Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 01-10-09, 12:05 angry   #1

Gunther's Voetbal Forum schermafbeelding

Willem van Hanegem

Hoewel momenteel clubloos, is Willem genoeg in de media te vinden. Of het nu gaat over fotografie, schilderen of zingen, Willem kan het allemaal.

De palmares van deze held:

Speler:
* Velox (1962-1966)
* Xerxes (1966-1967)
* Xerxes/DHC (1967-1968)
* Feyenoord (1968-1976)
* AZ'67 (1976-1979)
* Chicago Sting (1979)
* FC Utrecht (1979-1981)
* Feyenoord (1981-1983)

Trainer
* Feyenoord (1983-1986 als assistent; 1992-1995)
* FC Utrecht (assistent; 1986-1989)
* FC Wageningen (assistent; oktober 1990-1991)
* Holland (amateurs; 1991-1992)
* Al Hilal (Saoedi-Arabië; 1995-1996)
* AZ'67 (1997-1999)
* Sparta (2001)
* Nederlands elftal (assistent, 2002-2004)
* FC Utrecht (van 12 juli 2007 tot 23 december 2008)

Als speler o.a. 3x landskampioen en winnaar van Europa Cup I, Europa Cup III en de Wereldbeker.

Als trainer winnaar van o.a. het landskampioenschap en de beker.

Gunther is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 01-10-09, 12:07 angry   #2

Gunther's Voetbal Forum schermafbeelding

Vanochtend bracht Willem een zeer verdienstelijke blues-versie van de Beatles' Eight Days a Week ten gehore bij Evers staat op:

http://www.youtube.com/watch?v=PUY2a3Ehn6M
Gunther is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-09, 13:40 sad   #3
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Wauw, dat klinkt nog best goed ook !
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-09, 13:47 angry   #4
NegemjinSab

BasNijmegen's Voetbal Forum schermafbeelding

mooi stukkie Gunther. Klinkt best goed. lekkere ruige stem
BasNijmegen is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-09, 17:45 angry   #5
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk

Willem blijft een held.

tong80 is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 19:56 big smile   #6

Hij is nog benaderd ook om een album te maken!
VoreG is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 19:57 angry   #7
Fc Twente

Willem!
Stienn is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 19:57 angry   #8
Glory Man United!

Eric Cantona's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat 'n geweldenaar

Hij is echt grappig
Eric Cantona is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 20:48 wink   #9

Dat klinkt nog best goed ja

Hij is inderdaad een veelzijdig figuur. Golfen kan ie ook nog...
Neleos is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 20:59 angry   #10
Glory Man United!

"Jongens, ik ben juist bezig met 't verminderen van m'n handicaps, ik moet er niet nog eentje bij hebben"

Oud 02-10-09, 21:57 angry   #11
Hup Holland!

Topper blijft het

Oud 02-10-09, 22:09 angry   #12
Ik heb het niet zo op deze man.

Als voetballer en trainer geweldig, daarna probeerde hij grappig te zijn bij VI wat hem niet lukte.
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 22:19 angry   #13
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Carthago
Ik heb het niet zo op deze man.

Als voetballer en trainer geweldig, daarna probeerde hij grappig te zijn bij VI wat hem niet lukte.
De beste voetballer Nederland na Cruijf

I rest my case

Oud 02-10-09, 22:22 angry   #14
Glory Man United!

Ik denk ook echt niet dat 'ie grappig probeert te zijn, hij kan gewoon niet anders. Ik vind 'm niet "gemaakt" ..
Oud 03-10-09, 11:12 angry   #15
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door tong80
Leuk

Willem blijft een held.

Qua voetballer zeker ja, maar als analist hoef ik hem nooit meer aan te horen. Ik hou niet van analisten die louter positief zijn, maar Willem is echt het tegenovergestrlde, wat een mega zeikstraal is het wat dat betreft geworden zeg.

