Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29-09-09, 21:39 big smile   #1
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

De trainer die ineens naar Jan de Jonge (Emmen, 8 mei 1963) is een Nederlands oud-voetballer en voetbaltrainer, vanaf augustus 2008 werkzaam bij SC Heerenveen.

[bewerken] Carrière
De Jonge was voor zijn werkzaamheden als (assistent-)trainer als speler actief op de Nederlandse velden. Tot 1982 voetbalde hij voor de amateurclub Germanicus Coevorden. Tussen 1982 en 1984 speelde hij voor FC Groningen, daarna vertrok hij voor 5 seizoenen naar sc Heerenveen. In 1989 vertrok hij naar FC Emmen, alwaar de voormalige aanvaller zijn carrière afsloot. In zijn tijd bij Heerenveen en ook bij Emmen eindigde hij diverse keren bovenin de topscorerslijst van de eerste divisie.

Na zijn actieve carrière als speler ging hij bij Emmen aan de slag als assistent. Op 1 december 1998 werd hij gepromoveerd tot hoofdcoach bij Emmen. Gedurende het seizoen 2000/01 werd hij ontslagen vanwege tegenvallende resultaten, Emmen eindigde dat seizoen als 11e in de eerste divisie. De Jonge werd opgevolgd door Hennie Spijkerman.

Vervolgens ging de Jonge aan de slag bij sc Heerenveen. Bij sc Heerenveen ging hij weer de taak van assistent vervullen, in eerste instantie onder hoofdcoach Foppe de Haan en later onder Gertjan Verbeek.

Van 2 november 2005 tot 5 juni 2008 was De Jonge werkzaam als hoofdcoach bij De Graafschap, waar hij Gert Kruys opvolgde, die vanwege tegenvallende resultaten vertrok. De Jonge moest zorgen dat de rust weer terugkeerde op De Vijverberg. In de jaren voor zijn komst was het een komen en gaan van trainers en spelers. Door veel onverantwoorde aankopen die gedaan waren, zat De Graafschap met een grote schuldenlast.

De nuchtere Drent moest samen met technisch directeur Han Berger een nieuw team opbouwen en binnen enkele jaren terugkeren in de Eredivisie. In zijn eerste seizoen als hoofdcoach werd De Graafschap 5e en wist in de play-offs niet te promoveren naar de Eredivisie.

Zijn tweede seizoen was succesvoller. In het begin van het seizoen waren de resultaten nog mager en RBC Roosendaal leek te ver uit te lopen om nog ingehaald te worden. Kort voor de winterstop begon echter een ijzersterke reeks van De Graafschap en liet RBC veel punten liggen. 4 wedstrijden voor het einde werd De Graafschap kampioen.

Zijn derde seizoen was hij voor het eerst hoofdtrainer in de eredivisie. Vóór de winterstop ging het fantastisch en leek De Graafschap dé verrassing van de eredivisie te worden. Echter ná de winterstop ging het bijna mis en zakte de ploeg van De Jonge als een kaartenhuis in elkaar. De Graafschap eindigde als zestiende en was veroordeeld tot de Nacompetitie. Jan de Jonge slaagde er in om De Graafschap in de eredivisie te houden.

Jan de Jonge twijfelde echter over de toekomst van De Graafschap en wilde de ploeg met 3 tot 4 spelers versterken, maar daar was geen geld voor. Daarop heeft Jan de Jonge, in goed overleg met het bestuur van De Graafschap, op 5 juni 2008 bekend gemaakt dat hij niet verder ging als hoofdtrainer van De Graafschap.

Op 24 juli 2008 is bekend gemaakt dat Jan de Jonge aan de slag kan gaan als hoofd opleidingen bij sc Heerenveen. De Jonge heeft een contract getekend voor 3 jaar, en begint augustus 2008 aan zijn werkzaamheden.

