Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 27-10-09, 10:27 surprise   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Lodeweges gooit bijltje er bij neer bij NEC
27 oktober 2009

Dwight Lodeweges is, volkomen onverwacht, opgestapt als trainer van NEC. De coach heeft 'niet het gevoel de juiste trainer voor NEC te zijn', meldt hij in een korte verklaring. Lodeweges zat pas sinds dit seizoen op de bank in Nijmegen.

NEC begon onder Lodeweges aardig aan het seizoen, maar kwam de laatste vijf duels niet tot winst. Afgelopen zondag werd op eigen veld kansloos verloren van PSV. Dat was voor Lodeweges aanleiding om de handdoek in de ring te werpen.

"Het lukt mij niet om een wending te geven aan de huidige situatie en ik heb er geen vertrouwen in dat ik dat op korte termijn kan veranderen", is de opvallende conclusie van de 52-jarige Canadees. "Vanmorgen heb ik aan de spelers en staf uitleg verschaft en ik hoop dat zij mijn besluit willen respecteren. Ik verwijt de club, de spelers en de staf niets, wens NEC veel succes en realiseer me dat de club hiermee in een moeilijke positie wordt gebracht, midden in de competitie en vlak voor de bekerwedstrijd tegen Excelsior."

Directeur Jacco Swart zag de beslissing van Lodeweges niet aankomen. "Wij waren natuurlijk zeer verrast toen Dwight met deze mededeling kwam. Hij heeft ons oprecht verteld over zijn redenen om te willen stoppen. Natuurlijk hebben wij hem gevraagd hier nog eens goed over na te denken omdat er voor ons geen aanleiding was om uit elkaar te gaan. Nadat hij dit gedaan heeft, hebben wij besloten in te gaan op zijn herhaalde verzoek om de arbeidsovereenkomst per direct te ontbinden. Wij zijn teleurgesteld dat hij vertrekt, maar respecteren zijn besluit en oprechtheid in deze."

Voorlopig nemen assistent-trainers Wim Rip en Wilfried Brookhuis de taken van Lodeweges over. Beide heren hebben echter geen trainerslicentie. Ron de Groot, een andere assistent van Lodeweges, heeft dat wél. Hij is echter voorlopig niet beschikbaar, omdat hij herstellende is van een hartinfarct.
.

Laatst gewijzigd door Bliksem; 13-06-10 om 22:18
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 27-10-09, 10:28   #2
groetjes aan mama!

Kerol's Voetbal Forum schermafbeelding

Verrassend
Kerol is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 10:28 sad   #3
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Verrassend
Boris is nu online   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 10:30 sad   #4
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Wow, that came out of nowhere.
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 10:30   #5
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Voetbal was ook echt niet om aan te zien.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 10:31   #6

Dat is nou niet iets wat ik zag aankomen
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 10:31   #7
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kerol
Verrassend

Oud 27-10-09, 10:31   #8

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso
Wow, that came out of nowhere.
Nah ja, die vent lijkt wel een mummy als hij langs de kant staat, dus echt geschikt als hoofdcoach leek hij mij sowieso al niet. En bij NEC heb ik op een of andere manier toch altijd het idee dat het een kleine slangenkuil is. Met inmenging van teveel kanten, dus misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft.
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 10:32   #9

Keano's Voetbal Forum schermafbeelding

Het langdurige gemis van Sibum and Schone breekt ze ook wel een beetje op. Vleminckx is nog niet helemaal gewend in Nederland en het middenveld mist wat kwaliteit in mijn ogen..

Oud 27-10-09, 10:32   #10

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Hmm, dit had ik dus echt niet verwacht!
appelflap is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 10:39   #11
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

po de acar socker brd şeker ekmek
Skerble.
SuikerBrood is nu online   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 10:39 emo   #12

Lodeweges is ook een leuke trainer voor Zwolle, maar meer niet.

Mess is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 10:40   #13
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik had het voorspeld
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 10:43   #14
- Kumbaya -

numero_uno's Voetbal Forum schermafbeelding

even een crosspostje:
" Snap ik echt niet.. Ok je zit wel met de erfenis van Been en het was niet hoogstaand de laatste wedstrijden maar ik kan er echt niet overuit dat hij deze keuze neemt "
numero_uno is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 10:43   #15
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Logisch, wel verrassend
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 10:45   #16
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

NEC, wil je een beker winnen? Trond Sollied is beschikbaar

po de acar socker brd şeker ekmek
Skerble.
SuikerBrood is nu online   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 10:58   #17
Goeie kop!