Zit ie als Analist een potje Italiaans voetbal te begeleiden b.v. en vervolgens is het non stop zeueren op Italiaans voetbal in welke zin dna ook.
Kom dan niet, zeg dan dat je graag komt maar niet naar zo'n match of wat dan ook i.p.v. mij te vervelen met je negativisme.
(Recent bij Madrid - Marseille ook vreselijk bv).
DIGGER is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-10-09, 20:03 angry   #16
Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER

Qua voetballer zeker ja, maar als analist hoef ik hem nooit meer aan te horen. Ik hou niet van analisten die louter positief zijn, maar Willem is echt het tegenovergestrlde, wat een mega zeikstraal is het wat dat betreft geworden zeg.

Zit ie als Analist een potje Italiaans voetbal te begeleiden b.v. en vervolgens is het non stop zeueren op Italiaans voetbal in welke zin dna ook.
Kom dan niet, zeg dan dat je graag komt maar niet naar zo'n match of wat dan ook i.p.v. mij te vervelen met je negativisme.
(Recent bij Madrid - Marseille ook vreselijk bv).
eens.
Oud 14-11-09, 12:08 wink   #17
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Willem van Hanegem wint Singin wizzz the Stars
van onze redactie
AMSTERDAM - Oud voetballer Willem van Hanegem heeft de Evers staat op-zangcompetitie Singing wizzz the Stars! gewonnen.

Willem was dé verrassing van de wedstrijd met zijn vertolking van het Beatles-nummer Eight days a week. In Singing wizzz the Stars zingen BN'ers tegen live in de radiostudio een nummer naar keuze.

De trainer leek de winst wel te hebben verwacht. "Toen ik de andere kandidaten hoorde dacht ik, ik maak wel een kans", vertelt hij na het horen van het blijde nieuws. "Maar zonder gekheid, of je kan zingen of niet maakt niet zoveel uit. Als je het maar met gevoel doet."

De winnaar van Singing wizzz the stars mag volgende week optreden in het Amsterdamse Panama, maar of Willem daar nog een keer gaat zingen blijft nog even de vraag. "Daar doe ik het toch niet voor, laten we eerlijk zijn."

Willem versloeg Beau van Erven Dorens, Heleen van Royen en de duo's Jeroen Latijnhouwers & Margreet Beetsma van EditieNL, Frits & Barbara Barend en Quinty Trustfull & Lodewijk Hoekstra.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 14-11-09, 16:47   #18
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

terecht
Gitaarsnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 14-11-09, 18:06   #19
Hup Holland!

Zeker terecht

Oud 15-11-09, 01:09   #20
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Willem
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 05-05-10, 16:20 wink   #21
BS.

Van Hanegem is dit seizoen wel heel erg buiten beeld geweest in de voetballerij naar mijn idee. Is het klaar met Willem of ziet iemand hem volgend seizoen 'gewoon' weer een club gaan trainen?

Of maakt ie wellicht zijn rentree bij VI?
Oud 05-05-10, 16:22 wink   #22

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Of maakt ie wellicht zijn rentree bij VI?
Dat zou geniaal zijn. Willem, Gijp én Johan
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 05-05-10, 18:12   #23
Hup Holland!

Zou leuk zijn

Oud 05-05-10, 18:25   #24
Ik vind hem echt 3x niks, dus nee dank je vriendelijk.
Oud 05-05-10, 18:37   #25
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Carthago
Ik vind hem echt 3x niks, dus nee dank je vriendelijk.
best leuk, Maar Willem zijn visie is te gedateerd. Perez stopt, Sibon stopt, er moeten toch genoeg betere alternatieven zijn...
Conundrum is nu online   Met citaat reageren
Oud 05-05-10, 19:04   #26
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Willem zit lekker bij sport 1 en op de golfbaan. Lekker laten golfen.
Boris is nu online   Met citaat reageren
Oud 19-05-10, 22:12   #27
BS.

Van Hanegem wil best terugkeren in de voetballerij
Willem van Hanegem heeft een rentree in de voetballerij nog niet uit zijn hoofd gezet. Zo'n anderhalf jaar geleden vertrok hij als trainer van FC Utrecht, maar voor een afscheid van het voetbal vindt hij het nog te vroeg.