Op 20 april 2009 werd volgens het AD bekend gemaakt dat Jan de Jonge (45), niet onwelwillend tegenover een functie bij Sparta zou staan. De Rotterdammers willen De Jonge, die een doorlopend contract heeft in Friesland, vastleggen als hoofdtrainer zodra de club zeker is van een nieuw jaar eredivisie.

Op 31 augustus gaan sc Heerenveen en Trond Sollied uit elkaar. Jan de Jonge zal de taken van het hoofdtrainerschap tijdelijk waarnemen met Gert Heerkes als assistent. De Jonge zal aanblijven tot de winterstop. Daarna zal worden geëvalueerd of Heerenveen verder zal gaan met De Jonge of dat er een nieuwe trainer aangesteld zal worden.
Hoe lang blijft ie? Hij is in ieder geval wel lekker saai
SCH is nu online   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 29-09-09, 22:55 thumb down   #2
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij heeft idd de uitstraling van een zak meel.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-09, 22:01 angry   #3
Fryslân Boppe!!

diepFries's Voetbal Forum schermafbeelding

Trainer, supporter, clubman in hart en nieren. Geeft zich 200% en als hij nog fit genoeg was zou hij zelf ook nog het veld op stappen om die bal er in te schieten. We zullen zien hoe lang hij trainer blijft. In ieder geval doet hij er alles aan om de club weer naar de supporters te brengen. Net stinne, mar winne. Lekker aanvallen, de dood of de gladiolen
diepFries is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-09, 22:06 angry   #4
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Goeie trainer denk ik, mits hij Papa derin zet

Oud 01-10-09, 23:54 angry   #5
Had mooi hoofdopleiding moeten blijven.
Of hij moet opeens de ballen krijgen om Dingsdag en Sibon te slachtofferen en anderen een kans en vertrouwen te geven..

Maar als hij niet teveel zeurt en netjes doet wat Yme zegt, dan ziiten we er nog wel een paar seizoenen aan vast..
Stinger_ is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 08:11 angry   #6
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Stinger_
Maar als hij niet teveel zeurt en netjes doet wat Yme zegt, dan ziiten we er nog wel een paar seizoenen aan vast..
Als hij geen resultaten haalt, blijft hij ook niet lang natuurlijk.
Oud 02-10-09, 12:33 angry   #7
nep-fries

Riep JJ tijdens de wedstrijd tegen Sparta niet keihard: STELLETJE HOMO'S en toen een uitleg. Of ving ik dat verkeerd op. In de samenvatting was het niet te zien, maar wel op Eredivisie Live en het kwam ook nog even terug bij Studio Voetbal in zo'n compilatie van beelden.

Dat zou wel raar zijn dan, want Vayrinnen deed niet eens mee. Of weet JJ meer dan wij weten...

Ik ben wel fan van hem, wat een verademing na Sollied...
Don Turba is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 13:20 angry   #8
SCH
Hup Holland!

Ik was er niet bij tegen Sparta
Oud 02-10-09, 13:37 angry   #9

Ungeheuer's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben wel benieuwd wat hij ervan gaat maken bij Heerenveen. Kan me voorstellen dat jullie echt iedereen hadden verwelkomd na die Sollied. Jezus wat was jullie voetbal negatief onder hem.

Zien jullie wat dat betreft al verandering in het spel van Heerenveen?
Ungeheuer is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-10-09, 13:48 angry   #10
nep-fries

Oorspronkelijk geplaatst door Ungeheuer
Ben wel benieuwd wat hij ervan gaat maken bij Heerenveen. Kan me voorstellen dat jullie echt iedereen hadden verwelkomd na die Sollied. Jezus wat was jullie voetbal negatief onder hem.

Zien jullie wat dat betreft al verandering in het spel van Heerenveen?
Ik word gewoon helemaal stil van jouw reactie. Eindelijk iemand die rekening houdt met wat wij voelen, wat het doet met ons en dus met ons mee leeft. Ik besef eigenlijk nu pas wat die periode met me deed, wat een zware tijd was dat. Nu komt het opeens allemaal weer terug...

