Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 07-10-09, 10:33 emo   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Volledige naam Timothy Krul
Geboortedatum 3 april 1988
Geboorteplaats Den Haag, Nederland
Lengte 188 cm

Krul groeide op in Den Haag waar hij aanvankelijk voetbalde bij HVV Ras en later bij ADO Den Haag. Naast zijn voetbalcarrière behaalde hij ook een VMBO-diploma. Tijdens het Europees kampioenschap onder 17 jaar – in Toscane, Italië van 3 t/m 14 mei 2005 – maakte Krul zoveel indruk als doelman van het Nederlands elftal dat hij in de belangstelling kwam van enkele buitenlandse clubs. Op 19 juli 2005 werd bekend dat Krul gecontracteerd was door het Engelse Newcastle United.

Tijdens het WK onder 17 in Peru won hij op 2 oktober 2005 met Oranje een bronzen medaille door Turkije in de wedstrijd om de 3e en 4e plaats met 2-1 te verslaan. Krul debuteerde voor Newcastle op 2 november 2006 in de met 0-1 gewonnen UEFA Cup-wedstrijd tegen Palermo en maakte veel indruk met een aantal goede reddingen. Een paar dagen later bleek hij een knieblessure te hebben opgelopen, waaraan hij werd geopereerd. Krul werd in juni 2007 ook nog Europees kampioen met Jong Oranje, maar kwam daar echter geen minuut in actie.

Omdat Krul in het seizoen 2007/2008 als derde doelman achter onder meer Shay Given weinig kans maakte op een plaats in het eerste elftal, stond hij dat seizoen op huurbasis onder de lat bij het Schotse Falkirk.

In de zomer van 2008 werd Krul met verschillende clubs inverband gebracht (Chelsea, Feyenoord, Heerenveen). Op 16 juli 2008 meldde Feyenoord zich zelfs officieel voor de toen 20-jarige doelman, maar Newcastle United zag op het laatste moment van de transfer af. In november werd hij voor een maand verhuurd aan Carlisle United. Newcastle United degradeerde afgelopen seizoen naar het Engelse Championship.

Op 8 augustus 2009 maakte Krul zijn competitiedebuut voor Newcastle. Tijdens een wedstrijd tegen West Bromwich Albion viel hij in voor de geblesseerd geraakte Steve Harper.

Internationale topclubs willen Tim Krul

Tim Krul staat in de belangstelling van grote internationale topclubs. Vorig jaar degradeerde de Nederlandse doelman met Newcastle United uit de Premier League, bovendien is hij dit seizoen nog steeds bankzitter. Toch willen Juventus, Manchester United, Arsenal, PSV, Feyenoord, Tottenham Hotspur en Aston Villa hem graag kopen in de winterstop.

Vooral het Italiaanse Juventus is gecharmeerd van de 21-jarige Hagenaar. De club is van plan een bod van drie miljoen euro neer te leggen in de aankomende transferperiode. Het contract van Krul loopt in de zomer van 2010 af.

Krul speelt al sinds 2006 voor Newcastle. Toch debuteerde hij pas twee maanden geleden voor The Magpies. In die wedstrijd werd hij gelijk uitgeroepen tot Man of the Match. Toch moet hij ook dit seizoen eerste keeper Steve Harper voor zich dulden.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 07-10-09, 10:56 duh   #2
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Zou een goede reservekeeper zijn voor Feyenoord.
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 07-10-09, 10:59 angry   #3
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Als ik hem was, zou ik komende zomer kiezen voor een club die hem toch wel een basisplaats kan garanderen, talent moet ook spelen.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 07-10-09, 11:06 angry   #4
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9apnFfAbHXI[/youtube]
LuckyLuQ is offline   Met citaat reageren
Oud 07-10-09, 11:31 angry   #5
De forumdominee

koningdavid's Voetbal Forum schermafbeelding

De keren dat ik hem heb zien spelen (jeugdelftallen Oranje) was hij echt heel erg goed. Maar hij moet inderdaad een club zoeken waar hij elke week kan spelen. Iemand in de Eredivisie wil hem vast wel huren.

