Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28-10-09, 23:59 wink   #1
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

John Goossens (Heemstede, 25 juli 1988) is een Nederlandse voetballer die onder contract staat bij N.E.C..

Goossens werd in 2007 bij de A-selectie van Ajax gehaald en een doorbraak leek aanstaande. Hij ging mee op trainingskamp naar Schotland. Daar speelde hij oefenduels tegen onder andere de Glasgow Rangers en Falkirk. Trainer Ten Cate was voldoende overtuigd en hield Goossens bij de A-selectie. "Ik heb veel geleerd in die periode. Je staat toch ineens op het veld met types als Jaap Stam. En ik lag op de kamer met Klaas-Jan Huntelaar. Ook van hem heb ik veel opgestoken", aldus Goossens op de clubsite. Hij zat op de bank tijdens de gewonnen Johan Cruijff Schaal 2007. Op 1 oktober van dat jaar speelde hij met Jong Ajax tegen Jong Sparta. Hij viel die wedstrijd uit met een liesblessure, die later een rugblessure werd. In totaal was hij zo'n twee maanden uit de roulatie. Het duurde een tijd voordat Goossens zijn basisplaats bij Jong Ajax terug veroverd had. In het seizoen 2008/09 is hij de linksback in dat elftal, waar hij voorheen nog als linksbuiten acteerde.

In de winterstop van seizoen 2008/09 leek Goossens aanvankelijk voor een transfer naar FC Twente te kiezen. De Tukkers waren het al eens met Goossens, maar konden het met Ajax niet eens worden over de voorwaarden van het contract. Ajax wou een optie tot terugkoop in het contract laten opnemen, waarop Twente de onderhandelingen staakte.[2] N.E.C., dat Goossens al eerder op huurbasis wilde overnemen, maakte hierop werk van de Heemsteder en namen hem over van Ajax. Goossens tekent een contract tot medio 2012 in Nijmegen.[3] Op 4 februari 2009 maakte hij in de uitwedstrijd tegen FC Groningen als invaller zijn debuut in de eredivisie.
(Bron: Wikipedia)

Maakte de mooiste goal van het seizoen tot nu toe, en deed het vandaag in de bekerwedstrijd tegen Excelsior nog een dunnetjes over.
http://www.youtube.com/watch?v=P9Qh73tFnCA

Krijgt deze jongen alsnog een grote carriere (bijvoorbeeld bij Ajax), of is NEC zijn top?
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 10-12-09, 15:21   #2
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij lijkt in ieder geval nu goed op dreef voor NEC te zijn; Ajax heeft een clausule om hem terug te kopen, ik zou het niet gek vinden in de komende zomer.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 15:22   #3

Als hij zo doorgaat mag Ajax hem best terughalen ja, anders nog even een jaartje of een halve wachten.
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 15:23   #4

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Niet te snel terughalen, gewoon volgend jaar daar ook nog laten.

Oud 12-01-10, 22:22   #5
BS.

Zware enkelblessure NEC'er Goossens
12 januari 2010

Trainer Wiljan Vloet van NEC moet het voorlopig stellen zonder John Goossens. De aanvallende middenvelder liep dinsdag een enkelblessure op in de oefenpot tegen het Macedonische FK Pelister (8-0). De kwetsuur houdt Goossens vermoedelijk vier tot zes weken in de lappenmand, schrijven de Nijmegenaren op de clubwebsite.

Tijdens de wedstrijd tegen de club uit de Balkan werd Goossens uit balans gebracht, waarna hij ongelukkig ten val kwam. Daarbij ontstond een flinke beschadiging aan de buitenbanden van zijn linkerenkel, zo wees onderzoek in het ziekenhuis uit.
Oud 12-01-10, 23:29   #6
Hoi

Oorspronkelijk geplaatst door JaszaAFCA
Niet te snel terughalen, gewoon volgend jaar daar ook nog laten.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 12-01-10, 23:37   #7
Hup Hollant!

