Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30-09-09, 08:05 thumb up   #1

Copy-paste van de Wiki (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lu%C3%ADs_Fabiano):
LuÃ*s Fabiano Clemente, kortweg Luis Fabiano (Campinas, 8 november 1980) is een Braziliaans profvoetballer. Hij speelt sinds 2005 als aanvaller bij Sevilla FC.

Clubvoetbal
LuÃ*s Fabiano begon als profvoetballer bij verschillende kleinere clubs uit São Paulo, te weten Guarani FC (1995-1997), Ituano FC (1997) en AA Ponte Preta (1997-1999). In het seizoen 1999/2000 vertrok hij naar Stade Rennais, maar in zijn twee seizoenen bij de Franse club kwam hij nauwelijks tot spelen. LuÃ*s Fabiano keerde daarom in 2002 naar Brazilië om bij São Paulo FC te gaan spelen. Daar manifesteerde hij zich als een veel scorende spits en in 2004 werd de Braziliaan gecontracteerd door FC Porto. LuÃ*s Fabiano bleef slechts één seizoen bij deze club. Sinds 2005 speelt hij voor Sevilla FC, waarmee de aanvaller in 2006 zowel de UEFA Cup als de UEFA Supercup won. In de UEFA Cup-finale tegen het Engelse Middlesbrough FC (4-0) opende LuÃ*s Fabiano met een kopgoal de score voor Sevilla FC. In 2007 won LuÃ*s Fabiano met Sevilla FC opnieuw de UEFA Cup en verder ook de Copa del Rey en de Supercopa de España.

Nationaal elftal
LuÃ*s Fabiano is tevens Braziliaans international. In 2004 won hij met de Seleção Copa América. In de eerste wedstrijd tegen Chili maakte LuÃ*s Fabiano in de negentigste minuut het enige en daarmee het winnende doelpunt. In de laatste groepswedstrijd tegen Paraguay (1-2) maakte hij het enige Braziliaans doelpunt. In de finale tegen Argentinië was LuÃ*s Fabiano basisspeler. In 2009 won hij met Brazilië de Confederations Cup. LuÃ*s Fabiano was met vijf doelpunten, waarvan twee in de finale tegen de Verenigde Staten, de topscorer van dit toernooi.

[afbeelding: link]
Waarom dit topic?
Nou, ik vond er geen van Luis Fabiano.

Dan kan je topics blijven openen..
Klopt. Werkelijke reden is dat ik gisteravond even de Champions League samenvattingen zat te kijken en daar Sevilla ook in voor kwam.
De commentator (weet niet wie het was) noemde LF misschien we de beste spits ter wereld, omdat'ie redelijk wat scoorde.
Ik was benieuwd wat jullie daarvan vinden, dus de vraag is eigenlijk:
"Vinden jullie LF ook de beste spits ter wereld?"

TS begint!
Jaja, homo's... Ik begin uit mijzelf maar gelijk voordat er 60000000 berichten met "TS Begint!" gepost worden.
Ik vind LF niet de beste spits ter wereld. Vind voor die kreet z'n statistiekjes aan de magere kant. Aan de andere kant ken ik eigenlijk de hele spits LF niet, had'ie maar bij Feijenoord moeten spelen [/b]

Laatst gewijzigd door Bliksem; 21-06-10 om 08:20
Keltie is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 30-09-09, 09:06 angry   #2

Nee, is niet de beste spits te wereld. Hij zit wel tegen de top, maar niet te beste. Ik vind Torres en Zlatan duidelijk beter. Hij heeft ook nog niet de klasse van Eto'o of Villa. Past wel prima in een rijtje met namen als Diego Milito, Gomez en Benzema (hoewel Benzema nog veel beter kan worden).
Fides is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-09, 09:11 emo   #3
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Vorig jaar scoorde hij anders niet zo vaak.
Ben het helemaal eens met Fides.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-09, 09:43 angry   #4
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Wel altijd een sterk koppel met Kanouté.

