Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 06-10-09, 05:40 angry   #1
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Maastricht, 15 augustus 1976
bijnaam "Bolo"
Wordt vooral op de linkerflank ingezet. Vroeger speelde hij als linkermiddenvelder/linksbuiten, maar later werd hij vaker ingezet als linksback.

Carrière
Hij is zoon van de verdienstelijk oud-Judoka en NOS-commentator Pierre Zenden. Tot zijn 16e judode Zenden ook naast het voetballen. Hierin haalde hij de zwarte band en werd hij kampioen van Limburg. Zijn eerste club was in Maastricht was RKSV Leonidas-W. Hierna voetbalde hij voor MVV'02 en vervolgens voor MVV'88. In datzelfde jaar werd hij opgepikt door de scouts van PSV. In 1998 vertrok hij na 4 seizoenen PSV (32 doelpunten in 116 wedstrijden) voor 13 miljoen gulden naar Barcelona.

Bij FC Barcelona speelde hij 3 seizoenen waarna hij in 2001 voor twee seizoenen naar Chelsea verkaste. Hierna volgde twee seizoenen Middlesbrough. Op 2 juli 2005 verhuisde hij naar Liverpool. Met deze club haalde hij in 2007 de finale van de UEFA Champions League, maar deze werd verloren van AC Milan. De dag na de finale maakte trainer Rafael BenÃÂ*tez bekend dat Zenden transfervrij mocht vertrekken. Hij tekende vervolgens voor 2 seizoenen bij het Franse Olympique Marseille.

Boudewijn Zenden kwam ook vaak uit voor Nederlands voetbalelftal. Hij heeft in totaal 54 interlands gespeeld waarin hij 7 keer scoorde (17 mei 2005). Hij maakte de halve finales van het WK van '98 en de EK's van 2000 en 2004 mee.

94/95 - 97/98 PSV
112 wedstrijden, 33 goals
98/99 - 00/01 Barcelona
64 wedstrijden, 2 goals
01/02 - 02/03 Chelsea
42 wedstrijden, 4 goals
03/04 - 04/05 Middlesbrough
67 wedstrijden, 9 goals
05/06 - 06/07 Liverpool
23 wedstrijden, 2 goals
07/08 - 08/09 Olympique Marseille
54 wedstrijden, 6 goals

Nederlands Elftal
54 caps, 7 goals.

Boudewijn Zenden zet zijn loopbaan mogelijk voort bij Sunderland,de nummer zeven in de Engelse Premier League.De middenvelder,die sinds de zomer zonder werkgever zit,werkt daar deze week een trainingsstage af.De laatste twee jaar speelde de 33-jarige Zenden voor het Franse Olympique Marseille
Mooie club eventueel.

tong80 is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 06-10-09, 09:23 angry   #2
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja, al denk ik niet dat ze hem zullen aantrekken.
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 06-10-09, 11:06 wink   #3
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Centraal Boudewijn Zenden topic van gebouwd.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 06-10-09, 11:09 angry   #4
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

De concurrentie met Richardson moet ie wel aankunnen.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 06-10-09, 17:35 angry   #5
DAM
Banned

Wie staat er nu linksback?
DAM is offline   Met citaat reageren
Oud 06-10-09, 17:54 angry   #6
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac
Centraal Boudewijn Zenden topic van gebouwd.
Ik dank u

Oud 06-10-09, 17:56 angry   #7
EAYS

Malbranque volgens mij.
Oud 06-10-09, 18:15 angry   #8
DAM
Banned

Dat moet ook wel lukken
DAM is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 09:15 angry   #9
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Sunderland wil 'uitstekende' Zenden

SUNDERLAND - Boudewijn Zenden heeft indruk gemaakt tijdens zijn proefperiode bij Sunderland. Manager Steve Bruce wil nog deze week om de tafel met de Nederlander om te praten over een vast dienstverband.
De 33-jarige Zenden zit zonder club nadat zijn contract bij Olympique Marseille deze zomer niet werd verlengd.

