Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26-10-09, 21:43 Standaard   #1
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Nuri Kazim Şahin (Lüdenscheid, 5 september 1988) is een Duits-Turkse voetballer. De middenvelder speelt sinds 2005 bij Borussia Dortmund, waar verhuurd aan de Rotterdamse club Feyenoord. Ook komt hij uit voor het Turks voetbalelftal. Hij wordt gezien als een van de grootste talenten uit zijn leeftijdscategorie.

De middenvelder maakte op 6 augustus 2005 zijn debuut met 16 jaar en 335 dagen, daarmee werd hij de jongste voetballer ooit die zijn debuut in de Bundesliga maakte. Hij werd tevens de jongste speler die in die competitie doel trof op 26 november 2005, toen hij scoorde tegen 1. FC Nürnberg.

Şahin won de bronzen bal op het FIFA Jeugd Wereldkampioenschap in Peru, waar Turkije een vierde plaats behaalde. Op 5 juli 2007 werd bekend dat hij voor de periode van een jaar verhuurd wordt aan de Nederlandse club Feyenoord. Hier werd hij herenigd met de trainer die hem in Duitsland liet debuteren, Bert van Marwijk. Zijn huurcontract aan Feyenoord kent geen optie tot koop. Şahin scoorde in zijn tweede wedstrijd twee keer voor Feyenoord tegen over NAC Breda in een 5-0 overwinning. Arsène Wenger noemde Nuri Şahin een van de grootste talenten in het voetbal van diens leeftijdscategorie.

Laatst gewijzigd door Marioow; 22-01-11 om 23:32
Marioow is nu online   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 17-01-10, 20:34   #2
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe doet ie het dit seizoen bij Dortmund, Marioow?
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 17-01-10, 21:45   #3
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Hoe doet ie het dit seizoen bij Dortmund, Marioow?
Uitstekend, naar mijn mening zelfs de beste speler op het moment. Speelt wat meer verdedigend ten opzichte van vorig jaar en dat die bij Feyenoord deed. Vandaag ook weer erg sterk.
Oud 25-01-10, 20:28   #4
Redactie

Afgelopen zaterdag voor het eerst aanvoerder.
Oud 25-01-10, 20:29   #5
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

Sahin
Gitaarsnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 25-01-10, 20:35   #6
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Eigenlijk best bijzonder dat hij even een jaartje Feyenoord heeft meegepakt. Op huurbasis naar een ander land als jonge speler, je ziet het niet vaak.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 25-01-10, 20:47   #7
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz
Eigenlijk best bijzonder dat hij even een jaartje Feyenoord heeft meegepakt. Op huurbasis naar een ander land als jonge speler, je ziet het niet vaak.
Inderdaad best bijzonder, maar het scheelt natuurlijk dat van Marwijk daar op het moment zat. Denk dat het uiteindelijk ook een goede stap is geweest voor Nuri.
Oud 25-01-10, 21:39   #8
Luis Bafiano

Verder is hij snel volwassen geworden, trouwde ook al vroeg.
Oud 26-01-10, 17:17 surprise   #9
Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz
Verder is hij snel volwassen geworden, trouwde ook al vroeg.
Met z'n nicht toch?
El Pistolero is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-01-10, 17:57   #10
Luis Bafiano

Ja, maar goed. Dat is vanuit zijn oogpunt niet raar.
Oud 27-01-10, 17:15   #11
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Zal hij ooit die transfer naar Arsenal nog gaan maken? Wenger was kort na zijn debuut zeer gecharmeerd van hem. Wie weet, qua type zou hij er denk ik wel passen.
methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 27-01-10, 17:59   #12
Redactie

Als die dit niveau blijft doorzetten zal die zeker nog een stap naar een grotere club maken.
Oud 27-01-10, 18:55 emo   #13

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Ontzettend goede speler die nu eindelijk echt doorbreekt.
Ritmo is offline   Met citaat reageren
Oud 27-01-10, 21:12   #14
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Gitaarsnaar
Sahin

Oud 28-01-10, 09:01 sad   #15
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Er ist einer DER Garanten für Borussias Aufschwung. Dreh- und Angelpunkt im defensiven Mittelfeld. Aus der Mannschaft momentan nicht wegzudenken. Umso heftiger diskutieren die Fans seit gestern über seine Zukunft...