Oud 30-09-09, 12:26 angry   #5
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens mij noemde de commentator van de samenvatting gisteren hem gisteren "misschien wel de beste spits van de wereld".
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-09, 12:32 angry   #6

Oorspronkelijk geplaatst door Szura
Volgens mij noemde de commentator van de samenvatting gisteren hem gisteren "misschien wel de beste spits van de wereld".
Staat ook in de OP.
Alleen heb ik daar "wel" zonder "l" geschreven
Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-09, 12:51 angry   #7
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Fides
Nee, is niet de beste spits te wereld. Hij zit wel tegen de top, maar niet te beste. Ik vind Torres en Zlatan duidelijk beter. Hij heeft ook nog niet de klasse van Eto'o of Villa. Past wel prima in een rijtje met namen als Diego Milito, Gomez en Benzema (hoewel Benzema nog veel beter kan worden).
Ik vind hem wel in het rijtje Eto'o / Villa passen. De laatst genoemde namen hoort hij niet bij.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-09, 13:37 angry   #8
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Veel te wisselvallig om de beste spits ter wereld te zijn. De ene maand schiet hij er 8 in, om vervolgens weer drie maanden droog te staan. Kan ook een duel geniaal spelen met mooie bewegingen en dergelijke, om de tweede helft bij wijze van spreken geen deuk in een pakje boter meer schiet. Desondanks een aanwinst voor vrijwel elke topclub, en zeker één van de beteren. Maar als we het toch over beste spitsen hebben, is er al een topic voor David Villa?
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-09, 13:38 angry   #9
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl
Veel te wisselvallig om de beste spits ter wereld te zijn. De ene maand schiet hij er 8 in, om vervolgens weer drie maanden droog te staan. Kan ook een duel geniaal spelen met mooie bewegingen en dergelijke, om de tweede helft bij wijze van spreken geen deuk in een pakje boter meer schiet. Desondanks een aanwinst voor vrijwel elke topclub, en zeker één van de beteren. Maar als we het toch over beste spitsen hebben, is er al een topic voor David Villa?
Ja.
Oud 30-09-09, 18:02 angry   #10
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Oud 09-11-09, 23:49   #11
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

In ieder geval wel genomineerd door de FIFA voor speler van het jaar .

Afgelopen weekend ook weer gescoord overigens.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 17-01-10, 20:46 sad   #12
BS.

Luis Fabiano verlaat Sevilla na WK

Luis Fabiano is zo goed als zeker bezig aan zijn laatste seizoen bij Sevilla. De Braziliaanse topaanvaller hoopt na het WK in Zuid-Afrika de stap te maken naar een (echte) Europese topclub. Luis Fabiano stond al in de belangstelling van grote clubs, maar wil met het oog op het WK niet direct vertrekken uit Sevilla.

"Voor mezelf is een transfer in de winter ook te risicovol. Met het oog op het WK kan ik mezelf geen verkeerde beslissing of vormdip veroorloven", zegt Luis Fabiano in The Daily Star. "Daarom denk ik ook niet dat ik in januari vertrek. Sevilla wil me niet kwijt en maakt het andere clubs erg lastig, net als met Milan in de zomer."

"Na het WK is het een ander verhaal", zegt Luis Fabiano. De Braziliaans international heeft een duidelijke voorkeur voor een overgang naar de Premier League. "Manchester United zou qua speelstijl denk ik goed bij me passen. Ik ben een grote fan van Sir Alex Ferguson, maar dat geldt ook van Chelsea-manager Carlo Ancelotti. Het zijn allebei goede trainers."

Luis Fabiano is de afgelopen jaren dé smaakmaker van Sevilla. Ook dit seizoen is hij op dreef met acht treffers in tien duels. Voordat de Braziliaan in Andalusië arriveerde speelde hij voor FC Porto en Sao Paulo. (GH)
Oud 05-05-10, 16:24 sad   #13
BS.

14 goals nog maar in de Primera Division dit seizoen. Zelf riep ie laatst dat hij graag in de Premier League bij Man Utd wil gaan spelen.

Logische keuze?
Oud 21-06-10, 08:20 thumb up   #14
BS.

Uitstekende goals gisteren.

Oud 21-06-10, 09:24 Standaard   #15
Drums

2x hands ja
Belachelijk dat die goal werd goedgekeurd
Oud 21-06-10, 09:26 thumb up   #16

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Die eerste was supergeil ingeschoten...
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 21-06-10, 09:58 Standaard   #17
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
Uitstekende goals gisteren.
Die 2e daar was niets uitstekend aan.
Die had natuurlijk nooit goed gekeurd mogen worden.
Oud 21-06-10, 10:09 sad   #18
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]
Zijn arm stak wel uit.

Oud 21-06-10, 10:09 thumb up   #19
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Die had natuurlijk nooit goed gekeurd mogen worden.
Hoezo? Je zag dat gesprek toch tussen de scheidsrechter en Luis?

: Was dat nou hands, Luis?
: Nee, joh, vol op de borst!
: Echt ja? Ik dacht je hem hier raakte, op je arm.
: Misschien toch even langs de Pearle dan, scheids.
: Je hebt gelijk. Weet je wat, ik keur hem goed!

