Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 06-11-09, 17:22 wink   #1

ASroma's Voetbal Forum schermafbeelding

Jos Hooiveld (Zeijen, 22 april 1983) is een Nederlands voetballer.

[afbeelding: link]

Jos Hooiveld begon (samen met zijn oudere broer Bas) in zijn jonge jaren in de jeugd bij SVZ (Zeijen), maar verkaste al snel naar LTC (Assen). Vanaf LTC werden beiden opgenomen in de jeugd van BVO Emmen. Vanuit Emmen verhuisde hij naar sc Heerenveen waar hij in het seizoen 2002/03 debuteerde als profvoetballer.

In 2004 ging Jos op huurbasis naar FC Zwolle waar hij anderhalf seizoenen speelde. Na een half jaar bij de Oostenrijkse SV Stadtwerke Kapfenberg gespeeld te hebben ging hij in 2007 spelen bij FC Inter Turku in Finland. Met die club werd hij in 2008 kampioen van Finland en won hij de beker. Ook werd Hooiveld in de jaren 2007 en 2008 gekroond tot Speler van het Jaar in Finland. Vanaf januari 2009 komt hij uit voor AIK Solna uit Zweden waar hij een driejarig contract tekende. Ook bij deze club is hij basisspeler en werd hij landskampioen. Voor AIK was dat de eerste keer sinds 1998.
Afgelopen weekend Kampioen geworden met AIK, op weg naar het Nederlands elftal. Deze rots in de branding verdient een eigen topic, een geweldige voetballer met een gouden karakter

Jos Hooiveld laat zien dat Nederlanders best kunnen verdedigen!
ASroma is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 06-11-09, 17:24   #2

zijn interviews zijn altijd vermakelijk
Oud 06-11-09, 17:41   #3
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

AIK. Die club verdiende het zo erg.

Ik las in de VI trouwens dat hij ook een groot kanshebber is voor Zweeds verdediger van het jaar ofzo? Dan doe je het wel heel netjes..

Oud 06-11-09, 17:46   #4

Samen met Kenny Pavey is ie zwaar geliefd bij de Fans. Idd tegen Goteborg 1-2 voor het kampioenschap, zwaar spannende competitie dit jaar. En dan morgen weer tegen Goteborg voor de beker
Oud 06-11-09, 18:19   #5

Strooper's Voetbal Forum schermafbeelding

Stond afgelopen week ook een groot stuk in de Volkskrant over hem. Hij schijnt zelfs in de belangstelling van Bundesliga- en Premier Leagueclubs te staan.

Heb hem eens zien spelen bij Zwolle-Sparta voor de nacompetitie. Toen vond ik hem al positief opvallen, maar blijkbaar was zijn mentaliteit destijds nog niet goed genoeg.
Strooper is nu online   Met citaat reageren
Oud 09-01-10, 11:04 sad   #6
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

'Hooiveld gaat Loovens mogelijk versterken'
08 januari 2010

Glenn Loovens krijgt mogelijk een Nederlandse collega in de defensie van Celtic. Jos Hooiveld, verdediger van het Zweedse AIK, staat volgens STV in de belangstelling van de topclub uit Schotland.

Hooiveld speelde eerder voor SC Heerenveen en FC Zwolle. Via SV Kapfenberg uit Oostenrijk en het Finse FC Inter Turku belandde de Drent (26) in 2009 bij AIK Solna. In Scandinavië ontwikkelt Hooiveld zich prima. "Hij heeft twee hele goede jaren achter de rug", zegt zijn zaakwaarnemer Alex Kroes. "Het zou een stap vooruit zijn als hij naar Celtic verhuist." Kroes voegt eraan toe dat de interesse nog niet concreet is.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 09-01-10, 11:40   #7
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat doen de Nederlandse clubs toch fout .

Oud 09-01-10, 11:55   #8
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat dit een type speler is dat gewoon even zo'n stap terug nodig had om duidelijk te maken dat je er niet zomaar bent. Plus misschien een laatbloeier.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 09-01-10, 13:40   #9

Het is hem gegund
zlakto is offline   Met citaat reageren
Oud 09-01-10, 13:54   #10
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door RayMania
Ongelooflijk. Die had dus gewoon bij ons moeten spelen. Heb hem destijds nog wel zien spelen. Meestal halen we ze uit Zweden, maar we laten ze er dus ook naar toe gaan.
SCH is offline   Met citaat reageren
Oud 09-01-10, 15:10   #11

geweldig nieuws, celtic zou een mooie stap zijn. Voornamelijk financieel natuurlijk.
Oud 09-01-10, 15:20   #12

mij benieuwen of AIK zich nu kan gaan plaatsen voor de groepsfase van de CL. Ze verliezen zo langzaam aan de belangrijkste spelers.
Oud 11-01-10, 09:21   #13
BS.