*slik* *neus snuiten* verandering is er wel te zien met JJ.

en bedankt voor het meeleven, deze huilbui was echt een opluchting
Oud 02-10-09, 14:18 big smile   #11

Ungeheuer's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik had er evenveel pijn van. Normaal kan ik best na lang vloeken en tieren tegen mijn verlies. Maar twee punten verliezen thuis tegen het Heerenveen van Sollied heb ik mezelf nooit over heen kunnen zetten. Mijn psycholoog zegt dat ik ooit wel in staat ben dit te kunnen. Ik heb er weinig vertrouwen in.
Ungeheuer is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-10-09, 12:58 angry   #12
nep-fries

Oorspronkelijk geplaatst door Ungeheuer
Ik had er evenveel pijn van. Normaal kan ik best na lang vloeken en tieren tegen mijn verlies. Maar twee punten verliezen thuis tegen het Heerenveen van Sollied heb ik mezelf nooit over heen kunnen zetten. Mijn psycholoog zegt dat ik ooit wel in staat ben dit te kunnen. Ik heb er weinig vertrouwen in.
Hebben wij uit punten gepakt onder Sollied? Volgens mij hebben wij alleen maar tegen Roda gelijkgespeeld, maar dat was in Heerenveen.. En Vitesse, maar daar wonnen wij van...
Oud 03-10-09, 13:05 angry   #13
Fryslân Boppe!!

Oorspronkelijk geplaatst door Don Turba

Hebben wij uit punten gepakt onder Sollied? Volgens mij hebben wij alleen maar tegen Roda gelijkgespeeld, maar dat was in Heerenveen.. En Vitesse, maar daar wonnen wij van...
We wonnen onder meer in Amsterdam (0-1), Eindhoven (2-3) en Groningen (2-3) vorig seizoen. Dat is waar onze Groningse buurman op doelt lijkt me.

Waarbij overigens de uitzege tegen Groningen meer terecht was dan de thuiswinst (tegen 9 man..)
Oud 03-10-09, 13:07 angry   #14
nep-fries

Oorspronkelijk geplaatst door diepFries
We wonnen onder meer in Amsterdam (0-1), Eindhoven (2-3) en Groningen (2-3) vorig seizoen. Dat is waar onze Groningse buurman op doelt lijkt me.

Waarbij overigens de uitzege tegen Groningen meer terecht was dan de thuiswinst (tegen 9 man..)
oh vorig seizoen... maar nu weer over JdeJ!
Oud 03-10-09, 18:59 thumb down   #15

Elfletterig's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind dat Heerenveen veel te snel afscheid heeft genomen van die Sollied.
Elfletterig is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 19:18   #16
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe zijn de gedachtes bijna twee maanden later? Tevreden met de trainer Jan de Jonge?
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-09, 19:19   #17
SCH
Hup Holland!

Nee. met de kerst een nieuwe graag.
Oud 26-11-09, 14:11   #18

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Sollied: 'Ik heb nog helemaal niets getekend'

Trond Sollied (50) heeft naar eigen zeggen géén contract getekend bij Ankaragücü. De Turkse club meldde afgelopen week op de eigen website dat de voormalige oefenmeester van SC Heerenveen tot medio 2011 was vastgelegd en afgelopen zondag al op de bank zou zitten voor het uitduel met Eskisehirspor.

Sollied ontkent dat bericht echter in de Belgische krant Het Laatste Nieuws. 'Ik heb helemaal niks getekend', aldus de Noor. 'Wat Ankaragücü mij te bieden had, was allemaal erg interessant. Maar ik heb nog een lopend contract met SC Heerenveen. Als ik voor een andere club teken, heeft dat consequenties. Wanneer ik in januari ergens teken, ligt dat anders.'

