Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 01-10-09, 21:20 duh   #1

BigMAC's Voetbal Forum schermafbeelding

Welkom bij het grote Otman Bakkal topic.

Ik verbaasde mij erover dat er nog geen topicreeks bestaat over deze held. Speelt erg sterk dit seizoen en illustreert dit met belangrijke goals en assists. Samen met Engelaar en Afellay vormt hij het sterke middenveld van PSV.

Van jeugdspeler tot het eerste elftal van PSV

Bakkal, van Marokkaanse afkomst, is geboren in de Eindhovense wijk Strijp. In deze wijk staat ook het Philips Stadion. Hij begint met voetballen bij de Strijpse amateurclub DBS. In 1996, Bakkal was toen 11 jaar, gaat hij naar de jeugdopleiding van PSV. In het seizoen 2003-2004 maakt Bakkal zijn debuut in het betaald voetbal voor PSV. Dat gebeurde in de achtste finale om de UEFA Cup tegen AJ Auxerre. Hij zou dat seizoen ook twee competitiewedstrijden spelen. Op 28 maart 2004 mag Bakkal (mede door blessureproblemen bij PSV) in de basis starten in de uitwedstrijd tegen Willem II. Bakkal begint als rechterspits en loopt in de wedstrijd, die met 3-1 verloren zou gaan, tegen een gele kaart aan. Later in het seizoen speelt hij nog een wedstrijd, uit tegen RKC Waalwijk (4-0 winst). In de 86e minuut valt Bakkal in voor Mateja Kežman.

Voor het seizoen 2004/2005 is Bakkal volwaardig lid van de A-selectie van PSV. Hij doet mee in de voorbereiding op het seizoen en weet in drie oefenduels zes doelpunten te maken. Maar tot competitiewedstrijden kwam het niet.

Verhuurperiode
In november 2004 werd besloten Bakkal te verhuren aan FC Den Bosch. Niet lang daarna raakt hij geblesseerd en moet hij twee maanden toekijken. Bakkal komt tot zes wedstrijden voor FC Den Bosch.

Vanwege het hernieuwde samenwerkingsverband tussen PSV en FC Eindhoven werd in juni 2005 besloten Bakkal (samen met Jelle ten Rouwelaar) te verhuren aan FC Eindhoven.

Voor het seizoen 2006-2007 wordt hij door PSV verhuurd aan de Enschedese voetbalvereniging FC Twente.

Terug bij PSV
In de zomer van 2007 wordt Bakkal teruggehaald door PSV, tevens wordt zijn contract tot 2010 verlengd. In het seizoen 2007-2008 wordt Bakkal een vaste basisspeler bij de Eindhovenaren. Na de winterstop wordt de aanvallend ingestelde Bakkal door interim hoofdcoach Sef Vergoossen als controlerende middenvelder ingezet. Het blijkt dat Bakkal ook dat facet van het voetbalspel beheerst. Bakkal scoort in het seizoen 8 keer en speelt 31 wedstrijden mee. Hij heeft daarmee een flink aandeel in het landskampioenschap van PSV, behaald op 20 april 2008 in de uitwedstrijd tegen Vitesse.
http://www.youtube.com/watch?v=3Uxl4T9bPmA

Volg hier Otman Bakkal op weg naar het grote Oranje!
BigMAC is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 01-10-09, 21:25 angry   #2
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij is echt verrassend sterk dit seizoen. Klasse!
Clough is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-09, 21:32 angry   #3
Kluf

Als hij deze vorm vast weet te houden ben ik trouwens wel eens benieuwd of hij snel weg zal zijn of dat het een gevalletje Afellay wordt. Iemand een idee tot wanneer Otman vast is gelegd?
Oud 01-10-09, 21:45 emo   #4

Oorspronkelijk geplaatst door Clough
Als hij deze vorm vast weet te houden ben ik trouwens wel eens benieuwd of hij snel weg zal zijn of dat het een gevalletje Afellay wordt. Iemand een idee tot wanneer Otman vast is gelegd?
Tot 2012: http://www.psv.nl/Nieuws/Nieuwspagina/Contract-Otman-Bakkal-opengebroken-en-verlengd-tot-2012.htm
Oud 01-10-09, 22:30 wink   #5

Paaskonijn's Voetbal Forum schermafbeelding

Elke wedstrijd in de basis aub.
Paaskonijn is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-09, 23:37 angry   #6
De forumdominee

koningdavid's Voetbal Forum schermafbeelding

Een goalgetter op het middenveld.