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Godver, da's niet zo mooi voor John (en NEC) .
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 16-02-10, 17:50   #8
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Van blessure herstelde Goossens hoopt op rentree tegen Willem II

John Goossens hoopt na een afwezigheid van bijna twee maanden woensdag zijn rentree te kunnen maken voor NEC. De aanvaller liep tijdens het trainingskamp in de winterstop een zware knieblessure op en was de voorbije weken druk bezig met zijn revalidatie. Tegen Willem II hoopt hij in ieder geval even mee te kunnen doen.

“Ik train weer volop met de groep mee”, vertelde de 21-jarige speler tegenover Omroep Gelderland. “Ik hoop dat ik morgen een paar minuutjes maak. Ik ben er toch een maand uit geweest. Je moet ook wennen aan de snelheid en het niveau. Ik hoop dat dat ook snel gaat.”

Eerder op de dag werd al bekend dat trainer Wiljan Vloet mogelijk geen beroep kan doen op Patrick Pothuizen, Ramon Zomer en Jeffrey Sarpong. Het drietal vertoonde dinsdag ziekteverschijnselen en trainde niet mee. Daartegenover staat wel de terugkeer van Jeroen Heubach en Saidi Ntibazonkiza.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 26-02-10, 16:30   #9
BS.

Goossens weer getroffen door enkelblessure
26 februari 2010

John Goossens moet mogelijk terug naar de ziekenboeg van NEC. De linkspoot liep vrijdag tijdens de training in een fel duel weer een blessure op aan de enkel, waaraan hij begin dit jaar al eens geblesseerd was. De Nederlander (21), die hinkelend van de trainingsmat stapte, was pas hersteld van zijn eerste enkelkwetsuur.

Voorlopig is het onduidelijk hoe ernstig de nieuwe blessure is. "Daar valt nu nog niks over te zeggen", zei Wiljan Vloet op Omroep Gelderland. "Ik ben wel geschrokken. Het had te maken met gretigheid en de concurrentie, niemand verzaakt bij ons."
Oud 20-03-10, 11:12 wink   #10
BS.

http://www.youtube.com/watch?v=jKBq6T6_GEs
Oud 20-03-10, 11:14   #11
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een goal weer zeg.

Oud 15-09-10, 11:38 Standaard   #12
Fear the Beard!

Lekker doelpunt weer afgelopen weekend. Moet hem toch weer wat vertrouwen geven.
Oud 15-09-10, 11:48 Standaard   #13
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat was inderdaad een prima vrije trap.

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 11:51 Standaard   #14
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk schot in de benen inderdaad, verder vind ik het maar een modale voetballer.

Hoort u dat? Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als n man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 11:56 Standaard   #15
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Leuk schot in de benen inderdaad, verder vind ik het maar een modale voetballer.
Ik zie hem best wel een theo janssen carriere krijgen. Als supertalent nooit doorbreken om vervolgens op latere leeftijd nog naar de Nederlandse top te groeien. De traptechniek komt in ieder geval overeen.
Oud 15-09-10, 12:46 Standaard   #16

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij valt misschien nog niet zozeer op, maar ik vind het wel een speler met inzicht, een goede techniek en een fenomenaal schot inderdaad. Het is alleen niet zo'n vleugelflitser, waardoor hij op de flank misschien wat minder opvalt. Hij mist ook een beetje het loopvermogen van Schone, anders zou je aan Goossens ook een goede 10 hebben. Gaat gewoon uitgroeien tot een uitstekende linkshalf.

Oud 15-09-10, 14:12 Standaard   #17

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik dacht echt dat het een fenomeen zou worden bij Ajax omdat hij in de jeugd ook al zo'n geweldig schot in z'n benen had. Helaas is dat ook zijn enige echte kwaliteit gebleken tot nu toe.

Wel heel lekker om zo iemand in je elftal te hebben.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 14:36 Standaard   #18

Theo Janssen had behalve zijn trap ook niet echt een grote kwaliteit bij Vitesse, en Cocu had vroeger ook niet echt iets speciaals. Die werden beide steeds beter naarmate ze ouder werden. Voor middenvelders is dat niet heel vervelend.

Oud 15-09-10, 14:50 Standaard   #19

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja maar ik hoopte dat hij de nieuwe linksbuiten van Ajax zou worden, maar daar heeft hij de snelheid niet voor.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 14:58 Standaard   #20

Ja, klopt helemaal. Hij ging ook terug van 11 naar 8 (niks mis mee, speelt ie nu ook vaak) zelfs naar 5. Linksback in het 2e.