Sollied heeft de hoop op een Turks avontuur nog niet opgegeven. Hij hoopt op clementie van SC Heerenveen. 'Ik ga naar Nederland om te zien of er een regeling met Heerenveen mogelijk is. Het probleem is alleen dat Ankaragücü niet kan wachten om een andere coach aan te stellen.'
Aanstelling van JdJ is dus puur een financiele beslissing. Hij werkte al bij ons, en we betalen ondertussen Sollied nog door tot 31 december.

Nu heb ik definitief de hoop op een Adriaanse-achtige trainer opgegeven.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 26-11-09, 14:14   #19
Haha dat is wel erg
D.Pelizzon is offline   Met citaat reageren
Oud 26-11-09, 14:23   #20
Fryslân Boppe!!

Als je iemand ontslaat is het toch logisch dat je een afkoopsom moet betalen? Waarschijnlijk is er iets afgesproken in de zin van "We betalen je tot januari 2010 door en tot die tijd mag jij geen andere club trainen..". Zal Sollied wel prima hebben gevonden, of zou hij liever geen afkoopsom hebben gehad?

Ik zie het probleem niet zozeer, of je nu nog een paar maanden salaris doorbetaald of direct een paar ton oprotpremie mee geeft. Maakt weinig verschil toch?

Vraag het anders morgenavond even
Oud 26-11-09, 14:24   #21

Afkoopsom is logisch. Maar dat ze dan weer voor de goedkoopste optie kiezen door JdJ aan te stellen...
Oud 26-11-09, 14:26   #22
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zie het probleem niet zozeer, of je nu nog een paar maanden salaris doorbetaald of direct een paar ton oprotpremie mee geeft. Maakt weinig verschil toch?
Je kunt nu lekker tot de kerst een beetje in je nest blijven liggen stinken terwijl je gewoon doorbetaald krijgt. Ook wel prima.
Silenus is offline   Met citaat reageren
Oud 26-11-09, 14:27   #23
Fryslân Boppe!!

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus

Je kunt nu lekker tot de kerst een beetje in je nest blijven liggen stinken terwijl je gewoon doorbetaald krijgt. Ook wel prima.
Beide keren krijg je toch dezelfde zak geld mee?

6 maanden 100k salaris of eenmalig 600k oprotpremie (bedragen haal ik even uit m'n duim uiteraard)?
Oud 26-11-09, 14:29   #24
Fryslân Boppe!!

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower
Afkoopsom is logisch. Maar dat ze dan weer voor de goedkoopste optie kiezen door JdJ aan te stellen...
Ach, welke andere trainer die én beschikbaar én betaalbaar én kwalitatief beter was had je dan op die korte termijn aan willen stellen?

We zullen zien wie er na de winterstop (ik vermoed nog steeds JdJ) en na de zomer (ik mag toch hopen een nieuwe, meer ervaren trainer) aan het roer staat..
Oud 26-11-09, 14:29   #25
BS.

Volgens mij is het ook een veel gemaakte afspraak. Prima dat je doorbetaald krijgt of je afkoopsom krijgt, maar als je dan een andere club gaat trainen, stoppen we daar mee.

Volgens mij lag dat toen bij Jol z'n vertrek ook zo.
Oud 26-11-09, 14:30   #26
Niet te sip!

Ja, maar als je niet bij een andere club mag werken (en dus doorbetaald krijgt) kun je nu tot 31 dec een beetje chillen. In de tuin werken enzo.
Oud 26-11-09, 14:32   #27
Fryslân Boppe!!

Ja, maar als je niet bij een andere club mag werken (en dus doorbetaald krijgt) kun je nu tot 31 dec een beetje chillen. In de tuin werken enzo.
Zie ik nog steeds het verschil niet tussen 600k gespreid over 6 maanden en 600k in 1x..

Het gaat om de clausule die Heerenveen er in heeft gestopt, en zoals Bliksem hierboven al zegt, zo ongebruikelijk en onlogisch is dat niet.
Oud 26-11-09, 14:34   #28

Ach, welke andere trainer die én beschikbaar én betaalbaar én kwalitatief beter was had je dan op die korte termijn aan willen stellen?
Een Co Adriaanse-achtige trainer zoals Co Adriaanse.
Oud 26-11-09, 14:39   #29
Fryslân Boppe!!

