Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13-11-09, 20:12   #1
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Carlos Alberto Tévez (Buenos Aires, 5 februari 1984) is een Argentijns voetballer. Hij komt per 2009/10 uit voor Manchester City FC, waar hij een contract tekende voor vijf seizoenen. Daarvoor speelde hij voor Boca Juniors, SC Corinthians, West Ham United en Manchester United.

Tévez begon als profvoetballer in 2001 bij Boca Juniors. Bij deze club won de aanvaller een landstitel (2003), een Copa Libertadores (2003), een Intercontinental Cup (2003) en een Copa Sudamericana (2004). Na drie seizoenen bij de Argentijnse topclub vertrok Tévez in 2004 voor ruim 15 miljoen dollar naar de Braziliaanse voetbalclub Corinthians. Net voor het sluiten van de transfermarkt van 2006 kon West Ham United hem en Corinthians overtuigen om voor 1 jaar op huurbasis naar Engeland te komen. vanaf 10 augustus 2007 speelde hij bij Manchester United op huurbasis tot juli 2009, toen besloot Tevez om Manchester United te verlaten omdat hij niet genoeg mogelijkheden tot spelen voor zichzelf zag. In 2004 speelde Tévez met het Argentijns elftal op de Copa América (verliezend finalist) en de Olympische Spelen (goud) van 2004. De aanvaller werd met acht doelpunten topscorer in Athene.

Tévez werd in 2003, 2004 en 2005 verkozen tot Zuid-Amerikaans Voetballer van het Jaar. In 2003 en 2004 werd hij ook Argentijns voetballer van het jaar. Tévez is de duurste speler in de Premier League ooit, hij kostte 53 Miljoen euro.
Uitgeputte Tévez denkt aan stoppen bij verovering wereldtitel

Carlos Tévez is teleurgesteld over het feit dat hij zijn basisplaats bij het nationale elftal van Argentinië heeft verloren. De aanvaller van Manchester City mocht enkele WK-kwalificatieduels een tweemansvoorhoede vormen met Lionel Messi, maar dat was geen onverdeeld succes. Nu nieuweling Gonzalo HiguaÃÂ*n zijn plaats heeft ingenomen, denkt Tévez er serieus over na om volgend jaar zomer zijn loopbaan te beëindigen. Voorwaarde is het veroveren van de wereldtitel.

"Ik heb mijn kansen niet benut", vertelde de 25-jarige Tévez op een persconferentie. "Ik kreeg het vertrouwen van de bondscoach, maar heb er niets mee gedaan. Op het moment dat het team doelpunten nodig had, was ik hiertoe niet in staat. Het is niet meer dan logisch dat anderen de voorkeur krijgen." HiguaÃÂ*n beschaamde het vertrouwen van Diego Maradona zeker niet. In zijn eerste interland tegen Peru (2-1) was de aanvaller van Real Madrid trefzeker.

Stoppen met voetbal is voor de oud-speler van West Ham United en Manchester United een optie. "Het is een moeilijke situatie. Ik wil meer tijd besteden aan mijn familie. Indien we de wereldtitel winnen overweeg ik eventueel te stoppen, ook al heb ik bij mijn club nog een contract tot 2014. Ik raak uitgeput door het vele voetbal, ik wil graag meer van mijn familie genieten. Ik heb al veel prijzen gewonnen, en leven voor het voetbal vergt steeds meer van mij."

In het begin van zijn loopbaan won Tévez met Boca Juniors de Copa Libertadores, de Wereldbeker voor Clubteams, een landstitel met Corinthians en een gouden medaille op de Olympisch Spelen. Verder veroverde hij vier hoofdprijzen met Manchester United. "We zijn gedurende de kwalificatiereeks voor het WK terecht, maar ook heel vaak onterecht, beschimpt. We spelen voor onze landseer, en allerminst voor het geld. Zulk soort dingen werken alleen maar averechts voor ons."
sjimmie is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 13-11-09, 20:32   #2
Lekkere boy

Spoiler
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 13-11-09, 20:38   #3
Hoi

Hoe doettie het bij City?
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 13-11-09, 20:40   #4

