|
|
#1 |
|
Ik kijk nu naar Duitsland - Zuid Korea op het WK - 20 en hoor dat ene Diego Armando Maradona gekozen werd tot beste speler op dat WK in 1979.
Ik dus gelijk zoeken op internet, kon niks over deze speler vinden. Blijkt wel weer dat je als je uitblinkt in de jeugd niet automatisch een goede prof wordt. Iemand enig idee wat er met deze Argentijn is gebeurd ?
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Als jeugdspeler aangeboden bij Sparta, maar gelukkig zagen ze het goed daar op Spangen en gaven ze deze anti-voetballer geen contract.
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
||
|
|
|
|
|
#4 | |
Uit hoofdstuk 3 van 'Ajax, de Joden, Nederland': (...) ware het niet dat Stad (Meijer Stad, een zakenman) in de jaren zeventig op een congres in Kopenhagen een Argentijnse wijnhandelaar ontmoette. (...) In zijn beste Wassenaars doet Stad de Argentijn na. Die zei: "Luister eens even. Wij hebben een jongen, een heel jonge jongen, en hij kan gewéldig voetballen. Zou u die jongen niet bij een Nederlandse club kunnen onderbrengen?" De speler zou geschikt zijn voor het jeugdteam van een grote club. Stad kende wat mensen van FC Den Haag. Hij vroeg of ze iets in een jonge Argentijn zagen. Dat zagen zij niet. Stad deed zaken met een Rotterdamse papiergroothandel, waar een bestuurdslid van Sparta werkte. Stad schoot hem aan. "Ik zal informeren", zei de Spartaan. "Je hoort nog van me." Stad hoorde niets. Hij belde Feyenoord, waar hij een voetballer aan de lijn kreeg, en later probeerde hij Ajax. Maar er was geen Nederlandse club die Diego Maradona op proef wilde. |
||
|
|
|
|
|
#5 | |
Ik begrijp Sparta wel. Die staan en stonden bekend om hun eigen goede jeugdopleiding.
|
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tahamata speelde ooit een interland tegen Argentinië. En was de beste speler van het veld.
Maradona vroeg een paar jaar later wat er met die kleine speler was gebeurd ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Die user is hier toch niet?
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
![]()
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Irritante Fok! User toch?
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Schitterende foto idd.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Iemand die weet of hij ze allemaal voorbij speelde alvorens te scoren?
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 | |
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#16 | |
|
||
|
|
|
|
|
#17 | |
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Wat een ontzettend gave foto
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Iemand een gifje van de buikschuiver?
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
- dubbel -
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
ik zag het ergens staan, even zoeken
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ik wil het ook zien.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Dit heb ik Rinus Michels nooit zien doen
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6mq0xX2eHOs[/youtube]
edit: ah, er is al een gifje zie ik
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
http://www.youtube.com/watch?v=0LGo1CKx_8Y
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Diego
![]() Hoe bedoel je door het oog van de naald
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Doelpunt lijkt me buitenspel.
Ni bij de NOS deze wedstrijd
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Goed gezien Tonf.
Het was buitenspel
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
|
Maradona mag niet klagen |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Geweldig.
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Hij wisselse gisteren echt onbegrijpelijk door het accent meer op de verdediging te gaan leggen terwijl Peru nog amper een aanval op de mat had weten te leggen. Daardoor liep z'n eigen ploeg achteruit en riep hij dus de prolemen over zichzelf af.
Had uiteindelijk de hulp van God (zijn woorden) of beter de Scheidsrechter (de feiten die iedereen heeft kunnen zien) nodig om geen puntverlies te lijden |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Hij kent geen schaamte
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
C.A. RIVER PLATE
|
QUOTE='TAV74' pid='38356' dateline='1254318446']Wat een ontzettend gave foto
![]() ![]() [/quote] Echt 'n prachtfoto ja [/QUOTE]Van die foto met die vijf spelers van België heeft COPA ook een t-shirt gemaakt ![]()
|
|
|
|
|
|
#42 | |
[/QUOTE]Van die foto met die vijf spelers van België heeft COPA ook een t-shirt gemaakt ![]() ![]() [/quote] zes he
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Zie het nu ook ja, onterecht toegekend doelpunt.
Diego kan beter de eer aan zichzelf houden trouwens. Als je met al die kwaliteit in je selectie geen fatsoenlijke resultaten weet neer te zetten zit je niet op de goede plaats. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
C.A. RIVER PLATE
|
Maradona klaagt juist dat hij weinig kan doen omdat Bilardo en Grondona bepalen wat er gebeurd.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
Juist! en diegene die aan de meester twijfelden mogen aan zijn piem likken!! Dat zijn pas persconferenties!!
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
De Fifa was er minder gelukkig mee, dikke kans dat ie voor 1 match geschorst wordt.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ik vond het vrij schandalig. Maradona is een kind in zijn doen en laten, vrij zielig.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Weg met die karikatuur.
Een voetballand pur sang als Argentinië, dat slechts 1 WK miste, verdient beter dan deze idiote clown |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Vrij treurig ja. Na San Marco is nu ook Pluisje al van z'n troon gevallen.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Diego Armando Maradona.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |