanmerking kwam. Van Veldhoven is geboren in Nederland, maar beschikt al sinds 1989 over de Belgische nationaliteit. De rechter veegde de argumenten van de Zuid-Limburgse directie echter van tafel.

Directeur Martin van Geel overlegde een lijst met punten waaraan de trainer van Roda JC moet voldoen: ervaring, betrouwbaarheid/eerlijkheid/correctheid, team goed laten spelen, communicatief sterk, organisatorisch sterk, spelers beter maken, warme persoonlijkheid, Nederlandse competitie kennen, innovatief zijn en Nederlands spreken.

De rechter is duidelijk niet onder de indruk van aangedragen argumenten. 'Afgezien van de verlangde competenties, ervaring en Nederlands spreken, voldoet naar het oordeel van de rechtbank geen van de op de competentielijst vermelde factoren.'

Kortom, niet bewezen is dat Van Veldhoven eerlijk is, dat hij communicatief en organisatorisch sterk is, dat hij spelers beter maakt, dat hij een warme persoonlijkheid is en dat hij innovatief is.

Ook oordeelt de rechter dat hij zijn team niet goed laat spelen. De rechter acht dus niet bewezen dat Van Veldhoven over deskundigheid beschikt die op de Nederlandse arbeidsmarkt niet beschikbaar was. Het argument van Roda JC dat er op de markt weinig mensen te vinden waren die voor het salaris van Van Veldhoven wilden werken, vindt de rechter eveneens niet relevant.

De coach van Roda JC is verbijsterd. 'Dit is een heel rare situatie', vertelt hij aan Voetbal International. Een heel frappant verhaal. Hoe kan een rechter dat beoordelen? Zeker als je ziet hoe wij nu spelen. Je moet ook de omstandigheden in ogenschouw nemen. Soms is het bij zo’n club moeilijker functioneren dan bij een absolute topclub. Dit zijn ongelofelijke dingen die totaal niet in verhouding staan.'

'Dit is schijnbaar de manier waarop de mensen in Nederland tegen mij aankijken', vervolgt Van Veldhoven. 'Soms voel ik me het zwarte schaap en dat wordt in dit soort zaken doorgetrokken. Toen ik terug kwam kreeg ik ook al het gevoel dat mijn hele vaderland tegen mij is.'

Volgens Van Veldhoven wordt er met twee maten gemeten. 'Buitenlandse spelers bij Roda JC vallen wel automatisch in de gunstige regeling, ook de Belgen. Net als alle buitenlandse trainers. De logica is er niet. Dat stoort mij enorm.' Van Veldhoven blijft dus gewoon 52 procent belasting betalen. Roda JC is in beroep gegaan tegen de uitspraak.

Oud 26-10-10, 13:27 big smile   #57
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij zat zaterdag op de rolstoeltribune bij NEC.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-10, 14:11 Standaard   #58
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Niets dan lof inderdaad. Gek genoeg zie ik hem niet zo snel naar een grotere Nederlandse club vertrekken ondanks dat hij het fantastisch doet bij Roda JC.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-10, 14:59 Standaard   #59
Ik niet!

Dat denk ik ook niet, ik zie hem wel nog een keer naar een grote Belgische club als Club Brugge of zo gaan als hij het goed blijft doen bij Roda.

Oud 26-10-10, 15:08 Standaard   #60

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens Van Veldhoven wordt er met twee maten gemeten. 'Buitenlandse spelers bij Roda JC vallen wel automatisch in de gunstige regeling, ook de Belgen. Net als alle buitenlandse trainers. De logica is er niet. Dat stoort mij enorm.' Van Veldhoven blijft dus gewoon 52 procent belasting betalen. Roda JC is in beroep gegaan tegen de uitspraak.
WTF is dit echt zo?
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-10, 15:10 Standaard   #61

Het argument van Roda JC dat er op de markt weinig mensen te vinden waren die voor het salaris van Van Veldhoven wilden werken, vindt de rechter eveneens niet relevant.
hahaha die is ook mooi.. wat een onderkruiper die Van Veldhoven..

wat een zaak zeg..
Oud 26-10-10, 17:06 Standaard   #62
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

De coach van Roda JC is verbijsterd. 'Dit is een heel rare situatie', vertelt hij aan Voetbal International. Een heel frappant verhaal. Hoe kan een rechter dat beoordelen? Zeker als je ziet hoe wij nu spelen. Je moet ook de omstandigheden in ogenschouw nemen. Soms is het bij zo’n club moeilijker functioneren dan bij een absolute topclub. Dit zijn ongelofelijke dingen die totaal niet in verhouding staan.'
Wat een rare uitspraak.
Als er in zijn voordeel was besloten, kon de rechter het opeens wel beslissen?
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-10, 17:08 Standaard   #63
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja, die Van Veldhoven denkt zeker dat een rechter thuis DVD's gaat bekijken hoe Roda speelt de afgelopen 5 wedstrijden

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-10, 17:08 big smile   #64
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
[...]
Wat een rare uitspraak.
Als er in zijn voordeel was besloten, kon de rechter het opeens wel beslissen?
Mekrwaardige uitspraak inderdaad, maar het is een syndroom waar de laatste tijd meer mensen last van lijken te hebben.

Oud 26-10-10, 21:39 wink   #65

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

De rechter had een glazenbol
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 29-10-10, 16:49 Standaard   #66
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Veldhoven: "Het is een half mirakel"

Roda JC prijkt na twaalf speeldagen op een puike vierde plaats in de Eredivisie. Een verwezenlijking waar trainer Harm Van Veldhoven zich voor op de borst mag kloppen. "In januari beslis ik over mijn toekomst", zegt de Belg tegen VoetbalPrimeur.

Het voetbal is goed, de resultaten ogen mooi, maar de ambitie wordt voorlopig niet bijgeschaafd. "Een plaats van 10 tot 12 is de doelstelling", onderstreepte Davy De Fauw. Zijn trainer is het volledig eens met de Roda-kapitein.

"Vorig jaar speelden we voor de Europese tickets", weet Van Veldhvoven. "We praten daar wel eens over, maar dat wil niet zeggen dat je de doelstellingen meteen moet aanpassen. Anderhalf jaar geleden verzekerden we ons pas na strafschoppen van het behoud. Het is een half mirakel dat we nu op deze positie staan."

Roda JC moet wennen aan status

Van de degradatieplaatsen naar de kop van het klassement. Het vergt enige aanpassing. En dat heeft tijd nodig ondervond Roda JC dinsdag nog tegen NEC Nijmegen. "De ploegen passen zich aan ons aan en zetten een organisatie met vijf man achterin neer. Daar hebben we het nog moeilijk mee. De spelers hebben tegen NEC getracht om hun niveau te halen, maar dat is niet bij iedereen gelukt. Die wedstrijd moet een basis zijn om daarover te praten en verder te groeien in dat proces."

"In mijn binnenste was ik niet tevreden met een puntje, maar ik kon wel blij zijn met de manier waarop de spelers zich hebben ingezet. We moeten nu ook niet panikeren en de totaalvisie meteen omgooien. Je hebt tijd nodig om die verder uit te werken en lessen te trekken uit de fouten die je maakt. We moeten leren met die moeilijke situaties om te gaan. Ook topclubs spelen mindere wedstrijden die ze graag willen winnen."

'Zeker de ambitie om hogerop te gaan'

Van Veldhoven heeft nog een contract tot eind dit seizoen. Waar ligt zijn toekomst? "Ik ben heel gelukkig bij Roda JC, maar ik heb ook de ambitie om een stap hogerop te zetten. In welke mate kan deze groep nog groeien? In januari zal ik met het bestuur samenzitten en een keuze maken."

"België ligt me ook heel na aan het hart", sluit de geboren Nederlander een vertrek naar het buitenland niet uit. "Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik me meer Belg voel. In Nederland vinden ze dat niet fijn, maar soms hoor ik meer thuis in België."

Oud 11-02-11, 11:12 Standaard   #67
Ik niet!