TheJanitor's Voetbal Forum schermafbeelding

Zal wat zijn als hij gaat stoppen net nadat ze hem hebben gekocht voor 53miljoen!
TheJanitor is offline   Met citaat reageren
Oud 13-11-09, 20:41   #5
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
Hoe doettie het bij City?
10 gespeeld, 2 hele goals.
Oud 28-12-09, 22:37   #6
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij is de laatste weken wel weer goed op dreef, inmiddels op 9 goals als ik het goed heb.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 29-12-09, 00:28   #7
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Hij is de laatste weken wel weer goed op dreef, inmiddels op 9 goals als ik het goed heb.
9 in de competitie en 3 in de League Cup meen ik...
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 29-12-09, 01:45 big smile   #8
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een lelijkerd is het toch
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 11-01-10, 22:13   #9
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie

10 gespeeld, 2 hele goals.
Dit had ik eerder moeten zeggen.
Scoort er de laatste tijd echt op los.
Heeft er nu tegen Blackburn al weer 2 in liggen.
Oud 11-01-10, 22:55 sad   #10
Fear the Beard!

MOTM en 3 doelpunten tegen Blackburn.
Staat nu op 12 competitiedoelpunten.
Oud 12-01-10, 11:22   #11
BS.

Voetbalmoeie Tévez bij City op weg naar sterrenstatus
12/01/2010 11:08

Van alle aankopen die Manchester City de afgelopen jaren heeft gedaan, ontpopt Carlos Tévez zich tot de beste investering. De gewezen reservespeler van Manchester United is eindelijk bezig zijn belofte in te lossen.

Tévez scoorde maandag drie keer namens City dat met 4-1 te sterk was voor Blackburn Rovers. In de laatste zeven competitiewedstrijden was de Argentijn liefst tien keer trefzeker. Na een wat stroeve start bij The Citizens vanwege een voetblessure is Tévez duidelijk op stoom. 'Ik word betaald om doelpunten te maken', sprak hij stoer na zijn hattrick.

'Iedereen weer hoe goed Carlos kan voetballen. Ik wilde hem twee jaar geleden al naar Internazionale halen', aldus Roberto Mancini, sinds kort manager van Man City en in het verleden werkzaam bij Inter. De Italiaanse coach is niet de enige die is gecharmeerd van de kwaliteiten van de aanvaller. Zo had PSV in 2004 al meer dan tien miljoen euro over voor het talent van Boca Juniors.

In plaats van een transfer naar Eindhoven raakte Tévez verstrikt in een web van schimmige zaakwaarnemers. De aanvaller maakt in 2005 de verrassende overstap van Boca naar het Braziliaanse Corinthians. De transfer kwam mede tot stand door inmenging van Media Sports Investments. Dat bureau zorgde er in dezelfde periode voor dat ook Javier Mascherano naar Corinthians kwam. De middenvelder werd overgenomen van River Plate.

Tévez, in 2003, 2004 en 2005 gekroond tot de beste speler in Zuid-Amerika, maakte in 2006 opnieuw een verrassende transfer. Samen met landgenoot Mascherano verhuisde hij naar de bescheiden Engelse club West Ham United. Ook in die transfers speelde Media Sports Investments een rol en dat is verboden in Engeland. West Ham moest uiteindelijk een miljoenenboete betalen voor het opstellen van de niet-speelgerechtigde Tévez.

Het verblijf van de twee Argentijnen bij The Hammers bleek ook van korte duur. Mascherano stapte nog tijdens het seizoen 2006/07 over naar Liverpool en Tévez verhuisde aan het einde van de jaargang naar Manchester United. Op Old Trafford kon de aanvaller zijn draai maar moeizaam vinden. Meer dan eens liet hij zijn ongenoegen blijken over het feit dat manager Alex Ferguson hem nauwelijks als basisspeler gebruikte.

In drie jaar tijd maakte Tévez zijn faam nooit waar in de Premier League. Bij Manchester City lijkt hij alsnog bezig zijn belofte als aanstaande wereldtopper in te lossen. Overigens moet de 25-jarige Argentijn weinig hebben van een sterrenstatus. 'Het is niet makkelijk om een idool te zijn', liet Tévez in 2005 al eens optekenen. Onlangs nog liet hij weten misschien wel na het WK van komende zomer te willen stoppen. 'Ik ben het voetbal moe', aldus de 52-voudig international. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Oud 18-01-10, 17:07   #12
Fear the Beard!

