![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Hmm, waar kennen we Didier Yves Drogba van? Veel mensen buiten Londen, en trouwens ook binnen, zullen zeggen: overdreven vallen, te lang blijven liggen en het bloed onder je nagels vandaan halen.
![]() Maar ik zeg: Dat is de oude Drogba. We zijn dat stadium voorbij en het is tijd de mooie kanten van Drogba te bewonderen. Want Didier Drogba in vorm, zelfs op 31-jarige leeftijd, is de beste spits ter wereld. Ja, dat zeg ik hier zomaar even. Tuurlijk je hebt van die flitsend snelle spitsen als Villa, Torres en Eto'o die waarschijnlijk ook meer goals maken, maar hebben zij de leiderschapskwaliteiten van Drogba? Zie jij hen bij elke corner teruggaan om alle ballen weg te koppen? Brengen zij net zoveel andere spelers in stelling om te scoren als the Drog? Dacht het niet. Op zo'n dag dat hij zijn zin heeft is het enige passende woord 'onbespeelbaar'. Aan de andere kant, die topictitel slaat natuurlijk niet nergens op, zelfs Chelsea-fans worden soms gek van de nummer 11. Als hij weer een interview geeft aan een of ander Frans blad dat hij perse weg wil, maar uiteindelijk toch niet durft. Of als hij zich wereldwijd enigzins voor schut zet door bijvoorbeeld een muntje terug te mikken naar bezoekende fans ![]() of slechte arbitrage niet zozeer kan waarderen ![]() Toch wil ik met een positieve noot eindigen. De man heeft ontelbare belangrijke doelpunten gemaakt tegen de grootste clubs ter wereld. Hij is een big game player, 6 goals in 6 finales voor Chelsea vertellen het verhaal wel. Behalve dan in die ene finale, waar hij scoorde in iets anders ![]() Dit seizoen is hij weer terug op zijn best met 6 goals en 5 assists in 8 wedstrijden en als Chelsea dit seizoen ook maar iets gaat winnen zijn ze erg afhankelijk van deze beer, die uiteraard volgend jaar weer op het WK te vinden is met Ivoorkust. Van alle goals die hij gemaakt heeft is dit toch wel de meest speciale, ook gezien het moment. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LEUSzJlpOoQ&[/youtube] |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik ben het helemaal met je eens, deze man is op dit moment de beste spits ter wereld. Hij heeft zowat alles: hij is snel en beresterk, kan kneiterhard schieten, kan andere mensen in scoringspositie brengen en in tegenstelling tot veel andere allroundspitsen mist hij ook nog eens heel weinig kansen.
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Drogba's techniek is juist een van zijn sterkere kanten. Ballen vanuit allerlei kanten op verschillende snelheden neemt hij moeiteloos aan. Schottechniek, koptechniek, alles wat je van een spits mag verwachten en meer.Hier en daar zelfs een beetje flair.
http://www.youtube.com/watch?v=igRcv1CvdF8 |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
|
Ik zou zeggen de beste spits ter wereld. Alleen dat gedrag van m. En dan nog niet dat vallen en altijd "geblesseerd" zijn, dat is vooral een probleem voor tegenstanders en fans van de tegenpartij. Maar hij benadeeld zijn eigen ploeggenoten als hij weer eens niet helemaal goed en zijn vel zit. Prachtige OP trouwens mcyodogg! |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Die bal die hij vorig seizoen met de punt aanraakte vanuit een voorzet van de zijkant waardoor hij er nog net in ging, volgens mij tegen Liverpool. Dat is de klasse van Drogba in een notendop.
Ik ben wel fan, ook van zijn maniertjes trouwens. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
Wat een goal was dat zeg , vanuit een schier onmogelijke hoek nog net dat tikje geven
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Twee assists vandaag. Je bent een big game player of je bent het niet, he.