BILD hatte exklusiv enthüllt, dass Nuri Sahin (21) bereits im Sommer 2011 vorzeitig aus seinem Vertrag in Dortmund (bis 2013) aussteigen kann.

Für eine festgeschriebene Ablöse von „nur“ sechs Mio Euro. Aber schon jetzt beträgt sein Marktwert rund zehn Mio Euro (Quelle: transfermarkt.de)...

Was bedeutet: Sollte ein Klub am Ende der laufenden Saison diese Summe (oder sogar mehr) für Sahin bieten, müsste der BVB den türkischen Nationalspieler – zumindest aus wirtschaftlichen Gründen – eigentlich ziehen lassen. Um 2011 nicht womöglich ein dickes Minus-Geschäft zu machen...

Denk wel dat er in de zomer clubs zullen zijn die die 6 miljoen wel willen neerleggen voor Sahin.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 20:13   #16
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen

Er ist einer DER Garanten für Borussias Aufschwung. Dreh- und Angelpunkt im defensiven Mittelfeld. Aus der Mannschaft momentan nicht wegzudenken. Umso heftiger diskutieren die Fans seit gestern über seine Zukunft...

BILD hatte exklusiv enthüllt, dass Nuri Sahin (21) bereits im Sommer 2011 vorzeitig aus seinem Vertrag in Dortmund (bis 2013) aussteigen kann.

Für eine festgeschriebene Ablöse von „nur“ sechs Mio Euro. Aber schon jetzt beträgt sein Marktwert rund zehn Mio Euro (Quelle: transfermarkt.de)...

Was bedeutet: Sollte ein Klub am Ende der laufenden Saison diese Summe (oder sogar mehr) für Sahin bieten, müsste der BVB den türkischen Nationalspieler – zumindest aus wirtschaftlichen Gründen – eigentlich ziehen lassen. Um 2011 nicht womöglich ein dickes Minus-Geschäft zu machen...

Denk wel dat er in de zomer clubs zullen zijn die die 6 miljoen wel willen neerleggen voor Sahin.
Is pas volgend jaar zomer he! Deze zomer kunnen ze nog vragen wat ze willen.
Oud 19-04-10, 23:02   #17
Redactie

Kan gelukkig komende week weer meespelen viel uit met een gebroken neus maar zal komende weekend met een masker op gewoon kunnen spelen.
Oud 20-04-10, 04:39   #18
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow

Inderdaad best bijzonder, maar het scheelt natuurlijk dat van Marwijk daar op het moment zat. Denk dat het uiteindelijk ook een goede stap is geweest voor Nuri.
En zijn verloofde (en dus later vrouw) woonde in Nederland. Scheelt ook wat.

Overigens ben ik verbaasd over wat hij laat zien bij Dortmund nu. Qua techniek en visie is het een geweldenaar, maar vond hem, zelfs voor de Eredivisie, snelheid en kracht tekort komen.

Oud 20-04-10, 19:12   #19
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN

Overigens ben ik verbaasd over wat hij laat zien bij Dortmund nu. Qua techniek en visie is het een geweldenaar, maar vond hem, zelfs voor de Eredivisie, snelheid en kracht tekort komen.
Qua absolute snelheid komt die nog steeds wel wat tekort maar dat compenseert die door een geweldig inzicht. Speelt dit seizoen ook een stuk beter sinds die de plaats van Kehl heeft ingenomen en wat meer verdedigend speelt.
Oud 31-05-10, 14:01   #20
Meister 10/11

Louis van Gaal heeft Nuri Sahin op het oog om Bayern München te komen versterken. De middenvelder, die in het verleden nog op huurbasis voor Feyenoord uitkwam, is helemaal doorgebroken bij Borussia Dortmund en heeft volgens Van Gaal nog veel potentie. Ook VfB Stuttgart wil de pas 21-jarige Turk graag hebben, terwijl er vanuit Frankrijk belangstelling is van Olympique Lyon. (TZ)

voetbalzone de wandelgangen 3/4

Oud 31-05-10, 14:03   #21

Erasmus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN

Ben ik het met je eens.
Echt bijna lachwekkend als hij een sprintje moest trekken.
Erasmus is offline   Met citaat reageren
Oud 31-05-10, 14:23   #22
Redactie