De Jong: Liever Tevez dan Rooney

Nigel de Jong is erg te spreken over zijn ploeggenoot Carlos Tevez. De Argentijn is topscorer van Manchester City en vooral de laatste weken uitstekend op dreef. Tevez kwam afgelopen zomer over van stadsgenoot United. Sindsdien is de sfeer tussen de twee clubs er niet beter op geworden en de opmerkingen van De Jong zullen daar weinig verandering in brengen. "Ik heb liever Tevez dan Wayne Rooney", zegt de Nederlander.

"Het gaat niet alleen om zijn doelpunten", aldus De Jong in de Engelse media. "Ook als hij niet scoort is hij door zijn werklust van groot belang voor ons. Nu hij ook nog aan het scoren is, is hij de beste spits van de Premier League. Ik zou hem dan ook voor niemand willen ruilen."

De overgang van Tevez naar City, zette kwaad bloed bij United. Dat maakt De Jong weinig uit. "Ik weet niet wat de situatie was bij United en of Alex Ferguson spijt heeft dat hij Tevez heeft laten gaan", zegt de international. "Ik hoop wel dat hij er na dinsdag spijt van heeft." De twee stadsgenoten treffen elkaar dan in de halve finale van de League Cup.

Tévez: "Ik wil revanche op Man Utd"

Manchester City-ster Carlos Tevez zegt dat hij revanche wil morgen in de halve finale van de Carling Cup tegen zijn ex-club Manchester United.

Carlos Tévez werd door de supporters van United als een verrader aanzien toen hij het rode shirt van United inruilde voor het lichtblauwe van stadsrivaal City.

Tévez: "Wat er eerder dit seizoen op Old Trafford gebeurde zit nog steeds in onze hoofden. Wij willen allemaal revanche in deze derby. Ik wil om vele redenen die match dolgraag spelen: het is een halve finale, een tweestrijd en er is de grote rivaliteit tussen de twee clubs."

"Ik denk dat we op het juiste moment tegen hen mogen spelen. Het is over twee wedstrijden, dus alles is mogelijk. De sleutelwedstrijd zal zeker de terugpartij op Old Trafford worden. Daarmee moeten we morgen in eigen huis een goede uitgangspositie halen."

"Ik respecteer wel nog steeds de fans van United. Zij mogen dat weten. Maar sportief wil ik revanche. Ik heb er nog vrienden bij United. Ik denk niet dat iemand me kan verwijten dat ik me niet volledig heb gegeven voor die club in het verleden. Maar ik speel nu voor City en wil zo veel mogelijk winnen in dit shirt."
Oud 19-01-10, 22:28 sad   #13
Fear the Beard!

Zal SAF spijt hebben?
Oud 19-01-10, 22:44   #14
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Zeker niet na alles wat Tevez gezegd heeft.
Friggles is offline   Met citaat reageren
Oud 19-01-10, 22:46   #15
Dan " The Outlaw"Hardy!

LitmanenAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Zal SAF spijt hebben?
Mag het toch hopen liever Tevez dan Berbatov en Owen

Oud 19-01-10, 22:56   #16
Hoi

Tevez is TT op twitter
Oud 19-01-10, 23:03   #17
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Zal SAF spijt hebben?
Waarom blijft het beeld bestaan dat SAF degene is geweest die de deur dicht deed, terwijl het toch echt Tevez(+zaakwaarnemers) zijn geweest?
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 20-01-10, 21:32   #18
BS.