Oud 07-10-09, 11:36 angry   #6
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Aan Juventus heeft hij toch helemaal niets.
Dan kan hij net zo goed bij Newcastle blijven.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 07-10-09, 11:46 wink   #7
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij zou bij Twente de opvolger van Boschker moeten worden deze winterstop.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 07-10-09, 12:38 angry   #8
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja, dat zou echt uitstekend zijn. Als Twente dat daadwerkelijk doet dan laten ze echt zien oog voor de toekomst te hebben.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 07-10-09, 12:40 angry   #9
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz
Ja, dat zou echt uitstekend zijn. Als Twente dat daadwerkelijk doet dan laten ze echt zien oog voor de toekomst te hebben.
Dat laten ze sowieso al zien.
Al heb ik geen idee of Krul een stap naar Twente ziet zitten.
Oud 07-10-09, 14:44 angry   #10

DeVinger's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch over het algemeen meer getalenteerd dan Vorm&Velthuizen?
DeVinger is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 22:26 angry   #11
BS.

Keeper Krul heeft zijn eigen hattrick te pakken

13/10/2009 22:11

Jong Oranje won met 4-0 van de leeftijdsgenoten uit Polen. Bondscoach Cor Pot was een tevreden man, al was hij realistisch genoeg om te erkennen dat de wedstrijd ook heel anders had kunnen lopen. Bij een 0-0 stand stopte doelman Tim Krul een strafschop.

'Deze uitslag staat, dit zijn aansprekende cijfers', reageert Pot via OnsOranje.nl. 'We hadden constant een man over op het middenveld, konden de bal daardoor lang in de ploeg houden. En zij twijfelden enorm. Wel iemand doorsturen of toch niet. Daar hebben we uitstekend van geprofiteerd. En ik moet zeggen dat het bij alle goals genieten was.'

Jong Oranje ontsnapte aan een achterstand toen Polen een penalty kreeg. 'In die fase kwamen we even in de problemen, een klein smetje. En ik moet zeggen dat we blij mochten zijn dat Daryl Janmaat geen rode kaart kreeg voor die handsbal. Gelukkig pakte Tim Krul die bal en namen we het daarna weer over.'

Kort voor rust scoorde Nederland twee keer en in de tweede helft liep de ploeg uit naar 0-4. Ricky van Wolfswinkel scoorde drie keer en Krul hield de nul. 'Ook als je vier goals voorstaat, wil je je doel leeg houden. Dat is mijn hattrick', aldus de keeper van Newcastle United. En over de gestopte strafschop: 'Het was geen fantastische penalty, maar door lang te wachten heb ik hem het ook zo moeilijk mogelijk gemaakt.'
Oud 13-10-09, 22:29 angry   #12
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Laten we het hopen
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 23:10   #13

Onderbroek's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door LuckyLuQ
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9apnFfAbHXI[/youtube]
Mooi om te zien dat die Taylor (?) Krul na een redding hem bij z'n kop vastpakt en lijkt te zeggen van:"goed gedaan jochie!!"
Onderbroek is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 23:22 angry   #14
Ik zei het voor het nieuwe seizoen al een keer. Halen deze kerel. In de vorm van Twente laten komen, en dan voor de hoofdprijs verkopen. Maar ik denk dat Twente nu te laat is, als ik de intresse van sommige topclubs al zie. Of je moet nu 3 miljoen betalen. Het is een gok, maar het proberen waard, denk ik.
need2009 is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 23:23 angry   #15
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac
Hij zou bij Twente de opvolger van Boschker moeten worden deze winterstop.
Is dat jouw mening of zijn dat de geruchten?

Hoe zit het dan met Michailov, is die nou gehuurd?
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 23:27 angry   #16
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Zo, daar zitten een paar goeie reddingen bij.

Hij moet nu gewoon iedere wedstrijd in de basis staan, minuten maken.

Oud 13-10-09, 23:30 angry   #17
Oorspronkelijk geplaatst door zjroen

Is dat jouw mening of zijn dat de geruchten?

Hoe zit het dan met Michailov, is die nou gehuurd?
Volgens mij wil die kost wat kost naar PSV.
need2009 is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 23:39 angry   #18
De forumdominee

Veel groter talent dan Velthuizen en Vermeer.

