Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 01-10-09, 02:17 angry   #1
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Andwelé Cedric Slory (Paramaribo, 27 september 1982) is een Surinaams-Nederlands voetballer. Momenteel staat de vleugelspeler onder contract bij Feyenoord. Eerder speelde hij voor Excelsior en Telstar. Slory is een van de weinige spelers die international werd als Excelsior-speler.

Na twee dramatische seizoenen waarin het fysiek en mentaal compleet verkeerd ging, lijkt hij weer helemaal herboren. Vanuit het niets is hij nu basisspeler en onverdienstelijk doet hij het zeker niet met twee goals en twee assists. Als één speler deze omslag heeft verdient is het Slory wel, zelden zie ik een vleugelspeler met zoveel inzet voetballen. Zonder enige moeite sprint hij gewoon achter zijn directe tegenstander aan. Elke keer weer.

Ooit was hij één van de grootste talenten van Nederland en na vele jaren geklungel leek dat er uit te komen bij Excelsior, waar hij toch één van de revelaties was met 13 goals. De logische transfer naar Feyenoord volgde, al meldde Ajax zich nog wel tevergeefs bij Excelsior/Feyenoord. Met zijn zeventwintig jaar is het nog steeds niet te laat voor een doorbraak in mijn ogen. Het moet echter wel dit seizoen gebeuren.

Zal hij dit shirt ooit nog dragen?

Oud 01-10-09, 10:02 angry   #2

Respect voor hem! Bleef toch altijd wel in hem geloven, ik hoop alleen dat hij deze lijn doortrekt, hij is zeer handig bij counters, en met zijn werklust is niks mis
Divje is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-09, 10:51 wink   #3
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Heeft zich uitstekend teruggevochten bij Feyenoord, niets dan lof voorlopig !
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-09, 17:39 angry   #4
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Lijkt er dan toch op dat hij vooral goed kan spelen onder de hoede van Mario Been. In dat opzicht is hij dan dus wel slim geweest om te wachten op Mario ipv een transfer te maken.
methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-09, 23:41 angry   #5

Erasmus's Voetbal Forum schermafbeelding

Het lijkt me verstandig om z'n contract te verlengen.
Erasmus is offline   Met citaat reageren
Oud 03-10-09, 23:06 wink   #6
Speelde vandaag niet slecht.
AryaMehr is offline   Met citaat reageren
Oud 04-10-09, 00:00 wink   #7
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

De speelwijze wordt onder andere op hem afgestemd en dat betaalt hij terug. Doet 'ie toch goed, 3 wedstrijden op rij gescoord als ik het goed heb.
EnGCatjuh is nu online   Met citaat reageren
Oud 04-10-09, 01:11 angry   #8
Hoi

Speelde wel aardig vandaag. Kan hij deze lijn doortrekken denken jullie?
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 04-10-09, 01:46 angry   #9

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
Hij is een aardige speler, dus waarom niet.

Oud 04-10-09, 10:11 wink   #10
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
Hij speelde wederom goed, hij blijft me verbazen. Denk het dus wel.
Oud 04-10-09, 11:23 angry   #11
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

27 jaar alweer, dacht dat hij 24/25 was.
Rumille is nu online   Met citaat reageren
Oud 04-10-09, 12:09 angry   #12
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rumille
Jammer genoeg een tijdje stil gestaan in zijn ontwikkeling.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 05-10-09, 13:28 angry   #13

ROTTERDAM - De hereniging met trainer Mario Been moest zijn neerwaartse spiraal van twee seizoenen eindelijk doorbreken. Het was voor Andwélé Slory sinds de voorbereiding aanhaken of definitief afhaken. Met drie treffers in de laatste drie competitiewedstrijden lijkt de aanvaller het juiste spoor overtuigend weer te hebben gevonden.

Onder Gertjan Verbeek reed ik met tegenzin naar het stadion.

Andwélé Slory
Tegen RKC (3-0) was het zaterdagavond wachten op de eerste Rotterdamse treffer alvorens het verzet van de povere hekkensluiter gebroken zou zijn. Net als tegen NAC was Slory weer de producent van de belangrijke openingstreffer.

Vanuit een schier onmogelijke hoek maakte hij gretig gebruik van de nonchalante manier van ingrijpen van de zwakke Gijs Luirink. Met een krachtige uithaal van de rechtervoet versloeg hij vervolgens knap doelman Jurgen Wevers.