Het was toch volkomen logisch dat Tevez op een gegeven moment niet meer wilde blijven? Dat kwam volledig door Sir Alex hoor.
Oud 20-01-10, 23:54   #19
Hoi

Ja ik wilde net zeggen, hij kwam niet echt meer aan spelen toe geloof ik.
Maar een reden hiervoor zou natuurlijk kunnen zijn dat SAF met oog op de toekomst Berbatov alvast liet spelen omdat hij wist dat Tevez 'niet te betalen' was.
Oud 21-01-10, 00:05   #20
CHAMPIONS OF EUROPE

Tevez speelde als een natte krant als ie wel een kans kreeg, anders had ie ook wel meer speeltijd gekregen. Uiteindelijk vond Ferguson hem goed genoeg om het minimale bedrag voor hem te betalen, en hem een van de best betaalde spelers van United te maken. Kijk, dat Tevez dan 'niet genoeg vertrouwen heeft in meer speeltijd', dat terwijl Ronaldo allang verkocht was, ligt misschien meer aan hoe Tevez naar zichzelf dan hoe Ferguson hem zag.

Verder bewijst dat Berbatov toch echt geen garantie heeft op een basisplek.
Oud 09-03-10, 19:07   #21
Drums

Tevez rijdt scheve schaats'
Manchester City-spits Carlos Tevez had onlangs geen goed woord over voor het gedrag van John Terry, die een affaire had met de ex-vriendin van Wayne Bridge.

Volgens The Daily Star is de Argentijn zelf echter ook niet van onbesproken gedrag. Het tabloid rept over een seksschandaal met het model Marina Paesani (27).

Tevez werd in een hotel gesignaleerd met het model. Vanessa, de vrouw van de Argentijn, beviel onlangs van een te vroeg geboren baby. Destijds liet hij twee wedstrijden schieten om zijn vrouw te steunen bij de geboorte. "Mijn familie komt altijd op de eerste plaats", aldus Tevez toen als een waar gezinsman.

Op de dag dat de baby naar huis mocht, zou de aanvaller echter hebben liggen rollebollen met Paesani. Tevez werd al eerder gelinkt aan het model, die een voorkeur heeft voor voetballers.

Zijn uitspattingen met Paesani staan haaks op de uitlatingen die Tevez onlangs over Terry deed. "In Argentinië was zo'n verrader allang dood geweest."
Wie wil er nou met Tevez batsen
Oud 09-03-10, 19:20   #22
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Wie wil er nou met Tevez batsen
Money makes the world go 'round.
Friggles is offline   Met citaat reageren
Oud 29-03-10, 22:47 wink   #23
BS.

Hattrick-hero vandaag!
Oud 08-04-10, 23:15   #24
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Bewijst dat hij heel goed mee kan op het hoogste niveau, zou een grotere club hem nog willen kopen? Zijn top ligt echt niet bij City
denthemen is nu online   Met citaat reageren
Oud 14-04-10, 09:36   #25
BS.

Tévez hekelt vele trainingen bij City

Carlos Tévez trekt de trainingsmethoden van Manchester City-manager Roberto Mancini in twijfel. De selectie krijgt in het slot van het seizoen twee trainingen per dag en dat is volgens de spits teveel.

Mancini moet City naar een vierde plaats en deelname aan de Champions League leiden. De Italiaan geeft zijn spelers daarvoor twee keer per dag een training en het lijkt erop dat het teveel van het goede is in het drukke slotprogramma. Tévez betwijfelt die methode en zegt dat zijn teamgenoten het, in aanloop naar de stadsderby tegen Manchester United, met hem eens zijn.

"De spelers zijn hier niet blij mee", zegt hij tegen de Daily Mail. "We zijn aan het einde van een lang seizoen, we hebben grote wedstrijden voor de boeg en we zijn moe, maar er zijn nog steeds dubbele sessies, 's ochtends en 's middags. Dan, de volgende dag, trainen we weer twee uur."

Tévez kan er met de pet niet bij, maar beseft dat hij het moet accepteren. "Ik begrijp het niet. Maar, alsjeblieft, hij is de coach en ik de speler", verzoekt de Argentijn er geen rel van te maken. "Hij heeft de leiding en ik kan het goed met hem vinden."
Oud 14-04-10, 09:54   #26
Hoi

Ferdinand gaf het ook aan.
Oud 14-04-10, 12:04   #27
Drums

Overigens had hij niet alleen kritiek op Mancini.
Heb een uitgebreider artikel gelezen waarin hij zei dat City Mark Hughes er veel te snel heeft uitgegooid.
Oud 14-04-10, 12:10   #28
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door denthemen
Bewijst dat hij heel goed mee kan op het hoogste niveau, zou een grotere club hem nog willen kopen? Zijn top ligt echt niet bij City
En toch heeft hij iets waarvan je zegt: leuk om erbij te hebben bij een topclub, maar de rol van absolute ster is voor anderen weggelegd. Ik kan de vinger er nog niet opleggen.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 14-04-10, 12:15   #29
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
Ferdinand gaf het ook aan.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 14-04-10, 12:37   #30
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/101753_ferdinand-tevez-deed-eigenlijk-niets-op-de-training
Cyberia is nu online   Met citaat reageren
Oud 14-04-10, 12:50 wink   #31
Hoi

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberia

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/101753_ferdinand-tevez-deed-eigenlijk-niets-op-de-training
Dank je.
Oud 14-04-10, 12:58   #32
CHAMPIONS OF EUROPE

Ik las dat van Rio zelfs op een meer betrouwbaardere bron

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=6648093&page=2
Oud 12-08-10, 22:38 Standaard   #33
Fear the Beard!

Ongelukkige Tévez overweegt pensioen na blamage in Zuid-Afrika

Carlos Tévez is het plezier in voetballen even kwijt. De aanvaller van Manchester City laat in een interview met Argentijnse media weten dat hij overweegt om op korte termijn te vertrekken uit Europa en zijn voetbalschoenen aan de wilgen te hangen. Carlitos kampt naar eigen zeggen met de naweeën van het WK in Zuid-Afrika, waar Argentinië in de kwartfinale een pak op de broek kreeg van Duitsland (4-0) en vroegtijdig naar huis werd gestuurd.

De klap van die uitschakeling heeft Tévez (26) nog altijd niet verwerkt. “Het is heel moeilijk en zwaar om te voetballen als je erg ongelukkig bent”, aldus de aanvaller. “Ik heb veel moeite met het herstellen van het afgelopen WK. Ik droomde er van om naar mijn vaderland terug te keren met de Wereldbeker. Alles ging goed in Zuid-Afrika, we hebben geen problemen gehad met de trainer of binnen de selectie, maar het was de slechtste ervaring uit mijn loopbaan. Ik denk niet dat het nog lang duurt voordat ik definitief stop.”

De woorden van Tévez zijn opmerkelijk. Eerder deze week toonde de aanvaller zich nog enthousiast over de nabije toekomst die hem met zijn werkgever Manchester City te wachten staat. The Citizens, die de Argentijnse spits vorige zomer van rivaal Manchester United overnamen, investeerden de laatste maanden heftig in de spelersgroep en hopen dit seizoen aanspraak te maken op het landskampioenschap van Engeland. “Dit jaar wordt een grote uitdaging”, vertelde Tévez. “We groeien als team naar elkaar en ik hoop dat we het dit seizoen erg goed kunnen doen in de verschillende competities.”
Gaat misschien toch met pensioen
Oud 12-08-10, 22:42 Standaard   #34
Banned

Tevez is ook iemand die gewoon op zijn 28e of zo naar Boca gaat en daar nog 4-6 jaar speelt. Ik heb geen idee hoe lang zijn contract nog loopt maar hij is zo iemand die liever in Argentinie speelt dan in Europa
DAM2 is offline   Met citaat reageren
Oud 30-08-10, 15:48 emo   #35
BS.

Miss of the week - Carlos Tevez - Noooooooooooo! ::

Oud 25-09-10, 10:38 Standaard   #36
BS.

Manchester City expecting Carlos Tevez to achieve a Napoli-type miracle
Roberto Mancini has made the Argentinian his captain and asked him to do what Maradona did twice

guardian.co.uk, Friday 24 September 2010 22.30 BST

Carlos Tevez has been made Manchester City's captain and believes he's never been fitter than he is under Roberto Mancini. Photograph: Andrew Boyers/Action Images
When Carlos Tevez walks into the Royal Manchester Children's Hospital people struggle to take their eyes off him. Sometimes involuntary, the stares, from patients, their parents and staff alike, are a natural reaction to coming face to face with a man whose image adorned possibly the city centre's most contentious advertising hoarding.