De Kromme ambieert volgens NUsport geen functie als hoofdtrainer meer. Wel zou hij graag jonge spelers op specifieke posities iets bij willen brengen. In het weekblad geeft hij Feyenoorder Leroy Fer als voorbeeld. "Die blijft maar struinen, hij weet zelf niet waarheen. Met goede coaching haal je er veel meer uit. Hij heeft talent, is fysiek goed, maar nee hoor, de kop gaat omlaag en rennen naar."

Clubs of landen uit bijvoorbeeld het Midden-Oosten hoeven evenwel geen moeite te doen om de clubicoon van Feyenoord te strikken. "Ik zoek het dichter bij huis. Het gaat me niet om geld verdienen, maar om het plezier dat het me oplevert", aldus de 66-jarige Van Hanegem.
Oud 25-09-10, 11:49 big smile   #28
BS.

'Feyenoord kan over drie jaar kampioen worden'
door Jan Dagevos. zaterdag 25 september 2010 | 06:47

SLUISKIL - Het mooiste nieuws voor Feyenoord kwam gistermiddag vanuit Sluiskil. Daar in het Zeeuws-Vlaamse dorp was Willem van Hanegem te gast tijdens de pers- en sponsorbijeenkomst van het WK driebanden. De Kromme kwam met een opmerkelijk statement. ,,Het zou me tegenvallen als Feyenoord over drie jaar geen kampioen van Nederland is.''

Willem van Hanegem meende oprecht wat hij zei. De oud-speler van Feyenoord mag dan op dit moment niet vrolijk worden van het spel van zijn club, er is nog altijd hoop. ,,Ik had gisteren Mario Been aan de lijn en ik heb hem gezegd dat als hij erin slaagt om deze ploeg bij elkaar te houden en dan vervolgens één of twee versterkingen weet te halen een titel een reële optie is. Die Mokotjo, de jongen die van de week tegen Roda in de basis stond, kan binnen twee jaar één van de beste spelers van Europa worden. Bij Feyenoord zijn ze nog niet overtuigd van hem. Hij is in hun ogen te klein. Ach, dat is René van der Gijp napraten. Volgens hem moeten alle goede spelers minstens 2.09 meter lang zijn. Nou, de tien beste spelers van Europa zijn allemaal klein hoor. Geloof me nou maar.''

Willem van Hanegem was de hoofdgast in Sluiskil en dat bleek een schot in de roos. Zoals ook De Kromme het waardeerde dat de organisatie van het WK driebanden hem had uitgenodigd. Al was het alleen maar omdat hij zijn idool op biljartgebied - Raymond Ceulemans - weer eens mocht ontmoeten. ,,Ik ben hier zo'n 25 kilometer vandaan geboren", zei de 'Bressiaander', ,,maar de reden dat ik hier ben is Ceulemans. Ik wilde hem nog eens zien. Vroeger heb ik hem bij Feyenoord wel eens ontmoet. Wat Tiger Woods voor het golf is, is Ceulemans voor het biljarten.''

Van Hanegem vertelde dat hij vroeger in het buurthuis in Utrecht ook wel eens de keu ter hand nam. Later bij Feyenoord stond hij tussen de trainingen ook vaak achter het biljart. ,,Het mooie van het driebanden is het zien van de situaties.''

Tegenwoordig houdt Van Hanegem zich vier keer week in de week bezig met golf ('ik heb geen handicap, voor zover ik weet') en bekijkt daarnaast veel voetbalwedstrijden op televisie. ,,Ik heb twee zenders sport, Eredivisiel Live en Sport 1. Als ik niet kan slapen, kijk ik naar Eredivisiel Live. Als daar Willem II-NEC is ben ik binnen vijf minuten vertrokken. Laatst kwam mijn zoon binnen en die wilde de tussenstand weten. Ja, die wist ik dus niet. Gelukkig is er altijd nog Sport 1 met Barcelona of Arsenal. Daar kun je een hele avond naar kijken. Ja, ik ben een liefhebber.''

