Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 06-11-09, 11:16 wink   #1
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

FSV

In de VI van deze week staat een interview met Feyenoord spelers Stefan Babovic.

Hieronder een beknopt verslag van het interview met de kersverse Feyenoorder.

Hij overleefde twee oorlogen, speelde op de vlucht voor de NAVO-bommen op dertienjarige leeftijd een seizoen voor de Griekse topclub Olympiakos, brak als voetballer van FC Nantes de kaak van een medespeler en kreeg Rood tegen Ajax. Het leven was hard voor Stefan Babovic (22) het grootste talent van Servië die ooit de Messie van de Balkan werd genoemd.

Rode kaart:
Het was tegen Ajax geen rode kaart. Ik spring omhoog met mijn armen gespreid en raak met mijn hand Vertonghen in het gezicht. Hij bloedde en de scheidrechter geeft rood. Guus Hiddink en Willem van Hanegem vonden het niet terecht en ik ook niet. Daarom ga ik dan ook in beroep. Ik wil niemand een kaart aanpraten, maar als ik hier al rood voor krijgt had Suarez met zijn slaande actie zeker rood moeten krijgen.

Feyenoord:

Een oom woont in Rotterdam. Twintig jaar geleden kwam hij hiernaar toe en werd supporter van Feyenoord. Het fanatisme van de supporters deed hem denken aan thuis. Wanneer mijn oom sprak begon hij over Feyenoord, volgens hem de mooiste club ter wereld. Als Feyenoord scoort, moet hij huilen, zo diep zit het. Zo groot is Feyenoord dus. Ik wilde hoe dan ook naar deze club.

Als kind voetbalde ik voor ons huis op een pleintje en altijd tegen oudere jongens. Ik was een dribbelaar en dan weet je dat ze je te grazen willen nemen. Iedere dag kreeg ik schoppen. Mijn moeder vond dat niet normaal, “laat je toch niet bont en blauw schoppen riep ze”, maar ik was doof voor die adviezen. Zo heb ik de basis gelegd voor mijn carrière.

Ik ben 22 jaar en heb twee oorlogen mee gemaakt. Dat is niet normaal voor iemand van mijn leeftijd. Oorlog, je hebt er een leven voor en erna. Om dan in de aller donkerste tijden toch een streepje licht te zien is het moeilijkste wat er is. Maar als het je lukt, kun je heel veel aan.De grootste les die ik heb geleerd, is dat als mens bescheiden moet blijven. Morgen kan alles anders zijn.

Als jeugdspeler kwam ik bij Partizan Belgrado terecht. Bij de eerste proeftraining waren er zo’n 200 jongens, verspreid over vier velden. Ik begon op veld vier, bij de zeg maar, talentlozen. Ik pikte de bal op, ging iedereen voorbij en scoorde. Aan het einde van de dag stond ik op veld één en mocht ik blijven. Ik was een jaar of negen en opeens ben je profvoetballer. De liefde voor de club wordt erin gestampt net als de haat tegen Rode Ster. Je bent negen jaar, speelt tegen Rode Ster en de jeugdtrainer begint te schreeuwen dat we ze moeten vermoorden. Dat gaat ver.

Op mijn twaalfde kon ik naar Olympiakos in Griekenkland. Het was mijn beste jaar als jeugdvoetballer. Ik scoorde aan de lopende band. Olympiakos was onze vluchtroute voor de oorlog en dat zal ik nooit vergeten. Ik ben die club eeuwig dankbaar. Maar ik wilde terug naar Belgrado. Ik wilde mijn familie en vrienden weer zien en wilde mijn belofte inlossen, debuteren in het eerste bij Partizan. Ik kwam terug op mijn veertiende en drie jaar later speelde ik mijn eerste competitiewedstrijd en deputeerde ik in de UEFA Cup. Daarmee was mijn doel verwezenlijkt, daarvoor was ik teruggekomen uit Griekenland. Ik werd twee maal achterelkaar gekozen als grootste talent van Servië en eenmaal als beste speler van het land. Nadat ik Partizan had verlaten, vanwege een meningsverschil met de clubleiding, speelde ik twee goede seizoenen bij OFK Belgrado en wilde Napoli, Herta BSC, AS Monaco en FC Nantes me hebben. Naïef als ik toen was, koos ik voor de laatste club. Dat is achteraf geen goede stap geweest.

