Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30-09-09, 20:10   #1

Daniane's Voetbal Forum schermafbeelding

Ryan Joseph Giggs (Cardiff, 29 november 1973) is een voetballer uit Wales. Hij werd geboren als Ryan Joseph Wilson, maar nam de achternaam van zijn moeder aan. Hij komt uit voor Manchester United en speelt daar als linksvoor. Hij is de topscorer van de Premier League van de spelers die geen spits zijn. Zijn bijnaam luidt The Welsh Wizard.

Giggs is van gemengde afkomst, zijn grootvader van vaders kant was een Krio uit Sierra Leone. Giggs zelf zegt trots te zijn op zijn gemengde bloed.

Omdat hij in Engeland op school zat, kwam hij uit voor het Engelse schoolvoetbalteam, maar omdat zijn ouders en drie van zijn grootouders in Wales geboren zijn, verdedigde hij de kleuren van het Welsh voetbalelftal. Hij debuteerde in 1991 tegen Duitsland als 17-jarige; daarmee was hij de jongste Welsh international aller tijden. Giggs had nooit voor Engels voetbalelftal kunnen uitkomen, ondanks dat veel mensen dat denken, daarvoor had één van zijn ouders of grootouders in Engeland geboren moeten zijn. Giggs wordt, met spelers als George Best en Alfredo Di Stéfano, beschouwd als één van de beste spelers ooit die nog nooit op een groot voetbaltoernooi is uitgekomen.

Giggs is de speler van Manchester United, die de meeste prijzen won. Hij werd tien maal landskampioen (een record). Verder won hij vier maal de FA Cup en twee keer de Champions League.

Zijn mooiste goal maakt hij in 1999, in de halve finale van de FA Cup, in een wedstrijd tegen Arsenal. In de toegevoegde tijd dribbelde hij, vanaf de middellijn, langs drie verdedigers en maakte toen een schitterende goal. De goal was ook de goal waardoor Manchester United de finale van de FA Cup dat seizoen speelde.

In de eerste helft van het seizoen 2004/05 werd verwacht dat hij bij Manchester United zou vertrekken. Onder meer Bolton Wanderers en Newcastle United hadden interesse. De voorzitter van Manchester, David Gill, wilde Giggs geen tweejarig contract aanbieden, omdat de club spelers ouder dan dertig maar een verlenging van één seizoen aanbiedt. Uiteindelijk ging Giggs niet weg en tekende hij een tweejarige verlenging, waardoor hij tot juli 2008 aan de club verbonden is en daar waarschijnlijk zijn carrière zal afsluiten. De laatste wedstrijd van het seizoen 2007/2008 was zijn 758e voor United, waarmee hij het clubrecord van Bobby Charlton evenaarde. Bovendien scoorde hij in deze wedstrijd de tweede goal tegen Wigan Athletic. Dit bleek de beslissende goal waardoor Manchester United de landstitel behaalde.

Een wedstrijd later, de Champions League finale tegen Chelsea, werd hij alleenhouder van het record. Op 29 april 2009 had hij 800 officiële wedstrijden gespeeld, maar verwacht wordt dat er hier nog wel een aantal bij zullen komen.

Ryan Giggs kwam 64 keer uit voor Wales en scoorde daarin twaalf maal. Hij nam afscheid van de nationale ploeg op 2 juni 2007 in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Tsjechië. De match eindigde in 0-0 en hij werd gekozen tot "Man of the Match".

Naast het voetbal is Giggs actief als vertegenwoordiger van UNICEF. In juni 2007 werd hij onderscheiden in de Orde van het Britse Rijk.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m_k1RfAgCms[/youtube]

800+ caps voor Man Utd & still counting.
In de toekomst misschien wel Sir Ryan Giggs? Kun je voor zorgen als je deze petitie tekent: http://www.sirryangiggs.com/

Daniane is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 30-09-09, 20:37 angry   #2
sir is onzin.
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-09, 20:38 angry   #3
Die man heeft miljoenen verdiend door 20 jaar op hoogste niveau te voetballen en vervolgens met pensioen te mogen. Heb meer respect voor iemand die fulltime tot zijn 67ste werkt.
Oud 30-09-09, 21:30 angry   #4
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Carthago
Die man heeft miljoenen verdiend door 20 jaar op hoogste niveau te voetballen en vervolgens met pensioen te mogen. Heb meer respect voor iemand die fulltime tot zijn 67ste werkt.
Je verpest de mooie OP

pão de açúcar socker bröd şeker ekmek
Sûkerbôle.
SuikerBrood is nu online   Met citaat reageren
Oud 30-09-09, 22:42 angry   #5
Glory Man United!

Eric Cantona's Voetbal Forum schermafbeelding

Petitie al enige tijd geleden getekend.

Hij speelt weer als 'n jonge god, heb 'm af en toe echt onder de zoden willen schoppen, maar de laatste seizoenen weet 'ie als 'n kapitein te heersen op 't middenveld
Eric Cantona is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-09, 23:01 angry   #6
Oorspronkelijk geplaatst door Eric Cantona
Petitie al enige tijd geleden getekend.