Jos Hooiveld voor twee miljoen naar Celtic

GLASGOW - Jos Hooiveld tekent maandag een 3,5 jarig-contract bij Celtic. De centrale verdediger, afkomstig uit Nederland maar uitkomend voor de Zweedse landskampioen AIK Solna, maakt met onmiddellijke ingang de overstap van Zweden naar Schotland. Met de transfer is een bedrag van ruim twee miljoen euro gemoeid. Dat meldt het AD maandag.
Alex Kroes, de zaakwaarnemer van Hooiveld, bevestigde gisteravond dat de vroegere centrum-verdediger van Heerenveen tot 2013 het groen-witte shirt van Celtic zal dragen.

Hooiveld gaat een duo vormen met de andere Nederlander van Celtic, Glenn Loovens. Hooiveld werd in het weekeinde al medisch gekeurd en bezichtigde het stadion en het trainingscomplex van zijn nieuwe werkgever. Zijn transfer is een van de meest verrassende in de huidige transferperiode.
Oud 11-01-10, 10:06 wink   #14

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens mij gaf hij in een interview wel eens aan dat hij in zijn Nederlandse periode nog niet voor het voetbal leefde. Mooi dat in Finland het lampje toch is gaan branden. Goed gedaan.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 11-01-10, 10:09   #15
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Geweldig, is er toch eentje van ons
SCH is offline   Met citaat reageren
Oud 11-01-10, 10:20   #16
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Opmerkelijk. Een speler die ik helemaal uit het oog had verloren. Zo zie je hoe het ook kan gaan, want meestal is een stap naar een competitie als de Finse het begin van het einde.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 11-01-10, 10:22   #17

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Interview opgeduikeld:

Voetballer Hooiveld maakt furore in Zweden
Van onze verslaggever Charles Bromet op 03 november '09, 08:00, bijgewerkt 03 november '09, 10:45

AMSTERDAM - De Nederlandse voetballer Jos Hooiveld (26) werd landskamioen van Zweden met AIK Solna. 'Bij Heerenveen kennen ze me niet meer terug.'

Aan de andere kant van de lijn klinkt de schorre stem van een vermoeide 26-jarige voetballer die zich afvraagt of je om zeven uur ’s ochtends naar bed gaan nu vroeg of laat moet noemen. Ach, wat kan het Jos Hooiveld ook schelen.

Toen hij zondagnacht uit een nachtclub kwam rollen, waar hij samen met zijn teamgenoten van AIK Solna de pas veroverde Zweedse landstitel had gevierd, constateerde hij dat het ‘een prettig feestje’ was geweest.

In de beslissende laatste competitiewedstrijd was IFK Göteborg namelijk op eigen veld met 2-1 verslagen, waardoor zijn club uit de voorstad van Stockholm het eerste kampioenschap sinds 1998 kon vieren. ‘Onze trainer, Mikael Stahre, kwam me na de overwinning met tranen in zijn ogen omhelzen. Dat deed me wel wat, want hier tonen ze hun emoties niet zo snel.’

Heerenveen
Jos Hooiveld? Het is geen naam die als vanzelfsprekend in de hoofden van talloze Nederlandse voetballiefhebbers zal zitten. ‘En dat kan ik me goed voorstellen hoor’, zegt de uit het Drentse Zeijen afkomstige centrale verdediger. ‘Ik heb het gewoon niet zo goed gedaan in Nederland.’

Bij Heerenveen had hij moeten doorbreken, maar in de drieënhalf jaar dat hij actief was voor de Friese club bleef een doorbraak uit. ‘Foppe de Haan zei steeds tegen me dat ik een kerel moest worden. Ik had als 19-jarige knul geen flauw idee wat hij bedoelde. Moet ik een baard laten staan, vroeg ik me af.’

Nou nee, dat was niet precies wat de grijze eminentie van het trainersgilde in gedachten had. Misschien dat het kwartje zou vallen bij Zwolle, de club die hem in 2005 overnam van Heerenveen. Maar ook daar stagneerde de carrière van Hooiveld.

