Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24-11-09, 22:31 sad   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Voornaam: Bojan Krkic-Pérez
Geboortedatum: 28-08-1990
Geboorteplaats: Linyola, Spanje
Nationaliteit: Spanje

2006/07 Barcelona B 22 10
2006/07 Barcelona 0 0 Primera Division
2007/08 Barcelona 31 10 Primera Division
2008/09 Barcelona 23 2 Primera Division
2009/10 Barcelona 4 1 Primera Division

Bojan Krkić Pérez (Linyola, 28 augustus 1990) is een Spaans-Servische voetballer. Hij is de zoon van een Servische vader en een Spaanse moeder. Krkić speelt als aanvaller voor FC Barcelona en het Spaans voetbalelftal en hij wordt beschouwd als één van de grootste talenten van de club.

Krkić kwam in 1999 bij FC Barcelona. Hij ontwikkelde zich tot een zeer doeltreffende spits met 899 doelpunten in zeven seizoenen (1999-2006), een aantal dat hem in die periode een gemiddelde van maar liefst 3.5 goals per wedstrijd opleverde. Krkić ontwikkelde zich in het seizoen 2005/2006 spectaculair. Hij startte de jaargang als speler van de Cadete B, het elftal voor 14-jarigen. In hetzelfde seizoen speelde Krkić ook voor de Cadete A, de Juvenil B en zelfs de Juvenil A, het hoogste jeugdelftal van de club. In de Juvenil A was hij aan het einde van het seizoen 2005/2006 samen met Giovani Dos Santos de ster van het team dat zowel de Copa del Rey Juvenil als het kampioenschap in de División de Honor won. In de voorbereiding van het seizoen 2006/2007 speelde Krkić mee met Barça B en in november 2006 maakte hij zijn debuut voor het tweede elftal van FC Barcelona in de Segunda División B tegen SD Huesca. Zijn eerste doelpunt volgde een week later tegen Benidorm CD. Ondanks zijn jonge leeftijd groeide Krkić al snel uit tot een vaste waarde voor Barça B.

Op 23 april 2007 debuteerde Krkić op zestienjarige leeftijd in het eerste elftal. In een vriendschappelijke wedstrijd bij Al-Ahly (0-4) ter gelegenheid van het honderdjarige bestaan van de Egyptische club startte de aanvaller in de basis. Na 25 minuten scoorde Krkić op aangeven van Javier Saviola. Slechts één keer in de geschiedenis van FC Barcelona was er een debutant die jonger was én die bij zijn debuut wist te scoren. In 1912 maakte Paulino Alcántara, destijds 15 jaar oud, bij zijn debuut drie doelpunten tegen CatalÃ* SC. Op de lijst van jongste debutanten van FC Barcelona staat Krkić op de vierde plaats na Alcántara (15 jaar en 4 maanden), Haruna Babangida (15 jaar en 9 maanden) en Lionel Messi (16 jaar en 4 maanden).

Uiteindelijk werd Krkić voorafgaand aan het seizoen 2007/2008 door trainer Frank Rijkaard definitief overgeheveld naar het eerste elftal. Op 16 september maakte hij zijn debuut in de Primera División. In de wedstrijd tegen CA Osasuna kwam de aanvaller tijdens de tweede helft als vervanger van Giovani Dos Santos in het veld. Enkele dagen later, op 19 september, speelde Krkić zijn eerste wedstrijd in de UEFA Champions League. In de thuiswedstrijd tegen Olympique Lyon verving hij twee minuten voor tijd Lionel Messi, waarmee de aanvaller de jongste speler van FC Barcelona in een Europese wedstrijd werd. Zijn eerste competitiegoal in het eerste elftal maakte Krkić op 20 oktober 2007 in het verloren uitduel tegen Villarreal CF. Hiermee werd hij de jongste doelpuntenmaker van FC Barcelona ooit in de Primera División en de aanvaller verving hiermee zijn huidige ploeggenoot Lionel Messi. Met FC Barcelona won hij in 2009 de Spaanse landstitel, de UEFA Champions League en de Copa del Rey. Bojan scoorde in de bekerfinale tegen Athletic de Bilbao (4-1) het derde doelpunt van Barça.
Al 100 officiele wedstrijden voor Barcelona in de benen .