Dylan Dog's Voetbal Forum schermafbeelding

Heel verrassend!
Dylan Dog is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 11:03   #18
Kleur loze trainer, blij dat die weg is.

Oud 27-10-09, 11:04 rainbow   #19

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door jorienvdherik
Kleur loze trainer, blij dat die weg is.
Die kleur of die loze trainer?
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 11:36   #20
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Vreemd nieuws hoor.

Oud 27-10-09, 11:37 wink   #21
Hup Hollant!

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Achja, PSV heeft in ieder geval even aan hun doelsaldo kunnen werken afgelopen zondag. Lodeweges blij, PSV blij, en nu er snel uitnaaien .
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 11:40   #22

DarkShine's Voetbal Forum schermafbeelding

Daar zat ik op te wachten. Zei het al bij zijn aanstelling in Nijmegen.
DarkShine is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 11:43   #23
Ze staan 11e, wat was het probleem

Oud 27-10-09, 13:14   #24
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door jorienvdherik
Ze staan 11e, wat was het probleem
Denk dat ie er zelf geen zin in had. Functie van trainer past niet bij hem.
SCH is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 13:30   #25
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

[/s]Wie gaat 'm opvolgen? Brandts? Aad?
Silenus is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 15:22   #26
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Onverwacht.

tong80 is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 15:38   #27

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus
Adriaanse!
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 15:56   #28
Hup Holland!

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus
Petrovic denk ik.
Zappie is nu online   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 16:15   #29
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Het meest verrassende aan dat nieuwsbericht voor mij is dat hij Canadees is. Nooit geweten.,

Oud 27-10-09, 17:34   #30
NegemjinSab

BasNijmegen's Voetbal Forum schermafbeelding

Jemig Dwigth!

hmmm vreemd verhaal.

1. Of Dwight is idd een watje en vlucht voordat de fouten groter worden.
2. Of Spelersgroep keert tegen hem, en dat is de reden van slecht spel en weinig motivatie.
3. Of NEC is gezwicht voor Boekhoorn, Boekhoorn wil boel overnemen en daar was geen plek voor Dwight.
BasNijmegen is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 17:39   #31
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Dwight geeft niet zomaar op, er is intern meer aan de hand.

Verder viel hij me wat tegen, zijn spelopvatting was ondanks 4-3-3 te statisch en weinig avontuurlijk.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 17:40   #32
NegemjinSab

Ze moeten een trainer aanstellen die 442 durft te spelen. Anders heb je niets aan Vleminckx
Oud 27-10-09, 18:46   #33
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz
Dwight geeft niet zomaar op, er is intern meer aan de hand.
Dat denk ik ook, er moet wat gebeurd zijn. NEC heeft nu wel een probleem aangezien Ron de Groot ziek thuis zit.

Maar goed, hij was natuurlijk op het volledig verkeerde moment ingestapt. Onder Been heeft NEC immers drie jaar super gepresteerd en eigenlijk boven z'n stand geleefd, het kon eigenlijk alleen maar minder.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-09, 19:55   #34
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij doet wel aan zelfreflectie, maar wel in z'n up, zonder overleg met derden kennelijk, gezien het feit dat het voor iedereen als een verrassing komt.

Dan ben je misschien een goed mens, kritisch op jezelf, maar ongeschikt voor het trainersschap op Eredivisie niveau.
DIGGER is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-10-09, 13:56   #35
NegemjinSab

Boekhoorn wil voorhoede AZ bij NEC stallen'

dinsdag 27 oktober 2009 | 12:06 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 27 oktober 2009 | 19:34

NIJMEGEN - Volgens het zakenblad Quote heeft Marcel Boekhoorn bevestigd dat hij een bod uitbrengt op de complete voorhoede van AZ. De miljardair uit Nijmegen zou de spelers dan bij NEC willen stallen. Curator Schimmelpenninck, die de zaken de DSB-bank en DSB-beheer moet afwikkelen, probeert de Alkmaarse club in zijn geheel te verkopen voor een bedrag ‘tussen de 30 miljoen en 40 miljoen’.

Een andere, goed ingevoerde bron bevestigt dat het om een bedrag van ongeveer 35 miljoen gaat. De kans dat de club als geheel wordt verkocht, wordt momenteel niet groot geacht. Zou het niet lukken, dan is de kans groot dat in het komende transferwindow (in januari) geprobeerd wordt zoveel mogelijk spelers voor een goed bedrag te verkopen. Diverse clubs hebben zich al belangstelling getoond voor spelers als Mounir El Hamdaoui en Moussa Dembélé.