Oud 02-10-09, 00:07 angry   #7
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij heeft een neusje voor belangrijke doelpunten.
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 00:10 angry   #8
De forumdominee

Hij is ook echt enorm 'koel' voor de goal. Ook redelijk kopsterk. Volgens mij zou hij ook niet misstaan als spits.

Oud 02-10-09, 02:06 wink   #9

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Misschien, maar laat hem maar lekker op het middenveld staan, waar hij zijn momenten kan pikken om plotseling voor het goal op te duiken. Zoveel middenvelders zijn er niet met die specifieke kwaliteiten, zeker niet in Nederland.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 07:53 wink   #10
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Snap niet waarom hier toch nog zo vaak op de bank zit.
Goede speler hoor.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 11:15 angry   #11

Dj_Day-V's Voetbal Forum schermafbeelding

Was weer goed
Dj_Day-V is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 11:17 angry   #12
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Onbegrijpelijk eigenlijk dat hij de laatste jaren zo weinig gespeeld heeft, als je hem nu zo ziet spelen.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 11:20 angry   #13
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij Twente was ie al geniaal, beter dan Aissati
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 11:35 angry   #14
De forumdominee

Hij mist wel nog steeds iets. Hij moet iets feller worden ofzo, iets gretiger. Als hij weer op de bank komt lijkt het wel alsof hij dat in alle gelatenheid accepteert.

Iets minder gelatenheid, iets meer drive zou wel goed voor hem zijn.

Oud 02-10-09, 12:41 emo   #15

Is het raar als ik zeg dat Bakkal op korte termijn wel eens geselecteerd mag worden voor het grote Oranje? Hij is uitblinker op het sterke middenveld van PSV, scoort aan de lopende band, geeft assists, kan uitstekend als verdedigende middenvelder met veel diepgang spelen en zou toch echt niet misstaan ipv Mendes da Silva, die ik de laatste tijd vind tegenvallen.
Oud 02-10-09, 12:52 angry   #16
De forumdominee

Bij PSV speelt hij vooral achter de spitsen toch? Die positie is al dikbezet bij Oranje natuurlijk.

Oud 02-10-09, 12:55 angry   #17

Oorspronkelijk geplaatst door koningdavid
Bij PSV speelt hij vooral achter de spitsen toch? Die positie is al dikbezet bij Oranje natuurlijk.
Op papier speelt hij inderdaad op de nr. 10 positie. Maar het middenveld van PSV is heel dynamisch met continu positiewisselingen, dus van een echte vaste positie is geen sprake. Daarnaast heeft hij onder Sef Vergoossen uitstekend als diepgaande controlerende middenvelder gespeeld. Voorwaarde is dan wel natuurlijk dat naast Bakkal een soortgelijk type komt te spelen of iemand met een meer verdedigende instelling. van Bommel/Bakkal zou prima kunnen, maar ook de Jong/Bakkal zou een optie zijn.

Uiteraard zie ik Bakkal nog niet in het basiselftal van het NL elftal staan, maar als bankzitter kan hij ook uitermate nuttig zijn.
Oud 02-10-09, 16:35 angry   #18

De beslissing van Amrabat om te kiezen voor Marokko werd door Van Marwijk ter kennisgeving aangenomen. "Het is zijn keuze. Het is graag of helemaal niet", zo liet de bondscoach zich vrijdag ontvallen. Amrabat sprak niet met de bondscoach over zijn beslissing.

Een andere speler die in het bezit is van een dubbel paspoort en mogelijk nog kan kiezen voor Marokko is Otman Bakkal. De PSV-middenvelder wordt scherp in de gaten gehouden door Van Marwijk. "Ik heb geen contact met Bakkal gehad. Als hij mij zou bellen zal ik zeggen dat ik het onverstandig vind als hij hetzelfde doet als Amrabat."

Van Marwijk is gecharmeerd van de PSV'er, die dit seizoen al vijf keer het net vond. "Bovendien een jongen die op meerdere posities kan spelen." De bondscoach hoopt dat ook dat Bakkal, net als Ibrahim Afellay, voor Oranje kiest. Van Marwijk is tevreden over de jonge PSV-speler, die dit seizoen in Eindhoven een iets andere rol bekleedt.

