Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25-11-09, 08:27 arrow   #1

Leonardo de Vitor Santiago (Rio de Janeiro, 9 maart 1983) is een Braziliaans profvoetballer die op dit moment onder contract staat van NAC Breda. Hij stond bekend als één van de grootste voetbaltalenten, maar heeft dat wegens een aantal blessures en zijn eigenaardige persoonlijkheid tot heden nooit waar kunnen maken. De snelle Santiago, met zijn explosieve startsnelheid als kenmerk, kan als linksbuiten en als diepe spits uit de voeten.

Carrière
Leonardo begon als jeugdspeler bij het Braziliaanse Nova Safra en groeide op in Jacerézinho, de wijk in Rio de Janeiro waar ook Romário opgroeide. Op elfjarige leeftijd werd hij in deze sloppenwijk tijdens een partijtje voetbal met buurtgenootjes ontdekt door de Nederlandse filmer/journalist Jos de Putter die vervolgens aan Leonardo en zijn voetbalvriendje Anselmo de documentairefilm "Solo, de wet van de favela" wijdt.

Op zijn twaalfde levensjaar kwam Leonardo naar Rotterdam, en doorliep daar de jeugdopleiding van Feyenoord. Op zeventienjarige leeftijd debuteerde hij in Feyenoord's eerste elftal. Een paspoortaffaire (als zeventienjarige niet-EU-burger mocht hij een tijd lang niet uitkomen voor Feyenoord).

In zijn eerste twee seizoenen kwam de speler nog tot 44 wedstrijden waarin hij 4 doelpunten maakte. Hij maakte onderdeel uit van het team dat in 2002 de UEFA Cup wist te winnen. In de daaropvolgende periode (halverwege 2002 tot en met eind 2005) kwam hij echter amper in actie, mede door blessures. Vanwege zijn eigenaardige persoonlijkheid, kreeg Leonardo enkele conflicten met diverse Feyenoord-trainers. In januari 2006 verliet hij Feyenoord en tekende hij een contract voor anderhalf jaar bij NAC Breda. Daar hielp hij de club op weg in de strijd tegen degradatie. In 14 wedstrijden maakte hij 8 doelpunten, waarmee hij clubtopscorer werd.

In de voorbereiding van het seizoen 2006/07 kwam de spits, twee dagen voor de competitiestart tegen AZ (wedstrijd van 19 augustus 2006), in botsing met de nieuwe NAC-trainer Ernie Brandts. Deze wilde Leonardo gebruiken als linksbuiten, terwijl de Braziliaan zelf het liefst als diepe spits speelt. Hij liep boos weg van de training en werd geschorst door de club. Hij leek hiermee aan te sturen op een overgang naar een andere club. Na gesprekken met PSV en Tottenham Hotspur, werd op 11 december 2006 bekendgemaakt dat Leonardo per 1 januari 2007 onder contract zou staan bij Ajax. De club betaalde 750.000 euro voor de aanvaller. Hij kreeg bij Ajax rugnummer 23 en werd opvallend genoeg van begin af aan door trainer Ten Cate als linksbuiten gebruikt. Op 4 maart 2007 kreeg Leonardo opnieuw een domper te verwerken toen hij opnieuw langdurig geblesseerd raakte in een duel met Breuer, speler van SC Heerenveen. Hij was enkele maanden uit de roulatie.

2008 en verder
Op 13 januari 2008 maakte hij zijn rentree in de wedstrijd Ajax-AZ (6-1 winst) waarin hij scoorde. Ook onder de toenmalige Ajax-trainer Koster wist hij echter geen basisplaats af te dwingen. Marco van Basten, die in 2008 trainer zou worden bij de club, zag geen toekomst in hem en Ajax liet Leonardo daarom na afloop van het seizoen 2007/08 weten dat hij kon vertrekken. Uiteindelijk mocht hij toch blijven vanwege de vele blessures in de voorhoede. Zo scoorde hij de 4-1 thuis tegen PSV. Tevens was hij als invaller succesvol in de UEFA Cup in de duels met Hamburger SV en Fiorentina. Tegen laatstgenoemde club was de 1-1 van Leonardo genoeg voor Ajax om de achtste finale te bereiken.

