Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 08-11-09, 21:10   #1

Dwight Marciano Tiendalli (Paramaribo, 21 oktober 1985) is een Surinaams voetballer met de Nederlandse nationaliteit. Hij staat sinds september 2009 onder contract bij FC Twente waar hij tekende voor één seizoen met een optie op een tweede. Eerder speelde hij voor FC Utrecht, Sparta Rotterdam, Feyenoord en het Nederlands elftal -21.

Tiendalli kwam via AFC in de opleiding van Ajax terecht. Omdat een doorbraak uitbleef, vertrok hij in 2004 naar FC Utrecht, waar hij in zijn eerste seizoen elf wedstrijden speelde en één doelpunt maakte. In het seizoen 2006/2007 trok Feyenoord hem vervolgens aan.
Tiendalli brak bij Feyenoord nooit door als basisspeler. Na nog geen dertig wedstrijden voor de Rotterdammers in drie seizoenen en nog een verhuur aan Sparta Rotterdam, ontbonden Feyenoord en hij op 31 augustus 2009 in overleg zijn contract en werd hij clubloos.
Hoewel Tiendalli tijdens het transferraam van juni tot en met augustus 2009 geen nieuwe club vond, mocht hij in voorbereiding op het seizoen 2009/2010 meetrainen bij FC Twente. Op 12 september 2009 legde FC Twente de verdediger vervolgens vast voor één seizoen met een optie op een extra contractjaar.

Speelde vandaag een prima wedstrijd met een paar uitstekende slidings. Toch apart dat hij het Feyenoord dan niet kon bolwerken. Scoorde trouwens ook een prima goal tegen Groningen.
Sieps is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 08-11-09, 21:16 wink   #2
Hup Holland!

Zwoerd's Voetbal Forum schermafbeelding

Die ene sliding in de 16 met Suarez
Zwoerd is offline   Met citaat reageren
Oud 08-11-09, 21:18   #3
Banned

Oorspronkelijk geplaatst door Zwoerd
Die ene sliding in de 16 met Suarez
Inderdaad bizar goed.

Jammer dat hij niet uit de verf kwam bij Feyenoord, heeft toch echt genoeg kansen gehad. Vreemd dat hij dan bij een club als Twente wel slaagt, zal wel aan het goeddraaiende team liggen, niet echt aan hem.
Rots is offline   Met citaat reageren
Oud 08-11-09, 21:22   #4
Hij speelt idd goed ja, ook goed centraal toch een versterking voor FC Twente.
D.Pelizzon is offline   Met citaat reageren
Oud 08-11-09, 21:32   #5
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

Tien tien Tiendalli

Wat speelt die goed vanuit het niets. Rajkovic en Kuiper zijn hun basisplaats wel kwijt als ze weer fit zijn denk ik.
Mark-Hgl is offline   Met citaat reageren
Oud 11-11-09, 02:47   #6
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Denk dat hij straks gewoon weer op de bank of tribune zit hoor. Is gewoon een hele matige verdediger, met de nodige ups, maar nog veel meer downs.

Oud 11-11-09, 11:13   #7

Uit de pers:

Tiendalli: ‘Ik verkeerde tijdens de start van het seizoen in een uitzichtloze situatie, kwam bij Feyenoord niet aan de bak. Nu speel ik zo’n topwedstrijd, dat is nogal bizar. Of ik nu een lange neus maak naar Feyenoord? Nee, zo zit ik niet elkaar. Feyenoord ligt achter mij, daar wil ik het eigenlijk niet meer over hebben.’

Terugblikken op zijn carrière in Rotterdam-Zuid is echter onvermijdelijk. Want hoe is het mogelijk dat de man die in dienst van Feyenoord niet meer dan een karikatuur van zichzelf was, nu Ajacied én topspits Luis Suárez aan banden legt? ‘Klopt, bij Feyenoord heb ik mijn niveau niet gehaald. Volgens de media lag het aan de druk van De Kuip, maar daar ben ik het niet mee eens.’ We geloven hem. Alleen al omdat twintigduizend Tukkers tegen de Amsterdammers veel meer kabaal maken dan vijftigduizend Rotterdammers tijdens een hete Europacupavond.
RobbieT is offline   Met citaat reageren
Oud 11-11-09, 11:22   #8

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Goede speler voor provincieclub, te licht voor de top! Hij zal geen basisplaats houden denk ik.
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 12-11-09, 15:01   #9

Als Tiendalli blijft spelen zo als hij speelt gaat het nog een mooi gevecht worden met Nicky Kuyper voor de linksbackpositie.