‘Ik was niet goed met mijn vak bezig en leefde niet echt als een prof’, herinnert hij zich. Geen wonder dus dat hij daarna in de marge van het Europese clubvoetbal terechtkwam, bij de nietige Oostenrijkse clubs SV Stadtwerke en daarna, in 2007, bij Kapfenberg.

Inter Turk
Net toen hij zich begon af te vragen waar dat naartoe moest met zijn loopbaan, hing Job Dragtsma, de trainer van het Finse Inter Turku, aan de lijn. ‘Hij was de man die ik nodig had, iemand die het weer in me zag zitten. Dragtsma, die me nog kende uit de tijd dat hij coach was van het tweede elftal van AZ, heeft me tot leven gewekt.’

De coach kwam hem ’s nachts van het vliegveld afhalen, waarna Hooiveld korte tijd in het huis van Dragtsma verbleef. Bij Inter Turku groeide hij uit tot een verdediger met aanzien, die in twee opeenvolgende seizoenen zou worden uitgeroepen tot voetballer van het jaar in Finland.

Vorig jaar werd Hooiveld kampioen met Inter Turku, de eerste landstitel uit de clubgeschiedenis. Hoewel de club zich plaatste voor de voorronde van de Champions League, besloot hij in te gaan op een aanbieding van AIK, de nummer acht van Zweden.

Zijn introductie aan het Zweedse publiek beviel hem niet. ‘In de Zweedse tabloids werd geschreven: AIK heeft schandaalverdediger Hooiveld overgenomen van Inter Turku. En dat alleen maar omdat ik een jaar geleden een keer dronken achter het stuur heb gezeten. Ze hadden ook kunnen schrijven ‘tweevoudig voetballer van het jaar in Finland’, maar dat was waarschijnlijk te positief geweest.’

Verdediger van het jaar
Er klinkt cynisme door in zijn stem. Maar dat maakt gauw plaats voor gepaste trots als Hooiveld meldt dat hij is genomineerd voor de titel van verdediger van het jaar in Zweden. ‘Ik denk dat ze bij Heerenveen niet weten wat ze zien. Ik ben zó gegroeid als speler. Het rotgevoel waarmee ik Nederland en de eerste divisie verliet, is nu weg.’

Want ook met AIK heeft hij zich nu dus geplaatst voor de voorronde van de Champions League. Hoewel hij door zijn zaakwaarnemer op de hoogte is gebracht van de belangstelling van een aantal clubs uit de Bundesliga en de Premier League, wil hij zich eerst concentreren op de Zweedse bekerfinale van zaterdag, waarin IFK Göteborg opnieuw de tegenstander zal zijn.

‘Er zijn nu zeker wat meer ogen op mij gericht en dat komt doordat ik tijdig een knoppie in mijn hoofd heb omgezet. Als het waar is dat je top op je 28ste of 29ste ligt, zoals wordt beweerd, dan komen er nog mooie jaren aan.’

http://www.volkskrant.nl/sport/article1311049.ece/Voetballer_Hooiveld_maakt_furore_in_Zweden
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 11-01-10, 10:58   #18

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Hooiveld verbindt zich tot 2014 aan Celtic

Jos Hooiveld gaat zich tot medio 2014 verbinden aan Celtic. De 26-jarige verdediger moet alleen nog een medische keuring doorstaan bij de Schotse topclub.

Hooiveld speelde zich in de kijker bij Celtic met zijn prestaties in Scandinavië. De verdediger werd in 2008 kampioen van Finland met FC Inter en sleepte onlangs met AIK de Zweedse titel in de wacht.

Hooiveld, die in Nederland uitkwam voor SC Heerenveen en
FC Zwolle, wordt de tweede Nederlander bij Celtic. Glenn Loovens, eveneens verdediger, is in Glasgow bezig aan zijn tweede seizoen.
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 11-01-10, 14:17 wink   #19
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch mooi hoor... toch nog geslaagd.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 11-01-10, 14:33   #20

die externe financier die Jos naar AIK haalde heeft ook lekker geboerd op deze manier

Försäljningen blir ändå ett sportsligt avbräck för AIK där holländaren varit en av allsvenskans bästa försvarare.
hij zal gemist gaan worden!
Oud 11-01-10, 14:33   #21
Echte boeren

Karrel_Laaglawaai's Voetbal Forum schermafbeelding

Kicken. Hoe oud is die gast eigenlijk?
Karrel_Laaglawaai is offline   Met citaat reageren
Oud 11-01-10, 14:51   #22
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Karrel_Laaglawaai
Kicken. Hoe oud is die gast eigenlijk?
Zie OP. Hij is van april 83.
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 11-01-10, 16:55 emo   #23

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuke transfer voor hem.