Oud 30-06-11, 10:06 surprise   #21
BS.

Young Boys had interesse, maar wilde niet de vraagprijs van 1,2 miljoen betalen.

Oud 30-06-11, 10:17 angry   #22
Fear the Beard!

Stiekem hoop ik nog altijd dat hij ooit nog bij Ajax komt voetballen.
Oud 30-06-11, 10:23 Standaard   #23
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Stiekem hoop ik dat Heerenveen hem deze peruide nog koopt.

Oud 07-12-11, 17:49 Standaard   #24
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens het Algemeen Dagblad wil Martin van Geel na het vastleggen van Ruud Vormer ook nog steeds de komende zomer transfervrije John Goossens vastleggen. De technisch directeur gaat daar overigens in de krant niet op in. Wel spreekt hij tegen dat de club met de komst van Vormer anticipeert op een vertrek van El Ahmadi. 'We hebben meer goede middenvelders nodig' aldus Van Geel.
Geruchten gaan al wat langer.. of zal NEC nog wat proberen te vangen in de winter?

Oud 07-12-11, 17:50 Standaard   #25
Fear the Beard!

Man, het moet niet gekker worden.

Heb je met Clasie, Vormer en Goossens een middenveld dat ik graag zie. No homo.
Oud 07-12-11, 17:52 Standaard   #26
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Heb nooit speciefiek naar hem gekeken dus ben wel benieuwd of hij iets aan dit Feyenoord kan toevoegen.

Oud 07-12-11, 17:56 thumb up   #27

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Goede speler hoor! Heerlijk schot in de benen.

Oud 07-12-11, 18:03 Standaard   #28
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
Man, het moet niet gekker worden.

Heb je met Clasie, Vormer en Goossens een middenveld dat ik graag zie. No homo.
Zeer leuk middenveld inderdaad!
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-11, 23:43 Standaard   #29

Strooper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeuke Bekijk bericht
Goede speler hoor! Heerlijk schot in de benen.
Daar is ook wel ongeveer alles mee gezegd.
Strooper is nu online   Met citaat reageren
Oud 09-12-11, 07:52 Standaard   #30

Gaat in de winterstop dus waarschijnlijk naar Swansea.

Oud 09-12-11, 11:13 Standaard   #31

Hmmm ik weet niet of ik het jammer moet vinden, hij is me nooit echt opgevallen in hele wedstrijden eigenlijk. In samenvattingen stond ie er uiteraard wel vaak goed op, maar dat hoeft niet veel te zeggen.

Oud 09-12-11, 11:29 Standaard   #32
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zie hem niet bepaald renderen in de PL eigenlijk.

Oud 09-12-11, 11:59 Standaard   #33

Ik heb er ook maar mijn twijfels bij. Hij is niet heel dynamisch en best wel traag, en heeft niet heel veel voetballend vermogen omdat te compenseren. Nogmaals, zoals ik zei, ik heb NEC wel verscheidene keren gezien, maar nooit sprong hij daarmee boven uit in ieder geval.

Ik heb sowieso nooit begrepen dat hij met zijn trap naar het centrum ging. Voor Feyenoord zag ik er op de linksbuiten-positie nog wel wat in, want daar vond ik hem wel indruk maken met zeer fijne voorzetten en op zich hij kan hij redelijk een bal vasthouden. Hij komt alleen niet heel vaak iemand voorbij, maar Beckham is in zijn hele carrire nog geen speler voorbij gedribbeld.

Oud 09-12-11, 12:11 Standaard   #34

Mwoa, hij heeft ook wel een fijne touch moet ik zeggen.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 09-12-11, 12:54 thumb up   #35
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Misschien dat-ie dan in ieder geval wat sterker wordt en minder blessures krijgt.

Los daarvan is het natuurlijk prachtig voor zo'n gast om dat effe een half jaar mee te pikken.