,,Ik ken 'Bolo' al een aantal jaar, hij heeft me gebeld om te vragen of hij bij ons mee mocht trainen. Hij heeft het vervolgens heel erg goed gedaan'', aldus Bruce. ,,Boudewijn geeft ons wat meer ervaring en het speelt in mijn gedachten ook mee dat we op het middenveld niet zo veel keuze hebben.'' Zenden kwam eerder uit voor PSV, FC Barcelona, Chelsea en Liverpool. Bruce: ,,Je speelt niet voor zulke clubs als je geen kwaliteit hebt. En voor een voetballer van zijn leeftijd is zijn conditie nog uitstekend.''

Sunderland staat na acht speelronden op de achtste plek in de Premier League, met dertien punten.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 10:23 angry   #10
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij zou nu ook met Birmingham in gesprek zijn?
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 10:42 angry   #11
EAYS

Nou dan zou ik nog voor Sunderland kiezen. Geweldige club met een geweldige trainer.
Oud 14-10-09, 10:45 angry   #12

Knap dat hij daar nog aan de bak kan..

Oud 14-10-09, 13:56 angry   #13
Hup Holland!

Zeker knap van 'm.

Oud 14-10-09, 14:14 angry   #14
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
Malbranque volgens mij.
Malbranque is volgens mij meer een rechtermiddenvelder. Richardson en die dikke Andy Reid zullen wel zijn concurrenten worden.
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 14-11-09, 12:20   #15
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens mij heeft ie er, mede door blessures, nog niet heel veel impact gemaakt of wel?
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 17-01-10, 20:47 big smile   #16
BS.

Gisteren zijn eerste goal voor Sunderland, maar het mocht niet echt baten in de 7-2 nederlaag
Oud 18-01-10, 18:11   #17
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij werd wel in ere ontvangen door het publiek. Zenden juichte ook niet bij de goal, ook wel klasse van hem. Kan er ook mee te maken hebben gehad dat het de 5-1 was, maar dit terzijde
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 21:30 big smile   #18
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg
Hij werd wel in ere ontvangen door het publiek. Zenden juichte ook niet bij de goal, ook wel klasse van hem. Kan er ook mee te maken hebben gehad dat het de 5-1 was, maar dit terzijde
Denk dat laatste inderdaad .

Oud 05-04-10, 16:02 sad   #19
BS.

oudewijn 'Van Basten' twijfelt over toekomst

Boudewijn Zenden weet nog niet of zijn toekomst bij Sunderland ligt. De Nederlander twijfelt over een langer verblijf bij de club uit Noord-Engeland.

De 33-jarige Zenden is bezig aan zijn eerste seizoen in het shirt van Sunderland. Afgelopen week onderscheidde hij zich eindelijk weer eens in positief opzicht. Met een weergaloos doelpunt (zie onder) had hij een aandeel in de 3-1 zege op Tottenham Hotspur. De goal deed zelfs een beetje denken aan de legendarische treffer van Marco van Basten tijdens het succesvolle EK van 1988.

"Ik was blij dat ik het veld in mocht en het verschil kon maken", zegt Zenden in gesprek met The Sunderland Echo. Zijn treffer bestempelde Zenden als 'één van de mooiste goals' uit zijn loopbaan. Of hij ook komend seizoen nog te zien is in het shirt van The Black Cats is echter nog onduidelijk.

"Ik heb het naar mijn zin hier, maar ik ben hier om te voetballen. Ik had graag meer minuten gemaakt. Maar dat is hoe het gaat. Ik heb een contract voor één seizoen met een optie voor nog een jaar. Ik weet niet of ik blijf. We zijn nog niet in gesprek. We moeten het even afwachten."
http://www.youtube.com/watch?v=OYNTLRWNyRk
Oud 05-04-10, 16:11   #20
Hup Holland!

Schitterende goal

Oud 06-04-10, 02:43   #21
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Zieke goal
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 08:40   #22
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Zelfs een briljante Gomes kon niets doen aan deze goal .
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 01-09-10, 09:48 Standaard   #23
BS.

