![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
![]() Maastricht, 15 augustus 1976 bijnaam "Bolo" Wordt vooral op de linkerflank ingezet. Vroeger speelde hij als linkermiddenvelder/linksbuiten, maar later werd hij vaker ingezet als linksback. Carrière Hij is zoon van de verdienstelijk oud-Judoka en NOS-commentator Pierre Zenden. Tot zijn 16e judode Zenden ook naast het voetballen. Hierin haalde hij de zwarte band en werd hij kampioen van Limburg. Zijn eerste club was in Maastricht was RKSV Leonidas-W. Hierna voetbalde hij voor MVV'02 en vervolgens voor MVV'88. In datzelfde jaar werd hij opgepikt door de scouts van PSV. In 1998 vertrok hij na 4 seizoenen PSV (32 doelpunten in 116 wedstrijden) voor 13 miljoen gulden naar Barcelona. Bij FC Barcelona speelde hij 3 seizoenen waarna hij in 2001 voor twee seizoenen naar Chelsea verkaste. Hierna volgde twee seizoenen Middlesbrough. Op 2 juli 2005 verhuisde hij naar Liverpool. Met deze club haalde hij in 2007 de finale van de UEFA Champions League, maar deze werd verloren van AC Milan. De dag na de finale maakte trainer Rafael BenÃÂ*tez bekend dat Zenden transfervrij mocht vertrekken. Hij tekende vervolgens voor 2 seizoenen bij het Franse Olympique Marseille. Boudewijn Zenden kwam ook vaak uit voor Nederlands voetbalelftal. Hij heeft in totaal 54 interlands gespeeld waarin hij 7 keer scoorde (17 mei 2005). Hij maakte de halve finales van het WK van '98 en de EK's van 2000 en 2004 mee. 94/95 - 97/98 PSV 112 wedstrijden, 33 goals 98/99 - 00/01 Barcelona 64 wedstrijden, 2 goals 01/02 - 02/03 Chelsea 42 wedstrijden, 4 goals 03/04 - 04/05 Middlesbrough 67 wedstrijden, 9 goals 05/06 - 06/07 Liverpool 23 wedstrijden, 2 goals 07/08 - 08/09 Olympique Marseille 54 wedstrijden, 6 goals Nederlands Elftal 54 caps, 7 goals.
|
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ja, al denk ik niet dat ze hem zullen aantrekken.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Centraal Boudewijn Zenden topic van gebouwd.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
De concurrentie met Richardson moet ie wel aankunnen.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banned
|
Wie staat er nu linksback?
|
|
|
|
|
|
#6 | |
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Malbranque volgens mij.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Banned
|
Dat moet ook wel lukken
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hij zou nu ook met Birmingham in gesprek zijn?
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nou dan zou ik nog voor Sunderland kiezen. Geweldige club met een geweldige trainer.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Knap dat hij daar nog aan de bak kan..
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Zeker knap van 'm.
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Volgens mij heeft ie er, mede door blessures, nog niet heel veel impact gemaakt of wel?
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Gisteren zijn eerste goal voor Sunderland, maar het mocht niet echt baten in de 7-2 nederlaag
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hij werd wel in ere ontvangen door het publiek. Zenden juichte ook niet bij de goal, ook wel klasse van hem. Kan er ook mee te maken hebben gehad dat het de 5-1 was, maar dit terzijde
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
.
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Schitterende goal
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Zieke goal
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Zelfs een briljante Gomes kon niets doen aan deze goal
.
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Geen vaste plek, maar volgens de coach wel een belangrijke speler ivm zijn ervaring. Ben benieuwd hoelang hij nog door blijft voetballen
__________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ik zie de meerwaarde van Zenden bij Sunderland echt niet, maar dat kan aan mij liggen. Ze hebben zat spelers die op zijn plaats uit de voeten kunnen, en de meeste daarvan zijn ook traag en oud.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ik zie de laatste 2 wedstrijden juist een goede Zenden spelen en het verbaast me. Hij is nog heel fit en vrij compleet voor een speler op zijn plek. Ze zullen vast jongere spelers hebben die iets anders brengen, maar als ik PSV zou zijn zou ik Zenden direct als vervanger van Dzsudzsak halen. Hij is zo multifunctioneel geworden en zou een versterking voor de Eredivisie zijn. Slimme speler. Ben verder nooit kapot geweest van Zenden maar ik zie nu zijn waarde.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Hij doet het beter dan ik had gedacht inderdaad.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
__________________ In Kenny we trust..! |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Dansen moet je aan negers overlaten
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Zou mooi zijn ja. Kan hij naast dat hij vloeiend Spaans, Engels en Frans spreekt ook eindelijk aan zijn Nederlands werken.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat hij naar QPR ging?
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Boudewijn Zenden #1: Misschien bij Sunderland?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|