Van Hanegem genoot deze zomer dan ook niet van het spel van Oranje. ,,Het voetbal was droevig. Ik zat echt te hopen dat Spanje zou winnen. Stel je toch eens voor dat Nederland had gewonnen, nou dan waren alle trainers nu precies zo gaan voetballen, omdat dat de weg naar succes zou zijn. Nee, het spel van Oranje tijdens het WK was ver beneden ons niveau. Het is het recht van Van Marwijk om zo te voetballen, maar ik ben een liefhebber en als ik iets vind, zeg ik het ook. Van Marwijk was vroeger een prachtige speler. Hij was zo lui als een varken, maar wel een mooie linksbuiten. Daarom heeft het me zo verbaasd dat hij zijn spelers bij Oranje zo liet voetballen.''

Oud 25-09-10, 11:56 emo   #29
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Van de Jupiler League hoogstens
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 07-03-11, 12:13 emo   #30
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Hanegem: 'Heel veel twijfelgevallen vielen in voordeel van Ajax uit'

Willem van Hanegem zag afgelopen weekeinde veel fouten van scheidsrechters. De oud-international betreurt deze gang van zaken omdat in de komende maanden beslist wordt wie kampioen wordt, Europees voetbal afdwingt en degradeert. "Kevin Blom floot niet goed bij Ajax - AZ", vindt Van Hanegem. "Er waren heel veel twijfelgevallen, die allemaal in het voordeel van Ajax uitvielen."

"En hij gaf Graziano Pellè een rode kaart in een situatie waarin twee spelers even hard inkwamen", vervolgt Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. "Ik ben ervan overtuigd dat dat te maken heeft met de uitlatingen die zijn trainer had gedaan. Gertjan Verbeek is soms een zeurpiet, zoals toen hij zeverde om een gele kaart voor een tegenstander, maar dat is geen reden om anders te fluiten.

"Verbeek had gezegd dat scheidsrechters in de prehistorie leven. Ik vind dat iets te ver terug in de tijd, iets dichterbij en ik had hem gelijk gegeven. Maar zoiets speelt mee bij Blom, dat weet ik zeker. Het meest verschrikkelijke is dat spelers en trainers niet meer weten waar ze aan toe zijn. In het begin hoorde ik: 'Als een verdediger een aanvaller bij het shirt pakt in de zestien, is het een strafschop'."

"Ik heb het het hele seizoen nog niet gezie", besluit Van Hanegem. "Scheidsrechters zijn allang geen amateurs meer, ze worden ervoor betaald. Niet zo goed als de voetballers, maar toch. Als we met zijn allen professioneel willen zijn, dan moet de voetbalbond daar ook naar handelen. Je mag toch ook van een scheidsrechter zeggen dat hij het slecht heeft gedaan? De KNVB zet dan zo'n man even in de luwte. Onzin, je moet een scheidsrechter ook kunnen schorsen, net zoals een voetballer of een trainer. Een fout kan iedereen maken, maar soms zijn het er te veel."
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 07-03-11, 12:22 Standaard   #31
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Heeft wel gelijk over die rode kaart natuurlijk.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 07-03-11, 12:23 Standaard   #32
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Dat wel ja. Maar ik vraag me af waar Willem die "heel veel twijfelgevallen" heeft gezien.

Oud 07-03-11, 12:23 emo   #33
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Dat is dan ook het enige.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 07-03-11, 12:24 Standaard   #34
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb de wedstrijd beetje half zitten volgen. Maar had niet echt het idee dat Ajax erg veel voordeel had door de scheids inderdaad. AZ was gewoon drama.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 07-03-11, 14:19 Standaard   #35
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind hem vervelend.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 07-03-11, 14:22 Standaard   #36

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Het veel zeikerige Willem van Hanegem topic
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 07-03-11, 16:06 Standaard   #37

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

willem van hanegem roeleert
Willem van Hanegem: HumorTV
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 07-03-11, 16:11 emo   #40

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
YouTube - Willem van Hanegem, Klaas en Louis bij AZ 1998

zo'n lieve man
Zolang het mongooltjes/marokkanen zijn wel ja.
Oud 07-03-11, 16:13 Standaard   #41

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep Bekijk bericht
[...]