Oud 13-10-09, 23:57 angry   #19
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door koningdavid
Krul is gewoon voor het grote publiek uit beeld omdat ie in redelijke anonimiteit bij Newcastle speelt. Maar dat kan in mijn ogen alleen maar goed zijn. Lekker rustig door ontwikkelen zonder de hele tijd de pers enzo in je nek te hebben.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 08:27 angry   #20
De forumdominee

Oorspronkelijk geplaatst door Szura
Krul is gewoon voor het grote publiek uit beeld omdat ie in redelijke anonimiteit bij Newcastle speelt. Maar dat kan in mijn ogen alleen maar goed zijn. Lekker rustig door ontwikkelen zonder de hele tijd de pers enzo in je nek te hebben.
Hij lijkt me ook niet het type dat echt van slag raakt van de pers. Krul komt over als een evenwichtige, slimme jongen.

Oud 14-10-09, 08:28 wink   #21
De forumdominee

Het is gevaarlijk om te zeggen maar ik zie een toekomstig Van der Sar in hem.

Oud 14-10-09, 08:29 wink   #22
Woordvoerder Havana Club

Het is gevaarlijk om te zeggen maar ik zie een toekomstig Van der Sar in hem.
Ik zie ook zeker toekomst in hem.
Oud 14-10-09, 10:28 angry   #23
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zie het ook wel in hem, maar hij moet toch echt gaan spelen.
EnGCatjuh is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 10:35 angry   #24
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

On 13 June 2007, he signed a new four year contract with Newcastle.[2] In the same month, he was part of the Dutch Under-21 squad that won the European Championships and also qualified for the 2008 Summer Olympics.
ik dacht trouwens dat ie deze zomer transfervrij was.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 17-10-09, 17:10   #25
Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
ik dacht trouwens dat ie deze zomer transfervrij was.
gister zei hij dat deze zomer zijn contract afloopt
Sjappelsjap is offline   Met citaat reageren
Oud 17-10-09, 17:53   #26
Volgens mij voelt hij zich in ieder geval veel te groot voor een subtopper in Nederland. Hij begon in de uitzending van Voetbal International gisteren ook meteen over Engelse clubs toen men over Nederlandse clubs begon.

Oud 14-11-09, 12:25   #27
BS.

En weer de nul in een duel van Jong Oranje .
Oud 18-12-09, 19:27   #28
Zzal hij komende periode worden getransfereerd?

Mijn gevoel zegt dat hij voor het Engelse geld gaat kiezen ipv voor de minuten.

Terwijl hij nu echt ervaring moet gaan opdoen in het eerste team
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-09, 19:28   #29
Luis Bafiano

Hij blijft toch wel weer zitten waar hij zit, niet slim.
Oud 02-01-10, 10:37   #30

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Krul: 'Zodra ik een kans krijg, zal ik die grijpen'

Zijn inbreng blijft ook dit seizoen beperkt met slechts twee invalbeurten, toch weigert Tim Krul op te geven. De reservedoelman van Newcastle United is ervan overtuigd dat hij Steve Harper uit de basis gaat spelen. De 34-jarige staat zijn basisplaats echter niet zomaar af.

'Er heerst een gezonde concurrentiestrijd tussen Harper en mij', aldus Krul in gesprek met Voetbal International. 'We gaan normaal en professioneel met elkaar om. Het is geen kwestie van de dood of de gladiolen. Maar zodra ik een kans krijg, zal ik die grijpen, dat weet Steve ook. Laatst liep hij een hersenschudding op en na vijf dagen stond hij alweer op het veld.'

'Normaal gesproken ben je daar wat langer zoet mee. Harper voelt dat ik in zijn nek hijg. Ik blijf de druk net zo lang opvoeren totdat ik mijn zin heb. Dát is het moment dat de vulkaan uitbarst.'

Afgelopen seizoen degradeerde Newcastle uit de Premier League, waardoor The Magpies momenteel uitkomen in de Championship. De ploeg speelde sinds 1993 zestien jaar op het hoogste niveau en eindigde in 1996 en 1997 zelfs op de tweede plaats.

'Iedereen, ook de spelersgroep, dacht dat Newcastle eenvoudigweg niet kón degraderen. Totdat het begon door te dringen dat we van de laatste drie competitieduels er twee moesten winnen om ons te handhaven. Toen werd iedereen opeens wakker. Te laat.'

