Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25-11-09, 09:10   #1
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

De beste keeper van de Eredivisie verdient natuurlijk ook een eigen topic. Toen Martin Pieckenhagen anno 2005 zijn contract bij HSV inruilde voor Heracles Almelo werd duidelijk dat geld niet voor iedereen de belangrijkste drijfveer is. Voor Piecke telt maar 1 ding, spelvreugde. Een liefhebber, voorbeeldprof met tomeloze inzet. Onlangs gaf hij aan nog minstens 1 seizoen in het nieuwe stadion te willen spelen, waardoor we waarschijnlijk nog enkele seizoenen kunnen genieten van deze klasbak.

PHP-code:
Martin Pieckenhagen 
Piecke 
15 november 1971 
Berlijn
Oost-Duitsland 

1993
-1994    Tennis Borussia Berlin    8   0    Regionalliga Nord 
1994
-1995    MSV Duisburg              4   0    Bundesliga 
1995
-1996    MSV Duisburg             11   0    2.Bundesliga 
1996
-1997    Hansa Rostock             2   0    Bundesliga 
1997
-1998    Hansa Rostock            20   0    Bundesliga 
1998
-1999    Hansa Rostock            34   0    Bundesliga 
1999
-2000    Hansa Rostock            20   0    Bundesliga 
2000
-2001    Hansa Rostock            34   0    Bundesliga 
2001
-2002    Hamburger SV             34   0    Bundesliga 
2002
-2003    Hamburger SV             34   0    Bundesliga 
2003
-2004    Hamburger SV              9   0    Bundesliga 
2004
-2005    Hamburger SV             23   0    Bundesliga 
2005
-2006    Heracles Almelo          32   1    Eredivisie 
2006
-2007    Heracles Almelo          33   0    Eredivisie 
2007
-2008    Heracles Almelo          34   0    Eredivisie 
2008
-2009    Heracles Almelo          33   0    Eredivisie 
2009
-2010    Heracles Almelo          11   0    Eredivisie 
Blawh is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 25-11-09, 09:31   #2
NM.

NM.'s Voetbal Forum schermafbeelding

De interviews van Piecke met zijn accent zijn altijd geweldig.

Oud 25-11-09, 09:37 duh   #3

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Held. Wel wat druistig af en toe, maar een held.
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 09:46   #4
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Blawh, vond je hem in z'n eerste jaar of 2 jaren ook niet beter dan nu?
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 10:22   #5
Prima Deluxe.

Oorspronkelijk geplaatst door Suijk
Blawh, vond je hem in z'n eerste jaar of 2 jaren ook niet beter dan nu?
Vorig seizoen was vond ik hem ook top, op een paar mindere weken in januari na. In zijn eerste 2 jaren was hij inderdaad constant goed, op 2 blunders na (NAC en Vitesse uit).
Oud 25-11-09, 12:08 duh   #6
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Vieze natrapper.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 12:11   #7

Ungeheuer's Voetbal Forum schermafbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=gxWr4XP-xGw

Deze hoort er ook in natuurlijk.
Ungeheuer is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 12:55 big smile   #8

ElYefe's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh
De beste keeper van de Eredivisie verdient natuurlijk ook een eigen topic...

Maar verder een zeer goeie keeper hoor
ElYefe is offline   Met citaat reageren
Oud 27-11-09, 15:12 wink   #9
Prima Deluxe.

Volgende week wieder dabei, minder zware straf gekregen.
Oud 27-11-09, 15:23   #10

Ik vind het nog steeds belachelijk dat ie uberhaupt een straf heeft gekregen, maar goed...
Neleos is offline   Met citaat reageren
Oud 12-12-09, 16:00 wink   #11
Prima Deluxe.

Pieckenhagen wil langer door bij Heracles

Martin Pieckenhagen wil zijn aflopende contract bij Heracles Almelo met een jaar verlengen. De 38-jarige sluitpost hoopt ook komend seizoen onder de lat te staan in Almelo.