Oud 11-01-10, 17:06   #24
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk verhaal ja.
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 11-01-10, 17:10   #25
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Erg leuk

tong80 is offline   Met citaat reageren
Oud 11-01-10, 17:52   #26
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Soort Hasselbaink-verhaal begint het te worden. Gewoon naar Celtic, dat doet ie toch niet verkeerd hoor. Meende dat ie ooit in een interview al eens zei dat hij in Finland kans zag gescout te worden door Zweedse of Noorse clubs en dat daar vaak Britse clubs keken. Is wel aardig uitgekomen dan.
methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 11-01-10, 19:44   #27

Mooi voor hem

Oud 08-02-10, 23:56   #28
BS.

Hooiveld over Oranje: "Het is mogelijk"

De loting van het Nederlands elftal voor het EK van 2012 is voor Jos Hooiveld mooi. De verdediger van Celtic speelde in zowel Zweden als Finland, tegenstanders in de kwalificatie. Nu is het hopen op een kans van de bondscoach.

"Het is mogelijk nu ik bij een grote club als Celtic zit", zegt de 26-jarige Hooiveld tegenover het Zweedse Fotbollskanalen over een kans bij Oranje. "Het zou geweldig zijn in de verdediging heb je misschien de grootste kans op nieuwe spelers. Ik denk dat, zolang ik me blijf ontwikkelen, het aan mijzelf is of ik een kans krijg."

De verdediger, die deze winter vanuit Zweden de overstap maakte naar Schotland, weet echter dat hij voorlopig nog niet aan bod komt. "Spelers als Joris Mathijsen doen het heel erg goed, dus het zal lastig worden om er bij te komen."

De voormalig speler van onder meer FC Zwolle werd ook gevraagd naar de kansen van Zweden in de poule met Nederland. "Ik denk dat Nederland wint, voor Zweden. Finland zal derde worden. Zweden is echter wel een lastige tegenstander om te verslaan."
Oud 09-02-10, 08:40   #29

samen met vlaar achterin
Oud 09-02-10, 09:48   #30

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door RayMania
Misschien is hij voetballend niet zo sterk, en daar gaat het hier in Nederland vooral om

Oud 27-10-10, 12:36 Standaard   #31
BS.

'Heb het gevoel dat ik het tegen Utrecht verkloot heb'
27/10/2010 12:14

Jos Hooiveld (27, foto) is een van de grootste slachtoffers van de ontevredenheid bij Celtic. De Nederlandse centrumverdediger kwam niet meer in actie voor de Schotse topclub sinds de pijnlijke uitschakeling in de Europa League tegen FC Utrecht en wordt al enige tijd zelfs niet meer opgenomen in de wedstrijdselectie.

'Trainer Neil Lennon is op wedstrijddagen verplicht drie spelers van Onder-21 in zijn selectie op te nemen', weet Hooiveld, die het centrale verdedigingsduo Glenn Loovens-Daniel Majstorovic nu voor zich heeft. Sinds zijn overstap van de Zweedse club AIK speelde hij pas een handvol duels in de hoofdmacht van The Bhoys en ook The Old Firm van afgelopen zondag (1-3 verlies) moest hij vanaf de tribune bekijken.

'Lennon zegt het te betreuren, maar door die regel voelt hij zich gedwongen voor anderen te kiezen. Want in de Schotse competitie is de noodzaak minder een verdediger op de bank te hebben. En ergens heb ik het gevoel dat ik het een beetje heb verkloot in die returnwedstrijd tegen FC Utrecht (4-0 nederlaag, red.)… Eigenlijk was ik niet volledig fit voor dat duel, en daarna was ik ook een tijdje geblesseerd', vertelt Hooiveld aan Voetbal International.

Hooiveld startte het seizoen bij Celtic nog als kompaan van Loovens, en was zelfs na de komst van Majstorovic nog eventjes basisspeler. Na het Europese echec verdween ook keeper Lukasz Zaluska uit het elftal, terwijl spits Marc-Antoine Fortuné naar West Bromwich Albion terugkeerde.

'Zolang het team blijft winnen, zal Lennon weinig aanpassingen doen', vreest Hooiveld. 'Maar voorlopig geen paniek, het is nog te vroeg hieruit conclusies te trekken. Daar is de club Celtic te mooi voor.'

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:59.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site