Ik heb ergens gelezen of gehoord (ik weet niet meer waar) dat Tiendalli bij elke nieuwe club waar hij komt een aantal wedstrijden heel goed speelt om daarna hard terug te vallen, ik hoop dat dit bij Twente niet gebeurd.
Neleos is offline   Met citaat reageren
Oud 12-11-09, 15:13   #10
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

En dan hebben we als Slobodan Rajković weer fit is zowaar een luxeprobleem linksachter
Mark-Hgl is offline   Met citaat reageren
Oud 12-11-09, 15:13 big smile   #11
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Neleos
Als Tiendalli blijft spelen zo als hij speelt gaat het nog een mooi gevecht worden met Nicky Kuyper voor de linksbackpositie.

Ik heb ergens gelezen of gehoord (ik weet niet meer waar) dat Tiendalli bij elke nieuwe club waar hij komt een aantal wedstrijden heel goed speelt om daarna hard terug te vallen, ik hoop dat dit bij Twente niet gebeurd.
Bij Feyenoord heeft hij dat zelfs 2 keer gedaan. Eerste keer toen hij er net was, paar wedstrijden leuk spelen, daarna wegzakken qua niveau. En dan vorig seizoen, ineens speelde hij weer goed, om daarna weer beginnersfouten te maken
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 16-03-10, 09:07   #12
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Twente door met Tiendalli

Van onze Telesportredactie

ENSCHEDE – FC Twente gaat na dit seizoen door met Dwight Tiendalli. De koploper in de eredivisie heeft aangegeven de optie in het eenjarige contract van Tiendalli te zullen lichten, zodat de verdediger nog een extra jaar vastligt in de Grolsch Veste. Binnenkort gaan FC Twente en Tiendalli bovendien om de tafel om te praten over een mogelijke meerjarige verbintenis. In de aanloop naar de topper tegen PSV heeft FC Twente-trainer Steve McClaren een driedaags trainingskamp belegd in Delden om de ploeg optimaal voor te bereiden.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 16-03-10, 09:53   #13
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi al blijf ik ook wel vertrouwen houden in Kuiper op links.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 16-03-10, 13:07   #14
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
Mooi al blijf ik ook wel vertrouwen houden in Kuiper op links.
Tiendalli rechts, Kuiper links wil ik wel eens zien. Stam is dit seizoen ook niet zo geweldig.
Oud 16-03-10, 13:44   #15
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Stam speelde aan het begin van dit seizoen toch best goed? Was toch wel een beetje een Stam-in-Oranje "lobby" meen ik mij te herinneren

Bizar eigenlijk dat hij dadelijk waarschijnlijk kampioen gaat worden met Twente, terwijl hij bij Feyenoord geen pepernoot raakte. En dan ook nog eens als linksback.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 20-03-10, 23:43 emo   #16
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ontsnapte vandaag aan rood.
Slim om hem zo snel te wisselen.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-10, 18:16   #17
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

Kuiper deed het daarna wel beter
Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-10, 18:20   #18
EAYS

Hij mag wel eens beginnen op rechts en Kuiper op links, tegen Sparta maar eens doen. Ik bel Steve even op.
Oud 21-03-10, 18:21   #19
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij mag wel eens beginnen op rechts en Kuiper op links, tegen Sparta maar eens doen. Ik bel Steve even op.
Inderdaad, Stam gewoon op de bank!
Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-10, 18:27 emo   #20
Fear the Beard!

Je vindt Stam niet meer goed genoeg?
Oud 21-03-10, 18:29   #21
Hup Holland!

Al weken niet
Oud 21-03-10, 18:29 emo   #22
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Zwoerd
Al weken niet
Ah toen ik dat laatst zei kreeg ik nog een van Dos.
Oud 21-03-10, 18:34   #23
Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie

Hij is wel goed genoeg, alleen laat ie het maar weer eens zien. Sinds dat Oranje en nieuw contract en eventuele belangstelling buitenland gezeik, speelt ie als een natte krant
D.Pelizzon is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-10, 18:47   #24
EAYS

Jawel maar ik vind Tiendalli beter. Jij vond hem ronduit slecht (of iets in die trend)

Dat was ik niet met je eens.
Oud 21-03-10, 18:49 emo   #25
Fear the Beard!

Jawel maar ik vind Tiendalli beter. Jij vond hem ronduit slecht (of iets in die trend)

Dat was ik niet met je eens.
Ik zei dat hij defensief zwak was.

Stam kan alleen niet verdedigen.
Oud 21-03-10, 19:06   #26
EAYS

Ik vind stam verdedigend juist wel sterk alleen aanvallend brengt ie te veel (dus eigenlijk te weinig).