,,Als je dan de reactie van het publiek hoort als die bal inderdaad het doel inrolt, dan geeft dat een heel apart gevoel,'' vertelde Slory na afloop.

De aanvaller vertelt het ruim een uur na de wedstrijd. De 26-jarige rechtsbuiten wandelt vrolijk het Maasgebouw van de Kuip uit, dat bij zijn wissel een staande ovatie voor hem over had. In zijn hand een mooie bos bloemen.

,,Gekregen als speler van de week,'' zo lacht de aanvaller. ,,Voor mijn vader, die is jarig.''

'Herboren' is het woord dat sinds de voorbereiding wordt gekoppeld aan de goedlachse Slory. Slechts drie keer scoorde hij de laatste twee seizoenen voor Feyenoord. Een productie die hij in de laatste drie duels moeiteloos evenaarde.

,,Het gaat lekker, maar ik ben er nog lang niet,'' zegt hij voorzichtig. ,,Het is vooral zaak om mezelf geen extra druk op te leggen; dat werkt bij mij averechts. Ik moet plezier hebben. Dat lukt de eerste maanden. Dat gevoel moet ik vasthouden.''

Het contrast met vorig seizoen, toen Gertjan Verbeek de scepter zwaaide in de Kuip, is enorm. Slory was toen zwak, ziek en misselijk. Nu straalt hij van oor tot oor.

,,Ik reed met tegenzin naar het stadion,'' zegt hij eerlijk. ,,Ik had geen plezier meer. Ik heb door blessureleed zoveel moeten missen. Dat heb ik eindelijk achter mij gelaten. Dat ik nu drie keer op een rij scoor, is lekker. Het gevoel rond de club is compleet veranderd. Iedereen lacht weer. Kijk maar naar onze trainingen, daar straalt iedereen plezier uit.''

Dat laatste is enigszins overdreven. Luigi Bruins, zijn maatje die net als hij werd weggeplukt bij Excelsior, is bijvoorbeeld slechts tribuneklant in Rotterdam-Zuid. Een situatie waar Slory gemengde gevoelens bij heeft.

,,Ik vind dat heel vervelend. Luigi kan zo goed voetballen. Hij moet zijn hoofd erbij houden en wachten op een nieuwe kans. Het elftal draait goed en de trainer heeft geen reden om te wisselen. Wij proberen hem te helpen, zoals vorig seizoen veel medespelers klaar stonden om mij te steunen toen het tegen zat.''

Oud 05-10-09, 13:37 angry   #14
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rumille
Ik had eigenlijk ook het idee dat hij nog veel jonger was. Maar wat sjimz zegt zal daar dan ook oorzaak toe zijn geweest.
Clough is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 09:31 big smile   #15
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Slory haalt zich woede van trainer Been op de hals
24 oktober 2009

Andwélé Slory wekte zaterdag in de eerste helft van het thuisduel met VVV Venlo (1-0) flink wat irritatie bij Feyenoord-trainer Mario Been. De snelle aanvaller keerde na de rust dan ook niet terug op het veld.

"Ik was even klaar met zijn gedrag", mopperde Been na afloop. "Hij werd in de eerste helft op een positieve manier gecoacht door het team, maar wilde niet luisteren. Dan kom je maar lekker op het bankie ziten. Het gaat hier niet om ego's, het gaat om de ploeg en om de club. Het wordt tijd dat deze heertjes eens in de spiegel kijken." Been zei desgevraagd dat hij geen boete zal uitdelen aan de weerbarstige Slory. "Het lijkt mij al erg genoeg om voor een volle Kuip na 45 minuten gewisseld te worden."

Been kan Slory in de komende wedstrijden tegen FC Den Bosch (dinsdag), Ajax (1 november) en AZ (8 november) ook goed gebruiken. Tomasson en Cissé zijn geschorst, De Guzman en Fernandez geblesseerd. Van Bronckhorst en Leerdam klaagden na afloop van het duel met VVV over flinke pijn in hun lies.

"Het is even pappen en nathouden", erkende Been. "Maar het komt goed met Feyenoord, hoor. Het glijdt echt niet tussen mijn vingers weg."
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 09:33 wink   #16
Woordvoerder Havana Club

En terecht, want hij speelde matig. Het merendeel eigenlijk, maargoed
Oud 26-10-09, 12:10   #17

Dat is wel iets waar 'ie echt aan moet werken. Als het bij anderen niet draait en deze hem zelden bereiken laat hij dat met felle armgebaren en dergelijke altijd merken. Niet echt positief voor het teamgevoel.