In de winterstop gaat Heracles met de Duitse doelman om tafel om te praten over de toekomst. Pieckenhagen speelde dit seizoen vijftien van de zestien duels. Na zijn rode kaart bij PSV, miste de doelman de thuiswedstrijd tegen Roda JC. In de vijftien duels moest Pieckenhagen zeventien keer vissen. Pieckenhagen kwam in 2005 over van Hamburger SV.
Oud 12-12-09, 17:23   #12
Verbaasd dat die niet gewoon in Bundesliga speelt.

Oud 12-12-09, 17:35 wink   #13
Hup Holland!

Zwoerd's Voetbal Forum schermafbeelding

Heerlijke keeper voor een club als Heracles
Zwoerd is offline   Met citaat reageren
Oud 14-03-10, 21:48   #14
Prima Deluxe.

Mag toch hopen dat deze man 'gewoon' gaat verlengen, met Pasveer in de goal hebben we een enorm probleem.
Oud 23-03-10, 20:40 surprise   #15
Prima Deluxe.

Godverdomme, Niet dus. Ongelooflijk, beste keeper van de Eredivisie laten lopen voor z'n dramatisch alternatief. Hopelijk pikt Heerenveen, Feyenoord of desnoods Twente hem op, deze held verdient niet zo'n einde van z'n carriere.
Oud 23-03-10, 20:47   #16
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Godverdomme, Niet dus. Ongelooflijk, beste keeper van de Eredivisie laten lopen voor z'n dramatisch alternatief. Hopelijk pikt Heerenveen, Feyenoord of desnoods Twente hem op, deze held verdient niet zo'n einde van z'n carriere.
Mmmmmmmm, ik merk dat je er echt mee zit .

Maar aan de andere kant : Het was toch aangekondigd ? en ook everton trouwens , maar die mocht blijven .

Het is voor mij totaal geen verassing , maar nogmaals : Ik hou me in ,, want ik merk dat je er behoorlijk van baalt ..

Ga werder kijken ...

klik ( weg )
tjekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 23-03-10, 20:55   #17
Dnarbys

Sybrand's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het ook vreemd. Was het een grote kostenpost qua salaris? Zou ook geen probleem mogen zijn voor Heracles, maar toch.
Het heeft bij Heerenveen in elk geval niet goed uitgepakt om oudere doelmannen te laten gaan. Dit seizoen was Vandenbussche behoorlijk goed, maar die is er nu ook alweer een paar weken uit.
Rob van Dijk (39 jaar?) keept bij Feyenoord nog steeds goed, dus ze hadden best nog een jaar of twee met Pieckenhagen door kunnen zetten.
Sybrand is nu online   Met citaat reageren
Oud 23-03-10, 20:58   #18

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het een geweldige keeper, Feyenoord zal hem wel op pikken.
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 23-03-10, 21:08   #19
Prima Deluxe.

Piecke heeft voor Heracles meer dan 7 ton salaris ingeleverd, ons meerdere jaren in de Eredivisie gehouden en is overduidelijk 1 van de leiders in de groep. Niet voor niets draagt hij ook de aanvoerdersband. Waarom ruil je zo'n man in als je geen alternatief hebt met noemenswaardige ervaring op het hoogste niveau? Je zou maar Europees voetbal halen en er in de kwalificatieronde uitvliegen door een blunder van Pasveer.
Oud 23-03-10, 21:12   #20
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Sybrand
Ik vind het ook vreemd. Was het een grote kostenpost qua salaris? Zou ook geen probleem mogen zijn voor Heracles, maar toch.
Het heeft bij Heerenveen in elk geval niet goed uitgepakt om oudere doelmannen te laten gaan. Dit seizoen was Vandenbussche behoorlijk goed, maar die is er nu ook alweer een paar weken uit.
Rob van Dijk (39 jaar?) keept bij Feyenoord nog steeds goed, dus ze hadden best nog een jaar of twee met Pieckenhagen door kunnen zetten.
Het is bewezen dat doelmannen op leeftijd alleenmaar beter worden . Zenga was 42 volgens mij toen die stopte , Boscker keept momenteel echt geweldig met zijn 39 jaar en van Dijk keept ontzettend goed bij Feyenoord .