"Welcome to Manchester" declared a giant-size, City-sponsored billboard emblazoned with Tevez's visage after the Argentina forward swapped United for City 14 months ago. The cheeky, Sir Alex Ferguson-riling, implication was that Tevez had just joined Manchester's "authentic" club but, when the poster boy gently chided his new employer for a lack of respect, it became apparent this was not your average footballer. Placed in a similar position, many peers would have kept their mouths shut and counted the money, but that is not his way.

A man who cost City at least £25.5m refuses to turn a blind eye to perceived injustices and made it abundantly apparent that he regarded Mark Hughes's sacking in December as a mistake. Small wonder the Eastlands hierarchy waited anxiously to see how Roberto Mancini would opt to micro manage a free-scoring, occasionally tantrum-prone, forward whose indifferent English disguises his considerable dressing-room clout.

When Hughes's successor accepted the challenge by making him captain last summer sceptics waited for the blue touch paper to ignite but, far from being consumed by the resultant flames, Mancini and Tevez are rubbing along rather too amicably for the liking of potential rivals. As the pair plot Chelsea's downfall at Eastlands today a striker who has scored 33 goals in 48 City appearances harbours no regrets that a potential move to Stamford Bridge from Old Trafford never materialised.

"I did have a chat with Chelsea and I spoke to Carlo Ancelotti; we had a conversation," Tevez says. "But there was never a concrete offer, not one in writing. I always believe concrete offers are made in writing, that wasn't the case with Chelsea."

Talking in a giant store cupboard on the recently built hospital's top floor, the 26-year-old is surrounded by a sea of toys. He has spent the past couple of hours happily entertaining sick children in a newly opened City-funded outdoor rooftop play area offering patients both welcome respite from treatment and assorted fresh-air-suffused therapies. Although it is supposedly a day off, Tevez takes captaincy seriously and never questioned giving up his time to inspect the impressive results of a Royal Manchester fundraising project to which City donated £500,000 in October.

Yet if the armband confers added responsibilities it has singularly failed to buy his diplomatic silence or turn him into a yes man. So he stands by public criticism of Mancini's penchant for holding what Tevez regarded as unnecessarily tiring and potentially injury-provoking double training sessions last spring. "I think I was right to say that," he says. "This season, because games are coming so thick and fast, there isn't time for double training so I'm relieved it's not an issue. But I still stand by what I said."

There were issues between him and Mancini earlier in the year, but a clear-the-air discussion served as the catalyst for an infinitely more productive working relationship. "Roberto and I had a good chat at the end of last season and everything was left really nice," Tevez says. "It was simply two guys sitting down in a room and chatting honestly and openly and sorting things out."

The captaincy swiftly followed. "It did surprise me," admits the forward, speaking through an interpreter. "For one thing, my English isn't fantastic and communicating in the dressing room is not always easy. But it's certainly having a positive effect on my game. Before I could maybe disappear from games for 10 or 15 minutes, but now I can't afford to do that. I've got to concentrate 100% all the time."

Especially as Craig Bellamy is no longer around to pick up the pieces. Bellamy's disappearance from the City sceneseems another sphere where Tevez and Mancini agree to disagree. "I'm still disappointed," says Tevez, who always claimed the Welsh forward's presence gave him confidence but proved powerless to prevent the breakdown of Bellamy's relationship with Mancini, prompting the former's loan to Cardiff.

"I was disappointed when Craig went and I still feel sad about it. Craig really feels football. Along with myself and Shay Given, he was always up for fans' awards and you could see why on the pitch. We combined well and he was good to have in the dressing room, so it's a shame."

Nonetheless, City's captain is gradually warming to his manager. As recently as April, Tevez claimed Mancini had "not improved" him as a player but 24 goals in his last 28 Premier League games tell a rather different story. Running his fingers through a fashionable new coiffure necessitated by the need to "keep my hair out of my eyes", Tevez concedes he may have been a little blind to the Italian's strengths.

"There's lots of factors that can make you a better goalscorer but, yes, Roberto's got to be in there somewhere," he concedes, smiling. "But the biggest thing is I'm playing regularly. I've played a lot of games and I've not felt as good as this fitness wise for a long time – that's a key factor." The desire to retain such peak condition explains why Tevez is, once gain, contemplating retirement from international football, citing the draining nature of trans-continental commitments with Argentina.