Oud 27-10-09, 07:31   #18
Kluf

Ach ja. Het komt op mij ook een beetje opgeblazen over. Ik snap ook niet dat Been zoiets liever niet gewoon in de groep houdt. Leuk en aardig hoor, dat hij transparant wil zijn, maar iedereen maakt fouten. Als je zoiets intern houdt dan neem je de speler in ieder geval nog een beetje in bescherming. Dit zal Slory ook niet veel beter doen voetballen.
Oud 27-10-09, 07:54 EK bal   #19
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Clough
Ach ja. Het komt op mij ook een beetje opgeblazen over. Ik snap ook niet dat Been zoiets liever niet gewoon in de groep houdt. Leuk en aardig hoor, dat hij transparant wil zijn, maar iedereen maakt fouten. Als je zoiets intern houdt dan neem je de speler in ieder geval nog een beetje in bescherming. Dit zal Slory ook niet veel beter doen voetballen.
Denk dat Been een voorbeeld wilt stellen, want Slory was niet de enige die een matige instelling had zaterdag. Waarom hij dan Slory als voorbeeld pakt? Slory heeft vaker van die momentjes.
Oud 27-10-09, 08:12   #20
Kluf

Dan nog vind ik het een aparte manier van handelen. Ik zou als speler geen meter harder lopen voor een trainer die mij publiekelijk te grazen neemt.
Oud 27-10-09, 08:19 emo   #21
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Clough
Dan nog vind ik het een aparte manier van handelen. Ik zou als speler geen meter harder lopen voor een trainer die mij publiekelijk te grazen neemt.
Mja, je weet niet wat Been in het verleden al heeft geprobeerd bij Slory en hoe dat uitgepakt is.

Zelf vind ik trouwens ook dat het netter is om zoiets gewoon binnenkamers te houden.
Oud 27-10-09, 08:30   #22
Slory toch...

Oud 27-10-09, 08:37   #23
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso
Mja, je weet niet wat Been in het verleden al heeft geprobeerd bij Slory en hoe dat uitgepakt is.

Zelf vind ik trouwens ook dat het netter is om zoiets gewoon binnenkamers te houden.
Dat is ook wel waar ja. Misschien is dit al de zoveelste keer, dat kan ik niet weten.
Oud 27-10-09, 16:00   #24

Slory heeft ook helemaal geen last van een matige instelling, juist een voorbeeldige in de meeste opzichten. Hij wilt juist te graag, en als het bij hem of anderen niet draait dan windt hij zich daar veeeel te veel over op. En te vaak reageert hij dat af.

Oud 22-11-09, 16:28   #25

ROTTERDAM - Aanvaller Andwelé Slory ontpopt zich dit seizoen bij Feyenoord als 'hoofdsponsor' van de boetepot. De snelle rechtsbuiten stortte onder de nieuwe trainer Mario Been wegens ondisciplinair gedrag al menig bedrag in het spelersfonds waaruit onder meer leuke uitstapjes van de selectie worden bekostigd. Afgelopen week was het opnieuw raak bij Slory.
De populaire Feyenoorder deelde vrijdag op een schoolplein in Barendrecht spontaan handtekeningen uit aan groepje jeugdige fans. Wegens griep had hij evenwel sinds dinsdag al niet meer meegetraind met de selectie van Been. Het uitstapje van de 'zieke' Slory lekte uit en leidde tot een nieuwe boete en een stevig gesprek met zijn coach.

,,Andy was op weg naar de apotheek toen die apies hem onderweg riepen'', legde Been zondag in De Kuip uit. ,,Hij is toen even uit zijn auto gestapt en heeft wat handtekeningen uitgedeeld. Dat was natuurlijk goed bedoeld en ook heel lief van hem. Zoiets had mij vroeger ook kunnen overkomen. Maar als prof moet je natuurlijk wel nadenken in zo'n situatie. Daarin mag je niet belanden als je ziek thuis zit. Maar goed, het is intern weer opgelost. Als Andy zo doorgaat, kunnen we op zijn kosten tijdens de winterstop wel mooi op trainingskamp naar een warm land.'' (ANP)
Beetje flauw..