Een Co Adriaanse-achtige trainer zoals Co Adriaanse.
Volgens mij mis je de voorwaarden beschikbaar en betaalbaar.. Tenzij jij weer meer weet dan ondergetekende. Hoewel, dat laatste hoeven we niet over te twijfelen, de beschikbaarheid en betaalbaarheid ben ik dan weer minder zeker van..
Oud 26-11-09, 14:41   #30
Niet te sip!

Zie ik nog steeds het verschil niet tussen 600k gespreid over 6 maanden en 600k in 1x..

Het gaat om de clausule die Heerenveen er in heeft gestopt, en zoals Bliksem hierboven al zegt, zo ongebruikelijk en onlogisch is dat niet.
Nee, ik denk ook een beetje lui na, maar hij 'mag' dus niet werken tot 31 december. Kortom, hij heeft nu een mooi excuus om een beetje te lanterfanten terwijl hij toch z'n geld krijgt.

Als hij een oprotpremie krijgt kan hij dat evengoed doen natuurlijk, maar misschien zegt z'n vrouw dan tegen 'm dat ie eens wat moet gaan doen.
Oud 26-11-09, 14:43   #31

Er zit bij ons een verschil tussen kunnen betalen en willen betalen helaas. We kunnen hem prima betalen, alleen willen we dat niet.

En volgens mij is Adriaanse gewoon beschikbaar, of heeft hij al in de zandbak getekend?
Oud 26-11-09, 14:51   #32
Niet te sip!

Hoeveel geld hebben jullie nou de op de rekening staan MaxPower? Ik heb steeds het vermoeden dat jullie onwijs veel pieken hebben (Alves, Sulejmani, etc) maar dat jullie met de kont op de zak geld blijven zitten. Of alles gooien in de infrastructuur rondom het stadion, maar dat is een beetje zinloos als je een kutelftal hebt want over een tijdje gaat de groei stagneren als het zo blijft.

Waar FC Twente nu staat hadden jullie ook kunnen staan. Makkelijk. Als ik Co was zou ik het doen, even de bezem erdoorheen en aan een elftal bouwen op de AZ-manier.
Oud 26-11-09, 14:54   #33

13 miljoen, direct beschikbaar.
Oud 26-11-09, 14:59   #34
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat 6x 100.000 euro financieel/belasting technisch aantrekkelijker is dan 1x 600.000 euro.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 26-11-09, 14:59   #35
Niet te sip!

Dat bedoel ik, aan geld op de bank heb je niets. Dat moet geïnvesteerd worden, anders mis je straks de aansluiting. (Maar heb je wel een supergaaf stadion, fucking mooie parkeerplaatsen, te gekke aanlooproutes en fantastische bussiness-seats. Alleen ja, dat elftal. Even niet aan gedacht. )
Oud 26-11-09, 15:00   #36
Niet te sip!

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac
Ik denk dat 6x 100.000 euro financieel/belasting technisch aantrekkelijker is dan 1x 600.000 euro.
Je trekt gewoon nog rente over die 5 ton die je na een maand nog op je eigen rekening hebt staan toch. Als je het kwijt bent ben je het kwijt. (Zo, kwam ik op het eind van deze post even intelligent over zeg!)
Oud 26-11-09, 15:00 puh   #37
Ich bin Mario

Wel mooi hoor, om dan als Veendammer of Haarlemmer speler ineens in zo'n stadion te spelen.

Oud 26-11-09, 15:03 duh   #38
Niet te sip!

Die hebben al eens in het Oosterpark gespeeld, zo bijzonder is dat nou ook weer niet.
Oud 26-11-09, 15:03   #39

Dat bedoel ik, aan geld op de bank heb je niets. Dat moet geïnvesteerd worden, anders mis je straks de aansluiting. (Maar heb je wel een supergaaf stadion, fucking mooie parkeerplaatsen, te gekke aanlooproutes en fantastische bussiness-seats. Alleen ja, dat elftal. Even niet aan gedacht. )
Nouja, met 71 contractspelers word je ook geen kampioen...
Oud 26-11-09, 15:03   #40
SCH
Hup Holland!