Nantes is natuurlijk wel een club met naam. Tevens staat de club bekend dat zij jonge spelers een kans geven. Helaas bleek het heden anders te zijn. Nantes speelde niet mij favoriete spelletje, zeer verdedigend. Ik had het er matig naar mijn zin. Frankrijk is een moeilijk land. Iedereen spreekt er Engels, maar niemand doet het. Bewoners vinden dat jij maar Frans moet spreken. De mensen zijn er erg gesloten. Dat is héél anders in Rotterdam. Toen ik vorige week door Rotterdam liep, werd ik al herkend en spraken de supporters me aan. “Hé Babovic, Ajax hé” vervolgens sloegen zij met de vuist in de handpalm. Dit is voetbal, dacht ik, passie.

Ik ben geen moeilijke jongen. Maar als je eenmaal een naam hebt, kom je er niet vanaf. Het klopt dat ik een ploegmaat een gebroken kaak heb bezorgd, maar geloof me dat was niet bewust. In de kleedkamer duwde wij elkaar een beetje en gleden daarbij beide uit. Op dat moment raakte ik hem. Hij was zo ongelooflijk ongelukkig dat-ie zijn kaak brak. De media doken er meteen op. Ik was volgens hen een vechtersbaas, agressief en noem maar op. Daar ging mijn imago. Toen ik net bij Feyenoord was merkte ik dat ploeggenoten me op afstand hielden. Zij hadden de verhalen uit Frankrijk ook gehoord en wilde weten wat voor type de club nu weer in huis had gehaald. Na een week of twee, toen ze me leerde kennen, sloeg de sfeer om. Niemand geloofde dat ik een ploegmaat bewust een gebroken kaak had bezorgd. Dat deed me goed. Die ene kleine vechtpartij was de eerste en de laatste in mijn leven.

In de wedstrijd tegen FC Den Bosch schoot ik een vrije trap tegen de paal en maakte een kopgoal. De Franse televisie heeft ooit een item gemaakt van schoten en vrije trappen van mij die op de paal of lat eindigde. Het was alsof er daar een vloek op me rustte. Ik mocht blijkbaar niet scoren. Ik hoop dat het bij Feyenoord anders gaat en dat ik regelmatig doelpunten gaat maken, zodat ik mee kan naar het WK. Onze bondscoach heeft de wedstrijd tegen Den Bosch gezien en stuurde me een sms’je met daarin, goed gespeeld, mooie vrij trap en prima goal. Ik weet dat de bonscoach me in de gaten houdt. Dat geeft me dan weer extra energie.

Ik ben erg trots op mijn vader. Vanuit een garage in begon mijn vader een boetiek. Hij verkocht spijkerbroeken en was tot diep in de nacht in de weer. Van niet maakte hij iets. Hij is nu een succesvolle zakenman. Ik krijg mijn salaris keurig op tijd, maar niet van mijn vader. Als het wel zo was, had ik het gezegd. Het is een misverstand dat ik een dure jongen ben. Ik wilde naar Feyenoord voor een salaris dat vele malen minder is dan wat ik bij Nantes kreeg. Onze kracht is dat we de waarde van geld kennen. Nu hebben we het goed eerst hadden we niks, maar dat betekend niet dat we geld over de balk smijten. Ik wil me eerst op Feyenoord concentreren. Als ik volledig mijn draai heb gevonden zal ik vertellen wie mijn vader is en wat hij allemaal heeft gedaan. Ik heb het net als hem niet altijd makkelijk gehad, maar we zijn blijven knokken.

De Nederlandse competitie is aanvallend. Supporters zullen Stefan Babovic altijd zien werken. Geluk komt je niet aanwaaien, je dwingt het af. Ik heb al zoveel meegemaakt, dat ik op alles ben voorbereid. Feyenoord heeft me tot het einde van het seizoen gehuurd van FC Nantes. Ik ben eerlijk: ik wil niet terug. Ik hoop dat ik beval en dat ik nog jaren in Rotterdam kan blijven bij de mooiste club van Nederland

vr, 06/11/2009 - 07:55
"Mijn arm als een wapen? Ik ben Jackie Chan niet!''