Daarna kwam hij wederom op een zijspoor terecht bij Ajax, waarna hij in de zomer vrij mocht vertrekken. Tijdens de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen had Leonardo zich gemeld bij NAC Breda om daar zijn conditie op peil te houden. Net voor het verstrijken van de transfer periode kreeg hij een aanbod voor 4 jaar waar hij op inging. Per 1 september 2009 staat hij voor vier seizoenen op het veld bij NAC Breda.

Privé
Op 18 oktober 2007 werden Leonardo en zijn vriendin Rosa ouders van een zoon, genaamd Lil. Lil (betekent Kleine) is nog steeds de bijnaam van Leonardo in Jacerézinho, de wijk waarin hij opgroeide in Brazilië.

[afbeelding: link]

Erelijst
UEFA Cup: 2002
KNVB beker: 2007
Johan Cruijff Schaal: 2007

Blijft, ondanks een verkeerde clubkeuze, een speler waar ik een zwak voor heb...
Kutmentaliteit, echt Braziliaans.. Maar als'ie warm was (in z'n Feijenoordtijd), waren z'n acties ook wel Braziliaans. Weet nog goed dat ik iedere maandag, meen ik , na schooltijd op RTL5 de Shell Jeugdcompetitie zag (Robin van Persie, Leonardo, René van Dieren, Said Boutahar, Civard Sprockel enz..) en daar zag je dat de eerste 2 genoemden toch wel groot gingen worden. De overige 3 hadden ook wel potentie, maar die andere 2, pff...
Jammer dat het er niet uitgekomen is, jammer dat'ie weg bij Feijenoord is. Maar het blijft een leuke speler die een wedstrijd compleet kan doen kantelen. Stiekem toch wel een voorbeeldje aangezien ik zelf ook linksbuiten/ spits ben

[size=xx-small](en erg jammer dat ik zo snel die voorzet tegen RBC op Christian Gyan niet kon vinden)[/size]
Keltie is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 25-11-09, 18:15   #2
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Schrikbarend weinig wedstrijden gespeeld. Ben bang dat ie het eeuwige talent blijft.
Heb de documentaire van Jos de putter op video. Een echte aanrader. Zijn vriendje Anselmo raakte in de criminaliteit dacht ik en is overleden bij een drugsdeal.
Iemand die weet of dat klopt ?

tong80 is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 18:30 duh   #3

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Zondagavond 5-6 uur RTL5 Shell Jeugdcompetitie.
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 18:59   #4
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Huh, toen Feyenoord in dat shirt speelde zat Leonardo toch helemaal niet meer bij ons
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 19:06   #5

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Was vorige week tegen NEC weer lekker bezig met zichzelf belangrijk vinden en na de wedstrijd gelijk naar binnen toe. Heeft dit seizoen overigens wel eens -naar mijn mening- te vaak de bal afgelegd (ja, echt waar ), kan wel briljante acties hebben en de wedstrijd voor de beker tegen Willem II was natuurlijk helemaal mooi .
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 19:09 emo   #6
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal
Huh, toen Feyenoord in dat shirt speelde zat Leonardo toch helemaal niet meer bij ons
Photoshop

Dank je wel voor deze 2 doelpunten.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 19:19   #7
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuke speler inderdaad . Alleen jammer dat die het nooit een aantal wedstrijden achter elkaar kan laten zien.
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 23:00   #8

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal
Toch wel, want zulke photoshopkwaliteiten heb ik niet
Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 26-11-09, 10:14 big smile   #9
...

Oorspronkelijk geplaatst door Keltie
Toch wel, want zulke photoshopkwaliteiten heb ik niet
Stond er ook van te kijken dat die gozer tot 2006 nog bij Feyenoord heeft gezeten, voor mijn gevoel is dat echt veel langer geleden.
Oud 26-11-09, 13:04   #10
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie

Photoshop

Dank je wel voor deze 2 doelpunten.