Waar FC Twente nu staat hadden jullie ook kunnen staan. Makkelijk. Als ik Co was zou ik het doen, even de bezem erdoorheen en aan een elftal bouwen op de AZ-manier.
Ik vind het voor Co ook wel een aantrekkelijke optie. Of voor Louis na de kerst
Oud 26-11-09, 15:06   #41
Niet te sip!

Ohohohh, die was vies!

Ok, Atouba en Ogararu ruilen voor één snelweg?
Oud 26-11-09, 15:13   #42
Ich bin Mario

Die hebben al eens in het Oosterpark gespeeld, zo bijzonder is dat nou ook weer niet.
Dat was naar maatstaven ook maar een eerste divisie stadionnetje.
Oud 26-11-09, 15:13 big smile   #43
SCH
Hup Holland!

Oud 26-11-09, 15:14   #44
SCH
Hup Holland!

Oud 26-11-09, 15:19 big smile   #45
Fryslân Boppe!!

Hoeveel contractspelers hebben we zelf eigenlijk? Zijn er natuurlijk geen 71 en ze staan ook voor aanzienlijk minder op de salarispost, maar alles bij elkaar zullen het er ook wel richting de 50+ (A-selectie, Beloften + paar talentvolle junioren) zijn.
Oud 26-11-09, 15:29   #46

Klopt, het zijn er 53. Dit belemmert de club ook om nieuwe spelers te halen. Redenatie van de club: als we Ruiz kopen voor 5,7 miljoen moeten we Elyounoussi direct afschrijven, zodat Ruiz eigenlijk nog 4 miljoen duurder wordt. Nee, dan laten ze liever Elyounoussi nog 2 jaar rotten in het tweede omdat dat boekhoudkundig verstandiger is.

Toeval wil dat ik net een ongeautriseerd interview met Henk Hoekstra onder ogen heb gekregen voor het clubblaadje van NN waarin deze zaken nét aan de orde komen. Overigens zijn de getallen allemaal weggecensureerd in de definitieve versie van het interview.
Oud 26-11-09, 15:34   #47
SCH
Hup Holland!

Toeval wil dat ik net een ongeautriseerd interview met Henk Hoekstra onder ogen heb gekregen voor het clubblaadje van NN waarin deze zaken nét aan de orde komen. Overigens zijn de getallen allemaal weggecensureerd in de definitieve versie van het interview.
Gelukkig maar. Er zou toch eens onrust ontstaan

een doodzonde om die info toch te gebruiken trouwens maar wel interessant
Oud 26-11-09, 15:35 big smile   #48

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Ohohohh, die was vies!

Ik moest hardop lachen hier
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 26-11-09, 15:43   #49

Oorspronkelijk geplaatst door SCH

Gelukkig maar. Er zou toch eens onrust ontstaan

een doodzonde om die info toch te gebruiken trouwens maar wel interessant
Hoe zit dat juridisch? Anders edit ik mijn posts even.
Oud 26-11-09, 16:00   #50
BS.

Dat begrijp ik eigenlijk nooit echt - wellicht niet het juiste topic - maar dat mensen iets off the record zeggen of iets zeggen en dat het dan later uit het interview geschrapt moet worden ofzo; maar dan is het dus wel al gezegd, staat het al een keer zwart op wit en waarschijnlijk weten er meerdere mensen dan intussen van.

Dan kan je er toch donder op zeggen dat het uit lekt? Maar dat mag dan weer niet officieel uitlekken? Wat schiet je er dan uiteindelijk mee op? Zodat je eventueel kan ontkennen dat het gezegd is, maar ondertussen weet iedereen dat jij dat bent geweest
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:34.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site