Van Veldhoven verlengt bij Roda JC
AMSTERDAM - Harm van Veldhoven is ook volgend seizoen de trainer van Roda JC Kerkrade. De 48-jarige Belg tekende vrijdag een contract tot en met 30 juni 2012. Van Veldhoven is bezig aan zijn derde seizoen bij Roda. Samen met algemeen directeur Martin van Geel bracht hij de in degradatienood verkerende Limburgers terug naar de middenmoot.

"Uiteraard ben ik blij dat we de samenwerking kunnen voortzetten. De club en de sfeer in Limburg spreken mij zeer aan", zegt Van Veldhoven in een perscommuniqué. "Ook het wederzijdse respect is voor mij aanleiding om bij deze club verder te gaan. Ik zie voldoende mogelijkheden in de selectie van komend seizoen om de doelstelling te halen."

"Met deze groep kan nog voldoende progressie worden gemaakt en kunnen we ook komend seizoen meestrijden voor een plek in de play-offs die recht geven op Europees voetbal."

Juiste man

Ook Van Geel is blij dat hij de Belg langer aan de club kon binden. "Na zijn komst in november 2008 heeft hij Roda JC steeds beter laten presteren. En is het gebleken dat hij de juiste man op de juiste plek is. Dat de samenwerking gecontinueerd wordt, is een prima zaak voor Roda JC Kerkrade."

Oud 25-04-11, 14:33 Standaard   #68
Mijnstreek Oost

Racoon26's Voetbal Forum schermafbeelding

Even up met deze, want wat heeft Harm van Veldhoven het geweldig voor elkaar hier in Kerkrade! Met nog 2 wedstrijden te gaan een 5de plaats met zicht op een 4de plaats. Alleen dit is al gezien waar Roda vandaan komt een unieke prestatie en vooral dat er vanuit het collectief gespeeld word i.p.v. spelers waar vooral individualiteit de boventoon geld.

Een geweldige seizoen, een trainer die het geweldig heeft gedaan! Zou Harm rijp zijn voor de top? In België zeker lijkt me!
Racoon26 is offline   Met citaat reageren
Oud 25-04-11, 14:49 Standaard   #69
Ik niet!

Het huidige succes is inderdaad voornamelijk het succes van het collectief en dus van de trainer. Natuurlijk zijn er een paar uitblinkers, maar er is niemand die er echt met kop en schouders bovenuit steekt en onmisbaar is. Van Veldhoven zet de spelers op de juiste plek neer, doet geen gekke dingen en houdt waar mogelijk vast aan hetzelfde elftal. In principe zijn er negen/tien vaste basisspelers en een stuk of drie die daar tegenaan zitten. Ook zijn presentatie in de media is verbeterd, al komt dat ook ten dele door de goede resultaten, niemand haalt het meer in zijn hoofd om Harm belachelijk te maken. Hugo Borst heeft uit schaamte zelfs de tv vaarwel gezegd .

Oud 26-04-11, 08:29 Standaard   #70

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
Hugo Borst heeft uit schaamte zelfs de tv vaarwel gezegd .
Als ik Veld van Harmhoven was zou ik hem Borst van Huughoven noemen.
Oud 28-01-12, 22:47 Standaard   #71
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Racoon26 Bekijk bericht
Even up met deze, want wat heeft Harm van Veldhoven het geweldig voor elkaar hier in Kerkrade!
Tijd voor een ferme topickick, want Harm flikt het weer. Het begin van het seizoen was uiterst moeizaam, maar dat is ook niet gek als je bedenkt dat er zeven nieuwe basisspelers ingepast moeten worden. Langzaam maar zeker begint het te lopen, het spel wordt beter en de punten stromen binnen (laatste zeven wedstrijden zestien punten behaald). En dat met uiterst beperkte financiële middelen.

Harm .

Oud 11-05-12, 17:13 Standaard   #72
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Naar Odense?

Ongelezen Gisteren, 15:37 thumb up   #73

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Treedt in de de voetsporen van aad300, want hij is de nieuwe trainer van KV Mechelen.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:10.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site