... aldus Stefan Babovic tijdens zijn arbitragezaak in Zeist, november 2009.

"Feyenoord is pure passie. Zó hoort het"

... aldus Stefan Babovic in de VI van 4 november 2009

Ik ben nu al fan.
Tomasso is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 06-11-09, 13:04 wink   #2

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik mag hem wel. Mooi interview in VI ook.

Oud 06-11-09, 13:23 wink   #3

Gunther's Voetbal Forum schermafbeelding

Gunther is offline   Met citaat reageren
Oud 06-11-09, 14:28   #4
Hup Holland!

Mooi interview

Ik ben ook nu al fan
Zjakkie is offline   Met citaat reageren
Oud 06-11-09, 14:31   #5
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Goede Jezus-immitatie zeg.

Hij heeft wel cultheldpotentie.

Oud 06-11-09, 14:37   #6

Het interview heeft een hoog "Pantelic" gehalte met "Ik heb al zoveel meegemaakt, dat ik op alles ben voorbereid" en het ophemelen van de club waar je pas een paar weken balt.
Fides is offline   Met citaat reageren
Oud 06-11-09, 14:39 wink   #7
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Fides
Het interview heeft een hoog "Pantelic" gehalte met "Ik heb al zoveel meegemaakt, dat ik op alles ben voorbereid" en het ophemelen van de club waar je pas een paar weken balt.
Babovic kan alleen wel voetballen.
Oud 06-11-09, 14:42   #8
De forumdominee

koningdavid's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN
Goede Jezus-immitatie zeg.
Whehe, idd.

Wist niet het er zo aan toeging in een arbitragezaak... grappig.

Oud 06-11-09, 14:42   #9

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso
Tot nu toe heeft zelfs Pantelic meer goede dingen laten zien dan Babovic.
Oud 06-11-09, 14:44   #10
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Fides
Tot nu toe heeft zelfs Pantelic meer goede dingen laten zien dan Babovic.
Maar ook meer slechte dingen
Zjakkie is offline   Met citaat reageren
Oud 06-11-09, 14:47   #11

Oorspronkelijk geplaatst door Zjakkie
Maar ook meer slechte dingen
Ik wil in dit topic niet te veel uitwijden over Pantelic, maar ik vind hem inmiddels toch wel van waarde worden voor Ajax.

Ben benieuwd of deze Servier nog iets van zijn belofte gaan inlossen in de Eredivisie.
Oud 06-11-09, 14:52   #12

Babovic komt natuurlijk van heel ver, dus dat hij nog niet zo denderend begint (weinig speelde) is niet zo raar. Tegen Den Bosch was hij in ieder geval heel redelijk. Sowieso positief dat hij voor elke bal wilt gaan, hoewel het niet altijd even goed is voor zijn en het teamspel. Hij heeft in ieder geval de duidelijke wil om er wat van te maken deze periode.

Er moet natuurlijk nog veel aan hem gepolijst worden, maar dat hij kan voetballen is wel duidelijk.

Oud 06-11-09, 15:24   #13

Babovic
Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 06-11-09, 16:32   #14

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

De komende wedstrijden niet!
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 06-11-09, 19:21 big smile   #15
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Is alleen opgevallen door zijn rode kaart in de Eredivisie tot nu toe.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 26-11-09, 14:39 rainbow   #16
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Babovic: 'Waarom naar Barcelona als ik het hier naar m'n zin heb?'

Feyenoord-speler Stefan Babovic voelt zich thuis bij zijn nieuwe club. De Serviër verklaart voor de camera's van Eredivisie Live dat hij in Rotterdam uitstekend is opgevangen en speelt het liefst nog jaren voor Feyenoord. Zondag keert de 22-jarige middenvelder tegen ADO Den Haag terug van een schorsing. Die liep hij op na een rode kaart in de wedstrijd tegen Ajax.

Of Babovic de komende seizoenen ook daadwerkelijk in De Kuip te bewonderen zal zijn, is overigens nog maar de vraag. Feyenoord huurt de Serviër dit jaar van het Franse FC Nantes en het is nog niet bekend of aan deze verbintenis een vervolg wordt gegeven. Als het aan de speler zelf ligt wel. “Hoe ik me hier thuis voel is heel waardevol voor me”, vertelt de middenvelder. “Ik wil deze club, de staf, de spelers en de supporters niet verliezen.”