Leonardo... met de driedubbele schaar! Leonardo! ...LEONARDO! LEONARDOOOO! LEONARDO LEONARDO JAAAA!!

Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 26-11-09, 13:18   #11
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Vierdubbel.
Silenus is offline   Met citaat reageren
Oud 26-11-09, 13:27   #12
Mah boi!

Ook goed.
Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 24-01-10, 15:57   #13
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat heb iek gedaan?

Rode kaart leek me ergens ook wel wat zwaar gestraft, al maakt ie wel iets van een trappende beweging. Wel matchwinner in elk geval.
methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 24-01-10, 17:57   #14
...

Blijft geweldige TV, zo'n jankende Leonardo
Oud 24-01-10, 18:18   #15
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Is nu geschorst tegen de Eagles voor de beker.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 03-08-10, 22:37 no smile   #16
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Je moet er toch echt niet aan denken dat ie echt terug naar Ajax komt...

Oud 03-08-10, 23:20 Standaard   #17
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
Je moet er toch echt niet aan denken dat ie echt terug naar Ajax komt...
Ik zou er toch maar rekening mee houden. Bij NAC zijn ze hem erg graag kwijt ivm met z'n riante salaris. Dus veel zal hij niet hoeven te kosten.
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 04-08-10, 01:44 smile   #18
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

De gesprekken tussen NAC Breda en Ajax over een eventuele overgang van Leonardo naar Amsterdam zijn dinsdag op niets uitgelopen. "Leonardo blijft dus bij ons", aldus technisch directeur Jeffrey in een reactie aan BN/De Stem. Het verschil tussen vraag en aanbod is momenteel te groot.

Het bod dat Ajax deed op de Braziliaan was voor NAC niet voldoende. Over het exacte transfervoorwaarden die de Bredase club stelde, wilde Van As geen uitspraken doen. Feit is wel dat Ajax net als NAC kampt met grote schulden, niet zomaar een speler aan kan trekken en daarom overbodige spelers aanbood.

Ajax-trainer Martin Jol is bijzonder gecharmeerd van de aanvaller, die in het seizoen 2006/2007 ook al de overstap van NAC naar Ajax maakte. Zijn periode in Amsterdam kenmerkte zich door veel blessureleed en weinig speelminuten. Pas in het laatste seizoen van coach Marco van Basten kwam de aanvaller vaker aan spelen toe. Als invaller was hij meermaals belangrijk voor Ajax.

Oud 04-08-10, 01:49 Standaard   #19
Hup Holland!

Hmm, zat ik er dus naast.....
Oud 04-08-10, 02:12 Standaard   #20
Mah boi!

aldus technisch directeur Jeffrey in een reactie aan BN/De Stem.
Heeft Jeffrey ook nog een achternaam?

Oud 04-08-10, 03:03 Standaard   #21
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Nou, dan scoort 'ie weer tegen ons, maar verder zal ik hem niet missen.

Oud 04-08-10, 09:04 Standaard   #22
Redactie

Jammer, met dat salaris van hem had ik liever iemand anders er voor gezien.

Oud 04-08-10, 09:08 big smile   #23
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Technisch directeur Jeffrey .

Oud 04-08-10, 10:12 thumb up   #24
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Technisch directeur Jeffrey .
Zanger Jeffrey.

Oud 04-08-10, 10:24 Standaard   #25

Zat naar wat ik net hoorde dik 3 a 4 ton tussen vraagprijs en wat Ajax wou bieden (met verhuur spelers). Beetje mixed feelings, hij verdient veel en is/kan lastig zijn/worden maar is op dit moment wel een van de weinige creatieve spelers..
Oud 04-08-10, 10:37 Standaard   #26