Zolang het mongooltjes/marokkanen zijn wel ja.
Heb je ook wel eens gezien hoe hij met kleine kinderen om gaat? Of met zijn spelers? Waarom vind jij het geen lieve man?

Ik bedoel: dit is toch fantastisch? Als je ziet hoe gemeen (onnodig vaak ook) mensen tegen elkaar doen. Van Hanegem is natuurlijk wel een beetje gek dat hij al die Marrokaanse jochies op de koffie laat komen maarja, het komt recht uit het hart.
Oud 07-03-11, 16:14 Standaard   #42
AFCADO

Valange's Voetbal Forum schermafbeelding

Heeft ie ook nog iets gezegd over hoeveel mazzel ZIJN cluppie dit weekend heeft gehad?
Valange is offline   Met citaat reageren
Oud 07-03-11, 16:19 Standaard   #43

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Heb je ook wel eens gezien hoe hij met kleine kinderen om gaat? Of met zijn spelers? Waarom vind jij het geen lieve man?

Ik bedoel: dit is toch fantastisch? Als je ziet hoe gemeen (onnodig vaak ook) mensen tegen elkaar doen. Van Hanegem is natuurlijk wel een beetje gek dat hij al die Marrokaanse jochies op de koffie laat komen maarja, het komt recht uit het hart.
Ik geloof graag dat hij het hart op de goede plek heeft, alleen profileert hij zich als een bromsnor in de media. Vooral zijn optredens bij Voetbal Insite waren echt genant voor iemand die pretendeert graag over voetbal te praten.

En om de een of andere reden kan Ajax niets goed doen bij hem de afgelopen twee seizoenen. Dat begint ook een beetje te vervelen.
Oud 07-03-11, 16:23 Standaard   #44

[...]

Ik geloof graag dat hij het hart op de goede plek heeft, alleen profileert hij zich als een bromsnor in de media. Vooral zijn optredens bij Voetbal Insite waren echt genant voor iemand die pretendeert graag over voetbal te praten.
Een bromsnor gaat te ver. Hij heeft hartstikke veel humor en als je denkt dat ie echt zit te stangen en het erom doet gaat er een grapje over heen. Ik mag dat nuchtere wel van hem. Niet met een paal achter de desk zitten als Ronaldo een speler voorbij gaat, gewoon zeggen 'dat deed ie leuk ja' (ik hoor het hem zo zeggen ).
Oud 07-03-11, 16:27 Standaard   #45

Kwestie van smaak. Het ging mij snel vervelen in ieder geval.

Kwam ook deels door Barbara Barend die er niet meer uit kon halen.
Oud 07-03-11, 16:28 Standaard   #46

Kwestie van smaak. Het ging mij snel vervelen in ieder geval.

Kwam ook deels door Barbara Barend die er niet meer uit kon halen.
Ik luister liever naar Van Hanegem dan de combinatie Gijp/Kraaij...
Oud 07-03-11, 16:31 big smile   #47
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Bij Koekebakker is alles en iedereen óf fantastisch en briljant óf deugt er helemaal niks van.

Oud 07-03-11, 16:33 Standaard   #48

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Bij Koekebakker is alles en iedereen óf fantastisch en briljant óf deugt er helemaal niks van.
Bij Van Hanegem is heel veel "wel aardig" of "behoorlijk"
Oud 19-07-11, 11:04 Standaard   #49
BS.

Wordt nu ook genoemd als nieuwe trainer van Feyenoord volgens SpitsNieuws.

Oud 19-07-11, 12:12 Standaard   #50

Huniddity's Voetbal Forum schermafbeelding

Weet bijna zeker dat die op de manier van Barcelona wil gaan spelen, daar is die helemaal bezeten van
Huniddity is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:44.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site