Onder hen dus ook Marcel Boekhoorn. Hij wordt door Quote zelfs geciteerd: ”El Hamdaoui, Dembélé en Jeremain Lens. O ja, en die rechtsback Kew Jaliens zou ook een aanwinst zijn.”

Boekhoorn liet zich zijn belangstelling voor spelers van AZ afgelopen zondag al ontvallen. Na afloop van het duel NEC-PSV (0-4) sprak hij met diverse mensen over zijn bod op Alkmaarse voetballers.
Stond gister ook in de Gelderlander.....
Oud 28-10-09, 14:01 thumb down   #36
Hup Holland!

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Toonaangevende spelers in de spelersgroep hebben zelf al aangegeven dat het vertrek van Dwight hun schuld is. De groep is geen team zeggen ze, in de kleedkamer moeten sommige jongens steeds optreden als politieagent. Althans dat las ik in de stentor.

Oud 28-10-09, 14:02   #37
NegemjinSab

Oorspronkelijk geplaatst door Afwazig
Toonaangevende spelers in de spelersgroep hebben zelf al aangegeven dat het vertrek van Dwight hun schuld is. De groep is geen team zeggen ze, in de kleedkamer moeten sommige jongens steeds optreden als politieagent. Althans dat las ik in de stentor.
jeps Pothuizen en Babos zijn daarmee naar buiten gekomen.
Heeft dus een reden dat Dwight weg is.

To be continued
Oud 28-10-09, 14:02   #38
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Jaliens een aanwinst?
Die bakt er maar weinig van dit seizoen
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 28-10-09, 14:06   #39
NegemjinSab

Oorspronkelijk geplaatst door Szura
Jaliens een aanwinst?
Die bakt er maar weinig van dit seizoen
Gaat meer over feit (in mijn ogen) dat boekhoorn wil investeren, maar misschien niet met Dwight erbij...
Oud 28-10-09, 14:50   #40
Luis Bafiano

Ik vind Boekhoorn wel een luller in de ruimte trouwens. Het is wel erg vaak blabla maar geen daad bij het woord voegen.
Oud 28-10-09, 14:51 duh   #41
BS.

Je moet me nog even gelijk geven, Vaduz.
Oud 28-10-09, 15:03   #42
Luis Bafiano

Waar, wat?
Oud 28-10-09, 15:04   #43
NegemjinSab

Bron: Sp!ts

Teamgeest NEC verdwenen

Sfeer binnen ploeg vanaf het begin al niet meer goed

NIJMEGEN – Het was doodstil in de kleedkamer toen trainer Dwight Lodeweges gisteren zijn vertrek bij NEC kenbaar maakte. Voor de spelers kwam zijn vertrek als een slag bij heldere hemel. Toch was er vanaf de voorbereiding
al van alles aan de hand binnen de groep.
Onder het bewind van de naar Feyenoord vertrokken Mario Been stond NEC bekend als ploeg die vooral als hecht collectief boven zichzelf uit kon stijgen. Zowel in de eredivisie als het UEFA Cuptoernooi vochten spelers voor elkaar en de trainer. Sinds de komst van Lodeweges afgelopen zomer is daar in Nijmegen geen sprake meer van geweest. "In het begin zijn er dingen gebeurd, die nooit mogen gebeuren", aldus Youssef El Akchaoui. "De nieuwe trainer zei tegen mij in de kleedkamer dat ik zijn aanvoerder zou blijven, tót het moment hij het nodig zou vinden daarover te gaan stemmen. Ik zei: luister
trainer, ik ben 28 jaar en als er nu jongens zijn die niet vinden dat ik de aanvoerder van dit team moet zijn,
kunnen ze dat nu gerust zeggen. Maar iedereen hield zijn mond. In de dagen erna gingen er alsnog drie spelers naar
de trainer om te zeggen dat ze vonden dat er gestemd moest worden. Toen Lodeweges mij dat kwam vertellen, heb ik gelijk mijn band ingeleverd. Voor mij hoefde het niet meer."
De toon voor het seizoen was gezet en ook in de uitslagen kwam duidelijk naar voren dat het binnen de groep niet lekker zat. NEC heeft momenteel na elf wedstrijden pas elf punten bij elkaar gesprokkeld. Ondanks de stand op de ranglijst (11e) en de botsing over het aanvoerderschap vindt El Akchaoui het vertrek van Lodeweges onnodig. "Ik had het totaal niet verwacht. De trainer zei dat we in een proces zitten en dat hij er niet meer in gelooft het op de rails te krijgen. Met alle respect voor mijn eigen club, maar we hebben het wel over NEC. Bovendien hebben we tot nu te maken gehad met veel blessures. We hebben hier in Nijmegen wel vaker in een sportief gezien mindere situatie gezeten. Voor mij was er geen reden voor paniek, maar daar dacht de trainer blijkbaar anders over."
Dat Lodeweges de handdoek in de ring heeft gegooid zal de situatie van NEC niet ten goede komen. Wim Rip en Wilfried Brookhuis zitten vanavond tijdens het bekerduel tegen Excelsior op de bank, maar de Nijmegenaren moeten zo snel mogelijk een nieuwe trainer aanstellen. El Akchaoui: "Er moet iemand voor de groep komen die voor duidelijkheid zorgt, want we moeten punten gaan pakken. De situatie waarin we nu zitten is NEC-onwaardig. We moeten er voor zorgen dat we weer een gemoedelijke club worden."
Oud 28-10-09, 15:09   #44