Oud 22-11-09, 17:02 surprise   #26
Kluf

Been, .
Oud 22-11-09, 17:07   #27
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik kan me niet voorstellen dat hij na dit seizoen nog bij Feyenoord onder contract staat.
buddyb is nu online   Met citaat reageren
Oud 22-11-09, 19:24   #28
Banned

kinderachtig zeg handtekeningen zijn geweldig voor dk en jorien
pizzakoppo is offline   Met citaat reageren
Oud 22-11-09, 19:26   #29
BS.

Waar heeft hij nu al allemaal boetes voor gekregen dan? Alleen het slaan-incident en dit toch?
Oud 18-12-09, 15:26 rainbow   #30
BS.

Feyenoord wil zijn contract verlengen .
Oud 18-12-09, 15:27 thumb down   #31
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Feyenoord wil zijn contract verlengen .
Echt debiel inderdaad.
Oud 18-12-09, 15:49   #32
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Verlengen is denk ik een goedkopere optie dan extern een opvolger zoeken. Ben zeker niet kapot van Slory, maar vanuit Rotterdams oogpunt begrijp ik het wel. Zoveel spelers op die positie hebben ze volgens mij niet, Slory is dan prima voor de breedte. 18 toppers in de selectie is nu eenmaal niet mogelijk.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-09, 15:52 EK bal   #33
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh
Verlengen is denk ik een goedkopere optie dan extern een opvolger zoeken. Ben zeker niet kapot van Slory, maar vanuit Rotterdams oogpunt begrijp ik het wel. Zoveel spelers op die positie hebben ze volgens mij niet. Prima voor de breedte, 18 toppers in de selectie is nu eenmaal niet mogelijk.
Mjuh, heb je ook wel weer gelijk in.
Oud 04-01-10, 21:04   #34

'Buitenlandse interesse voor Slory'

4 januari 2010 K The People

Volgens het Engelse tabloid The People zou Blackburn Rovers belangstelling hebben voor Andwele Slory. Blackburn manager Sam Allardyce zou de aanvaller transfervrij willen halen. Die kans lijkt echter klein, omdat het contract van Slory weliswaar afloopt, maar Feyenoord een optie heeft om zijn contract met nog een seizoen te verlengen. Feyenoord sprak de intentie al uit dat te zullen doen. Volgens The People zouden CSKA Moskou en Panathinaikos zich al concreet gemeld hebben voor Slory.

Oud 04-01-10, 21:08 rainbow   #35
BS.

CSKA Moskou .
Oud 05-01-10, 17:24   #36

ROTTERDAM - Blackburn Rovers volgt Feyenoord-aanvaller Andwélé Slory. De club uit de Engelse Premier League volgt hem volgens zaakwaarnemer Harry Lulofs al enige tijd. Het contract van Slory in de Kuip loopt na dit seizoen af. Feyenoord heeft een eenzijdige optie tot verlenging.
Wordt de optie van de oud-speler van Excelsior en Telstar gelicht, dan wordt Slory meteen grootverdieners bij Feyenoord, zo meldt Voetbal International. Gezien de financiële situatie van de club uit Rotterdam Zuid lijkt dat uitgesloten. Sam Allardyce, manager van Blackburn Rovers, zou Slory dus komende zomer transfervrij kunnen overnemen.

Bij Feyenoord lijkt Slory zijn krediet te hebben verspeeld na een aantal botsingen met ploeggenoten, onder wie Jonathan de Guzman.

Niet alleen Blackburn Rovers wil Slory overnemen. Volgens de Engelse tabloid The People hebben ook Panathinaikos en CSKA Moskou interesse in Slory. De Russen namen vorige week Keisuke Honda over van VVV-Venlo.

Oud 05-01-10, 17:29   #37
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

:w
Gitaarsnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-10, 17:48   #38

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch zou ik het jammer vinden. Ondanks dat hij tussen z'n oren geregeld ontspoort heb ik toch wel van hem genoten in het begin van dit seizoen. Hij pikte belangrijke doelpunten mee. Maar in deze situatie heel snel verkopen!
Tjeuke is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-10, 20:08   #39
Banned

-niet doen-
pizzakoppo is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 02:38   #40

'Er is de laatste dagen beweging rond een aantal spelers van ons, onder wie Bruins en Slory', zegt trainer Mario Been in het Algemeen Dagblad. 'De verhalen dat Slory bij ons wil vertrekken houden aan. Ik begrijp dat ook volkomen. Het is een spannende week voor hem.'
Welke club is niet bekend.. Blackburn is aannemelijk..