Mag hopen dat die nog blijft, en mocht die toch weg gaan dan het liefst buiten de Duitse competitie.
Oud 23-07-10, 18:24 thumb up   #23
Meister 10/11

Sahin is vol ambitie: ‘Na Van Bommel en Schweinsteiger kom ik’

Nuri Sahin is bijzonder optimistisch gesteld over zijn aankomende jaar in de Bundesliga. De jonge spelmaker van Borussia Dortmund, die in het seizoen 2007/08 nog op huurbasis voor Feyenoord uitkwam, hoopt aankomend seizoen definitief door te breken in het Duitse clubvoetbal en onder Guus Hiddink bij de Turkse nationale ploeg.

“Ik stel mezelf hoge doelen, ik wil tot de besten horen en sporen achterlaten”, aldus een ambitieuze Sahin op de officiële website van die Borussen. Op de vraag of hij zich met topspelers als Bastian Schweinsteiger en Mark van Bommel kan vergelijken, liet de Duitse Turk zonder een greintje twijfel weten: “Dat zijn absolute sterren, absoluut. Maar na hen zal ik op de lijst staan van de beste spelers.”

De 21-jarige middenvelder vervolgt: “Ik mis alleen nog de internationale ervaring. Dat moet ik nu gaan bewijzen. Schweinsteiger was voor mij een absolute revelatie op het WK, na Xavi en Andrés Iniesta wat mij betreft de beste speler van het toernooi. Hij heeft alles laten zien wat een spelverdeler op de ‘nummer zes’ in zich moet hebben."

Over de nieuwe bondscoach is Sahin tevens zeer te spreken. Na de oefentrip van de nationale ploeg in Amerika, zal Hiddink in de toekomst voor de Turkse groep staan. “Hiddink is een klasse trainer en mens. Alleen al in een kort gesprek met mij heeft hij een geweldige indruk op me achtergelaten. Hij heeft me op dingen gewezen die ik zelf nog nooit eerder doorhad. Hij heeft me bijvoorbeeld laten zien hoe ik het positiespel kan spelen als Xavi en Iniesta en hoe ik de bal als het ware kan ‘eisen’.”

vz

Oud 04-08-10, 10:19 Standaard   #24
Redactie

Hoop op weer een mooi seizoen voor Nuri, denk wel dat als die dit seizoen weer goed presteerd dat die vertrekt.

Oud 16-09-10, 23:31 Standaard   #25
Meister 10/11

zijn goal van afgelopen zaterdag en van vandaag , na de penalty doet ie nog een suarezje
vitessezuid113 is offline   Met citaat reageren
Oud 07-10-10, 19:09 Standaard   #26
Redactie

Donderdag, 7 oktober 2010 om 17:47Guus Hiddink wacht nog af met het inzetten van Nuri Sahin voor Turkije, vrijdagavond tegen Duitsland. Sahin (22) is bezig aan een sterk seizoen in de Bundesliga, maar verscheen in de eerste twee kwalificatieduels van Turkije niet op het veld. “Hij presteert goed”, zegt Hiddink. “Hij is belangrijk voor me en zijn tijd zal ook komen. Maar soms moet ik andere plannen maken, met ervarener spelers.”

Sahin staat, sinds zijn debuut in oktober 2005, al op 23 interlands voor de Turkse ploeg. Zijn meest recente optreden dateert van augustus, toen hij de tweede helft mocht meedoen in de oefenwedstrijd tegen Roemenië. In mei was hem eenzelfde lot toebedeeld tegen Noord-Ierland. Het veroveren van een vaste plaats op het middenveld is het doel, en zijn spel voor Borussia Dortmund zet Hiddink aan het denken. Toch is het niet zeker dat hij vrijdag speelt op de plek van de geblesseerde Arda Turan.