"Het is heel goed voor zijn ontwikkeling", zegt Van Marwijk over de meer spelbepalende rol van Afellay bij PSV. "Momenteel zijn er binnen Oranje voor die positie echter vrij veel kandidaten. Maar de kans dat Ibrahim op een gegeven moment ook bij ons op die plek gaat spelen bestaat zeker."

Hij heeft mijn topic gezien.
Oud 02-10-09, 18:11 angry   #19

Bakkal heb het altijd al een held gevonden, maar dit seizoen lijkt hij eindelijk door te breken hopelijk is zijn blessure niet te ernstig en kan hij gewoon tegen utrecht spelen
celuvki is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 18:23 angry   #20

ErikT's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen
Onbegrijpelijk eigenlijk dat hij de laatste jaren zo weinig gespeeld heeft, als je hem nu zo ziet spelen.
Ik geloof dat ik het vorig jaar een half jaar heb volgehouden om elke week "Bakkal ipv Mendez svp " te posten.
ErikT is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 18:34 angry   #21
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door ErikT
Ik geloof dat ik het vorig jaar een half jaar heb volgehouden om elke week "Bakkal ipv Mendez svp " te posten.
Dat is sowieso terecht. Het is echt een goede zaak voor PSV dat ze van Mendez af zijn. Wat een beperkte voetballer was dat zeg.
Oud 03-10-09, 20:08 angry   #22
Oorspronkelijk geplaatst door Clough
Dat is sowieso terecht. Het is echt een goede zaak voor PSV dat ze van Mendez af zijn. Wat een beperkte voetballer was dat zeg.
en de rotte appel bij huub stevens
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 06-10-09, 22:13 angry   #23
DAM
Banned

Goede voetballer
DAM is offline   Met citaat reageren
Oud 06-10-09, 22:21 angry   #24

Onderbroek's Voetbal Forum schermafbeelding

Hopelijk gaat ie mee naar Zuid-Afrika
Onderbroek is offline   Met citaat reageren
Oud 06-10-09, 22:57 angry   #25
DAM
Banned

Dat lijkt me vrijwel uitgesloten
Oud 06-10-09, 23:24 angry   #26
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

Want? Hij is een goede voetballer maar niet goed genoeg?
EnGCatjuh is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-10-09, 23:48 angry   #27
DAM
Banned

Omdat Van Marwijk met een vaste selectie werkt
Oud 07-10-09, 14:52 angry   #28

DeVinger's Voetbal Forum schermafbeelding

Stormachtige ontwikkeling.
DeVinger is offline   Met citaat reageren
Oud 09-10-09, 16:50 angry   #29

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DeVinger
Stormachtige ontwikkeling.
Ik vind dat het eigenlijk wel geleidelijk ging.

Oud 09-10-09, 16:55 angry   #30

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij is onderhand belangrijker geworden dan affelay heb ik het idee, of zie ik dat helemaal fout?
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 09-10-09, 17:58 angry   #31

DeVinger's Voetbal Forum schermafbeelding

Op dit moment laat hij het zien, maar of hij net als Affelay PSV op sleeptouw kan nemen vraag ik mij af. Tis vooral een flow nu, benieuwd hoe goed hij echt is.
DeVinger is offline   Met citaat reageren
Oud 09-10-09, 23:44 emo   #32

Paaskonijn's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus
Inderdaad, zo kon hij vorig seizoen ook al spelen.
Paaskonijn is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 14:41 angry   #33
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus
Inderdaad, maar het ging wel bijna heel erg geleidelijk hoor...

Mooi om te zien dat ie nu weer opbloeit, jammer genoeg bij een kutclub.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 15:09 angry   #34

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Vorig seizoen vond ik hem niet erg goed eerlijk gezegd.
Dit seizoen doet hij het idd uitstekend.
neilpad is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 15:37 angry   #35
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij heeft ook nooit gezeurd en is blijven werken, de beloning heeft hij nu te pakken. Voor PSV een fijne speler, hij brengt diepgang in het spel.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 23-10-09, 15:55 sad   #36
BS.