Familiarity is almost as important as fitness in football but, for all their extravagant talent, Mancini's expensively imported squad remain comparative strangers. Meanwhile, the resultant jockeying for starting positions has left the Italian chiding unhappy fringe players, including Given and Emmanuel Adebayor, for selfishness.

Maybe it is not the best time to play Ancelotti's table-toppers? "We can face Chelsea on an equal footing – we beat them twice last season – but they're in a richer vein of form and it's going to be tough," Tevez says. "There's still a long way to go and I wouldn't say that if Chelsea won we'd be out of the title race. But, even at this early stage, they have a points advantage so we really need to win."

As a former champion with Manchester United he is well-qualified to assess City's credentials with the biggest concern being the speed at which newcomers can realistically be assimilated. "There's no doubts about our quality, it's just a question of building a team," he says. "We've got a lot of new faces and we've still got a bit of growing to do." So how long will forging a seamless unit take? "Hard to say. Let's hope it's quick but other teams have been together for years, we've had six or seven games. We need time. But Roberto's won things elsewhere and he's shaping up nicely to win things here."

Not that Tevez is overly keen to contrast Mancini with Hughes. "I don't like making comparisons," he protests. "You might say one slight thing, find yourself misinterpreted and suddenly you're in trouble. What I would say is they're two top managers. It's enjoyable to train and work with both Mark and Roberto."

Back in February the fun element temporarily disappeared from his life when Tevez's second daughter, Katie, was born prematurely and he and his then estranged partner spent 12 days by her side in the intensive care unit of a Buenos Aires hospital. It possibly has something to do with a reluctance to discuss his private life and, anyway, Katie is healthy now, but an opportunity to milk sympathy is immediately ducked. "It's hard to say you're struggling if you're a professional footballer," says Tevez, fresh from chatting to parents confronting sometimes unimaginable heartache. "Other people have far greater problems."

He has always possessed a keen sense of perspective, always remembered that only his football talent transported him from Fuerte Apache, a poverty-stricken, drug-riddled area of Buenos Aires to a luxury mansion in Cheshire. "What's helped me is my childhood, my tough upbringing," he says. "I learnt a lot from that, it helps with any problems I might encounter."

Right now his good friend Wayne Rooney – whom Tevez once claimed he would pick ahead of another former United colleague Cristiano Ronaldo and his Argentina team-mate Lionel Messi – is taking his turn to experience some on- and off-pitch turbulence. Tevez's concern transcends a new-found rivalry. "For the good of the game and the Premier League, let's hope Wayne gets his form back and we both finish equal on goals scored," says a striker every bit as important at Eastlands as Rooney is at Old Trafford.

Although not generally given to hyperbole, Mancini drives the analogy further. He sees Tevez as his Diego Maradona and has told City's players that, by giving the Argentinian the captaincy, he is endeavouring to recreate a piece of 80s history, when Maradona was made captain at Napoli and inspired the perceived upstart club to two Serie A titles. "No," says Tevez, shaking his head. "You can't compare. There's only one Maradona."

But then he struggles to suppress a little smile. Maybe comparisons are not necessarily always bad. Perhaps Mancini is cleverer than people appreciate.

Oud 11-10-10, 12:24 surprise   #37
BS.

Hij wil wederom stoppen.

Oud 11-10-10, 15:53 Standaard   #38
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Zoals ik al zei in het Man City topic: hij overdrijft gewoon. Hij roept dit nu al zo vaak, puur omdat hij niet altijd gelukkig is. Die blijft voorlopig gewoon actief, gok ik.

Oud 27-11-10, 22:46 emo   #39
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

TT Change ?

Carlos Tevez twijfelt of hij zijn loopbaan nog lang zal voortzetten. De aanvaller van Manchester City geeft toe dat hij de sport soms zat is en bekritiseert de houding van jonge spelers.

De 26-jarige aanvoerder van 'City' liet zich onlangs al ontvallen op jonge leeftijd te zullen stoppen, zijn ploeggenoot Roque Santa Cruz liet weten dat Tévez ook heimwee heeft naar zijn vaderland. "Als ik heel eerlijk ben keer ik het liefst terug naar mijn oude leven in Buenos Aires. Ik heb geen zin meer in voetbal", zei Tévez voor de Argentijnse televisie.