Strooper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door BasNijmegen

Gaat meer over feit (in mijn ogen) dat boekhoorn wil investeren, maar misschien niet met Dwight erbij...
Het lijkt me toch overduidelijk dat die woorden van Boekhoorn een grap zijn. Met stijgende verbazing lees ik dan ook in vrijwel alle kranten en voetbalsites dit bericht, zonder ook maar ergens te toevoeging dat het wel eens een grap zou kunnen zijn.
Strooper is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-10-09, 15:16   #45
NegemjinSab

Oorspronkelijk geplaatst door Strooper
Het lijkt me toch overduidelijk dat die woorden van Boekhoorn een grap zijn. Met stijgende verbazing lees ik dan ook in vrijwel alle kranten en voetbalsites dit bericht, zonder ook maar ergens te toevoeging dat het wel eens een grap zou kunnen zijn.
Lijkt mij ook een grap. Maar het is wel opvallend dat die uitspraak vlak voor het plotse vertrek van Dwight is. En opvallend dat ipv Jean Knipping .... de quote ermee komt..... en dat kranten etc dit over gaan nemen.

NEC heeft 0,0 euro. En dus hoopt iedereen op Boekhoorn.
Echter is dit niet realistisch. Boekhoorn werkt gewoon achter de schermen om begroting te dichten en de touwtjes aan elkaar te knopen. Pas als Van Delft weg is, komt Marcel eventueel met (veel) geld.

Ik gok dat ze Eric Meijers van Achilles (Groesbeek) nemen als Coach. Goedkoop, aanvallend voetbal en man van de streek. Mocht men kijken naar andere (duurdere) namen, dan betekend het dat er toch geld is...
Oud 28-10-09, 15:19 wink   #46
BS.

Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz
Waar, wat?
http://forum.fok.nl/topic/1277378/1/50#67871118
Oud 28-10-09, 15:21   #47

Strooper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door BasNijmegen

Lijkt mij ook een grap. Maar het is wel opvallend dat die uitspraak vlak voor het plotse vertrek van Dwight is. En opvallend dat ipv Jean Knipping .... de quote ermee komt..... en dat kranten etc dit over gaan nemen.
Waarschijnlijk heeft ie voor de grap tegen die journalist van de Quote gezegd dat ie die spelers wel wil hebben. Vervolgens maakt de Quote daar een serieus bericht van en neemt heel Nederland het klakkeloos over.
Strooper is nu online   Met citaat reageren
Oud 28-10-09, 16:37   #48
NegemjinSab

http://www.gelderlander.nl/sport/nec/5719398/Rip-en-Brookhuis-vervangen-opgestapte-Lodeweges-.ece
Oud 28-10-09, 16:42   #49
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door BliksemSchigt

http://forum.fok.nl/topic/1277378/1/50#67871118
We zitten hier op VBL he

Dat jij en Vaduz ook daar posten is prima maar ga dan niet op zo'n manier linkjes posten van 'reageer ff' e.d. want dat is nogal onzinnig he
Espabilado is offline   Met citaat reageren
Oud 28-10-09, 17:05   #50
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Espabilado

We zitten hier op VBL he

Dat jij en Vaduz ook daar posten is prima maar ga dan niet op zo'n manier linkjes posten van 'reageer ff' e.d. want dat is nogal onzinnig he
Hij probeert gewoon aan te geven dat ie het al niet zag zitten in Dwight en dat bij zijn aanstelling al zag.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:57.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site