In eerlijk overleg dus.

Oud 21-06-10, 10:10 sunglasses   #20
Kluf

Wel handig om hem in mijn draft team te hebben.

Oud 21-06-10, 10:10 big smile   #21
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
[...]

Zijn arm stak wel uit.
Oud 21-06-10, 10:10 sad   #22
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Wel handig om hem in mijn draft team te hebben.
En dan zit ik met Anelka
Oud 21-06-10, 10:13 Standaard   #23

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij is opweg naar Milan. Milan betaald een x bedrag + huntelaar. Het is een gerucht overigens!

Oud 21-06-10, 10:15 Standaard   #24

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Daar moet Huntelaar wel mee instemmen, en dat gaat denk ik niet gebeuren.
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 21-06-10, 10:40 Standaard   #25

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Lijkt me ideaal voor huntelaar eigenlijk

Oud 02-07-10, 19:00 thumb up   #26
Fear the Beard!

Ooijer > Luis Fabiano.
Oud 02-07-10, 19:05 Standaard   #27
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Misschien liet ie vandaag wel zien waarom ie nog bij Sevilla zit
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 04-07-10, 12:55 Standaard   #28
BS.

Fabiano wil Sevilla trouw blijven

Als het aan Luis Fabiano ligt, dan speelt hij ook na de zomer nog in het shirt van Sevilla. De aanvaller staat in de belangstelling van onder meer AC Milan, maar blijft liever in het zuiden van Spanje.

"Er is in de komende weken genoeg tijd om hierover na te denken", zegt Fabiano een dag na de uitschakeling op het WK. "Ik heb al met de voorzitter gesproken en hij weet wat ik wil. Ik heb hem en de directeur verteld dat ik Sevilla trouw wil blijven."

Volgens de geruchten zou Fabiano de wens hebben om het financieel geplaagde Sevilla de rug toe te keren. "Dat heb ik ook gehoord, maar daar is niets van waar. Ik heb zoiets nooit gezegd", aldus de Braziliaan.

De 29-jarige Fabiano speelde reeds vijf seizoenen voor de Spaanse club. In 128 competitiewedstrijden maakte hij maar liefst 71 doelpunten. Voor zijn periode in Spanje speelde Fabiano voor onder meer Stade Rennes, São Paulo en FC Porto.

Oud 04-07-10, 13:58 Standaard   #29
VBL

Zegt genoeg dat hij al rond de 70ste minuut werd gewisseld. Uit de wedstrijd gespeeld door Ooijer. Dit vind ik een groot compliment voor Ooijer waard.
VBL is offline   Met citaat reageren
Oud 13-08-10, 16:40 Standaard   #30
BS.

Sevilla lacht om bod Marseille op Fabiano
Een eerste bod van Olympique Marseille op Luis Fabiano heeft bij Sevilla op de lachspieren gewerkt. De voorzitter van de Spaanse club noemt het bod 'belachelijk'.

"Het bod dat Marseille gister (donderdag, red) heeft gedaan is belachelijk, maar ik heb het idee dat ze met een beter bod gaan komen", aldus preses José Maria Del Nido. "Luis Fabiano heeft een vaste prijs en daar gaan we geen euro onder zitten. Als Marseille hem wil hebben zullen ze dat bedrag moeten bieden."

Naar verluidt wil Sevilla liefst dertig miljoen euro voor de Braziliaanse spits, wiens contract volgend jaar afloopt. "Het is mijn intentie dat Luis Fabiano hier nog jaren blijft, daarom hoop ik niet dat Marseille aan onze vraagprijs zal voldoen", zegt Del Nido, die met de 29-jarige aanvaller een nieuw contract wil afspreken.

"Zoals de zaken met Marseille er nu voorstaan voorspel ik dat hij niet vertrekt, maar dit is de voetballerij en daarin kan alles zomaar veranderen", houdt Del Nido de deur voor een vertrek van zijn sterspeler op een kier. Sevilla zou echter al wel een directe vervanger hebben klaarstaan, mocht het tot een transfer komen. Wellicht is dat FC Twente-aanvaller Bryan Ruiz.

Oud 13-08-10, 17:00 big smile   #31
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

30 miljoen.

Cyberia is nu online   Met citaat reageren
Oud 13-08-10, 17:10 sunglasses   #32
Drums

Voor iemand die uit de wedstrijd wordt gespeeld door André "Mocro" Ooijer is 30 miljoen veel te veel
Oud 13-08-10, 17:49 Standaard   #33
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

dus 1 jarig contract. Snap niet waarom Milan of de PL em niet oppikt voor 15 mil.