Oud 10-12-11, 15:58 emo   #36

Feyenoord heeft nog steeds kans op de komst van John Goossens komende zomer. Het Algemeen Dagblad meldt dat de overgang van de middenvelder naar Swansea City in de winterstop is afgeketst/ Volgens de Engelse club zouden de eisen van de middenvelder voor een overgang te gortig zijn geweest. De zaakwaarnemer van Goossens liet weten in de winterstop met de middenvelder rustig te zullen gaan kijken wat de beste optie is, waarbij de kans groot is dat hij het seizoen bij NEC zal afmaken.

Oud 10-12-11, 16:01 Standaard   #37
Juk

Juk's Voetbal Forum schermafbeelding

Swansea kan hem niet betalen, dus komt Feyenoord in beeld, volkomen logisch.

Oud 11-12-11, 04:52 Standaard   #38

NEC en Swansea City zijn al akkoord over een transfer van John Goossens in de winterstop. De middenvelder zelf is daar zelf enorm verbaasd over. "Dinsdag hoorde ik dat nieuws", geeft de 23-jarige Goossens aan. "Wij hebben netjes tegen de club gezegd dat we in de winterstop alles gaan bekijken en er dan op terug zullen komen."

"Dit is een situatie die ik op dit moment liever niet heb", benadrukte Goossens in gesprek met Omroep Gelderland na de 2-0 nederlaag tegen FC Twente. "Randzaken zijn nu heel vervelend, ik houd me vooral bezig met de positie van de club. Ik heb er goed de pest in dat wij weer niet worden beloond voor het vertoonde spel. Wij benutten de kansen weer eens niet, zoals al zo vaak."

NEC wilde het contract van Goossens afgelopen zomer nog openbreken en verlengen, maar de Amsterdammer ging daarop niet in. Hij gaf al meteen te kennen toe te zijn aan een nieuw avontuur. De overgang van Goossens moet officieel nog worden beklonken. De middenvelder moet immers nog overeenstemming bereiken met de club uit Wales. Met de tussentijdse transfer zijn tonnen gemoeid.
Vandaag negentig minuten bekeken, en ik ga hem niet op n wedstrijd afrekenen, maar NEC speelde in de eerste helft regelmatig flitsend positie/countervoetbal en terwijl Ibrahim, Schne en zelfs V/d Velden dat tempo dus bepaalden, haakte er n middenvelder af: Goossens. Had telkens net te veel tijd en aannames nodig.

Oud 11-12-11, 10:03 Standaard   #39
Fear the Beard!

Eens met DMJN, al had hij wel 1 prachtige aanname.
Oud 12-12-11, 12:36 Standaard   #40

Het AD is het niet eens met DMJN: Elftal: Jans laat Frysln Boppe van tribune schallen - Eredivisie - AD

Ik wel overigens.

Oud 18-12-11, 02:01 Standaard   #41

Haha

Hij zal er de komende week ook wel weer instaan na die twee goals vandaag. Twee goals die mijns inziens voornamelijk fouten van de keepers waren overigens.

NEC-speler John Goossens was de gevierde man na afloop van het duel tegen VVV-Venlo (2-0). Door twee vrije trappen wist hij zijn club naar een overwinning te loodsen. De middenvelder vertelt dat hij een speciale techniek heeft voor zijn vrije trappen.

Goossens vertelt dat hij het niet altijd op dezelfde manier doet. "Het heeft ook met de wedstrijd te maken. Ik weet dat niemand in het muurtje naar voren komt. Het is een kwaliteit en die komt dan op zo'n moment goed uit. Soms denk ik nu doe ik het, ik probeer het en vandaag lukt het twee keer."

De NEC'er vertelt dat hij een speciale tactiek heeft voor zijn trap. "Ik zorg dat het ventiel naar boven staat. Daar schijnt een effect door te komen. Ik train er helemaal niet op, ik heb het al vanaf jongs af aan. Het is duidelijk dat we weinig scoren maar daar kun je niemand de schuld van geven. We winnen twee keer en kunnen toch goed de winterstop in", aldus de 23-jarige speler tegenover Eredivisie Live.

Oud 18-12-11, 02:24 Standaard   #42
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

De tweede vond ik een keepersfout, maar die eerste had gewoon een heerlijk effect en was onhoudbaar. Prachtig schot.