Ik vind oudere keepers minder frievoler ( of hoe je het ook typt ) , maar o zo ervaren en zijn staan altijd goed . de echte moeilijke ballen halen zij niet meer , maar het brengt rust in de verdediging en ik vind keepers tot aan de 40 jaar een verrijking .

Dat wordt keer op keer bewezen ....
tjekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 23-03-10, 22:08   #21
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Ze hadden 'm toch wel moeten houden, al is het maar als ervaren rot.

Maar zo'n goede keeper heb ik het nooit gevonden.

Oud 23-03-10, 22:16   #22

Strooper's Voetbal Forum schermafbeelding

Beste keeper van de eredivisie vind ik ook wat overdreven. Lopen er dit seizoen toch wel een paar beter te keepen.
Strooper is nu online   Met citaat reageren
Oud 23-03-10, 22:32   #23
Stekelenburg en Vorm zijn beter in mijn ogen.
Gianfranco Zola is offline   Met citaat reageren
Oud 23-03-10, 22:33   #24
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Gianfranco Zola

Stekelenburg en Vorm zijn beter in mijn ogen.
Velthuizen ook
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 23-03-10, 22:41   #25
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Isaksson dit seizoen ook. Neem aan dat 'ie ook niet serieus was toen 'ie dat zei.

Maar voor Heracles is het gewoon een prima keeper. Ook door zijn ervaring.

Oud 23-03-10, 22:43 duh   #26
Prima Deluxe.

Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Shumway
Isaksson dit seizoen ook. Neem aan dat 'ie ook niet serieus was toen 'ie dat zei.

Maar voor Heracles is het gewoon een prima keeper. Ook door zijn ervaring.
Bij helden als Piecke mag je een beetje overdrijven, maar bij de beste 5 zit hij zeker.
Oud 23-03-10, 23:19 wink   #27
Oorspronkelijk geplaatst door Chadi
Ik vind het een geweldige keeper, Feyenoord zal hem wel op pikken.
El Pistolero is offline   Met citaat reageren
Oud 23-03-10, 23:50   #28
Piecke = held

Charles.Darwin is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-03-10, 00:03   #29
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Toekomstgerichte keuze, ik vind het niet eens zo slecht. Ik denk dat Pasveer best klaar is voor de post onder de lat.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 24-03-10, 00:21   #30
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Als Piecke tweede keeper zou willen zijn bij een topclub, zou ik het als PSV's TD wel weten..

Oud 24-03-10, 01:33   #31

Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz
Toekomstgerichte keuze, ik vind het niet eens zo slecht. Ik denk dat Pasveer best klaar is voor de post onder de lat.
Als Heracles Europa ingaat is ervaring onder de lat toch wel fijn.
Pritt is offline   Met citaat reageren
Oud 24-03-10, 07:28   #32

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik baal hier wel enorm van, zie het absoluut niet zitten in Pasveer.

Oud 24-03-10, 08:26   #33
Prima Deluxe.

Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz
Bij Piecke weet je wat je hebt, een gedreven leider en ook nog eens goede keeper. Nu zitten we volgend seizoen met keepers zonder noemenswaardige eredivisie ervaring, lekkere gedachte om het laatste overbruggingsjaar naar het nieuwe stadion in te gaan. Ik hoop dat het de juiste keuze is, maar voorlopig zie ik het net als Damzkie totaal niet zitten in Pasveer.
Oud 24-03-10, 11:26   #34