Oud 13-08-10, 17:50 Standaard   #34
Orgulloso

omdat Sevilla 30 vraagt

Oud 13-08-10, 18:14 Standaard   #35
EAYS

Sevilla bluft natuurlijk nog en terecht.
Oud 13-08-10, 19:26 Standaard   #36
Banned

Hij moet OM weg lachen
DAM2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15-08-10, 22:14 Standaard   #37
Een goed gevoel.

'Achttien miljoen euro voor Luis Fabiano is geen marktconforme prijs'

Olympique Marseille ziet af van het aantrekken van Luis Fabiano. De regerend landskampioen van Frankrijk bood afgelopen week een bedrag van dertien miljoen euro, dat kon oplopen naar vijftien miljoen euro, maar dat vond Sevilla geen marktconform bod. "Maar wij vinden hun vraagprijs van achttien miljoen euro niet marktconform, dat is de realiteit."

Voorzitter Jean-Claude Dassier weigert aan de financiële eisen van de Andalusiërs te voldoen. "Als het niet Luis Fabiano wordt, dan maar een ander", vertelde de hoogste sportbestuurder zondagavond aan RTL. "Ik zit vol met verrassingen, daar heb ik ook de contacten voor. Ik ben niet van plan om geld te gaan verkwisten, zoals hier de afgelopen jaren wel is gebeurd."

Door het afketsen van de komst van Luis Fabiano is de kans groot dat de Braziliaan bij Sevilla blijft. Dat betekent dat de interesse van de Spanjaarden in Bryan Ruiz waarschijnlijk niet geconcretiseerd zal worden. Desalniettemin werd de naam van de Costa Ricaan ook aan Marseille gelinkt.

Oud 15-08-10, 22:19 Standaard   #38
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

18 miljoen is toch best realistisch?

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 15-08-10, 22:24 Standaard   #39
EAYS

Voor iemand met nog een contract van een jaar wel. Maar dan kunnen ze al het geld direct naar Twente brengen
Oud 15-08-10, 22:27 Standaard   #40
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Naar Marseille gaan vind ik een rare stap.
buddyb is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-08-10, 22:55 Standaard   #41
Hoi

Dacht dat hij topscorer zou worden van het WK.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 27-08-10, 20:20 Standaard   #42
Een goed gevoel.

En nou is het ineens weer 27 miljoen.

‘Ik vind Luis Fabiano een goede speler maar zijn vraagprijs is 'crazy'

Vrijdag, 27 augustus 2010 om 19:11

Tottenham Hotspur-manager Harry Redknapp heeft toegegeven gecharmeerd te zijn van Luis Fabiano. De transferprijs die Sevilla op het hoofd van haar spits heeft gezet is echter niet gering en dat zint Redknapp allerminst. Ondanks de plaatsing van Tottenham voor de lucratieve Champions League, waar het zal uitkomen tegen FC Twente, Internazionale en Werder Bremen, lijkt een overgang van Luis Fabiano dus om financiële redenen van de baan.

“Hij is een speler die ik graag zou willen hebben maar we hebben het over crazy money, zeker gezien zijn leeftijd”, vertelt Redknapp aan de BBC. “Met nog slechts een contractjaar, meer dan 27 miljoen euro, dat gaat niet samen. Dat gaat hem niet worden.”

Volgens Daniel Levy, voorzitter van de Spurs, is Luis Fabiano maar al te graag bereid naar White Hart Lane te verhuizen. De spits heeft met name indruk gemaakt op het WK in Zuid-Afrika, waar hij een dynamisch koppel vormde met Robinho. Naar verluidt heeft Tottenham, mocht de transfer met Fabiano niet doorgaan, ook interesse in Klaas-Jan Huntelaar.

Oud 28-08-10, 02:22 Standaard   #43
VBL

als tottenham manager zou ik nog eerder kjh halen dan hem.
VBL is offline   Met citaat reageren
Oud 30-08-10, 15:20 Standaard   #44
Fear the Beard!

Heeft zijn contract met 2 seizoenen verlengd.
Oud 30-08-10, 15:32 Standaard   #45
EAYS

Huh
Oud 30-08-10, 15:33 Standaard   #46
Kluf

Niet naar Vitesse dus. Opmerkelijk.

Oud 30-08-10, 15:43 big smile   #47

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Heeft zijn contract met 2 seizoenen verlengd.
Haha wat een rare gast.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site