Door blessureperikelen en een schorsing speelde Babovic deze competitie nog maar drie wedstrijden voor de Rotterdammers. Aan het begin van dit seizoen kwam hij ook nog drie keer in actie voor Nantes. Dat de Serviër Feyenoord niet ziet als een springplank naar een buitenlandse topclub, getuigt volgens hemzelf niet van een gebrek aan ambities. “Waarom zou ik naar Barcelona of Milaan gaan als ik het hier naar mijn zin heb?”
Ik neem aan dat hij die steden als voorbeeld noemt om te shoppen of te stappen ofzo.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 26-11-09, 14:49 big smile   #17
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie
Ik neem aan dat hij die steden als voorbeeld noemt om te shoppen of te stappen ofzo.
Wat een baas
Oud 26-11-09, 15:49 sad   #18
Hier gekkeh

Robin's Voetbal Forum schermafbeelding

Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 27-11-09, 17:17   #19
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Genomineerd voor de "Ballon de Plomb". Gouden Bal voor Franse voetballers, maar dan het tegenovergestelde.
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 27-11-09, 17:56   #20
Ik vergeet dat Feyenoord TV altijd.

Oud 27-11-09, 20:29   #21

http://www.youtube.com/watch?v=XWiY2nQpYO0

De Guzman.

Oud 27-11-09, 21:24   #22
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

1. Wat de fak doen ze? :/

2. Wie is dat wijf met die vage kakel lach.
Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 27-11-09, 21:32   #23
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kriegel
1. Wat de fak doen ze? :/

2. Wie is dat wijf met die vage kakel lach.
Heel oud spelletje. Je moet elkaar met een lepel in de bek op het hoofd tikken, alleen 1 van de 2 heeft een handlanger, die dus met een lepel achter de andere staat. Zo kan degene met een handlanger dus een veel hardere tik uitdelen .
Rumille is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-11-09, 13:17   #24
Iemand opgeslagen?

hij is verwijderd.

wtf

Oud 03-12-09, 15:29   #25

Gunther's Voetbal Forum schermafbeelding

Ze staan nog op Dumpert:

http://www.dumpert.nl/mediabase/719131/1bc0156e/humor_kleedkamer_feyenoord.html
http://www.dumpert.nl/mediabase/719121/345436c9/humor_kleedkamer_feyenoord_part_2.html
Gunther is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-09, 19:45 wink   #26

Goede wedstrijd vandaag(als enige een voldoende in de eerste helft) en een lekkere goal.

Oud 06-12-09, 20:05 wink   #27
Woordvoerder Havana Club

Babovic
Oud 06-12-09, 20:13 puh   #28
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

gatverpielekes. Die goal zat er wel lekker in hoor. Wel weer typisch dat een speler van Been dan het shirt uit trekt.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-09, 20:24   #29
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi doelpuntje vandaag!
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-12-09, 20:28   #30
Genot

Ricky's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij werd door de commentator van de NOS al voorzichtig met Obiku vergeleken
Ricky is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-09, 21:47   #31
Mooie goal. Geweldig hoe die het viert met de fans.

Oud 06-12-09, 22:05   #32
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

Gitaarsnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-09, 22:07   #33
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuke speler.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-09, 22:15   #34
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben om. Wat een held...
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-09, 22:18   #35
Hup Holland!

Lamzak's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door jorienvdherik
Heel mooi inderdaad, toffe gast, mooie mentaliteit.

Trek alleen godverdomme dat shirt niet uit als je weet dat je geel vangt, helemaal niet in een "onbelangrijkere" wedstrijd als groningen.
Lamzak is nu online   Met citaat reageren
Oud 07-12-09, 08:18   #36
Oorspronkelijk geplaatst door Lamzak

Heel mooi inderdaad, toffe gast, mooie mentaliteit.