“Sahin is een geweldige professional, die nog erg jong is”, laat Hiddink weten aan Kicker. Maar soms moet ik kiezen voor ervarener spelers, zoals recentelijk het geval was. Maar dat gaat niet in tegen mijn mening over Sahin.” Bij zijn debuut voor de nationale ploeg, in 2005, scoorde Sahin direct tegen, saillant genoeg, Duitsland. Kort nadat hij was ingevallen maakte hij de 2-1, waarmee Turkije de wedstrijd won.

Vervolgens stagneerde zijn ontwikkeling wat en werd hij verhuurd aan Feyenoord. Na één seizoen keerde Sahin terug naar Dortmund, waar hij vorig seizoen definitief doorbrak. Op dit moment staat hij op vier duels in de huidige jaargang; twee keer trof hij doel. Dortmund doet het ondertussen heel goed in de competitie en staat tweede achter FSV Mainz, met zes zeges en één nederlaag.

Oud 07-10-10, 20:02 Standaard   #27
Redactie

En nog een interview met Sahin in Ruhrnachrichten

Nuri Sahin über Sarrazin, Schweinsteiger und das Duell mit der DFB-Elf
BERLIN Nuri Sahin (22) war immer der Jüngste: jüngster Bundesliga-Profi, jüngster Torschütze im Oberhaus, jüngster Nationalspieler der Türkei und auch jüngster Torschütze für das Heimatland seiner Eltern. Borussia Dortmunds Profi ist mit beiden Kulturen groß geworden.
Von Sascha Fligge

Am Freitag trifft er mit der Türkei in Berlin auf Deutschland. Ein Gespräch über Heimat, Integration und die Kraft der Jugend.

Herr Sahin, sind Sie ein „Chefbubi“, der einen „Kinderriegel leitet“?
Nuri Sahin: Wer denkt das denn?

Die Süddeutsche Zeitung.
Sahin: Ich fasse es als Lob von Fachleuten auf für das, was wir mit unserer jungen BVB-Mannschaft zurzeit leisten. Ich sehe mich nicht mehr als jungen Kerl, der sich ständig beweisen muss. Ich habe mir auf dem Platz einen gewissen Status erarbeitet.

Sie sind erst 22 Jahre alt, haben aber bereits 112 Bundesligaspiele auf dem Buckel und viele verschiedene Mannschaften kennen gelernt. Was glauben Sie, woran könnte das aktuelle Borussen-Team zerbrechen?
Sahin: Daran, dass sich Spieler vom Wesentlichen ablenken lassen und abheben – aber ich sehe niemanden, der dazu neigt. Wenn doch, wäre die Kameradschaft der anderen so groß, dass der betreffende Spieler mit Grätschen ohne Ende rechnen müsste.

Kameradschaft – ist das im Profifußball heutzutage mehr als eine Phrase?
Sahin: In unserem Fall ja. Wir sind fast alle jung, verstehen uns exzellent, haben aber auch Qualität und sind wahnsinnig kritisch. Wir können uns immer in die Augen schauen und sagen, wer was falsch gemacht hat. Wäre Tomas Rosicky noch hier, wäre das die beste Borussen-Mannschaft, die ich je gesehen habe.

Shinji Kagawa ist aber viel torgefährlicher als Rosicky.
Sahin: Ich würde gerne mit beiden in einer Elf stehen. Hätte Tomas diese ganzen Verletzungen nicht gehabt, wäre er einer der stärksten Spieler der Welt geworden.

In den Geschäftsbüchern der Borussia Dortmund GmbH & Co. KGaA steht der aktuelle Profikader mit einem Wert von 20 Millionen Euro, im Internet bewertet transfermarkt.de die Mannschaft mit 124 Millionen Euro. Wer hat Recht?
Sahin: Wir haben sehr gute Leistungen gezeigt, folgerichtig sind die Werte einzelner Spieler stark gestiegen. Darauf sind wir stolz! Die Zahlen im Internet gehen schon in Ordnung. Wir sind jung, surfen viel im Netz, bekommen eine Menge mit und frotzeln natürlich. Da heißt es dann schon mal: „Hey, warum bist du so wenig wert?!?!“

Sie haben im Sommer betont, sie seien – was Ihre Leistungen betrifft – nicht mehr weit entfernt von Bastian Schweinsteiger. Stimmt es, dass man Ihnen intern anschließend geraten hat, solche Quervergleiche zu unterlassen?
Sahin: Ja, das ist richtig.