Het grootste talent van zijn generatie?

Laatst gewijzigd door Bliksem; 18-06-10 om 23:09
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 24-11-09, 22:44   #2

TheJanitor's Voetbal Forum schermafbeelding

2 jaar geleden misschien, dit jaar mag hij niet veel meedoen. Het is misschien het beste voor hem als hij een jaartje verhuurd wordt.
TheJanitor is offline   Met citaat reageren
Oud 24-11-09, 22:57   #3
Hoi

Naar Ajax toch
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 08:05   #4

Espanyol geen optie? Is het in ieder geval geen "cultuurschok" voor het mannetje.
Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 08:30   #5
Dat van 100 wedstrijden weet je door mij?
of heb je sport 1 gekeken

Oud 25-11-09, 09:34 rainbow   #6
BS.

Jorientje toch . Jij postte dat na 11'en, dit topic werd om half 11 geopend .
Oud 25-11-09, 10:30   #7
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

WTF 100 wedstrijden al
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 13:14   #8
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Twee jaar geleden was ik nog bang voor hem, nu ben ik blij als ie invalt, want hij doet meer fout dan goed.

Overigens vorig jaar 17 van de 23 keer als invaller, een gemiddelde van 31 minuten per wedstrijd. Guardiola ziet dus blijkbaar niet veel in hem.
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 13:18   #9
Valencianista

qsh0x's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl
Twee jaar geleden was ik nog bang voor hem, nu ben ik blij als ie invalt, want hij doet meer fout dan goed.

Overigens vorig jaar 17 van de 23 keer als invaller, een gemiddelde van 31 minuten per wedstrijd. Guardiola ziet dus blijkbaar niet veel in hem.
Bojan doet er goed aan te vertrekken uit Barcelona. Dit is zijn derde seizoen bij het eerste en sindsdien maakt hij maar sporadisch stappen, dat hij er niet direct bij zit is te begrijpen. Maar als je nu ziet dat Pedro de voorkeur krijgt boven de eerder gearriveerde Bojan, dan moet je toch conclusies gaan trekken.
qsh0x is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 13:21   #10
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x

Bojan doet er goed aan te vertrekken uit Barcelona. Dit is zijn derde seizoen bij het eerste en sindsdien maakt hij maar sporadisch stappen, dat hij er niet direct bij zit is te begrijpen. Maar als je nu ziet dat Pedro de voorkeur krijgt boven de eerder gearriveerde Bojan, dan moet je toch conclusies gaan trekken.
Eens. Imo geldt hetzelfde voor spelers als Diego Capel. Groot talent, maar schijnen de volgende stap simpelweg niet te kunnen maken. Uiteraard hebben ze nog tijd, maar op de bank zitten bij een topclub heeft maar een bepaalde tijd effect.
Oud 25-11-09, 13:26   #11
Valencianista

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl

Eens. Imo geldt hetzelfde voor spelers als Diego Capel. Groot talent, maar schijnen de volgende stap simpelweg niet te kunnen maken. Uiteraard hebben ze nog tijd, maar op de bank zitten bij een topclub heeft maar een bepaalde tijd effect.
En wat dachten we van Gago .
Oud 25-11-09, 13:28   #12
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x

En wat dachten we van Gago .
Die heeft het eigenlijk zelf verprutst met bijna alleen maar slechte optredens vorig seizoen. Bij Boca en zijn eerste twee seizoenen Real Madrid was het gewoon een betrouwbare middenvelder. Geen idee waar het aan ligt trouwens, maar op het moment zou ik er geen probleem mee hebben als ie weg zou gaan. Alonso, Lass en Diarra zijn simpelweg beter.