Oud 28-01-10, 08:25   #41
Van mij mag die wel voor een goed bedrag weg

Oud 28-01-10, 08:54   #42
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN
Welke club is niet bekend.. Blackburn is aannemelijk..
Blackburn en Birmingham City.

Scoutingtrip Slory mislukt

Van onze Telesportredactie - Birmingham City en Blackburn Rovers hebben een scoutingtrip naar Andwélé Slory op het laatste moment af moeten blazen. De twee Premier Leagueclubs hebben interesse voor de aanvaller van Feyenoord en wilden hem tegen VVV-Venlo in levende lijve bekijken. Feyenoord was daarvan op de hoogte, maar desondanks zat Slory niet in de wedstrijdselectie. Ook tegen PSV viel hij buiten de groep.

Feyenoord probeert Slory nog te verkopen voor het einde van de transfertermijn. Zijn contract loopt na dit seizoen af. Feyenoord heeft weliswaar een optie tot verlenging, maar daarin is een dusdanig hoog salaris voor Slory opgenomen, dat de Stadionclub die niet gaat lichten. De Nigeriaanse proefspeler Haruna Babangida is een voorname kandidaat om een vertrek van Slory op te vangen.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-10, 15:05   #43

'Slory voor medische keuring bij West Bromwich Albion'

28 januari 2010

Sky Sports meldt dat Feyenoord en West Bromwich Albion inmiddels een aakkord hebben bereikt over de transfer van Andwelé Slory (naar de Engelse club. De aanvaller zou al in Engeland zijn en vandaag een medische keuring ondergaan.

Oud 28-01-10, 15:18   #44
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

:w
Gitaarsnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 02-02-10, 12:41 big smile   #45
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Slory hoopt dat Van Marwijk eens bij WBA komt kijken

Andwélé Slory (foto) zette maandag zijn handtekening onder een contract voor vijf maanden bij West Bromwich Albion, dat uitkomt in het Championship. De ‘opgeluchte en trotse’ aanvaller vertelt dinsdag op de clubsite van WBA dat Gianni Zuiverloon een belangrijke rol heeft gespeeld bij zijn overstap.

‘Ik ken Gianni al zes jaar dus hij kan me hier mooi rondleiden. Hij was de eerste die ik wilde spreken over een overstap naar WBA. Hij vertelde me te komen. Dat was erg belangrijk voor me bij het nemen van een beslissing.’ Om de fans van ‘The Baggies’ een indruk te geven van zijn manier van spelen, vergelijkt Slory zich met Shaun Wright-Philips. ‘Ik zeg niet dat ik zo goed als hij ben hoor, maar ik lijk wel een beetje op hem.’

Slory, tweevoudig international, hoopt zich bij zijn nieuwe werkgever ook weer ‘in the picture’ van bondscoach Bert van Marwijk te spelen. ‘Eerst zal ik goed moeten gaan spelen bij WBA. Wellicht komt Van Marwijk, mijn voormalige trainer bij Feyenoord, me dan weer eens bekijken.’ (MT)

zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 02-02-10, 12:43   #46
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

ik niet
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 02-02-10, 12:43   #47

‘Ik zeg niet dat ik zo goed als hij ben hoor, maar ik lijk wel een beetje op hem.’
Qua kleur heb'ie gelijk
Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 02-02-10, 12:44   #48
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een grappenmaker
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 05-02-10, 02:39 thumb down   #49

Been: 'Slory was niet fit'
Andy Slory was niet fit en sterk genoeg om langer dan een half uur te spelen. Dat heeft Mario Been tegen RTV Rijnmond gezegd. De trainer van Feyenoord reageerde op de uitlatingen van Roberto di Matteo. Dat is de trainer van West Bromwich Albion, de club waar Slory nu speelt.

'Ik wist dat Andy niet fit was en daarom speelde hij ook bijna nooit', aldus Been. 'Andy is vooral snel op de korte afstand en had geen uithoudingsvermogen. En als hij daarop trainde raakte hij geblesseerd. Als wij hem niet goed hadden begeleid had hij helemaal niet kunnen spelen'.

Been deed zijn uitlatingen na de met 1-0 gewonnen uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk. 'Ik wil er verder niets over kwijt', eindigde Been. 'Dat is niet goed voor de carrière van Slory'.

Oud 05-02-10, 09:35   #50
haha

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:40.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site