'Vorig weekeind hadden we het hoogste toeschouwersaantal van het gehele Engelse betaalde voetbal. Dan besef je weer hoe immens deze club is, ook al spelen we nu in het Championship. Ik reken Newcastle nog altijd tot de zes grootste clubs van Engeland.'
Vandaag zal hij weer een kans krijgen in de FA Cup wedstrijd tegen Plymouth Argyle.

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso
Zou een goede reservekeeper zijn voor Feyenoord.
Nog een stukje uit het interview:

Anderhalf jaar geleden wees alles erop dat Krul het niet meer zou meemaken. De Hagenaar was derde keus achter Harper en routinier Shay Given, en Feyenoord bleek bereid 1,7 miljoen euro voor hem neer te tellen. Alle betrokkenen waren akkoord, de faxen vlogen over en weer en het vliegticket naar Nederland was geboekt. Totdat toenmalig technisch directeur Dennis Wise de deal tot verbijstering van Krul en Feyenoord afblies. "Het was een ongelofelijk rare situatie", blikt de doelman terug.
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 02-01-10, 11:20   #31
BS.

Ik neem aan dat ie volgend seizoen hoe dan ook ergens op niveau in de basis keept.
Oud 02-01-10, 22:36   #32

0-0 vandaag

hoop echt dat hij meegaat naar Zuid Afrika als 3de keeper.
DJ_Ryow is offline   Met citaat reageren
Oud 02-01-10, 22:38   #33
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Omdat ie zn doel schoonhield tegen fecking Plymouth Argyle?
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-01-10, 22:40   #34

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg
omdat ie na VDS en Steek de beste is. heb niet zo'n hoge pet op van Vorm en Velthuizen.
Oud 02-01-10, 22:41 hearth   #35
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg
Hey, beetje respect voor spelers als Steve MacLean en Bradley Wright-Phillips he!!!
Oud 02-01-10, 22:42   #36

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie

Hey, beetje respect voor spelers als Steve MacLean en Bradley Wright-Phillips he!!!
vergeet de lange busreis niet.
Oud 26-01-10, 21:10   #37
BS.

Krul denkt niet aan vertrek bij Newcastle

Tim Krul (21) heeft het naar zijn zin bij Newcastle United, de huidige koploper van het Engelse Championship. Hoewel de ervaren Steve Harper momenteel de voorkeur krijgt onder de lat, denkt de Nederlander niet aan een vertrek.

"Het is fantastisch", zegt de talentvolle doelman in gesprek met Sportweek. "Je bent een held als je voor deze club speelt en men ontvangt je overal geweldig. Het is heel anders dan in Nederland. Ook tijdens een slechte wedstrijd blijven de fans voor je klappen, als je maar honderd procent geeft."

Momenteel moet hij in Engeland wel genoegen nemen met een rol als tweede keeper. "Dat is natuurlijk jammer, maar het is een situatie die je moet accepteren. Met Harper heb ik een hele goede concurrent. Je hoopt op je minuten, die heb ik dit seizoen ook gepakt. Maar je wil natuurlijk graag elke week spelen."

Een vertrek is op dit moment echter niet aan de orde. "De club heeft aangegeven dat ik de man achter Harper ben. Dat geeft me zelfvertrouwen. Momenteel heb ik het hier erg naar mijn zin en we staan bovenaan. Natuurlijk wil je laten zien hoe goed je bent, maar je moet wachten op je kans."
Oud 14-04-10, 09:36   #38
BS.

Krul ziet promotie Newcastle ook als de zijne

Tim Krul promoveerde vorige week met Newcastle United naar de Premier League. Ondanks zijn rol als reservekeeper, ziet hij de terugkeer op het hoogste niveau toch ook als zijn promotie.

"Ik ben drie dagen achter elkaar de kroeg uit komen rollen", reageert Krul in Sportweek. "Nee, valt mee, hoor. We moeten kampioen worden, dan kan het feest echt losbarsten. Als ik alles had gespeeld, was mijn gevoel anders. Toch voelt het ook als mijn promotie."