DarkShine's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Damzkie
Ik baal hier wel enorm van, zie het absoluut niet zitten in Pasveer.
Is dat niet die pipo wat in de goal stond toen wij 7-0 wonnen? Zoja, daar zou ik het ook absoluut niet in zien zitten...!
DarkShine is offline   Met citaat reageren
Oud 24-03-10, 11:51   #35
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zag het eerst ook niet in hem zitten, maar ben langzaam van mening veranderd. De jaren Eagles hebben hem enorm goed gedaan. Nog een jaar Piecke dan was Pasveer vertrokken en kreeg je denk ik een mindere keeper over 2 seizoenen.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 24-03-10, 11:55   #36
Ongelooflijk zeg... als je op 1 positie niet zo snel hoeft te verjongen dan is het wel op de positie van een keeper. Een betere vinden ze sowieso niet, en ervaring komt bij een keeper echt pas rond z'n 30e of zo. Lekker laten staan zolang hij het fysiek nog aan kan !
Lebawski is offline   Met citaat reageren
Oud 24-03-10, 12:13   #37
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Lebawski
Ongelooflijk zeg... als je op 1 positie niet zo snel hoeft te verjongen dan is het wel op de positie van een keeper. Een betere vinden ze sowieso niet, en ervaring komt bij een keeper echt pas rond z'n 30e of zo. Lekker laten staan zolang hij het fysiek nog aan kan !
we werken ons niet allemaal in de schulden aan torenhoge salarissen
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 24-03-10, 12:30   #38
Oorspronkelijk geplaatst door Dos37

we werken ons niet allemaal in de schulden aan torenhoge salarissen
Ok.
Oud 27-03-10, 10:56   #39
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Komt er nog een actie dit weekend voor het behoud van?
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 27-03-10, 11:19   #40
Prima Deluxe.

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Komt er nog een actie dit weekend voor het behoud van?
Daar ga ik niet van uit. Het zou ook niet getuigen van gezond beleid om bij zulke beslissingen alsnog je oren te laten hangen naar het overgrote deel van de achterban.
Oud 28-04-10, 18:13   #41
Fear the Beard!

Pieckenhagen in gesprek met Hansa Rostock over bestuursfunctie

Martin Pieckenhagen keert zeer waarschijnlijk terug naar Duitsland om daar een maatschappelijke loopbaan op te gaan bouwen. De doelman van Heracles Almelo is in gesprek met Hansa Rostock over een bestuursfunctie, zo meldt het weekblad Voetbal International. De veteraan kreeg onlangs geen nieuwe verbintenis van de Almeloërs aangeboden.

"Het is duidelijk dat ik de club wil helpen, op welk niveau ze straks ook speelt", vertelt Pieckenhagen over de nummer zestien van de 2. Bundesliga. "De kar moet uit de stront worden getrokken. Ik heb twintig jaar ervaring in het profvoetbal, laten we maar eens kijken wat ik kan betekenen voor Hansa Rostock." De Duitser heeft in het verleden Sportmanagement gericht op de voetballerij gestudeerd.

Pieckenhagen maakte in de zomer van 2005 de overstap van Hamburger SV naar Heracles Almelo. Sindsdien is hij in Overijssel de vaste eerste doelman. Volgend seizoen zal Remko Pasveer de nummer één van de Heraclieden worden. Hansa Rostock maakt momenteel kans om play-offs te moeten spelen om degradatie naar het derde niveau van Duitsland te voorkomen.
Oud 28-04-10, 18:34   #42
Prima Deluxe.

Een mooie functie is hem gegund.

Al blijven we stiekem hopen op iets anders...
Oud 30-04-10, 19:44   #43
Komt hij uit de buurt van Rostock?

Oud 30-04-10, 19:47   #44
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij heeft er in elk geval een tijdje gespeeld, dus hij kent de club goed.
methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 30-04-10, 19:47   #45
Oost-Berlijn
Oud 09-05-10, 22:11 sad   #46
Fear the Beard!