"Ik ben ook de mensen in het voetbal zat", vervolgt de international van Argentinië. "Het gaat alleen maar om geld. Jonge spelers denken dat ze er zijn omdat ze twee gsm's en een mooi huis hebben. Ze hebben ook veel te veel praatjes. Ik doe dit nog drie of vier jaar en dan stop ik."

Oud 27-11-10, 23:11 Standaard   #40

ik word daar zo moe van hè...
Smeich is nu online   Met citaat reageren
Oud 27-11-10, 23:32 Standaard   #41

Runselpink's Voetbal Forum schermafbeelding

Dan ben je uitverkorene met zoveel talent en dan verneuk je je carriere maar. slim!

#T Robert Maaskant
Runselpink is offline   Met citaat reageren
Oud 29-11-10, 10:51 thumb up   #42
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Zoals ik al zei in het Man City topic: hij overdrijft gewoon. Hij roept dit nu al zo vaak, puur omdat hij niet altijd gelukkig is. Die blijft voorlopig gewoon actief, gok ik.
Daar is 'ie weer.

Oud 29-11-10, 10:55 Standaard   #43
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Waarom speelt hij dan bij Manchester City en niet bij Boca Juniors?

Oud 29-11-10, 11:21 Standaard   #44
Kluf

Omdat Tevez stiekem dat geld ook wel fijn vindt.

Sowieso moet hij eens kappen met dat gemiep. Was hij immers niet de man om wie bij elke transfer zo veel te doen is, daar er één of ander duister geld schrapend sportbedrijf zijn transferrechten bezat?

Oud 29-11-10, 11:22 Standaard   #45
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Omdat Tevez stiekem dat geld ook wel fijn vindt.

Sowieso moet hij eens kappen met dat gemiep. Was hij immers niet de man om wie bij elke transfer zo veel te doen is, daar er één of ander duister geld schrapend sportbedrijf zijn transferrechten bezat?
Media Sports Investments - Wikipedia, the free encyclopedia
Oud 29-11-10, 11:23 Standaard   #46
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Media Sports Investments - Wikipedia, the free encyclopedia
Kia Joorabchian . Die naam heb ik eerder gehoord.

Oud 11-12-10, 23:59 Standaard   #47

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Heeft vandaag naar het schijnt een transferrequest ingediend bij City, zoiets hoorde ik net bij Match of the Day.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 12-12-10, 00:13 Standaard   #48

Ik had t gelezen... komt van News of the World dat het weer heeft van the Daily Mail. Rubbish dus waarschijnlijk. Mocht het waar zijn... eindelijk dan maar.
http://www.dailymail.co.uk/sport/foo...r-request.html
Oud 12-12-10, 12:07 Standaard   #49

Het blijkt verdomd nog waar te zijn ook

It is with disappointment that we confirm to our supporters that Carlos Tevez has submitted a written transfer request. The Club can also confirm that the request has been rejected.

The Club remains disappointed by this situation and particularly with the actions of Carlos' representative.

Roberto Mancini and all at the Club have shown, and will continue to show, sensitivity to Carlos' personal circumstances including the issue of his family being based overseas. Indeed following his suspension as a result of the game against Bolton, Carlos requested, and was given, special dispensation by the Manager to take leave overseas.

The written transfer request is in stark contrast to Carlos' stated position in both public and club contexts. Significantly, over recent months, the Club has also received numerous requests from Carlos’ representative to renegotiate and improve his playing contract as well as more recently a request to extend that contract by another year.

However, in line with the Club's policy of not negotiating playing contracts mid-season this has not been granted. Carlos' current five-year contract has three-and-a-half years to run and he is the highest paid player at the Manchester City Football Club.

This is both an unfortunate and unwelcome distraction and the Club will remain focused on the games ahead in what is turning out to be a very promising season. The door remains open for Carlos to be selected to play.
MCFC club statement on Carlos Tevez - Manchester City FC
Oud 12-12-10, 12:26 emo   #50
Kluf

Ik moet toegeven: dat had ik niet verwacht.

Desalniettemin: jankzak.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:04.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site