Schweinsteiger hat in dieser Saison erst ein Tor geschossen. Sie kommen auf zwei Treffer und fünf Vorlagen, erhalten starke Kritiken. Warum das Versteckspiel?
Sahin: Es ist ja gar keins. Ich will nicht eingebildet wirken, aber verstecken muss ich mich vor niemandem. Ich bin überzeugt, dass ich viel Qualität habe. Schweinsteiger hat im defensiven Mittelfeld einfach eine herausragende WM gespielt. Als ich den Quervergleich angestellt habe, wollte ich mich nur selbst unter Druck setzen. Mich zwingen, den nächsten Schritt zu machen. So wie er es getan hat.

War Ihr Freistoßtor zum 2:0 gegen Bayern München ein Gruß an den türkischen Nationaltrainer Guus Hiddink?
Sahin: Ich wusste gar nicht, dass er im Stadion war. Das glaubt mir nur niemand.

Haben wir auch nicht gemacht.
Sahin: Es war aber so. Meine Frau hat mir nach dem Spiel eine SMS geschickt: „Guus Hiddink ist da!“ Als ich das gelesen habe, war die Freude noch viel größer.

Während der letzten Länderspielreise hat er Sie auf die Tribüne gesetzt. Im Training mussten Sie den Linksverteidiger geben.
Sahin: Ich will dazu nichts mehr sagen. Durch Worte hat sich noch keiner in die Mannschaft gequatscht. Die Leistung soll für mich sprechen.

Und wenn Sie im Berliner Olympiastadion am Freitag gegen Deutschland erneut auf der Bank säßen?
Sahin: Wäre das frustrierend, natürlich. Ich hoffe aber auf ein unbeschreibliches Erlebnis mit meiner ersten Liebe Türkei gegen die zweite Deutschland. Wobei: Es wird schwer, Deutschland zu packen. Auch wenn Schweinsteiger verletzt ist. Viele Positionen im deutschen Team sind top besetzt, die Mannschaft spielt sehr schnell, hat eine Menge Ballbesitz und steht für erfrischenden Fußball. Das war früher ja keine Bastion der Deutschen.

Wir stellen jetzt mal die dumme Frage, ob zwei Herzen in Ihrer Brust schlagen?
Sahin: Während des Spiels sicher nicht. Rein menschlich betrachtet aber schon. Ich bin Türke, meine Eltern sind türkisch, die ganze Familie ist türkisch. Aber ich bin in Deutschland aufgewachsen, hier aufs Gymnasium gegangen. Ich habe für mich das Beste aus beiden Kulturen gezogen und bin stolz auf meine deutschen Seite.

Wann spüren Sie die?
Sahin: Jeden Morgen um 8 Uhr, wenn ich aufstehe. Die Pflicht ruft mich. Ich will dann nur noch pünktlich zur Arbeit.

Und das will man in der Türkei nicht?
Sahin: (lacht) Vielleicht bleibt der eine oder andere doch noch ein bisschen liegen.

Was halten Sie von Thilo Sarrazins These, muslimische Migranten seien zu einem großen Teil nicht gewillt und fähig, sich zu integrieren?
Sahin: Ich finde die Debatte unnötig und bin ein bisschen schockiert. Ich komme aus Meinerzhagen und kann nur für mich und meinen engsten Verwandtenkreis sprechen. Das sind aber schon 30, 40 Leute. Ich glaube, dass die Türken in Deutschland nie so gut ins gesellschaftliche Leben integriert waren wie heute. Aber ich bin kein Politiker.