Liefhebber Zenden blijft op niveau voetballen

Na onder meer PSV, FC Barcelona, Chelsea, Liverpool en Olympique Marseille belandde Boudewijn Zenden vorig jaar bij Sunderland. Dat is wennen, geeft de middenvelder in Voetbal International toe.

"Dat de ploeg niet iedere wedstrijd wint is een nieuwe ervaring; soms is dat moeilijk", erkent Zenden, inmiddels 34 jaar oud. "Age is more than a number, zeggen ze in Engeland. Je bent zo goed als je je voelt. Natuurlijk besef ik als voetballer niet het eeuwige leven meer te hebben. Maar laatst bij een looptraining zat ik bij de eerste vijf; leuk dat het merendeel nog steeds áchter je holt…"

De routinier blijft genieten. "Nog steeds voel ik heel veel liefde voor het spel. Of je speelt bij Barcelona of Sunderland, je zoekt altijd een stukje plezier. Die kan ik ook halen op de training uit een leuke passoefening of klein partijspel, vier-tegen-vier. Het juiste gevoel moet er ook zijn."

Met PSV en FC Twente sprak Zenden al over een terugkeer naar Nederland. "Maar beide keren was ik daar nog niet aan toe. Ik zie mezelf ook nog wel een avontuur aangaan in een mooie stad, Istanbul of Athene bijvoorbeeld. Maar het uitgangspunt blijft voorlopig op niveau te voetballen. Met plezier en het juiste gevoel gaat dat zeker lukken", aldus de Maastrichtenaar.

Oud 30-09-10, 23:41 smile   #24
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Geen vaste plek, maar volgens de coach wel een belangrijke speler ivm zijn ervaring. Ben benieuwd hoelang hij nog door blijft voetballen

Oud 02-10-10, 11:38 Standaard   #25
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zie de meerwaarde van Zenden bij Sunderland echt niet, maar dat kan aan mij liggen. Ze hebben zat spelers die op zijn plaats uit de voeten kunnen, en de meeste daarvan zijn ook traag en oud.

Oud 15-11-10, 18:26 Standaard   #26
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Doet het goed bij Sunderland en het hoogtepunt van gisteren.

Youtube filmpje kan niet achter blijven natuurlijk.

Oud 15-11-10, 18:42 Standaard   #27

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Ik zie de meerwaarde van Zenden bij Sunderland echt niet, maar dat kan aan mij liggen. Ze hebben zat spelers die op zijn plaats uit de voeten kunnen, en de meeste daarvan zijn ook traag en oud.
Ik zie de laatste 2 wedstrijden juist een goede Zenden spelen en het verbaast me. Hij is nog heel fit en vrij compleet voor een speler op zijn plek. Ze zullen vast jongere spelers hebben die iets anders brengen, maar als ik PSV zou zijn zou ik Zenden direct als vervanger van Dzsudzsak halen. Hij is zo multifunctioneel geworden en zou een versterking voor de Eredivisie zijn. Slimme speler. Ben verder nooit kapot geweest van Zenden maar ik zie nu zijn waarde.

Oud 16-11-10, 10:01 Standaard   #28
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij doet het beter dan ik had gedacht inderdaad.

Oud 16-11-10, 10:16 Standaard   #29
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door kabonk Bekijk bericht
Doet het goed bij Sunderland en het hoogtepunt van gisteren.
[afbeelding: link]

Youtube filmpje kan niet achter blijven natuurlijk.

YouTube - Zenden's Safety Dance
Dat youtube filmpje

Oud 16-11-10, 10:44 Standaard   #30
EAYS

Dansen moet je aan negers overlaten
Oud 30-06-11, 10:20 Standaard   #31
BS.

Hij is nog steeds niet officieel gestopt toch? Dat een nederlandse club hem niet binnen haalt...

Oud 30-06-11, 11:56 Standaard   #32

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Zou mooi zijn ja. Kan hij naast dat hij vloeiend Spaans, Engels en Frans spreekt ook eindelijk aan zijn Nederlands werken.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 30-06-11, 15:23 surprise   #33
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat hij naar QPR ging?

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:50.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site