Trek alleen godverdomme dat shirt niet uit als je weet dat je geel vangt, helemaal niet in een "onbelangrijkere" wedstrijd als groningen.
Ja, daarna ging die zo fel spelen dat die nog bijna rood kreeg

Oud 07-12-09, 08:26 emo   #37
Woordvoerder Havana Club

Ach, hij maakt zo wel een status van cultheld waar. Er kwam een hoop frustratie vanaf volgens mij, omdat het de eerste helft zo ruk ging met het team.
Oud 07-12-09, 10:33   #38
Woordvoerder Havana Club

Stefan Babovic heeft andermaal benadrukt dat hij ook na dit seizoen graag voor Feyenoord blijft spelen. De middenvelder liet zondag tegen FC Groningen zien dat hij een absolute meerwaarde kan zijn in Rotterdam-Zuid. "Ik voel me hier helemaal thuis. Belangrijk voor mij is dat Feyenoord het voetbal speelt, dat ik graag speel. Daarom wilde ik weg bij mijn vorige club FC Nantes."

Door toedoen van de kapitaalkrachtige vader van Babovic kan Feyenoord een seizoen lang gratis beschikken over de Serviër. "Ik wil voor 200 procent zeker bij deze club blijven", citeert De Telegraaf de Serviër. "Na de rode kaart tegen Ajax ben ik echt ongerust geweest. Ik was bang, dat dit mijn kansen om bij Feyenoord te kunnen blijven geen goed zou doen."

"Ik ga er alles aan doen dit seizoen om een basisplaats te krijgen en een langer contract te verdienen. Daarnaast hoop ik in beeld te komen voor de WK-selectie van Servië. Als dat lukt, heb ik helemaal de jackpot." Babovic (22) speelde tot dusver vier competitieduels en staat op één doelpunt.
Oud 07-12-09, 11:10   #39
Tot hoelang loopt zijn contract bij nantes?

Oud 07-12-09, 11:12 emo   #40
Woordvoerder Havana Club

Tot hoelang loopt zijn contract bij nantes?
Als hij daar nog een contract heeft, dan is het tot het einde van dit seizoen volgens mij.
Oud 07-12-09, 11:13   #41
Als hij daar nog een contract heeft, dan is het tot het einde van dit seizoen volgens mij.
Ah,Hij is eigendom van FC Nantes, waar hij tot 2011 vastligt

Oud 07-12-09, 11:15 wink   #42
Woordvoerder Havana Club

Ah,Hij is eigendom van FC Nantes, waar hij tot 2011 vastligt
Maar volgens mij hebben we ook (een gedeelte van) z'n transferrechten.
Oud 07-12-09, 11:16   #43
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij is ook pas 22 dat zou wel een goede aankoop zijn. Zeker omdat volgende seizoen veel spelers weg gaan met aflopende contracten.

Trouwens
Contract tot: Gehuurd tot 2010 met optie tot koop
Palmboom is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-09, 11:18 wink   #44
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom
Hij is ook pas 22 dat zou wel een goede aankoop zijn. Zeker omdat volgende seizoen veel spelers weg gaan met aflopende contracten.

Trouwens
Contract tot: Gehuurd tot 2010 met optie tot koop
Jep. Stel je voor zeg . Volgend seizoen een relatief ervaren elftal met een gemiddelde leeftijd van 22
Oud 07-12-09, 11:27   #45
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Goed lijf, goed leven?
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 13-12-09, 20:51 big smile   #46
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Speelde echt waar-de-loos gisteren. Maar blijft een held natuurlijk.
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 21:59   #47

Iedereen kan een keer een slechte wedstrijd spelen
Oud 14-12-09, 22:02   #48

Hij is natuurlijk ook voetballer pur sang, en als er één ding door beide ploegen onmogelijk werd gemaakt zaterdag was het voetballen. Bovendien stond hij op rechtsbuiten.... snap nog steeds niet waarom.

Maarja, het is ook niet de nieuwe Zidane ofzo, dus ach.

Oud 15-12-09, 03:51   #49

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Raar dat ie bekend stond als 'lastige jongen'. Lijkt me een juist een prima persoonlijkheid.
Ritmo is offline   Met citaat reageren
Oud 15-12-09, 07:25   #50

Oorspronkelijk geplaatst door Ritmo
Raar dat ie bekend stond als 'lastige jongen'. Lijkt me een juist een prima persoonlijkheid.
Stond'ie ook puur door die klap bij Nantes. Daarvoor stond'ie volgens mij niet bekend als lastig jung.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:59.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site