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Lekker laten zitten bij NAC. Dit is een geschenk uit de hemel dat deze poging van Ajax is mislukt.
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 04-08-10, 14:00 thumb up   #27
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Gelukkig blijft ie weg uit Amsterdam
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 04-08-10, 15:06 Standaard   #28

finsdefis's Voetbal Forum schermafbeelding

Extreem faalbeleid weer Hem eerst al voor 7,5 ton halen waarna je ontdekt dat het er nooit echt uitkomt en dan weer een aanzienlijk bedrag bieden voor een reservespeler die weer redelijk wat salaris wil opstrijken. Ik hoop dat Ajax niet de "daadkracht" heeft bij dezen, want dan laat NAC 'm wel gaan denk ik. Het eerste bod is haast nooit voldoende.
finsdefis is offline   Met citaat reageren
Oud 31-08-10, 09:49 Standaard   #29
BS.

'Ook selectie NAC is klaar met Leonardo'

Leonardo de Vitor Santiago maakt zich in Breda niet populair. Nadat eerder assistent-trainer John Karelse al zijn beklag deed, zou ook de selectie van NAC de aanvaller uitspugen, zo werd in Voetbal International verteld.

Leonardo zou zich egoïstisch gedragen en vaak een grote mond opzetten. Dat wordt geaccepteerd als de rappe Braziliaan dit compenseert met prestaties, maar tot dusver kan hij dit seizoen nog geen potten breken. De spelers hoopten dan ook op een vertrek van de flankspeler, maar een transfer naar Ajax ketste af.

Vorige week kwam Leonardo nog in conflict met assistent-trainer Gert Aandewiel, die hij op de training van donderdag wilde aanvliegen. Ook Karelse was woedend, nadat zijn pupil na een wissel direct de catacomben inliep. "Ik ga geen energie meer verspillen aan zulke fratsen. Er gebeuren wel vaker zulke dingen met Leonardo, ik ben er klaar mee", zei Karelse.

Oud 31-08-10, 10:17 Standaard   #30
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Leonardo

Oud 31-08-10, 10:45 Standaard   #31

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar goed dat Ajax niet hapte
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 31-08-10, 10:47 big smile   #32

Oorspronkelijk geplaatst door Chadi Bekijk bericht
Maar goed dat Ajax niet hapte
De dag is nog niet voorbij.
Oud 31-08-10, 10:48 Standaard   #33
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
[...]

De dag is nog niet voorbij.
Ik schijt zeven kleuren stront inderdaad .

Oud 31-08-10, 12:47 Standaard   #34

Vitesse komt hem wel halen
Smeich is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-09-10, 16:15 big smile   #35
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Geeft Kwakman even een veeg uit de pan.

'Bij Feyenoord of Ajax is Kwakman ballenjongen'

Vrijdag, 3 september 2010 om 16:00

Leonardo is woest op interim-trainer John Karelse en de vertrokken Kees Kwakman. Karelse, tijdelijk hoofdtrainer van NAC Breda, zei afgelopen zaterdagavond na NAC-VVV Venlo (2-0) helemaal klaar te zijn met Leonardo nadat de aanvaller direct na zijn wissel naar de kleedkamer was gelopen. Die teksten zijn de ex-speler van Ajax en Feyenoord in het verkeerde keelgat geschoten.

"Mijn reactie kwam misschien raar over, maar bewijst volgens mij ook dat ik graag negentig minuten alles wil geven voor NAC", vertelt Leonardo aan het weekblad NUsport. "Ik had echt het gevoel dat ik nog beslissend kon zijn, daarom was ik teleurgesteld. Ik heb nog nooit een trainer meegemaakt die na een wedstrijd over zijn eigen speler zegt dat hij er geen energie meer insteekt. Ik kan over hem ook wel een boekje opendoen. Maar ik ben zo professioneel om dat niet te doen."

"Intern bij NAC weten ze hoe hij is en hoe ik ben", vervolgt Leonardo. "Het is niet voor niets dat er een nieuwe trainer komt. Ik hoop op Ruud Brood, Alfred Schreuder of Kees van Wonderen. Zij kennen de club en zijn moderne trainers, ze weten hoe ze met spelers moeten omgaan. Onder Robert Maaskant hoorde je nooit dat ik me slecht gedroeg. Sinds hij weg is, lijkt het of ik de nieuwe Zwarte Piet ben geworden. Ik heb een paar keer gevraagd of NAC van me af wilde. Maar ze zeggen dat ze juist heel blij zijn dat ik gebleven ben."