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Vreselijke man, lijkt heel dicht tegen de oertijd aan te zitten met z'n "gedrag". Maar je kunt er gewoon niet omheen, hij is 'n klasbak. Moeilijk te verdedigen ook.
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Hoi
|
Vind het de beste spits van de wereld. Echt een beer, supersterk en speelt ook in dienst van het team.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Dat blijven liggen na ieder tikje.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bij de tweede assist bleef hij een keer goed op de been en de grensrechter deed ook heel snel zijn vlag weer naar beneden toen hij zag dat Drogba langs de verdediger was en er sprake was van voordeel.
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ivoorkust heeft dan ook een heel goed team. Met Kolo Touré, Yaya Touré, Eboué, Demel en Zokora zouden ze zeker niet veel doelpunten hoeven te incasseren, zoals Afrikaanse landen dat vaak hebben. Daarnaast hebben ze in de aanval keuze uit Drogba, Salomon Kalou, Bakary Koné, Abdul Kader Keïta, Sanogo en Gervinho. Het enige punt is als altijd weer de keeper, maar toch denk ik niet dat er ooit zo'n sterk Afrikaans team op een WK heeft gestaan. De andere Afrikaanse elftallen zijn ook allemaal een eind verder dan in 2006, omdat er de laatste jaren echt veel spelers naar Europa zijn gegaan.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hoi
|
Dacht dat die keeper van CdI best goed was!
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Banned
|
Had Mourinho toch maar mooi goed gezien
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nu we toch bezig zijn met spelers reputaties opkrikken, kan deze ook wel. Zaterdag:
-gescoord -doelpunt voorbereid -penalty gewonnen -druk gezet op de verdediger, die zo een eigen goal maakte. Jammer alleen dat ie een maand naar de Africa Cup moet, kost hem wellicht de topscorerstitel. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Weer twee goals. Dacht dat ie 2 jaar geleden op zijn top zat, maar blijkbaar kon ie nog beter.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Hoi
|
Wat een beest.
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Hoi
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
The Drog is wel een baas ja.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
Ondanks zijn irritante trekjes zo nu en dan is het natuurlijk wel een kanjer. |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Momenteel de beste spits in de wereld.
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Wat een geweldige speler, zowat elke wedstrijd weer
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Was wel aardig weer vandaag.
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Hij is momenteel wel misbaar voor Chelsea, gezien hun resultaten.
Of is dat een te makkelijke conclusie? |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
Ik ben blij dat Drogba er weer bij zal zijn aankomend weekend, maar zolang je zo gelukkig bent dat je ook Anelka in je selectie hebt, mag je niet klagen. |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Weer de plaag voor Arsenal
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Wat een held is die Drogba toch, Weer gescoord en die vrije trap was nog vetter.
__________________ The moments you love deserve high definition. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Heeft Guus Hiddink gevraagd om coach van Ivoorkust te worden.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Voor de tweede keer Afrikaans voetballer van het jaar geworden.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Op basis van wat? Het maakte niet uit dat Eto'o alle drie de prijzen pakte bij Barcelona en scoorde in de CL-finale?
. Wat heeft Drogba vorig jaar gepresteerd afgezien van een FA-Cup?
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
Man wie houdt de Drog tegen. Die gast is een tank
. En cult door zijn dives en spastische moves ![]()
|
|
|
|
|
|
#41 | |
![]() Bovendien was Eto'o zo inefficiënt als maar kan, met zn tweeduizend gemiste kansen per wedstrijd. |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ik ben groot fan
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
Dat Eto'o drie prijzen pakte is irrelevant aangezien dit een individuele award is, niet een teamaward. |
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Hoi
|
Toch vind ik dat Eto'o hem verdient.
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
|
?
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Dan nog is 30 ontzettend veel.
|
|
|
|
|
|
#49 | |
Daarnaast is hij ook iemand die ook nog wel meer doet voor een team dan alleen goals maken. Hij is in ieder geval veel allrounder dan Eto'o. |
||
|
|
|
|
|
#50 | |
|
|
|
|
|