Maargoed, ook Bojan doet het natuurlijk niet goed bij de kansen die hij krijgt, dus wat dat betreft is er wel een verband natuurlijk.
Oud 25-11-09, 13:31   #13
Valencianista

Gago was twee jaar geleden een prachtig jeugdproduct, maar lijkt het niveau van Real toch niet helemaal aan te kunnen. Als je naar zijn spel kijkt en zijn invalbeurten dan is toch duidelijk te zien zijn balsnelheid veelte laag ligt. Waar dat aan ligt, dat is aan de trainers maar op dit moment is het geen aanwinst voor Real. Leen deze jongen uit aan een club die hem waardeert, hem wekelijks opstelt en ga dan over een jaar weer evalueren hoeveel rek er nog inzit. Op dit moment staat ook hij net als Babel, Diego Capel en Bojan stil in zijn ontwikkeling, dat is gewoon zonde.
Oud 19-02-10, 17:34   #14
BS.

Vertrek bij Barcelona geen optie voor Bojan

Ondanks de geringe speelkansen onder trainer Josep Guardiola, twijfelt Bojan niet aan zijn toekomst bij FC Barcelona. De negentienjarige Spanjaard wil het liefst nog jaren deel uitmaken van de Catalaanse club.

Bojan kwam dit seizoen tot zeventien optredens voor Barcelona, maar mocht slechts drie keer aan de aftrap verschijnen. "Het frustreert mij dat ik niet veel aan spelen toekom, maar ik heb het verlangen nooit verloren", zegt de tiener, die niet heeft overwogen zijn geluk elders te zoeken.

"Een vertrek heeft nooit door mijn hoofd gespeeld, want ik wil nog jaren voor Barcelona blijven spelen. Guardiola vertelde dat ik mij moet blijven ontwikkelen. Ik heb altijd geprobeerd aan mijn zwakheden te werken en zal dat blijven doen", aldus Bojan.

De spits brak onder het bewind van Frank Rijkaard door bij de Champions League-winnaar. Bojan kwam tot dusver 66 keer in actie in de Spaanse competitie. Daarin vond hij dertien maal het net.
Oud 17-03-10, 23:19 wink   #15
Drums

Het veld in en meteen raak vandaag
Oud 17-03-10, 23:21   #16
Orgulloso

Ben nog altijd niet van hem overtuigd. Scoorde vandaag dan wel maar een degelijke keeper had die bal nog gehad ook.
Oud 02-05-10, 10:37   #17
http://www.youtube.com/watch?v=9tJeYiHlnFY&translated=1
venomsnake is offline   Met citaat reageren
Oud 02-05-10, 11:08 wink   #18
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Die actie die eraan vooraf gaat, dat doet ie wel mooi.

Oud 20-12-10, 15:14 Standaard   #19
BS.

Krkic verlengt contract bij Barcelona
BARCELONA - Bojan Krkic heeft zijn contract bij FC Barcelona maandag met twee jaar verlengd tot medio 2015. In de nieuwe verbintenis van de 20-jarige aanvaller is een gelimiteerde afkoopsom van 100 miljoen euro opgenomen. Dat maakte de Spaanse kampioen maandag op de website bekend.

Krkic trad op 11-jarige leeftijd toe tot de jeugdopleiding van de Catalanen en speelde inmiddels 146 wedstrijden in de hoofdmacht. Daarin was de behendige aanvaller 38 keer trefzeker. De Spaanse international werd met Barça twee keer landskampioen en won in 2009 de Champions League. (ANP)

Oud 20-12-10, 16:58 emo   #20
Drums

Balen, niet naar Ajax dus
Oud 22-12-10, 13:40 big smile   #21

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Balen, niet naar Ajax dus
Boulahrouz, Wilhelmsson, Defour en Djiby-Fall kunnen ook nog.

Oud 22-06-11, 12:48 Standaard   #22
BS.

Roma en Barça vinden elkaar voor transfer Krkic

Het heeft er alle schijn van dat Bojan Krkic volgend seizoen voor AS Roma speelt. De algemeen directeur van de Italiaanse club heeft bevestigd dat de gesprekken positief verlopen.

FC Barcelona en AS Roma zijn al akkoord over de transfersom van de twintigjarige Krkic. De Romeinen, waar voormalig Barcelona B-trainer Luis Enrique aan de slag gaat, betaalt naar verluidt tien miljoen euro. De Catalanen kunnen de Servisch-Spaanse voetballer binnen twee jaar voor ongeveer vijftien miljoen euro terugkopen.

"De onderhandelingen over Bojan zijn gestart en het lijkt erop dat we tot een vergelijk komen", zei Roma-directeur Walter Sabatini tegen Sky Italia. "Nu moeten we de deal nog definitief maken."