Kwakman, inmiddels uitkomend voor FC Augsburg, liet optekenen dat ‘iedereen beseft dat hij meer moet laten zien', behalve Leonardo. "Altijd dat verontwaardigde gedrag, alsof hem alleen onrecht wordt aangedaan. We hebben echt alles geprobeerd, maar hij denkt er niet over om te luisteren." De reactie van Leonardo mag er zijn. "Dat juist Kwakman zoiets zegt", schampert Leonardo. "Die heeft in een jaar tijd nooit laten zien wat hij kan. Als hij een echte prof was dan was hij een keer naar mij toegekomen met zijn kritiek. Op het moment dat hij weggaat, hoor ik via de media wat hij van me vindt. Heel dapper..."

"Ik hoop dat zijn nieuwe club heel blij wordt van zijn kwaliteiten. Met Kwakman win je de oorlog niet. Ik ben blij dat hij weg is. Ik ben prof geweest bij Ajax en Feyenoord, die shirts zal hij nooit dragen. Hooguit als ballenjongen." Leonardo bestrijdt dat ook de spelersgroep van NAC klaar met hem is. “Kwakman en nog wat meelopers zijn de enigen die mij niet mogen. Ik neem het op de training vaak op voor jonge jongens die zij de hele tijd negatief coachen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij Feyenoord. Dat helpt niet. Daarom hebben we soms een felle discussie. Maar ik zou nooit iemand daadwerkelijk fysiek aanvallen."

Cyberia is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-09-10, 17:13 thumb down   #36
Hup Holland!

Zelfkritiek is die jongen echt vreemd.
Oud 03-09-10, 17:22 Standaard   #37

BigMAC's Voetbal Forum schermafbeelding

Leonardo

Wat een grap.
BigMAC is offline   Met citaat reageren
Oud 03-09-10, 17:30 emo   #38
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een vreemd ventje is die Leonardo ook.

Oud 03-09-10, 17:54 sad   #39
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Jammer dat ie niet weer naar Ajax ging.

Oud 03-09-10, 18:46 emo   #40
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij heeft groot gelijk.

Volgens zichzelf.

Oud 25-09-10, 09:49 emo   #41
BS.

Aandewiel: "Gunden Leonardo publiekswissel"
Gert Aandewiel en John Karelse besloten donderdagavond om Leonardo een paar minuten voor tijd naar de kant te halen. De aanvaller kreeg van zijn trainers een publiekswissel, maar dat pakte iets anders uit dan verwacht.

Leonardo werd donderdag in het bekerduel met VVV-Venlo bij een 3-1 voorsprong gewisseld. "We wilden Leo met een publiekswissel een warm bad van applaus gunnen", legt Aandewiel uit in het Algemeen Dagblad.

De veelbesproken Braziliaan reageerde echter opnieuw woedend. "Wat denk je? Ik vind elke minuut belangrijk. Ook al waren er nog slechts twee minuten te voetballen, in die tijd had ik nuttig kunnen zijn voor de ploeg. Met een doelpuntje of een assist, want ik zag dat er meer ruimte op het veld kwam."

Geconfronteerd met de woorden van Aandewiel reageerde hij enigszins schuldbewust. "Het was het heetst van de strijd. Nogmaals, ik ben een gevoelsmens. En het liefste wil ik altijd spelen. Gelukkig dat we gewonnen hebben en een ronde verder zijn", aldus Leonardo.

Oud 25-09-10, 10:31 Standaard   #42
Hup Holland!

Espabilado is offline   Met citaat reageren
Oud 25-09-10, 16:46 Standaard   #43
Hup Holland!