Hij loopt te veel als een blind paard naar voren en hij levert te weinig ballen bij Ruiz in.
Oud 18-04-10, 21:06 emo   #27
Fear the Beard!

Zo mag je gratis weg bij Feyenoord en zo versla je Feyenoord zelf als basisspeler en kan je kampioen worden.
Het voetballeven kan raar lopen.
Oud 03-05-10, 09:24 sad   #28
BS.

Dwight Tiendalli 6.5 (26 duels/1 goal)
Grootste verrassing van dit seizoen. Met nul verwachtingen binnengehaald als tweede rechtsback passeerde Tiendalli de drie linksbacks in de selectie. Als rechtsbenige speler kent hij zijn beperkingen op deze positie, maar op wilskracht is hij overeind gebleven. Haalt met landstitel sportieve revanche op zijn vorige club Feyenoord, waar hij ongelukkige jaren heeft gekend.
Gewoon prima cijfers voor hem, bizar seizoen toch wel!
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 03-05-10, 12:32 wink   #29
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Echt bizar inderdaad.. Weg mogen uit Rotterdam, opgepikt worden door Twente en dan gewoon als basisspeler kampioen worden en eigenlijk in de kampioenspot nog moeten scoren.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 03-05-10, 12:44   #30
Mooi zeg gister in de kleedkamer, helemaal niets in amsterdam
jorienvdherik is offline   Met citaat reageren
Oud 12-06-10, 00:04 Standaard   #31
BS.

Tiendalli jaar langer bij FC Twente
FC Twente heeft de optie in het contract van Dwight Tiendalli gelicht. Daardoor staat de verdediger ook volgend seizoen onder contract bij de landskampioen van Nederland.

Tiendalli verdiende medio 2009 via een proefperiode een contract bij FC Twente, dat geen geld hoefde te betalen voor de mandekker omdat die zijn contract bij Feyenoord had laten ontbinden. Na het ondertekenen van een verbintenis in Enschede speelde Tiendalli zich al snel als linksback in de basis.

De 24-jarige Tiendalli debuteerde in 2004 in de hoofdmacht van FC Utrecht. Na drie seizoenen in de Domstad werd de rechtsback opgepikt door Feyenoord, maar in Rotterdam wist hij nooit door te breken. Tijdens zijn Feyenoord-periode werd Tiendalli nog een halfjaar verhuurd aan Sparta Rotterdam.

Oud 15-09-10, 11:40 Standaard   #32
Fear the Beard!

Speelde gewoon goed in de CL. Blijft een raar gezicht toen hij het Inter shirtje aantrok. Zoiets kon je alleen voorstellen als hij het shirt in een fanshop had gekocht.
Oud 15-09-10, 12:02 surprise   #33
De forumdominee

koningdavid's Voetbal Forum schermafbeelding

Wow... wat speelde hij goed gisteren.

Oud 15-09-10, 20:01 Standaard   #34
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik wil hem eigenlijk best eens bij Oranje zien...... Al vind ik hem nog steeds erg wisselvallig.. die tackle op die Portugees zaterdag bijvoorbeeld had een penalty moeten zijn. En hij speelde sowieso kut.

Slechter dan Pieters kan het echter nooit zijn, Anita is ook niet beter denk ik.

Oud 15-09-10, 21:52 Standaard   #35
EAYS

Hij speelde gisteren weer goed, tegen VVV was ie heel slecht.
Oud 30-06-11, 18:25 Standaard   #36
BS.

Adriaanse wil Tiendalli over de streep trekken

Dwight Tiendalli zei een maand geleden nog toe te zijn aan iets nieuws, maar voorlopig traint de verdediger nog 'gewoon' mee met de selectie van FC Twente. Co Adriaanse hoopt de verdediger te kunnen overtuigen.

De nieuwe hoofdtrainer deed in een onderling gesprek al een eerste poging om het verblijf van Tiendalli in Enschede te verlengen. "In principe wil ik hem er graag bij houden", bevestigt Adriaanse in De Telegraaf.

"Ik ken Dwight goed uit mijn tijd bij Ajax, toen hij een van de grotere talenten van de jeugdopleiding was. Toen speelde hij nog wel als aanvallende middenvelder. FC Twente gaat verder met hem in gesprek en als het aan mij ligt, blijft hij. Maar uiteindelijk is de beslissing aan hem."

De 25-jarige Tiendalli ziet zijn contract bij FC Twente donderdag aflopen. Zijn voorkeur ging uit naar een buitenlands avontuur, maar vooralsnog lijkt er niets concreet te zijn. Mogelijk zorgt het vertrek van Michel Preud'homm ervoor dat de linksback de runner-up alsnog trouw blijft.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:03.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site