Zonde dat hij in zijn laatste Heracles wedstrijd een bal slecht verwerkt waardoor de wedstrijd beslist wordt.
Oud 09-05-10, 22:18 wink   #47
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

"Ik niet Europa in, dan jullie ook niet"
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 10-05-10, 22:52   #48
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Afscheid in stijl inderdaad, wat een blunder
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 10-05-10, 22:55   #49
Prima Deluxe.

Afscheid van een geweldige prof, hoewel.. 'Als Peter Bosz met mij om tafel wil, dan kunnen we best praten'

ALMELO - ‘Piecke moet blijven’, galmde het zondag regelmatig vanaf de tribune in Almelo. Lange tijd leek de carrière van Pieckenhagen bij Heracles nog zeker twee wedstrijden te duren, maar in een tijdsbestek van slechts tien minuten scoorde Roda JC twee keer en bezegelde daarmee het einde van de Heracles goalie. Het einde van Pieckenhagen in Almelo is daar, maar zo definitief wil de Duitser het zelf niet stellen.

Martin Pieckenhagen stond vijf seizoenen onder de lat in Almelo en manifesteerde zich, in die vijf jaar, als absolute held bij zijn supporters. De Duitser die, vanwege zijn tomeloze inzet en de wil om te winnen, op handen werd gedragen sloot op enigszins schlemielige wijze zijn periode bij Heracles af. Na afloop was de teleurstelling dan ook groot. ‘Ik was tijdens de wedstrijd absoluut niet bezig met het naderende afscheid, maar direct na de wedstrijd zit je op de schouders van je teamgenoten om afscheid te nemen van het publiek. Dan pas komt het besef dat het echt over is’, aldus Pieckenhagen.

Drie seizoenen vocht hij met zijn team voor handhaving in de Eredivisie. Daarna ging het bergopwaarts met als absoluut hoogtepunt de zesde plek van dit seizoen. ‘Wij hebben echt een uniek seizoen doorgemaakt met elkaar. Het was een geweldige prestatie van de ploeg. Wij hebben als team het maximale eruit gehaald.’

Nooit deed ‘Piecke’ rare dingen en het clubicoon veroverde in de afgelopen jaren de harten van de fans. Een Duitser in al zijn vezels die menig ploeggenoot liet zien wat zijn opvatting van het begrip profvoetballer is. Verzaken kwam in zijn vocabulaire niet voor en aan zelfkritiek geen gebrek. Zondag werd weer duidelijk wat hij voor zijn supporters betekende en daar moest zelfs Pieckenhagen even van slikken. ‘Het is prachtig als je zo wordt toegezongen door de fans. Ik ben ze dankbaar voor de vijf mooie jaren in Almelo.’

Waar de toekomst ligt van de keeper is nog in het ongewisse. Heracles lijkt definitief uitgesloten, maar zo resoluut wil Pieckenhagen het zelf niet zeggen. ‘Ja, als Peter Bosz met mij om de tafel wil, dan kunnen we best praten, maar dat is nu eigenlijk niet aan de orde. Het bestuur heeft besloten om afscheid van elkaar te nemen en dat respecteer ik. De club heeft een visie en daar moeten ze zich ook aan vasthouden. Zelf denk ik binnen twee maanden wel te weten waar ik mijn carrière vervolg.’

Heracles Almelo nam vandaag afscheid van een held die in vijf jaar tijd een onuitwisbare indruk achter liet. Voorzitter Jan Smit noemde hem 'een geweldig mens en een superprof'. Het is volgend jaar aan Remko Pasveer de taak om Pieckenhagen te doen vergeten, maar dat zal nog een heel karwei worden. En met de vraag of we de Duitser volgend jaar nog als bezoeker mogen begroeten, zei hij al grappend: ‘Als ik een kaartje kan bemachtigen, en het gratis is, kom ik hier nog wel eens langs.’
Gister toch wel tranen in de ogen, door zowel het resultaat als het afscheid. Wat een held.
Oud 10-08-10, 16:20 Standaard   #50
Fear the Beard!

Gaat bij Mainz aan de slag.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:09.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site