Krkic speelt momenteel met Spanje -21 op het EK in Denemarken. De verwachting is dat de overgang na het toernooi rondkomt.

Oud 22-06-11, 12:53 surprise   #23
Orgulloso

Tien miljoen nog, da's best veel voor een speler die alleen onbelangrijke duels speelde.

Oud 22-06-11, 12:55 Standaard   #24
Drums

Kunnen we eindelijk zien wat hij echt kan.
Oud 22-06-11, 13:11 sad   #25
11 tegen 11, bal is rond

Ik zeg dat hij er niet gaat komen omdat het z'n hele leven een jochie van 15 blijft.

Oud 22-06-11, 14:44 Standaard   #26

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Ik zeg dat hij er niet gaat komen omdat het z'n hele leven een jochie van 15 blijft.
Die gast is pas 20.
Alleen vind ik AS Roma nou weer net geen club om je carriere te gaan ontwikkelen.

Oud 22-06-11, 14:54 Standaard   #27
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Pritt Bekijk bericht
[...]
Die gast is pas 20.
Alleen vind ik AS Roma nou weer net geen club om je carriere te gaan ontwikkelen.
Over tien jaar is het nog steeds een klein jochie.

Oud 23-07-11, 20:25 Standaard   #28
BS.

Weg naar Rome vrij voor Krkic na komst Sánchez
22/07/2011 14:10

Met de transfer van Alexis Sánchez naar Barcelona werd de weg vrij voor Bojan Krkic om naar AS Roma te vertrekken. De Catalaanse club heeft wel een terugkoopoptie bedongen.

Barcelona gaf na het bezegelen van de komst van Udinese-aanvaller Sánchez het groene licht voor het afscheid van de twintigjarige Krkic. Voor twaalf miljoen euro verhuist hij in het kielzog van de Spaanse trainer Luis Enrique naar AS Roma.

Barcelona kan Krkic over een jaar voor dertien miljoen euro weer terughalen. Mocht AS Roma deze afspraak niet willen nakomen, dan loopt de transfersom op tot veertig miljoen euro.
Krkic: 'Weigerde nog langer met Guardiola te praten'
23/07/2011 17:53

Bojan Krkic, door AS Roma overgenomen van Barcelona, hekelt het gebrek aan respect dat hij kreeg van trainer Pep Guardiola, die hem herhaaldelijk op zijn ziel trapte. Tijdens een persconferentie sprak de twintigjarige aanvaller zich hierover uit.

'Als liefhebber moet ik erkennen dat Guardiola de beste coach ter wereld is', zei Krkic. 'Maar op persoonlijk vlak zijn me vervelende dingen overkomen. Daarom kan ik niet zeggen, dat hij voor mij de meest ideale trainer was.'

'Op verschillende momenten behandelde hij me onredelijk. Die handelswijze is een van de redenen waarom ik besloot Barcelona de rug toe te keren.'

Het dieptepunt voor Krkic was de Champions League-finale op Wembley. Hoewel Barça met 3-1 van Manchester United won, beleefde de Spanjaard geen enkel plezier aan de zege. Dat hij geen seconde speeltijd kreeg, voelde als verraad.

'Sindsdien weigerde ik nog langer met Guardiola te praten', gaf Krkic aan. 'Dat ik toen niet op het veld kwam, doet me nog steeds pijn. Het was bovendien de tweede keer dat me dit overkwam.' Krkic kwam in mei 2009, toen Barcelona in Rome Manchester United met 2-0 versloeg en voor de derde keer in de clubhistorie de Champions League won, eveneens niet in actie voor de Catalanen.

Oud 23-07-11, 23:19 Standaard   #29

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij komt echt over als een verwend kind. Hopelijk bewijst hij het tegenovergestelde.

Oud 03-04-12, 23:28 Standaard   #30
Drums

Hoe gaat het met hem?
Oud 03-04-12, 23:31 angry   #31
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat zit je nou topics te kicken man?

Oud 03-04-12, 23:56 Standaard   #32
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Hoe gaat het met hem?
Goed, zal hem de groeten doen.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:08.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site