Wird bei Ihnen zu Hause Deutsch gesprochen?
Sahin: Sogar mehr als Türkisch. Meine Eltern haben immer gesagt, dass beide Sprachen für uns wichtig sind: die Muttersprache und die Sprache des Landes, in dem wir leben. Wir haben oft Besuch von deutschen Freunden und zeigen ihnen, wie wir leben. Mats Hummels (BVB-Manndecker, d. Red.) lacht sich immer schlapp, wenn wir Türkisch sprechen und sich in die Wörter mit ganz vielen Ü’s dann plötzlich irgendeine deutsche Vokabel verirrt. „Regenschirm“ zum Beispiel.

Sie sind in Deutschland aufgewachsen. War es schwierig, in die türkische Nationalmannschaft integriert zu werden?
Sahin: Nein. Nicht, was die A-Nationalmannschaft angeht…

…aber?
Sahin: Im türkischen Jugend-Nationalteam war es nicht leicht, da musste ich mächtig die Ellenbogen ausfahren. Ich war der Typ aus Deutschland, der für Dortmund spielte, eine gewisse Karriere hingelegt hatte. Meine neuen Kollegen wollten ihren Platz nicht verlieren, mich nicht ins Team reinlassen.

Wo möchten Sie eigentlich nach ihrer Karriere leben?
Sahin: In Deutschland. Hier fühle ich mich wohl. Aber das habe ich ja immer schon gesagt.

Oud 07-10-10, 20:48 Standaard   #28
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Zou hij uiteindelijk naar Bayern gaan, of naar de UK of Spanje?

Oud 07-10-10, 20:52 Standaard   #29
Redactie

Wenger zag het altijd wel in hem zitten, dus wie weet ooit nog naar Arsenal.
Oud 15-10-10, 23:35 Standaard   #30
Meister 10/11

2 weken belangrijk om het duel op slot te gooien met zijn vrije trap en vandaag weer om in de 91ste min de winnende treffer binnen te tikken.

Zijn actie richting Podolski is de nasleep van Duitsland - Turkije waar Lucas nog eens op doelde maar er is vandaag maar weer bewezen wie het laatst lacht lacht het best.
Oud 16-10-10, 11:08 Standaard   #31
Redactie

Borussia Dortmund hield vrijdagavond in de slotfase drie punten over aan het bezoek bij 1. FC Köln (1-2). Nuri Sahin bezorgde zijn ploeg in de blessuretijd de zege: 1-2. Teamgenoot Jakub Blaszczykowski had de ploeg al op voorsprong gezet, maar Lukas Podolski tekende voor de gelijkmaker in de 82e minuut. Podolski en Sahin eisten in de slotfase op provocatieve wijze alle aandacht op zich.

Podolski, Duits international, herinnerde Sahin, Turks international, nog even fijntjes met zijn vingers aan het onderlinge treffen richting het EK van 2012 van vorige week vrijdag. Duitsland won dat duel vorige week vrijdag met 3-0. Sahin haalde echter zijn gram na zijn winnende treffer. De middenvelder van Borussia stormde richting de middenlijn waar hij al juichend op zijn knieën voor Podolski langsgleed.

Ook doelman Roman Weidenfeller van Dortmund bemoeide zich er nog even mee door Podolski het een en ander toe te wensen. Het kwam het drietal op een gele kaart te staan. Het getreiter in de slotfase van de ontmoeting had ook nog ernstigere gevolgen. Toen de spelersbus van Borussia het stadion verliet, werden twee stenen door de ruiten gegooid. Geen van de spelers raakte gewond.

Oud 21-10-10, 22:43 Standaard   #32
Redactie

Dortmund Borussia Dortmunds Mittelfeld-Stratege Nuri Sahin (22) hat offenbar dank zuletzt überragender Leistungen das Interesse des FC Bayern München geweckt. Wie der Kicker berichtet, denkt der Rekordmeister daran, Sahin als Ersatz für Mark van Bommel zu verpflichten.

Bommels Vertrag läuft im Sommer aus. Sahins Kontrakt beim BVB ist zwar noch bis 2013 datiert, der 24-fache türkische Nationalspieler kann jedoch im Sommer 2011 für festgeschriebene Ablösesumme von sechs Millionen Euro Dortmund verlassen.