Krul moet het in Noord-Engeland doen met een rol op het tweede plan achter eerste keus Steve Harper. De 35-jarige Engelsman gaat volgend seizoen door. "Ik zit dicht tegen een basisplek aan. Volgend seizoen moet ik de concurrentie aangaan en hopen dat ik de kans krijg vijf duels op rij te keepen", zegt Krul.
Oud 14-04-10, 09:37   #39
De forumdominee

Hij moet daar gewoon eens weg. Dit is echt doodzonde. Als hij ergens in de basis had gespeeld was hij meegegaan naar het WK.
koningdavid is offline   Met citaat reageren
Oud 14-04-10, 09:49 puh   #40
Woordvoerder Havana Club

Zo zonde dat hij nooit naar Rotterdam is gekomen.
Oud 14-04-10, 13:12   #41
Luis Bafiano

Hij vindt het allemaal wel best lijkt het, met een prima salaris. Met zo'n instelling komt hij er nooit, hij moet eens eigenwijs zijn.
Oud 16-04-10, 09:45   #42
BS.

Hij heeft nog een heel voetbal-leven voor zich he, als keeper. Volgend seizoen moet ie er staan en anders moet ie gaan verkassen, en dan denk ik dat Ajax of PSV hem koopt, misschien wel Twente.
Oud 16-04-10, 09:54   #43
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Hij heeft nog een heel voetbal-leven voor zich he, als keeper.
Hij is inderdaad pas 22. Van der Sar werd ook pas op z'n 22e eerste keeper van Ajax en die heeft daarna nog best een leuke loopbaan gehad.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 16-04-10, 10:37   #44
Toch had deze jongen al veel verder kunnen zijn wanneer hij niet alleen aan het geld dacht.
The Verve is offline   Met citaat reageren
Oud 29-07-10, 17:56 Standaard   #45

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Krul verlengt: 'Eerst Newcastle, dan Oranje'

Tim Krul heeft een nieuw, vierjarig contract getekend bij Newcastle United. De 22-jarige doelman ligt nu tot de zomer van 2014 vast bij de promovendus.

In Newcastle vervult Krul momenteel de rol van tweede doelman. Desondanks heeft de Nederlander het uitstekend naar zijn zin bij de club, waar hij in 2006 debuteerde in de hoofdmacht. Op bezoek bij Palermo, een duel in het UEFA Cup-toernooi, gaf de doelman direct zijn visitekaartje af. Het seizoen daarop werd hij verhuurd aan het Schotse Falkirk, een jaar later speelde hij op huurbasis bij Carlisle.

"Ik ben heel blij dat ik mijn toekomst aan Newcastle United kan verbinden. Hopelijk kan ik mijn droom verwezenlijken en in de toekomst de nummer één van Newcastle United worden en geselecteerd worden voor het Nederlands elftal. Ik ben hier nu vijf jaar en Newcastle voelt als mijn thuis", laat Krul, die in totaal negen duels namens de club speelde, weten op de website van Newcastle.

Chris Hughton, trainer van The Magpies, is eveneens blij met de uitkomst van de gesprekken. "We zijn blij dat we hem voor vier jaar hebben kunnen vastleggen. Hij heeft afgelopen seizoen laten zien wat voor een fantastische doelman hij is. Hij is jong en kan alleen nog maar beter worden."

Oud 29-07-10, 18:02 Standaard   #46

Hij had gewoon lekker ergens aan de slag moeten gaan als eerste keeper, je staat stil op deze manier.
VoreG is offline   Met citaat reageren
Oud 30-07-10, 10:23 Standaard   #47
Tja, Newcastle doet 't slim om 'm lang vast te leggen. Krul klaagt (kennelijk) niet en zij hebben een talentvolle keeper op de bank met potentie om eerste keeper te worden en/of die in de toekomst best wat centjes op kan leveren.
Imaginary_Friend is offline   Met citaat reageren
Oud 30-07-10, 10:59 Standaard   #48
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Geen slimme zet van Krul. Hij moet nu echt eerste keeper worden en dat zit er bij Newcastle denk ik niet in. Hij had beter een stap terug kunnen doen en naar een mooie Eredivisieclub als Heerenveen of een Championshipclub als Sheffield United of zo kunnen gaan, om daarna twee stappen voorwaarts te maken.

Oud 30-07-10, 11:00 arrow   #49
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Is die Steve Harper nou echt zo goed dan?

Oud 30-07-10, 12:58 thumb down   #50
De forumdominee

Wat een dwaas dat hij verlengd heeft.

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:50.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site