Als hij speelt zoals afgelopen donderdag dan mag hij best een x boos worden af en toe.
Oud 25-09-10, 17:22 sad   #44

Ja, maar waarschijnlijk is het nu weer 10 wedstrijden ruk zoals altijd bij hem .
Oud 06-10-10, 10:43 Standaard   #45
BS.

En teruggezet naar de beloftes

Oud 06-10-10, 10:52 emo   #46
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Goed bezig Leo. Tijd dat een Braziliaanse club hem oppikt.

Oud 06-10-10, 15:07 Standaard   #47

Schijnbaar niet terug gezet maar traint voorlopig apart..
Oud 07-10-10, 22:34 Standaard   #48
Redactie

Leonardo wacht rustig af hoe zijn situatie bij NAC Breda zich verder ontwikkelt. De Braziliaanse aanvaller, die dit seizoen weer zijn grilligheid toont als prof, staat sinds woensdag buiten de selectie van John Karelse en Gert Aandewiel. Nu zegt Leonardo dat hij erop rekent dat zijn kansen vanzelf weer komen. “Volgende week ga ik weer voetballen voor NAC, denk ik.”

Afgelopen zaterdag zorgde Leonardo weer voor boze gezichten bij zijn club. De dribbelaar speelde thuis tegen NEC een teleurstellend duel en werd vroegtijdig naar de kant gehaald, waarna hij mokkend de bank opzocht en een bidon wegtrapte. “Als Leonardo boos is, moet hij boos op zichzelf zijn”, meende Gert Aandewiel na afloop. Woensdag werd hij uit de selectie gezet wegens 'herhaaldelijk wangedrag'. En terwijl zijn teamgenoten donderdag samen een partijtje speelden, trainde Leonardo binnen voor zichzelf.

Na de afgezonderde oefensessie maakte hij volgens Voetbal Internationaleen montere indruk. “Ik heb binnen getraind, lopen en zo. Ging goed”, liet hij aan het tijdschrift weten. Zin om inhoudelijk op de verwijdering uit de groep in te gaan, had hij niet. “Daarvoor moet je bij Jeffrey van As zijn”, wees hij naar de technisch directeur van zijn werkgever. “Ze hebben me niet verteld wat de bedoeling is, hoe het verder moet. Ik hoor wel van Jeffrey hoe het zit. Maar ik ben nog steeds voetballer van NAC, toch? En ik heb een contract voor de A-selectie.”

Oud 07-10-10, 22:51 Standaard   #49

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij gaat het ook nooit leren, hij heeft geluk dat hij goed kan voetballen. Zoiets flik je alleen maar bij BVO's.
appelflap is offline   Met citaat reageren
Oud 11-10-10, 18:39 Standaard   #50
Redactie

Leonardo heeft deze week met technisch directeur Jeffrey van As een gesprek over zijn toekomst bij NAC Breda. De vleugelaanvaller werd vorige week uit de selectie gezet vanwege herhaaldelijk wangedrag, maar Van As wil niet uitsluiten dat hij zich snel weer bij de groep mag voegen: “Daar gaan we dus over praten. Over de insteek van het gesprek kan ik nu nog niets zeggen.”

Leonardo werd ruim anderhalve week geleden naar de kant gehaald in de thuiswedstrijd tegen NEC en was daar niet gelukkig mee. Hij keek zijn coaches niet aan en aangekomen in de dug-out gaf hij een bidon een trap. Voor John Karelse en Gert Aandewiel was dit de welbekende druppel die de emmer deed overlopen en Leonardo werd uit de selectie gezet.

De dribbelaar gaf vorige week te kennen dat hij er vanuit gaat dat hij zaterdag weer tot de wedstrijdselectie behoort wanneer NAC op bezoek gaat bij Ajax, maar volgens Van As moet Leonardo niet te zeker van zijn zaak zijn: “Niet Leonardo, maar wíj bepalen wanneer hij terugkeert in de groep. Dat zou deze week kunnen zijn, maar ook later”, zegt hij in BN/De Stem. De verwachting is echter dat de aanvaller er in de Amsterdam Arena weer bij is.

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:09.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site