|
|
#1 |
|
Arnold Jan Bruggink (Almelo, 24 juli 1977) is een Nederlandse voetballer, die zijn carrière begon bij amateurclub RKVV Stevo uit Geesteren.
Zijn eerste betaaldvoetbalclub was FC Twente. Voor deze eredivisionist speelde hij vier seizoenen, waarna de aanvaller overstapte naar PSV. Met deze club werd hij drie keer kampioen van Nederland en won hij vier keer de Johan Cruijff Schaal. In 2003 ging hij voor één seizoen naar Real Mallorca. Van 2004 tot 2006 was hij speler van SC Heerenveen. Sinds 2006/2007 speelt Bruggink bij Hannover 96 in de Bundesliga. Bruggink speelde twee wedstrijden voor het Nederlands voetbalelftal waarin hij niet tot scoren kwam. Voor Jong Oranje staat hij met 15 interlandgoals (samen met Roy Makaay) tweede op de eeuwige topscorerslijst van de Oranje-jeugi Ben al jaren een fan van hem. Toen ie weg moest bij PSV hoopte ik dat Ajax zo slim was hem over te nemen. Typische Ajax-speler Alles op techniek. Doelgericht en assisten gevend. Vorig jaar een geweldig seizoen bij Hannover. Dit jaar als beloning aanvoerder. Misschien als persoonlijkheid te lief. Maar als voetballer mooi om naar te kijken. Hannover is een mooie club. Maar Arnold is gewoon te goed voor ze. Soms zitten topclubs te slapen.
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mooie goal vandaag
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Als hij fysiek wat beter was geweest, had hij het heel ver kunnen schoppen. Leuk dat ie het zo verdienstelijk doet bij Hannover.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hij speelde zeker goed gisteren. Heeft het overzicht en de techniek om de ballen op de goede plek af te leveren. Hij kreeg natuurlijk wel de ruimte, maar toch, alles was op maat. Voor een topclub is ie niet goed genoeg, maar voor een Duitse middenmoter is hij een prima spelverdeler.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Jammer dat hij nooit de opvolger van Luc Nilis werd. Ik zag hem altijd graag voetballen bij PSV.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Deze speler heeft ook altijd mijn sympathie gehad en heeft het nog steeds. Enorm leuke kerel, mooie voetballer.
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Rugblessure is altijd lastig. Hopen dat ie snel herstelt.
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nee, inderdaad. Dieter Hecking is overigens niet meer de trainer van Hannover, die is namelijk aan het begin van het seizoen al vertrokken en is nu trainer van Nürnberg.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Wat een klote seizoen is dit geworden voor hem.
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Die gaan ook degraderen.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Zou zonde zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
benieuwd of zo iemand er belang bij heeft om in Nederland weer te gaan voetballen.
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Vandaag weer goed bezig. Blijft een mooie voetballer.
Ajax, nemen die man.
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Gewoon een geweldige voetballer. Ooit het grootste talent van Nederland. Bij PSV niet gebracht wat ze verwachtten, maar in Hannover een grote meneer geworden met de aanvoerdersband als gevolg. Niet ieders loopbaan loopt gestroomlijnd. Begkamp mislukte ook in Milaan.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Maar hij is al 33 volgend jaar. Wel een sympathieke voetballer hoor, maar ik denk dat hij zijn carriere het beste kan afsluiten bij Hannover waar hij erg gewaardeerd wordt.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ja dat vergeet ik even. Je hebt gelijk. 33 is geen leeftijd waarmee je een transfer naar een topclub krijgt. Maar ik blijf het een mooie voetballer vinden.
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Sowieso Bruggink
![]() Geweldig voor hem dat hij het zo goed doet. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Waar voetbalt hij tegenwoordig?
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
__________________ FC Twente landskampioen 2009/2010 |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Analyticus bij eredivisielive toch nu?
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kom nou maar naar Heracles, kan je nog makkelijk mee.
__________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Kan volgens mij nog makkelijk mee in de Eredivisie, vraag me af waarom niemand hem heeft opgepikt. Te gortige salariseisen?
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Hij heeft VVV afgewezen, omdat hij op zoek is naar een club dat op een hoger niveau acteert...
__________________ VVV-Venlo - SSC Napoli - 1.FC Köln |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
Ik snap niet goed waarom hij zich bij PSV probeerde binnen te werken. Dat team is eigenlijk helemaal intact gebleven sinds vorig seizoen, zeker op zijn positie is het daar goed bezet met spelers als Toivonen, Bakkal en Affelay (wanneer die in een aanvallende rol mag spelen). Na het vertrek van Perez en Tiote lagen er bij Twente veel meer kansen.
Persoonlijk had ik hem daar liever zien spelen dan Landzaat, omdat ik denk dat Bruggink aanvallend nog meer kan brengen in de buurt van de goal dan Landzaat. En juist op dat vlak heeft Twente het lastig, omdat ze daar nu afhankelijk zijn van Janssen en Brama die zich af en toe in die buurt moeten laten zien, maar waar bij Brama zeker niet zijn kwaliteit ligt. Als Janssen daar onverhoopt een keer wegvalt dan zie ik Landzaat echt niet die positie op eenzelfde manier invullen, daar is hij een veel te statische speler voor. Laatst gewijzigd door Steffie; 28-09-10 om 00:33 |
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
niks voor feyenoord? t is gwoon nog topspits.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Hij heeft nog één club lopen en als dat niets wordt, kapt hij er mee. Ik hoop Feyenoord
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
anders loopt feyenoord weer eens te slapen.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Een niet-scorende spits die het best rendeert in een 4-4-2 hebben we nog niet inderdaad.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Hij zou bij veel eredivieclubs van toegevoegde waarde kunnen zijn...
Al vraag ik me af of hij er nog toe in staat is... __________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
#38 |
|
De geinteresseerde club schijnt Twente te zijn...
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ik snap niet wat hij daar nu toe zou voegen. Middenveld staat toch prima bij Twente?
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Inderdaad, wat moet Twente met hem
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Leuk
![]()
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Mooi dat we hem nog op de NL-velden gaan zien, altijd 'n mooie voetballer gevonden. Jammer dat 't er niet helemaal uit is gekomen.
__________________ If you're not a Manc, you're a wank! |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Nooit 100% zeker van zijn plaats destijds bij PSV
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Klopt, en dat is nou juist 't probleem bij Bruggink. Als hij geen vertrouwen krijgt, komen zijn kwaliteiten niet naar boven.
__________________ If you're not a Manc, you're a wank! |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|