Van Marwijk heeft hem nu ook in het vizier.
Oud 23-10-09, 15:58   #37
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Deze week in de VI: de analyse van Bakkal.

Ik zal eens kijken of ik het kan scannen .
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-09, 18:26   #38
BS.

Van Marwijk voegt Bakkal toe aan selectie

Otman Bakkal is maandag opgeroepen voor het Nederlands elftal. De middenvelder van PSV vervangt Wesley Sneijder, die kampt met een spierverrekking in zijn bovenbeen.

De 24-jarige Bakkal debuteert daarmee in de selectie van Oranje. De aanvallende middenvelder wist bij PSV in de afgelopen seizoenen geen basisplaats te veroveren. Deze jaargang is hij onder coach Fred Rutten echter een belangrijke schakel bij de Eindhovenaren.

Bakkal, die dit seizoen al zeven keer scoorde in twaalf competitiewedstrijden, is na Wout Brama van FC Twente al de tweede speler die tijdens deze interlandperiode debuteert in de selectie van het Nederlands elftal. De Tukker kreeg een oproep na afzeggingen van Demy de Zeeuw en David Mendes da Silva.
Oud 16-11-09, 18:38   #39
EAYS

en terecht
Oud 16-11-09, 18:39   #40

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Goede beslissing!
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-09, 18:52 wink   #41

Mooie ontwikkeling maakt hij door onder Fred Rutten. Hulde.
Oud 16-11-09, 19:02 emo   #42
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk voor Bakkal en hij heeft het ook echt verdiend.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-09, 20:02   #43

Succes mien jong
Oud 16-11-09, 20:09   #44
EAYS

Oorspronkelijk geplaatst door BigMAC
Mooie ontwikkeling maakt hij door onder Fred Rutten. Hulde.
Eerder ook al onder Rutten bij Twente. Toen was ie ook geweldig bezig
Oud 16-11-09, 20:12 thumb up   #45
Yellow Trash

Rikketik's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37

Eerder ook al onder Rutten bij Twente. Toen was ie ook geweldig bezig
Inderdaad. Had alleen toen als pech dat hij net voor de winterstop een rode kaart kreeg (en iets van twee, drie wedstrijden schorsing geloof ik) en dat Twente toen Aissati huurde, die het meteen prima deed.

Ergens wel ironisch dat Aissati nu ruzie maakt in het tweede van Ajax en Bakkal gewoon opgeroepen wordt voor Oranje.
Rikketik is offline   Met citaat reageren
Oud 16-11-09, 20:13   #46

Aissati kan na 3-4 jaar nog steeds niet kiezen tussen Oranje of Marokko...
Oud 16-11-09, 20:14   #47
EAYS

Oorspronkelijk geplaatst door Rikketik
Inderdaad. Had alleen toen als pech dat hij net voor de winterstop een rode kaart kreeg (en iets van twee, drie wedstrijden schorsing geloof ik) en dat Twente toen Aissati huurde, die het meteen prima deed.

Ergens wel ironisch dat Aissati nu ruzie maakt in het tweede van Ajax en Bakkal gewoon opgeroepen wordt voor Oranje.
Tegen Sparta kreeg ie rood ik was erbij schopte Sjaak Polak na, raar dat je van die dingen herinnerd
Oud 17-11-09, 12:31   #48
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dj_Day-V
Aissati kan na 3-4 jaar nog steeds niet kiezen tussen Oranje of Marokko...
Hij hoeft zo al niet eens meer te kiezen, hij maakt het zichzelf makkelijk zo.

Over Bakkal: dik verdiende selectie. Modelprof, heeft geinvesteerd bij Eindhoven, is hard blijven werken bij PSV en zie nu waar hij is. Zulke type middenvelders heeft Nederland amper, middenvelders met diepgang die aansluiten om doelpunten te maken.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 17-11-09, 12:46 big smile   #49
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Geleerd bij FC Den Bosch

Oud 17-11-09, 13:19   #50

Denk dat hij een handige speler is voor in de selectie. Kan op 5 posities in het elftal spelen als het nodig is. Lijkt me een relaxte gast. Bovendien scoorde hij al op het EK U21 in de finale en tegen Argentinie op de Olympische Spelen, lijkt zich dus wel thuis te voelen op internationale toernooien
Fides is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:45.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site