Oud 03-01-12, 22:12 Standaard   #43

NIJMEGEN - John Goossens zal niet naar Swansea City vertrekken. De middenvelder van NEC legde de aanbieding van de Premier League club uit Wales naast zich neer.

Zoals het er nu naar uitziet, speelt John het komende half jaar gewoon voor NEC en loopt hij transfervrij de deur uit. Sportief gezien een meevaller, omdat hij een meerwaarde is voor onze ploeg. Maar financieel gezien kun je van een tegenvaller spreken, aldus technisch directeur Carlos Aalbers van NEC.
Zal denk ik financieel optimaal willen profiteren van zijn transfervrije status.. Zuur voor NEC.

Oud 03-01-12, 22:13 Standaard   #44
SuperPalmboom

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
[...]

Zal denk ik financieel optimaal willen profiteren van zijn transfervrije status.. Zuur voor NEC.
Ben wel benieuwd welke club hij dan achter de hand heeft die meer wil betalen dan Swansea. Dat zullen er niet veel zijn.

Oud 03-01-12, 22:16 Standaard   #45
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht
[...]

Ben wel benieuwd welke club hij dan achter de hand heeft die meer wil betalen dan Swansea. Dat zullen er niet veel zijn.
Hij is misschien een van de spaarzame voetballers die de club belangrijker vinden dan het salaris.
Oud 04-01-12, 00:05 Standaard   #46
SuperPalmboom

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Hij is misschien een van de spaarzame voetballers die de club belangrijker vinden dan het salaris.
:
Ik heb er eerst met de familie over gesproken en het daarna afgerond met mijn zaakwaarnemers, vertelde Goossens. Voor mijn gevoel is de stap naar de Premier League te groot. Dat is de voornaamste reden om het niet te doen.
Lijkt me duidelijk. Toch naar Feyenoord?

Oud 04-01-12, 10:55 Standaard   #47
Kluf

Moet eigenlijk ook gewoon lekker in Nederland blijven. Denk dat zijn plafond wel bij de vaderlandse top ligt.

Oud 04-01-12, 10:55 Standaard   #48
Kluf

Ik kijk er van op dat 'ie uit 1988 komt trouwens. Dacht dat hij al 26, 27 was.

Oud 12-01-12, 17:33 Standaard   #49

Goossens: 'Feyenoord zou een mooie en realistische stap zijn'

Donderdag, 12 januari 2012 om 17:26

John Goossens heeft er alle vertrouwen in dat hij vanaf het seizoen 2012/13 uitkomt voor Feyenoord. De middenvelder wees eerder een overgang naar Swansea City af, nadat de Welshe club met NEC al tot een akkoord was gekomen over de transfersom. Goossens voelde meer voor Feyenoord en kreeg daarvoor de beloning, toen technisch directeur Martin van Geel contact met hem opnam.

Inmiddels is duidelijk dat het van beide kanten goed zit qua belangstelling. Goossens, die opgeleid werd bij Ajax en in het seizoen 2008/09 naar Nijmegen vertrok, benadrukt aan RTV Rijnmond dat hij een goed gevoel heeft over de transfer naar Feyenoord. Feyenoord heeft zich bij mij en mijn zaakwaarnemer gemeld. Het zou een mooie en realistische stap zijn, aldus de 23-jarige middenvelder.

Ik ben niet iemand die overhaast beslissingen neemt, maar tot nu toe klinkt alles goed, geeft hij te kennen. Normaal gesproken moet het wel goed komen. Goossens debuteerde in februari 2009 in de Eredivisie bij NEC en speelde sindsdien 66 wedstrijden; daarin maakte hij dertien goals. Zijn contract in De Goffert loopt na dit seizoen ten einde.
In de VI leek het uit de woorden van MvG ook al in kannen en kruiken..

Maar eens goed bekijken de komende maanden... ben niet echt overtuigd eigenlijk. Hooguit als linksbuiten zie ik een toegevoegde waarde.

Oud 12-01-12, 17:36 Standaard   #50
SuperPalmboom

Middenveld met Vormer, Clasie en Goossens voor volgend seizoen dan? Hij is trouwens pas 23

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site