Für den Techniker mit dem präzisen Pass und Schuss interessieren sich laut Kicker auch Klubs in England und Spanien.

Oud 22-10-10, 10:58 Standaard   #33

Nuri Sahin verkast in juni of juli volgend jaar naar Bayern München. In het contract van de 22-jarige Turk staat een clausule, waarmee hij in de zomer voor slechts zes miljoen euro beschikbaar is. Sahin debuteerde vijf jaar geleden al voor Die Borussen, maar brak vorig seizoen definitief door. Bayern probeerde hem al eens eerder te verleiden, maar toen achtte Sahin zich zelf nog niet klaar voor de Beierse formatie. (Kicker)
hier gaat het ook over 6 mil. Lijkt me toch niet Bayern de enige club is die dat weet...

Oud 22-10-10, 11:10 Standaard   #34
Ik voel me hier thuis!

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow Bekijk bericht
Wenger zag het altijd wel in hem zitten, dus wie weet ooit nog naar Arsenal.
Hij is te oud en te duur voor Wenger.
Inconsequent is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-10, 11:18 Standaard   #35

En te niet-frans

Oud 23-10-10, 01:01 Standaard   #36
Meister 10/11

niet de 1ste keer dat Bayern München intresse toont ( als ik me niet vergis ) maar hopelijk blijft ie nog ff of maakt ie de stap buiten Duitsland ( Engeland > Spanje )

Oud 14-11-10, 01:21 Standaard   #37
Meister 10/11

Benieuwd wat ie woensdag in de Arena op de mat legt.
Oud 17-11-10, 19:23 Standaard   #38
Redactie

Eens kijken wat die vanavond laat zien

Oud 21-11-10, 14:41 thumb up   #39

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Staat in het Kicker klassement bovenaan. Toch leuk dat ie in nederland heeft gespeeld
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 21-11-10, 14:52 Standaard   #40
Redactie

Speelde gisteren ook weer een sterke partij. Moet soms alleen wat simpeler spelen daar komt nog wel eens onnodig bal verlies uit voort.

Oud 22-11-10, 11:30 Standaard   #41
Meister 10/11

Woensdag vond ik hem ook de beste man aan de kant van Turkije. hoop echt dat ie nog lange tijd bij Dortmund te bewonderen is.
Oud 22-11-10, 18:30 Standaard   #42
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door vitessezuid113 Bekijk bericht
Woensdag vond ik hem ook de beste man aan de kant van Turkije. hoop echt dat ie nog lange tijd bij Dortmund te bewonderen is.
Hoop het ook, een binnenlandse transfer zal die in ieder geval niet maken. Maar het nadeel is natuurlijk dat die vrij goedkoop is op te halen.

Oud 29-11-10, 12:32 Standaard   #43
Meister 10/11

en daar is alweer de intresse :

Clásico om middenvelder Sahin

El Clásico tussen Real Madrid en Barcelona zou al begonnen zijn, maar niet op het voetbalveld zelf. Het gaat hier dan ook niet om drie punten maar om Nuri Sahin. Beide clubs zouden zeer gecharmeerd zijn van de Turkse middenvelder, welke op dit moment uitkomt voor Borussia Dortmund. Hij wordt gezien als één van de grotere talenten op de Europese velden en zal dan ook aankomende zomer het middelpunt van de belangstelling kunnen worden.

Volgens de berichten uit diverse mediabronnen zou Borussia Dortmund besloten hebben om de speler, waarvan het contract in 2013 afloopt, in de etalage te plaatsen. Dit is voor de meeste grote Europese clubs niet aan dovemans oren besteed. De Duitsers willen z’n minst 16 miljoen euro vangen voor het talent, maar volgens de informatie die zij binnenkrijgen zou dit weleens fors kunnen oplopen. Het idee van Borussia is om hiermee een deel van de schulden in te lossen.