Hij speelt weer als 'n jonge god, heb 'm af en toe echt onder de zoden willen schoppen, maar de laatste seizoenen weet 'ie als 'n kapitein te heersen op 't middenveld
Tegen Arsenal zat ik m nog te vervloeken, zo slecht als ie was. Maar sinds die wedstrijd speelt ie weer geweldig.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-09, 23:03 angry   #7
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Prachtig voorbeeld van clubliefde
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-09, 23:45 angry   #8
Oorspronkelijk geplaatst door Szura
Prachtig voorbeeld van clubliefde
niet zo moeilijk om dat te tonen als je je leven lang bij misschien wel de beste club van de wereld speelt.

Nu klink ik heel negatief; ik vind giggs echter wel een geweldige speler en vind het uitermate knap dat hij nog steeds acteert op zon hoog niveau.
Oud 01-10-09, 09:41 angry   #9

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Sir ? Voor wat dan, beetje ballen bij ManU?
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-09, 12:37 angry   #10

niet zo moeilijk om dat te tonen als je je leven lang bij misschien wel de beste club van de wereld speelt.

Nu klink ik heel negatief; ik vind giggs echter wel een geweldige speler en vind het uitermate knap dat hij nog steeds acteert op zon hoog niveau.
Je hebt wel gelijk. Hetzelfde wanneer mensen het over Maldini en clubliefde hebben...

Oud 01-10-09, 12:44 emo   #11
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben het met je eens al kan ik mij wel voorstellen ook al zit je bij een van de beste clubs ter wereld, dat je ook nog ooit een keer elders wil kijken bij een mooie club in het buitenland.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 08-10-09, 17:11 angry   #12
Hoi

Eens, zelfde geldt voor een Puyol of Raul.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 14-12-09, 09:17 sad   #13
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Giggs sportpersoonlijkheid van het jaar in Groot-Brittannië
Datum: 14-dec-2009 08:27

Giggs sportpersoonlijkheid van het jaar in Groot-Brittannië De Welshman Ryan Giggs (foto) is zondag uitgeroepen tot sportpersoonlijkheid van het jaar in Groot-Brittannië. De 36-jarige aanvaller van Manchester United bleef Jenson Button, de wereldkampioen Formule 1, en zevenkampster Jessica Ennis voor.

Tijdens een show op de BBC konden mensen telefonisch hun stem uitbrengen op een van de tien genomineerden. Giggs, in 2009 voor de elfde keer landskampioen geworden met United, kreeg 29,4 procent van de ruim 150.000 stemmen, Button en Ennis bleven steken op respectievelijk 18,74 en 15,58 procent.

‘Ik kan nauwelijks een speech houden, ik had dit echt niet verwacht,’ stamelde Giggs. ‘Ik groeide op met dit programma en is het ongelooflijk om dan zelf te winnen.' De laatste voetballer die tot sportpersoonlijkheid van het jaar werd uitgeroepen was David Beckham in 2001. (MA)
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 13-08-10, 18:55 Standaard   #14
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij 26 of meer optredens in het nieuwe Premier League seizoen neemt hij de nummer 1 positie over van David James wat betreft meest gespeelde EPL wedstrijden. 548 om 573 momenteel.

Oud 13-08-10, 19:09 Standaard   #15
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat zal er om gaan spannen of ie het gaat halen.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 13-08-10, 19:21 Standaard   #16
Banned

Hij blijft volgend jaar toch ook wel gewoon?
DAM2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13-08-10, 19:30 Standaard   #17
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Zal mij verbazen als hij 26 wedstrijden speelt dit seizoen.

Oud 13-08-10, 19:43 Standaard   #18
Banned

Oorspronkelijk geplaatst door Friggles Bekijk bericht
Zal mij verbazen als hij 26 wedstrijden speelt dit seizoen.
Haalt hij makkelijk, alleen misschien niet in de EPL
Oud 13-08-10, 19:45 sad   #19
Schiet van afstand

Oorspronkelijk geplaatst door DiegoArmandoMaradona Bekijk bericht
[...]

Haalt hij makkelijk, alleen misschien niet in de EPL

Oud 13-08-10, 19:47 Standaard   #20
Banned

Wat begrijp je niet, ik wil het anders best uitleggen
Oud 13-08-10, 19:48 Standaard   #21
EAYS

26 wedstrijden speelde ie afgelopen seizoen precies en was ie nog een tijdje geblesseerd met een gebroken arm.
Oud 13-08-10, 19:48 Standaard   #22
Schiet van afstand

Oorspronkelijk geplaatst door DiegoArmandoMaradona Bekijk bericht
Wat begrijp je niet, ik wil het anders best uitleggen
Dat ik toch mag hopen dat je snapt dat ik 26 wedstrijden in de PL bedoel.

Oud 17-08-10, 01:32 Standaard   #23
Schiet van afstand

FUCKING BAAS Alweer gescoord, elk seizoen gescoord volgens mij dat hij gespeeld heeft.

Oud 17-08-10, 10:13 Standaard   #24
EAYS

Ja in 19 seizoen elk seizoen een goal gemaakt.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:40.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site