Real Madrid zou Sahin (en zijn teamgenoot Götze) sinds de komst van Mourinho volgen. Barcelona ziet in Sahin een mogelijke opvolger voor Xavi Hernández. Dit kan dus wederom een historische strijd worden tussen beide clubs om een speler. Sahin speelt al het hele seizoen op het zeer hoog niveau bij zijn club en mede door zijn inbreng staan zij nu op de eerste plaats in de Bundesliga met zeven punten voorsprong op de tweede.

Bron: Tutto Mercato Web

Turkse site : Dnya devleri Nuri'nin peinde!.. -Maraton.com.tr
Oud 29-11-10, 13:40 Standaard   #44

Hoop dat hij naar Engeland gaat..

Oud 29-11-10, 18:30 Standaard   #45
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
Hoop dat hij naar Engeland gaat..
Denk dat die beter in Spanje past.

Oud 02-12-10, 22:31 Standaard   #46
Redactie

Vandaag weer 3 assists.
Oud 12-12-10, 11:23 Standaard   #47
Redactie

Lekkere vrije trap weer gisteren

Oud 17-03-11, 19:44 Standaard   #48
Redactie

Nuri Sahin is zijn rijpingsperiode bij Feyenoord nog niet vergeten. De nu 22-jarige middenvelder is dit seizoen één van de sterkhouders bij Borussia Dortmund, dat zich binnen afzienbare tijd tot kampioen hoopt te laten kronen. Sahin is uitgegroeid tot een gewaardeerde kracht bij Die Borussen. Drie seizoenen geleden speelde hij nog bij Feyenoord, dat de Turk één jaar huurde om hem te laten rijpen.

In gesprek met NUsport laat Sahin merken dat hij de Rotterdammers nog niet vergeten is. “Ze hebben een erg jong team met enorm veel talent. En na slechte tijden komen altijd weer goede tijden”, verwijst Sahin naar de huidige elfde plaats van de Stadionclub in de Eredivisie. Eerder dit seizoen ging het team van Mario Been genadeloos onderuit bij PSV, dat een 10-0 mokerslag uitdeelde. Sahin hoorde ervan.

“Weet je wat pijn deed? Te horen dat ze met 10-0 van PSV hadden verloren! Ik hoorde het vlak nadat we zelf hadden gespeeld. Ik kon het eerst niet geloven, maar al snel bleek het serieus. Toen dacht ik: pff…”, aldus de Turks international. Dit seizoen speelde hij 26 wedstrijden voor de Duits koploper en maakte hij zes goals. Diezelfde cijfers kon hij overleggen in zijn ene seizoen in De Kuip.

Oud 17-04-11, 01:46 Standaard   #49
Meister 10/11

Moet ie naar Real Madrid of nog een jaartje in Dortmund blijven , volgens Bert van Marwijk kan die de stap naar Real aan.

Wat vinden jullie ?
Zeg het maar jongens.
Oud 17-04-11, 10:48 Standaard   #50
Redactie

Nuri Sahin kan zich verheugen op belangstelling van Real Madrid. De Spaanse grootmacht heeft de jacht geopend op de gewilde spelmaker van Borussia Dortmund, meldt Bild. De huidige koploper van de Bundesliga zou zich al voorbereiden op een vertrek van de Turkse middenvelder.

Dortmund-directeur Hans-Joachim Watzke begrijpt dat de 22-jarige Sahin een keer hogerop wil. "Als Nuri een aanbieding krijgt van Real Madrid of FC Barcelona, dan heeft hij natuurlijk het recht het daar met ons over te hebben. Dan gaan we maar eens om de tafel zitten", zegt hij.

Daarnaast is er enige noodzaak voor Dortmund om Sahin te verkopen. De Turk wil zijn tot medio 2013 doorlopende contract bij de titelfavoriet niet verlengen.

Dortmund heeft al een opvolger op het oog: Ilkay Gündogan, een 20-jarige middenvelder van 1.FC Nürnberg. "Als Ilkay zich sportief wil ontwikkelen, is hij bij ons aan het juiste adres. Maar we moeten er natuurlijk financieel uitkomene met Nürnberg", aldus Watzke. Gündogan moet een slordige zes miljoen euro kosten.
Lijkt nu dus ook echt serieus te zijn.

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:56.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site